Might & Magic VI: The Mandate of Heaven
ismeretlen 2006.07.12. 22:16
A Might & Magic VI: The Mandate of Heaven végigjátszása.
Might & Magic VI: The Mandate of Heaven
Karaktergenerálás, karakterosztályok
Mint minden valamire való szerepjáték, ez is a karaktergenerálással kezdődik. Erre feltétlenül érdemes rászánnod az időt, semmiképpen sem ajánlom a quick start opciót! Még emlékszem rá, amikor a Mocsy és a Pellus órákon keresztül generálta Wizardry karaktereit… Nem véletlenül. A The Mandate of Heaven sem az a játék, amit két nap alatt végig lehet játszani, az ember észrevétlenül beleszeret hőseibe, és igenis akkor fogja a legharmonikusabban kontrollálni csapatát, ha saját igényei szerint alakítja ki azt.
Igyekszem mindent leírni, de nem árt, ha tudjátok, hogy bármire is klikkeltek a jobb gombbal (alaptulajdonság, skill, stb.), minden lényeges információt megkaptok. Ami pluszt ehhez hozzá tudok tenni, az a tapasztalat.
Hat karakterosztály közül választhatsz.
Knight. A legerősebb fizikumú karakter, hp-je a legmagasabb mind közül, viszont semmiféle mágia használatára nem képes, varázslatot nem tud megtanulni. Tipikus brutális harcos karakter, olyan Conan típus. Bármilyen fegyvert és páncélt használhat. Magasabb szinten Cavalier, majd Champion státuszt kaphat.
Paladin. Az egyik legkedveltebb karakterosztály, mely szintén nem kötött sem fegyver, sem páncélhasználat szempontjából, sőt varázsolni is képes. A test, a lélek és az elme mágiáját tanulhatja meg. Ha kiérdemli Crusader, majd Hero válhat belőle.
Archer. Ez a karakter furcsa egyvelege a knight és a sorcerer típusnak. Fegyver korlátai nincsenek, jóllehet igazi erőssége az íj. Pajzsot és plate-t nem használhat, ám ezt ellensúlyozandó teljes jogú használója az elementális mágiának. Ennek okán Battle illetve Warrior Mage státuszig emelkedhet.
Druid. Ez is egy kettős karakterosztály, mely a cleric és a sorcerer ötvözete. A Fény és a Sötét mágia kivételével a teljes palettát megtanulhatja. Fegyvere nem lehet csak bot, tőr és íj, páncélzata pedig bőrvért és pajzs. Great, majd Arch Druid fokozatot nyerhet el.
Cleric. Közepesen jó harcos, ám övé a gyógyítás tudománya. A test, a lélek és az elme varázslatai felett, képes a fény és a sötét mágia elsajátítására is. Szerepe inkább óvó és védelmező, mint támadó, ennek megfelelően nem használhat vágó fegyvert és plate-et. Priest, majd High Priest rangot szerezhet.
Sorcerer. A legnépszerűbb karakterosztály. Az elementális mágia mestereivé válhatnak ezek a fizikálisan gyenge, ám pszichésen hatalmas lehetőségeket birtokló emberek. Nem sok fegyvert használhatnak (tőröket, botokat), de nincs is rá szükségük, hiszen ők maguk a fegyverek! Páncélzatuk csupán bőrvért lehet, de a kezdeti nehézségek után, magasabb szinten már ennek sem érzik hiányát. Természetesen a fény és a sötétség varázslatait is meg tudják tanulni. Wizard és Archmage fokozatra fejleszthetőek. Szerintem ez az egyetlen nélkülözhetetlen karakterosztály.
