hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Wizards and Warriors

Wizards and Warriors

ismeretlen  2006.07.13. 14:06

A Wizards and Warriors vgigjtszsa.

Wizards and Warriors

 

Szerencsre a mlt szmban mr bemutattam a jtk kezelst, gy aztn most mindenfle klnsebb bevezet nlkl hozz is foghatok a feladatok ismertetshez.

 

Kasztvltsok

Barbr

Ez a feladat a legegyszerbb, mindssze ki kell menni a vadonba egyedl (!), hogy levadssz hsz tetszleges lnyt.

 

Paplovag

Ez a kldets sem sokkal bonyolultabb az elznl, de az utazgats miatt a jtk eleje fel rdemes teljesteni. Harespia cignytbora kzelben tallhat a szent szobor, melyet fl kell keresned, majd a fpapok brmelyikhez visszatrve nyakadba akaszthatod a szent szimblumot.

 

Ksza

A varangyvros fel csordogl foly mentn tallhat a kicsiny tiszts, ahol a kldets elfogadsa utn megjelenik az lltlag kihalflben lev sgyk. Mivel mind a hllnl, mind a lakhelyn tallhat egy-egy tojs, ezrt egy t sorn rgtn kt ksza is kikpezhet.

 

Boszorknymester

Szintn egyszer a feladat, szinte a jtk legelejn teljesthet, ha a csontvzaktl megszerzed a szksges koponyt, s a pkoktl a tojsnak is beill pett. Ezeket kell tadnod a varzslch mesternek.

 

Brd

Ez a kldets - mint az sszes ezutn kvetkez - mr csak az utn teljesthet, hogy tjutottl Ishad N’ha vrosba. A kgytemplomba kell behatolnod, azon bell is a fvarzsl irodjba, hogy megszerezd a trkkk tekercst. (Lsd: Kgytemplom.)

 

Szerzetes

Ez a legunalmasabb feladat. Mindssze kt napon t kell csupaszon, fegyverzet nlkl rohanglnod, majd visszatrned a harcmvszetek chbe. Az teljesen mindegy, ekzben hny lnyt csapsz le, az is elg, ha csak kimsz a vros el, s megvacsorzol, esetleg filmet nzel, mg eltelik a kt nap.

 

Ninja

Ez a feladat lett a kedvencem egyrszt, mert az egyik legjobb kasztot eredmnyezi, msrszt, mivel elg egyszer elvgezni a nehezebb rszt, utna a brmikor brki tkpezheti magt. Shurugeon kastly felvonhdjt kell leeresztened, melyet a vrrkon tszva, a hts fal irnybl tehetsz meg, ha felmszol a keleti torony tetejre.

 

Szamurj

Szintn rendkvl j kaszt, elrshez pedig a Shurugeon kastly mgtt elterl kicsiny temet szamurj szellemt kell legyznd. Nla tallhat a plca, melyet vissza kell hoznod a harcmvszeti ch vezetjhez.

 

Brgyilkos

A hrom klnleges osztly egyike, melyet csak sajtos mdon lehet elrni. A feladat meglehetsen sszetett, s sok helysznt kell bejrnod a teljestshez.

 

Elszr a Valeiatl dlkeletre tallhat tolvajok vezetjvel kell beszlned, aki hamarosan tragikus „baleset” ldozata lesz. Ezutn megltogathatod Ishad N’htl kicsit szakabbra a brgyilkos ch patknyvezrt, ki hajland meghagyni leted, ha segtesz jobb ltre szenderteni a trp bnyk kitasztottjt, Raskaliont.

 

Csakhogy mr a bnyba sem egyszer bejutni, elbb meg kell fosztanod a vadonban elesett trpt az engedlytl, aztn a jratokban a nyugati csille vltjt tlltva meg kell keresned a keleti csille vltjt, csak hogy annak tkapcsolsa utn ismt visszallthasd a keletit. Mire ezzel vgzel, biztosan elgg meggylld a helyet, hogy a trpe kivgzse ne okozzon klnsebb fejfjst.

 

Ha a jutalmul kapott trrel a kezedben belpsz valamelyik tolvajch kapujn, a fnk azonnal kinevez brgyilkoss, mely foglalkozs szmos elnnyel jr.

 

Zen mester

Ez a kaszt csak a jtk megnyerse utn rhet el, ha addig sikerl sszegyjtened az elemek ngy knyvt. A tz knyve a kgytemplomban, a kgymester kulcsval nyithat rcsos kapu mgtti ldban van elrejtve. A szl knyve S’Keser’Da szobjban, a boogre barlangban tallhat, a vz pedig - rtelemszeren - Colliseum elsllyedt vrosban, valahol a jsn krnykn. Vgl a tz knyve Cet fra jratainak egyikben lelhet meg. Ezekkel a kezedben kell visszatrned a harcmvsz chbe, hogy zen mesterr kpeztesd embereidet.

