X-Files: The Game
ismeretlen 2006.07.13. 14:08
Az X-Files: The Game vgigjtszsa.
X-Files: The Game
Alaposan nzzk meg a jtk bevezet kpsorait, ugyanis a trtntek fontos szerephez jutnak a tovbbi jtk sorn. A fmenben elsknt rdemes jl bekalibrlni a gpnk teljestmnynek megfelel paramtereket egyrszt az lvezhetsg miatt, msrszt a kritikus pillanatokban fontos lehet, hogy ne ugrljanak a kpek. A jtk kezelsvel nem hinnm, hogy valakinek is gondja akadna, mert minden nagyon egyrtelm: a szem alak kurzor megjelensekor megnzhetjk kzelebbrl is az adott trgyat; a szj formj kurzor feltnsekor beszlgetst kezdemnyezhetnk; tovbb az elektromossgot jelkpez kurzorral bizonyos trgyakat vehetnk hasznlatba, vagy rakhatunk el; a klnbz irnyba mutat kezek elgg egyrtelmek. Ennyi elkszts utn kezdjk el Craig Willmore gynkkel a nyomozsunkat
Seattle, F.B.I Field Office - 1996. prilis 2.
A folyosra lpve Cook gynkkel tallkozunk. Hallgassuk meg a mondanivaljt, s egyelre legynk hozz bartsgosak a vlaszunkban, de az se baj, ha egyszeren megvrjuk, mg magtl tovbbll. Egy lpst elre majd balra lpve menjnk be az irodnkba, ahol elszr is nzznk jl krl. Klnsen fontosak a kitztbln lev paprokra felrt szavak. Miutn leltnk az asztalunkhoz, csrg a telefon, gyhogy vegyk is fel. A fnknk keres, mert beszlni szeretne velnk, gy kvetkezknt keressk meg az irodjt. Ha segtsgre lenne szksgnk az pletben val eligazodsban, a folyos vgn lev kijrati ajtn van egy kis trkp.
Fnknk irodjban Skinner igazgatval tallkozunk, aki rszletesen beszmol arrl, hogy kt gynknek nyoma veszett: termszetesen Dana Scullyrl s Fox mulderrl van sz. Kapunk egy fekete-fehr fott kettjkrl, egy sznes arckpet Scullyrl, egyet Mulderrl, valamint az gynkk szemlyi lapjait. A kapott dossziban gyjthetjk a nyomozsunk elrehaladtval az ggyel kapcsolatos klnbz feljegyzseket.
Beszljnk Skinnerrel. Krdezzk meg, hogy hol lttk legutoljra a kt eltnt szemlyt, illetve hogy ppen milyen gyn dolgoztak. Ezek szerint a Dullas Nemzetkzi Repltrrl Tacomba repltek, s legutols ismert tartzkodsi helyk a Comity Inn Everett vroskban. Krdezznk mg a korbbi viselkedskrl. Felttlenl tegynk fel minden krdst, mg ha olykor lnyegtelennek tnnek is, ugyanis ksbb egy jabb krdshez vezethetnek, ami viszont mr elengedhetetlenl fontos a tovbbhaladshoz.
Beszljnk a fnknkhz is. ugyan nem rendelkezik sok informcival, viszont arra utast minket, hogy adjunk t minden ms folyamatban lv gyet Cooknak. Mikor elhagyjuk az irodt, pont vele tallkozunk, s legynk komolyak a kvncsiskod trsunkkal. Utna menjnk be az irodjba, s beszljnk vele mindenrl.
Menjnk vissza az irodnkba, ljnk az asztalhoz, majd a telefon alatti jobb oldali asztalfikbl vegyk magunkhoz a pisztolyunkat, a bilincset, s a jelvnynket. Hasznljuk egy kicsit a szmtgpet. Ugye mindenki emlkszik mg gynknk teljes nevre (Craig Willmore), illetve jl megjegyeztk a kitztbln lv szavakat, amelyek kzl SHILOH a kdsz szmtgpnkhz. Olvassuk el az E-mailjeinket.
Vegyk magunkhoz az asztalon fekv mappt, tele a jelenlegi gyeinkkel, s adjuk t Cooknak. Amennyiben mindenkinek minden krdst feltettnk, Cook szobjt elhagyva Skinnerrel egytt elindulhatunk Everettbe. Menjnk a kijrat ajthoz, majd vlasszuk Everettet uticlnak, azon bell is a Comity Inn legyen a cl.