A karaktereid tulajdonságainak pontértékeihez összesen ötven bonusz pontot kapsz, amit eloszthatsz. Mielőtt ezt megtennéd, fontold meg! Az erő (might) a sebzés nagyságát befolyásolja, az értelem (intellect) a varázslatpontokat határozza meg (sorcerer, druid, archer). Ugyanezt teszi a személyes varázs (personailty) is a paladin, cleric és druid karaktereknek. Az állóképesség (endurance) mindenkinek fontos, hiszen ez határozza meg az életerő (továbbiakban HP) értékét. A pontosság (accuracy), azaz a kéz és szemkoordináció magas értéke biztosabb találatot eredményez. A gyorsaság (speed) sokat számít, mert növeli a védettségi szint értékét (továbbiakban AC) és nagyobb esélyt jelent arra, hogy a karakter megússza a sebzéseket, sőt gyorsabban tudjon visszavágni (akár többször is egy körben). A szerencse (luck) leginkább a csapdák megúszásának arányát befolyásolja, de erre ne költsetek pontokat (ld. tippek).
Skillek
A skill szó tulajdonképpen jártasságot jelent. Ezeknek az elsajátításával és fejlesztésével karaktered speciális képességekre tehet szert, melyekre nagy szüksége lesz. Amikor felveszel egy skillt, a jártasságod értéke mindössze 1 lesz. Ezt a szintlépések során kapott skill pontokkal növelheted. A következő szinthez mindig annyi pont kell, ahányas lesz a skill. (Tehát ha az ötödik szintről a hatodikra akarod felvinni, akkor hat pont kell.) Ezért jó tudni, főleg az elején, hova mennyit… Amikor valamit négyes szinten tudsz, akkor felviheted a jártasságodat expert fokozatra, ami különböző bonuszokhoz juttat. Az expert illetve master fokozat eléréséhez meg kell majd találnod a megfelelő tanítót és természetesen néhány speciális feltétel is felmerülhet.
A fegyverek használatának képessége a karakterosztály függvénye. Összesen kilenc típus van: sword, axe, mace, bow, dagger, staff, spear, és ancient weapon. Minden fegyver használata expert illetve master szinten bónuszokhoz juttat. Az első és legfontosabb az íjhasználat képességének elsajátítása és legalább expert szintre emelése. Megjegyzem, hogy a kardforgató mesterek két karddal is apríthatják a szörnyeket, úgyhogy lehet ez a következő célkitűzés. Zárójelben mondom, hogy a mester szint megszerzése után is van értelme a pontok növelésének, hiszen a fegyverek által okozott sebzés a skill értékének függvénye is!
A védekezéshez kapcsolódó képességek: shield, leather, chain, plate. A páncélok használatának magasabb szintre emelése csökkenti, illetve megszünteti a karakter sebességét érintő hátrányokat. A pajzs használata egyszerűen a skill pontokkal növeli az AC-t, expert szinten kétszerezve, master szinten pedig háromszorozva.
A mágia részletezését majd később, most csak felsorolom. A felvehető kilenc skill: earth, water, air, fire, body, spirit, mind, dark és light magic. Ez utóbbi két típus varázslatai meglehetősen drágák (aranyban és manában is), de nem is lesz lehetőséged megtanulni őket, csak úgy középtájon.
