SILENT HILL 4 – THE ROOM VGIGJTSZS
ismeretlen 2006.07.13. 13:11
SILENT HILL 4 – THE ROOM VGIGJTSZS
SILENT HILL 4 – THE ROOM VGIGJTSZS
A Szoba -Az breds
Nyugtalan lmunkbl felbredve lehangol ltvny fogad bennnket, Henry Townshendet a laksunkban, egy ashfieldi trsashz 302-es szobjban! A falak furcsn elsznezdtek, az ablakok beszorultak, a telefonbl s a tvbl is csak zrejek jnnek, valamint a nappali faln egy rejtlyes arc ktelenkedik. Laksunk ajtaja alatt egy napl els lapja van becssztatva, ezt vegyk fel (First Letter), majd miutn visszafordultunk a nappali fel, borzalmas tortra veszi kezdett! Egy szellemszer alak mszik el a falbl, annl a pontnl, ahol az elbb mg az arcot fedeztk fel s az ilyen alakok – akik „most msznak le a falvdrl” – nem sok jval kecsegtetnek, de szerencsre, hamarosan felszvdik! A kezdeti sokkbl a fcm animcija alatt eszmljnk fel!
lmodtuk volna? – merlhet fel bennnk a krds, amikor jra az gyunkon talljuk magunkat, de gondolkodsra nem sok idnk marad, hiszen a Szoba jra megvltozott! A bejrati ajtt ismeretlen kezek lelncoltk, gy meneklsnk hibaval, de a kmlelnylson kitekintve a szemreval szomszdlnyt, Eileent fedezhetjk fel. Az ablakokat br nem tudjuk kinyitni, kinzve rajta lthatjuk, hogy odakint az let hbortatlanul folyik tovbb: a szemkzti trsashz laki lik unalmas letket, a jrkelk sietnek dolguk utn! A nappali sarkban, a kisasztalon lv piros naplt jegyezzk meg, hiszen a jtkban csak itt tudunk majd menteni, tegyk meg ezt most is! Az ablak felli szekrny mgtt egy srgll paprlap (Bookscrap) kandikl ki – olvassuk el s tegyk zsebre! Hamarosan egy ldn akadhat meg a szemnk a tv mellett – ide pakolhatjuk el a nem hasznlt trgyakat a jtk sorn! Hirtelen zaj ti meg a flnket, ami a frdszobbl ered, gy nznk a dolog utn! A helysg falbl egy nagyjbl egy mter tmrj stt lyuk ttong, amelybl meghatrozhatatlan hangok jnnek! Itt felvehetjk a jtk els fegyvert, a vascsvet (Steel Pipe)! Mivel a laksbl csak itt juthatunk ki, msszunk bele az alagtba…
A metrlloms – Cynthia
A hely, ahov jutottunk egy metrlloms – sajtos kihaltsggal! A mozglpcs utn menjnk vgig a folyosn, ahol egy lnyba botlunk! A szpsg Cynthiaknt mutatkozik be s elmondsa szerint „megjutalmaz”, ha kivezetjk errl a helyrl! Ilyen nnek nem lehet nemet mondani, gy kettesben haladjunk tovbb. Sajnos a lny a kvetkez folyosn rosszul lesz, ezrt betr a ni WC-be belgyeit intzni! A lnyra vrakozs hosszra nylik s pechnkre, a frfi klotybl egy ijeszt kutyaszer lny jn ki, akit rvidesen kveti msik kt trsa, azrt, hogy az elsbl tpllkozzon s utna – nagy valsznsggel - bellnk is! Ezt ne vrjuk meg s vgezznk a kt szrnnyel a vascsvnkkel, majd nzznk vgre Cynthia utn a ni WC-be! Ne lepdjnk meg, hogy a lnyt nem talljuk bent, ellenben itt fedezhetjk fel a laksunkba visszavezet els lyukat, ne habozzunk hasznlni! Miutn mentettnk a naplnl, feltnik, hogy a konyha melletti szekrny a nappaliban nincs a helyn! Hzzuk el a faltl, majd vegyk fel a kvetkez fegyvert, a pisztolyt s nzznk t egy jonnan keletkezett lyukon a szomszd Eileen-hez! Amikor befejeztk a kukkolst, telefoncsrgs zavarja meg a szoba csendjt! Menjnk t a hlszobba s vegyk fel a kagylt! A vonal tls vgn Cynthia knyrg, hogy mentsk meg, gy ne is idzznk itt tovbb, hanem trjnk vissza a lyukon t a metrllomsra! A ni WC-ben egy fehr, ni szobrot fedeznk fel, ami pr rmt (Lynch Street Line Coin) szorongat a kezben! Vegyk fel az rmket, mert hamarosan szksg lesz rjuk! Haladjunk tovbb a metrllomson! Az jabb terembe rve ismt kutyaszer lnyekre bukkanunk s tovbbhaladva egy hatalmas hernyszer fregre, ami a falakba vjva tekereg! Egyenlre mst itt nem nagyon tudunk tenni, mint lszert felvenni, ezrt menjnk vissza a rccsal lezrt, lefel vezet lpcskhz! A megfelelnl tudjuk a hasznlni a Lynch Street Coin-tot, gy a rcsos ajt kinylik, szabadd tve a lefel vezet lpcst! Odalent lebeg szellemekbe botlasz, amelyeket egyrszt nem tudunk vglegesen meglni, msrszt mr az aurjukkal is sebeznek, teht rdemes elfutni mellettk! A lpcsfordulban nincs semmi rdekes, ezrt menjnk tovbb le a lynch street-i llomsra! Itt rgtn rtallunk a ktsgbeesett lnyra, aki egy zrt metrvagonbl srget, hogy szabadtsuk ki. Teht keressk meg a metrvezet kocsijt s nyissuk ki az ajtkat a megfelel gombbal. A lny immr jra velnk tart s neknk valahogyan t kell jutnunk a tloldali llomsra. Irny vissza abba a vagonba, amelyikben Cynthia volt bezrva, mert innen kocsibl-kocsiba t tudunk menni a tloldalra. Az egyik vagon klns, lelakatolt jtkdobozt rejt, de egyenlre nem lehet kinyitni. A tloldali lloms lpcsjn felgyalogolva nem tudunk tovbb menni az elzrt ton, csak egy adag pisztolylszert vehetnk fel, gy lent kell bemennnk a nyitott ajtn. Ekkor azonban Cynthia jra felszvdik – gy ltszik nem valami ragaszkod tpus. Ellenben rtallunk egy jabb, a laksunkba visszavezet lyukra. A ments utn ide visszatrve msszunk le a ltrn s a szellemeket elkerlve, forduljunk jobbra az elgazsnl. Hamarosan ismt egy msik llomshoz rkeznk, ez a king street-i megll – a szemkzti falnl mr ismersknt dvzlhetjk azt a frget, ami a falban tekereg, valamint egy falka kutyaszer bestit. Tovbbmenve Cynthia hangjt halljuk meg az egyik hangosbeszlbl, aki kzli, hogy megtallta a metrbl kivezet utat s srget bennnket, hogy kvessk, de valami, vagy valaki nagyon felzaklathatta, legalbbis a mondandja vgn felhangz fldntli hrgsek s sikolyok erre utalnak! Ekkppen felcsigzva, menjnk be a nyitott metr vagonba s vegyk fel a kvetkez fegyvert, a golftt! Hamarosan egy szobnkba visszavezet lyukhoz rkeznk s a szoksos hercehurca utn menjnk fel a mozglpcsn! Azt nem lehetett elre sejteni, hogy ez lesz letnk leghosszabb mozglpcss utazsa: ugyanis a falbl elbj emberi testek akkora maflst adnak, hogy attl rgtn htast dobunk! Prbljunk meg htrlni, amikor felnk kapnak s utna gyorsan fussunk el mellettk! Pr idegtp prblkozs utn remlem sikerrel jrunk (ugye mentettl legutbb?)! Odafent a fldn egy halom, ni retiklbl sztszrdott holmi fogad minket. Taln Cynthi lehetett. Mindenesetre a lny nagyos sietett valahov, ha ennyire sztszrta csecsebecsit! A pnztr ajtajn egy iromnyt vehetnk magunkhoz, az n. „Csbts Krtyjt” (Temptation Placard). Magn az ajtn benyitva pedig elkesert ltvny fogad bennnket: Cynthia fekszik a fldn vrbefagyva, de mg lve! Brbe egy szmot vgtak: 16121. Teht, gy jr az a makrancos hlgy, aki nem vigyz magra s egyedl stl gusztustalan teremtmnyektl hemzseg helyen! Mi hasztalanul prbljuk vigasztalni a lnyt, miszerint ezt csak lmodta s mire felbred, minden megy a rgiben! Ennek ellenre jobbltre szenderl.
