The Elder Scrolls III: Tribunal végigjátszás
ismeretlen 2006.07.12. 22:21
The Elder Scrolls III: Tribunal végigjátszás
A kezdet kezdetén
Nos minden úgy kezdődik, hogy egy fárasztó nap után meggyötörten hajtjuk álomra fejünket és mit ad isten, az alvás közepén az életünkre tör egy fekete könnyűpáncélba öltözött bérgyilkos! Ha a karaktered még tapasztalatlan, bizony könnyedén elpatkolhat, így már a kezdet kezdetén véget is érhet a kaland. Ha valahogy legyűrted, ne habozz jelenteni a legközelebbi őrnél a merényletet és máris tisztán láthatod a dolgokat: az alak a Dark Brotherhood nevű klán tagja. Ha nem akarsz mindennapos életveszélynek kitenni magad, javaslom, porold le a kardod és számold fel ezt a pökhendi társaságot, mert ezek addig nem nyugszanak, míg te, Neverar reinkarnációja fűbe nem harapsz!
A szálak Ebonheartbe vezetnek! Itt meg kell keresnünk Apelles Matius-t, aki felvilágosít egy-két dologról, nevezetesen, hogy a Dark Brotherhood bázisa Morrowind fővárosában, Mournholdban van és nekünk is ide vezet az utunk. Egy bizonyos Asciene Rane el is teleportál oda minket, ha szépen megkérjük. Őt a Grand Council Chambersben találod.
Megérkezésünk után irány a bérgyilkosok bázisa, amit a Great Bazaarból nyíló csatornarendszerben találod. Ott keresd meg a Manor District- hez a bejáratot és innen már csak egy köpés a Moril Manor, a Dark Brotherhood székhelye. A mozgatórugó egy, Dandras Vules nevű gazember, az ő halálával véget vetettél a sorozatos inzultusoknak.
A főküldetések két szálon futnak: az első Almalexia küldetéssorozata, amit a templomban kapunk, a másik, pedig a királyt, Helsethet szolgálva kapjunk, először Tienius Delitiantól, majd a királytól. Érdemes a két oldal között lavírozva teljesíteni a küldetéseket, addig a pontig, amíg válaszúthoz érkezünk, hogy kit szolgáljunk tovább.
Almalexia küldetései
Először persze nem vállalhatunk küldetést magától, Almalexia istennőtől, csak ha feltornásztuk magunkat a ranglétrán! A templomba betérve először keressük meg Fedris Hler-t, hogy kiérdemeljük a csatlakozást az istennőhöz.
Goblinvadászat
Miután ismertettük a szándékunkat Fedrisszel, rögtön egy küldetéssel bíz meg. Mournhold-ban általános nehézségeket okoz, hogy a csatornák hemzsegnek a goblinoktól. Fedris szerint a király keze is benne van a dologban, az azonban bizonyos, hogy van két goblin törzsfő, akiknek halála könnyítene a helyzeten. A feladat tehát adott: kérdezzük ki a lakosokat a goblinok felől, akik szerint a Godsreach alatt húzódó csatornarendszerben van a legtöbb ezekből a rusnya dögökből. Nem tévedtek, kisebb goblinhadseregen kell magunkat átverekednünk! A törzsfőnökök a csatorna Battlefield részében, az Armory Ruinsból nyíló Tears of Amun Shaeben találhatóak (könnyű őket megismerni, elvégre kétszer nagyobbak az áltagos goblin gyalogosnál). Ha végeztünk, térjünk vissza Fedrishez és vegyük fel a jutalmunkat.
A Halál Temploma
Fedris Gavas Drinhez irányít minket, akinél ki kell érdemelni a beavatásunkat egy küldetés teljesítésével. Gavast az irodájában találod. A fickó megkér minket, hogy tisztítsuk meg a Shrine of the Dead-t, amely már régóta nem biztonságos a rengeteg élőholt garázdálkodása miatt. A szentélyt a templom pincéjéből nyíló csatornán keresztül közelítheted meg. Ott keresd meg a templom katakombáját (Catacombs), mert onnan nyílik a szentély. Öld meg az összes élőholtat, ami az utadba kerül, különösen a Profane-kat, majd térj vissza Gavashoz. A következő lépés az, hogy el kell kísérned Urvel Dulni-t az oltárhoz, aki majd újra „üzembe helyezi” a szent helyet! Ezzel elnyerted a templom bizalmát! Jutalmad egy nagyhatalmú lándzsa (Blessed Spear).