Everett, Comity Inn - 1996. prilis 2.
Beszljnk a pult mgtt ll hlggyel, majd mutassuk meg neki igazolvnyunkat. Krdezzk ki a kt eltnt gynkrl: sajnos semmi klnssel sem jut eszbe. Krdezzk meg az gynkk ltal klcsnztt aut fell: ez egy 621517 rendszm Ford Taurus - a fecni belekerl az adatokat gyjt mappba, illetve a nlunk lev kis szmtgpbe is. Krjk meg a hlgyet, hogy mutassa meg neknk a Scully s Mulder ltal brelt 103-as s 104-es szobt.
Alaposan nzznk krl a szobban. Tallhatunk egy idegen ltformkkal foglalkoz cikket tartalmaz jsgot, tovbb ha jobban krlnznk, egy kupac elrgcslt szotyoldt, s egy veg vodka mixet. Az gyon lev brndben van egy akta (SE-75424, 3X99-es gyszm) pr formulval s rajta egy megjegyzssel: "Majestic Cover Op. Warehouse Dock Railroad Connect".
Az jjeliszekrnyen a telefon kzelben megtallhatjuk Jose Chung 'From outer space' cm knyvt. Vegyk fel! A knyv egybknt kapcsoldik a sorozathoz, pontosabban a 3-as sorozat 20. epizdjban kerl el, amikor az r Muldert s Scullyt veszi a knyvben szerepl fhsk alapjul.
Beszljnk Skinnerrel, s krdezzk ki Scullyrl s Mulderrl, illetve hogy milyen gyben nyomoztak. Mikzben beszlgetnk, sz esik a kimen hvsok naplzsrl is, mire egy telefont brzol ikon jelenik meg, jelezve, hogy egy j tletnk tmadt. Menjnk ismteltem a recepcira, s a telefonos ikonra kattintva krjk el a kimen hvsokrl trolt informcit. Hvjuk is fel azonnal a kapott szmokat! 1-202-555-0149: ez egy washingtoni szm, gy felttlenl szksges egy 1-est trcszni az elejn. Frohike veszi fel, aki a Lone Gunmen 3-as egyike, de nem hajland felfedni kiltt elttnk. A msik szmot Scully hvta: 206-555-0182, azonban senki sem vlszol.
Menjnk vissza a motel szobjba, ahol tallhatunk mg egy laptopot. Vegyk magunkhoz. Ahhoz azonban, hogy hozzjussunk a rajta lev dolgokhoz, ismernnk kellene a kdot. Ha kifogytunk az tletekbl, megkrdezhetjk Skinnert is, de az tletei sem igazn vlnak be. Inkbb ksbb kellene elvinni a Crime Lab-ba, ott majd a nagyokosok kezdenek vele valamit.
Menjnk vissza a recepciba, s beszljnk Skinnerrel, aki kvetett minket. Ezek utn trjnk vissza a Field Office-ba, s ljnk le PC-nk mg. Az ING funkcit hasznlva rkereshetnk pr dologra:
A 'phone' s a 'citizen' keresparamtereket hasznlva a 202-555-0149 telefonszmrl ugyan nem tudunk meg semmit, de a 206-555-0182 telefonszmhoz egy cm is tartozik: Seattle, Dockside Warehouse, 62 Bell. Vltsuk t a 'phone' opcit 'license number'-ra, s nzznk utna a kapott rendszmnak is: a klcsnz cg neve Lariet Rental Inc.
Menjnk a trgyalterembe, s keressk meg azt a szekrnyt, amin a "csak felhatalmazott szemlyek szmra" felirat olvashat, s vegyk magunkhoz az ott tallhat eszkzket: messzelt, fnykpezgp, zrnyit, elemlmpa, infraszemveg, s a bizonytkgyjt kszletet. Miutn felszerelkeztnk, irny a Dockside!
Seattle, Dockside Warehouse - 1996. prilis 2.
A dokkokhoz rkezve taln mindenkinek feltnik, hogy az intrban lthat helyhez rkeztnk, ahol pedig Mulder s Scully is jrt. Az ajtnl nyissuk fel a zrat a zrnyitval, s lpjnk be.
