hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

ismeretlen  2006.07.12. 22:33

A Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor vgigjtszsa.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

 

Bevallom nektek szintn, azt hiszem, kicsit nehz lesz ezt a jtkelemzst gy megrni, hogy mindenki megtallja benne a vezrszlat. Fleg azrt, mert a dolog a programban is kiss kaotikus, annak ellenre, hogy kezdetben minden nagyon linerisnak tnik. Nincsenek jl megfoghat kldetsek sem, hiszen van, amelyiket nem muszj megcsinlni, de a tapasztalati pontok gyjtse s a ktelez felfedezsek miatt szinte minden sorra kell, hogy kerljn. Egyes dolgok esetben majd gyis rzed, a szinteden meg tudsz-e velk birkzni, vagy sem. gy az sem ritka, hogy a labirintusok mlyebb rgiinak egyes rszei knnyebbek, mint a fels szintek kihvsai. Nem szaportom tovbb a szt, me az ltalam krelt, rendbe szedett, rszletes lers, remlem, segt az elakadknak.

 

Adalkok a karaktergenerlshoz

 

Csak nhny fontos informci azoknak, akik mg csak most kezdennek karaktert generlni.

Barbr. * Ez a karakter szksg esetn bedhdhet, ilyenkor rjngve veti magt ellenfeleire. Ez esetben +4 ert s llkpessget kap (a 15. szinttl +6-ot). Termszetesen ennek ra is van, mivel ekkor koncentrcit ignyl kpessgeket nem hasznlhat, s miutn lenyugszik, elfordulhat, hogy tbb letpontot veszt, mint amennyit megntt kpessgei miatt nyert. E kpessg aktivlsa nem szmt akcinak. * A 3. szinttl ezek a kalandozk a dexterity mdostjukat megkapjk az AC-hez.

Kalandor. * Orvtmads kpessgvel extra sebzst okozhat. * Klnleges kpessge az elugrs, mellyel mgikus vagy ms szokatlan tmadsokat is gyesen elkerlhet. * 3. szinttl megkapja az sztns kitrs kpessget. * Kpes csapdk, eszkzk hatstalantsra.

Lovag. * Mentdobsaihoz megkapja a karizmamdostjt (ha pozitv). * Kpes kzrtteles gygytsra (szint x karizmamdost), vagy rintsvel lholtak elpuszttsra. * Immnis a flelemre. * Az lholtakat gy zi el, mint egy nla kt szinttel alacsonyabb pap.

Pap. * Itt csak annyit rdemes mg tudni, hogy a „turn undead” sikere fgg a karizmtl, ezrt a wisdom mellett rdemes ezt is felvinni.

Szerzetes. * Klnleges kpessge az elugrs, mellyel a mgikus vagy ms szokatlan tmadsokat is gyesen elkerlheti (akrcsak a kalandor). * Rendelkezik olyan kbt csapssal, mellyel a megsebzett ellensget lebnthatja. Ezt naponta egyszer hasznlhatja minden szintje utn. * Pusztakezes tmadsai: 1-3. szint: 1D6, 4-7. szint: 1D8, 8-11. szint: 1D10, 12-15. szint: 1D12, 16. szint 1D20 (a flszerzetek sebzse kisebb). * A monkok 7. szinttl kpesek sebeik gygytsra. * 10. szint felett a monk pusztakezes tmadsait n. k energia hatja t (gy kpes sebzstrssel rendelkez lnyeken is sebezni, mintha a tmads +1-es fegyverrel trtnt volna). Ez a k csaps a szerzetes szintjvel fejldik. * 11. szint felett immnis a mrgekre. * a 13. szinttl az n. „gymnt llek” kpessge miatt mgia-ellenllsa egyenl a szintjvel +10. * 15. szinten az n. „reszket kz” kpessget hasznlhatja, melybe ellenfele belehal, ha nem tesz sikeres szvssgprbt.

Vndor. * Ez a karakter 5 szintenknt vlaszthat olyan ellensget, mellyel szemben +1 mdostt kap kpessgeire (pl. szlels, hallgatzs). * 4. szinttl bizonyos isteni varzslatokat hasznlhat (ha a blcsessge legalbb 10 + a varzslat szintje).

 

 

Stillwater Ruins

 

A kalandok e romoknl kezddnek. Tulajdonkppen a csapat azonnal egy harc kzepbe csppen, amelyet ha szerencssen tll, tvizsglhatja Athan csapatnak maradvnyait. rdemes gyorsan kelet fel haladni, mert ott van a forrs, amelyik meggygythatja a srlteket, br igaz, ezrt is meg kell kzdeni (itt ezutn pihenhetsz is). A terlet pici, rdemes minden zugot felderteni. Nottle segtsgvel megtudod, vannak a kzelben rejtzkdk. Tle tanulhatod meg azt a bvigt, amelyet kimondva megtallhatod Beriandot s Faerilt, akikhez idrl idre visszatrhetsz majd j trtnetekrt, segtsgrt.  Most elg annyi, hogy megtudod, az orkok elraboltk Deathbane nev plcjt. Haladj is csapatoddal szorgosan keletre, hogy rlelj az els mretes labirintusra, amelybe mieltt bevakodnl, beszlj jra a kt blcs elffel.

