Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek
ismeretlen 2006.07.13. 13:19
Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek
Splinter Cell: Pandora Tomorrow multiplayer tippek
Amióta csak megjelent, a Pandora Tomorrow forradalmian újszerű multiplayer módja szerkesztőségünk kedvencévé vált. Ahogy körülnéztünk a neten, azt tapasztaltuk, hogy legújabb függőségünkkel messze nem vagyunk egyedül: virtuális szuperkémek, és zsoldosok ezrei hajkurásszák egymást az internet minden táján. A Pandora multi rejtelmeivel most ismerkedőknek, és gyakorlott kémeknek/zsoldosoknak egyaránt ajánljuk az alábbi tipphalmazt, amivel még profibb, halálosabb ellenféllé válhatnak az év legjobb többszemélyes játékában! Különösen nagy szeretettel ajánljuk a tippcsokrot annak a remek magyar játékmagazinnak, amely rendkívül magas színvonalú tesztjében azt találta kinyilatkoztatni, hogy a Pandora multija azért rossz, mert a zsoldosoknak „nincs éjjellátójuk, sem egyéb speciális eszközük”…
Zsoldosok
A legfontosabb alapszabály: mindig, minden körülmények közt tudnunk kell, hol tartózkodik a társunk (figyeljük a radart, és tartsuk a szóbeli kapcsolatot)! Ez két dolog miatt is létfontosságú. Egyrészt, ha megpillantunk egy mozgó alakot, vagy akár csak árnyat, egy pillanatnyi gondolkodás nélkül a nyomába eredhetünk, vagy tüzet nyithatunk rá, hiszen ha nem a partnerünk az, akkor kizárásos alapon csak betolakodó kém lehet. A másik ok, amiért tudnunk kell, merre jár a szövetségesünk, akkor nyer értelmet, ha a cimboránkat elkapja az egyik ellenfelünk. Ha tudjuk, hol történt a gaz hátbatámadás, jó eséllyel oda tudunk érni a tetthelyre, mielőtt az orvtámadó eliszkol, és megmenteni a társunk életét – vagy akár az életére törő kémmel együtt átküldeni őt a másvilágra. Ez utóbbi is jó üzlet, lévén az idő nekünk dolgozik!
Nagyon fontos, hogy ismerjük a pályát, ahol játszunk. Pontosan tudnunk kell, hol hatolhatnak be a kémek a megvédendő területre, hol vannak a szellőzőaknák be- és kijáratai, és az átlőhető álmennyezetek. Ha tudunk az ellenfél fejével gondolkodni, hamar kitalálhatjuk, hogy vajon merre rejtőznek a kémek… Pislogjunk sokszor felfelé, mert a kémek általában dobozok és egyéb tereptárgyak tetején mozognak, és soha, soha ne álljunk meg egy helyben!
Ha tűzpárbajba keveredtünk egy kémmel, és menekül előlünk, jó eséllyel maga mögé ejt egy füst-, vagy villanógránátot. Ilyenkor inkább ne üldözzük tovább, mert már ő van helyzeti előnyben, bárhonnan a nyakunkba ugorhat. Vigyázzunk arra, hogy a kémeket nagyon kemény fából faragták, rémesen hosszú ideig kell lőni őket, mire kifekszenek. Szemtől szemben erősebbek vagyunk, hiszen csak a hátunk mögé kerülve tudnak kifektetni bennünket, ezért legyünk állandóan mozgásban, és ha csak lehet, vessük a falnak a hátunkat.
Felszerelés
Fegyver: A tüzelési módot kapcsoljuk át rövid sorozatra az F gombbal, így kevésbé fog szórni a mordály. Amikor csak lehet, törekedjünk fejlövésre: egy pontos fejlövés a kém életerejének jó háromnegyedét elviszi, míg test-találatból tíz is kell neki, hogy eltávozzon az élők sorából.
Akna: A legjobb barátunk! Igyekezzünk olyan helyekre rakni, ahol a kém már csak túl későn veheti észre, illetve nem tudja távolról hatástalanítani. Egy bevédendő szobában pl. tipikusan ilyen hely az ajtófélfa az ajtó belső oldalán.
Repeszgránát: A legdurvább fegyverünk, az egyetlen hátránya, hogy aránylag későn robban az eldobás után – tehát ha üldözünk egy kémet, nem érdemes utána dobni, mert elszalad, mielőtt robbanna (hacsak nincs beszorulva egy kijárat nélküli szobába, vagy szellőzőalagútba, ahol lassan mozog).