Barilzar gyűrűje
Fedris egy varázstárgy megszerzését bízza ránk. A varázstárgy neve Barilzar’s Mazed Band, ami egy élőholt varázsló tulajdona. Gavas Drin szerint a keresett tárgy egy gyűrű és az Abadoned Crypt-ben található! Utad ismét a templom csatornájába vezet, annak is az északnyugati részébe, ahonnan a kripta nyílik. Barilzar legyőzése elég kemény csata lesz, de nem lehetetlen. A lich-nél a gyűrű mellett találsz egy kétkezes Daedric kardot, ezt semmiképpen se hagyd ott! Ami viszont a legfontosabb, hogy most már kiérdemelted a belépést magához, Almalexiához is (High Chapelben van), így személyesen adhatod át neki a Mazed Band-et!
A zarándokút
Igazából ez melléküldetés, de érdekességéből kifolyólag érdemes végigcsinálni! Gavas Drin-től kapunk egy könyvet, nevezetesen a The Pilgrim’s Path –ot, hogy a benne leírtak szerint járjunk el: hét szentélyt kell meglátogatnunk Vvardenfell-ben, amelyek a Hét Kegy Zarándoklatának állomásai! Minden oltárnál kérjünk magunkra áldást, ahol lehet. Az első oltár a Shrine of Humility, melyet Fields of Kummu néven jelöl a térkép, Surantól keletre található, az út mentén. A második a Shrine of Daring, Vivecben van a Temple negyedben, a Highfane mellett. A harmadikat szintén Vivecben találod, a Palace bejáratánál, ez a Shrine of Generosity. A The Shrine of Courtesy is Vivec városában lesz, a The Puzzle Canal-ban. A következőt, a Shrine of Justice-t könnyebb megtalálni, mert Gnisis templomában lesz. Koal Caveben van a hatodik oltár (Gnisistől délre, Berendas erődjétől keletre), ez a The Shrine of Valor. Végül az utolsót, a The Shrine of Pride-t a Ghostfence-ben kell keresni! Jó felfedezőutat! Hozzáteszem, nem kötelező az összest megtalálni!
Támadás a Plaza Brindisi Dorom ellen
Amint hazaérkezel a zarándokútról Gavas zaklatottan közli, hogy különös kreatúrák támadták meg a Plaza negyedet, így hát siess a városi őrök segítségére és verd vissza a lények támadását (innentől már Tienius Delitiantól is vállalhatsz küldetéseket, a palotában)! Ha sikerült tégy jelentés Fedrisnél, aki szerint a lényeknek köze lehet egy földalatti Dwemer romhoz, ami a Plazaból nyílik, pontosabban a tér közepén lévő szoborból. Odalenn javában folyik a harc a Dwemer robotlények és a fent látott kreatúrák között. A Dwemer robotok, csak meg akarják védeni területüket a betolakodóktól, akik az ottani Bamz Amschend romjaiból jöhettek. Ha minden termet és folyosót megtisztítottál, jelentsd ezt Fedrisnek és Almalexiának.
Az Idők Vége
Almalexia egy kultusz után kutat. A kultusz End of Times-nak hívják és a vezetője egy sötét elf, Eno Romari. Az istennő kéri, hogy gyűjts még információt a kultusz tagjairól és vezetőiről, továbbá elküld, hogy beszélj Meralyn Othan-nal, a Great Bazaar-ban, mert a testvérének köze van az End of Times-hoz! A hölgy elmondja, hogy hol találod Eno-t: a Godsreach-ban, a Winced Guar-nál, továbbá azt, hogy mielőbb meg kell találni a kultusz tagjait! Eno Romari szóba áll veled, mi több, mint mondja, ők hisznek a Tribunal erejében, de bizonytalannak tartják. Szerintük ijesztő korszak következik. Eno még elmondja, hogy követői egy rituálét, a The Cleansing-et adják elő, amely során öngyilkosok lesznek! Tudasd a felfedezésedet az istennővel.
Hamuvihar a város felett
Almalexia szerint be kell bizonyítani az ő erejét, hogy az emberek elismerjék a Tribunal-t! Ehhez pedig a legjobb módszer, az időjárás manipulálása! Hamuviharral kell beborítanod Mournhold egét, oly módon, hogy lemész a Bamz Amschend-be és működésbe hozol egy ősi Dwemer gépet, a Kartanz Bcharn-t, amely alkalmas e égi jelenség létrehozásához! Az istennő ad a gép aktiválásához megfelelő szerszámot is: a Dwemer Coherer-t! Ám a géphez való bejutást akadályozza egy sziklaomlás, amely elzárja előttünk az utat! A megoldás kézenfekvő: fel kell robbantani az akadályt. Ehhez egy szomszédos teremből (100-as zár védi) kell szereznünk robbanóanyagot, majd ezt (Dwemer Satchel Pack) helyezzük a sziklaomlásra és gyorsan húzódjunk biztonságos helyre a detonációtól! A most már szabaddá vált résen másszunk át. A szerkezetet a Skybreak Galleryben találunk. Helyezzük a gépbe a Coherert, így tudjuk azt működésre bírni. Utána a jobb oldali kar meghúzásával válasszuk ki a hamuvihar időjárást! A szemközti falon láthatjuk a kívánt időjárás képét! Ha megvan, térjünk vissza megbízónkhoz.
