Icewind Dale HoW Gaming Guide
ismeretlen 2006.07.12. 21:56
Icewind Dale HoW Gaming Guide
Icewind Dale HoW Gaming Guide
(Az alkalmazhat taktikk fejezetben a Heart of Fury mdot vettem alapnak. Knnyebb szinten sokkal egyszerbben meg lehet oldani a feladatokat.)
Lonelywood
1. A kt mellett ll kislny a segtsgnket kri, mivel a „testvre” az btortsra bemszott a ktba. grjk meg neki, hogy segtnk rajta, s szerznk valahonnan egy ktelet, mellyel kihzhatjuk. A fogadban tallhat iszkos n elmondja, hogy a lnynak nincs is testvre, csak a csaldi krlmnyei miatt hazudozik. Krdezzk ki a lnyt, s vegyk r, hogy elmondja a nagy titkot, melyet fra mszs kzben lesett ki (a fogads mgikus tjrja). Amint beszltnk az apjval, s sikerlt rvennnk a fogadban lebzsel anyjt, hogy trjen haza, a kislny is hajland lesz szt fogadni, s haza megy.
2. Emmerich Hawksinger kunyhja. Az itt l ranger az ltala faragott tvolsgi fegyverek eladsbl tartja fenn magt. Krdezzk meg, mit tud neknk mondani a barbrok titkos tmaszpontjrl. Az tmutatsa alapjn jellhetjk be a trkpnkn a tbor pontos helyt. A jtk sorn tbbszr meg kell ltogatnunk, mivel kln kldets kapcsoldik hozz. A krnyken garzdlkod csapdalltkat titokzatos, mgikus ervel br farkas tartja rettegsben. Ahogy a trtnet halad elre, a hrom testvr kzl kett ldozatul esik a fenevadnak. A Burial Isle utn kiderl, hogy a gyilkossgokat Emmerich kvette el vrfarkas alakban. A lycanthrpit ugyan nem tudjuk meggygytani, viszont a fogadstl (Kieran) megszerezhetjk azt a mgikus talizmnt, mely kpes az tvltozst megakadlyozni.
3. Wauken Temploma, ahol Quinn, a flszerzet pap tallhat. Miutn megltogattuk a hordksztt, krdezzk meg Quinntl, hogy nem tudna-e valami j munkt keresni dlen a szerencstlen mesterembernek. A templom hts rszben tallunk egy rejtett reget, melyben nhny varzstrgy rejtzik. rdemes megvizsglni a pap ltal rustott varzsfegyvereket. Nhnynak kzlk egszen j hasznt vesszk az lhalottaktl nyzsg Burial Islanden.
4. Miutn kidobtak minket a barbrok tborbl, az itt bklsz halszt krhetjk meg, hogy vigyen t minket a Burial Islandre.
5. Kieran fogadja, a Whistling Gallows. A megviselt llapotban lv trp harcostl megtudhatunk nmi inft a barbrok vezetjrl. Itt iszik tovbb a hazuds kislny mamja, aki szeretne minl elbb megszabadulni unalmasnak hitt frjtl. Beszljnk a fejvel, s magyarzzuk el neki, hogy a csaldjnak szksge van r, s ezrt otthon a helye.
Gonosz cselekedet: A gonosz belltottsg csapat akr gyba is bjhat vele. Ebben az esetben azonban vesztnk a hrnevnkbl, valamint elesnk a jcselekedetrt kapott tapasztalati pontoktl.
A brpult mellett ldgl brd 10 aranyrt hajland elnekelni szomor trtnett, melybl kiderl, hogy addig nem trhet vissza szve hlgyhez, mg el nem kert egy jgbl ksztett rzst. Ezt viszont csak a Gloomfrost barlangokban l vak trpekovcs kpes elkszteni. Kieran, a fogads tulajdonkppen lruhs mgus, aki a hosttoweri mgusakadmia nagyhatalm urai ell bujkl ezen a kies vidken. Miutn a kislny elpletyklta a mgikus tjrt, a fogadsnak nem maradt ms vlasztsa, mint elmeslni lete trtnett. A hallgatsunkrt cserbe felajnlja mgikus kollekcijt. Vegyk meg tle mindenflekppen a Contact Other Plane varzslatot, ez jl jn majd a temetkezsi szigeten. A barbr fnk leleplezse utn aludjunk egyet a fogadban. Tvozs utn a fogad eltt egy mgus rdekldik Kieran utn. Mivel a bartunk, s szmtalanszor segtett, ne ruljuk el. Ekkor sajnos meg kell kzdennk a gonosz mgus bartaival (kt zsoldos harcos, egy zsoldos tolvaj, egy pap, kt mgus). Ksztsk fel alaposan a csapatunkat, mivel igen kemny csata el nznk. Gyorsts, lds, vdvarzslatok, regenerl muzsika...