Az egyéb kategóriában rengeteg hasznos képességet tanulhatnak karaktereid. Az első és legfontosabb a learning. Ezt minden karakterrel sajátítsd el, és fejleszd szorgalmasan, ugyanis ez a skill százalékosan növeli a kalandok során szerzett tapasztalati pontok (xp) számát. Szintén mindenkinek, pontosabban minden varázstudónak szüksége lesz a meditation-re. Ezzel a felhasználható spell pontok mennyiségét lehet növelni, ami sosem elég, tehát fontos. Ha a mentális vonalnak van erősítője, akkor biztos lehetsz benne, hogy a fizikálisnak is van. Ez pedig a body building skill. Hatása a HP-t érinti pozitívan, ami senkinek sem árt, harcosoknak pedig egyenesen kötelező. Hasznos a kereskedelemben való jártasság (merchant) megszerzése is, akár mindenkinek, de legalább egy embernek mester szinten! Ezzel ugyanis jelentősen csökkennek azok az összegek, melyeket rajtad kaszálnának a kereskedők, kovácsok, hajóskapitányok, istállómesterek, kocsmárosok, sőt edzők. Az azonosításban (identify) való jártasságot elég, ha egy karakterrel viszed mester szintre, de amíg nem szánsz erre pontokat, addig a megfelelő boltokban lesz rá lehetőséged, hogy jó pénzért megtudd, mit is találtál. A javítás (repair) tudománya szintén hasonlóan működik, eleinte pénzért is megoldható, de gazdaságosabb, ha az egyik karakter kis ezermester. Annál is inkább, mert a labirintus szívében, nem mondhatod a szörnyeknek, hogy “Bocsesz, rögtön jövök, csak tönkrement a kardom.” Van két olyan jártasság, amit mindenképpen egy emberrel érdemes elsajátítani, ez a disarm trap és a perception (bár ez utóbbi mindenkinek jól jöhet). A csapda eltávolításra leginkább a ládák kinyitásánál lesz szükség, de néhány ajtó és rejtekhely is veszélyt rejthet. Az érzékenység (perception) pedig részben a csapdák, rejtett kincsek felfedezését segíti, részben pedig az előbbiek által okozott sérülések megúszásának esélyét növeli. A végére hagytam a diplomáciai érzék fejlesztését, mert ennek nem sok hasznát láttam. Elvileg egyrészt az emberek megvesztegetésének hatékonyságát növelné, de ezt nem igazán alkalmaztam. Másrészt kedvezően befolyásolná a karakter cselekedeteinek kihatását a hírnévre, ami elég furi, hiszen ez partyra vonatkozó adat, ráadásul van amikor rossz hírre van szükséged… Nálam a paladinom a diplomácia mestere, de sok hasznát még nem vettem ennek a tudásának.
Remélem mondanom sem kell, hogy a megfelelő cselekvésekkel (csapdaeltávolítás, kereskedés, azonosítás) az a karakter tud élni, amelyik ért hozzá, tehát alkalmazásukkor ő legyen az aktív (mondjuk a boltokban pl. a profi kereskedőnél legyen a cucc és ő is vásároljon)!
Alapozó
Gondolom, lesznek néhányan, akik még életükben nem játszottak RPG-vel és most vállalkoznak először. Elsősorban nekik szól ez a rész, mert most leírom mit, hol, merre és hogyan. Többiek nyugodtan lépjenek tovább.
A legtöbbet látható képernyő oroszlán részét maga a játéktér foglalja el. Ez alatt látod a karaktereid képét és az esetlegesen rájuk ható varázslatokat. A zöld oszlop a életerőt, a kék pedig a varázslatpontokat jelzi. A jobb felső sarokban van a térkép, alatta pedig az esetlegesen veled tartó NPC-k (lásd később) képe. Az alattuk lévő sávban az aktív varázslatok szimbólumai jelenhetnek meg (pl. mérgezés elleni védettség). A négy, gerincén különböző szimbólumokat felvonultató könyv pedig a következőket takarja. 1. Kard. Itt olvashatod el, milyen küldetések teljesítése vár a csapatra. Általában itt van ki adta a küldetést és mikor, az már ritkábban, hogy hol lehet ezt megoldani. 2. Levél. Ez tulajdonképpen jegyzetfüzet. A bejegyzések automatikusak és külön fejezetben olvashatod a varázsitalok receptjeit, a kutak és források hatását, az obeliszkeken talált hiányos feliratokat, a látnok tanácsait és az egyéb hasznos tudnivalókat. 3. Földgömb. Az aktuális térkép. 4. Szeksztáns. Ez a naptár, benne a pontos idő (óra, perc, nap, hónap, év), és a jelenlegi pozíciód.
