hegepeti
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ennyi az idő:
 
Stronghold Crusader
 
Végigjátszások
Végigjátszások : Bridge commander

Bridge commander

ismeretlen  2006.07.04. 20:01

Bridge Commander Szemelvények a Csillagflotta Adatbázisból

Bridge Commander

Szemelvények a Csillagflotta Adatbázisból

 

Harci irányítás

 

A csatákat taktikai nézetben érdemes megvívni. A SPACE-szel váltogathatsz a híd és a taktikai nézet között. Az F gombokkal továbbra is eléred a tisztek menüit, de ilyenkor csak a lényeg jelenik meg (pl. F1 - navigációs panel, F2 - taktikai panel, F5 - energiaszabályozás, javítás panel).

Az impulzus hajtómű szolgáltatta sebességet 1-9 fokozatban határozhatod meg az azonos számbillentyűk segítségével vagy az egérkerék mozgatásával: előre forgatva gyorsítasz, hátra pedig lassítasz. Az „R” hátramenetet kapcsol.

A hajó orrát a „W” gombbal emelheted felfelé, és az „S”-sel lefelé; az „A”-val fordulsz balra és a „D”-vel jobbra. A jobb egérgomb a fézer tűz, a bal pedig a torpedóvetés.

A backspace gomb a legfontosabb ebben a játékban. Nyomkodásával továbbléptetheted a dialógusokat.

 

Csillagflotta Akadémia - A csillaghajó taktikai rendszereinek ismertetése

Az alábbi szakirányú válogatást az 1.-4. évfolyam tananyagainak felhasználásával az Akadémia állította össze csillagflotta kadétok részére.

20-14-es bejegyzés: célzás alrendszerekre

A csillaghajó taktikai tisztje két szinten határozhat meg célpontot a komputer számára: kijelölheti magát az ellenséges hajót - ez esetben a hajótest integritásának csökkentésére utasítja a célzórendszert. De elrendelhet taktikai pontosságú támadást is a célpont hajó valamelyik alrendszere ellen. Az alrendszerek olyan fedélzeti egységek, mint: pajzs, generátor, impulzus hajtóművek, híd, torpedóvetők stb. Ezek a hajó neve alatt lenyíló, hierarchikusan felépített menüben jelölhetők ki. Figyelem: a hierarchia többszintű is lehet, például a torpedóvetők alá tartozik még az első és a hátsó torpedóvető, vagy a warp hajtóművek alá a bal és a jobb gondola.

Az alrendszerek támadása kiemelten fontos taktikai elem. Az erősebb, kevésbé fordulékony hajók ellen, vagy amikor az ellenfél impulzus hajtóműve már megsérült, és ezért a manőverező képessége töredékére csökkent, érdemes alrendszerekre vagy konkrét berendezésekre célozni.

21-17-es bejegyzés: a célmező használta

A célpont hajóra kivetített célmező mutatja meg, hol helyezkedik el az ellenséges hajón célba vett berendezés. A taktikai tiszt feladata olyan irányból és szögből közelíteni az ellenséget, hogy annak célba vett berendezései ne legyenek a hajótest takarásában. A pontos találat érdekében a fézerekkel jobb minél közelebbről tüzelni.

A célkereszt jobb és bal oldalán két-két vonás mozog: közelítenek egymáshoz, végül nyíllá állnak össze. Ez a torpedóvetők bemérő rendszere. A taktikai tiszt manőverezzen úgy hajójával, hogy az első vagy hátsó torpedóvetők minél pontosabban a célkereszt közepe felé mutassanak. Ekkor a vonások függőlegesen közelednek egymáshoz - minél közelebb kerülnek, annál pontosabb torpedótalálatra van esély. Az ellenséges berendezések sérüléseit a display kijelzi, így a különbség a pontos és a pontatlan lövések között figyelemmel kísérhető.

Optimális esetben a bemérő vonások egy-egy nyílban egyesülnek a célmező jobb és bal oldalán: ilyenkor minden torpedóvetőből érdemes tüzet nyitni! Az egyes lövések pontosabbak, míg a kétszeres és négyszeres torpedóvetés inkább a hajóintegritás rombolására alkalmas. Vaktában kilövöldözni az értékes torpedókat taktikai hiba - kerülendő!