 

The Dwarvern dungeons

 

A trpk labirintusnak ngy szintje van. Hamar szre fogod venni, hogy tapasztalati szintedhez kpest igen ers ellenfelekkel kerlsz szembe, amit a ksztk azzal ellenslyoztak, hogy olyan trgyakat fogsz tallni, melyekkel legyzheted ket. Ezt tulajdonkppen meg lehet magyarzni, pl. hogy elhunyt hsk rejtettk el ket, vagy ilyesmi, de azrt azoknak, akik jtszottak mr szerepjtkot, biztosan kicsit furcsa lesz…

 

3. szint: Main Halls

Kalandozid a Nagy Csarnokba rkeznek majd, ahol ellenfeleid fleg orkok s lholtak lesznek. Nagyon j kis felszerelst lehet mr itt sszeszedni (battleaxe +2, longsword +1, dagger +2 stb.). Szksged is lesz r, hiszen itt tallod meg Zudot, aki ldjban rzi Beriand elcsent plcjt. Nem valszn, hogy a kezdetek kezdetn le tudod t s kvetit gyzni, jobb lesz, ha felderted a labirintus tbbi rszt, kiszabadtod Jarialt, s megersdve csak eztn trsz vissza. Sajnos ebben az idszakban nagyjbl tmadsaid felnl csak „miss” lesz az eredmny (ha megtmadod a wraith-t, mg tbb). E kudarclmny nagyon kkaszt, s hallos is lehet, mert a szrnyek sajnos rutinos gyilkosok. Ajnlom a gyakori jtklls-mentst, a rendszeres pihenst s az igen hasznos magic missile hasznlatt! Ebben a trsgben szerezheted meg a „Dwarven Great Warhammer”-t (1d10, +2, +5 vs. undead), amely e labirintus egyik legjobb fegyvere. A Turgild tr krnykn tallkozol majd Elena szellemvel, aki megtantja neked a visszhang szavt, s segt majd elpuszttani a Lifespring Guardiant (Deep Halls szint). Ne feledd, amint ez megtrtnt, a labirintus ktjai „letre kelnek”, rdemes ezeket felkeresni ismt, hogy megkapd ajndkaikat. Tipp! Jegyezd fel a trkpen a fontos dolgok helyt, hogy knnyen visszatallj.

A tr krnykn tallod meg egybknt Jarialt is, akinek a rejtvnyre a gyr a felelet. Nem kell ezt kimondani, elg, ha valamelyik karaktered visel gyrt. Ekkor sztzzhatod a varzslt fogva tart kvet.

Innen dlnyugatra, a Rhonglyn Roomrl elnevezett trsgben kt lpcst is tallsz majd, mely a mlybe vezet. rdemes ezeket a trsgeket mr ekkor feltrni, mert nem kapcsoldnak ssze a Deep Halls tbbi rszvel. Ebben az vezetben tallhatod az els varzshordkat is, melyek tartalma tartsan felviszi egyik karakterednek bizonyos tulajdonsgt. Gondold t, ki kortyol bellk! Tipp! Ne feledd el a nevezetes szobt lezr jeget sszetrni, mert ha ezt a labirintus minden szintjn megtetted, ezt a szerkezeted hasznlhatod teleportlsra.

E szint dli rszn tallod a Bedlam brtnt. Itt tallkozhatsz Gebbel. Ez a hatalmas kukac az ormyrr fajhoz s azon bell a Sharpstick klnhoz tartozik. Bartsgos s segtsget kr, st, ajndkot is ad. Ha esetleg megtmadnd, kemny csatra szmts.

Akikben g a tettvgy, kalandozikkal felderthetnek egy trp temetkezsi helyet is, de a trtnet szempontjbl ennek nem lesz jelentsge. Az n. „grand avenue”-n haladva azonban gazdagabb lehetsz egy +4-es bunkval (!), s elrheted a kovcsok vezett is. Ha sikerl tllned az lholtak radst, akkor elrheted a fel- illetve lefel vezet lpcsket. Tallsz majd erre kt forrst is, az egyik csupn master shadow-t idz meg (fountain of worship), m a msikbl iv karakter veszt wisdom s constitution pontjbl egyet-egyet, de mindenki kap 750 tapasztalati pontot, s mellkesen szintn megjelenik egy master shadow (well of worship).

Ha idkzben jrtl a felsznen, akkor a kt elf pap mr meslt az amulettgyjtrl… Nos, itt tallkozhatsz Preybelish-sel szemlyesen. Attl fggen, hogy mely amuletteket gyjttted ssze, illetve mit felelsz neki, elfordulhat, hogy a dhdt naga rd ront a szobbl. Ha nem sikerl kicsalogatnod t, akkor majd ksbb, ha mr tudod a Mreg Szavt, visszatrhetsz ide, hogy bejuss. Innen kicsit dlre igen komoly csatra szmthatsz, egy ragys mgus fog megtmadni, s bizony tzlabdt s villmcsapst is tud mr varzsolni. Minl elbb kerlj mell harcosoddal, s addig is zavarhatja a koncentrciban egy kis mreg…

Tipp! Aki a Fountain of the Earth vizbl iszik, az +4 constitutiont s +8 letpontot, de -2 charisma s -1 dexterity mdostt is kap.

 

2. szint: Halls of Stone

Ezen a szinten rdemes folytatni, knnyebb kicsit, mintha lefel mennl. Hrom f znt kell feldertened, az elsben lholtakkal, a msodikban lizardokkal, mg a harmadikban orogokkal kell megkzdened.

Tipp! Vigyzz, itt mr sok lesz a csapdval elltott ajt. rdemes minden nyits eltt megnzni, nem gyans-e rajtuk valami.

