N O C T U R N E
ismeretlen 2006.07.12. 22:28
N O C T U R N E
végigjátszás
N O C T U R N E
végigjátszás
Aki játszott már - korábban - a Blair Witch (Szintén a Terminal Reality játéka) bármelyik részével, annak a játék menete, kezelése, hangulata ismerős lesz. Könnyű irányíthatóság, ám - összességében - meglehetősen nehéz játékmenet jellemzi a Nocturne-t.
A főszereplőt Stranger-t (Idegen) irányítjuk. Van egy kiérője Svetlana Lupescu.
Leírásomban kékkel emelem ki a felvehető tárgyakat, pirossal azokat a tanácsaimat, melyeket javaslok megfogadni.
A töltést általában a képen lévő hold múlása /fény-árnyék) jelzi.
Installálást követően a játék lemez nélkül is futtatható.
Négy pályát kell teljesítened, ezeket akár felcserélve is végigviheted.
A mentésekkel ne fukarkodj, szükséged lesz rá bőven!
Billentyűzet leosztás - átkonfigurálható -:
w = forward/előre
s = back/vissza
caps lock = run/futás
Alt = strafe on
A = strafe on left/oldalazás balra
D = strafe on right/oldalazás jobbra
Mouse x = turn left/fordulat balra
Mouse x = turn right/fordulat jobbra
Mouse left = Fire/Action/tüzelés/akció
Enter = use item/tárgyak használata
Q = light/világítás
I = Night vision/éjjelátó
E = Draw/húzni
Mouse y = Point up
Mouse y = Point down
G = Jump/ugrás
1 = select pistol weapon/pisztoly kiválasztása
2 = select assault weapon
3 = select flame weapon
4 = select grenade weapon
5 = select melee weapon
ó = next weapon/következő fegyver
ü = previous weapon/előző fegyver
ő = next item/következő tárgy
ú = previous item/előző tárgy
- = item description/tárgy leírása
0 = next ammo/következő lövedék.
(Tekintettel arra, hogy a játék sokhelyütt engem majdnem megoldhatatlan nehézség elé állított, a végigjátszás legvégén közlöm a cheat kódokat. Ha nem akarod, hogy itt-ott a játék készítői az őrületbe kergessenek - urambocsá’ - használd egyiket-másikat.
Javasolt minimum konfiguráció: Pentium MMX,vagy Celeron, vagy Pentium 2,3, Athlon 244 MHZ; 64 MB RAM - 96 MB 3D; 500MB hard disk space.
Ajánlott konfiguráció: Celeron,Pentium 2,3, Athlon 400 MHZ; 128 MB RAM; AGP Video Port; Matrox 6200/6400, TnT, TnT2 vagy ATI Rage 128; 1GB hard disk space; Sound Blaster Live! hang.)
A játék bevezetésében a Spookehouse Nyomozóirodában eligazítanak bennünket - Svetlan később csatlakozik Strangerhez - s hozzájuthatunk a boncolószobában lőszerhez, elsősegély csomaghoz. Majd a lifttel Svetlanával együtt távozzunk.
Első rész: A Vámpír Király Sötét Uralma
(Dark Reign Of The Vampire King)
Falkenburg/Germany
1., A temető (Graveyard)
Ahogy a temetőbe értek, egy ember mászik elő az egyik sírból. Beszéljetek vele. Miután elment elindulhattok balra a kriptához, ami azonban még zárva áll előttetek.
Menjetek le - középütt - a kerítés övezte úton a kastély irányába. Szembe egy nagykapu, még nem juthattok át rajta, zárva van. Haladjatok a fal mellett - a kaputól számítva - jobbra, majd be balra a falon lévő szűk úton. Itt egy zombival találkoztok, de menekül előletek. (Ha úgy lősz meg zombit, hogy a golyó leszakítja valamelyik testrészét, az felvehető.) Viszont a földön lévő csontváz mellől felveheted a kripta kulcsát/Crypt key-t. A ládában pedig egy doboz lőszer/ 200 Ordinary bullets.
Ezután menjetek vissza a kripta bejáratához, egy rövid bejátszást követően a kulccsal már bejuthatsz. (Svetlana ide nem követi Strangert!)