Az elveszett testőr
Almalexia egyik elit testőre reménytelenül megőrült és hátat fordított neki. Mi több, még meg is fenyegette az istennőt! Egy ilyen nagyhatalmú harcos, aki nem ura cselekedeteinek, veszélyes lehet, ezért mielőbb meg kell találnod! Salas Valort a Godsreach-ban találod, de nem hajlandó veled beszélni, ehelyett rögtön neked támad! Ne kíméld meg az életét (a páncélja jó sokat ér)! Utána vidd el a hírt az istennőnek.
A lángoló kard
Igazi unikumküldetés vár rád! Egy legendás kardot, a Trueflame-t kell összeraknod! A kard három darabból áll, melyek itt vannak Mournholdban! Az elsőt Almalexia oda is adja, de a többi darabot nekünk kell megtalálnunk, szintúgy, mint azt a személyt, aki majd összekovácsolja nekünk a fegyvert! Kérdezzük meg Gavas Drint is az ügy felől, aki elmondja a keresett kovács nevét (Yagak gro-Gluc) és azt, hogy hol találjuk (Godsreach, Craftmen’s Hall), de őhozzá majd akkor menj, ha már megtaláltad a darabokat! Most keresd meg Plitinius Mero-t (Royal Palace, Courtyard), aki szerint beszélnünk kell Torassa Arammal a godsreach-i Museum of Artifacts-ban, mert nála van a második darab. A hölgy csak akkor hajlandó odaadni azt, ha két tárgyat ingyen felajánlasz neki a felszerelésedből. A harmadik tárgy felől Barenziah, a király anyja ad felvilágosítást: szerinte Helseth legjobb harcosánál, Karrodnál van. Ha a disposition értéked magas, a bajnok önként átadja a darabot, de előfordulhat, hogy nem áll szóba veled, így cselhez kell folyamodnod. Beszélj Helsethel, a királlyal, aki próba elé állít és megkér, hogy harcolj a legjobb harcosávál másnap. Ha ily módon legyőzöd Karrodot, már el tudod tőle kérni az utolsó darabot. Irány tehát Yagak, a kovács, aki két napot kér, mire elkészül a munkájával! Ezután mágikus tulajdonsággal kell felruháznod a kardot. Yagak elküld Bamz-Amschendbe, a Radac’s Forge-ba, hogy ott beszélj egy Dwemer szellemmel, aki majd befejezi a Trueflame-t! Radac Stungnthumz készséggel segít, de meg kell találnod a Pyroil Tart-ot, mely majd felruházza tűzsebzéssel a fegyvert! Az olaj egy Daedric romban, a Myn Dhrur-ban van. A bejárata (Norenen-Dur) itt van a Bamz-Amschendben, a Passage of The Walker-ben. A bejárathoz úgy tudsz bejutni, hogy felrobbantod az utat eltorlaszoló sziklaomlást egy Dwemer Satchel-el. A Noreren-Dur-ban keresd meg The Teet That Gnash-t, amely átjáró a Citadel of Myn Dhrur-ba, ahol az olajat találod. A Pyroil Tart-tot egy Khash-Ti Dhrur nevű Dremora Lord őrzi. Ha legyőzted nincs más hátra, mint elvinni azt Radac-hoz, aki végre befejezi a játék egyik legjobb fegyverét, a Trueflame-t!
Sotha Sil
Elérkeztél az utolsó küldetéshez! Meg kell ölnöd a Tribunal áruló istenét, Sotha Sil-t, aki a Mournholdra támadó kreatúrák készítője! Almalexia átteleportál téged Sotha Sil óramű-városába, amely a végső küzdelem színhelye lesz. A városban rengeteg termen és csapdán kell végigverekedned magad. Ha valahol zárt ajtóba botlanál, a közelben mindig lesz egy kar, amit meghúzva tovább tudsz jutni. Sotha Sil búvóhelyét egy gigantikus lény, az Imperfect védi a Dome of The Imperfect-ben és őt legyőzve juthatsz az istenhez, akit a Dome of Sotha Sil-ben találod, pontosabban csak a holttestét! Rövidesen megjelenik Almalexia is, aki a szálakat mozgatta. Az Istennő szabadította a kreatúrákat a városra és az egészet Sotha Sil-re kente, akit később félreállított. Téged kis híján tőrbe csalt, de ezzel óriási hibát követett el… Őld meg hát a Tribunal főgonoszát, Almalexiát, majd élvezd a győzelem ízét! A küzdelem nehéz lesz, de már nincs esélye ellened! Utána vedd fel a halott istennőtől a Mazed Band-et, amivel visszateleportálhatsz Mournholdba! A papok nehezen veszik tudomásul Almalexia árulását, de ez Téged ne aggasszon, elvégre új hős született… Azura istennő a templom előtt megjelenik előtted és elmondja, hogy nem ez volt az utolsó kalandod Morrowinden.
