Vgigjtszsok : Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek |
Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek
ismeretlen 2006.07.13. 13:19
Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek
Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek
Amita csak megjelent, a Pandora Tomorrow forradalmian jszer multiplayer mdja szerkesztsgnk kedvencv vlt. Ahogy krlnztnk a neten, azt tapasztaltuk, hogy legjabb fggsgnkkel messze nem vagyunk egyedl: virtulis szuperkmek, s zsoldosok ezrei hajkursszk egymst az internet minden tjn. A Pandora multi rejtelmeivel most ismerkedknek, s gyakorlott kmeknek/zsoldosoknak egyarnt ajnljuk az albbi tipphalmazt, amivel mg profibb, hallosabb ellenfll vlhatnak az v legjobb tbbszemlyes jtkban! Klnsen nagy szeretettel ajnljuk a tippcsokrot annak a remek magyar jtkmagazinnak, amely rendkvl magas sznvonal tesztjben azt tallta kinyilatkoztatni, hogy a Pandora multija azrt rossz, mert a zsoldosoknak „nincs jjelltjuk, sem egyb specilis eszkzk”…
Zsoldosok
A legfontosabb alapszably: mindig, minden krlmnyek kzt tudnunk kell, hol tartzkodik a trsunk (figyeljk a radart, s tartsuk a szbeli kapcsolatot)! Ez kt dolog miatt is ltfontossg. Egyrszt, ha megpillantunk egy mozg alakot, vagy akr csak rnyat, egy pillanatnyi gondolkods nlkl a nyomba eredhetnk, vagy tzet nyithatunk r, hiszen ha nem a partnernk az, akkor kizrsos alapon csak betolakod km lehet. A msik ok, amirt tudnunk kell, merre jr a szvetsgesnk, akkor nyer rtelmet, ha a cimbornkat elkapja az egyik ellenfelnk. Ha tudjuk, hol trtnt a gaz htbatmads, j esllyel oda tudunk rni a tetthelyre, mieltt az orvtmad eliszkol, s megmenteni a trsunk lett – vagy akr az letre tr kmmel egytt tkldeni t a msvilgra. Ez utbbi is j zlet, lvn az id neknk dolgozik!
Nagyon fontos, hogy ismerjk a plyt, ahol jtszunk. Pontosan tudnunk kell, hol hatolhatnak be a kmek a megvdend terletre, hol vannak a szellzaknk be- s kijratai, s az tlhet lmennyezetek. Ha tudunk az ellenfl fejvel gondolkodni, hamar kitallhatjuk, hogy vajon merre rejtznek a kmek… Pislogjunk sokszor felfel, mert a kmek ltalban dobozok s egyb tereptrgyak tetejn mozognak, s soha, soha ne lljunk meg egy helyben!
Ha tzprbajba keveredtnk egy kmmel, s menekl ellnk, j esllyel maga mg ejt egy fst-, vagy villangrntot. Ilyenkor inkbb ne ldzzk tovbb, mert mr van helyzeti elnyben, brhonnan a nyakunkba ugorhat. Vigyzzunk arra, hogy a kmeket nagyon kemny fbl faragtk, rmesen hossz ideig kell lni ket, mire kifekszenek. Szemtl szemben ersebbek vagyunk, hiszen csak a htunk mg kerlve tudnak kifektetni bennnket, ezrt legynk llandan mozgsban, s ha csak lehet, vessk a falnak a htunkat.
Felszerels
Fegyver: A tzelsi mdot kapcsoljuk t rvid sorozatra az F gombbal, gy kevsb fog szrni a mordly. Amikor csak lehet, trekedjnk fejlvsre: egy pontos fejlvs a km leterejnek j hromnegyedt elviszi, mg test-tallatbl tz is kell neki, hogy eltvozzon az lk sorbl.
Akna: A legjobb bartunk! Igyekezznk olyan helyekre rakni, ahol a km mr csak tl ksn veheti szre, illetve nem tudja tvolrl hatstalantani. Egy bevdend szobban pl. tipikusan ilyen hely az ajtflfa az ajt bels oldaln.
Repeszgrnt: A legdurvbb fegyvernk, az egyetlen htrnya, hogy arnylag ksn robban az eldobs utn – teht ha ldznk egy kmet, nem rdemes utna dobni, mert elszalad, mieltt robbanna (hacsak nincs beszorulva egy kijrat nlkli szobba, vagy szellzalagtba, ahol lassan mozog).