Ha bent vagy, menj tovább, ki a nyitott, kétszárnyas ajtón. Előtte fegyvert elő! Itt hamarosan Rád támad egy szárnyas vámpír. (Fent a falon is settenkedik egy, ez már jelzi, hogy számíthatsz újabbakra is!) Jobbra a rács zárva. Balra, a ráccsal szemközti irányban a szűk sikátorba menj be. Haladj jobbra az árkádos részen keresztül. Két szárnyas vámpírra számíthatsz! Ha kiérsz a térre, jobbra bemehetsz az ajtón. Ez egy kocsma. Nincs benne senki, viszont hozzájuthatsz a pultról egy Doctor’s bag-hoz (orvosi táska), és a mögötte lévő polc elején egy erősítőszert/Restorative Tonic-hoz (ez segít az életerőd regenerálásában).
Menj ki a másik - még zárva lévő - kapuhoz, a bal oldali karral nyisd ki. Svetlana azonban nincs itt!
Itt találsz egy kétszárnyas ezüst kilincsvédős ajtót is, még zárva van - később ez lesz a továbbhaladás kulcsa! -. Ezzel szemközt, a bal sarokban is van egy ajtó, az is zárva van. Ha még „bóklászol” felmehetsz a korábban kinyitott rácsos kapu jobb oldalán lévő falépcsőn. Balra semmi, jobbra az elágazásnál lévő ajtó megint csak zárva. - Közben egy szárnyas vámpír kerülget, számíthatsz a támadására hamarosan! -
Ha tovább mész, lemehetsz a lépcsőn. Odajutottál, ahol bejöttél. Keresd meg azt a részt, ahol még nem jártál - most ne a szűk sikátorba menj be, hanem a jobbra lévő utcácskába -. Szemközt egy sötét szoba bejárata, egy szárnyas vámpír és egy megnyúzott. Ekkor megérkezik
Svetlana is. Megint egy szárnyas vámpír. Ha elintéztétek őket, menjetek arra, ahol bejöttetek. Svetlana fut előtted. Egy filmbejátszásban kinyílik a kétszárnyú, ezüst veretes ajtó és kilép rajta egy öreg. Menjetek oda. Ő a polgármester - major -, beszélgessetek el vele. Ezután bent a városházán - mert hogy ez az - beszéljetek az ott lévő városlakóval - Townsman -.
Ezután már kimehettek azon a kapun, ahol a rácsot felhúztad a karral.
Ekkor egy rövid töltést követően az erdőbe kerültök.
2., Az Erdő (The Forest):
(Útközben több helyen találhatsz sejtszerű, mozaikos talajrészeket. Ezekre ne lépj, mert leszakadnak alattad, s véged!)
Útközben varjak kárognak és keringenek körülöttetek, lelőhetők, de nincs értelme rájuk pazarolni a lőszert.
Haladj előre az árok-úton. Először egy szekér kerekeibe ütköztök, majd kissé odébb a felborult szekérre is rábukkanhattok. Egy társzekér. Kivehetsz belőle egy elsősegély csomagot/Doctor’s bag-ot. Tovább haladva egy rövid filmbejátszás, majd eljuttok az elágazáshoz. Jobbra egy útjelző tábla, valami lóg rajta. Ne foglalkozz vele, mert ha fel akarnád venni, a földből tüskék csapódnak ki!! Vedd fel a földről a számszeríjat/Wooden stake-et). Ezután ismét egy rövid filmbejátszás. Ha balra mész, egy házhoz jutsz. Üres, a tűz viszont ég a kandallóban. H elmész jobb oldalt mellette, lemehetsz a malomhoz, de zárva. Úgyhogy vissza a házhoz és most a másik úton menj.
Lassan haladj, mert csapda vár Rád!!!
Egy hatalmas lengő farönk keresztezi utadat, mindkét végén nyársra hegyezve! Várd meg, míg leáll a lengésben s kerüld ki, majd tovább. Egy halott a földön és egy döglött vámpír. Megint egy elágazáshoz jutsz, az erre felakasztott tárgyhoz se nyúlj! (ez előbbiek miatt: tüskék!!)
