hegepeti
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ennyi az idő:
 
Stronghold Crusader
 
Végigjátszások
Végigjátszások : SIM CITY 4: RUSH HOUR – TIPPEK, TRÜKKÖK

SIM CITY 4: RUSH HOUR – TIPPEK, TRÜKKÖK

ismeretlen  2006.07.13. 13:14

SIM CITY 4: RUSH HOUR – TIPPEK, TRÜKKÖK

SIM CITY 4: RUSH HOUR – TIPPEK, TRÜKKÖK

 

Ahogy azt bemutató cikkben is írtam, a fejlesztők részben újraírták az útvonalkereső motort. Az alapjátékban a motor havonta leellenőrizte, hogy minden egyes polgárunk a lakóhelyéhez legközelebbi munkahelyen dolgozik-e (ha nem, másik melót adott neki), és azt a legrövidebb útvonalon éri-e el. Ez sajnos azzal járt, hogy bizonyos utak túlzsúfoltak lettek, és hiába építettél gyorsabb, alternatív útvonalat, a szimuláció nem használta azt ki. Ebben két változás történt: először is a szimek mindaddig nem változtatnak munkahelyet, amíg rá nem kényszerülnek (pl. lebontod a gyárukat), a motor pedig négyhavonta ellenőrzi, hogy ide a leggyorsabb útvonalon jutnak-e el. Ez sokkal valóságosabb szimulációt jelent, ám fentiek miatt ara számíts, hogy egy újonnan épített metróvonal benépesüléséhez kell jó pár hónap. Szintén hiba volt, hogy egy busz- és egy metróállomás között egy egységnyi lyukat kellett hagynod, különben a motor nem tudta lekezelni az átszállást. Most ezt is sikerült megoldani, így közvetlenül egymás mellé építheted őket, sőt a parkolóházat is illik az állomás mellé felhúzni. Mindezek sajnos azzal járnak, hogy ha egy, az alapjátékban fejlesztett várost betöltesz, a közlekedés összeomlik, és nagyobb városnál akár egy-két év (!) is kell, míg a motor átkalkulálja az egész rendszert.

 

Nagyon hasznos az új lekérdező eszköz, amelyet a kistérkép mellett találsz. Ha ráklikkelsz egy irodára, láthatod, hogy az ott dolgozók honnan érkeznek és milyen eszközzel. Tedd ezt meg egy-egy nagyobb blokkal, így könnyen kiderítheted, hová kell tenned a kereskedelmi és a lakóövezetbe a tömegközlekedés megállóit. Remek eszköz, használd sűrűn!

 

Az új közlekedési metódusokkal kapcsolatban egy jótanács: gyakorolod be ezek építését, a kereszteződések és csatlakozások mikéntjét egy szűz területen, mert vannak érdekességek! Rengeteg hiba van az átlós utak esetében, például ha egy ilyen sugárutat keresztezel egyenes vasútvonallal, leáll a forgalom, vagy átlós út – átló sugárút kereszteződésben nem tudnak balra kanyarodni a járművek, úgyhogy inkább egyenes utakkal operálj! Egy sugárutat ne vigyél tovább egyirányú utakkal, mert itt is befagy a forgalom, ne vigyél át emelt pályás vasutat talajszinti sztráda felett, mert ott is megáll az élet, és nem csatlakoztathatsz kelet-nyugati sugárúthoz északról vagy délről egyirányú úttal sem. Jó hír viszont, hogy fentiekre már van megoldás, persze nem hivatalos: a simtropolis.com weboldalról letölthető a megfelelő mod (Transit_BugFix_v010), amelyet a játék Plugins alkönyvtárába kell másolnod. Innen egyébként még két hasznos programot ajánlok: a RoadTopMT modot, amely megoldotta azt a fejlesztők szerint lehetetlen feladatot, hogy ráapplikálják a buszmegállót egy út oldalára, és ne kelljen ennek külön egy egységet elpazarolni, sőt építhetünk útmenti busz- és metrómegálló kombót is. A másik a DataviewModd, amely a Traffic nézetben feltünteti a tömegközlekedési eszközök megállóit, ráadásul a metróvonalak kihasználtságát is láthatóvá teszi.

 

Szintén fontos, hogy az egyirányú utakból körforgalmat alakíthatsz ki, ez a valós élethez hasonlóan növeli egy-egy út és kereszteződés áteresztő képességét. Hidak építésénél figyelj, hogy átférjenek alatta a hajók, ezt a bal alsó sarokban látható ikon mutatja, ha pirossal át van húzva, növeld a híd magasságát!

 

Az épületeknél fontos megjegyezni: mostantól az Advanced Research Center és a Disease Research Lab kis mértékű sugárzást okoz, ezért ezeket tedd a város szélére. (Ennek ellenszere szintén megtalálható a simtropolis-on (NoRadiationRewards1)). Fontos, hogy a „demand cap” kitolódott, például kis reptérnél a tízszeresére, ezért immár elég egyetlen repülőtér a városba – emiatt egyébként gyorsabb a fejlődés, látványos sikerekre számíthatsz!

 

A U-Drive-It mókához pár tanács: járművünket a WSAD mellett a nyilakkal is irányíthatjuk. A SHIFT egy váltógomb, „off-road” és „on-road” funkcióval, ez földi közlekedésnél hasznos. Utóbbiban járművünk a pályához tapad, ha eléri a város szélét megfordul, és „sarkosan” kanyarodik. Előbbiben szabad a mozgása, tolatni, vagy egy lassú járművet előzni csak ilyenkor tudunk! Gyakorold be ezt a funkciót, életmentő lehet. Érdemes minden járműnél kipróbálni a „Free Drive” módot, mielőtt küldetést vállalnál be – és a küldetések előtt menteni… A missziók negatív vagy pozitív hatása a küldetés végcéljánál adott sugarú körben jelentkezik, ezt a „Mayor Rating” és „Desirability” nézeteknél ellenőrizheted le, a hatás 3 hónapig tart.

 

Sajnos ez az egy oldal kevés volt minden tipp bemutatására, de remélem, indulásnak elég lesz. Jó polgármesterkedést!

 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien néztek minket:
Indulás: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!