E szint fontosabb rdekessgei:

Channel of Earthborn Wind. Ha helyrelltod majd a 4. szinten e forrsok csatornit, akkor trj ide vissza nmi tapasztalati pontrt.

Vial of Naga Blood. Gyjtsd ezeket az amforkat, mert ha megvan a ngy, akkor a Macabre forrsba ntve tartalmukat jutalmul megkapod a Naga’s Kiss nev gyrt (con +2, prot +5).

Gonosz knyvek. Ezeket a dmonikus kteteket a Pyre of Silence-ben kell megsemmistened. S ha eljn a knyvgets ideje, ne gondold meg magad!

rtkes fegyver az orog znban megszerezhet Libertas (1d10 +2, willpower saving throws +3), mellyel 10. szint Freedom of Movement varzslatot aktivlhatsz, ami a legjobb vdelem a paralizls ellen.

 

4. szint: Deep Halls

Ajnlom, inkbb lefel haladj ezutn, mint a legfels szintre. Itt mr mindenfle teremtmnnyel fogsz tallkozni, s megtallod a Cult of the Dragon els rejtekhelyt is. Ne lepdj meg, a zna egyes rszeit csak ms szintekrl rheted el, nem lesz tjr, teht ne hibztasd a tolvajodat, hogy nem tall titkos ajtt! Lesz olyan trsg is, ahova mg nem juthatsz be, csak majd ksbb, ha bizonyos mgikus szavakat megtanultl. Ne akadj ht el, haladj tovbb btran…

A fontosabb tudnivalk:

A Cult Strongholdban ismers foglyot szabadthatsz ki. Nottle, a keresked nhny hasznos tanccsal lt el, majd visszatr a szekerhez.

Tipp! A Srkny szavt csak ksbb, a felszn elrse utn, majd ha visszatrtl fogod megtanulni, most ne foglalkozz ezzel az ajtval.

Keresd meg Elena s Garras srjt is, s rendezd el csontjaikat, hogy nyugodjanak bkben!

Lifespring Guardian. Az szaki rszben tallsz majd egy ajtt, melyet a Glyph of Enigma v. A nyit szt (Echoing Word) elvileg mr megtanultad a Main Hallsban Elena szellemtl. Ez a hatalmas monstrum nagyon kemny ellenfl, szvs s nem hatnak r a mgikus tmadsok. rdemes jtkllst menteni, mieltt csatznl. Nehz megszni hall nlkl. n akkor gyztem, amikor a Guardian valamirt rszllt Elenra, s csak t ttte, mi pedig kzben elpuszttottuk.

Ezen a szinten tallod majd meg Plinshree elveszett vzharangjait is, de szintn csak a felszn elrse s a megfelel varzssz elsajttsa utn juthatsz be.

 

1. szint: Halls of Light

Legyen az els szint az utols, amelyet felfedezel. Az biztos, nem fogsz unatkozni. Valsznleg idnknt felltogattl a felsznre, gy Beriand sokat meslt az egyes szintek legendirl. Most majd szp lassan magad is felfedezed ket…

Tipp! A szintet szv szrnyek tmadsakor figyelj, prul jrt-e valamelyik karakter. Ha igen, ne felejtsd el a restoration bvige hasznlatt. Sajnos az eredmnyt nem rja ki, gy a karakterkpernyn ellenrizd, minden rendben van-e.

A Cult Strongholdban tallsz majd egy ltrt. Mssz le rajta btran, mert odalent csupn nhny szoba van, melyek egyikben nagyszer kardot tallhatsz (Sword of Firebrand - 1d8 +3, 5. szint Burning Hands). Erre kerlsz majd komolyabb sszetzsbe az orogokkal is. Velk, pontosabban az bajnokukkal kell megkzdened a Helm Cleaver (1d12 +4, str +3) nev baltrt. Az orogok egybknt bartsgosak, elismerik a gyzelmedet, s mg a Srkny Szavt is megtantjk neked, hogy segthess nekik…

Tallsz majd egy utat a House of Gem Towers fel is. Ezt mindenkppen kzdjed vgig a toronyig, mert szksged lesz arra a csontvzkarra, melyen ott ragyog a Ring of Calling.

A labirintus szakkeleti cscskben megtallod majd Hachaam Selorn srjt. Az kardjt majd az elf katakombkban tallod meg, s ha visszahozod, megtantja neked a Hold Szavt.

Tipp! Figyelj a stone lizardfolkokra, igen kemny ellenfelek, s immnisak a mgira. ket csak fizikai ervel verheted le. Velk ellenttben az arraccatok kzelharcban ersek, ellnk rdemes a mgit bevetni.

 

 

Speculum Grounds

 

Mr nagyon itt volt az ideje, hogy felrj a felsznre! Valljuk be, a labirintus egy id utn igen unalmas. Itt a felsznen sem fogsz unatkozni, s ezer felfedezni val vr…

rkezsi helyed kzelben tallsz egy szobrot, ennek segtsgvel brmikor visszatrhetsz a trp labirintusba. Egy kisebb perpatvart kveten hamarosan kapsz Caalenfaire-tl is zenetet.

Ebben a znban tallod az Orreryt, melyrl majd Haraldin elmesli neked a rszleteket ksbb. Majd ha minden rszlett helyrelltod, segt, hogy gyorsan elrd Myth Drannor egyes rszeit.