A könyvek alatt egy alma szimbolizálja a rendelkezésedre álló élelmiszer mennyiségét, tőle jobbra pedig az aranyaid száma látható. A bal alsó sarokban újabb négy ikon. A csillag segítségével használhatod az aktív karakter varázslatait (ld. később). A sátor a pihenés lehetőségét rejti. Erről kicsit bővebben. A virtuális karaktereknek is szükségük van arra, hogy minden nap pihenjenek, aludjanak. Ha erre nincs alkalmuk, fáradtak lesznek és ilyenkor elég ügyetlenek a harcban. Ugyanitt van lehetőséged arra is, hogy alvás és gyógyítás nélkül (nem fogy az élelem) várj 5 percet, egy órát, vagy akár virrassz hajnalig. A scroll ikonjánál un. gyors tájékoztatást kapsz a party tagjairól: szintjük, rangjuk, sebzésük, stb. A legfontosabb információ, ami miatt be kell nézned ide, a hírnév (reputation). Ettől függ ugyanis, hogy a kószáló emberek mennyire közlékenyek és akarnak-e csatlakozni hozzád, segítenek-e. Aztán lesz olyan küldetés is, amikor ennek a szintje kulcsszerepet kap, nem is szólva a dark és a light mágia mesterfokozatra emeléséről. A hírnév lehet: notorious, bad, average, respectable, honorable, glorious, angelic és saintly. Ha a jó irányba akarsz haladni, akkor buzgón adakozz a templomokban, esetleg felvehetsz olyan NPC-t, aki növeli ezt az értéket. A negatív irányba sokkal könnyebb ”fejlődni”. Például ha a Baa templomokban gyógyíttatod magad, akkor biztosan rossz hírbe kerülsz. Szintén “hasznos”, ha nem adakozol, esetleg kiirthatsz egy várost is. Ennyi nagyjából elég is lesz, csak győzzed helyrehozni ezután emberi kapcsolataidat… A hírnév mellett az ismertség (fame) mellett találtok egy számot is, ez azt jelöli, hányan hallottak rólad. Következésképpen ez az érték nem csökken. Az utolsó ikon a játékállás mentését, töltését, és egyéb játékot érintő opciókat rejt.
Jöjjenek a karakterek! Dupla klikk és máris négy újabb képernyőt csodálhatsz. Az első a statisztikák, adatok helye. Az alaptulajdonságok értéke mellett itt találod a kort, a szintet, a tapasztalati pontokat (ha elég a következő szintlépéshez, zöld), a támadóértékeket, és a különböző ellenállások (tűz, méreg, stb.) mértékét. A skillek külön táblázatban szerepelnek. A szintlépéskor nyert pontokat is itt oszthatod el. A harmadik ablak az inventory, ahol a cuccok sorakoznak. Az ismeretlen tárgyakat (zöld) jobb klikkel azonosíthatod. Hasonlóan működik a sérült (piros) dolgok javítása is. A jobb oldali ablakban elhelyezkedő karakter pedig egyszerű klikkelgetős módszerrel öltöztethető. A nagyítóval kikérheted az ékszereket is (a limit egy medál, egy páncélkesztyű és hat gyűrű). Az utolsó ablakban tekintheted át elnyert díjaidat, kinevezéseidet, valamint hogy milyen céhekhez (guild) csatlakoztál.
Ennyi bőségesen elegendő, hogy elkezdj játszani. Nagyon fontos, hogy a real-time zajló játékban, ha megtámadnak, kapcsolj át körökre osztott játékmenetre (enter), különben gyors ütemben el fogsz halálozni. A csaták egyébként a szokásos menetrend szerint zajlanak. A karakterek és szörnyek tulajdonságaitól függően, adott sorrend szerint mindenki támadhat (A), varázsolhat (C vagy S), lőhet (S) és passzolhat (B). Menekülni csak a körökre osztott játék megszűntetése után lehet. Ilyenkor érdemes előbb irányba fordulni és a shift-et lenyomva tartva, fejvesztetten rohanni. A teleport varázslat ismeretével a helyzet már jóval egyszerűbb lesz, mindössze kell hagyni rá mágiapontot. Minden szörny elpusztításáért és a küldetések teljesítéséért is természetesen tapasztalati pont (XP) jár...
