hegepeti
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ennyi az idő:
 
Stronghold Crusader
 
Végigjátszások
Végigjátszások : Codename: Panzers – Phase One Tippek-trükkök

Codename: Panzers – Phase One Tippek-trükkök

ismeretlen  2006.07.04. 20:06

Codename: Panzers – Phase One Tippek-trükkök

Codename: Panzers – Phase One

 

Tippek-trükkök

 

Előző számunkban már elismeréssel adóztunk a magyar játékfejlesztés legújabb gyöngyszemének, s kiváló értékeléssel illettük azt. Cikkünkből többek közt kiderülhetett, hogy a Codename: Panzers olyan játék lett, amelyről büszkén kijelenthetjük, hogy országunk a Rubik kocka és Túró Rudi után ismét zseniális, maradandó, értékes, és remélhetőleg népszerű termékkel látta el a világot. Most pedig lássuk, milyen tanácsokkal szolgálhatunk azoknak, akik még csak most tornáztatják ujjaikat, hogy megvívják a második világháborút a német, szovjet, és szövetséges katonák bőrébe bújva!

 

Az alapok

 

A Codename: Panzers valósidejű stratégiai játék, feltehetően sokaknak nem lesz gondja az irányítással és a kezelőfelülettel. Bízunk benne, hogy mostanra minden PC-tulajdonos játszott már valamilyen RTS-sel, de ha mégsem, valószínűleg hamar beletanul mindenbe, hiszen a beépített gyakorló küldetések nekik készültek. Mivel második világháborús témában is akadt már hasonló – bár nem ily nagyszerű – alkotás, az egységek felismerésével, alkalmazási területeivel sem lesz különösebb gond.

 

Alapvetően három különböző harcoló egység található a játékban: gyalogság, tankok és tüzérség. Ezeken kívül találkozhatunk egyéb kisegítő járművekkel is, mint például dzsipek, traktorok, teherautók és lőszerutánpótlást biztosító, vagy javító egységek. Minden küldetés előtt a presztízspontjainkból vásárolva alakíthatjuk hadseregünk létszámát, amelyekből úgy szerezhetünk minél többet, ha a lehető legkevesebb veszteséggel visszük véghez a ránk bízott feladatokat. Ezek között vannak elsődleges prioritásúak, opcionálisan választhatók és titkosak is. Utóbbi kettőt is érdemes végrehajtani, hiszen értékes pontokat gyűjthetünk be általuk, melyekből aztán értelemszerűen még jobbra, erősebbre, nagyobbra hizlalhatjuk seregünket – legfeljebb 25 különféle egységig.

 

Küldetéseink közben katonáink tapasztalati pontokra tesznek szert, melyek hatására szintet léphetnek. Minden szintlépéssel növekszik a hatékonyságuk, nagyobb sebzést lesznek képesek bevinni. Ezért aztán értelemszerűen minden meglévő egységünk olyan kincs, amire folyamatosan vigyázni kell. Okos hadvezérek nem engedhetik meg magunknak, hogy akár egyetlen negyedik szintű egységük is odavesszen a harcmezőn – ezért is alkalmazta a Stormregion a gyorsmentés funkciót, amit javaslott mindig melegen tartani (F6 – mentés / F9 – betöltés). Ezen felül hasznos, sőt szinte elengedhetetlen a szóköz billentyű nyomogatása, ugyanis segítségével megállíthatjuk az időt, lehetőséget adva magunknak arra, hogy átgondoljuk helyzetünket. Ilyenkor van a legalkalmasabb alkalom légicsapás, bombázás, ejtőernyősök, felderítőgép, vadászbombázó, és nehéztüzérség rendelésére – amire még később visszatérünk.

 

Gyalogság

 

Más játékoktól eltérően a gyalogságnak nagyon fontos szerepe van a játékban! Nem csupán ágyútöltelékek a pályán, megfelelő kezekben elengedhetetlenül hasznossá válhatnak. Szerencsére a választék ezen a téren is hatalmas, rengetegféle gyalogos található a programban, melyekből most csak párat emelnénk ki. De először lássuk a legfontosabb tudnivalókat!