Gonosz cselekedet: Abban az esetben, ha rosszindulatan bemrtjuk a szkevnyt, akkor veszi kezbe az esemnyek irnytst. Egyedl lenyomja a brgyilkosokat, ebben az esetben viszont elesnk a tapasztalati pontoktl, s az ldzk felszerelsnek nagy rsztl.
6. Purvis, a srs kalyibja. Szp csendesen temeti a halottakat, de az lcja nem szabad, hogy megtvesszen minket.
7. Tybald Dunn, a kdr. A sok munka miatt nem szentel elg idt a csaldjnak. Teljesen ki van szolgltatva a polgrmesternek, mivel csak rajta keresztl tud munkhoz jutni. Mesljk el neki, hogy a flszerzet pap tud munkt a vroson kvl, s mris jobb kedvre derl.
8. Baldemarnak, a vros polgrmesternek a hza. kpviseli Lonelywoodot a tancsban. A barbroknl tett els ltogats utn kiderlt, hogy a tancs felbrelt egy orgyilkost, akinek az lett volna a feladata, hogy meglje a barbrok vezetjt. A kudarcba fulladt ksrlet utn beszljk r a polgrmestert, hogy leplezze le az sszeeskvket a tancs eltt. A barbr fnk megbuktatsa utn nzznk vissza ebbe a hzba. Itt tallkozunk Purvisszel, akirl kiderl, hogy brgyilkos, s az egsz csaldot lemszrolta. Amint kilpnk az pletbl, rgtn neknk ugrik, br a csapat ellen nincs sok eslye.
9. A hrom csapdallt fivr viskja. Szegnyekre a trtnet sorn rjr a rd, a vrfarkas egyms utn tpi szt a testvreket.
Barbarian Camp
1. A barbr trzsf, Wylfdene terme. Az els tallkozskor nagyon gy tnik, hogy az reg nem szvlel minket, mivel mg a trzs smnjt is szmzi csak azrt, mert az a vdelmnkre kelt. A tvozsunk eltt mg kiadja a parancsot a katoninak, hogy titokban vgjk el a torkunkat. Hivatkozzunk Tempus istenre s a barbrok becsletre, majd hajzzunk t a Burial Isle-ra.
2. Wylfdene leleplezse utn itt talljuk meg a barbr smnt, aki tteleportl minket a vgs csata helysznre (Sea of Moving Ice)
Ellenfelek: A Wyrm trzshz tartoz barbrok.
Alkalmazhat taktikk: Sima gy. Csak arra kell gyelnnk, hogy megelzzk a barbrokat, s mi verjk agyon a lzad trzs harcosait, klnben nem kapjuk meg az rtk jr tapasztalati pontot. rdemes tvizsglni a tborban tallhat ldkat, remek varzstrgyak rejtznek bennk.
Burial Isle
1. Edion Caradoc varzsltornya. Az itt l mgus ritka betegsggel lett megfertzve, mely szp lassan elemszti t. Kellemes varzstrgyakat vehetnk tle.
2. A sziget egyik komolyabb vdelmezje, a jegesmedve szelleme. Nehezebb szinten komoly ellenfl, de nem ktelez megkzdeni vele.
3. Ngy barbr szellemsmn azt kveteli, hogy azonnal hagyjuk el a szigetet. Nyugodtan lecsaphatjuk ket.
4. Ide lett szmzve Hjollder, a barbr smn. gy tnik, belenyugodott a sorsba, de ha hozunk neki bizonytkot arra vonatkozan, hogy Wylfdene nem az, akinek mondja magt, hajland visszatrni velnk a szigetre. A bizonytk az als srkamrkban tallhat (a fnk megrepedt talizmnja).
Ellenfelek: Barrow Wights, Drowned Dead, Polar Bear Spirit, Winter Wolf Spirit, Brown Bear Spirit, Undead Shaman
Alkalmazhat taktikk: Az lhalottak ellen hasznlhat fegyverek nagyon jl jnnek a szigeten. rdemes a harcosokat elre kldeni, s felvrtezni ket vdekez varzslatokkal. Sokat szmt, ha tesznk rjuk gyorstst, br arra vigyzzunk, mivel a hats elmlsval a csapatnak pihennie kell. Sokat segthet nhny megidzett lny is (lehet akr lhalott is).
Burial Isle - als szint
1. Az itt tallhat dmonpncl megszerzse nmi trkkzst ignyel. Ne dljnk be a dmon hazudozsainak, s ne engedjk meg, hogy a htizskunkba msszon (az a pncl eltkozott, s azonnal megli azt, aki magra lti). A mgussal varzsoljunk egy Contact Other Plane-t, s krdezznk r a dmon igazi nevre. E nv birtokban mr knytelen engedelmeskedni, s a pnclt biztonsgosan felvehetjk.