A nyugati terleteken tallod majd azt a flkr alak kptmnyt (Ualair’s Circle), melynek romjai kzt lejuthatsz majd az elf katakombkba.

A Speculum Groundshoz kapcsold terletek: szakkeletre - Windrider Glade, dlkeletre - Sullymarsh, nyugatra - Nightingale Court.

 

Nightingale Court

 

Meglehetsen elgytrt vidk ez, s neked is nehz lesz nyugvhelyet tallni itt. Fleg lizardfolkok s gargoyle-ok tmadsra kell szmtanod e terleten. Te dlkelet fell fogsz rkezni, gy haladjunk onnan, s lssuk, mi vr rd…

Egyrszt kedves gyklny fogadbizottsg vr mr, s ha ket tllted, akkor innen szakra meg is tallod Malgi Hi rejtekhelyt. maga brmekkora varzsl is, nem ellenfl, ha a kzelbe tudsz jutni, m a halla utn felbukkan stone lizardfolkok kemnyek. A csata utn szabadtsd ki a narancs plantt, hogy visszatrhessen az Orrerybe! Az szakkeleti cscskben a Deep Halls gykokkal lakott rszbe nyithatsz lejratot.

Nagyjbl a zna kzepn tallod majd a Suttog Szelet, vagy ahogy nevezik, Myth Drannor flt. Rvid ideig tudsz vele sutyorogni, de sok rdekes trtnete van, s tippekkel is segthet. Idrl idre trj hozz vissza, ha tbbet akarsz tudni.

Itt az ideje, hogy elszr felkeresd Mystra templomnak romjait is. Ne lepdj meg, hogy hrom dark naga fog egy rpke csevely utn megtmadni (eltte, a prbeszdben szltsd Mystrt!), teht mg a beszlgets eltt rdemes Hold Poisonnal vdeni azokat, akiket szerinted elsdlegesen megtmadnak. Ha sikerlt gyzni, tedd el a zskmnyt a ldbl, trd szt a blvnyt, s idvel keresd fel Beriandot s Faerilt. A harcos kedv papn most mr szvesen a csapatoddal tart, ha akarod, ha nem, akkor is megbz, hogy juttasd ide el Mystra szimblumt. Ha pedig ezzel visszatrsz, megidzheted Anorrweyn Evensong szellemt, aki mesl neked a Mythalrl s Baelnornrl, s megtantja a Szksg Szavt (Word of Necessity) is, amelyre az elf katakombk mlyn lesz majd szksged… (Ide mg tbbszr vissza kell trned ezutn is!)

A zna nyugati rszn tallsz egy risi kfejet. Valsznleg mr szmos kis kblvnyt talltl, s ha cipelted ket, itt az alkalom, hogy felajnld ket e szobor oltrn. Minden egyes ajndkrt egy gyrt kapsz majd. Tipp! Az kszerek vletlenszerek egy bizonyos knlatbl s sokuk hasznlhatatlan, ezrt rdemes jtkllst menteni, s utna prblkozni. Ha csak akkor hasznlod el a fejeket, amikor voltl mr az elf katakombk 3. szintjn, sokkal nagyobb hatalm gyrket kaphatsz.

A Nightingale Courthoz kapcsold terletek: szakon - Castle Passage (de most mg nem tudod hasznlni), dlnyugaton - elf katakombk, 4. szint (majd onnan nylik), dlkeleten - Speculum Grounds.

 

 

Sullymarsh

 

Rgen e vidk a birodalom csods kertje volt, csods tval, melyet a vros vzrendszere tpllt. Mostanra mindez csak rom s mocsr, agresszv szrnyekkel, melyek azonnal meg is tmadnak, amint belpsz ide.

Tipp! Ahogy stlsz dlen a kelet fel vezet ton, kt ormyrr jn majd szembe. Nem tmadnak meg tged, m te inkbb kzdj meg velk most, mert ha nem teszed, ksbb beszllnak egy amgy sem egyszer csatba.

A keleti terleteken tallod majd meg Pujikot rlt bandjt. Ha sikerl legyznd a megzavarodott ormyrrokat, akkor kt pelmj trsuk kszni meg segtsgedet, st akr kereskedhetsz is velk, de csak most, mert utna elaraszolnak innen.

Tipp! A kk moha nem csak itt, mshol is gygythatja csapatod tagjait, s idvel jratermeldik.

Mieltt a Glim-Gardensbe lpnl, a dlkeleti toronyban zzd ssze a zld bolygt fogva tart plct!

A Sullymarsh-hoz kapcsold terletek: dlnyugat - Speculum Grounds, szaknyugat - trp katakombk (Deep Halls), dlkelet - Glim-Gardens.

 

 

Glim-Gardens

 

Mg mindig a kertekben jrunk, s most is csak pusztulst ltunk, br a helyet mg nem sikerlt megrontani teljesen. Ezen a vidken sok pici kldetst tallsz, de ha csak a vgkifejlet rdekel, siess tovbb, itt semmi nem kapcsoldik a vezrszlhoz. A rd tmad szrnyek palettja: gargoyle, margoyle, ghoul, ghast.

Nyugaton tallsz majd egy kutat, amelyik most nem aktv, de ha ksbb helyrelltod a vezetkrendszert (House of Gems), itt tallkozhatsz Plinshree-vel, aki megkr, szerezd vissza elveszett vzharangjait. Ezeket a Glyph Waterrel rztt szobkban tallod a trp katakombban (Deep Halls, Halls of Stone). Mindhrom csengettyrt kapsz majd ajndkot is.