 

Valkr

Ez a foglalkozs csak azutn vehet fel, hogy Cet fra srjban visszaszerezted a lich szvt, s legyzted a vgs gonoszt. Ekkor brmely ni karakterrel betrhetsz a templomok egyikbe, s befejezheted az tkpzst.

 

F sztori

A kripta

A trtnet Valeia falvban indul, ahol a helyi holdkros ismt rosszat lmodott. Mindenfle srknyok, meg varzskardok kavarognak a fejben, s jobb hjn tged szemel ki hallgatsgul, mg meg nem unod handabandzst, s el nem indulsz leellenrizni knyszerkpzeteit.

 

Mivel a gonosz ltalban misztikus helyekrl rkezik, a rgta elhagyatottan ll kriptba kell leereszkedned, m ehhez elbb meg kell ismerned a bejuts mdjt. (Rendkvl bonyolult, hzd meg a jobb oldali szobor lbt.) Ezt hivatalosan a temet kapujtl nem messze tanyz trpe rulja el, ha meggred neki, hogy tadod kisccsnek a patknypitt.

 

t a kripta als szintjn tallhatod meg, mikor leereszkedsz a leomlott lpcsn, de akr meg is tarthatnd a holmit, mivel elbeszlse oly zavaros, hogy csak megfjdul tle az ember feje. Hiba, pr vtized holttestek s patknyok trsasgban a legedzettebb elmt is kikezdi. Mindenesetre annyi azrt kiderl, hogy szksged lesz a kulcsaira, melyeket a vzbe ejtett. Ezek nem mind hagyomnyos fmeszkzk, egyikk egyszer kristly, melyet a kzeli ldikbl elbnyszott plcval vonhatsz magadhoz a vz alatti rcs tloldalrl.

 

A kzeli lift melletti foglalatba helyezve a kristlyt, mris feljuthatsz F’Lokis Rhoz, az letunt mmihoz, akit azrt rosszkedve ellenre mgsem egyszer a msvilgra kldeni, m nincs tl sok vlasztsod, mert csak gy szerezheted meg tle a varzsszavakat (Sanctus Kerah, Blessed be Karah) rejt nyakket.

 

A varzsszavak amolyan „trulj, szezm” mdszerrel mkdnek, vagyis fel kell olvasni ket a zrt rcs eltt posztol szobornak. Ezutn lphetsz be a belsbb termekbe, ahol mr valdi szrnyek tanyznak. Legersebb kzlk a harcos s a varzsl szellem, akik az szaki rszen csak arra vrnak, hogy tadhassk neked kristlyaikat, melyekkel a falon lv bemlyedsek egyikt aktivlva felveheted a kicsiny szobrok egyikt. Fura mdszer a kapuk kinyitsra, de ezt kell elgetni, hogy vgigmehess a harcos vagy a varzsl tjn.

 

Gyakorlatilag nem sok klnbsg van a kt t kztt, inkbb csak az els nehzsg, a tzek terme jelent eltrst. A varzsl t legegyszerbb mdja, ha tstlsz a szoba kzepn g lngon, majd visszalpsz, vgl krbekerlve red el a kijratot. Ugyanezt a harcos a kt szls kapcsol tlltsval rheti el vatosan kikerlve a kzps, gygyt lngot, mely mindent visszallt kezdeti llapotba.

 

Ezutn nincs ms htra, mint hogy szmos csata s hossz keresgls utn meg kell ltogatnod a prul jrt nekromantt, Scabbant, hogy meghallgasd siralmas trtnett. Ha gondolod, bkn hagyhatod, de akr meg is szabadthatod gytrelmeitl, a lnyeg, hogy mikor vgzel, hzd meg a kart, s csobbanj bele a hsk termt vez foly vizbe, ahol tallhatsz pr csinos varzstrgyat, s elbeszlgethetsz a Mavin kard els rizjvel, ki az ilyenkor szoksos eskttel utn megajndkoz a kivlasztottak gyrjvel.

 

(Azrt azt mg megjegyeznm, hogy a Scabban szobja kzelben tallhat gomb a Kerah szobrtl indul terleteken tr szlesre pr rejtekajtt. rdemes lehet oda is elnzni.)

 

Ha vgeztl a kripta kirmolsval, fene nagy hs vlt belled, s vgre rbeszlheted a piromnis jsnket, hogy engedjenek tszni Ishad N’ha kzelbe.

 

A kgytemplom

Br ez a hely csak kzvetve jtszik szerepet a trtnetben, mgis szksg lesz a feldertsre. A bejuts nem klnsebben bonyolult, br nem a fkapun t kell belpned, hanem kicsit dlebbre, a folyn szhatsz be ott, ahol a rcsok meggyengltek.