Ismét egy halott szörny a földön.
Vigyázz, az első támadás!! Egyből három vámpírszerű szörny támad Rátok - olyan vérfarkas és medve keverékek -. Tovább haladva ismét négy szörny áll utatokba. Elég nagy termetűek!
Haladj át a barlang-átjárón. Ismét egy elágazás. Majd a négy szörnyből álló csapat támadása.
Menj jobbra a következő kereszteződésig. Itt nincs semmi. Vissza, az elágazásnál menj az ellenkező irányba. Kétszer is szörnyek támadnak meg, mindig négyesével. Látszólag zsákutcába kerültél. Menj vissza két elágazást. A tovább vezető út: ha szembe állsz az útkereszteződést jelző táblával, akkor balra a képernyő bal széléhez legközelebb eső fa mögött található. Ahogy erre mész, ismét szörny-támadás. Tovább. Már öten támadnak!
Fordulj jobbra, megint egy házhoz jutsz. Ebben már vannak bútorok, s egy szörny is.
Menj vissza, a kereszteződésben tovább. Egy hídhoz értek. Filmbejátszás.
Most még nem tudtok átmenni a hídon, ezért haladjatok a patak mellett balra a hídtól végig a párkányon. A következő filmbejátszásban Svetlana átugrik a túloldalra. Egyedül maradsz.
Ne kövesd, mert lezuhansz!
Menj vissza a hídhoz, de figyelj, mert balról a fák közül két szörny ront Rád, mielőtt elérnéd a hidat.
Átkelés a hídon: vannak olyan pallók, melyek, ha rálépsz, leszakadnak. Ezek a világosabb barna színűek. Erre ügyelj, s használd az ugrást (G), de közben arra is figyelj, nehogy túlugorj, vagy túlszaladj!
Ha átértél, előkerül Svetlana is. Induljatok immár újra együtt tovább. (Töltés.)
3., A Kastély (The Castle):
Befelé menet egy filmbejátszást látsz. Ha beléptél, Svetlana újra magadra hagy. Egyedül haladsz ismét tovább.
Ahogy beérsz, balra egy benyílót látsz, menj át rajta. A falon néha feltűnik egy Rád leselkedő szörny. Jobbról egy zombi ront Rád. Haladj arra, amely irányból jött. Itt egy türbe-féle kis építményt találsz, belül üres. Ettől balra egy lépcső, menj fel rajta, lépj be. Bent egy hullát látsz, de haladj tovább egyenesen. Egy istálló-szerű épületrészbe jutsz, menj fel a lépcsőn a fából készült szintre. Itt fent három zombit találsz. (A zombik előfordulhat, hogy többször is felkelnek.) Az ablakon kiugorhatsz, a korláton belülre esel, visszajutsz oda, ahol a hulla van. Indulj jobbra. Egy repülő szörny is megtámad. Haladj tovább, el a kövek mellett. Megint egy hulla a földön. A falban lévő mélyedésben lévő kőszobor megelevenedik, lövésed után darabjaira hullik. Kis idő multán még egy jön. Egy nagy barna ajtó elé érsz, lépj be rajta.
Mielőtt beérnél, egy repülő szörny támad meg.
Bent négy zombin kell átverekedned magad. A beérkezéshez képest a jobb oldali ajtón menj ki innen. Egy nagy terembe jutsz. Jobbra két ajtó nyílik belőle, balra egy. Van két nagy asztal is a teremben és a plafonról kocsikerékből készített csillárok. Ha a baloldali ajtón lépsz be, egy zombit találsz az ágyakkal teli szobában. A szemközti ajtón menj ki. Át egy üres kis szobán.
A trónterembe jutsz.
Ennek a sarkaiban kő-szörnyek, ha közelükbe érsz, megelevenednek. Balra találsz egy ajtót, visszavezet abba a terembe, ahol korábban a négy zombi rontott rád. Térj vissza a trónterembe. A baloldalon lévő második ajtón egy zombi jön ki. Ha megölted, kár bemenni ebbe a szobába, mert üres. Újra vissza a trónterembe. A jobb oldalra menj át, az ott található csúcsíves ajtó zárva van.