A Szoba – Aggaszt jelek
bredsnk utn szirnz mentautkat hallunk odakintrl, az utcrl! Az ablakon kitekintve lthatjuk, hogy a metrhoz vezet lejrnl mentaut s rendrk vrakoznak! Rossz elrzetnk tmad: taln mindez Cynthia hallval van sszefggsben? Nem lmodtunk s tnyleg megtrtnt? A nappaliba kirve a rdinkbl jv ads megersti gyannkat. A lelncolt bejrati ajt alatt jabb paprlapot fedeznk fel (Red Diary – April 8.), olvassuk vgig s tegyk el. Ms dolgunk jelenleg nincs itt – esetleg kukkolhatjuk egy darabig a szomszdlnyt – mentsnk llst s msszunk vissza az immr mg jobban kitgult tjrba!
Az erd – get problmk
Nem ppen valami szvmelenget helyszn, ezt meg kell hagyni! Haladjunk vgig az svnyen, kzben vessnk egy pillantst az t menti kvekre, melyekre ismeretlen kezek vrrel rtak fel klns szvegeket. Hamarosan egy kihalt raktrplethez rnk, a bejratnl jabb, a szobnkba visszavezet lyukkal (Ha mentnk, a laksunkban csengetnek - a szomszd Eileen s egy msik lak minket keres, de valami rejtlybl kifolylag nem halljk meg segtsgkr kiablsunkat – ez nem j jel). Nyissunk be az pletbe, ahol dvzljk a kvetkez ellenfeleinket, a zmmg, fekete, mutns denevrszersgeket – akik meglehetsen idegestk tudnak lenni, ha rajokban tmadnak! Menjnk tovbb s hamarosan jra az erdben talljuk magunkat. Az svny mellett felfedezhetnk egy elhagyatott, jr motor autt, aminek a vezetlst megvizsglva naplfeljegyzsre (Jasper’s Memo Pad) bukkanhatunk. Tovbbhaladva egy sovny, dadogs fickval tallkozunk, aki egy kvn ldgl, kzelben egy halom g gyertyval - beszljnk vele, de igazbl csak ksbb lesz r szksgnk. A kvetkez helyszn, a Smile Support Society, azaz a Wishhouse udvara. Ez a silent hill-i rvahz! Mindentt elhagyatott gyermekjtkok, elg siralmas! Az pletbe sajnos nem tudunk bemenni, valahogyan meg kell tallnunk a kulcst! Nzznk szt a krnyken! Az udvarrl hrom irnybl tvozhatunk, azon kvl, ahonnan bejttnk. Az plettl jobbra lv kijrat egy kisebb, hegy gyomrba vjt helysgbe vezet, amit elhagyva szemnk el trul a silent hill-i t lehangol panormja. Egy elsseglydobozon s pr sremlken kvl nincs itt semmi rdekes – irny vissza a Wishhousehoz! A msik – dlnyugat fel vezet kijrat mr rdekesebb: ezen kilpve - kisebb harcok rn - egy klns fa kill gykert fedezhetjk fel: a gykrnek furcsa, emberi kzre emlkeztet alakja van! Jegyezzk meg a helyet, majd trjnk vissza az rvahz udvarhoz s vegyk az irnyt az plettl balra lv kijrathoz! Ezen kimenve egy temethz jutunk, ahol - tvezet jelenet sorn - egy sztlan, pulveres kisfival tallkozunk, kisvrtatva megjelenik a dadogs frfi is, aki cseppet sem szimpatizl a gyerekkel. Vajon mit kereshet egy temetben, az jszaka kzepn? Hamar fakpnl hagynak bennnket, gy vizsgljuk meg a srkertet! A legszembetnbb egy kihantolt kopors, melyre egy szmot vstek. Most, hogy mr az sszes lehetsges terletet tvizsgltuk, mg mindig nem talltuk meg a kulcsot! Menjnk vissza ismt az rvahzhoz, aminek bejratnl a dadogs fick lldogl! Beszljnk vele! Mondandjbl rjvnk, hogy taln segthet a kulcs megtallsban! Elmondja, hogy minden lma, hogy csokolds tejet igyon! Rajtunk ez ne mljon, gy trjnk vissza az itteni visszavezet lyukon a laksunkba, ahol a konyhban, a htszekrnyben talljuk meg a kvnt italt! Visszatrve adjuk t neki, mire egy apr st (Blood – Inscribed Spade) dob felnk! Vegyk fel a kerti szerszmot s gondolkozzunk, hogy hol vehetnnk hasznt! Rgtn beugrik, hogy a kz alak gykr gyans volt neknk korbban, teht keressk fel a nevezett helyet, s nem csaldunk, kisva, meg is talljuk a kulcsot (Rusted – Bloody Key)! Akad azonban egy problma: a kulcson egy felirat tallhat: „Brki, aki a kezben tartja, rkk bolyongani fog!” – ezrt, ha vissza akarunk menni az pletig, folyton ismtldni fognak a helysznek! A megolds a kvetkez: vegyk fel a kulcsot, majd az itteni tjrnl menjnk vissza a laksunkba s a ldnkba tegyk el a kulcsot, majd trjnk vissza ide! Ezutn mr vissza tudunk trni az rvahz udvarra. Vgl itt msszunk ismt a szobnkba s vegyk magunkhoz a kulcsot! Ennyi! Az pletbe benyitva, vizsgljuk meg az egyik sarokban lv nagy halom trmelket! Kztk egy jabb naplrszletet (Holy Scripture Scrap) tallunk, majd kzvetlen ezutn keserves srs ti meg a flnket, a szomszdos szobbl kihallatszdva, mi tbb a rsnyire nyitott helysgbl fst tr el, valamint az ajtrl levehetnk egy jabb lapot (Source Placard). A szobban a dadogs fick lngol, kezben egy gyetyatartt szorongatva, testbe egy szm van vsve (17121), mivel eloltani nem tudjuk, csupn a halltusjt nzhetjk vgig.
A Szoba – A hzmester
lmunkbl, a nappalibl tszrd TV hangja riaszt fel – egy frfi hallesett jelentik, aki sszegett s testbe egy szmot vgtak (17121). Csak nem a dadogs frfi? A TV szerint valaki - Walter Sullivan, egy, ma mr halott gyilkos bntetteit msolja! Ajtnk al jabb naplrszlet kerlt. Mellesleg csngetnek is – a kmleln ltjuk, hogy a hzmester keres minket, de nem hallja drmblsnket s felhagy a prblkozssal, ahogy mi is! A frdszobba visszatrve rosszallan vesszk tudomsul, hogy az tjr lyuk ismt tgabb lett.