 

Kezdetben nem sok gondod lesz, legfeljebb pr zeltlbt kell hidegre tenned, de aztn sszefuthatsz Kreuggal, a fvarzslval. Annak ellenre, hogy elvileg itt a legokosabb, meglepen kevs lelemnyessgrl tesz tanbizonysgot, mikor az llig felfegyverzett fosztogatkat szerzetestrsknt ksznti, s felajnlja, hogy ezer arany befizetsrt bevezeti ket a rend titkaiba. Nyugodtan mondd, hogy nincs elg pnzed, gy is megkapod az els feladatot, a klnbsg mindssze annyi, hogy gy elbb kell elkezdened a papokkal bunyzni.

 

A feladat a kgyvermek kitiszttsa lesz. A kapott kulccsal nyisd ki a kapukat, s ereszkedj le a csatornba, ahol a csnya szrnyeteg levadszsa utn magadhoz veheted a ksbb rendkvl hasznosnak bizonyul kgyszobrot.

 

Ezutn kezddhet a tisztogats. Els lpsknt ssze kell szedned ngy majomszobrot. Az egyik a bejrat kzelben tallhat; mieltt rtrnl a Kreughoz vezet lpcssorra, be kell lpned a msik terem ajtajn. A msodik a konyhbl rhet el, ha a kapcsolval beindtod a felvont, s a msodik emeleten megkeresed a ldjt. A harmadik a ngy kapcsolval kinyithat termek egyikben van, szm szerint az tdikben. A kombinci az egyes kapukhoz (a kapcsolkat nyugatrl keletre szmolva):

1.      Ki, ki, be, ki.

2.      Ki, be, be, ki

3.      Ki, ki, be, be

4.      Be, be, be, ki

5.      Be, ki, be, be

6.      Be, be, ki, be

Ja, igen, a kapcsolk aktivlshoz egy-egy kgyrmt kell dobni a nylsba.

 

A negyedik szobor megtallsa a legnehezebb, komoly szerencsre van szksg hozz, mivel valamelyik dilis majom ragadta maghoz, s rendkvl gyorsan futkosva ide-oda cipeli a templomban. Kszts be valami tvolra hat varzslatot, hogy elcsphesd, mieltt elillanna elled.

 

Ha megvan mind a ngy majomszobor, s a kgy is, keresd meg a knyvtrat az t llvnnyal. A kzpsre a kgy kerl, gy azonnal elolvashatod a Szolglk Knyvt, mely utalsokat tartalmaz Naga szellemnek megidzsre. Gondolom, azt mr nem nehz kitallni, hogy a msik ngy llvny mire val. :)

 

A fvarzsl magntermbe lpve fel kell markolnod a varzsplct, s folytatdhat a felderts. A brtnblokkban beszlhetsz H’Tarkkal, ha tnyjtod neki a valeiai tolvajmester lkulcsait. (Ha a bejuts gondot okoz, keresd meg az inkviztort, szrakoztat trsalgsban lesz rszed.) Tle tudhatod meg a kgykirlyn megidzsnek mdjt: Szksged lesz fstlre, melyhez az arany kgyszobor talapzatn lv nylsba helyezett rme rn juthatsz hozz, illetve pktejre. Ezt a brtnk kzelben lv sajtolban tudod ellltani, ha a rcsra helyezett res vegcsbe gyjtd valamelyik sszeprselt pete levt.

 

Ezzel a kt holmival kell megszrnod a hatalmas kgykapu eltti sznserpenyt, majd a varzsplcika megsuhogtatsval befejezheted a szertartst. Persze mg ez sem elg, csak a tanokat hen kvet papok lphetnek be a legbelsbb terembe, felelned kell a feltett krdsekre: serpent charms: servant bows, serpent schemes: servant dreams, serpent sleeps: servant waits, serpent strikes: servant prays. me, Xedusa, a fkgy!

 

Nem lesz egyszer levgnod Xedust, mivel teljesen immnis a varzslatokra, maga viszont elszeretettel vltoztatja kv ellenfeleit. A Kerielle-tl kapott varzsital segtsget nyjthat, de ez is csak egyszer hasznlhat fel, s mindssze rvid idre altatja el a szrnyet, mg te meggygytod magad.

 

Ha sikerl legyznd a frget - vagy elgg gyorsan tudsz futni -, liftek labirintusban tallhatod magad, ahol maga a kgymester vrja vgzete elrkeztt. Nla van a kulcs Elysshoz, a fpapnhz, a kldetsed szempontjbl elengedhetetlen maszk (ideiglenes) birtokoshoz. maga nem klnsebben kemny ellenfl, m els piszkos hzsknt maga mell idz mg nyolc papot, akik aztn vad varzslatorgiban prblnak ldozati brnyt faragni belled.