Menj hátra a trónszékek mögé és fel a lépcsőn. Ott három zombi jön veled szembe. Ha túljutottál rajtuk, menj be a fenti helyiségbe. Az első asztal melletti ládából kivehetsz lőszert/150 Ordinary bullets), a második asztalról életerő italt/Restorative Tonic-ot, s az asztal melletti ládából nyílvesszőket/80 Wooden stakes.
Menj vissza abba a szobába, ahol az ágyak voltak. Balra fel a lépcsőn. Ahogy felérsz, mindjárt egy hatalmas denevérrel gyűlik meg a bajod. Menj tovább, nyisd ki a zárkát, és az ott található két ládából vedd ki az életerő italt/Restortive Tonic-ot és a lőszert/150 Ordinary bullets-t. A hordókban nincsen semmi.
Menj ki és tarts jobbra, menj fel a lépcsőn. Felérve ismét egy óriás denevér. A bal oldali torony-ajtó még zárva, a jobb oldalihoz viszont van kulcsod. Menj be és fel. Egy zombin kell túljutnod, hogy felérj a torony tetejére - vigyázz, az oldalfalak rosszak, könnyen leeshetsz! -. Itt vedd fel a hulla mellől a kulcsot, a torony ajtajának a kulcsát/Tower key-t. A ládából a jegyzetlapot/Note-t. (Ez a másik torony ajtaját nyitja.)
Menj le és át a másik toronyhoz. Lépj be az ajtón, egy zombi állja utadat. Ezután menj fel és vedd ki a ládából a harangtorony kulcsát/Belltower key-t. Ezzel már haladhatsz tovább felfelé a középső lépcsőn - a két torony között előre -.
Fent tarts jobbra - vigyázz, le ne ess!!! -. Menj még feljebb a következő lépcsőn. Ekkor a filmbejátszásban ismét előkerül Svetlana, majd a távozását követően egy kisemberrel beszélgethetsz, Ő a szolga (Servant).
Fegyvert elő, mert azonnal itt terem egy szárnyas. Ha legyőzted, menj be az ajtón a kulcs segítségével, és vigyázva - hogy középen le ne ess!!! - menj jobb oldalt hátra a ládához. A plafonról csüngő zombikkal ne törődj! Ha bármelyiket meglövöd, a többi is azonnal Rád veti magát. Ha nem támadsz, békén hagynak. A ládából vedd ki a könyvet/Special book-ot.
Menj ki, lődd le a denevért, haladj lefelé a lépcsőn, amin feljöttél (megint óvatosan a leesés veszélye miatt!). Menj vissza, míg ki nem érsz az épületből. Fordulj jobbra, haladj el a döglött szárnyas mellett át a köveken. Ki a várfal szélére - vigyázz, le ne zuhanj! -.
Haladj lefelé, magad felé a képernyőn. Megpillantasz egy koporsószerű tárgyat, mellette egy tető nélküli építményt. 3 zombi jön kifelé s egy szárnyas hátulról. Menj be, a helyiség jobb hátsó sarkában, a ládában nyílvesszők/80 Wooden stakes, és a nyílpuska/Crossbow.
Balra tartva egy denevérrel kerülsz szembe. Tovább, balra. Egy templom-szerűségbe jutsz. A szobrot kell középre, a köríves alaprajzra tolnod ahhoz, hogy hátul megnyíljon egy rejtekajtó. Menj hátra, és a kinyílt ajtó alól felveheted a szent emléket/Holy Relic-t. Ekkor egy újabb ajtó nyílik meg, abban a szobában, ahol a sok ágy található.
Menj vissza a kastélyba a sok ággyal berendezett helyiségbe. Lemehetsz azon a létrán, melynek csapóajtaja megnyílt a padlózatban. Egy csatornába jutottál. Ha lemész, találsz egy ládát, benne nyílvesszőt/80 Blessed Crossbow Bolts. Más semmi, a továbbhaladást jelentő rácsos csatorna-átjáró még nem nyitható. A kulcsát kell megkeresned.