Water Prison – Mi folyik itt?
A hajdan gyerekeket fogva tart vzibrtnben, tett ltogatsunk gy indul, hogy egy krfolyosn talljuk magunkat, ktsgbeesett kiablsokat hallunk! Induljunk el a folyosn s hamarosan jabb naplrszlettel lesznk gazdagabbak (Exploration Memo). Br majdnem minden cella res, az egyikben mgis tallunk egy frfi rabot, de az ajtt termszetesen nem tudjuk kinyitni. Egy ktszrny ajtn belpve mentsi tjrt tallunk, valamint egy nyitott s egy zrt ajtt. A lyuk mellett egy naplrszletet (Guard’s Diary). A zrt ajtt jegyezzk meg, ezen csak ksbb tudunk bemenni! Ellenben - a szemkzti, nyitott ajtn keresztl - lefele halad krfolyosra jutunk. Utunk kzben a falbl elbukkan, csapsokat oszt testek neheztik meg az letnket! Tallunk egy v medlt (Saint Medallion – jelzi, ha szellemek vannak a kzelben), ezt tegyk a nyakunkba! A le, illetve felvezet ltrkkal egyenlre ne foglalkozzunk! A folyos vgn egy ajt fogad, azon belpve egy terembe kerlnk, aminek kzepn egy vzimalomra emlkeztet gp (pontosabban: genertor) ll egy transzformtor szomszdsgban. Az egyik tblrl leakaszthatunk egy kulcsot (Water Prison Exit Key), amivel a korbban megjegyzett helyen tudjuk kinyitni az ajtt! Tegyk ezt meg! A szabad g al kerlnk! Induljunk el a hzon krlfut s felfele tart balkonon! A legfels, vztrozknt szolgl, nyitott szint szmunkra jelenleg rdektelen, sokkal inkbb figyelemremlt a msodik s a harmadik szint! Ezeken belpve klnbz cellkat tallunk, valamint j ellensgeket: meztelen csigkra emlkeztet cssz-mszkat, dorongszer lnyeket s a legbetegebbeket, a ktfej, csecsemarc frtelmeket! Az egyik zrkban j naplra lelnk (Prison Diary). Szmunkra azok a cellk rdekesek, melyek talajn j msfl mter tmrj lyuk tallhat, melyek jelen esetben nem a laksunkba visszajutst segtik. A megfelelben felvehetjk az jabb fegyvernket, a Stun Gun-t! Ugorjunk bele az egyik rsbe, amire egy teljesen megegyez szobba kerlnk. Ugorjunk bele ismt a lyukba s jtsszuk el mindaddig, amg egy olyan szobba esnk, amiben babaarc szrnyek vannak. Az ajtn kilpve elsnek a ltrn msszunk fel, mire egy krszobban talljuk magunkat. A falakon tallhat rseken bepillantst nyerhetnk a cellkba. Hasonl szobkat tallunk a ltrn fentebb mszva is! Kt szobban tallhat egy-egy foganty, amit ha eltekernk, a vele egy szinten lv cellkat forgatni tudjuk. A teend az, hogy a kt szinten gy forgassuk el a cellkat, hogy a lyukkal a talajon rendelkez szobk egy szintbe kerljenek egymssal! Mieltt nekifognnk a „lyukas szobk” szinkronba hozshoz, szabadtsuk ki a frfi rabot a celljbl, szintn az egyik foganty tekersvel! Erre a rab szabad lesz, amelyrl egy tvezet tanst. Ekkor msszunk le a ltrn, majd jra bejtszs kvetkezik, melyben ismt tallkozunk a pulveres kisfival s a kiszabadtott rabbal. Megtudjuk, hogy a gyerek neve Walter Sullivan s mindenki retteg tle, mg a rab - Andrew DeSalvo – is! Elkpzelhet, hogy minden gonoszsgrt, ez a sztlan kisfi tehet, akinek neve megegyezik azzal a bizonyos sorozatgyilkossal? Valban lenne az? Vlaszt nem kapunk… Ezutn msszunk vissza s fejezzk be, amit elkezdtnk! Akkor jrunk sikerrel, ha a gyerekbrtn ebdljbe rkeznk, miutn jra beleugrottunk a megfelel lyukba. Az els, ami feltnik, hogy nagyon stt van. A konyhba belpve egy szmzras ajtt fedeznk fel, de nem tudjuk hasznlni, amg r nem vilgtunk valahogyan. Az ajtrl egy krtyt is vehetnk magunkhoz (Watch Fulness Placard). szrevesznk egy hasonl lyukat a plafonon, melyen bejutottunk! Taln, ha sikerlne fentrl, ezen keresztl tvilgtani - elegend fnyforrst kapnnk. Ehhez persze be kell zemelnnk a lenti vzgenertort! Menjnk ki az eleddig zrt ajtn az tkezbl, le a gphez! Itt egy zenetet (Waterwheel Room Plate Message) tallunk, melyet elolvasva megsejthetjk, hogy a brtn tetejn, a vztroznl lv fogantyt eltekerve, leereszthetjk ide az ott trolt vizet! Tegynk ennek eleget! A gp ennek ellenre mg nem termel ramot – s vele egytt fnyt, melynek okai valsznleg az elhasznldott csvezetkek! m nem mind mkdskptelen, gy rajtunk mlik, hogy gy forgassuk az emeleteket, hogy a klnbz szintek p csveit sszhangba hozzuk a lezdul vzzel! Msszunk fel elszr a legfels szintforgat szobba s prblkozzunk! Akkor jrunk sikerrel, ha a cellkba bepillantva gnek a lmpk ezen a szinten! gyeljnk arra, hogy mindhrom szint egy-egy „lyukas cellja” pontosan fedje egymst a konyha felett s a vz is le tudjon folyni az p csveken! A trkp sokat segthet! Ha mindent jl csinltunk, vgre hasznlni tudjuk a konyhai szmzras ajtt – a kdot egy naplrszletben (Secret Number Memo) talljuk, amit a brtnben bolyongva vehettnk magunkhoz korbban (ugye tkutattl minden cellt s folyost?)! A nyitott helysgbe belpve szemnk el kerl az ltalunk kiszabadtott rab, Andrew DeSalvo megknzott holteste, az elmaradhatatlan, mellkasba vsett szmmal (18121)! Kezdjk elhinni, hogy ahol a pulveres kisfi felbukkan, ott valaki mindig gyilkossg ldozatv vlik!
A Szoba – Vr a frdkdban
A frdszobnkbl htborzongat hangok jnnek, gy bredsnk utn nzznk a dolog utn! Rmlten vesszk tudomsul, hogy a kdunk teljesen ssze van mocskolva vrrel, valamint az tjr is mg jobban kitgult, amelybl most mr vrfagyaszt ni zokogsok trnek el! Eileen s a hzmester hangjt vljk felfedezni a bejrati ajt fell, de mg mindig nem tudjuk felvenni velk a kapcsolatot. A hzmester mg egy cetlit is tcssztat az ajt alatt, ami elg furcsa: vrrel rtk (Super Intendent’s Memo). Mellette a kvetkez Walter Sullivan naplrszlet (Red Diary July 23.), olvassuk el ezt is! Vgl mszunk bele az tjrba!