Foszforgránát: A gránát megfesti a hatókörébe került kémeket, akik így nem tudnak többé elbújni előttünk – ez elméletben egész jól hangzik, de valójában sokkal jobban járunk, ha inkább egy repeszgránáttal szétcsapjuk a kém arcát, mint ha bemaszatoljuk foszforral. Viszont ha elfogytak az éles gránátjaink, nagyszerű blöff lehet a kém után dobni egy ilyet, ő ugyanis nem tudja, mi fog robbanni két másodperc múlva…
Tézer: Közelharci fegyver, ha elkapunk vele egy kémet, jó néhány másodpercre megbénul – ezalatt sátáni kacaj kíséretében kényelmesen szitává lehet lőni. A gond csak az, hogy ha közelharcra kerül a sor, mi általában megbénítva fetrengünk egy füstgránát felhőjében, és várjuk a megváltó csigolyatörést…
Lézeres csapda: Fontos átjárókat tudunk vele bevédeni – ha egy kém átlép a szerkezet lézerfényén, az jelez nekünk, és a radarunkon meglátjuk a figurát. Bizonyos pályákon (pl. hospital) igen jól jöhet.
Fényrúd: Rövid időre fényárba borítja a területet, ahová dobtuk – mi a gyakorlatban nem sok hasznát láttuk.
Látásmódok
Normál: A legtöbbször ezt fogjuk használni. Ajánlatos a sisaklámpát (E) kikapcsolva tartani, amikor csak lehet, ugyanis a fénycsóva könnyen elárulja a kémeknek a helyzetünket. Csak szabad szemmel látjuk a kémek gránátjainak füstjét, ezt véssük jól az eszünkbe, mert elég szánalmas, amikor spéci látásmóddal felszerelve ezerrel beleszaladunk egy felhőbe…
Mozgásérzékelő: Nagyon jó spéci látásmód lenne, ha a tereptárgyakat is látnánk vele – de ennek híján csak akkor érdemes hosszabb távon használni, ha már úgy ismerjük a pályát, mint a tenyerünket, és nem akadunk el mindenfélében. Egyébként nagyobb, fedezékekkel és árnyékos helyekkel teli terek gyors átfésülésére érdemes néha rákapcsolni.
Elektromágnesesség-érzékelő: Ez a használhatóbb speciális látásmódunk, mivel az álmennyezeten vagy szellőzőcsatornákban sunnyogó, és magukat biztonságban érző kémeket is megmutatja. Érdemes sűrűn átkapcsolni erre, ha nem látjuk az ellenfeleinket, de tudjuk, hogy valahol a közelben vannak.
Kémek
A legfontosabb szabály megegyezik a zsoldosokéval, azaz: mindig, minden körülmények közt tudnunk kell, hol tartózkodik a társunk (figyeljük a radart, és tartsuk a szóbeli kapcsolatot)! Másodsorban, ha lehet, mindig együtt haladjunk társunkkal, ugyanis kémeknél összehangolt munka nélkül elképzelhetetlen a siker. Használjuk ki a sötét helyeket, és akrobatikus képességeinket! Míg a sötétségbe burkolózva majdhogynem teljesen láthatatlanná válunk, és lesből támadhatunk, addig akrobatikus képességeinknek köszönhetően pillanatok alatt megléphetünk a zsoldosok elől, akik csak a lépcsők használatával hidalhatják át a szintkülönbségeket. Szorult helyzetben próbáljuk meg magunkra vonni mindkét zsoldos figyelmét, és használjunk villanó, füst vagy chaff gránátokat, hogy amíg minket lőnek, vagy fuldokolnak, addig társunk zavartalanul foglalhassa el az ellenőrzőpontokat. Ha lehet, mindig aknázzuk ki a szobák adottságait és lehetőség szerint a magasból támadjunk, a megbénított vagy őrjáratozó katonákra ugorva ugyanis azonnal elkábítjuk őket. A legmókásabb azonban az, amikor az alattunk elrohanó zsoldost társunk lebénítja és mi széles mosollyal az arcunkon játszi könnyedséggel ugrunk rá a tehetetlenül rángatózó ellenfélre… Ha tűzharcra kerül a sor, a lézer irányzékot bekapcsolva próbáljuk a kiszemelt zsoldost meglőni majd mögé rohanni, hogy az elektrosokk megszűnése után nyakon ragadjuk. A túszul ejtett játékost szituációtól függően vagy azonnal öljük meg (ha egyedül vagyunk az elfoglalandó pont környékén), vagy tartsuk minél tovább életben, hogy társunknak időt nyerve gond nélkül teljesíthesse a küldetést. Ha az adott szobában mozgásérzékelőt, vagy kamerát találunk, azonnal lőjük ki, mivel a riasztó bekapcsolásakor amellett, hogy a zsoldosok azonnal tudomást szereznek helyzetünkről, sok esetben a védelmi rendszer is aktiválódik (ekkor hosszú másodpercekig nem tudjuk feltörni, vagy ellopni a célobjektumokat).