 

Shurugeon kastly

Ez a kastly a papok kedvence lesz, mivel szinte csak lholtak lakjk, s ebbl kifolylag az rdgz varzslatok rendkvl jl alkalmazhatk. A f cl t elemi gonosz trgy sszegyjtse lesz, mellyel a D’Soto lelkt fogsgban tart dmon hatalma megtrhet. Kapd fel a bejrat kzelben a falrl a mester kulcsot, aztn indulj el felderteni a kastlyt!

 

Az els elem a kovcsmhely kapujt rz csontvznl van, aki mr alig vrja, hogy megszabadtsk szenvedseitl. Kldj be hozz egy tzlabdt az ablakon t, gy a kapu is kinylik, s a cucc is a tid lesz.

 

A msodik abbl a szobbl rhet el, ahol nyolc lnc lg az oszlopokon. Ezek egyike nem megfelel bellts esetn magtl visszaugrik eredeti llsba, ezt kell utoljra hagyni. A feladat: vletlenszeren prblkozva lltsd be mind a ht lncot als llsba, majd a nyolcadikkal nyisd ki a kaput.

 

A harmadik trgy Ardibren, a varzsl birtokban van, ki szintn mestere megmentsn fradozik. Sajna, mire sszefutsz vele, mr hallos sebet kap, gy knytelen kiteleportlni a kastly mgtti tisztsok egyikre, ahol vgre tveheted tle a gonosz elemet.

 

A negyedik a csatornarendszerben van Lysandrnl, a vmprnl. Rajtad ll, hogyan szerzed meg, ha gondolod, egyszeren vgd le szegnykt, de hagyhatod, hogy igyon a vredbl, m ez esetben a kijellt embered is vmprr vlik. Br ez egy ideig mks lehet, hamarosan idegestv vlik, hogy nem tudsz varzslattal gygytani, s mindig ldozatok utn kell jrnod, hogy visszanyerd leterd.

 

Az utols trgy D’Soto szobjban hever, ahov szintn a csatornkon t juthatsz el.

 

Mikor mindezt megszerezted, mr csak a ritul elvgzse van htra. Ehhez be kell jutnod Ardibren dolgozszobjba, s a pentagramma cscsaira helyezni egy-egy trgyat, kzpre pedig a kgytemplombl hozott maszkot. Ide a titkos ajtknt szolgl knyvespolc flretolsa utn juthatsz be, ha megtallod a fogaskerekeket mkdsbe hoz kart. (Az pedig a bejrat kzelben lv lifttl nem messze, az els emeleten rvlkod lda aljn hever.)

 

Mikor a varzs megtrt, csak stlj le a trnterembe, nyomd a dmon kpbe a megmgizott maszkot, aztn zavard t vissza a pokol legmlyebb bugyraiba. Vgezetl fel kell kapnod D’Soto ldjbl Elsera kelmjt, s hsiessgedrl szl magyarzata kzepette kistlhatsz a fkapun.

 

A trp bnyk

Mieltt belphetnl a Srkny hegysg barlangjaiba, szksged lesz a trp kirly klnleges pncljra, hogy a kaput rz gpszrny ne perzseljen azonnal hallra. (Valjban eddigre mr nem sok krt tenne benned, de a program kszti nem akartk megknnyteni a dolgod, gy a pncl nlkl lthatatlan fal llja utad.)

 

Csakhogy mr a kirlyhoz sem egyszer eljutni, mivel elbb engedlyt kell szerezned tle, ami enyhn szlva lehetetlen, lvn, odabent van, te meg kint. Szerencsre a vadon nyugat-dlnyugati rszn hever a brgyilkosok prul jrt gynke, ki mg mindig markban szorongatja a kirlyi engedlyt.

 

A pncl elksztshez srknyrcre lesz szksged, melyet csakis a keleti jratokban lehet tallni. m az oda vezet csille kezelszerkezete megsrlt, gy elbb ezt kell megjavtanod. A ptkar a nyugati jrat egyik termben hever a fldn, ott, ahol a narrtor elkezdi ecsetelni a trgyak klns elhelyezkedst. Ezen a krnyken lehetsged van tlltani a vltk egyikt, de ezt nem rdemes megtenni, mg nlad nincs az rc, mivel indulskor a helyes tvonal van belltva. Erre csak akkor lesz szksged, ha meg szeretnd tanulni a brgyilkos foglalkozst.

 

Szval, a helyre illesztett ptkart megrntva troboghatsz a lvalepte regbnyba, ahol a kis buckk kt srknyrcet is rejtenek, br egy is elg a siker elrshez. Ezt nyjtsd t a kirlynak, s hamarosan magadra ltheted a jtk egyik legjobb pnclzatt.

 

Amgy, ha te is a gyjtget tpusba tartozol, s megfelelen kpzett tolvajjal rendelkezel, megpiszklhatod kicsit a kirly koma zsebt, gy nem csak a kincstr kulcshoz juthatsz hozz, de csodk csodja, a srknyrcek is a kezedbe pottyannak. Naht!