Enroth világa
Az első város, New Sorpigal lesz. Innen gyorsan eljuthatsz a következő helyszínekre: Castle Ironfist, Mist, Bootleg Bay, Free Haven. Majd meglátod, hirtelen annyi küldetést kapsz, hogy csak győzzed teljesíteni. Minden városban nézz be minden házba, beszélgess az emberekkel, találd meg a látszólag semmitmondó szavak mögött rejlő információkat (érdemes jegyzetelni). Általában mindenhol van bank, kovács (külön a védőfelszereléseknek és külön a fegyvereknek), templom, alkimista bolt és kocsma.
Utazás
A városok között utazás meglehetősen hosszadalmas dolog és gyalogosan számos veszélyt is rejthet. Ezt elkerülendő, mehetsz lóval vagy hajóval is. Az ”utazási irodák” élelmezésedről is gondoskodnak. Azonban ha mégis gyalog mész, indulás előtt vásárolj be a helyi kocsmában, különben elég ziláltan fogsz megérkezni. Ha még mindig nem tartod elég gyorsnak a haladásodat, szinte minden városban felvehetsz olyan NPC-ket, akik megrövidítik ezt az időt. Amikor már nincs rájuk szükséged, egyszerűen küldd el őket, mert aranyat azért nem érdemes rájuk áldozni. Ha már az NPC-knél tartunk, most mondanám el gyorsan, hogy rengeteg karakter közül lesz lehetőséged választani. Lesz köztük papnő, kereskedő, mágus, sőt egyszerű, unatkozó paraszt is. A legtöbben pénzért szegődnek melléd és a zsákmányból is több-kevesebb részt kérnek. Én nem vettem fel csak olyan karaktert, amelyik vagy jelentősen növelte a kísérete idején szerzett XP-t vagy a talált arany mennyiségét. Ezek a karakterek nem sérülnek, nem visznek semmit és kizárólag azt csinálják, amit ők akarnak. Az NPC ablakba kerülnek az elveszett gyerekek, megmentendő szüzek, és az elkóborolt herceg is…
Mágia
Minden fantasy játékban kiemelkedő szerepet élvez a mágia, nem véletlenül. Valljuk be, valahol ez az, ami a leginkább vonzz mindannyiunkat. Ráadásul a varázsló karakterek vitathatatlanul a legnélkülözhetetlenebbek. A Might & Magic VI-ban valósággal elhalmoz bennünket, hiszen kilenc típusban tizenegy-tizenegy varázslatot használhatnak karaktereink.
Maga a varázslás rendkívül egyszerű. Az aktív karakter használhatja a quick spell-nek memorizált varázslatát (S) vagy könyveit lapozgatva választhat más spellt is (C). Az hogy mikor mit érdemes alkalmazni, mindig a szituációtól függ, hiszen vannak gyógyító, védő és támadó varázslatok is. Nagyon röviden és lényegre törően leírom nektek itt az összes varázslatot, de az expert és master szint bónuszokat hely hiányában nem fogom tudni mindenhol részletezni. Zárójelben jelöltem a varázslat költségét is. (Részletesen lásd a kézikönyvben.)
A levegő (air) mágiája
Wizard Eye (1). Rendkívül hasznos varázslat, melynek segítségével az automap-on láthatod a rejtett kincseket (kék), ellenfeleket (piros) és titkos dolgokat.
Static Charge (0-2). Elektromos, 2-6 sebzést okozó csapást mér egy célpontra.
Protection from Electricity (3). Védelem az elektromos támadásoktól.
Sparks (4). Eléggé véletlenszerű irányba 3-7 elektromos gömböt lő szét. Zsúfolt teremben talán hatásos lehet. Sebzése 2 + a skill pontok száma. Elég gyenge.
Feather Fall (5). Pihekönnyű talajfogást biztosít, szóval lehet leugrani a hegyoldalakról és a repülés hatásának elmúltával sem fognak karaktereid péppé zúzódni. A levegő mágiájának szintje határozza meg, hogy mennyi ideig hat.