Foszforgrnt: A grnt megfesti a hatkrbe kerlt kmeket, akik gy nem tudnak tbb elbjni elttnk – ez elmletben egsz jl hangzik, de valjban sokkal jobban jrunk, ha inkbb egy repeszgrnttal sztcsapjuk a km arct, mint ha bemaszatoljuk foszforral. Viszont ha elfogytak az les grntjaink, nagyszer blff lehet a km utn dobni egy ilyet, ugyanis nem tudja, mi fog robbanni kt msodperc mlva…
Tzer: Kzelharci fegyver, ha elkapunk vele egy kmet, j nhny msodpercre megbnul – ezalatt stni kacaj ksretben knyelmesen szitv lehet lni. A gond csak az, hogy ha kzelharcra kerl a sor, mi ltalban megbntva fetrengnk egy fstgrnt felhjben, s vrjuk a megvlt csigolyatrst…
Lzeres csapda: Fontos tjrkat tudunk vele bevdeni – ha egy km tlp a szerkezet lzerfnyn, az jelez neknk, s a radarunkon megltjuk a figurt. Bizonyos plykon (pl. hospital) igen jl jhet.
Fnyrd: Rvid idre fnyrba bortja a terletet, ahov dobtuk – mi a gyakorlatban nem sok hasznt lttuk.
Ltsmdok
Norml: A legtbbszr ezt fogjuk hasznlni. Ajnlatos a sisaklmpt (E) kikapcsolva tartani, amikor csak lehet, ugyanis a fnycsva knnyen elrulja a kmeknek a helyzetnket. Csak szabad szemmel ltjuk a kmek grntjainak fstjt, ezt vssk jl az esznkbe, mert elg sznalmas, amikor spci ltsmddal felszerelve ezerrel beleszaladunk egy felhbe…
Mozgsrzkel: Nagyon j spci ltsmd lenne, ha a tereptrgyakat is ltnnk vele – de ennek hjn csak akkor rdemes hosszabb tvon hasznlni, ha mr gy ismerjk a plyt, mint a tenyernket, s nem akadunk el mindenflben. Egybknt nagyobb, fedezkekkel s rnykos helyekkel teli terek gyors tfslsre rdemes nha rkapcsolni.
Elektromgnesessg-rzkel: Ez a hasznlhatbb specilis ltsmdunk, mivel az lmennyezeten vagy szellzcsatornkban sunnyog, s magukat biztonsgban rz kmeket is megmutatja. rdemes srn tkapcsolni erre, ha nem ltjuk az ellenfeleinket, de tudjuk, hogy valahol a kzelben vannak.
Kmek
A legfontosabb szably megegyezik a zsoldosokval, azaz: mindig, minden krlmnyek kzt tudnunk kell, hol tartzkodik a trsunk (figyeljk a radart, s tartsuk a szbeli kapcsolatot)! Msodsorban, ha lehet, mindig egytt haladjunk trsunkkal, ugyanis kmeknl sszehangolt munka nlkl elkpzelhetetlen a siker. Hasznljuk ki a stt helyeket, s akrobatikus kpessgeinket! Mg a sttsgbe burkolzva majdhogynem teljesen lthatatlann vlunk, s lesbl tmadhatunk, addig akrobatikus kpessgeinknek ksznheten pillanatok alatt meglphetnk a zsoldosok ell, akik csak a lpcsk hasznlatval hidalhatjk t a szintklnbsgeket. Szorult helyzetben prbljuk meg magunkra vonni mindkt zsoldos figyelmt, s hasznljunk villan, fst vagy chaff grntokat, hogy amg minket lnek, vagy fuldokolnak, addig trsunk zavartalanul foglalhassa el az ellenrzpontokat. Ha lehet, mindig aknzzuk ki a szobk adottsgait s lehetsg szerint a magasbl tmadjunk, a megbntott vagy rjratoz katonkra ugorva ugyanis azonnal elkbtjuk ket. A legmksabb azonban az, amikor az alattunk elrohan zsoldost trsunk lebntja s mi szles mosollyal az arcunkon jtszi knnyedsggel ugrunk r a tehetetlenl rngatz ellenflre… Ha tzharcra kerl a sor, a lzer irnyzkot bekapcsolva prbljuk a kiszemelt zsoldost meglni majd mg rohanni, hogy az elektrosokk megsznse utn nyakon ragadjuk. A tszul ejtett jtkost szitucitl fggen vagy azonnal ljk meg (ha egyedl vagyunk az elfoglaland pont krnykn), vagy tartsuk minl tovbb letben, hogy trsunknak idt nyerve gond nlkl teljesthesse a kldetst. Ha az adott szobban mozgsrzkelt, vagy kamert tallunk, azonnal ljk ki, mivel a riaszt bekapcsolsakor amellett, hogy a zsoldosok azonnal tudomst szereznek helyzetnkrl, sok esetben a vdelmi rendszer is aktivldik (ekkor hossz msodpercekig nem tudjuk feltrni, vagy ellopni a clobjektumokat).