 

Boogre barlangok

Ez a hely szakon tallhat, a tavak tlpartjn. Nagyon kellemetlen, hogy belps utn a gonosz fboszorka azonnal boogre-r vltoztat, ami nem csupn klsdre van rossz hatssal, de - br leterd msflszeresre n - mg a varzslataid is idegest gyakorisggal fognak beslni.

 

Szerencsre errefel nem nehz rvnyeslni, legalbbis, ha mr rendelkezel a teleport varzslattal, s betartasz bizonyos sorrendet a trtnet menetben. Elszr is keresd meg az arnt, s ugorj be a porondra megkzdeni a hatalmas skorpival. Sajnos, ez az egyetlen mdja, hogy bejuthass a „lakosztlyba”, s felvedd Grunaxe, a prul jrt szamurj gyrjt. Ezzel kell eljutnod Pris’Kiel’Ahoz a teleport tvesztn keresztl. (A leggyorsabb tvonal: K-D-K-K-D, m ha erre msz, nem lesz tl sok lehetsged sszeszedni a ldkbl az elengedhetetlen farudakat.)

 

Ha tadod neki a gyrt, elvezet a boogre kirlyn hltermbe, ahol a boszorkny javban hzza a lbrt. Nem szksges belektnd - br n tancsosnak tartom -, elg, ha csak elemeled az llvnyrl a szemet, illetve a feje melletti ldbl a szl knyvt.

 

Ezutn a teleporterek helyett a msik utat vlasztva, s a falakon lv lyukakba betmkdve pr kart kimszhatsz valamerre a gdrbl. Ha a dli (vagy keleti, sajnos nem emlkszem, merre nz a szoba) oldalt vlasztod, elkertett rszre jutsz, ahol a harcos ch kldetsben szerepl ktfej rist is megtallhatod, szak fel pedig simn visszarsz a bejrathoz. (Akad pr lyuk a falon, melyet nem egyszer elrni, nmelyikhez msik lpcst kell bekapcsolni, msokhoz elg csak felugorni kiss. De kt karval brmelyik irnyba ki lehet jutni.)

 

Nos, ha sikerlt megtallnod a bejratot, ide rdemes elhelyezned a teleport kaput, aztn a kar meghzsa utn ugorj le a csapdba. Innt juthatsz el a vltozatossg kedvrt szintn karval nyithat brtnbe, ahol Grunaxe szelleme ksrt, s a szemhjhoz, melybe S’Keser’Da gonosz szemt kell behelyezned, hogy megnyljon az t az tkot felold Aku szoborhoz. (Azrt elbb hasznld fel valamely karaktereddel a szem varzserejt, az evil eye kpessg megszerzse j mka.)

 

Ennyi, lehet tvozni.

 

Srkny hegysg

Az utols helyszn, mieltt magadhoz vehetnd a Mavin kardot, illetve belphetnl a harmadik vros kapujn.

 

Br kicsit feljebb mr lertam, azrt megint megemltem, hogy a kaput rz bronzsrknyon csak a srknypnclt visel karakter tud tmenni, pontosabban t kell vezrnek vlasztani. De ha egyszer bejutottl, s tlltottad a kapcsolt, a tovbbiakban szabadon ki-be rohanglhatsz.

 

Clod hrom srknyikon megkeresse lesz, hogy megzavarhasd Erathmedor, az Mavin kard harmadik rnek szendergst.

 

Az els darabra hamar rakadhatsz az ris skorpi barlangjban. Innt tovbb haladva ismt tallkozhatsz a Kgytemplom eltt megismert holdkrossal, Kollal. Mg mindig tiszta dilis a fazon, ne nagyon zavartasd magad, inkbb ragadd fel nyugatrl, az rispkok zugbl a kurblit, hogy ksbb, a vzessnl leereszthesd a hidat.

 

gy juthatsz el Hephaestushoz, Erathmedor kis bartjhoz, akitl Kerielle levelrt cserbe pr rtktelen kacatot kaphatsz. Hurr! :)

 

Innt is menj tovbb, prbld megtallni a barlangtavat, benne colanth-tal, a bestival. Ez kellemes hely, hisz nem elg, hogy megmrkzhetsz vele, de mg a pkfolyoskhoz is tszhatsz, ahol Taranta kirlyn s a msodik ikon vrja a hsket. St, ha mr itt jrsz, megltogathatod Urtdalaht, a fld jst is, kitl megkapod a gyrt, mely nagyszeren alkalmas ttorlaszok elhrtsra. (Emlkszel mg a kt hatalmas, utadat ll ktmbre? Na, ott kell hasznlnod, hogy magadv tehesd az utols mozaikdarabkt.)

