hegepeti
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ennyi az idő:
 
Stronghold Crusader
 
Végigjátszások
Végigjátszások : Heroes of Might and Magic 4 - Gaming Guide

Heroes of Might and Magic 4 - Gaming Guide

ismeretlen  2006.07.12. 21:44

Heroes of Might and Magic 4 - Gaming Guide

Heroes of Might and Magic 4 - Gaming Guide

 

Egy hónappal a megjelenés után azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, a Heroes 4 jött, látott és győzött, a rajongók, ha néha szenvedve is, de hozzászoktak az újdonságokhoz, és teljes lelkesedéssel nyomják a hadjáratokat, sőt, lassan beindulni látszik a multiplayer szezon is. Hosszas tizedmásodpercekre rúgó töprengés után úgy gondoltuk, nem pályánkénti leírást, lépésről lépésre megoldást adunk a játékhoz (túl sok értelme nem lenne), hanem globális taktikai és stratégiai tipp- és tanácshalmazt, amely hadjáratok, egyedülálló pályák és multiplayer partik során egyaránt alkalmazható. Mivel hat oldalt sikerült a témára kiharcolni Sasától, adja magát a felépítés is: oldalanként egy-egy vártípus lényeit és varázslóiskoláját fogjuk boncolgatni. Na, essünk is neki…

 


 

Nature - Preserve

 

Level 1                  sebzés HP          támadás               heti         ár            sajátosság

                                                               /védekezés          szaporulat

 

WOLF                    2-3          12           9/9                          15                           kétszer üt

SPRITE                  1-2          7             10/10                     23                           repül, nem ütnek vissza neki

LEPRECHAUN      1-2          8             10/10                     22                           Fortune-t varázsol

 

A farkas nagyon jó, szolid alapját képezheti a seregünk ütőerejének, gyűjtögessük őket szorgalmasan, ha van pár magas szintű druidánk jó Summoning képzettséggel, hatalmas falkákat tudunk összehozni belőle. A Sprite igencsak felejthető, bár whiskey-vel kimondottan kellemes. Bízd a szomjadra, vagy valami ilyesmi.

 

Level 2                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

ELF                         3-4          18           16/16                     7                             kétszer lő, first strike

SATYR                   5-8          36           14/13                     8                             Mirth-et varázsol

WHITE TIGER       6-8          35           19/19                     6                             first strike

 

A tigrisek nyers erő szempontjából roppant meggyőzők, viszont a tény, hogy az elf a vártípus egyetlen íjász egysége, kétséget nem hagy afelől, kit is válasszunk… Én dupla lövés és first strike nélkül is rájuk szavaznék, így meg pláne.

 

Level 3                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

AIR ELEM.             6-10       40           16/16                     6                             repül, elementál, anyagtalan

EARTH ELEM.      9-14       50           18/20                     6                             50% mágia-ellenállás, elementál

FIRE ELEM.           7-10       50           20/18                     6                             lő, tűz-támadás, immunitás tűzre, elementál

WATER ELEM.     6-9          38           17/17                     6                             hideg-alapú támadás, hideg-immunitás, elementál, varázsol

GRIFFIN                 16-22     95           19/19                     4                             repül, végtelen számú visszaütés

UNICORN              13-20     80           20/20                     5                             vakítás

WASPWORT       10-14     60           22/22                     6                             lő, ellenfelet gyengítő támadás

 

Igen punnyadt egy páros… A griff kunsztjait talán jobban ki tudjuk használni, mint az unikornis vakítását, amely ráadásul se élőhalottakra, se mechanikus lényekre nem hat (ha ilyenek ellen készülünk, alapból felejtsük is el a pacit). Ha a madarat Life Magickel tudjuk támogatni (Regeneration, feltámasztás, gyógyítás ezerrel), egész jól használhatóvá válik pl. várostrom során. Beröppenünk a fal mögé, szórjuk rá két kézzel a defenzív mágiát, védekezünk vele egy helyben, és szép lassan a visszaütésekkel kiirt mindenkit.

