The Neverhood
ismeretlen 2006.07.12. 22:26
A The Neverhood vgigjtszsa.
The Neverhood
Gondolom sokakban felmerl a krds, hogy vajon mirt ezt, a mr kzel 2 vvel ezeltt megjelent jtkot vesszk nagytnk al. A vlasz szmunkra egyrtelm: A DreamWorks Interactive legels PC-re fejlesztett jtka anno mltnytalanul elkerlte a nagyobb jsgok lapjait. Mltnytalanul, hiszen egyedi megjelentsvel, agyafrt fejtrivel, s hasfalszaggat humorval a 97-es v legeredetibb, kategrijn bell pedig a legjobb jtknak szmtott. Emlkszem, amikor elszr megpillantottuk nem hittnk a szemnknek. Bmulatba ejt teljes egszben gyurmbl ksztett vilga, szerepli, kvetend pldt szolgltak a puzzle jtkok ksztinek, m rdekes mdon ttr megvalstsa azta sem tallt kvetkre.
Mindez persze semmit nem von le a jtk rdembl, s bizton lltjuk a Neverhood kortalan jtk, mely mellett nem szabad elrohanni, s ha netaln mgis kimaradt volna letetekbl, mindenkppen prbljtok beszerezni valahonnan.
A ksztk eme mvkkel hatalmas fba vgtk a fejszjket. Logikai jtkukat hosszas tervezs s elmunklatok utn kzel kt vig fejlesztettk, ez az alapos munka meg is ltszik a mesterm minden egyes porcikjn. Minden egyes figurt a „go motion” technika alkalmazsval keltettek letre. Akik esetleg nincsenek tisztban eme technikval, azoknak elrulom, hogy mit is jelent mindez. Elkpzelni pofon egyszer, megvalstani azonban mr kevsb. Elszr minden egyes karakter egy fmvzat kap melyre ksbb kerl r a gyurma. Miutn elkszlt a bb, nincs ms htra, mint letet lehelni testbe. Ez az a pont, ahol szerepet kap a „go motion”. Minden egyes apr mozdulatot fnykpezgppel lefnykpeznek, majd leheletnyit elmozdtjk a gyurmafigura kezt, lbt stb. a kvnt irnyba majd jra villan a vaku. A folyamatos mozgs hiteless ttelhez msodpercenknt minimum 15-20 felvtelt kell kszteni. Az elkszlt kpeket ksbb szmtgpre viszik, egymshoz illesztik, s vgeredmnyknt megkapjk a kvnt animcit. Termszetesen az gy kapott klnleges lettel teli ltvnyvilg nem elegend a sikerhez, amivel szerencsre a ksztk is tisztban voltak. Mindezt megspkeltk kihvsokat jelent fejtrkkel, eszmletlenl eltallt zenvel, fergeteges humorral s mindenki szmra knnyen elsajtthat irnytsi rendszerrel.
Mindennek ksznheten a Neverhood a mai napig nem tallt legyzre, s bszkn trnol a logikai-kaland jtkok dobogjnak legfels fokn, ahonnan maximum a Neverhood msodik rsze taszthatja le.
Ohh, csak jnne mr, egy biztos, trt karokkal vrjuk eljvetelt.
Kezddjk a tnc, zuttyanjunk bele Sebaj Tbis… hmm, azaz Clayman kalandjaiba:
Miutn felbredtl, a falon tallhat kart hzd meg hromszor, erre kinylik az ajt. A szobban, ahol a Venus Lgykap ll lesben a fldn, a plafonrl pedig ngy gyr lg, felugorva hzd meg mindegyiket egyszer! Eztn menj az ajthoz, s nyomd meg a nyitgombot! Ismteld meg nhnyszor… hehe, ha mr unod, akkor told a zld ragadozt pont a jobb szls gyr al, majd ugorj fel a karikra. A moh nvny rveti magt s kikapja a kezedbl, gy megnylik az t ki a szabadba.
A szobban, ahol egy bb lg a mennyezetrl, kattints a fura kis TV kpernyjre. Egy kis kiraks jtk kvetkezik, a baba minden „testrszt” ki kell cserlned dinamitrudakra. Ehhez kattints azon elemeire, amelyekbl nem lg ki gyjtzsinr egszen addig, mg nem tallsz tbb ilyet. Ha kszen vagy, a „lgs” figura lepottyan a fldre.
Ballagj ki a jobb oldali ajtn, keresd meg a kis zenedobozt (egyenesen a falon lev jelig, majd balra), rgvest klikkelj is r.
Miutn a lelkes szrnyeteg ell visszarohantl a dinamitbabhoz, az udvarias kopogtats hatsra egy gyufaszl esik melld a fldre. Ezzel a kezedben (vedd fel!) bal klikk a feszlten vrakoz piros bbura, majd szles vigyorral figyeld a msort.