 

Innt mr nem nehz tovbbjutni, csak meg kell keresned a pajzsot, s beleillesztened a hinyz ikonrszleteket, s mris Erathmedor, a Mavin kard rzje eltt llsz. Nem rdemes sokat ciczni vele, mert br nem elpusztthatatlan, mgis ers ellenfl, radsul szksged van r, legalbbis a szent sz (Elseramavin) kimondsig, s D’Soto kelmjnek tnyjtsig, mikor is megnylik a kapu a hn htott fegyver, s a harmadik vros fel. Tah dah!

 

Koponya sziget

A koponya sziget rejti (tbbek kzt) az er botjt, mely egyike annak a kt fegyvernek, melyekkel el lehet puszttani a halhatatlan Cet frat. Csakhogy ez pillanatnyilag G’Ezerred’Ra, a szerencstlen lich birtokban van, s nem igazn kvn megvlni tle. De megbz vele, hogy keresd meg labirintusban a relikvit, mellyel visszatltheti a bot megcsappant erejt. (Ah, mieltt elfelejtem, G’Ezerred’Ra szobjnak kulcsa a vz alatti rszen, a ngy csatorna egyiknek vgn van, ahol koponyk rpkdnek a falbl.)

 

A labirintusban meg kell keresned a termet, melynek vzben ll oszlophoz hrom-hrom hdrszlet vezet. Itt kell tlltanod a szrnyas kapcsolkat, hogy t tudj vergdni az szaki hdon. Errefel van valahol a szoba, melynek padljt forr lva bortja, mi tbb, a fltte hzd fmpadlnak megvan az a mks szoksa, hogy idrl idre eltnik a rajta jrk lba all. Ezrt aztn vagy mondj magadra lvajr varzst, vagy gyorsan hzd biztonsgba a ldikt, aztn kapd el belle lholt bartod ltal oly hn htott szent relikvit.

 

No, nem mintha ez elg lenne, hisz a bot feltltsekor megjelen Cet rvid ton eltvoltja az tbl szegny balekot, akinek pp csak annyi ideje marad, hogy kezedbe nyomja a plcikjt, mieltt elutazik a pokol tloldalra.

 

Anephas srja

Ahhoz, hogy szembeszllhass a halhatatlanokkal, elbb Anephas, a Vdelmez segtsgt kell krned. Kicsit bonyoltja a feladatot, hogy G’Ezerred’Ra bnzsnak ksznheten az illet elhamvadt, de ezen az apr nehzsgen rrsz akkor eltprengeni, mikor bejutottl a srboltba. Ugyanis a kaput jkora szfinx rzi, aki fajtja szokshoz hven nyomorult talls krdsekkel zargatja az embereket. Ezek minden alkalommal vltoznak, gy nem rulhatom el a megoldst (nekem a kvetkez szavak mkdtek: shadow, rain, death, illetve Kerah s Anephas), de balszerencse esetn bebizonythatod, hogy a kard semmivel sem gyengbb fegyver, mint a szavak.

 

Ha megszabadultl a csrs kutyustl, trd fel a piramis pecstjt G’Ezerred’Ra varzsbotjval, s kszlj fel a hosszas bolyongsra, meg a kemny csatkra.

 

Az els megszerzend trgy az Anephas hamvait tartalmaz urna. Ehhez elbb szksged lesz a majomhd kinzet szoborra, melyet az riszszeren kitrul padlj szobbl nyl csapdk egyikbe leesve rhetsz el. Ezzel kell elmenned a feltmaszts oltra mgtti terembe, ahol a pvinos kp eltti bemlyedsbe helyezve kikapcsolhatod az elfordul lpcsk csapdjt, s felugrndozhatsz az urnrt.

 

m valahogy vissza is kell hozni az letbe az istent, ehhez pedig Isis fnyt kell rvetni az oltron elterl hamvakra. Keresd meg a szobt, ahol a szkarabeusz formj kapcsol tallhat a falon, majd lltsd t, hogy nyugaton megjelenjen a msodik kar. Ezt lehzva vissza kell trned az elshz, gy nyithatod ki a keleti kaput, mely mgtt a sttsg bajnoka mr vr rd. Aranyos figura, de lecsapsa utn nem sokkal megtallhatod Isis oltrt.

 

Ugyanott tallhat a ldk egyikben az oltrra helyezend szobor, mely a vz alatti szentlybe szllt liftet aktivlja, ahol maga Kerah angyal vr rd, hogy megossza veled blcsessgt. Ez ugyan nem sokat r, de legalbb megprblhatod bekapcsolni az eltte ll teleportert, melybl rgvest felveheted a prizmaoszlopot. (Klnben innt szhatsz ki a kobold szigetre is, a tolvajmester ltal hn htott talizmnhoz.)