2. Itt tallhat Wylfdane srkamrja. A srt rz szellemeket sajnos le kell darlnunk, nincs md a bks megegyezsre. A koporsban megtalljuk a halott harcos szent szimblumt, melyet valaki szndkosan megronglt. Ez mr elegend bizonytk a smnnak az rulsra. Tle tudjuk meg, hogy a kvetkez helyszn, amelyet meg kell ltogatnunk, Gloomfrost barlangjai, ahol a ltnok boszorkny rejtzkdik.
Ellenfelek: Drowned Dead, Barrow Wight, Vailing Virgin
Alkalmazhat taktikk: Ezen a szinten egyedl a Vailing Virginek okozhatnak komoly gondot. Kiltsuk remnytelensggel tlti el mg a legmerszebb harcosok szvt is, s radsul komoly sebzsekre is kpesek. Mgijuk azonban hatstalan az lhalottakkal szemben, gy rdemes inkbb ezeket bevetni velk szemben. Az urnk nagy rsze csapdkkal lett levdve, gy nem rt, ha a tolvajunk tvizsglja ket, mieltt nekiltunk a fosztogatsnak.
Gloomfrost bejrat
1. Itt tallhat a trpekovcs (Tiernon) elveszettnek hitt pajzsa. Vigyk el hozz, kpes lesz megjavtani.
Ellenfelek: White Wolf, Ice Troll, Frost Giant, Polar Bear, Frost Salamender, Yeti
Alkalmazhat taktikk: Meglehetsen egyszer plya, egyetlen irnyba lehet csak menni. A plyn tallhat ellenfelek kzl csak az risok jelentenek igazn nagy veszlyt, de ket tz alap varzslatokkal hamar helyre lehet igaztani.
Gloomfrost 1. szint
1. Itt l Tiernon, a vak trpekovcs, akinek az a hbortja, hogy jgbl kszt mindenfle varzstrgyat. Amennyiben elhoztuk neki meghasadt pajzst, nagyon szvesen megjavtja azt. Az ID-bl megszerzett Restored Blade of Aihonent is kpes felturbzni, csak meg kell krnnk r. Minden trpe letben eljn az a pillanat, amikor elkszti lete f mvt. Csak rajtunk mlik, hogy a trpe mesterkovcs milyen varzstrgyat kszt jgbl. Lonelywood fogadjban tallkozhattunk a szomor brddal, aki az egsz fldrszt bejrta mr, hogy jgbl kszlt rzsra leljen. A kovcsmester kpes ilyet kszteni. A tovbbjuts szempontjbl ltfontossg, hogy megltogassuk, hiszen csak kpes olyan jgtkrt kszteni, mely a megnyitja az ajtt a ltnok kamrjba.
Ellenfelek: Remorhaz
Alkalmazhat taktikk: Nagyon vigyzzunk a frgekre, nehezebb szinten iszonyatos sebzst kpesek bevinni. Ehhez jn mg hozz a tzsebzs, mely gyakran vgez a legyenglt karakterekkel. Volt r plda, hogy a 200 HP-s trpe harcosomat egyetlen csapssal kifektette. Javaslom a Stalker papi varzslatot, mely kt Shambling Moundot idz meg. Ezek teljesen immnisak a frgek crushing tmadsaira, gy azok knnyedn legyzhetk. gyeljnk az utvdre is, a szrnyek szeretnek htulrl, vratlanul tmadni.
!!!!!Dobozba!!!!!
Tiernon kovcs varzstrgyai
Hand of the Gloomfrost
Great Sword +4
Kiss of Gloomfrost
Long Sword +4
Fist of the Gloomfrost
Mace +5
Fang of the Gloomfrost
Dagger +4
Tongue of the Gloomfrost
Halberd +4
Gloomfrost 2. szint
1. Remorhaz verem. Az itt fogva tartott frget kvlrl le tudjuk vgni, viszont a hulljhoz csak gy frnk hozz, ha a mgusunk dimenzikapuval beteleportl. Az ott tallt Kossuth’s Blood amulett minden mgus lma, hiszen jelentsen lervidti a varzslathoz szksges idt.
2. Az itt tallhat jgfal csak akkor semmisl meg, ha a kovcs ltal elksztett jgtkr mr a birtokunkba kerlt.
3. Itt l a vak jsn. Tle tudjuk meg, hogy a trzsfnkt nem Jerrod, hanem egy si fehr srkny szelleme szllta meg. A hisgt kihasznlva meg tudunk tle szabadulni (belenz a tkrbe), de ehhez vissza kell jutnunk a barbrok tborba.
Ellenfelek: Ice Golem Sentry, Remorhaz
Alkalmazhat taktikk: Ezen a szinten nagyon kell vigyznunk, mivel az egsz barlang tele van csapdkkal. A tolvaj menjen ell, s a csapdafelderts mindig legyen bekapcsolva. Gyorstsuk be a harcosokat, majd egyenknt kaszaboljuk le a glemeket. Hasznljunk tz alap varzslatokat, hiszen a jglnyek ellen azok a leghatkonyabbak.