Az pletkomplexum – Majmok a betondzsungelben
Mivel ez a fejezet majdhogynem teljesen lineris, nem hiszem, hogy a megterhel lenne a terlet felfedezse! A szrke hztmbkbl klnbz vijjogsok s szrcsgsek, st pisztolylvsek borzongatjk az idegeinket, ami utnozhatatlan hangulattal brnak – igyekezznk nem szvrohamot kapni! A siktorbl kijutva eleddig nem ltott frtelmek tmadnak meg minket: furcsa majmokra emlkeztet mozgsuk s hangjuk van! Az egyik plet eltt egy revolveres frfi esik le az egyik hztetrl mgnk – s elmondsa szerint hasonl cipben jr, mint mi - azaz Richard Braintree is egy lyukon bemszva kerlt ide! Beszlgetsnk nem tart sokig, a fick tovbbll. Ellenben rgtn a nyakunkba kapunk egy csapat majomszer izt! Utna vegyk az irnyt az pletbe, ahol gurgulz hang ti meg a flnket – hamarosan meg is talljuk a gazdjt: egy szellem a padln fekszik s a hasbl egy rdekes kard ll ki, kzvetlen mellette pedig egy kulcs (Ghost’s Key), amit a majd a szobbl kilpve rgtn hasznlni is tudunk! Eltte hzzuk ki a szellembl a mves kardot (Sword of Obedience – ezzel a fegyverrel meg tudjuk bntani a szellemeket)! Nemsokra egy tornaszertrba kerlnk, ahol egy tjrt tallunk a laksunkba – msszunk is bele, mert rdekes dolognak lesznk szemtani: kopogtatnak a bejrati ajtnkon, de ahelyett, hogy Eileen, vagy a hzmester keresne, egy vrrel rt mondatot betzhetnk ki a szemkzti falon: „HAMAROSAN JOBBAN FIGYELJ A SZOMSZDODRA!” Vonjunk le a kvetkeztetsnket, s a ments utn trjnk vissza! A szertrban mg vegyk fel az jabb fegyvert, a baseballtt, majd menjnk tovbb a vegyesboltig! A kutyaeledeleknl egy kulcsot (Albert’s Sports Key) tallunk, amivel a tornaszertrhoz visszatrve ki tudjuk nyitni az eleddig zrt ajtt, de mgtte szmunkra rdektelen helysgbe jutunk (egy falirval elzrt ajt miatt nem tudunk tovbbmenni), helyette a bolt hts kijrata fel vegyk az irnyt! Haszontalan mszkls utn egy balkonhoz juthatunk, majd azon vgigmenve egy liftbe szllhatunk be! Bejtszs kvetkezik, melyben Richard Braintree bartunk fegyverrel fenyegeti a pulveres kissrcot – mirt van olyan rzsnk, hogy ezt Richard nagyon meg fogja bnni? A ltrn lemszva egy pincehelysgbe juthatunk, ami utn, egy ltrn felmszva, kisvrtatva egy brba kerlnk! Itt tallunk magunknak j fegyvert, a fejszt s a csapos napljt (Bartender’s Memo). Kijutsunkat nehezti egy szmzras ajt - a kdot csak gy tudhatjuk meg, hogy az itteni tjrval visszatrnk a laksunkba, kinzznk az ablakon s elolvassuk a szemkzti hirdettbln lv telefonszm utols ngy szmjegyt s ezt ptygjk be! (Tipp: ha ezt a tel. szmot trcszzuk a telefonunkon, rdekes dolognak lehetnk fltani) S lm, az ajt kinylt! Egy „szellemes” lpcshzat megmszva a 207-es ajt eltt talljuk magunkat, rajta a Kosz Krtyjval (Chaos Placard)! Szegny Richard Braintree! Igazn megrz lmnyben van rsze a sz legszorosabb rtelmben, mivel ppen egy villamosszk komfortjt lvezheti, homlokba vsett 19121-es szmmal! Tle nem messze a pulveres kisfi tnykedik az ablaknl – lassan kezdhetnk mi is rettegni tle!
A Szoba – Eileen j ruhja
Ezttal a rdink hangminsgben gynyrkdhetnk, ami Walter Sullivan l, vagy holt mivoltt taglalja! Az ajt kukucskljn kitekintve egy frfi szomszdunk nma elmlkedsvel mulathatjuk az idt! Forms szomszdasszonyunkhoz tkukkantva pedig, rmmel vesszk tudomsul, hogy Eileen kitett magrt: szvdgleszten szexi ruhba ltztt t! Kukkolsi vgyunk kielgtse utn, fordtsunk idt visszatrni az tjrba is, ami mr szinte fel sem tnik, hogy az ismt jcskn nagyobb lett! Vajon meddig megy ez gy?
Az apartman – Eileen, Eileen
Sajt brhzunk nmagbl kifordult msban bolyonghatunk – br minden ismersnek tnik Henry szmra, de neknk, a jtkosnak mg nem tiszta ez a helyszn! A cl az, hogy ki tudjuk nyitni Eileen bezrt lakst! A 301-es szobba trjnk be elszr, itt j sok holmi theti a markunkat: elsnek itt van a hzmester laksnak kulcsa (Superintendent’s Key), 106-os postaldt nyit kulcs (Locker Key#106), valamint egy naplrszlet (Mike’s Diary). Tovbb olvashatunk egy rdekes jsgcikket (Joseph’s Article). Tallunk mg egy tjrt is - ha lnk vele, akkor most a laksunkban magtl jrni fog a mosgp, ami mellesleg csupa vr…, az ajtnk alatt pedig ott a kvetkez naplrsz a gyilkosrl (Red Diary – May 2). A folyosra kilpve hamarosan bejtszs kvetkezik, amiben egy furcsa, hajlktalannak kinz, ballonkabtos fazon kopogtat Eileen ajtajn – vlaszt nem kap, gy tovbbll. Nem sokkal utna, mr a pulveres kisgyerek kopogtat ugyanazon a helyen, de mire mi odarnk, egyszeren eltnik!!! A lpcshzba rve szemlyesen tallkozhatunk az elsnek kopog frfival – zavaros mondandjbl nem sokat rtnk, de ad neknk elnytt jtkbabt (Shabby Doll)! Hagyjuk magra, majd haladjunk egy szinttel lejjebb! Egyenlre minden ajtt zrva tallunk minden emeleten, gy a fldszint marad htra! Itt legelszr nyissuk ki a 106-os levelesldt, a Locker Key-t hasznlva, de ezzel sem jutottunk elre: csupn az egyik laktrsunk magn jelleg levelt halszhatjuk el. Keressk meg a 105-s lakst, amely szeretett hzmesternk otthonul szolgl! Tallunk egy teljes s egy fl vrs szn paprt (Red Paper, ill. Torn Red Paper), amelyeken olvashatatlan az rs, ezeket a ksbbiekben kell megfejtennk! A hzmester napljt is bogarsszuk vgig! Ezen a helyen a legfontosabb viszont egy kulcscsom (Apartment Key), amelyen majdnem minden laks kulcsa megtallhat, gy ennek tudatban mr feltrkpezhetjk a brhz laksait! A 106-osban egy fzetbe kell felrnunk pr szmot, mire valahonnan folyamatosan csrgni kezd egy telefon! Mivel elg idegest lesz egy id mlva, javaslom, keressk meg honnan jn a csrgs! Egy festmvsz laksban (206-os) meg is talljuk, de amikor felvennnk, rgtn el is hallgat! Nzznk t a szomszdos, 205-be, ahol egy magnkazettt tallunk („Skinned Mike” Cassette), amit - ha visszatrnk egy tjrn keresztl a laksunkba - a nappaliban tallhat hifiben meg is hallgathatunk! Aki az idegest szrnyas ellenfeleink ellen akar valami hatsos fegyvert, az vegye fel a 203-as laksban a rovarl spray-t (Bug Spray)! Emltsre mlt helyszn mg a 207-es, melyben a korbban megboldogult laktrsunk, Richard Braintree revolvert vehetjk magunkhoz a fick laksban! Az itteni ablakon bmul ki az a ballonkabtos frfi, aki babt adta neknk, de amint kzelebb megynk, szertefoszlik az illet – ellenben nzzk meg mi is, hogy mit frkszett annyira: innen remekl r lehet ltni Eileen ablakra, de ami a szemnk el kerlt, az kevsb bizalomgerjeszt… Vegyk teht sietsre a dolgunkat s keressk meg a vrs papr hinyz msik felt! 102-es laksban meg is talljuk (Torn Paper) egy vrmocskos htszekrnyben, gy, hogy most mr az sszes paprdarab megvan, rakjuk ket a sajt laksunk (302) ajtaja al! Most trjnk vissza az tjrn a valdi vilgban lv szobnkba, s vegyk fel az ily mdn mr olvashat fecniket (Red Diary Scrap Count) a lelncolt bejrat all! Ha elolvassuk mindet, vlaszt kaphatunk, hogy hol tallhat Eileen laksnak kulcsa – az gyunk mellett, a padn! Vegyk fel s trjnk vissza a lyukon az alternatv apartmanba s nyissuk ki vele a 303-as ajtt! A benti ltvny viszont knnycseppeket csal a szemnkbe: az sszeszabdalt lny a pulveres kisfi lbnl fekszik a fldn, htn a vres szm (20121) s egyltaln nem tudjuk mire vlni a mondandjt: Eileen megkszn valamit a gyereknek s mg aggdik is rte! Nem tudjuk megemszteni az lmnyt, hogy elvesztettk a lnyt, de a tnyek magukrt beszlnek! Vagy mgsem?