Vissza az első szobába - ahol a hosszú, kitört lábú asztal található -. Ennek a helyiségnek a két oldalán egy-egy lépcső vezet fel a felső szintre. Menj fel, de figyelj a két kőszoborra, megelevenednek. A bal oldali ajtó nem nyitható, menj be a másikon. Egy nagy terembe jutottál, közepén egy asztallal és nyolc székkel. Két ajtó nyílik belőle, a jobb alsó sarokban lévő nem nyílik. Menj ki a boltíves részen. A bal első ajtón egy női vámpír ront Rád. Ha bemész oda, ahonnan kijött, a ládában nyílpuska lőszert találsz, nyílvesszőt/100 Blessed Crossbow Bolts. A hordókban semmi.
Menj ki, a másik oldalon egy bejárat. Menj be, balra Tőled egy tükör. Ahogy mennél szembe az ajtóhoz, két szörny ugrik le. Az ajtó kinyitása után egy denevér állja utadat. Az ajtón átlépve egy bástya tetejére értél. Fordulj jobbra, egy ajtó. Bent azonban semmi. Vissza, fel a toronyhoz, de a cella után, ha felmentél a két lépcsőn lassan, jobbra tartva. Majd balra egy denevér. Fel a lépcsőn, bent megint egy. Jobbra be az ajtón. Egy kő páncélos lovag. A falon két zászló, mögöttük semmi sincsen. Menj ki, szembe be. Ott is egy kő lovag és egy kép a falon. Más semmi.
Ki, balra, majd jobbra egy nagy festmény a falon. Átellenben egy ajtót találsz, a mögötte lévő helyiség sötét. Ahogy belépsz, a rács lezuhan és három zombival találod szembe magad. Egy láda: benne erősítőszer/Restorative Tonic. A jobb alsó sarokban találod a kapcsolót, amivel kinyithatod a rácsot. Menj ki. Balról egy denevér! Menj be egyenesen. Balról egy női zombi repül, jobbról egy másik jön. Jobbra be. A hálószobában (az ágy véres) lévő ládában megint egy kis lőszerhez jutsz, nyílvessző/10 Blessed Crossbow Bolts. Menj ki, s szembe a be a másik hálószobába. Az ottani ládában közönséges lőszer/Ordinary bullets. Vissza kifelé, fordulj kétszer balra. Jobbra a tükör s egy zombi. Menj ki. Balra megint zombi. Vissza. Folytasd az utadat. Egy belső udvarba érsz, kép van a falon. Egy repülő szörny jön. Balra be. Mintha faburkolat lenne a falon, ami kiégett. Menj le a lépcsőn, a falon három kép és szőnyegek. Itt van egy ajtó, azon lépj be. Visszatértél a kiindulási helyre, ahol az asztalt a nyolc szék veszi körül.
Indulj a másik ajtón újra végig, egészen addig, míg ki nem érsz a bástya tetejére. Itt most balra fordulj - tárolj sűrűn, mert ha az ugrásokat elvéted kezdheted újra! -.
A mellvédek között leugorhatsz a lejjebb lévő tetőre. Egyensúlyozz át a gerendán s ugrálj át a platformokon (leszakadt plafon darabok). Végül ugorj át az erkélyre, melynek leérkezéskor leszakad a fele. Innen egy jól irányzott ugrással be kell ugornod a boltívbe. Lépj be az ajtón!
A könyvtárba jutottál.
Jobbra a polcon látszik egy kulcs, vedd fel! Ez a könyvtár kulcsa/Library key. Lépj az olvasó állványhoz és tedd rá a Special book-ot. Most kinyílik egy rejtek-ajtó a szemközti festmény mögött. Menj fel a lépcsőn és lépj be. Közben a hátad mögé kerül egy zombi! Bent egy kőszobor. Az asztalról vedd fel a kulcsot, a várbörtön kulcsát/Dungeon key-t. A rózsaszín falikárpit mögött egy ajtót találsz, ezen áttávozz! Fel a lépcsőn. A bal felső sarokban, az ajtó előtt kapcsoló. Ez nyitja az ajtót. Ahogy átmennél, elölről két zombi s egy hátulról támad. Menj be a szobába, s át rajta. Már ismert helyre érsz. Mássz le a létrán és menj a csatornát elzáró rácshoz, a Dungeon key nyitja. (Töltés.)