Menjnk a hordk fel, amelyek eltt egy nyomot tallhatunk: mghozz egy termetes vrfoltot. Vegynk belle mintt a bizonytkgyjt kszletnkkel. A vrfolt melletti jobbra lv oszlopba beszorult egy lvedk is, amit szintn a kszlettel gyjthetnk be. Forduljunk jobbra, lpjnk egyet elre, majd ismt forduljunk jobbra, ahol a fldn egy cigarettacsikket lthatunk (anlkl, hogy lenznnk). Ezt szintn vegyk be a bizonytkok kz a kszlettel.
Menjnk ezutn abba a kis irodahelyisgbe, ahol ppen Skinner keresgl. Keressk meg a sttbe burkolzott lpcsket a fehr szekrny mgtt, ahol a zseblmpnkat hasznlva juthatunk egy kis vilgossghoz. Miutn felmentnk, forduljunk balra, s keressk meg a szerszmosldban a fesztvasat. gy mr a lenti nagy teremben tallhat faldkat is fel tudjuk nyitni, s mintt vehetnk a benne tallhat fekete porbl is.
Menjnk ki az pletbl, majd balra, az plet mgtt menjnk az ott tallhat halszhajhoz. rdekldjnk a haj mellett sernyked halsz neve irnt, mutassunk neki egy igazolvnyt, s krdezskdjnk tle. Pr rdekes dolgot megtudhatunk a mgttnk lev raktrrl: olykor furcsa dolgok trtnnek itt, pl. kiszradnak a halak. Krdezznk meg minden lehetsges dolgot, belertve a bal fels sarokban megjelen ikonokat is.
Menjnk ismtelten be a raktrpletbe, s beszlgessnk el Skinnerrel. Hallgassuk meg az vlemnyt is a fels sorban megjelen ikonok ltal reprezentlt dolgokrl. Utna nyugodtan elhagyhatjuk az pletet. Kint Skinner egy fekete Sedan-ra hvja fel a figyelmnket. Tegynk fel egy lpst, vegynk keznkbe a fnykpezgpet, s ksztsnk egy kpet az aut rendszmtbljrl. Tbb dolgunk nem is akad itt, ezrt menjnk a Crime Lab-ba.
Seattle, King Country Crime Lab - 1996. prilis 2.
Miutn egy kicsit elbeszlgettnk John Amis-szel, adjuk neki az sszes begyjttt bizonytkot, s hallgassuk meg a kommentrjait is az egyes trgyakrl.
Seattle, F.B.I. Field Office - 1996. prilis 2.
A szobnkban vegyk birtokba a szmtgpnket, s keressnk r a James Wong nvre. Meglepdve olvashatjuk rla, hogy az trtnetvel ellenttben nem kantoni szrmazs, hanem sokkal inkbb szletett amerikai... Tltsk be a fnykpezgpbl a kpet, s keressk meg a rendszmtblra vonatkoz informcikat a 'license' s 'government / military' belltsok mellett: sajnos ezek letiltott adatok, gy nem juthatunk hozz.
Menjnk a trgyalterembe, s mindaddig trsalogjunk Skinnerrel, amg nem kzlik vele, hogy amint lehetsges utazzon vissza Washingtonba. Trjnk vissza a szobnkba, ahol Cookkal tallkozhatunk. Mivel vgl is mg semmi sem dlt el, mindenki beltsa szerint vlaszoljon avagy ne vlaszoljon a krdseire. Bennem minden esetre mly nyomot hagyott az a kp, amikor az elejn a kt gynkrl krtnk tle egy APB-t: valahogy nem tnt tl bartsgosnak.
Ne felejtsk: Trust no one!
Tegyk be a laptopot a fnk szobja eltt tallhat szekrnybe, majd irny ismt a raktr!
Seattle, Dockside Warehouse - 1996. prilis 2.
Egy stt kocsit lthatunk az plet eltt parkolni. A hts ajtn keresztl lopakodjunk be az pletbe, amit a halszhaj felli oldalon tallhatunk - a nagykapuval nem rdemes prblkozni... A hts ajt kinyitsval ennyi zrfelnyits utn mr remlhetleg senkinek sem akad gondja. A sttben az infraszemveget hasznlva menjnk addig, amg meg nem ltjuk a kt fickt, amint ppen faldkat cipelnek ki. Miutn elmentek, nzznk be az elttnk lev nylsba: szomoran kell tudomsul vennnk, hogy mr res...
Seattle, Eavelyn Apartments - 1996. prilis 2.