Az pletben, amelyiknek az ajtaja felett H bet lthat, egy jabb puzzle vr red. Itt egy H alakot kell kihoznod a ngyzetes darabkkbl (a hrom barna legyen a jobb oldalon). Ha sikerl, megnylik jobb fel az t.
A fldn mindenfel tallhat kis barna kazettkat gyjtsd szorgalmasan (bal klikk), rajtuk videofilm-rszletek vannak, amelyekbl megtudhatod Neverhood trtnett, valamint hasznos tippekhez jutsz eljvend teendiddel kapcsolatban.
Megtekintskhz jrulj egy videolejtsz el, majd a kperny kzepn elhelyezett gomb lenyomsa utn vlassz a kazettk kzl.
A hossz folyosn, ahol a falon szorgos nemzedkek keze munkjt, Neverhood „neverending” regit s mondit olvashatod, bizony vgig kell menned. Nem muszj vgigolvasnod, de ha van nhny szabad rd, ne habozz elmerlni a rgi korok legendiban. Vedd fel a poharat a fldrl, s nyomd meg a gombot is tkzben a falon, ez kitolja az oszlopbl a hegyes rudakat (lpcst kpezve ez ltal) a firks fal szobban s a kis hzban. A folyos vgre jutva hopp, ott egy videokazi, aztn egy lendlettel futs vissza!
Mieltt bejutsz a kis hzikba, amely eltt egy nagy gomb van a fldn, fel kell ldoznod robbankony ismersdet a moh szrny ebdjeknt (lsd feljebb), valamint birtokodban kell legyen a pohr a legendk hossz folyosjrl (lsd az elbb). Trj vissza oda, ahol leszmoltl a szrnnyel s keresd meg a barna ajtt szemben a piros bokorral. Bent egy triceratops-fejet tallsz, alatta gomb, „gombold” is be. Miutn megemelted gy a hely komfortfokt (folyvz…:)), fuss a kis hzikhoz, s helyezd testslyodat a gombra a fldn. Klikkelj a vzre, Clayman erre iszik egy jt, ha nla van h pohara. Csengess be az ajtn s jl jegyezd meg a felhangz dallamot, mert ezzel megegyezt kell kicsikarnod a kis orgonaflbl gy, hogy megfelel mennyisg vizet kpsz a csvekbe feneketlen pofazacskdbl (nem kell mindig jra innod!). Botflek kedvrt a szksges kpsek szma rendre: 3,1,2,0,4. Bent ne trdj meg a Tv-bl kipattan kiabl emberkvel, csak ijesztget.
A jobbszls szobban, ahol lyuk van a mennyezeten, az oszlopbl kicsalhatod a lpcst a legendk folyosjn tallt gomb megnyomsval (lsd feljebb).
Egy folyos vgn zld ajtra bukkansz hrom retesszel. Ahhoz, hogy kinyisd, meg kell tenned mindent, amit eddig lertam, valamint megnyomnod hrom gombot hrom klnbz helyen. Az elst (kk gomb) a Legendk Folyosja alatt tallod - hasznld a liftet. A msodikat (narancsszn) a kis hz padlsn, a harmadikat (fehr) pedig a barlangban leled, ahol a szrnyeteg kitrt a sziklafalbl, a spirl alak vjat kzepn (hasznld a kis kocsit). Ha mindezeken tl vagy, a hrom retesz kinylik, s az ajt feltrul.
A hdon tkelve egy pletbe jutsz, ahol egy csom agyagdarabkt tallsz. Ezeket ssze kell illesztened. Ha ez megvan, menj ki az gyhoz s belve nyomd meg a nagy piros gombot. A t lefolyik, menj vissza s nyomd meg az utols agyagdarabkt a lpcs leeresztshez. Ha most kimsz, nicsak, a hd lpcsv alakult!
Ha nem szl a rdi, menj vissza a szobba, ahol bredtl s hzz meg minden gyrt egyszer, ahogy mr akkor mondtam, ez bekapcsolja majd. Ha pedig megfelel adra lltod immr mkd kis zenedobozkdat, a muzsika megnyitja a labor ajtajt. A megkeresend dalt meghallhatod a kis zld kocsiban a t faln furikzs kzben.
A nagy vegkupolnl, ha gnek a lmpk, a ’Bobby’ feliratot ltod a gp klsejn, ez a helyzet kulcsa. Kapcsold le a fnyeket, menj be a gpbe. A nv betinek megfelel sznekre kell belltanod a kristlyokat: b - kk, o - narancs, y - srga. Hm, gyengbbek kedvrt: kk-narancs-kk-kk-srga a sorrend! Amikor kijssz, ha minden jl ment, Hvelyk Matyi mretre nttl.
Mit is tegyl a kis zld laborban? Gyere ki elbb, majd fel a lpcskn t a kis ajtn be a szobba.