 

Ha úgy döntünk, hogy seregünkbe gyalogost választunk,  annak felszereléstípusától függően nem egyet, hanem ötöt, vagy kettőt kapunk. Öt darab jut az egyszerűbb és olcsóbb fajtákból, mint a géppisztolyosokból, vagy karabélyosokból, és kettőt kapunk szanitécekből, orvlövészekből, tankelhárítókból. Utóbbiakra értelemszerűen nagyon kell vigyáznunk. Csúcs, hogy mindezt még tovább bonyolíthatjuk azzal, hogy minden csoportnak 5-15 presztízspontért vásárolhatunk felszerelést. Ezek közül a legfontosabb a távcső, aminek hatására a látótávolság ugrásszerűen megnő, ami nagyon fontos lesz a későbbiekben. Ezen kívül embereinket felszerelhetjük gránátokkal és molotov-koktélokkal (hasznos, és olcsó is), gumicsónakkal (a vízen átkelésre), vagy tankelhárító aknákkal – ezeket mi nem igazán tudtuk kihasználni, de érdemes lehet próbálkozni velük.

 

A gyalogosok háromféle testhelyzetet képesek felvenni, amivel csökken a sebességük, és az ellenfél esélye arra, hogy meglássa őket. A hasaló katonát szinte képtelenség észrevenni, főleg, ha erre alkalmas terepen teszi ezt (magas fűben, kisebb-nagyobb dombok mögött). A Q-A-Z billentyűkkel pillanatok alatt változtathatunk testhelyzetükön, de harc esetén azonban embereink maguktól is hasra vágódhatnak. Ha ilyenkor úgy ítéljük, a harc kimenetele kétséges számunkra, nekünk kell mindenkit talpra állítani; csakis utána vegyük menekülőre a dolgot. Kúszva, háttal az ellenségnek hamar csúnyán végezhetjük… Csapatunk kialakításához mi a következő egységtípusokat javasoljuk:

 

1        Fegyveresek: A legegyszerűbb katonákat azért is érdemes magunkkal cipelni, mert olcsók, és nagyszerűen kezelik a különböző ágyúkat, tarackokat. E fickóknak feltétlen vásároljuk önvédelem gyanánt gránátot, no meg távcsövet.

2        Szanitéc: Szinte elengedhetetlen! Kár, hogy a gyógyításért nem kap extra tapasztalati pontot… Érdemes kétszer két főt vinni magunkkal, akik ha éppen nem parancsot teljesítenek, automatikusan gyógyítják embereinket. Ne tegyük össze őket a harcoló alakulatokkal, mert ha tűzparancsot adunk ki nekik, nem gyógyítják az elől állókat. Pedig épp ezért hasznosak: ameddig az ellenfél lefoglalja magát a hozzá legközelebb álló egység elpusztításával, mi hátulról szépen gyógyítgathatjuk azokat.

3        Lángszórós és tank-legénység: E két típusból remek kombót hozhatunk össze, habár a következő manőverhez szükségünk lesz szanitécekre is, akik a mutatvány közben életben tarthatják malacpörkölőket. Lángszórósaink nem csupán az ellenséges gyalogság megritkításában végeznek remek munkát, de képesek a páncélosokat felhevíteni, ezáltal a kezelőszemélyzet észvesztve hagyja el a forró járgányt. Ezzel a taktikával könnyen pótolhatjuk megsemmisült harckocsijainkat, de ne felejtsük, hogy a tankokat és önjáró lövegeket csakis erre képzett legénységgel irányíthatjuk – egyszerű bakák nem képesek erre. Ezen felül nem árt figyelembe venni, hogy ehhez a művelethez nagyon közel kell menni hozzájuk, ezért lehetőség szerint épületek mögül, lesből támadjuk meg a harckocsikat. Nagyon fontos: semmiképpen se guggolva közelítsünk: minél előbb odaérünk, annál több az esélyünk.

4        Orvlövész: Ha kedveljük a lassú, megfontolt játékot (és miért ne kedvelnénk, hiszen a Panzers is ilyen stílusú), az orvlövészek is hasznosak lehetnek számunkra. Észrevétlenül kiszedhetik az őrtornyokban, vagy ágyúk mögött álló katonákat, egyben tökéletes felderítők is. Nem árt, ha velünk van pár ilyen fickó!

5        Tankelhárító: Bár sokba kerülnek, igen értékes emberek. Értelemszerűen páncélosok ellen nyújthatnak hathatós védelmet, de hatalmas sebzésük miatt a gyalogságra nézve is igen veszélyesek. Két-három ilyen kétfős csoport pillanatok alatt szétkaphat egy tankot!