22-84-es bejegyzés: különleges célú taktikai támadások

A csillagflotta taktikai adatbázisaiban számtalan kapitány hagyott bejegyzéseket „trükkös” támadási taktikákról. Ezekben a végső sikert nem az ellenfél lefegyverzése vagy megsemmisítése útján érjük el, hanem létfontosságú berendezéseinek megrongálása által. Szemelvények:

22-25-48-as bejegyzés: Érdekes taktika a szenzorok támadása. Ha egy hajót sikerül megfosztani az érzékelőitől, akkor megvakul. Nem képes befogni a célpontot, gyakorlatilag harcképtelenné válik.

22-58-49-es bejegyzés: Amelyik hajó az impulzus hajtóművét veszíti el, gyakorlatilag mozdulatlan célponttá válik. Manőverező képessége drasztikusan lecsökken.

22-59-95-ös bejegyzés: A föderációs hajókon a warp-core elvesztése a hajó felrobbanásával jár.

22-65-98-as bejegyzés: Az álcázó berendezés elvesztése végzetes lehet a klingon és a romulan hajókra nézve.

22-68-45-ös bejegyzés: Amennyiben a feladat egy hajó menekülését meggátolni, nem az impulzus hajtóműveit kell tűz alá venni, hanem először a warp hajtóműveket, azután pedig vonósugárral fogságba ejteni.

Csillagflotta Akadémia - Alapelvek taktikai tisztek számára

A csillaghajó nem űrállomás vagy statikus fegyverplatform. A direktívák folyamatos mozgást írnak elő. A taktikai manőverek célja a hajó fegyverzetének optimális kiaknázása, az ellenséges tűz egyenletes megosztása a hajó pajzs-szegmensei között, a sérült berendezések védelme, illetve a legmegfelelőbb támadási pozíció elérése és megtartása. A Csillagflotta Akadémia az alábbi alapelveket oktatja.

55-78-as direktíva a fézerívek váltott használatáról

A föderációs hajók többsége 270 fokban képes tüzelni fézereivel. Ez általában 3-3 vagy 4-4 fézerívet jelent alul és felül. Ha egy fézerívből kifogy a töltés, nem képes többet lőni, újratöltésre van szüksége. A töltöttséget a kijelzőn eltérő színek jelzik: a zöld a feltöltött, a piros már csaknem kimerült, míg a kimerült fézerív kijelzése elsötétül.

A taktikai tiszt igyekszik úgy manőverezni a hajóval, hogy valamelyik feltöltött fézerív mindenkor az ellenség felé nézzen. Forgatja a hajót folyamatosan balra, azután jobbra, leszegi az orrát, hogy a felső fézerívek is lőpozícióba kerüljenek… és megint jöhet a forgás vissza jobbra, majd balra. Eddigre az alsó ívek újra feltöltődtek és kezdődhet minden elölről, így optimális esetben a csillaghajó folyamatos fézertűz alatt tarthatja a célpontot. Ez leírva egyszerűnek tűnik, ám a gyakorlatba átültetni meglehetősen nehéz feladat. Közben a pajzs-szegmensek állapotára is ügyelni kell… meg persze az ellenség sem vesztegel egy helyben.

56-12-es direktíva a gyenge oldal rejtéséről

A hajót övező pajzs hat szegmensre van osztva: első-hátsó, jobb-bal, alsó-felső. Hajótípusonként eltérő, hogy az egyes szegmensek milyen erősek. Amikor adott szegmensben a pajzs meggyengült, kijelzése elsötétül, és elvörösödik. Ez akkor következik be, ha az adott szegmens túl sok ellenséges tüzet kapott. Ezért a taktikai tisztnek törekednie kell arra, hogy kitérő manőverezéssel megossza az ellenséges tüzet a pajzs-szegmensek között. Ha valamelyik szegmensben már sötét a pajzs, vagy le is bomlott, úgy kell fordítania a hajót, hogy arról az oldalról már ne érje ellenséges tűz.