A Szoba – Az j tjr
Elkeseredsnket tovbb nveli a hzunk eltti parkolbl elhajt, szirnz mentaut is, amit az ablakunkbl figyelhetnk meg – benne valsznleg Eileen testvel! Ballagjunk ki az elszobba s vegyk fel ajtnk all a naplrszletet (Red Diary – July 13) s a legfontosabbat, egy talizmnt (Scubbus Talisman), mely a dmonok ellen vd! Amikor viszont a frdszobnkba nyitunk be, ltjuk, hogy az tjrknt szolgl lyuk sszezrult, teht ezen keresztl mr nem tudunk innen jra kimszni! Mivel a bejrati ajt tovbbra is le van lncolva, taln vgleg csapdba kerltnk? Nzznk t a rsen Eileen laksba, ahol a lny, gyon l, most vres szj jtknyuszija segtsgkren felnk nyl… Tovbb itt felfigyelhetnk fel kt frfi prbeszdre is! A rdit bekapcsolva rdekes kzlemnyt hallgathatunk a korbbi s a mostani bnesetek hasonlsgrl! Amikor mr minden remnyt elveszettnek rznk azirnt, hogy innen valaha is kiszabadulunk, nzznk be a konyhval szemkzti sufniba is! A falon egy bizarr jelet vesznk szre s ha hasznljuk rajta a Scubbus Talisman-t, akkor ngy foglalat jelenik meg a falon, amelybe beleill lapokat kell helyeznnk! Rgtn beugorhat, hogy kalandunk sorn szert tettnk ngy ilyen lapra (Temptation Placard, Source Placard, Watch Fulness Placard s Chaos Placard), amiket a nevkkel megegyez helyre illesztjk – csodk csodjra – j tjr nylik meg elttnk! Ne habozzunk hasznlni!
A krhz – Betegltogatban
Egy krhz srgssgi osztlynak padljn trnk magunkhoz s nem vagyunk egyedl, mert itt van a ballonkabtos frfi is! Igaz, elsre nem velnk trdik, mert ppen egy zombit trancsroz szt a mtasztalon, de miutn meglt minket fenyegeten felnk indul! Jobbnak ltjuk gyorsan elhagyni a termet, mieltt odarne hozznk, ki tudja mit akart tenni! Miutn megnyugodtunk, trjnk vissza s megknnyebblten konstatljuk, hogy a fick eltnt – ellenben egy nhai nvrre emlkeztet lhalott tmad rnk, aki gusztustalan bfg hangot hallat! Ms rdekessget nem tallunk itt, gy trjnk vissza a folyosra! A recepcin magunkhoz vehetjk egy nvr napljt (Nurse’s Memo), amibl megtudhatjuk, hogy Eileen szerencsre nem halt meg – mi tbb – itt van, ebben a krhzban! Az mr inkbb szerencstlen dolog, hogy ezen a groteszk helyen krltatja magt! Ekkppen felvillanyozva nzznk t a szomszdos irodba (Office), ahol egy paprvg ks (Paper-Cutting Knife) boldog tulajdonosai lehetnk! A mosdban (Washroom) egy tjr lyukat fedezhetnk fel, ha akarunk, msszunk bele s mentsnk! Ezen a szinten rdekes mg a doktori pihen (Doctor’s Lounge), ahol egy elssegly doboz lehet a jutalmunk, a raktrhelysgben (Supply Room) pedig egy ampulla! A folyos vgn megtalljuk Eileen tskjt (Eileen’s Bag) is! Ideje felnzni az emeletre is! Ezen a folyosn megmagyarzhatatlan mdon tolkocsik szguldoznak s ha nem vigyzzunk, knnyedn elthetnek bennnket – jobb lesz kerlgetni ket! Az egyik szobn Eileen risra ntt arcval tallkozhatunk, de ez nem a lny, hanem csak egy ltoms! Egy msik szobban rtkes trgyat vehetnk fel: egy szent gyertyt (Holy Candle), amelyet majd a ksbbiekben lehet hasznlni egy-egy hely szellemektl val megtiszttsra (ez majd a jtk vgre is befolyssal lesz)! jabb v medl (Saint Medallion) is a magunk lehet egy kvetkez szobbl! Szintn egy msik helysgben lesz a tovbbjutshoz szksges kulcs (Hospital Room Key), melyet felvve egy ketrec csapdik rnk, amit az jonnan szerzett kulccsal - minden gond nlkl - ki is tudunk nyitni! Vgl a folyos vgn ezzel a kulccsal nyithatjuk ki azt a szobt, amelyikbe Eileen fekszik! A mg gy is gynyr lny lthatlag nagyon rmlt s zaklatott, de – hla az gnek – sikerlt megnyugtatnunk is s rvennnk arra, hogy tartson velnk! Szval gy vigyzzunk r, mint a szemnk fnyre, annak ellenre, hogy nem halhat meg! A kzelharcban elszenvedett sebeslsei nagy szerepet jtszanak a jtk befejezsben (lsd lentebb)! Ha akarjuk, adjuk t neki a tskjt, hogy azzal vdje meg magt, de jobb, ha mi tiszttjuk meg eltte az utat! gy, des kettesben kzdjk le magunkat az els szintre, ahol a mosdban msszunk be a laksunkba visszavezet lyukba! Mikor felbrednk, azt vesszk szre, hogy Eileen nincs a szobnkban! Taln ott ragadt? Mindenesetre, azt sem tudjuk mire vlni, hogy a nappaliban a lgkondicionl propellerje leszakadt! A bejratnl az jabb naplrszlet (Red Diary – July 20) mellett ezttal egy kulcsot (Small Key) is tallunk, bizonyos Joseph-tl! Ksszunk vissza a krhzba, ahol csakugyan megtalljuk Eileen-t! Szval nem tud velnk visszatrni a laksba! Egy bejtszsban megkrdezzk a lnyt Joseph fell, mire azt feleli, hogy a frfi egy jsgr, aki abban a brhzban lt, amiben mi is lakunk, tovbb egy Walter Sullivan nev gyilkos utn kutatott! A folyos vgi liftajt most nyitva ll, br maga a lift nincsen benne, de ott egy ajtn t mgis tovbb tudunk menni, amit a Small Key nyt! Utunkat folytatva, hamarosan kijutunk a szabad g al! Sr kd gomolyog s egy krben lefel vezet lpcsn folytathatjuk tovbb az utunk! Flton tallunk egy tjrt, amit hasznljunk is! A laksunk nappalijban htborzongat dolog trtnik: az ablakokat ismeretlen er verdesi s ha kzelebb megynk, szellemek jelenltt rezzk! Itt az ideje megtiszttani a szobt: az ablakoknl kzel gyjtsuk meg a szent gyertynkat (Holy Candle) – ez lthatan hatott, mert tortra abbamaradt – legalbbis jelenleg! Az biztos, hogy mostantl, mr a laksunkban sem lesznk biztonsgban s elbcszhatunk az itteni folyamatos gygyuls knyelmtl is! A lpcszs hamarosan vget r egy ajt eltt, amin benyitva egy eltrbe kerlnk, ahol jabb szent gyertyt vehetnk fel! Innen kimenve pedig ismers helysznre rkeznk…
A metrlloms – jratltve