Szllsunkra rve egy kicsit nzegessnk krl, hiszen mgiscsak ez a mi otthonunk. Kldjk el a laptopunkban tallhat jegyzeteket E-mailben Skinnernek s Shanksnek, s ne felejtsk ezt el legalbb a lefekvs eltt minden nap megtenni. Nincs ms htra, irny az gy! Ha gy rezzk, hogy mr kiszundtottuk magunkat, keljnk fel.
Seattle, Field Office - 1996. prilis 3.
Menjnk a hivatalunkba, ahol Cookot lthatjuk a fldn elterlve, akit minden valsznsg szerint valaki(k)nek sikerlt jl fejbeklintani. Nzznk be a szekrnybe is, ahov Scully laptopjt tettk: megllapthatjuk, hogy hinyzik. Menjnk a szobnkba, s vegyk fel a telefont, ahol Pendrell gynk kzli velnk, hogy sikerlt beazonostani a raktrpletben tallt vrt: a vr Scully. Az gynk amgy a sorozatban mr egy alkalommal megksrelte Scully irnti vonzalmt a tudomsra hozni (kevs sikerrel), gy ht nem csoda, hogy olyan letrt a hr kzlse kzben... Hamarosan Cook kzli velnk, hogy Wongot lelttk a raktr mellett. Mris induljunk a helysznre!
Seattle, Dockside Warehouse - 1996. prilis 3.
Menjnk htra a halszhajhoz, ahol a rendrnek mutassuk meg az igazolvnyunkat, mire termszetesen tovbbenged minket. Beszlgessnk a halottkmmel, illetve a mellette ll egynnel. Miutn minden krdst feltettnk, forduljunk meg, s trsalogjunk a fiatal s csinos nyomoznvel. Legynk kedvesek s egyttmkdk, mire a hlgy hamarosan felksr minket a hajra. Beszlgessnk a raktrrl, illetve a halakrl. Nzznk krl a kabinban, s keressk meg a kis szekrnyben tallhat gygyszereket, tovbb a 'Tarakan' felirat srga eskabtot. Hagyjuk el a kabint, s osszuk meg a bent ltottakat Astadourian gynkkel is.
Hamarosan visszatr a kiktmester is, akivel ismt mindenrl rdemes elbeszlgetni. Ha vge a trsalgsnak, vegynk utunkat a Tarakan fel!
Seattle, 'Tarakan' cenjr - 1996. prilis 3.
Pillantsuk felfel, s miutn megvizsgltuk a hajtestet, menjnk a fedlzetre, ahol haladjunk tovbb lefel a fedlkzbe. Keressk meg azt a faldt, amiben egy nagy gmb alak trgy tallhat, tovbb ne hagyjuk figyelmen kvl a msik farekeszeken tallhat szimblumokat sem. Menjnk vissza a fedlzetre, s msszunk fel a haj kvetkez emeletre. Keressk meg a kabinokat, ahol kt cirill betkkel rt naplt tallhatunk. A kabinoktl visszafele vizsgljuk meg a falon tallhat rdekes kpzdmnyeket... taln egy kznyomot lehet felismerni?
Mg egy emelettel feljebb a haj flkjben ismtelten Astadourian gynkkel tallkozhatunk. Az eltte lv asztalon rdekes ujjlenyomatokat tallhatunk! Ezek utn adjuk neki a kt hajnaplt, majd pedig folytassunk vele eszmecsert minden lehetsges dologgal kapcsolatban. Az ujjlenyomatok beazonostshoz hvjuk fel Amis gynkt a laborban! Esetleg megmutathatjuk Astadouriannak is a haj faln tallt rdekes nyomokat, de ezzel akr vrhatunk is.
Seattle, King Country Crime Lab - 1996. prilis 3.
Hagyjuk Amisnl az rdekes fmgmbt, s ha nagyon hajt minket a kvncsisg, akr az ujjlenyomatokra is rkrdezhetnk, br ennyi id alatt igazn kptelensg lenne elvgezni a beazonostst...
Seattle, F.B.I. Field Office - 1996. prilis 3.
Visszatrve az irodnkba, a szmtgpben nzznk utna a 'Media' menpont alatt a Tarakannak, ahol rdekes informcikat tallhatunk a haj visszatrsrl. Ha pedig mr a szmtgpnl buherlunk, ismtelten kldjk el feletteseinknek a laptopbl a jegyzeteinket.
Seattle, 'Tarakan' cenjr - 1996. prilis 3.