 

Level 4                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

Faerie Dragon     35-50     220         15/29                     2                             repül, varázsol, visszatükrözi a varázslatokat

MANTIS                 34-50     210         34/34                     2                             repül, first strike, vakítás

PHOENIX              45-65     275         28/28                     2                             repül, tűzfújás, tűz-alapú támadás, újjászületés

 

Kemény dió, a főnix jól verekszik, gyors, sokáig bírja a strapát, és ha véletlenül meghal, kezdi az egészet elölről… Részemről mégis a sárkány mellett teszem le a voksom a mágikus képességei miatt. Mivel varázslattal nem lehet megfogni, fizikailag meg eléggé erős, nyugodtan szétoszthatjuk akár egyszemélyes adagokra a seregen belül, ha ketten-hárman szórják a Confusiont az ellenre, könnyedén darálhatunk le többszörös túlerőt is. Sebző varázslataival pedig alkalomadtán az elfek mellé is beállhat nehéztüzérségnek.

 

Mágia

 

A természet-mágia túlnyomórészt lény-idézéseket kínál, általában nem okozhat túl nagy dilemmát, hogy mit is használjunk. Ránézünk a saját, majd az ellenséges csapatra, és adja magát, hogy milyen lény erősítené leginkább a győzelmi esélyeinket. Figyeljünk arra, hogy az idézett lények eltűnnek a csata végén, tehát nyugodtan alkalmazhatjuk őket kamikáze- vagy golyófogó szerepben, nem kár értük. Nagyon fontos még a Quicksand varázslat (ha az ellen íjászait ki tudjuk iktatni, a nagyipari méretekben szórt futóhomok némi tüzérséggel támogatva sok csatát nyerhet minimális veszteségekkel), a Giant Strength és nagytestvére, a Dragon Strength (ijesztően megerősíti a lényt, amelyikre rátettük), és nagyon jól jöhet, bár kevesen használják, a Pathfinding, amellyel a stratégiai térképen gyorsíthatjuk fel a nehéz terepen álldogáló seregeket.

Order - Academy

 

Level 1                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

DWARF                 2-3          12           11/11                     18                           50% mágia-ellenállás

HALFLING             1-2          8             10/10                     23                           lő, 4. szintű ellenség ellen dupla sebzés

 

A törpék a szokásos formájukat hozzák: mire odaérnek a frontra, általában már vége a csatának. A hobbitok viszont roppant használhatók, rettentő tömegekben szaporodnak, és lőnek, ami már alapban jó, de érdemes kipróbálni az óriásölő képességüket is, nagy meglepetést tudnak okozni. Lassú nagy böszme negyedik szintű srácokat (hidra, behemót) úgy lőnek halomra, hogy öröm nézni!

 

Level 2                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

GOLD GOLEM      8-12       50           16/16                     6                             75% mágia-ellenállás, mechanikus

MAGE                    3-4          16           6/12                       8                             varázsol

 

Egyértelműnek tűnik a döntés a sokkal rugalmasabb varázslók felé, de azért vigyázzunk, nehogy a végén csupa gyengus, távolsági harcra képzett sereget válasszunk, amelyet egy gyors, de kemény verekedő semmi perc alatt a földbe döngöl. Szóval gondoljuk meg azokat a gólemeket…

 

Level 3                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

GENIE                    9-12       60           10/18                     6                             repül, varázsol

NAGA                     14-22     90           22/22                     4                             nem ütnek vissza neki

 

Ugyanaz a dilemma, mint a második szinten volt, annyi különbséggel, hogy a dzsinn talán a legtáposabb harmadik szintű lény az egész játékban, egyértelműen jobb a nagánál. Lehet, hogy a gólemet kellett volna választani az imént…?