Shield (8). Felezi a távolról ható fegyverek (pl. nyilak) sebzését.
Lightning Bolt (10). Százszázalékosan sebző spell. Sebzésének értéke Sebzése 1-8 x skill pont.
Implosion (20). Egyetlen célpont körül ”megszünteti” a levegőt, ami elég káros az egészségre nézve. Sebzése 1x skill pont.
Fly (25). Repülés. Kizárólag a külvilágban használható. A levegő mágiájának szintje határozza meg, hogy mennyi ideig hat. A Page Up gombbal lehet felszállni és az insert-tel pedig landolni.
Starburst (30). Az egyik legjobb támadóvarázslat, de csak a felszínen használható. Ellenfeleid garantáltan úgy fogják érezni, hogy rájuk szakadt a csillagos ég… Sebzése 20 + skill pont. A szinttől függően 8-16 csillag ”hullását” idézheted elő.
A tűz (fire) varázslatai
Torch Light (1). Ez tulajdonképpen mágikus fáklyafény, mely növeli a látótávolságot a sötétben. A varázsló szintjétől függően változik az időtartama és a hatékonysága.
Flame Arrow (0-2). Tüzes nyilat repít a célzott ellenfélre. Sajnos csak 1-8-ig sebez, viszont egy mester szintű varázsló ingyen lövi. Más kérdés, hogy rég baj van, ha azon a szinten erre még szükség van.
Protection from Fire (3). A party minden tagjának tűzvédelmét erősíti a fire skill függvényében változó ideig és mértékben.
Fire Bolt (4). Egy célpontra használható, nagyon olcsó spell, mivel a sebzése 1-4 szorozva a varázsló tűz elementális tudásának pontjaival, igen méretes sebzést is tud okozni (például 16 skill pontnál akár 48-64-et is). A magasabb szintű mágusok ráadásul egyre gyorsabban is tudják használni.
Haste (5). Felgyorsítja a karaktereket egy időre (szintén a skill függvénye), azonban a party a turbózás hatásának eloszlásakor legyengül hat órára. Döntsd el, megéri-e.
Fireball (8). Varázsló tűzlabda nélkül, elképzelhetetlen. Erről a spellről mindig a jó öreg Fizban fog az eszembe jutni… Ebben a programban is elég méretes sebzést lehet okozni a fireball használatával, de mivel a gömb nem csak a célzott szörnyet, hanem környezetét is sebzi, nem túl jó közvetlen közelre alkalmazni, mert az ”oops” nem segít a megégett karaktereiden. A pusztító erejének értéke egyébként 1-6 x skill pont.
Ring of Fire (10). A party köré vont tűzgyűrű az összes közelben lévő szörnyet (és polgárt!) sebzi, akár falon és ajtón át is. Az ereje 6+a fire skill pontjainak száma. A hatótávolság és a felhasználásának sebessége a varázstudó szintjétől függ.
Fire Blast (15). A party tekintetével megegyező irányba 3-7 tűzlövedék indul a légtérbe, ha használod, ezért kell vele kicsit gyakorolni. A sebzés 4 + 1-3 x skill pont. Számolj, megéri-e!
Meteor Shower (20). Durva, nagy hatalmú varázslat, kizárólag a felszínen használható. Hatására izzó kövek hullanak az égből, ezért nem érdemes alatta bámészkodni. Alap szinten lassú és viszonylag kevés meteor hullik, ám egy mester varázsló tizenhat forró követ hullajt ellenfeleire, melyek sebzése 8 + skill pontok száma. Kiválóan kombinálható a repüléssel!
Inferno (25). Lángokkal árasztja el a látható szörnyek testét. Sebzése 12 + skill pontok száma, szóval egész méretes. A karaktereidet nem sebzi, és kizárólag a labirintusokban, azaz zárt helyen működik.