A hajra visszatrve menjnk jra Astadourianhoz, s ha eddig nem tettk volna, vigyk el a haj faln tallhat gsszer nyomokhoz. Mutassuk meg neki a tallt fmgmbt is, amitl ugyan egy picit meg fog ijedni kollgannk. A csevelynket egy r szaktja flbe, aki egy hulla boncolsrl hozott hreket.
Seattle, King Country's Medical Examiner's Office - 1996. prilis 3.
A halottkmnl az els krdst Astadouriannak tegyk fel, majd jhet Truitt meghallgatsa az sszes lehetsges krdsben s trggyal kapcsolatban. Miutn mindent megtudtunk, emeljk ki Wong agyveljnek maradvnyai kzl a lvedket, majd kezdjnk el rdekldni a Tarakan ldozatainak hulli utn. Truitt segtkszen meg szeretn mutatni neknk a hullkat, ha azok nem tntek volna el nyomtalanul a trolbl. Astadourian, akit mellesleg mr Marynek szltunk, mris egy rdekes trtnettel rendelkezik az egsz ggyel kapcsolatban, ami azrt rdemes meghallgatni.
Seattle, King Country Crime Lab - 1996. prilis 3.
tadva Amisnak a msodik tltnyt is, gretet kapunk r, hogy sszehasonltja azt az elsknt hozott lvedkkel. A laborbl vegynk utunkat otthonunk fel!
Seattle, Eavelyn Apartments - 1996. prilis 3.
Hazatrve el dolgunk legyen, hogy a szmtgpen elolvassuk John Amis zenett a beazonostott ujjlenyomatrl. A levl mellkletben tallhat ujjlenyomat-kpet lefuttatva gy tnik, Cook bartunk ujjlenyomataira sikerlt a hajn rbukkanni! Ha kikapcsoljuk a szmtgpet, mris kopogst hallhatunk az ajtnkon, amit kinyitva szegny Cook siet be a szobnkba, ugyanis elmondsa szerint egy stt kocsi kvette egszen mostanig...
Cook szeretne pr dolgot megtudni tlnk, ezrt legynk vele bartsgosak, s vlaszoljunk neki aszerint, amit hallani akar. s ha mr gy eljtt hozznk, krdezznk r az ujjlenyomatokra is!
Seattle, Dockside Warehouse - 1996. prilis 3.
A raktr meglehetsen bartsgtalannal tnhet az jszaka kells kzepn. A teheraut vezet felli oldaln bemszva mris szlljunk ki a msik oldalon, s keressk meg a kocsi ajtajn a cg nevt: Gordon's Hauling. Szlljunk vissza a kocsiba, s a kesztytartban kutassunk egy szmokkal telert paprdarabka utn. Amikor a jrm tulajdonosa visszatr, gyorsan szlljunk ki az utas oldaln!
Seattle, Eavelyn Apartments - 1996. prilis 3.
Otthonunkba visszatrve ismtelten vegyk a szmtgpet kezelsbe, s olvassuk el a kiktmester zenett. A kapott telefonszmoknak nzznk rgtn utna az adatbzisban, s jegyezzk meg a cmeket. A hossz nap utn mr rnk fr egy kis pihen, ezrt "vegyk hasznlatba" az gyunkat. Msnap ajtdrmblsre bredhetnk, ugyanis kedvenc kollgannk jtt hozznk ltogatba. Miutn kibeszlgettk magunkat, tetessk be a videokazettt a lejtszba. Hmm, rdekes... Ismtelten cseverssznk el a ltottakrl, majd pedig nzzk t az Astadourian ltal lefordttatott hajnaplkat - az 1. s 5. oldal a legfontosabbak. Hamarosan egy faxunk is rkezik, amit ne mulasszunk el megmutatni nyomoztrsunknak. rdemes ismtelten megnzni a videofilmet, az elejtl a vgig, hiszen egy hasonl jelenetet lthatunk lejtszdni, mint ami az intrban Scullyval s Mulderrel is trtnt. Az jabb eszmecsere kzben kiderthetjk, hogy a filmen lthat figura a Gordon's Hauling sofre, de sajnos nem lehet beazonostani. A msik alak taln Mulder lehet? Lassan ideje tvozni otthonunkbl, eltte azonban krdezzk meg Astadouriant, hogy gyorsan lezuhanyozhatnnk-e...
Seattle, King Country's Medical Examiner's Office - 1996. prilis 4.