A trtl picit szakra egy nagy lapra lphetsz, amely leszakad majd csapatod tagjai alatt, s bezuhansz egy si srba. Ennek mlyn lholtak tmadnak rd, m tbbek kztt megszerezheted azt a varzstrgyat, amellyel rtheted a gargoyle-ok nyelvt, s ez ksbb majd jl jhet. Ebben a pici labirintusban tanulhatod meg a Dal Szavt is, s megtallhatod az Arcane Mailt, amely az egyik legjobb pncl mgusoknak, mert igaz, jelentsen cskkenti a mozgkonysgukat, de varzslataikban nem akadlyozza ket.

szakkeleten tallsz majd egy srboltot, ahol nhny lholt elpuszttsa utn megtallod Eadredet. A btor paladin szvesen veled tart, de aki megrinti kardjt, annak t kell vennie a helyt…

Emltsre rdemes mg a dlkeleti rszen tallhat Thirsty Ground. A hely mg most is varzservel br, de tokkal sjtva szomjazik a vrre is. A megfradt kalandozk itt gygytst s rontsok oldst is kaphatnak, de ennek ra nmi leter lesz.

A Glim-Gardenshez kapcsold terletek: dlnyugat - Sullymarsh, nyugat - Windrider Glade, szak - House of Gems.

 

 

Windrider Glade

 

Az egykori bks vroskzpont most a pokoli csata egyik centruma, ezrt vatosan haladj elre, s ahol lehet, hasznld ki a lehetsget, s pihenj…

Ha tallkozol Odelinde-del, ne ijedj meg tle (lvn naga a szentem). Segts visszafoglalni szentlyt, melyben orkok vertek tanyt, s cserbe is segt neked. Ha legyzted a disznfejeket, mg nem vagy ksz, ne felejtsd el megsemmisteni az oltron lv blvnyt is! Odelinde-del rdemes sokat beszlgetni ksbb is, s brmikor meggygyt, ha erre jrsz. Most azt tancsolja, keresd meg Harldaint…

Dlnyugaton tallkozol majd egy csapat gargoyle-lal, akiket most mr megrtesz. Megkrdezik, te vagy-e a kivlasztott. Mondd, hogy igen, majd ha legyzted a hamarosan megjelen Tusk-Lordot, szabadtsd ki a dobozbl a vrs bolygt.

A Windrider Glade-hez kapcsold terletek: dlkelet - Speculum Grounds, nyugaton - trp labirintus (Halls of Light) s Castle Cormanthor (de ekkor mg zrt), szaknyugaton - Stillwater.

 

 

House of Gems

 

A trpk vrosnak vz- s vilgtsrendszert lttk el egykor innen, gy mindenfle ktyket lehet itt tallni. Szerencsre a legtbb szerkezet p maradt, m van itt nhny hallos csapda is. Egybknt a trp labirintust felfedezve jrtl mr itt, de akkor csak a toronyba tudtl bejutni. Most jtt el az id, hogy mindent felfedezz!

Az els szint csapdjt hatstalantva (t kell osonni a tolvajjal a kvetkez szobba, kivenni a deaktivl kulcsot a ldbl, s utna termszetesen hasznlni) menj a msodik emeletre, ahol megtallod Harldain szellemt. Ha helyrelltottad a szivattyt, mr tudsz vele beszlni s kereskedni is.

Ha gondolod, mg dertsd fel a krnyez terleteket, aztn indulj, hisz fontos dolgod van…

Tipp! Ha eddig nem tetted volna, most rdemes elbattyogni, s megszerezni a Plinshree harangjait, majd ha begyjttted a jutalmat, beszlj Mystra szentlynl Anorrweynnel, ezutn menj vissza a Speculum Groundshoz, hogy lejuss az elfek katakombiba.

A House of Gemshez kapcsold terletek: Glim-Gardens.

 

 

Elven Catacombs

 

Ez a ngyszintes labirintus hatalmas, ezrt nem tudok lerni minden rszletet, csak a fontosabb dolgokat fogom megemlteni. n minden egyes zugot felkutattam, jl jtt a tapasztalati pont s a harci gyakorlat is, hiszen a ksbbi komoly csatkhoz a magas szint varzslatok jelentettk a megoldst…

Az els szinten mr igen slyos tkzetekre szmthatsz. Aki a felsznen azt hitte, csapata verhetetlen, most rjn, mekkort tvedett! Az egyik legkemnyebb Bergos s csapatnak legyzse lesz, ekkor ugyanis tz stt elffel s kt arraccattal kell harcolni. n a magam rszrl halogattam ezt a csatt, s ksbb jttem ide vissza (mr a msodik szint nagy rszt is bejrtam addigra). A labirintus egybknt kicsit fraszt, mert a kulcsokat rejt ldkat j messzire tettk azoktl az ajtktl, melyekhez kellenek, gy lehet futkosni. Lesz itt majd egy forrs, amelynek a kincst csak akkor szedheted ki, ha megmrgezed a vizt ezzel elpuszttva a benne lakoz agresszv halat. Felttlenl keresd meg a fehr bolygt, s szabadtsd ki (nagyjbl kzpen szakon van az egyik szobban), nem lesz egyszer a csata itt...