Helseth küldetései
Amíg a király, Helseth meg nem jelenik, be kell érned Tienius Delitian, a Royal Guard-ok kapitányának küldetéseivel. Őt a palota tróntermében találod! Azt azonban nem árt tudni, hogy tőle csak akkortól kaphatsz küldetést, amikor a kreatúrák elárasztották a Plaza negyedet, tehát végezned kell Fedris első három küldetésével (legalábbis velem csak utána állt szóba).
Tisztogatás
Miután segítettél az őröknek megtisztítani a Plaza negyedet a különös kreatúráktól, tégy jelentést Tienius Delitiannak, aki megkér, hogy tisztítsd meg azt a földalatti Dwemer romot, amelyen keresztül a felszínre törtek a lények. Menj hát a Bamz Amschend-be és verekedd magad végig az összes termen. Ha végeztél, térj vissza Tieniushoz és meséld el, mit láttál: az idegen kreatúrák megtámadták a Dwemer robotokat, akik csak a területüket védték. Ezek után a király beszélni akar veled, aki végre megjelent a trónteremben!
Az informátor
Helseth tájékoztat arról, hogy szerinte a monarchia lehetséges fenyegetése, egy összeesküvés! Konkrétumokat nem tud mondani, ezért megkér téged, hogy keress fel egy informátort a Winged Guarban, a Godsreach negyedben. Az informátor egy ork és a bárban van, továbbá a király ad egy jelszót, amivel szóra tudod bírni: „uncle’s farm”, azaz „a nagybácsi farmja”. A fogadóban meg is találod az orkot, név szerint Bakh gro-Shamot, de hiába kérdezed az „uncle’s farm” felől, nem hajlandó beszélni. Ha a fickó hozzád való viszonya (disposition) magas, akkor megered a nyelve: szerinte a király totálisan paranoiás, de ez egyszer ráhibázott! Egy merényletet akarnak végrehajtani a király anyja, Barenziah ellen! Vidd el az infókat Helsethnek.
Merénylet Barenziah ellen
Az információk közvetítése után a király téged bíz meg, hogy védd meg az édesanyját. A következő éjjel menj a hölgy lakosztályának előterébe (ott, ahol a paraván van) és csukj be minden ajtót, majd rejtőzz el a paraván mögé. Ha minden jól csináltál, hamarosan megérkeznek a támadók is, a már jól ismert, Dark Brotherhood bégyilkosai. A küzdelmet nehezíti, hogy teljes sötétségben vagy kénytelen harcolni. Ha sikeresen megvédted Barenziah életét, a király megjutalmaz.
Próbatétel
A feladat egyszerűnek tűnik: párbajoznod kell másnap a király legjobb bajnokával, Karroddal, de a küzdelem tartogathat meglepetéseket, ha nem vagy eléggé feltápolva. Ha alaposan elpáholtad a harcost, a király megszakítja a küzdelmet és szertartásosan neked adja az apja kardját, a Dagger of Symmachust,. Ezzel Helseth a bizalmasává fogadott.
Nyomozás Almalexa után
Most, hogy elnyerted a király bizalmát, rögtön rád is bízza a piszkos munkát! A dolgok kezdenek elfajulni: Helseth most már nyíltan gyanúsítja Almalexiát, hogy szerinte ő felel Mournhold megtámadásáért. Megkér, hogy látogasd meg Almalexiát és vállald el a küldetéseit, ily módon keresve bizonyítékokat az árulásra!
Epilógus
Amint legyőzted az istennőt Sotha Silben, világossá vált számodra a cselszövés, valamint a Tribunal felbomlása. Visszatérve Mournholdba, Azura istetnnő köszöni meg, hogy ismét megmentetted Morrowindet. Itt az idő, hogy visszatérj Helsethez, hogy jelentsd a történteket. A király megjutalmaz egy teljes szett Royal Guard páncéllal!
Hát ennyi lett volna! Sajnos a melléküldetésekre nem volt időm kitérni, talán egyszer majd sort kerítek azokra is. Néhol megeshet, hogy a történet más, mint ahogy azt én leírtam, ez hiányos angoltudásomnak tudható be (végig szótáraztam). Felhívnám a figyelmeteket a Bloodmoon kiegészítő végigjátszására, olvassátok el az is! Várom további kérdéseiteket a Morrowind világával kapcsolatban!
|