Ltogassunk el Truitt birodalmba, s gyjtsnk be tle minden informcit, klns hangslyt fektetve az esetleges robbans szemtankra.
Charno, Gordon's Hauling - 1996. prilis 4.
Nyugodtan lpjk t a kerts vonalt, majd menjnk be az pletbe is. Keressk meg az st, illetve a fldn hever bizonytkot a paprdarabok kzt. Ekkor egy furcsa idegen tmad rnk, s bezr minket a szobba, ami valamifle robban szerkezettel lett lezrva. gy nincs valami sok idnk teketrizni, a htgp eltt nzznk balra lefel, majd az sval ssk ki az ajtn lv panelt. Ha gyesek vagyunk, ppen idben szabadulhatunk... Beszlgessnk el a trtntekrl, illetve a furcsa frfi szemben ltott feketesgrl Astadouriannal. A nagy izgalomra val tekintettel levezetsknt egy cskkal is megprblkozhatunk, a lnyeg az, hogy ebben a krdsben gyorsan dntsnk, mert egy id utn esetleg eltnhet az ikon, vagy pedig Astadourian unja meg a vrakozst...
Seattle, Eavelyn Appartments - 1996. prilis 4.
Menjnk vissza otthonunkba, s lefekvs eltt ne felejtsk el a legjabb jegyzeteinket elkldeni a feletteseinknek. Fekdjnk le, majd bredjnk fel az bresztra kellemes hangjra.
Seattle, F.B.I. Filed Office - 1996. prilis 5.
Tallkozzunk Cookkal a trgyalteremben. elmesli neknk, hogy a sajt szakllra elksztett egy rajtatst egy bizonyos Smolnikoff nevezet egyn ellen, aki most ppen a sajt raktrpletben tartzkodik. Nyugodtan fejezzk ki tlbuzg trsunknak a nemtetszsnket az nknyes intzkedsei miatt, s ne felejtsnk el kitrni Astadourian rtestsre sem!
Seattle, Smolnikoff raktrplete - 1996. prilis 5.
Vlasszuk ki a pisztolyunkat az eszkztrbl, majd hasznljuk Cook fegyvert fedezettkppen. Egy ilyen sortz utn araszoljunk befel, s kszntsk illen az elttnk felbukkan fegyveres banditkat: els menetben hrom rosszfi prblkozik. Ha elintztk ket, menjnk kt emelettel feljebb, ahol ismt kt fegyveres ember vrakozik rnk: az egyik ppen a htunk mgl prbl elintzni, mg a msik egy bedeszkzott ajtt nzett ki magnak fedezkl.
Msszunk meg mg egy emeletet, ahol a kis sarokszobban tallhat csigalpcsn lemenve megtalljuk Smolnikoff bcsit. Beszlgessnk el vele egy ideig, majd Cook tancsra nzznk utna a fldszinten tallhat fegyvernek - ehhez teljesen vissza kell menni oda, ahol az els hrmast elintztk, s htul a lpcs mgtt rbukkanhatunk a keresett trgyra. A keresgls sorn utunkba kerl egy hajnaplszersg is, amit felttlen vegynk magunkhoz. Menjnk vissza Cookhoz s Smolnikoffhoz, hogy jabb krdseket tehessnk fel mindkettejknek.
Seattle, King Country Crime Lab - 1996. prilis 5.
A Smolnikoff raktrpletben tallt fegyvert adjuk Amisnak, hogy hasonltsa ssze a korbban tadott tltnyekkel. Az eredmny: a fegyver s a lvedkek egyeznek, ami az jelenti, hogy ezzel a fegyverrel lttek r Scullyra a msik raktrpletben.
Seattle, Smolnikoff raktrplete - 1996. prilis 5.
A raktrpletben fogjuk mg egyszer vallatra Smolnikoffot a fegyverrel kapcsolatban. Ha vgeztnk, Cook j otthonba, vagyis a brtnbe ksri az orosz illett. Hamarosan csrg a mobilunk, amelyen Amis jelentkezik, ugyanis a Tarakanon, ahov mellesleg pont mi kldtk el szegnyt, gy tnik egy j adag sugrdzist kapott...
Seattle, Eavelyn Appartments - 1996. prilis 5.
