Metal Gear Solid 2: Substance
ismeretlen 2006.07.12. 22:14
Metal Gear Solid 2: Substance
Tippek s trkkk a fellenfelek ellen
Metal Gear Solid 2: Substance
Tippek s trkkk a fellenfelek ellen
A Metal Gear Solid 2: Substance vgigjtszsa – els alkalommal – olyan 18-20 rnkat kti majd le. Ebbl jelents idt emszt fel az animcik megtekintse, illetve a fellenfelekkel vvott kzdelem is. Utbbihoz szeretnnk segtsget nyjtani az albbi kt oldalon, ahol bemutatjuk a fellenfelek gyenge pontjait, melyek tudatban mr jelents idt s bosszsgot takarthatunk meg.
Olga Gurlukavich
Az orosz kommandsok vezetjnek lnyval mg Snake-knt fogunk tallkozni, nagyjbl a Tanker epizd kzepn. Tapasztalt harcosknt fedezkbl tzel majd rnk, de elkveti azt a hibt, hogy vltoztatja a helyzett, s gyakran tl lassan clozza be Snake-et. Olgt szerencsre nem kell meglnnk – ami ugye nem lenne tl elegns –, hiszen a jtknak ebben a szakaszban csak az M9-es bnt pisztoly ll a rendelkezsnkre. Amint elhagyja a fedezket, igyekezznk fejtallatokkal gyengteni. Ksbb felnk fordtja a plya bal szln tallhat reflektort, gy nem fogjuk ltni, hogy valjban honnan is lvldz rnk. Ennek elkerlsre a reflektort az els adand alkalommal ljk ki (mg mieltt Olga bevethetn). A msik trkkje, hogy sztlvi a dobozokat fed ponyva egyik tartjt, gy a szlben csapkod vszontl gyakorlatilag jra „lthatatlann” vlik. Az elnyt knnyen megszntethetjk, ha eltalljuk a fehr tartktelet, amely az egyetlen akadlya annak, hogy a ponyvt vgkpp elfjja a szl. Ez kveten mr nincs ms dolgunk, mint hogy a hts rszen tallhat extra munci segtsgvel befejezzk ezt a viharosnak tekinthet tallkozst.
Fortune
Egy jabb kellemetlen „randi”, m ezttal mr Rayden szerepben lljuk a sarat. Alapvet gond, hogy Fortune-t nem fogja a goly – ksbb a trtnet erre magyarzattal szolgl –, gy az idkzben megszerzett SOCOM-mal sem tudunk vgzetes csapst mrni r. Az egyetlen taktika, amit sikeresen alkalmazhatunk ellene, kimerl abban, hogy a szoba hts rszbe hzdva elkerljk a brutlis erej railgun tallatait, kzben pedig amikor csak esly nylik r, akkor azrt beclozzuk, s lvnk. Fedezkknt – a knnyen felgyjthat faldk helyett az egyetlen fm ldt hasznljuk, illetve ne feledkezznk meg arrl, hogy a cignykerk az egyik leggyorsabb mdja a helyzetvltoztatsunknak. Miutn Fortune kitombolta magt, s a rsznkrl is kell mennyisg tallatot kapott (vagy inkbb kerlt el), befut majd Campbell hvsa, amely vget vet ennek a furcsa, tulajdonkppen eslytelen kzdelemnek.
Fatman
A dagadt robbants-specialistt elsre kiss komolytalan, nem a Substance-be ill karakternek reztk. Ksbb viszont az lvezetes kzdelem s a vicces beszlsok utn inkbb gy gondoltuk, hogy a jelenlte kellen sznesti a meznyt. Fatman testt szintn pncl vdi, gy az letenergija cskkenshez mindenkppen a fejt kell eltallnunk. Tovbb nehezti a helyzetet, hogy grkorcsolyval szguldozik, ezrt a pontos clzs rdekben mindenkppen padlra kell kldennk. Amint elkezddik a harc, forduljunk Fatman fel, s ljk meg a grkorijt (erre a legrzkenyebb). Miutn felborult, ljk ktszer fejbe, majd kapcsoljuk be a szenzort, s keressk meg az lestett bombkat. Ezek lehetnek a kontnerek oldaln, a tetejn, vagy ppen a polcok kztt is. Hatstalantsuk ket a spray-vel, majd keressk meg Fatmant, s tudatostsuk benne, hogy nem szp dolog bombkat telepteni. Mivel nagyon gyors, elkpzelhet, hogy hibzunk, s nem tudjuk majd egy-egy sorozattal felbortani. Ilyenkor jra elhelyez nhny bombt, amelyeket rvid idn bell ugyancsak hatstalantanunk kell. Sajnos ennek elbb-utbb nem lesz j vge (mr csak azrt sem, mert a kezdeti kett helyett ksbb mr hrom bombra kell figyelnnk), ezrt igyekezznk a kzdelmet a fenti mdszerrel (felborts/fejlvsek) minl hamarabb befejezni. „A partinak vge” – hallhatjuk Fatmantl nmi irnival, mieltt vgkpp tkltzik a msvilgra. Az utols bombjt akkor tudjuk hatstalantani, ha lettelen testt kicsit megemeljk a fldrl.