Ugyanez igaz a hajó alrendszereire és bizonyos mértékig a hajótörzs szerkezeti integritására is. A képzett taktikai tiszt tudja, melyek hajójának gyenge pontjai és létfontosságú alrendszerei, és ezekre a szegmensekre fokozottan ügyel. Ahogyan értelemszerű, úgy igyekszik az ellenfél lehetőleg legsebezhetőbb pajzsszegmensére koncentrálni saját támadásait.

66-42-es direktíva a vakfoltok kihasználásáról

A vakfoltok olyan területek a hajó körül, amelyeket egyetlen fegyverrel sem, vagy csak kevés, gyenge fegyverzettel képes belőni. 270 fokos fézerívük miatt a föderációs hajóknak kevés a vakfoltja, ám a klingon és a romulan hajók kiterjedt vakfoltjai hatalmas taktikai előny kínálnak az ellenségnek. A taktikai tiszt az ellenség vakfoltjaiba manőverezi hajóját, és igyekszik az ütközet alatt mindvégig ott is tartani.

66-07-es direktíva a frontális támadás előnyeiről

A legtöbb hajón - még a föderációs hajókon is - menetirányba néz a legerősebb fegyverzet. Fézerek, distruptorok, torpedók… ez a hajó legerősebb tűzvonala. Az összecsapást érdemes frontális támadással kezdeni, és minden alkalommal, amikor az előre néző fegyverek újratöltötték magukat, ismét az ellenség felé fordulni. Persze az ellenfél igyekszik majd elkerülni a frontális tűzvonalat… ahogyan a taktikai tisztnek is törekednie kell arra, hogy ne kerüljön az ellenség frontális tűzvonalába.

66-59-es direktíva a rárepülő taktikáról

Ez a taktika elsősorban a gyors, de gyengén manőverező hajóknak hasznos. A klingonok és a romulánok számára viszont hagyomány. Lényege a nagy sebességű frontális támadás. A hajó ráront az ellenségre, tüzel az első torpedóvetőkből (és ha van, a distruptorokból), majd elhúz a célpont felett vagy alatt, és hátsó torpedóvetőiből is megsorozza. A taktika kulcsa, hogy a támadó hajó nem fordul el, nem lassít, hanem a támadás után maximális sebességgel távolodik a célponttól, s csak akkor fordul vissza újra, amikor fegyverei feltöltődtek. A romulan és a klingon hajók az eltávolodási fázisban álcázásba váltanak, igyekeznek úgy helyezkedni, hogy következő rárepüléskor oldalról, alulról vagy felülről csaphassanak le a célpontra. A rárepülő taktikát a rosszul manőverező, de gyors föderációs hajók is sikerrel alkalmazhatják.

95-15-ös direktíva a csillaghajó energiarendszerének szabályzásáról

A közhiedelem szerint amennyiben elegendő energia áll rendelkezésre, harci helyzetben mindig előnyös a pajzs és a fegyverrendszer 125%-os terhelése. Csakhogy a csillagflotta-kapitány taktikáját arra alapozza, hogyan használhatja ki legjobban hajójának erősségeit és kerülheti el a gyengéit. Az energiaszabályozás nem arra szolgál, hogy kiegyenlítsen egy gyengeséget, hanem arra, hogy tovább erősítse az erősséget. A gyenge pajzsnak nem használ a többletenergia sem, az ilyen hajóval inkább arra kell törekedni, hogy kimanőverezze a közvetlen találatokat, ehhez pedig minél nagyobb hajtómű-teljesítményre van szükség.

Csillagflotta Taktikai Adatbázis - föderációs hajók

Az alábbi összeállítást az Admiralitás készítette csillagflotta-kapitányok számára. Tartalmazza néhány föderációs csillaghajó taktikai jellemzőit és tanácsokat a velük követendő stratégiáról.

Föderációs Type IV Sikló

Kivételes manőverező képességgel megáldott, de gyenge fegyverzetű hajó. Egyetlen esélye, ha olyan közel repül az ellenfélhez, amennyire lehetséges. A torpedókat és a distruptor lövedékeket képes elkerülni, de a sugárfegyverek lövedékeit nem. Ezek hamar lebontják a pajzsát, és akkor a sikló minimális szerkezeti integritásának köszönhetően kiszolgáltatottá válik - erre minden parancsnok fokozottan ügyeljen!