Felszerelés
Fegyver: Elsődleges módban használva elektromos bénító lövedékek leadására képes, amit követően kb. 4-5 másodpercünk marad, hogy elmeneküljünk, vagy mögé kerülve nyakon ragadjuk az áldozatot. Ügyeljünk arra, hogy a bekapcsolt lézerirányzék könnyen elárulja pozíciónkat! Az elektromos lövegnek nagy hasznát vehetjük a zsoldosok által falra telepített aknák kiiktatásakor is. A jól célzott lövés után a bomba ugyanis felrobban és másfél méteres sugarú körben mindent elpusztít. Jó móka az éppen aknát telepítő zsoldos orra előtt szétlőni azt, így a delikvens azonnal elhalálozik…
Villanógránát: A villanógránátot az „E” gombot lenyomva, célzottan, nagyobb távolságra lőhetjük ki. A gránát a detonációt követően 15-20 másodpercre elvakítja a zsoldosokat. Ha az „E” billentyű nélkül hajítjuk el, akkor kémünk közvetlenül maga elé ejti a gránátot, összezavarva ezzel a mögöttünk loholó ellenfelet.
Füstgránát: A legdurvább fegyverünk, egyetlen hátránya, hogy berobbanásakor csak a hőképet adó szemüveget aktiválva láthatjuk ellenfeleinket, akik vakon fulladozva próbálnak utat törni a gomolygó füstben. Legnagyobb előnye, hogy az elektromos töltettel megbénított zsoldos egy idő után olyan füstdózist kap, hogy hosszú időre elszenderedik. A villanógránáthoz hasonlóan menekülés közben is kitűnően használható!
Chaff gránát: A füstgránát mellett a leghasznosabb eszköz, amelynek repeszei zavart okoznak az elektromos berendezésekben. Segítségével kiiktathatjuk a mozgásérzékelőket, és kellemetlen pillanatokat okozhatunk vele a zsoldosoknak, akik a felhőbe lépve látási zavarokkal fognak küszködni, és képtelenek lesznek fegyverüket újratölteni. A chaff gránátot a villanó- és a füstgránáthoz hasonlóan jobb egérgombbal aktiválva menekülés közben is használhatjuk.
Spy bullet: Hasznos, de általunk nélkülözött löveg, amellyel megjelölhetjük ellenfeleinket, akik ezután elhalálozásukig szemmel követhetők a radarunkon.
Sticky Camera: Az egyjátékos módhoz hasonlóan a többszereplős játékban is bevethetjük a kilőhető kamerát, mellyel a pálya minden zugát felderíthetjük. Mivel a multi partik alatt a zsoldosok általában nagyon gyorsan változtatják helyzetüket, nagy hasznát nem igazán vettük.
Alarm Snare: Zajkeltő berendezés, amivel megtéveszthetjük ellenfeleinket, de a kamerához hasonlóan az ütközetek alatt alig vettük hasznát.
Látásmódok
Éjjellátó: A leghasznosabb eszközünk, amellyel kiválóan látunk a legsötétebb helyszíneken is. Egyetlen hátránya, hogy használatakor a zsoldosok elektromágneses szemüveggel könnyedén kiszúrhatnak minket.
Hőérzékelő: Nagyon jó kis szemüveg, legnagyobb hátránya, hogy a tereptárgyakat alig látjuk benne. Ha azonban füstgránátokkal szórjuk tele a pályát, a felhőben rekedt zsoldosok hőképére célozva és lebénítva őket pillanatok alatt fulladásos halált okozhatunk nekik.
|