 

 

Páncélosok, tankok

 

Mint vérbeli stratéga, valószínűleg mindenki alig várja, hogy csapatát teletűzdelje a legkülönfélébb tankokkal. A C&C sorozaton nevelkedett egyének könnyen úgy gondolhatják, hogy ha seregünket telepakoljuk tankokkal, mindenképpen miénk a győzelem. Őket sajnos el kell keserítenünk, ugyanis itt nem működik ez a módszer. Néhány maximális szintű páncélos elegendő a győzelemhez, nekünk általában négy, legfeljebb öt-hat darabra volt szükségünk – kivéve a kurszki csatát, ahol még egy tucat is kevés lesz. A legnagyobb gond a fémszörnyetegekkel az, hogy szűkebb helyeken, városokban legfeljebb kettő fér el egymás mellett, és lassúak is. Félreértés ne essék, ők adják csapatunk legnagyobb tűzerejét, de csakis akkor lehetünk velük hatékonyak, ha kihasználjuk a gyalogság nyújtotta nagyobb látótávolságot.

 

1        Minden harckocsi négy irányból sebezhető. Amint az egyik oldalról eltűnik a páncélzat, a tank megsemmisül, vagy mozgásképtelen lesz. Ha aknára futunk, a lánctalpak leszakadnak, amit csak javítóegységgel orvosolhatunk.

2        A tankok irányítását négyfős kezelőszemélyzet végzi: egy tüzér, két géppuskás a gyalogság elleni hathatós védelem gyanánt, és egy sofőr. Ne feledjük, hogy ők kapják a tapasztalati pontot, nem a tank! Ha a fent említett lángszórós módszerrel elfoglalunk egy Tigris tankot, ültessük bele a legjobb személyzetet!

3        Azt mindenki tudja, hogy a sérült harckocsit javíthatjuk, de azt tudtad, hogy ha nagyon lesérülnek, a személyzet is sérül? Néha nem árt pihenőt tartani, kiszállítani mindenkit, és szanitécekkel felgyógyítani őket, mielőtt végleg elhagyják magukat.

4        Mivel általában a homlokpáncélzat a legvastagabb, mindig mutassuk azt az ellenség felé. Kattintsunk jobb egérgombot az egységünkre, tartsuk lenyomva, és húzzuk az egeret az ellenfél felé. Így megfelelő irányba állíthatjuk tankjainkat.

5        Ehhez hozzátartozik az is, hogy ha sérülés miatt ki akarjuk vonni egyes tankjainkat a csatából, ne csak annyit tegyünk, hogy egyszerűen hátra kattintunk. Inkább nyomjuk meg előtte az S billentyűt – ugyanis ebben az esetben a harckocsi tolatva hagyja el a veszélyes helyzetet, és nem kezd el forgolódni, azaz nem nyújtja oda a másik orcáját is…

6        A gépi ellenfél gyakran kinézi magának valamelyik egységünket, és addig lövi, amíg van rálátása. Csalni nem szokott, ezért ha már eleget szenvedett szegény, gyorsan vonjuk ki a terepről, és vigyük hátra toldozgatásra. Ezt a módszert követve nyerő helyzetben leszünk, érdemes végig használni a kampányok alatt.

7        Harc közben állandóan legyél mozgásban tankjaiddal, mert a háttérből érkező ellenséges tüzérségi támadást így könnyebben kivédheted. Álló célpontot könnyű eltalálni, mozgót jóval nehezebb. Ne aggódj amiatt, hogy egységeid eközben nem fognak maguktól lőni, s ez a dolog különösen hasznos abban az esetben, ha gyalogsággal ütközöl meg, mert a legtöbb tank géppuskával is fel van szerelve, melyek kizárólag csak közelről működnek, de teljesen automatikusan. Kivételt képezhetsz ez alól abban az esetben, ha koncentrálni akarod a tűzerőd egyetlen keményebb ellenfélre (ilyenkor szokás előrehozni a javítókat is).

8        Ha túl meleg a tank, és van a közelben valamilyen folyó, állj bele – sokkal gyorsabban fog lehűlni a karosszéria.

 

Tüzérség

 

Számunkra az egyik legfontosabb egységtípus a tüzérség volt. A gyalogság látótávolságát kihasználva roppant hatékony szereplői a csatáknak! Alapvetően háromféle típussal találkozhatunk a játékban: ágyúkkal, tarackokkal, és önjáró lövegekkel. Amint lehetőségünk nyílik utóbbiak megvásárlására, seregünk hatékonysága megsokszorozódik.