 

Ezzel a prizmval kell visszatrned a piramisba, s a bees fnysugr tjba helyezned. Ezutn huzigld addig a mindenfel tallhat oszlopokat (ugye tisztban vagy vele, hogy van „hzni” ikon?), mg a sugr egyenesen Anephas hamvait tartalmaz oltrra nem esik. A nagyfi felkel, te pedig szpen kistlhatsz a hts ajtn.

 

Collasium

Persze a kutatsnak mg most sincs vge, elbb le kell merlnd az elsllyedt vrosba, s felhoznod a Cet brtnl szolgl erdtmny hrom ktbljt. S mivel elsllyedt vrosok csakis a tengerfenken tallhatk, nem rt, ha beszerzel pr lgzkszlket. Ilyen a vros kiktmesternl kaphat, ha elbb hozol neki hrom rkpnclt. Csak az a ciki, hogy ezekkel a lnyekkel nem egyszer tallkozni, s hrom pnclbl mindssze egy szemlyre elegend felszerels kszthet. J gyjtgetst!

 

Mikor vgre sikerl lemerlnd a mlybe, be kell sznod a vrosba. Ha a j kaput nyitod ki, hamarosan tallkozhatsz Sarellival, a hablennyal, ki csppet fls ugyan, de utna iramodva hamar kifraszthatod. Akkor mr szba ll veled, mi tbb, a blcshz vezet utat is megmutatja a csatornn keresztl. Azonban pechre nla tallhat az egyik kulcsknt hasznlhat k, melyre ksbb nagy szksged lesz, ezrt vagy el kell lopnod tle, vagy marad a durvbbik megolds…

 

A blcshz tszva jabb informcikkal lehetsz gazdagabb, de n tbbre becsltem a fltte tallhat knyvr ldjbl elbnyszott tblt. Innt vissza kell sznod a bejrathoz, hogy a keleti ton elindulva eljuss a rkketrecekig. Nem emlkszem biztosan, mg odig eljutsz, t kell-e haladnod a forg szobn, de ha igen, a keleti t az egyik kulcsk fali nylsba tmkdsvel nyithat meg.

 

Teht, a rkketreceknl fel kell emelned azt a fedt, mely alatt a padl kilyukadt, hogy leszva felvehesd a msodik tblt.

 

A harmadik tblhoz a forg szoba szaki rszn t juthatsz el, ha a msodik kulcskvet a keleti kijratnl hasznlod. Ezutn ssz vissza az els kapuhoz, mivel szksged lesz az ott felhasznlt kavicsra. szklj addig, mg a rkok sanyjtl el nem jutsz a csills szobig, ahol valamelyik jratban ldra bukkanhatsz, benne a harmadik kulcskvel. Ezzel egytt, ha mindent jl csinltl, sszesen kett van nlad, most kell megkeresned a kt lpcst, melyek egy-egy kulcslyukhoz vezetnek. Helyezd beljk a kveket, majd lltsd t a mgttk tallhat kapcsolkat, s mssz be a harmadik tblrt. Ezzel lnyegben minden fontos feladatot elvgeztl, de ha gondolod, nzz krl a kimaradt terleteken, vagy indulj el a vgs megmrettets fel.

 

Cet erdje

Ha idig eljutottl, sok tancsra mr nem lesz szksged, mivel a hely legnagyobb nehzsgt az agyonbonyoltott trkp jelenti. Mikzben felderted a terletet, llj meg a szentelt vizes medencnl, s tltsd meg belle valamelyik res vegedet, hogy ne ksbb kelljen visszajnnd, mikor Kerah bolond md megprbl szembeszllni Cettel.

 

G’ezerred’Ra eltt fogod megtallni a stt lngot, mely a vgs gyzelmed kulcsa. Mertsd bele a Mavin kardot, s a lich-tl kapott er botjt, gy vgre sikerl valdi fegyverekre szert tenned, melyekkel legyzheted a halhatatlan frat.

 

Aztn mr csak a kt bajnokot, Sathiust s Almanont kell levadsznod, hogy a kulcsukkal kinyithasd Cet kapujt, s me, mris ott llsz a gonosz eltt, ki kezdetben ervel, majd mzes-mzos szavakkal prblja megtrni ellenllsod.

 

Csapd le, vagy llj az oldalra, aztn lvezd a befejezst, s ha kedved tartja, kezdd az egszet ellrl - zen mesterekkel a csapatodban.

 

Kinevezsek

Valeia

Harcos ch

1.      Mon The Sculz: Semmi klns, mindssze ki kell menned a szabadba, ahol elbb-utbb belebotlasz a bolond tolvajba, aki azt kpzelte, bntetlenl ellophatja a mestered aranyt. Mutasd meg neki, mily szerencse, hogy a tlvilgon nincs szksge fldi javakra.