Incinerate (30). A leghatalmasabb erejű tűzvarázslat. Egy célpontra hoz igen méretes csapást, szétszaggatva testét, vagy legalább annak egy részét. Sebzése 15 + 1-15x skill pont, szóval durva, mert átlag száz-kétszázat sebezhet. Viszont elég költséges.
A víz (water) mágiája
Awaken (1). Felébreszti az alvó karaktereket álmukból. Mágikus álmoknál a skill szintjétől függ, hogy milyen régen elszenderedett partyt tud magához téríteni.
Cold Beam (0-2). Jeges, százszázalékos, de csak 2-6 pontos sebzés.
Protection from Cold (3). Jégvédelem. :)))
Poison Spray (4). Meglehetősen kis sebzést okoz ez a méregfelhő az előtted álló szörnyeknek, de mivel közülük elég kevésnek lesz poison ellenállása, talán megéri. (Sosem használtam.)
Water Walk (5). Vízen járás. Nagyon hasznos. A spell hatásának időtartama a skill szintjétől függ. Fontos, hogy minden huszadik vízen töltött percért spell pontot is veszítesz!
Ice Bolt (8). Biztosan sebző jégnyilat repít a gaz ellen szívébe, melynek sebzése 1-7 x skill pontok száma. A fireball mellett kezdetben ez a legjobban használható varázslat, mivel akinek tűzvédelme van, ritkán bírja a jeget.
Enchant Item (10). Normál tárgyakat lehet vele megbűvölni. A szinttől függően egyre erősebb mágiát pakolhatsz a gyűrűkbe, medálokba, fegyverekbe, stb. Ennek titkaira is csak a következő számban tudok kitérni.
Acid Burst (15). Savas támadás egyetlen célpontra. Százszázalékos találat, 9 + 1-9 x skill pont a sebzése. Nem rossz, csak drága.
Town Portal (20). Az egyik leghasznosabb víz mágia. Működése nagyban függ a water magic skill szintjétől. Ha normál, akkor csak a felszínen, ha expert, akkor már a labirintusokban is használható. Az utolsó városi forráshoz teleportál, aminek a közelében voltál. Mesterszinten viszont bármelyik általad választott (de előzőleg már legalább egyszer meglátogatott) városba.
Ice Blast (25). Jéggömböt küldhetsz vészterhes útjára ezzel a varázslattal. A fagyot hozó golyó a célban szétrobban, hét jeges szilánkot szórva az ellenfeleidre, melyek mindegyike 12 + 1-2 x skill pont sebzést okoz.
Lloyd's Beacon (30). Ezzel a varázslattal Te memorizálhatsz olyan helyeket (1-5), ahová bizonyos időn belül visszatérhetsz. Tehát ugyanez a spell alkalmas a hely memorizálására és a visszatérésre is. Vigyázat, a víz mágiájában való jártasságtól függő időlimit is van!
A föld (earth) mágiája
Stun (1). Egyszerűen hátrébb löki a szörnyet.
Magic Arrow (0-2). Mágikus nyíl, mely 3-8 sebzést okoz.
Protection from Magic (3). Mágikus támadások elleni fokozott védelem.
Deadly Swarm (4). Dühödt méhraj támad a szörnyekre, mely nem sebez ugyan sokat (1-3 x skill pont), viszont biztosan talál.
Stone Skin (5). A skill szintjétől függően növeli az AC-t.
Blades (8). Pörgő, borotvaéles, mágikus pengét küld a célpontra. Ez aztán határozottan fizikai sebzés, szóval a mágia védelem mit sem segít az áldozaton. Sebzése 1-5 x skill pont.
Stone to Flesh (10). A kővé változtatott karaktereket változtatja vissza hús-vér emberekké. Minél régebben vált kővé a karakter, annál magasabb szintű föld mágia szükséges a ”feloldás”-hoz.
Rock Blast (15). Kőbomba, melynek sebzése 1-8 x skill pont. Ha rossz helyen állsz, téged sem kímél.