Föderációs Ambassador osztály

A hajó erőssége a jó manőverező képesség, és az, hogy nincsenek vakfoltjai, vagyis minden irányba képes tüzelni. Hátránya a gyenge pajzs és a lassú sebesség. Ezek ismeretére kell alapozni a követendő taktikát. A hajó folyamatos manőverezést kíván, így a fézerekkel szünet nélkül tűz alatt tarthatja ellenfelét, s jelentősen gyengítheti annak pajzsát. A kapitány taktikája arra irányuljon, hogy hajója az ellenség vakfoltjaiba kerüljön, és ugyanarra a pajzsszegmensre összpontosítsa a lézertüzet. Ezt sokat kell gyakorolni. Ugyanakkor kiemelt figyelmet követel a saját pajzsszegmensek védelme - ezek között manőverezéssel kell megosztani az ellenséges tüzet, mert az Ambassador osztály rosszul viseli az egy oldalról érkező támadásokat. Persze a fézerívek váltogatásával a pajzsszegmensek problematikája is megoldódik.

Föderációs Nebula osztály

A Galaxy osztály kistestvére. Egyetlen előnye, hogy jelentős veszteségeket képes elviselni. Taktikája is teljességgel szokványos: az ellenséges tűz megosztása a pajzsszegmensek között, a lézerívek folyamatos váltogatása. Kiváló tanuló jármű fiatal kapitányok számára. A Nebula osztály hídján követendő taktikát igazából nem a saját, hanem az ellenséges hajó határozza meg: az, hogy az éppen aktuális ellenfélnek mi az erőssége és a gyengéje. A Nebula osztály kiválóan alkalmazkodik, szinte bármilyen taktikára alkalmas… bár semelyikben sem kiemelkedő.

Föderációs Akira osztály

A tűzerejéhez képest kicsi és fürge hadihajó. Nem ér fel a Sovereign osztállyal, ugyanakkor karakteresebb és érdekesebb hajó. A kisebb ellenfelekkel szemben erőd, a nagyobbak ellen viszont kiváló támadó hajó, amely lecsap, majd eltávolodik. Gyenge pontja az alsó, felső és hátsó szegmens, a kapitány ne engedje, hogy az ellenség ebből a pozícióból támadjon. A hátsó torpedóvetők sérülékenyek, és a híd sajnos úgyszintén.

Föderációs Galaxy osztály

A Galaxy lomha, de erős hajó, melynek még akkor is marad esélye a harcban, ha elveszti a pajzsát. Minthogy a Nebula osztály nagytestvére, az általános föderációs taktika a Galaxy osztály hídján is beválik: frontális támadás, a fézerívek váltogatása. Amire határozottan nem alkalmas, az a rárepülő taktika. Tipikus ellenpéldája az Akadémia energiaszabályozásról tanított elveinek: a Galaxy igenis igényli, hogy hajtóműveinek gyenge teljesítményét a legénység 125%-os túlszabályozással ellensúlyozza.

Föderációs Sovereign osztály

A föderációs hajók királynője. Egyetlen gyengéje, hogy hátulról sérülékeny, de fordulékonysága és fürgesége révén nehéz a gyenge pontjához férkőzni. Kétoldali és hátsó pajzsszegmensei a leggyengébbek, viszont minden pajzsa gyorsan regenerál. Tökéletesen alkalmas a rárepülő taktikára. Nagy sebesség mellett is könnyű vele befogni az ellenséget, miközben a Sovereignt nehezen fogják be az ellenséges torpedóvetők. Ezt a hajót taktikai szarvashiba álló erődként használni. A legjobb teljesítményt 125%-os hajtómű és fegyverrendszer terheléskor adja.

Csillagflotta Taktikai Adatbázis - Taktika tanácsok

Az idegen hajók gyenge pontjairól és az ellenük alkalmazandó taktikáról szóló szemelvényeket az Akadémia állította össze csillagflotta-kapitányok naplóbejegyzéseiből.