Tipp! Ha a stt elfek e szinten beszdbe elegyednek veled, ne dlj be nekik, amint lehet, tmadj. Ha nem teszed, hiszkenysgedet csak arra hasznljk fel, hogy kzelebb vakodjanak hozzd, vagy tbb harcost gyjtsenek.

A msodik szint gyakran feltn ellenfele a naga lesz, de velk mr rutinosan elbnsz szerintem. Hat szmozott varzshordt tallsz majd sztszrva (ms sznk van, mint a tbbieknek: barna arany verettel), ezek mindegyike permanensen felvisz valamilyen tulajdonsgot eggyel, vagy akr kettvel is!

rdekessg mg az itt fellelhet gyrpr. Az egyiket az lmok ktjbl szedheted ki, a msikat pedig egy szarkofgban tallod majd meg. Aasirak elefntcsont (AC -5, str -5, dex

+5, minden mentdobs +5, init -5, mozgs +40, sly +249, s 20. szint heal!) s benfa (AC +5, str +5, dex -5, minden mentdobs -5, init +5, mozgs -40, sly -250, s 20. szint finger of death!) gyrje egyttesen mr jl hasznlhat.

Itt tallkozol majd Bronwynnal s Kellannal, akik az Ezst tz szentlyt rzik. Ha megtallod az igazi rket (egy szinttel lejjebb kell ehhez menned majd), akkor brmelyikk szvesen veled tart majd.

3. szint (Lower Keep). Itt kivtelesen rdemes beszlgetni Nathlilikkel, ha t akarsz jutni a hdon. Ha nem, az sem gond, csak krbe kell menned az egsz labirintuson, melynek mlyn gy mellkesen lakik egy rlt varzsl is. Itt tnnek fel csapdarnk is, melyeket viszonylag knnyen szrevehetsz a fldn. Jobb nem rjuk lpni, mert robbansukkal megsebzik a karaktereket, s unalmas mindig pihenni, majd felpakolni a szksges varzslatokat. A Lower Keepben mr szmos +5-s fegyver birtokosa leszel, gy sebzseid minden bizonnyal kzeltenek az idelis fel. Tipp! Nem biztos, hogy varzsld mr 14. szint (ekkor kapja a Control Undead varzslatot), de kell, hogy legyen nlad egy ilyen varzsplca, amely nhny kemnyebb csatban az letedet mentheti meg.

Ne feledd el ezen a szinten megkeresni az Ezst tz szentlynek rzit, a trkpen nagyjbl pont kzpben van a szoba, ahol foglyul ejtettk ket!

4. szint (Prisons). Brtnk s holtak nyughelyei adjk meg e labirintus hangulatt. Tallsz majd itt egy szarkofgot, mely krl a hall kre vibrl (ritmikusan ismtld zld fny). Mivel karaktereid j esllyel mr magasabb, mint 9. szintek, nem rheti ket bntds. Itt tallod majd meg a jtk egyik legjobb fegyvert (Dreadsord Daemonic - 4d6 + 6, str +4, dex +2, reflex mentdobsok +2, willpower mentdobsok -3, 20. szint destruction), de hallos csatt kell vvnod rte.

Tipp! Detect magic segtsgvel knnyen felfedezheted azokat a dszes dobozokat, melyek a lich-ek lelkt rzik. Vglegesen ugyanis csak azutn pusztthatod el ket, hogy e ldikt megsemmistetted.

A stt elfek kincses kamrjban egy msik legends fegyver megszerzst is megkezdheted. Keresd meg a Baneblade Faerviant (1d8 +3, +6 vs. drow, AC +3, 15. szint flame strike) s ha kijutottl az elf katakombkbl, vidd majd el Hachaam Selorn srjhoz (trp katakomba, Halls of Light, szakkelet). A jutalom megri a fradozst: Baneblade Morvian (2d6 +5, +7 vs. dragonkind, +20 mgia-ellenlls, 20. szint firestorm).

Vigyzz a Kvnsgok Ktjval, az gretes nv gonoszsgot rejt!

Tipp! Mindig legyen karaktereiden Freedom of Movement, gy legalbb nem paralizljk le ket, s immnisak a hold person varzslatra, amelyik a drow papok egyik kedvence. rdemes termszetesen imt is suttogni (prayer), s legalbb a harcosokon legyen gyorsts (haste) is.

Amint elred a Nightingale Courthoz vezet feljratot, azonnal hasznld, feltve, hogy megtalltad mr Anorrweyn koponyjt. Vidd el ezt Mystra templomhoz s pihenj, majd eztn trj csak vissza a cult erdjbe.

A labirintus szakrl rkez tjnak nyugati cscskben tallsz majd egy portlt, mely a trkp kzepn lv szobba visz, ahol tallkozhatsz Mirodennel. azt tancsolja, menj el Harldainhoz, mert Anorrweynnek j kkre van szksge a Mythal helyrelltshoz… Tedd el ajndkait (+5 fegyverek, pnclok), s hasznld a szmodra megnyitott portlt, mely a Nightingale Court szakon lv varzstornyba visz.