 

Level 4                  sebzés HP          támadás               heti         ár

/védekezés         szaporulat

 

Dragon Golem     36-55     220         34/34                     2                             mechanikus, first strike, ellenféltől elveszi a first strike-ot

TITAN                    34-50     210         32/32                     2                             lő, chaos ward

 

Ha eddig engedtünk a csábításnak, és csupa távolsági meg varázsló lényt soroztunk be, itt az utolsó lehetőség a kemény közelharci bakára. A sárkánygólem nagyon jól harcol, gyors, és mechanikus volta miatt az átlagnál nehezebben megszívatható. Kár, hogy pont a titán áll vele szemben, aki a játék legjobb távolsági támadója, és beépített chaos wardjával Asylum ellen ideális katona.

 

Mágia

 

Erős a gyanúm, hogy ez a legerősebb mágia-szféra… (nem véletlen, hogy a netes szavazások alapján az akadémia a legnépszerűbb vártípus). Jegyezzük fel a direkt sebzéseket (Magic Fist, Ice Bolt), az ellenfelet szivató trükköket (Forgetfulness, (Mass) Slow, Berserk, Blind), de itt találjuk a játék talán legerősebb varázslatait, a Hypnotize-t és a Create Illusion/Phantom Image-et. Ráadásul itt a sokat szidott, de azért mégiscsak egyetlen utazó spell, a Town Gate is… Szinte adja magát a követendő taktika: az ellenfél ütőerejét lebénítjuk Slow-val, az íjászokat elintézzük Forgetfulness-szel vagy Blinddal, és szanaszét lövöldözzük őket az illúziókkal szaporított íjászainkkal. Minden hősünkkel erőltessük az Order Magicet orrvérzésig!

Chaos - Asylum

 

Level 1                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

BANDIT                 1-3          10           9/9                          26                           láthatatlan

ORC                       1-3          12           11/9                       16                          

PIRATE                  1-2          10           11/9                       24                           tengeri harcban bónuszt kap

TROGLODYTE      2-3          14           11/9                       19                           tekintet-alapú támadásra immúnis

 

A bandita láthatatlansága csábító lehet egy tolvaj hős mellé, de igazából nem túl jó: ha a tolvajnak harcolnia kell, általában már régen rossz, és a banditák segítsége sem húzza ki a… khm, onnan ahol van. Az orkok igen harmatosak, de legalább lőnek…

 

Level 2                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

EVIL EYE               3-7          26           16/15                     6                             repül, lő, varázsol

MEDUSA               3-6          24           19/17                     6                             lő, kővé változtató támadás

MINOTAUR           5-10       38           16/15                     6                             block (???)

TROLL                   6-12       45           16/15                     6                             regeneráció

 

A medúza nagyon erős, a legjobb második szintű lények egyike a játékban! Közelre-távolra egyaránt jó, közelharcban a halálos tekintet miatt igyekezzünk kis létszámú, de tápos (tipikusan hős, esetleg kisebb negyedik szintű) csapat ellen használni. A minotaurusz bár kemény legény, nem nagyon rúg mellette labdába.

 

Level 3                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

EFREET                 10-20     80           25/23                     4                             repül, tűz-alapú támadás, tűzpajzs, tűz-immunitás

NIGHTMARE         12-26     110         23/20                     4                             Terrort varázsol

 

A mozgékony efrit és a lomhább, de nagyon robosztus paci közti választást igazából a többi lényünk határozza meg. Ha az első két szintről a lövő embereket soroztuk be, a Nightmare ideális kiegészítőjük (az íjász srácok különösen jó kompatibilitást mutatnak a Terror varázslattal), ha netán medúzák helyett minotauruszra gyúrtunk, inkább az agilis efriteket válasszuk innen.

 

Level 4                  sebzés HP          támadás               heti         ár

                                                               /védekezés          szaporulat

 

HYDRA                  28-60     250         30/26                     2    

 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien néztek minket:
Indulás: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!