2014-es bejegyzés: Követendő taktika romulan harci madár ellen

Bejegyzést tette: Julian Amarok parancsnok, a USS Nomad taktikai főtisztje

A harci madárnak két veszedelmes fegyvere van: az álcázás és az előre irányuló fegyverzet. Tapasztalatom szerint mögötte kell maradni, félig alulról vagy félig felülről támadni, közel óvakodni, és folyamatosan hozzá igazítani a hajó sebességét. Rosszul manőverező hajó, ezért a feladat nem lehetetlen. Hátulról ostromolni a pajzsot, aztán kilőni az impulzus hajtóművet és az álcázó berendezést - ezután könnyű célponttá válik.

A romulan parancsnokok kedvelt taktikája, hogy a csata közepén is felvonják az álcát, eltűnnek, s megkísérelnek láthatatlanul az ellenfelük mögé kerülni. Ez életveszélyes! Amikor a harci madár felvonja az álcát, a legfontosabb teendő tartani a sebességet, és hirtelen fordulókat tenni. Semmiképpen sem szabad állva várakozni következő felbukkanására!

6054-es bejegyzés: Klingon Bird of Prey

Bejegyzést tette: Martok tábornok

Csak óvatosan! Ez a kiváló klingon hajó elbánik a nála nagyobb és erősebb fegyverzetű ellenfelekkel is. Átkozottul fürge, képes elkerülni a torpedókat, és a számára legkedvezőbb pozícióból támadni. Főként a fézerekkel érdemes lőni rá. Ha más hajókat védelmez tőle, kapitány, a distruptor ágyúkat vegye célba, ezek a legveszedelmesebb fegyverei. Ha viszont saját hajójának épségéért küzd, inkább az impulzus hajtóművét célozza, gyakorlatilag mindegy, milyen irányból, mert a Bird of Prey úgyis kimanőverezi Önt. Inkább arra ügyeljen, hogy a legnagyobb tűzerővel forduljon felé… és amikor a klingon támad, fordítsa el felőle a saját meggyengített pajzsú oldalát - a Bird of Prey tűzereje egyetlen rárepülés alatt is szétzúzhatja Önt. Kapla!

És még valami, kapitány. Egy titkos tanács: próbálja elkapni a vonósugárral, majd lelassítani. Ha ez sikerült, akkor már letarolhatja torpedókkal!

205-ös bejegyzés: A klingon Vorcha csatacirkálók ellen

Bejegyzést tette: Samuel B. Nelson kapitány, a USS Lambda parancsnoka

A Vorchának borzalmas a tűzereje. Tilos, ismétlem, tilos elé kerülni! Alatta, felette, és mellette biztonságos, hátrafelé is mindössze egyetlen torpedóvetője néz. Innen kell megtámadni, és nem szabad átadni neki a kezdeményezést. Méretéhez képes gyors, de gyengén manőverezhető. Jön, pusztít, elrobog, majd eltűnik. Ha belekezd ebbe a játékba, akkor az impulzus hajtóművek és az álcázó berendezés az elsődleges célpont. Meg se próbálja senki nyers erővel szétrombolni - úgysem sikerül. Mivel lomha, használhatók ellene a torpedók, de csak célzott, egyes lövésekben.

6689-es bejegyzés: A kardassziai hajókról

Bejegyzést tette: Ben Sisko kapitány, a DS-9 parancsnoka

A kardassziai hajókra egységesen igaz, hogy hátul mind a pajzsuk, mind pedig a hajótörzs gyenge és sérülékeny. Minden esetben törekedni kell rá, hogy a támadás hátulról érje őket. A Galor és Keldon osztályok gyenge pontjai még az elülső kompressziós sugárzók; ha itt éri őket találat, a hajótest integritása súlyos károkat szenved.

10712-es bejegyzés: taktika a kessok hajók ellen

Bejegyzést tette: Jean-Luc Piccard kapitány, az Enterprise parancsnoka

A kessok hajókról megállapítottuk, hogy hátulról a legkevésbé védettek. Mindenekelőtt javító rendszerüket és álcázó berendezésüket kell tönkretenni. Ezután jöhet a warp core és az impulzus hajtómű. A klingonoknál és a romulanoknál jelentősen lassabban képesek csak ledobni és felvonni az álcát, ilyenkor különlegesen sebezhetők.

 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptár
2026. Október
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Ennyien néztek minket:
Indulás: 2006-05-09
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!