4., Dungeon (az alvilág ):
Ahogy belépsz, a csontváz mellett mindjárt egy ládát találsz. Benne: lőszer/275 Ordinary bullets.
Menj be a csatorna-csőbe. A kart meghúzva, felemelkedik a rács. Menj be. Mögéd kerül egy repülő szörny! A kijutáshoz szükséges kar a csatorna végén a rács jobb oldalán van. Ugord át a vizet, húzd meg a kart. A rács felemelkedik, átmehetsz. Haladj a vízből kiemelkedő úton. A jobb oldali ajtó zárva, a bal oldalin menj be. Bent sötét van. Menj fel a lépcsőn. Három zombi veti Rád magát. Jobbra haladj, egy denevér, tovább haladva megint egy. Jobbra, a boltív alatt be. Egy cella-féleségbe érkezel, melynek az alját szalma borítja. Menj le a lépcsőn, az asztalon megtalálod a várbörtön kuklcsát/Dungeon key-t. Denevérek. Az elemlámpával nézz körül, találsz még kétféle lőszert és egy életerő italt/Restorative Tonic-ot is. Menj vissza, a korábbi zárt ajtó a kulccsal már nyitható. Lépj be. Fel a lépcsőn. Vigyázz. Mögötted egy denevér. A rács leereszkedik s egy liftszerű talajrész fel, rajta egy zombi. Lépj a liftre, felvisz. Mögötted egy zombi. Haladj tovább, szemből megint kettő. Egy bánya-aknán keresztül bejutsz egy körszerű helyiségbe. Sok zombi és egy szárnyas nehezíti a továbbhaladásodat. Itt két kart találsz. Az egyik a vizes teremben emeli fel az eddig víz alatt lévő falrészeket, a másik a zárat nyitja. Menj ki, visszajutottál a kezdő terembe. Újra menj be a jobb oldali ajtón - ahol a kulccsal tudtál bemenni. Most a rács felemelkedik, fuss vagy ugorj át, mielőtt a tüskés csapda megölne. A túloldalt is találsz egy kulcsot, a második várbörtön kulcsot/Dungeon key-t. A felemelkedett falrészeken eljutsz a harmadik ajtóhoz.
Lépj be, azonnal egy zombi jön szembe. Fel a lépcsőn. Egy lengő pallos állja utadat. A túloldalán egy zombi, várd meg, míg feléd indul, a többit elvégzi a penge. A két oldalon egy-egy ajtó. Ha a bal oldalin mész be, egy zombi után lemehetsz a lépcsőn. A fejed felet madarak köröznek. Egy szarkofág-szerű építmény áll előtted, előtte két kandeláber, az egyikben piroslik valami s köztük egy kőlap. A lépcső mellett egy láda, benne: lőszer/120 Ordinary Bullets. Egyelőre nem tudsz semmit tenni. Menj ki.
Menj a túloldali ajtóhoz, két megelevenedő kőszobor őrzi. Viszont zárva van.
Fel a lépcsőn, a pallosra ügyelj! Nyisd ki a középső ajtót és lépj be. Ugrálj át, de minden egyes ugrás előtt tárolj! A túloldalon három repülő zombi-nő, s egy vörös háromszög alakú kő, vedd fel. Vissza. Majd a pallosok után le a lépcsőn és jobbra be az ajtón. Egy zombi. Leérve egy láda van a lépcső mellett, benne lőszer/200 Ordinary bullets. Van itt két kandeláber, a jobb oldaliba helyezd a vörös követ. Megnyílik egy ajtó a falban. Menj be, egészen addig, míg egy vízhez nem érsz, ami egy kör alakú szigetet vesz körül. Menj be, de előbb tárolj.
Bent találkozhatsz Count Voicu-val, a főellenséggel. Átváltozik vámpírrá, és repkedni kezd, eközben kell lőnöd - az élete fogyását a bal alsó sarokban skálán láthatod -. Közben meg-meg áll, és ilyenkor szikladarabok potyognak a plafonról, figyelj nagyon! Amikor már majdnem elfogyott az élete, egy ponton túl hiába lövöd, semmi nem történik. Vedd magadhoz a nálad lévő Holy Relic-et, döfd le vele.