A korbbi ltogatsunkkor zrva volt az az ajt, amin most a ksretnkkel belptnk – mikor megpillantjuk a mozglpcst, mr ismerjk a drgst! A metrlloms viszont tesett nhny vltozson, mr ami az ellenfeleink sszettelt illeti! A ni WC-ben msszunk bele az tjr lyukba, a laksunkban pedig azt vesszk szre, hogy a falirnk megbolondult: ssze-vissza jr s ha a kzelben maradunk, sebzdnk! Ha gondoljuk s van nlunk szent gyertya, akkor tiszttsuk meg a szobt az rt lgkrtl! Msklnben vegyk fel az ajtnk all a Vrs Napl j fejezett (Red Diary – July 25) s az jabb kulcsot (Toy Key)! A snekhez levezet, rcsokkal lezrt lpcsnl j ksrtetbe botlunk, ami egy hossz haj nre emlkeztet, mellesleg sokkal veszedelmesebb az egyszerbb szellemeknl! A Lynch Street Coint-ot hasznllva menjnk le a snekhez! Tallunk egy furcsa automatt is, melyre vrs sznnel egy jelet festettek, jegyezzk meg a helyt, mert ide majd vissza kell trnnk! A lynch street-i megllban vrakoz metrvagonokban a mltkori ltogatsunkkor is feltnt egy lelakatolt jtkdoboz, amit most a Toy Key-jel knnyszerrel kinyithatunk – benne egy piszkos rmt (Filthy Coin) lelnk, amit majd meg kell tiszttanunk! Verekedjk t magunkat a vagonokon s kssnk ki a tloldali llomson! A nyitott ajtn bemenve egy tjr lyuknl ktnk ki, valamint egy lefele vezet ltrnl! Mivel begipszelt karjval Eileen nem tud lemszni, ezrt hagyjuk htra a lnyt, ksbb visszajvnk rte! Az elgazsnl forduljunk jobbra, gy hamarosan a king street-i llomshoz rkeznk! Az itt vrakoz metr vezetflkjben szrevesszk, hogy a mszerfalrl az egyik kar hinyzik, mellyel a vagonajtkat szoks kinyitni – esetleg meg kne keresnnk! Az itt tallhat tjrn mindenkppen msszunk be s mentsnk, valamint a konyhnkban tallhat csapnl mossuk meg a tallt piszkos rmnket (Filthy Coint), vgl vegyk fel a naplrszletet, majd trjk vissza a metrllomsra! Baktassunk fel az itteni mozglpcsn – kzben vigyzzunk a maflst ad szrnyekre – s vegyk az tirnyt a nhai Cynthia meggyilkolsnak sznhelyre! Az irodba nem tudunk kulcs nlkl bejutni, de a fldn sztszrt ni holmikat tvizsglva megtalljuk a halott lny metrbrlett (Cynthia’s Commuter Ticket), mellyel kzeli rcsot tudjuk kinyitni! Itt az ideje, hogy visszatrjk a mi kis Eileen-khez! A megjegyzett automatba dobjuk bele a mr tiszta rmt – jutalmunk a Murder Scene Key, amely a Cynthia hallnak tetthelyn lv irodt nyissa! Kerlton menjk vissza a lnnyal a nevezett irodba, itt pedig vegyk fel a Train Handle-t, amely a hinyz kar, a King Street-en ll metr mszerfaln! Ezt a vezetflkben helyezzk vissza, amire az eleddig lezrt vagonajtt kitrtuk! Eileen-nel karltve hagyjuk el ezen a kijraton a vonatot s nyissunk be a szemnk el kerlt jabb ajtn! Egy folyosra rve bejtszs kvetkezik, amelyben a ballonkabtos frfi rnk tmad! Adjunk neki a revolvernkkel, de meglni sajnos nem tudjuk – amikor a fick elterl, rohanjunk ki a lnnyal a folyosrl kivezet ajtn! A szabadba kerlnk s itt menjnk vgig a krben lefele vezet lpcsn…
Az erd – Msodik megksrts
Abba a temetbe kerltnk, ahol kalandunk sorn elsnek tallkoztunk a pulveres kisgyerekkel s ltszlag minden ugyanolyan, ahogyan azt mi hagytuk! Persze azrt trtntek itt is vltozsok! A srkert egyik sarkbl vegyk fel a fklyt (Torch), br mellette ott van a tz, mellyel meggyjthatnnk, elbb azonban olajjal kell bekennnk! A legkzelebbi tjrval trjnk vissza a laksunkba s sufniban tallhat olajoskanna felhasznlsval kenjk be a fklynkat olajjal! Ha mr itt vagyunk, vegyk magunkhoz az ajt all a naplrszletet (Red Diary –July 18) s ha a falakat rothads bortja, hasznljuk a szent gyertynkat! Bosszsan vesszk tudomsul, hogy a ballonkabtos frfi utnunk jtt az erdbe s rendszeresen irritl bennnket! Az rvahz udvarra rve, szembeslnk azzal, hogy az plet teljesen legett – a romok kztt tallunk egy naplrszletet (Jasper’s Burned Memo) s egy tolkocsiban l elszenesedett bbt, amelynek hinyoznak a vgtagjai, valamint egy papron lv szveget (Wheelchair Doll Text)! Ebbl megtudhatjuk, hogy mit kell tennnk: meg kell keresnnk a bb elveszett vgtagjait s fejt, az erd t klnbz pontjn lv stt ktbl! A kutakat csak g fklyval vagyunk kpesek megvizsglni, a fklyt pedig szintn elszrva tallhat tzeknl gyjthatjuk meg, ha kialudt! Mg itt az udvaron vegyk magunkhoz az egyik mszkrl a lncot (Chain), amivel titrsnnk aprthatja az ellent! Eileen hasznos trsnak bizonyul, mert segt elolvasni az svnyek mellett lv kveken s fatrzseken a vrrel rt szvegeket, melyek dtum szerint taglaljk a Wishhouse elmebeteg mindennapjait! Az erd egyik pontjn lngol szellembe botlunk: ksrtetiesen hasonlt a nhai dadogs bartunkra, aki az rvahzban sszegett! Mivel elg agresszven keserti letnket, ezrt, miutn legyenglt, dfjnk bele egy Sword of Obedience-t, gy a fldhz szegezve nem macerl tbb minket! Az erd silent hill-i tra rlt helyn a pulveres kissrcba botlunk, akit most szra is brhatunk! Megtudjuk tle, hogy tnyleg Walter Sullivan-nek hvjk, mint azt a sorozatgyilkost, de tbb dologra nem derthetnk fnyt, mert a klyk elrohan, mondvn vrjk t! rdekes! Miutn jra visszakapjuk az irnytst, vegyk fel az ottani „Szent Anya” szoborrl a Crested Medallion-t! A kutakba a fklyval bevilgtva a kvetkez t elszenesedett bburszekre van szksgnk: kt lbra, kt kzre s a fejre (Doll’s Left Arm, Doll’s Right Arm, Doll’s Left Leg, Doll’s Right Leg, valamint Doll’s Head)! Ha megvan mind, irny vissza az rvahz romjhoz, ahol a tolkocsis bbra visszaillesztve a rszeit, az tovbbll, szabadd tve a Wishhouse pincjbe levezet nylst! Odalent egy oltrt tallunk, amirl egy paprra vetett szakramentumot (Descent of The Holy Mother – The 21 Sacraments) vehetnk fel! Az oltr mellett egy zrt ajt fogad minket, melyet csak akkor tudunk kinyitni, ha abba egy korong alak trgyat helyezznk! Tegyk bele a Crested Medallion-t! Hurr, az ajt kitrult, mi pedig jabb kdbe vesz, krben lefele vezet lpcssorra bukkanunk!