A kis bbor laborban vissza kell nyerned knyelmes, megszokott mreted a megfelel folyadkmennyisgek adagolsval kevert koktlt felhajtva. A helyes kombincit megtallod a kis zld kocsival a t faln kalandozva a labor kls oldaln. Ez minden jtkban klnbzik!
Ha nem kocsikztl el megnzni az italkombincit, s mr sszementl, szaladj fel a lpcs tetejre, nzd meg ott a kombincit, ezt kikeverve a zld laborban visszanyered eredeti termetedet.
A szobban, ahol szobrok s oszlopok llnak s ltszlag nincs kit, a jobb oldali egyik emlkm mgtt, mely egy fejet formz kilg ltrval, tallsz egy gombot, nyomd meg ht, hogy elibd hulljon a megolds.
Miutn a flbevgott vilg hathats segtsgeddel jraegyesl s teleportlsz a rzsaszn szobba, rohannod kell, hogy kijuss, mieltt az ajt az arcodba csapdik.
A jtkban kt helyet tallsz, ahol a piros gomb megnyomsra jelek villannak fel. Az els helyen meg kell jegyezned a sorrendjket, mert a msik szerkentynl ugyanabba a sorrendbe kell helyezned ket. A trkk az, hogy msodjra eggyel tbb jel van. Az els masina az egyik jelnl fura hangot ad, ezt a jelet kell a hinyz helyre raknod, jl figyeld meg teht, melyik is az! Ez is minden jtkban vletlenszeren alakul ki.
A szobban, ahol a zajong egrke van s a srga gomb a padln, nyomd meg egyiket, hogy a msik „felszvdjon” :).
A rejtvnyben, amiben az egeret kell eljuttatnod a jobb als sarokban lev lyukhoz, menj mindig az orrod utn!
A vrs szobban a fehr falon lthat ngyzetek egy memriajtk elemei, meg kell keresned a prokat. Ha tvedsz, mindegyik visszafordul, jobb, ha jegyzetelsz!
Ott, ahol egy mack lg egy rdrl, s hrom kpet tallsz, mellettk szmllkkal, a kvetkezt tedd: minden kp mell az a szmot lltsd be, amennyit talltl az adott brbl a vrs szobban a memriajtk tbljn, aztn hozd mkdsbe a kart a srga gombbal, a maci tlendl a msik oldalra. A robot utnamegy, siess az gyhoz vissza, s szomoran ldd szt a fejt szegnynek.
Az gy irnyzknak belltshoz kt jelsorra van szksg. Az els a legendk folyosjnak pincjben van, a kk gomb mellett, de csak akkor ltszik, ha leoltod a lmpt. A msik a gomba belsejben van, ahova fellrl illik bepottyanni a lyukon t. lltsd be a jeleket, az gycs fel s jobbra mozdul, aztn jhet a vgzetes piros gomb… Miutn leltted, menj vissza s nzd meg, mit csinl ppen fejvesztve roncsolt bartunk.
A szobban, ahol az egrkt tallod msodszorra, a bbor ajthoz hrom kulcsra van szksged. Az els a kastly erklyn pihen, a msodikat a mr emlegetett barlangban (ahonnan a sztpukkant szrny ugrott rd) leledz kis autval rheted el az t vgn, a harmadikat pedig automatikusan akkor kapod meg, amikor mind a hsz sszeszedett videokazettt behelyezed az egyik lejtszba. Ne feledd, a legnehezebben beszerezhet kazi a legendk folyosjnak a legeslegvgn pottyant a fldre, futs teht rte, ha eddig nem tetted meg!
Az erkly fltt lebeg kulcs megszerzshez szksged van a tre. Menj fel a kastly liftjn a teleportszobba, nzz ki az ablakon s szrd ki a lufit, majd trj vissza az erklyre s vedd csak fel a fldrl.
A szobban, ahol megint gyrket s egy ragadoz zldsget tallsz, told a lgykapt a jobbszls madzag al, majd ugorj fel s kapd el a karikt. Nyugodtan ess bele a falnk lny szjba, hiszen gysem Te vagy a mra tervezett vacsija, ennek folyamodmvnyakppen finnysan t is kp a kvetkez helyisgbe.
A kulcsok helyes sorrendjt megtudhatod a fura szerkenty segtsgvel, ami a „szippants” szobban van. Told ezt a szvcs al (itt hussant fel az egrke is), majd lpj a srga gombra a padln. Trj vissza a kastlyba, ott megtallod, told egy kicsit jobbra, mg a teteje elfordul a fal fel. Hzd meg a kart az oldaln s me, itt a megolds! A megfelel lyukakba rendezve a kulcsokat az ajt kitrul, s a trtnet cscspontja kvetkezik! Vigyzz, a kezedben van Neverhood jvje s sajt vgzeted is!
Sokszor ments llst, gy ha netn elj a vg, nem kell jra bejrnod mindent. A legendk folyosjn bizony nem tl szvdert msodszorra is vgigslattyogni egy meggondolatlan lps miatt!
|