Harrier
A lnyokkal s Fatmannel vvott kzdelmnk utn elrkezett az id, hogy szembenzznk a replnapok kedvelt sztrjval, az egyhelyben is lebegni kpes vadszgppel, a Harrierrel. A rnk zdul rakta- s gpgytzet szinte lehetetlen lesz minden esetben elkerlnnk, ezrt lnyeges, hogy a fldre kerlsnk utn minl gyorsabban jra keznkbe vegyk a raktavett. A kzdelem elejn az elttnk lebeg Harriernek vigynk be annyi tallatot, amennyit csak lehet, majd amikor a vadszgp elkezd krzni, igyekezznk a mozgst a radaron kvetni, s amint szembefordul velnk, jra tzelni. Pliskin szerencsre segt majd a kzelben tartzkod helikopterrl: extra letenergit s tltnyeket dobl a raktavethz. Amikor a Harrier kzel jn, s a levegben lebegve prbl elgetni, fussunk le a lpcsn, lentrl clozzuk be, majd indtsunk tjra annyi raktt, ahnyat csak ez a kedvez helyzet megenged. Amennyiben a gpgyval prblkozik, akkor hzdjunk fedezkbe az oszlopok mg. Hasznljuk a fels szintre doblt „egysgcsomagokat” (rations), s kitartan lvldzzk a raktkat.
Vamp
Kedvenc vmprunkkal val kzdelmnk tipikus pldja annak, hogy a kikristlyosodott megolds ismeretben mr mennyire magabiztosan irnythatunk egy sszecsapst. Az els krben viszont szinte eslynk sem volt ellene: termszetfeletti sebessggel ugrl, prg, kzben pedig a legtbb esetben nem sebzik a fegyverek. A meghajlsa utn gyorsan ljk meg a SOCOM-mal, majd ha kiugrik az oxignnel dstott vzbl, ezttal grntvetvel vagy NIKIT-val vegyk jra clba. A mdszer nagy elnye, hogy ilyenkor a robbans ereje visszarepti Vampot a medencbe. Itt se habozzunk, s kldjnk utna nhny grntot. A detonci mellett – ha elg gyorsak vagyunk – gpfegyver-sorozattal is gyengthetjk. Amikor elkezd lassan kzelteni felnk, nem rdemes lvldzni r, mert a prgssel minden golyt kivd (nem ajnlott a grntvet sem, mert ilyenkor a tvolsg miatt mi is sebzdhetnk). Kis rutinnal mr tudjuk, hogy ilyenkor tugrik a msik oldalunkra, s megprbl a kssel kellemetlenkedni. Forduljunk mg az ugrs pillanata eltt a megfelel irnyba, s a lerkezse utn ljnk r (ezekben a pillanatokban vdtelen). Ezekkel a taktikkkal az letereje gyorsan lecskkenthet, m kzben kicsit bedhdik, s elkezd majd olyan kseket doblni, amelyektl nhny msodpercre mozdulatlanokk vlunk. Ilyenkor a pnik helyett vrjuk meg, amg befejezi a korltok kztti ugrlst, majd mg mieltt beclozhatna, (first person mdban) ljk gyorsan fejbe. Mivel Vamp mozgsa elgg kiszmthatatlan, radsul nagyon gyors is, beletelik majd egy kis idbe, mire a fent emltett mdszereket hibtlanul kivitelezzk. Ezutn is okozhat majd meglepetseket, de az esemnyek tbbnyire mgis a neknk megfelel ton haladnak majd. Vgl az utols j tancs: ha kiljk a teremben a lmpkat, Vamp nem tud majd lefagyasztani minket.
Metal Gear Ray
A Metal Geareket viszonylag knny legyzni, ha rjvnk arra a trkkre, hogy a Stingerrel bevitt trdtallatok utn megrogynak, s ilyenkor knnyen bekapnak egy msodik fejlvst is. A csata els rszben igyekezznk ezt a sorrendet tartani mind a hrom mech-kel szemben, gy gyakorlatilag komolyabb akcit sem tudnak majd indtani. Amennyiben mgis hibznnk, akkor becloznak, s eszeveszettl kell rohannunk ahhoz, hogy a raktik vgl clt tvesszenek. A sikertelen els felvonst kveten taktikt vltanak: az egyik Metal Gear Ray beugrik a plya kzepre. Igyekezznk ebben a felllsban is trd- s fejlvs kombincikat alkalmazni. Amennyiben a kzps aclszrnyeteg a msodlagos rakta tmadst hasznln, tlsan fussunk elre, majd ha a rakta mr a kzelnkbe rt, vessnk cignykereket. Az els hrom Metal Gear Ray utn tovbbiak jnnek, de ne keseredjnk el, mert a peremen ll sszes mech-kel szerencsre nem kell megkzdennk. Amikor mr azt rezzk, hogy kptelensg tbbet legyznnk, egyszer csak elfogynak, s kezdett veszi egy jabb tvezet animci.
Solidus
Vgl egy jabb karakter, akivel szemben semmi perc alatt elveszthetjk a kzdelmet, de ugyanakkor mindez sokadszorra akr stagalopp is vltozhat. Taln a legfontosabb tancs, hogy a tmadsai ell gyakoroljuk be az oldalazst, mert ilyenkor a visszatmadsok sorn tbb-kevsb vdtelenn vlik. Igyekezznk tvol maradni a keztl, majd amikor ttr a kardokra, prbljuk oldalra kitrni. Amennyiben ez sikerl, ideje lecsapnunk r a pengnk megfelel hrmas kombjval. Termszetesen Solidus sem szeret veszteni, gy a bekapott tallatok utn fokozza a tempt. Az emberfeletti sebessgt igyekezzk j temben bevetett cignykerekekkel ellenslyozni. Amennyiben rrznk a megfelel ritmusra, akkor nincs ms dolgunk, mint – az adand alkalmakat kihasznlva – lekaszabolni rla a maradk energijt.
Miutn leesik a szvetsgi pletrl, megtekinthetjk az utols animcit, amely –Kojimhoz hen – azrt legalbb 10 percesre sikeredett.
|