Hazatrve felpezsdl az let, ugyanis Astadourian viharzik be ajtnkon, s tbbek kzt szemnkre veti, hogy senki sem rtestette az elz akcinkrl - ht nem azt mondta Cook, hogy mr szlt neki? Beszlgessnk egy kicsit a felpaprikzott trsunkkal, s nyugtassuk le. Mikzben ezzel vagyunk elfoglalva, megszlal a telefon, aminek az zenetrgztjre egy rejtlyes alak mondja a mondkjt: hajnalkor menjnk a Sand Pointhoz, s termszetesen egyedl! Astadourian tvozst kveten nem marad aznapra ms dolgunk, mint hogy megnzzk E-mailjeinket, s gyba bjjunk. Ha felkeltnk, irny:
Seattle, 4-es hangr, Sand Point Naval Station - 1996. prilis 6.
Menjnk az irodnak kinz helyisgbe, s vegyk fel a kapcsolatot a titokzatos informtorral, Mr. X-szel. Mivel nincs sok ideje, s mg kevesebb a trelme, ne nagyon vicceldjnk vele. Miutn tvettk tle a specilis trt, semmi esetre se kvessk azon az ajtn, amelyiken tvozott, hacsak nem szeretnnk mris vget vetni a jtknak. Forduljunk meg, s prbljuk nem lelni Astadouriant. Folytassunk le egy gyors eszmecsert, majd induljunk el abba a Gold Bar-beli krhzba, amit mg X emltett. Ki lehet az a Jane Doe?
Gold Bar, Presbyterian Hospital - 1996. prilis 6.
A nvr rdekldsre mondjuk el, hogy bizonyos Jane Doe-t keresnk. Amikor rkrdez a nvre, felttlenl Dana Scullyt vlaszoljunk, illetve Walter Skinner nevt is adjunk meg mint felettesnk. Ezek utn a formalitsok utn mr brmit krdezhetnk a nvrtl. Ha vgeztnk, gyalogoljunk be Scully szobjba. Scullyt meglehetsen bizalmatlan hangulatban talljuk, gy egy msodpercet se vesztegessnk, mutassuk meg neki az X-tl kapott trt, klnben kellemetlen meglepets rhet minket. Ez az egyetlen lehetsg, hogy a bizalmba kerljnk! Innen mr elmeslhetjk neki a teljes trtnetet, aminek pr homlyos pontjra eddigi tudsa szerint azrt r tud vilgtani, s jabb tmpontot is kapunk a nyomozst illeten:
RR1121 / 82434 - 1996. prilis 6.
A vonatok kzt menjnk el addig, amg csak tudunk, s msszunk fel az ott tallhat pznra. A messzeltnkat hasznlva oldalra nzve egy vagon tetejn felfedezhetjk a 82434 szmokat. Msszunk le, majd a vonatlabirintusban prbljunk meg eljutni az elbb ltott vagonhoz. Ha megtalltuk, nyugodtan msszunk be, hogy megvizsglhassuk a kigse utni maradvnyait. A vagon belseje persze ismers lehet a TV sorozatot vgig kvetk szmra...
Visszafele haladva egy csavargba botlunk. Van nla valami, amit nagyon jl hasznlhatnnk a nyomozshoz, csakhogy nem adja az rge valami knnyen a dolgot. Menjnk bele krdezz-felelek jtkba, amihez nem rthat tudni, hogy a vgn a 'videokazetta' sz a megolds. Mivel ilyen rendes volt velnk, kapna pr dolcsit is, ha nlunk lenne a buxnk - mg szerencse, hogy egyenjogsg van...
Seattle, F.B.I. Filed Office - 1996. prilis 6.
Trjnk vissza a vizsglat kzpontjt jelent irodnkba, s nzzk meg a csavargtl kapott videofelvtelt a szmtgp jobb oldaln lv lejtsz segtsgvel. Mialatt teljesen elmerlnk a filmkockk tanulmnyozsban, lopjunk egy kpet az orvos arcrl, amit az ING adatbzisban vgigfuttatva knnyen be is azonosthatunk: Jonathan Rauch ezredes az alaszkai Eisenhower bzisrl.
A technika csodlatos lehetsgeit hasznlva hamarosan egy videokonferencin vehetnk rszt a Lone Gunmen nev titokzatos hrmassal. Hallgassuk meg a mondkjukat, ami nagy mrtkben elbbre lendt minket az gyben. Olvassuk el a laptopunkban az ltaluk kldtt E-mailt, aminek mellkletben Rauch villjnak koordintit tallhatjuk - a mellkletre klikkelve mris bekerlnek az adatok a navigcis rszbe. Mris ellenrizzk le szemlyesen is Rauch ezredest!