Sea of Moving Ice
1. A barbr tbor. Az itt rohangl smn ingyenesen meggygytja az esetleges srlseinket.
2. Bejrat a srkny templomba. Az ajtt kt jgglem rzi, k csak akkor tmadnak, ha be akarunk jutni az pletbe.
3. A hajroncsban tallhat kpnyeg j szolglatot tehet a mgusoknak.
Ellenfelek: Greater Ice Troll, Greater Snow Troll, Scrag, Bergclaw
Alkalmazhat taktikk: Csak a nyers er szmt ezen a plyn (azrt ne feledkezznk meg arrl, hogy a trollokat csak savval vagy tzzel lehet vgleg elpuszttani). Gyorstsuk be a harcosainkat, idzznk meg magunk mell nhny elementlt, aztn induljunk el a szrnyvadszatra.
Jgbarlang 1. szint
1. Az itt tallhat csontvzban remek varzspnclt tallhatunk, melyet mg a brdunk is viselhet.
Ellenfelek: Greater Ice Troll, Greater Snow Troll, Bone Scavenger, Berg Yeti
Alkalmazhat taktikk: Egyszer hack & slash.
Jgbarlang 2. szint
1. A temetben lv csontvzak kztt rengeteg hasznos varzstrgyat tallhatunk (nyomjuk le a bal ALT billentyt, s zld krvonalat kapnak azok a terletek, ahol tallhat valami).
2. A srkny gyomrban rtkes varzstrgyak lapulnak. Ne hagyjuk ott ket.
3. A sahuagin pap nem ellensg. Npe kitasztotta, s htralv lett knytelen a csontvzak kztt lelni. Szksg esetn mg gygyt is.
Ellenfelek: Greater Ice Troll, Greater Snow Troll, Bone Scavenger, Berg Yeti, Water Kin Elemental, Iced Bones, Frozen Bones, Cold Bones
Alkalmazhat taktikk: A Water Elemental Kin j ellenfl. Hidegvarzslatai ellen a dmonpncl (100% Cold resistance) kivl vdelmet nyjt. Csak tvolsgi fegyverekkel vagy varzslatokkal tudjuk ket elrni. Az lhalott csontvzak ellen vltsunk fegyvert, a kardok helyett hasznljunk inkbb harci kalapcsot, buzognyt, vagy harci csphadart (a crushing tmadsok ellen nincs vdelmk). A csatk eltt ne feledkezznk meg a Haste varzslatrl.
Templom 1. szint
1. A srkny ltal felhalmozott varzstrgyak ezekben az ednyekben tallhatk.
2. Ezen a bejraton keresztl jutunk be a srkny barlangjba. Csak akkor nylik meg, ha nlunk van a Sahuagin Prince kulcsa.
3. Csak akkor lhetjk meg a srknyt, ha sztverjk ezt az oltrt.
Ellenfelek: Sahuagin Elite Guard, Vodyanoi, Ice Golem Sentry, Water Kin Elemental, Sahuagin Prince, Sahuagin
Alkalmazhat taktikk: Az egsz terep hemzseg a csapdktl, teht a tolvajnak mindig t kell nznie a termeket, mieltt belpnnk. Az ellenfelek hordkban trnek rnk, gy minden tudsunkra szksgnk lesz. Idzznk meg elementlokat, majd tiszttsuk meg az els termeket. A jgglemekbe csak akkor kssnk bele, ha mr nincs tbb ellenfl a templom els rszben. Ezutn indul az igazi mka, mert a fl sahuagin hadsereg a nyakunkba esik, s radsul j vzelementlok is elkerlnek. Nagyon nehz tkzet lesz, vessnk be mindent.
Templom 2. szint
1. Itt kzdnk meg a flelmetes fehr srknnyal, Icasarachttal.
2. Icasaracht llekkve, ezt is szt kell trnnk.
Ellenfelek: Icasaracht, Sahuagin Royal Guard, Vodyanoi, Sahuagin King, Sahuagin Underpriestess, Sahuagin Royal High Priestess
Alkalmazhat taktikk: A vgs kzdelem, melyben a dhng fehr srknyt kell megfkeznnk. Itt minden rendelkezsre ll eszkzt be kell vetnnk. rtelemszeren a srkny a legveszedelmesebb, gy r kell koncentrlnunk. A megidzett lnyeink lefoglaljk a papokat, gy elegend idnk lesz, hogy leverjk a srknyt. A sav s a tz ellen kevsb ellenll, gy ezek hasznlata ersen ajnlott. A srkny leverse utn meg kell semmistennk annak llekkvt is.
|