Filmbejátszás.
Ezt követően vedd fel a kulcsot/Sanctum key a földről s menj ki, visza az első lengő palloshoz. Menj át a túloldali ajtóhoz, és az új kulccsal nyisd ki.
Menj egészen addig, míg két zombi-nő nem támad rád, majd újabb három. Ezután vizsgáld meg a középső drapériát a falon, előjön mögüle Bride.
Innen egy hosszú filmbejátszás következik. Hamarosan megérkezik Svetlana is, és előkerül a polgármester/mayor is.
Ezután Svetlanával és Bride-del távoztok.
Második rész: A Föld Alatti Isten Síremléke
(Tomb of the Underground God)
1931 Texas
Redeye/TX mission
1., A vonat (Train):
A vonaton a filmbejátszást követően egy vagonban vagy. Akár merre indulsz 1-1 vérfarkassal(werewolf) kell megküzdened. A békés utasok változnak azzá (egy nő és egy férfi).
Ha tőled elfelé mész, a vagonajtó zárva, gyere magad felé és menj ki. Mássz fel a másik vagon tetejére, majd mássz bele. Itt nincsen ellenség. Viszont középtájon találsz egy kis utazóládát. A fölötte lévő nagy láda szétlőhető, benne egy Hiram’s Medical Kit. Ezután mássz fel a vagon másik végén lévő létrán, be a következő vagonba. A kályhában ég a tűz. Tovább. Kint egy nyitott vagon, hordókat szállít. Tovább, be a másikba. Bent húsokat szállítanak, ahol két vérfarkas zabál. Lődd le őket! Tovább. A szénszállítón fel vehetsz egy fejszét/Axe. Ezután mássz fel a szénrakásokra (itt tárolj!) és ugorj át (futással) a mozdonyra. A kabin előtt baloldalon fekszik a mozdonyvezető, halott. Vedd el tőle a kulcsot/key. Indulj vissza. A visszaúton 4 vérfarkassal kell megküzdened, míg a kiindulási vagonba nem jutsz. A kulcs már nyitja a szemközti ajtót. Kiérve fent, mögötted egy vérfarkas. A másik vagonban a kályha mellett egy nő ül, hamarosan ő is vérfarkassá válik, akárcsak a kocsi jobb végében ülő férfiből. Innen az éttermi kocsiba jutsz, de itt nincsen semmi. Ez a vonat vége.
Mássz fel a tetőre s indulj el visszafelé. Két vérfarkassal futsz össze. Majd miközben visszafelé haladsz, Alpha-val - ő is vérfarkas -.
Fordulj vissza, menj a vonat hátuljához, a fejszével törd ki az ajtót. (Tárolj!) Mássz fel, és megint indulj vissza. Újra megjelenik Alpha, s most végleg meg kell küzdened vele.
Az ezt követő filmbejátszásban a mozdony felrobban, leugrasz a vonatról.
2., A város (Town):
A filmbejátszásban egy pappal/Reverend (csuhás talán a szlengben) beszélgetsz, aki ásóval a kezében magyaráz neked. Elmentek a telegráf iroda mellett, fel a temetőben lévő kápolnába. Itt a sarokban egy ember fekszik.
Indulj ki a templomból s a temetőből is. Útközben meg kell küzdened egy zombival, mely a temetőben a földből jön elő. A házak közé érve először a Smitty’s Hardware & Dry Gouds feliratú házat pillantod meg, előtte két zombi táplálkozik. De zárva. Ettől jobbra van a seriff irodája. Ide is bepillanthatsz, miközben egy zombi jön jobbról és mellékutcából egy zombi-kutya. Jobbra a Saloon. Ajtajában egy zombi. Menj fel az emeletre, ott a másik. Fent csak bal első ajtó nyitható, ez viszont kivezet az utcára. Míg a többi zárva.
Ha kimész menj tovább jobbra. Az első elágazásnál menj jobbra a házig. Ez Smith-ék háza. Egy zombi-kutya támad rád a ház előtt, kisvártatva egy zombi-tehén(!!). A ház mindkét (a jobb oldali is) ajtaja zárva. Feletted varjak keri
|