 

1        Bár az ágyúk kezelése kicsit körülményes, a kampányok elején, illetve az amerikai oldallal játszva mindvégig érdemes legalább egyet magunkkal cipelni – a nehéztüzér kategóriából persze. Minden ágyú mellé kell állítani pár gyalogost, akik kezelik, és a szállítás érdekében érdemes venni valamilyen olcsóbb vontató járművet is (25 pont körül már kapni ilyet). Első lépésben minden küldetés előtt ültessük be a személyzetet az ágyú mögé, majd a teherautóval kattintsunk rá a már működő lövegre. Ekkor a személyzet felpattan a gépkocsira, és máris vontathatóvá alakul egységünk. Eztán az F billentyűvel bármikor lepakolhatjuk őket. Kicsit körülményes, de a tűzerő és a hatótávolság mindenért kárpótol.

2        Mint bizonyára már sokan tudjátok, a tüzérség helye mindig a páncélosok takarásában, mélyen a frontvonal mögött van. Nem szabad felderítetlen helyen kacskaringózni velük, ahhoz egyrészt túl értékesek, másrészt felesleges is.

3        Ha a gyalogságot ellátjuk távcsővel, a következő módszer javasolt egy városrész megtisztításához: elől álljanak a páncélosok, mögöttük a gyalogság, utána a tüzérség, végül pedig a javító, és a lőszerutánpótló egységeink. Küldjük előre a gyalogosokat, majd amint tűzvonalba érnek, nyomjunk szóközt, állítsuk talpra őket, és keressünk fedezéket. A minitérképen jól látszik, honnan érkezett a támadás. Ha házból, a tüzérséggel adjunk nekik. Ha ellenséges páncélostól, a tüzérséget vegyük elő. Ha meglátunk egy csoport katonát, már tudjátok, mi kell nekik: tüzérség. Biztos távolból, hatalmas tűzerővel könnyen fog menni a munka – csak győzzük lőszerrel…

4        Minden oldalon a leghatásosabb tüzérségi egységek az önjáró lövegek, melyek közül németeknél a Bishopot, szovjeteknél a jó öreg Katyusát, amerikaiaknál pedig a Priestet részesítsétek előnyben.

 

Kisegítő egységek

 

Ezekről az egységekről túl sokat nem érdemes írni, csupán pár fontos dolgot kell megemlítenünk velük kapcsolatban.

 

1        A javító és lőszert szállító teherautók tartalékai végesek. Lesznek olyan pályák, ahol nem spórolhatunk a lőszerrel, vagy nagyon sokat kell javítani. Ha látunk valamilyen utánpótlást biztosító helyőrséget, és elfoglaljuk azt, lehetőség szerint mindig ott javíttassuk meg tankjainkat, és ott töltsük fel készleteinket.

2        Ilyen helyőrségek közelében feltölthetjük mobil javítóinkat is, bár nagyon lassan. Csak álljunk a közelükbe, és már töltődnek is! Ha nincs rájuk szükség, érdemes ilyen pontokon parkolni velük.

3        Bár valószínűleg felesleges mondani, de nagyon vigyázzunk javítóinkra. Csak vészhelyzet esetén vigyük őket a frontra! (Nekünk elegendő volt egy-egy darab belőlük.)

 

Támogatás

 

A képernyő közepén, lent, a tálca felett vannak felsorolva azok a külső segítségek, melyeket kérhetünk a játék alatt. Nagyon gyakran kell ezekre támaszkodni!

 

1        Ha homokzsákokat látunk valahol, küldjünk oda felderítőgépet és várjuk meg, amíg odaér. Amint meglátjuk, kik lapulnak a zsákok mögött, csapjunk rá a szóközre, és szükség esetén vessük be a vadászbombázókat. Minden tankelhárító ágyút, tüzérségi löveget érdemes ezzel a módszerrel elpusztítani, mert egyrészt biztos a találat, másrészt mire odaérünk a tankokkal, hogy megsemmisítsük őket, kicsipkézhetik a páncélzatunkat.

2        A bombázás irányát meghatározhatjuk, ha az egér gombját lenyomva tartjuk, és elhúzzuk a kívánt irányba.

3        A nehéztüzérség szinte semmilyen kárt nem tesz a páncélosokon, lehetőleg gyalogság vagy tüzérség ellen vessük be.

 

Nos, remélhetőleg ennyi információ elég lesz minden ifjú parancsnok számára. A játék küldetéseiben elakadni nem igazán fogtok, bízunk benne, hogy sikerült pár jó tanáccsal ellátni a reményteli tábornokokat, esetleg éppen ettől kaptok kedvet a játék kipróbálásához. Sok sikert és jó szórakozást kívánunk mindehhez!

 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Ennyien néztek minket:
Indulás: 2006-05-09
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!