Alaszka, Rauch rezidencija - 1996. prilis 7.
Menjnk Rauch hzhoz, s lpjnk is be. Az emeleten megtallhatjuk a keresett szemly testt egy furcsa fekete olajszer folyadkkal bebortva. Prbljuk meg felleszteni. A plafonrl lelg csontvzat meghzva egy jabb emelettel felfel vezet lpcst tallunk. Menjnk fel! Beszlgessnk el egy kicsit Muderrel, ugyanis van pr rdekes terija. Miutn tadtuk a mobilunkat Muldernek, s maga is eltvozott, hagyjuk el az pletet, s fegyvernk segtsgvel intzzk el a kt NSA fickt.
Alaszka, Eisenhower Air Base - 1996. prilis 7.
Miutn tallkoztunk Scullyval az plet belsejben, a feladatunk, hogy megtalljuk azt az idegent, ami meglte Rauch ezredest. Az pletben szmos terminlt tallhatunk, ahol dupla kattintssal jutunk hozz a fmenhz. Az egyetlen hasznlhat elem az plet trkpe, amit a knnyebb tjkozdshoz hasznlhatunk. A trkp a fontos helysznek jellsvel megtallhat a cikk mellett! rdemes tovbb ennl a pontnl jtkllst menteni, ugyanis most kvetkezik a jtk taln legnehezebb rsze, ahol knnyen hibzhat az ember...
Induljunk el, s Scullyval az idegen egyik szemtanjnak holttestt talljuk. Ezentl fontos szably, hogy Scullyn s Muldren kvl mindenkit ljnk le, akivel tallkozunk.! Menjnk t az ajtn, s ha ellenrizni szeretnnk pozcinkat, most megtehetjk pl. a srga X-szel jellt helyen.
Haladjunk tovbb a kk X-szel megjellt laborba, ahol els dolgunk legyen, hogy magunkhoz vesszk az elektromos plct. Ekkor Cook tmad rnk, akit amint csak lehet, intzznk is el az elektromos plcval.
A kvetkez lps, hogy megkeressk Muldert, aki a zld X-es jelzs teremben tallhat. Fhsnket lthatan hatalmba kertette az idegen organizmus. Semmi esetre se emeljk fegyvernket Mulderre, vagy prblkozzunk a specilis trnkkel, a szobba mr eltett fegyverrel lpjnk be. Szltsuk fel Scullyt futsra, vegyk el a fegyvernket, majd jobbra fordulva menekljnk el a szobbl. Kzben intzzk el az rt is!
Menjnk a fehr X-szel jellt helysgen keresztl a narancssrga jelzs szobba, ahol is Scullyval tallkozhatunk. Hallgassuk meg a tervt, majd menjnk a barna X-szel jellt irnyt szobba, ahol a sok terminl kzt meg kell tallnunk egy kapcsolt, amit megnyomva a fehr X-szes helyen nyithatjuk az vegajtkat. A narancsszn helyre visszatrve egy jabb gombot kell megtallni, ami a vilgtst kapcsolja be az vegajtk mgtt. Nyissuk ki ezek utn a fehr X-szel jellt helyen tallhat veghz mindkt ajtajt. Menjnk t azon az ajtn, ami a lila X-szel jellt terembe vezet, vegyk fel a kapcsolatot Scullyval, majd biztostsuk ki ismtelten a fegyvernket.
Forduljunk jobbra, menjnk kt lpst elre, ahol Mulder s egy rt lthatunk, amint ppen a kulcsok behelyezsvel a hatalmas ajt kinyitshoz kszldnek. Ezt megakadlyozand ljk le az rt amilyen gyorsan csak lehet, majd pedig vegyk ki a kulcst a helyrl. Forduljunk balra, haladjunk keresztl az ajtn, valamint az veghzon is! Forduljunk meg, s a gomb megnyomsval zrjuk Mulderre az ajtt. Ekkor az idegen nagy knokat okozva elhagyja Mulder testt, s az ppen tmadsra kszl Cook lesz az j gazdaszervezet. Mikzben a nagy ajt kinyitsval foglalatoskodik, dobjuk t Scullynak a Mr. X-tl kapott trt...
Mindenki lvezze a jl megrdemelt vgkpeket!
|