Water Prison – A rabruha titka
A fellegekbl rkez lifttel landolunk a gyerekbrtn tetejn s tudomsul vesszk, hogy a ballonkabtos frfit csak nem sikerlt lerznunk, tovbbra is elszntan inzultl bennnket! Az els dolog, ami megvltozott, hogy nem tudunk lemenni az plet legals helysgeibe, mert a lefele vezet krlpcst zrt ajt zrja! Helyette menjnk fel a harmadik szintre a brtn kls faln vgigfut balkonon s itt, az egyik „lyukas cellban” ugorjunk le a konyhba (Eileen ezt nem tudja utnunk csinlni, ezrt ott kell hagynunk)! Az innen nyl, korbban szmzras ajt ltal zrt helysgben egy rabruht (Prisoner’s Shirt) tallunk, melyen pillanatnyilag olvashatatlan szveg tallhat! Ahhoz, hogy el tudjuk olvasni, egy tjrn keresztl msszunk vissza a laksunkba! A frdszobba belpve ztassuk a rabruht a vrrel telt frdkdunkba, s lm a szveg rtelmezhet: megtudjunk, hogy a ruha nhai gazdja a brtn harmadik emeletn lv egyik cellban raboskodott s az gya alatt elrejtett egy Sword of Obedience-t, amellyel egy, a genertorhoz vezet krlpcsnl ksrt szellemet kell megbntanunk! Mieltt visszatrnnk a vzibrtnbe, vegyk fel az ajtnk all az jabb naplrszletet! Ezutn menjnk vgig fel a krlpcsn s nyissuk ki az eddig zrt ajtt – most mr anlkl is le tudunk menni a genertorhoz, hogy brmelyik „lyukas cella” segtsgt ignybe vennnk! Menjk vissza Eileen-hez s vele egytt keressk meg a nevezett cellt! A megfelelben termszetesen megleljk az emltett Sword of Obedience-t! Most mr csak a keresett szellemet kell felkutatnunk! Ez nem lesz nehz feladat, csak a genertorhoz vezet krlpcshz kell elballagnunk – itt bejtszs kvetkezik, amelyben rismernk a nhai Andrew DeSalvo-ra, akit mi anno kiszabadtottunk s akinek ksbb lttuk a hallt is! Mindenesetre, most a mi letnket akarja megkeserteni, ne hagyjuk magunkat! Ha a szellem a fldre kerlt, szrjuk bele a Sword of Obedience-t s jutalmunk lesz a kijratot nyit kulcs, amivel lent a genertornl, a transzformtorhoz nyl ajtt tudjuk kinyitni! Br ne tettk volna, ugyanis fl tucat csecsemarc frtelem akarja a vrnket s a lny vrt, de ne hagyjuk magunkat! A kijraton kilpve mr a megszokott, lefele tart, kds krlpcs fogad minket, rgi-j terletre vezetve…
Az pletkomplexum – Elveszett ereklyk fosztogati
Rgtn a terepjr mellett a fldn egy paprlap fogad (Reminisces) bennnket, melyre egy tanulsgos visszaemlkezst rtak, amibl megtudhatjuk mi dolgunk lesz az pletkomplexumban: elveszett trgyakat (tortagyertyk, bilirdgoly, rplabda s kitmtt macska) kell megkeresnnk s helyre tennnk! Miutn elolvastuk a nhai revolveres szomszdunk, Richard Braintree szelleme prblja meg szemlynket s titrsunkat hidegre tenni s persze t sem tudjuk vglegesen megsemmisteni, vagy megbntani – szval a futs hasznos dntsnek bizonyul! Szlljuk be a liftbe s keressk meg a trgyakat! Kutatsunk sorn j fegyvert is tallunk az als szinteken - az s (Spade) szemlyben, ehhez szlljunk t a msik liftbe s azzal menjnk le oda! (Ha visszatrnk a laksunkba menteni, szrnylkdve vesszk tudomsul, hogy a dolgok elfajultak: a falakbl szellemek akarnak elmszni – eltntetskre most is szent gyertykat hasznljunk, de mg gy sem teljes a megtisztuls! Ajtnk alatt ne hagyjuk ott a jlius 29-i dtum Red Diary-t!) A tornaszertrban r is akadunk az els trgyra, a tortagyertykra, ezeket egy olyan szobban tudjuk hasznlni, ahol felfordult szletsnapi nnepsg nyomaira bukkanunk! Az itteni asztalon lv tortba kell tenni a gyertykat! Ugyanitt vehetjk fel a kitmtt macskt is, amit a boltban lv ketrecbe kell helyeznnk – amikor elhagyjuk a boltot, llatrikcsols csapja meg a flnket! Nzznk vissza a boltba s azt tapasztaljuk, hogy a helysg teljesen felfordult! A krnyken rakadhatunk egy klns teremre, ahol valami megmagyarzhatatlan okbl a plafonon jrunk s a tovbbjutst egy ajtra akasztott falira akadlyozza! Jegyezzk meg a helyet! Menjnk vissza a liftekhez s a megfelel szinten msszunk le ltrn a liftaknba, ehhez Eileen-t sajnos magra kell hagynunk! A liftakna egy pinceszer helysgbe vezet, ahol a bilirdgoly (Billiard Ball) lehet a jutalmunk! Ennek helye a brban van, a bilirdasztalon! A brhoz tart t sorn tallkozunk a ballonkabtos frfival s a pulveres kisfival is! Az tvezet jelenetbl rjvnk, hogy mindkettjket Walter Sullivan-nek hvjk s a ballonkabtostl jra halljuk a „21 szakramentum” (21 Sacraments) kifejezs! Elg bizarrnak hangzik! A brban rakadunk az utols elveszett trgyra is, a rplabdra (Volleyball)! Ennek helye – magtl rtheten – a tornaszertrban van, egy rcsos ldban! Amint az sszes trgy a helyre kerlt, rakattogst hallunk valahonnan s rgtn beugorhat, hogy ez az „rs terembl” jhetett! Ha eddig nem tettk volna meg - menjnk vissza szvnk hlgyrt a liftbe, s vele egytt trjnk be abba a helysgbe, ahol korbban a „plafonon lgtunk”! Most azonban mr minden a fizika trvnyeinek megfelelen trtnik, azaz immr tnyleg a fldn jrunk, mi tbb, a falirs ajtn is be tudunk menni! Verekedjk t magunkat az eleddig ismeretlen termeken, majd vegyk jra a brba az utunkat! A brpultrl emeljk fel a csapos jabb napljt (Later Bartender’s Memo), amelybl megtudhatjuk, hogy megvltoztattk mltkori ltogatsunk ta a br telefonszmt, ami a kijrat szmzrjnak kdja is volt! Az j kdot gy tudhatjuk meg, hogy az itteni tjrval visszatrnk a laksunkba, s felhvjuk a telefonunkon a rgi szmot! A vonal tls vgn kzlik, hogy a hvott szm mr nem l s kzlik az jat, aminek utols ngy szmjegyre van szksgnk! ssk be a szmzrba, amire tovbb tudunk jutni! Hamarosan egy olyan terembe kerlnk, ahol idnknt csapkod szrnyek ereszkednek le a plafonrl s a szemkzti ajtt csak akkor tudjuk kinyitni, ha megtalljuk azt az egyetlen frtelmet, amelyiket, ha ssk, a tbbi lny is sebzdik! Kalapljuk el rendesen, mire a tovbbjutst jelent ajt kitrul! jabb kdbe vesz krlpcshz jutunk, aminek aljra rve sajt, 302-es laksunk bejrata eltt talljuk magunkat! Mieltt belpnnk, vegyk fel a hzmesternk napljt (Super Intendent’s Diary – Man with The Coat)!