Turn to Stone (20). Ideiglenesen kővé változtat egy lényt. A ”szobor” azonban nem sebezhető, igaz, nem is támad.
Death Blossom (25). Halált hozó sziklát zúdíthatsz ezzel az ellenfél nyakába, de csak szabadtéren. Sebzése 20 + 1 x skill pont.
Mass Distortion (30). Megnöveli a célzott lény súlyát, aki ennek következtében saját HP-jének 25 %-át sebződi + 2% x skill pont.
A lélek (spirit) mágiája
Spirit Arrow (0-1). Negatív energiát lövell a célpont felé, aki 1-6-ot sebződik.
Bless (2). A megáldott karakter nagyobb eséllyel találja el a szörnyeket. Expert fokozattól az egész partyra hat.
Healing Touch (3). A szinttől függően 3-11 HP-t gyógyít.
Lucky Day (4). Ideiglenesen jelentősen növeli a luck értékét, mester fokozaton akár az összes karakternek.
Remove Curse (5). Ha idejében használod, helyrehozza a megátkozott karakterek lelki világát.
Guardian Angel (8). Őrangyalt idéz, aki visszahoz a halálból, ám ennek ára is van. Egyszerűbb játékállást menteni.
Heroism (10). A karakterek sebzését növeli meg.
Turn Undead (15). Az élőhalott szörnyeket megfutamodásra kényszeríti.
Raise Dead (20). Feltámaszthatod halott karaktereidet. De vigyázat, időben kell használnod, különben már csak a templomban segíthetnek rajta!
Shared Life (25). Felettébb hasznos spell, mely összegzi a karakterek életpontjait, majd egyenlően szétosztja azokat a karakterek között, megnövelve némi bónusszal, ami a skill szintjének függvénye.
Resurrection (30). Életre kelti a tökéletesen elpusztított karaktert, akinek a teste megsemmisült. Működése hasonló, mint a Raise Dead esetében.
Az elme (mind) mágiája
Meditation (1). Ideiglenesen megnöveli a választott karakter (party) intellect és personality értékét.
Remove Fear (2). Eloszlatja a félelmet. Időben használd!
Mind Blast (3). Mentális sebzés, melynek értéke 5 + 1-2 x skill pont.
Precision (4). A választott karakter (party) accuracy értékét növeli ideiglenesen.
Cure Paralysis (5). Megszünteti a paralízist, ha időben alkalmazod.
Charm (8). Elbűvöli a rád támadó szörnyet, aki ideiglenesen felhagy agresszív szándékaival. De a ”csoda” varázsa azonnal szerte foszlik, ha megütöd Őt.
Mass Fear (10). A látótereden belül minden szörny rettegve menekülni kezd. Élőhalottakra nem hat és egyetlen sebzés már törli a hatást.
Feeblemind (15). A célzott lény korlátozott ideig nem képes varázslatot használni.
Cure Insanity (20). Gyógyítja a hülyeséget!!! No comment.
Psychic Shock (25). Brutális mentális sebzést okozó varázslat. Sebzése 12 + 1-12 x skill pont.
Telekinesis (30). Tárgyakat manipulálhatsz ezzel a varázslattal, anélkül, hogy fizikálisan megérintenéd azokat. Így megúszhatod az esetleges csapdák olykor halálos méretű sebzését is.
A test (body) mágiája
Cure Weakness (1). A legyengült karakter testét szedi ráncba.
First Aid (2). Elsősegély, mely nagyon olcsón gyógyít, de a skill szintjétól függően legfeljebb 5-10 HP-t.
Protection from Poison (3). Viszonylagos védelem a mérgezéstől.
Harm (4). Mágikus sebzés. Értéke 8 + 1-2 x skill pont.
Cure Wounds (5). Magasabb szintű gyógyító varázslat. Hatása 5 + 2 x skill pont HP növekedés.
Cure Poison (8). Méregtelenítés. Figyelj, ki ne csússz az időből!
|