Felszerels
Fegyver: Elsdleges mdban hasznlva elektromos bnt lvedkek leadsra kpes, amit kveten kb. 4-5 msodpercnk marad, hogy elmenekljnk, vagy mg kerlve nyakon ragadjuk az ldozatot. gyeljnk arra, hogy a bekapcsolt lzerirnyzk knnyen elrulja pozcinkat! Az elektromos lvegnek nagy hasznt vehetjk a zsoldosok ltal falra teleptett aknk kiiktatsakor is. A jl clzott lvs utn a bomba ugyanis felrobban s msfl mteres sugar krben mindent elpusztt. J mka az ppen aknt telept zsoldos orra eltt sztlni azt, gy a delikvens azonnal elhallozik…
Villangrnt: A villangrntot az „E” gombot lenyomva, clzottan, nagyobb tvolsgra lhetjk ki. A grnt a detoncit kveten 15-20 msodpercre elvaktja a zsoldosokat. Ha az „E” billenty nlkl hajtjuk el, akkor kmnk kzvetlenl maga el ejti a grntot, sszezavarva ezzel a mgttnk lohol ellenfelet.
Fstgrnt: A legdurvbb fegyvernk, egyetlen htrnya, hogy berobbansakor csak a hkpet ad szemveget aktivlva lthatjuk ellenfeleinket, akik vakon fulladozva prblnak utat trni a gomolyg fstben. Legnagyobb elnye, hogy az elektromos tltettel megbntott zsoldos egy id utn olyan fstdzist kap, hogy hossz idre elszenderedik. A villangrnthoz hasonlan menekls kzben is kitnen hasznlhat!
Chaff grnt: A fstgrnt mellett a leghasznosabb eszkz, amelynek repeszei zavart okoznak az elektromos berendezsekben. Segtsgvel kiiktathatjuk a mozgsrzkelket, s kellemetlen pillanatokat okozhatunk vele a zsoldosoknak, akik a felhbe lpve ltsi zavarokkal fognak kszkdni, s kptelenek lesznek fegyverket jratlteni. A chaff grntot a villan- s a fstgrnthoz hasonlan jobb egrgombbal aktivlva menekls kzben is hasznlhatjuk.
Spy bullet: Hasznos, de ltalunk nlklztt lveg, amellyel megjellhetjk ellenfeleinket, akik ezutn elhallozsukig szemmel kvethetk a radarunkon.
Sticky Camera: Az egyjtkos mdhoz hasonlan a tbbszerepls jtkban is bevethetjk a kilhet kamert, mellyel a plya minden zugt felderthetjk. Mivel a multi partik alatt a zsoldosok ltalban nagyon gyorsan vltoztatjk helyzetket, nagy hasznt nem igazn vettk.
Alarm Snare: Zajkelt berendezs, amivel megtveszthetjk ellenfeleinket, de a kamerhoz hasonlan az tkzetek alatt alig vettk hasznt.
Ltsmdok
jjellt: A leghasznosabb eszkznk, amellyel kivlan ltunk a legsttebb helyszneken is. Egyetlen htrnya, hogy hasznlatakor a zsoldosok elektromgneses szemveggel knnyedn kiszrhatnak minket.
Hrzkel: Nagyon j kis szemveg, legnagyobb htrnya, hogy a tereptrgyakat alig ltjuk benne. Ha azonban fstgrntokkal szrjuk tele a plyt, a felhben rekedt zsoldosok hkpre clozva s lebntva ket pillanatok alatt fulladsos hallt okozhatunk nekik.
|