A Szoba – A titkos helysg
Laksunkra nem lehet rismerni: teljesen tiszta, mindentt gyertyk gnek, nyoma sincs az elmlt napok borzalmainak! Persze sejthet, hogy ez mg mindig nem a valsg! A nappaliban lv asztalrl vegyk fel a rgi kpesknyvet (Old Picture Book) s a karmazsinszn ktetet (Crimson Tome) s olvassunk bele, majd lpjnk be a hlszobba is, itt a Red Diary utols naplbejegyzsei thetik a markunkat! A nappaliba visszatrve egy furcsa mellszobor emelkedik ki a plafonbl, ami beszlni kezd hozznk! Megtudjuk tle, hogy ha Eileen s mi meghalunk, beteljesedik a „21 szakramentum”, ezt mindenkppen meg kell akadlyoznunk! Teht kzeledik a jtk vgkifejlete! Miutn a jelens eltnt, egy csknyt fedeznk fel a hl s a frdszoba kztti fal eltt! Vegyk fel a Remny Csknyt (Pickaxe of Hope), amivel az itteni falat kellene sztvernnk! Mivel ebben az alternatv laksban kptelenek vagyunk erre, trjnk vissza a valdi laksba a frdszobban lv tjrval! Itt mr kibonthatjuk a megjellt falat, mire egy titkos helysgre bukkanunk, ahol egy fehrhaj frfi van keresztre fesztve, sejthetjk, hogy az illett Walter Sullivan-nek hvjk! A kifesztett holttest mellett egy oltr tallhat, valamint egy ht, amiben vrrel telt zacskk vannak! A testrl vegyk fel a Felszabaduls Kulcst (Key of Liberation), amivel vgre kinyithatjuk a lelncolt bejrati ajtnkat…
Az apartman – A kldkzsinr
A lncoktl megszabadulva jra a brhzba kerlnk, de az a vrt, valdi letbeli kptl eltren a pokoli arct mutatja! Rvidesen megjelenik Eileen is, aki jfent hozznk szegdik! Verekedjk le magunkat a fldszintre! Az t nem lesz stagalopp, mert Walter Sullivan szelleme, akit rgen a ballonkabtos frfiknt ismertnk s ms rgi bart szelleme prblja megkeserteni letnket, nem beszlve a falkkban tmad egyb rmsgekrl! Neknk a hzmester laksba kell bejutnunk, ez a 105-s laks! Amint odarnk, azt tapasztaljuk, hogy hat lnccal van lezrva, gy nem tudunk bemenni! Valahogyan el kne tvoltani a lncokat! Itt a fldszinten, a folyoskon s a laksokban tallunk sszesen hat, felakasztott, knyszerzubbonyos Walter Sullivan holttestet, amiket, ha eltvoltunk, leesnek a lncok a 105-s ajtrl, gy be tudunk menni! Bejtszs kvetkezik, amelyben rtallunk egy kldkzsinrra (Umbilical Cord), amitl rosszul lesznk! Eileen prbl j letet lehelni belnk s utna a lny mg elttnk elhagyja a hzmester lakst! Miutn felvettk a kldkzsinrt s tkutattuk a lakst, kvessk mi is a lnyt, aki – legnagyobb sajnlatunkra – eltnt, mi tbb, egy j tvezet animcibl rjvnk, hogy j rmsgek kerltek a halott trsaik helyre! A teendnk az, hogy lve visszajussunk a laksunkba, ami, fleg nehz szinten jtszva - cseppet sem lesz knny! A laksunkba visszarve az els dolgunk legyen llst menteni, mert mr „csak” a fellensggel val leszmols van htra! Szerelkezznk fel rendesen: vegynk magunkhoz tltnyeket s gygyszert! Lpjnk be a titkos helysgbe, ahol ltjuk, hogy a holttest eltnt keresztrl s felfedeznk egy rst is a kereszt lbnl! Vegynk nagy levegt s msszunk bele…
A Vgkifejlet, azaz Sullivan halla
Absztrakt mdon, magzati pozciban lebegve trnk magunkhoz egy vrs, kr alak szobban! Ne idzznk itt sokig, helyette ugorjunk bele a fldn ttong lyukba, ami a vgs kzdelem sznhelyre vezet! Egy szintn kr alak terembe kerlnk, amelynek kzepn egy darlra emlkeztet szerkezet ll! Itt van mindenki: Walter Sullivan, Eileen s egy visszataszt, m emberszer fehr szrnyeteg! A leszmolsra kevs idnk van, mert ha a kzdelem elhzdik, akkor a transzba esett Eileen belegyalogol a darlba! Pr hibaval prblkozs utn feltnhet, hogy Sullivan srthetetlen! Mieltt lellnnk vele harcolni, a fehr dmont kell legyrnnk: elszr nyomjuk bele a kldkzsinrt (Umbilical Cord), majd hzzuk ki a kilenc, krben elhelyezked, Sullivan ldozatait szimbolizl szobrokbl a lndzskat – mindet bele kell dfnnk a fehr szrnybe! Ha lehet ne egyesvel tegyk! (Ha idkzben Eileen meghal, inkbb kezdjk ellrl!) Ha ez megvan, Sullivan-t vgre meg tudjuk sebezni! Ne sajnljuk: elszr engedjk bele pisztolyunk sszes trt, majd aprtsuk addig a fejszvel, mg ki nem leheli a lelkt! Ha sikerlt, dljnk htra s nzzk vgig befejez kpsorokat!
Vlassz vgletet, avagy a ngyfle befejezs
A jtkban nyjtott teljestmnynk alapjn a Silent Hill 4 ngyfle vget rhet! Lehet tragdia, m Happy End is – esetleg ezek tmenete! Lssuk rszletesebben:
- „21 Sacraments”: Ebben a b
|