 

Kzjtk

 

Most kezdhetsz szaladglni az instrukcik alapjn. Szerencsre nagy segtsgedre lesznek a misztikus forg kvek (spire), melyekkel knnyen a vlasztott helysznre teleportlhatsz. (Sajnos nmelyik programhibs, s a karakterek beszorulhatnak a krnyez kvekbe…)

Ha kijutottl az elf katakombkbl is lve, ellenfeleidnek szemet szr majd kitartsod, s nagyobb csapatokkal kezdenek el ldzni. Tulajdonkppen folyamatos tmadsokra kell szmtanod, gy karaktereid hamarosan elrik a 16. szintet. Ekkor szintlpsnl vlaszthatsz nekik j kasztot, gy nagyon furcsa kombincik jhetnek ltre, m gy ismt fejldhetsz a 16. szintig…

Els dolgod legyen teht, hogy beszlsz Anorrweynnel Mystra templomban (Nightingale Court), ezutn keresd fel Bariandot s Faerilt (Stillwater). Sajnos nem tallod meg egyikket sem, mert a cult szolgi elraboltk ket. Keresd meg, s mentsd meg ket, majd keresd fel Odelinde-et (Windrider Glade), aki szmos trtnete mellett abban is tud segteni, hogy juthatnl be a kastlyba. Miutn t meghallgattad, siess Harldainhoz (House of Gems), aki elmondja, hogyan szerezheted meg az kkvet. Itt szembe kell nzned majd Azmark Duathel csapatval is, ezrt rdemes idben jtkllst menteni! Siess a Speculum Grounds terletre, s szerezd meg a smaragdot, hogy vgre elrd a kastlyhoz vezet utat…

 

Castle Passage

 

E labirintus nehezebbnl nehezebb csatkkal tzdelt, m teljesen lineris. Csak szpen vgig kell verekedned magad rajta. Szksged lesz a Hold Szavra, hogy tjuss rajta! Itt kell szembenzned Rivenerrel, a dmonnal, aki olyan ers, hogy a rgi idk arany srknyai nem tudtk legyzni (hmm, pedig te le fogod). A kis aranyos mg klnozza is magt, s br hasonmsainak mindssze egy letpontja van, nekik is nagyon magas a mgia-ellenllsuk. Radsul mindannyian krnknt 6x tmadnak, s sikeres csaps esetn paralizlnak is. Szerencsre nlad van a Baneblade Morvian, ami most (is) nagy segtsget jelent majd.

Ismt tallkozhatsz Nathlilikkel az egyik cellban, aki hasznos informcikkal lt el, ha annak idejn gy dntttl, segtesz neki. Ha nem, rd borul a sttsg, s mr tmad is.

Tipp! Gondolom, mr rutinosan ld a mohrg hordkat, de itt szmts r, hogy tmegesen, sokszor lich-ekkel ksrve rkeznek. Mivel a turn undead nem sokat r ellenk, marad a control undead.

Amint elred a Vgzet ktjt, gyorsan dobd bele a vgzet kvt, mert ekkor a hamarosan bekvetkez csatban ngy trp szobor csatlakozik hozzd, s nlklk nem sok eslyed lesz a tizent magas szint ellenfllel szemben.

 

 

Castle Exterior

 

A kastly kls rszn szintn igen kemny csatkkal tarktott, egyirny ton haladhatsz elre. Ha lehetsged van r, mindig pihenj! Tmadid a cult szolgi, dragon-kinek s arraccatok lesznek sosem ltott tmegekben, hiszen az a feladatuk, hogy meglltsk a betolakodkat. Itt nincs ms dolgod, mint harcolni, gyzni s tllni.

 

 

Castle Cormanthor

 

Kzeledik a vgkifejlet, gy nem meglep, hogy most jn a neheze. Ngy szinten kell vgigverekedned magad, de ezek szerencsre nem olyan hatalmasak, mint a labirintusok voltak. A fels rgiban dragon-kinek prblnak majd feltartztatni (velk nem lesz gond), a fegyverraktrban kisebb drma is lesz, mert oldaladon feltnik Nathlilik, s miutn gyztetek, megli magt, hogy kedvesvel lehessen jra. Tedd el rksgt, jl jhet mg…

Az als szinten cult harcosok s varzslk rontanak rd, csapataikhoz pedig dragon-kinek s stt elfek is csatlakoznak. Ha sikerl gyznd ket, megtallod a Dragonbone talizmnt, amelynek segtsgvel eljuthatsz vgre a medenct s persze legnagyobb ellenfeleidet rejt barlangba. Itt fontos, hogy ne muldozz a tnl, mert minl tovbb bambulsz, annl tbben tmadnak rd. Siess tovbb, egszen addig, mg r nem lelsz Kya Mordraynra. Ebben az llapotban te nem tudod megsebezni, ezrt osonj mg, s a Megvlts Szavval idzd meg Mirodent, aki megtri a varzst. Kya ekkor azonnal tmad (fireball, chain lightning, cone of cold stb.). Ha elpuszttottad t, utols kiltsa Pelendralaarhoz szl majd, hogy lljon rte bosszt. Ekkor Anorrweyn is megjelenik, s meggygytja sebesltjeidet, amire nagy szksg lesz, mert a hamarosan megjelen dracolich igazn hallos ellenfl. Legyzshez sok sikert kvnok!

Tipp! Ha mindennek vge, s mg van trelmed, teljestheted az elmaradt kldetseket, hiszen ezek utn szabadon mszklhatsz a birodalomban.

 

 

gy a vgre kicsit mr bntam, hogy egy hnapot tltttem ezzel a jtkkal. Taln ha a vgn nincs annyi rtelmetlen csata, taln ha nem fagyott volna annyit, s nem vgott volna ki rendszeresen a desktopra, taln ha lett volna rtelme a flmilli arany felhalmozsnak… Br a szereplk azrt hozzm nttek, megkedveltem ket, fleg ezt az gyes vndor lnyt… Muszj lesz kszt indtanom majd a Neverwinter Nightsban… Ha nem is vlt most valra, a remny rkk l!

 

Lily

 

 

A sebessg fokozsa

 

A CD mellkletnkn megtalljtok azt a patch-et, amelyet egy jtkos ksztett a RoMD sebessgnek fokozsra. Az 1.2 patch teleptse utn mr hasznlhat is (7 - lasst, 8 - gyorst). A turbzs vonatkozik mindenre, ezrt vatosan kell hasznlni. A programban klnsebb gondot nem okoz, gy nagyon hasznos pl., amikor t kell rohanni az egsz labirintuson, vagy rkat kell vrni a hozzd araszol lholtakra. m a gyorsasg veszlyt is rejt, hisz pl. a chain lightning clpontjainak kijellse relatv idignyes mg akkor is, ha maga a varzslat gyorsbillentyn van. Olykor az is elfordul, hogy a mr feldertett pihenszobba gyalogkakukk mdjra rkez csapatot a program nem rzi biztonsgban, s nem engedi pihenni, mg ha ugyanide lassan bandukolnak be, akkor simn alhatnak. Ettl fggetlenl ajnlom a patch hasznlatt.

 

 

Vdettsgi fok (AC)

„Ez az rtk szmszeren mutatja adott lny kpessgt arra, hogy csatban elkerlje az ellenfelek tmadsait. A tmadk tmad dobsnak rtke el kell rje, vagy meg kell haladja a vdettsgi fok rtkt ahhoz, hogy a csapsuk eltallja az adott lnyt. A Vdettsgi fok = 10 + az sszes rvnyesl mdost (ltalban vrt, pajzs, gyessg s mret mdost)… ”

Dungeons & Dragons, Jtkosok knyve, Delta Vision 2001.

 

 

NPC-k

 

A RoMD-ban 8 olyan NPC van, akit bevehetsz a csapatba. Egy pr szt rluk.

Athan. 16. szint harcos (xp: 120 150). A „cult” fogsgban snyldik, Cormanthor kastlynak tjrjban szabadthatod ki. Tulajdonsgai: str / 18, int / 12, wis / 9, dex / 17, con / 17, cha / 11.

Bronwyn. A Sister of the Silver Fire 12. szint elf vndora (xp: 68 900). Az elf katakombk msodik szintjn tallod meg t, m ahhoz, hogy csatlakozzon hozzd, meg kell tallnod, s kiszabadtanod az ltala vott oltr eredeti rzit. Tulajdonsgai: str / 17, int / 12, wis / 16, dex / 16, con / 15, cha / 11. Varzslatok: orisons s 1-3. szint ranger varzslatok.

Eadred. 8. szint lovag (xp: 29 469). A Glim Gardens szakkeleti rszn, egy srboltban tallod t sajt varzslatnak foglyaknt. Amelyik karakter megrinti, az kerl a helyre. Tulajdonsgai: str / 15, int / 9, wis / 18, dex / 15, con / 15, cha / 15.  Varzslatok: szintjnek megfelel paladin varzslatok.

Emmeric. 5. szint harcos (xp: 13 004). A Trp labirintus msodik szintjn, a Halls of Stone-ban tallhatod meg. Tulajdonsgai: str / 16, int / 16, wis / 9, dex / 13, con / 15, cha / 10.

Faeril. 5. szint harcos / 9. szint pap (xp: 97 801). Vele mr kalandjaid kezdetn tallkozhatsz, hisz ott rejtzik Stillwater romjainl a nagy fban, melynek rendszeres ltogatja lesz. Csatlakozni akkor fog, amikor Myshra szentlynek bkjt helyrelltottad mr. Igazbl nem tl hasznos trs, mert harcosnak s papnak is gyenge… Tulajdonsgai: str / 17, int / 10, wis / 16, dex / 12, con / 16, cha / 15. Varzslatai: orisons, 1-4. szint papi varzslatok.

Jarial. 3. szint varzsl (xp: 3 300). t mr egszen hamar, a Trp labirintus 3. szintjn kiszabadthatod, ezrt rtam a lersban, hogy akr ki is hagyhatod a varzslt az alapcsapatbl (br Chris pl. eskszik a varzsl dura). Tulajdonsgai: str / 11, int / 12, wis / 8, dex / 16, con / 14, cha / 17. Varzslatok: magic daze, detect magic, disrupt undead, light, resistance, mage armor, magic missile, prot. from evil. Tny, ha kt varzsld van, j bvigk tanulsakor jobban lehet kombinlni…

Kellan. 7. szint harcos / 6. szint varzsl (xp: 85 800). t is ott tallod, ahol Bronwynt, s ha kell, szvesen a csapatoddal tartanak akr mindketten, de az ott lert felttelt teljestened kell. Tulajdonsgai: str / 17, int / 11, wis / 9, dex / 17, con / 16, cha / 16. Varzslatok: nem sorolom fel mindet, a fontosabbak: charm person, invisibility, cat’s grace, fireball.

Tudo.  12. szint kalandor (xp: 67 801). A katakombk brtnszintjn tallhatod majd meg t. Tolvaj nlkl biztos nem jutottl el idig, s nem hiszem, hogy Tudo jobb, mint a tid… Jobban rltem volna egy barbrnak vagy egy szerzetesnek! Tulajdonsgai: str / 15, int / 9, wis / 8, dex / 18, con / 14, cha / 17.

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!