2.      A varangy falu: Ezt a kldetst rdemes sszektni a papok els feladatval, mivel egyazon szemllyel kell beszlned a megkezdshez. Amgy nem sok a teendd, mindssze be kell hatolnod a faluba, hogy megtudd, mirt olyan idegesek manapsg a lakosok. Kt mdot vlaszthatsz: vagy meglsz mindenkit (nem ajnlatos), vagy bemondod a jelszt a kapurnl (Ukabu), melyet a Nimfa t krnykn mszkl Mekdawtl tudhatsz meg.

3.      Mastus kardja: Mastus kardjt a hsk termben veheted fel, mikor kifel jssz a kriptbl. Ez a rsz mr nem nagy szm, csak oda kell eljutni valahogy. (Lsd: A kripta.)

 

Varzsl ch

1.      Scabban: Mivel a fmgus rg hallott kedvenc tantvnyrl, Scabbanrl, tged bz meg megkeressvel. A fick a kriptban snyldik, s flresikerlt varzslata ellenre vilghdt terveket ddelget. Teljesen mindegy, letben hagyod-e, vagy meggyorstod az id munkjt, a dj mindenkpp a tid.

2.      Terik Teporn: Ki tudja, mirt zavarja a varzslkat, ha gonosz kgypapok trtgetik az tlagembereket, mindenesetre meguntk mkdsket, s megbznak leghatkonyabb gynkk kiiktatsval. Vele az Ishad N’ha fel vezet ton tallkozhatsz, miutn a kriptbl kilpve thaladst nyersz a jsok barlangjn.

3.      Orb of clarity: Ez mr mgushoz mltbb kldets, nagy hatalm varzstrgyat kell megszerezned. A gmbt Harespia rzi a cignytborban, s csak a hrhedt Serpent Wandrt cserbe hajland tadni. Azt viszont csak ksbb szerezheted meg, s szksged is lesz r szellemidz rituld sorn. (Lsd: A Kgytemplom.)

 

Pap ch

1.      Mekdawa varzsitala: Gygytkhoz mltn els feladatod a varangyembereket kikrl gygyszerek leszlltsa lesz Mekdawhoz, a Nimfa t partjra. Sajna a fick meglehetsen izgga, szeret rohanglni, ezrt tbbszr kell prblkoznod, mg sikerlt a kezbe nyomnod az vegcst, de aztn mr csak vissza kell trned a gratulcikrt.

2.      Az adomny: A kvet kldets sokkal egyszerbb, tszz aranyat kell a templomnak adomnyoznod. Persze ennek sszegyjtse sem aprsg, de a kriptbl szerzett pr varzstrgy eladsa megoldhatja gondjaidat.

3.      Ring of Saints: Ha a mgusok varzstrgyak utn kajtatnak, a papok szent ereklyket gyjtgetnek. A kriptban tallhatod meg kedvenc gyrjk, ha a F’Lokis Rhoz vezet lift tetejre llva felmsz a titkos szobba. Az kszer az asztal alatt hever az t hazaszllt futrra vrva.

 

Egyb kldetsek

A koponyk: A falu polgrmestere klns hobbinak hdol, lholtak koponyit gyjti. Minden tdik leszlltott darab utn nmi tapasztalati ponttal, illetve tven arannyal jutalmaz.

 

A csomag: Ugyanez a polgrmester lustasgnak ksznheten mr hnapok ta nem adta vissza Ishad N’ha vezetjtl klcsn krt olvasmnyait. Miutn a jsok tengednek a barlangjukon, te megteheted helyette az utat, elvgre amgy is arra kellene menned, mirt ne gyjthetnl be ktszztven aranyat is.

 

A troll: Miutn kivvtad magadnak a helyiek elismerst, a polgrmester megbz egy utols feladattal: le kell csapnod a krnyket rettegsben tart troll vezrt. Nem tudom, mirt fl annyira, a kis picuri nem tnt tl nagy falatnak. :)

 

Kerielle: Nagy a malomnl bklsz leny bnata, a kriptba belopakod kedvese gy dnttt, csatlakozik annak lakihoz, s nem trt vissza az lk vilgba. Kerielle - igazi n lvn - mgsem a szeretjt siratja, hanem rtkes nyakkt, melyet magval vitt. A kripta bejratnak kzelben, az als zrt ajt mgtti ldban tallhat cuccrt cserbe hajland felajnlani varzsfzett, mellyel rvid lom bocsthat a kgytemplomban lakoz fenevad szemre.

 

A totem: A varangyemberek bosszsgt gonosz szellemek okozzk, kik szent totemjket megszllva birtokukba kertettk a harcosok elmjt. Miutn Ekbun keresztl eljutsz Shinwikihez, a smnhoz, neki is meg kell emltened a jelszt (Ukabu), hogy megnyissa a szent fld fel vezet utat. Lgy vatos, mikor megkzelted az oszlopot, a rd tmad ngy szellem azonnal idegest gzfelhket kpkd feld, s egyltaln, szvesebben vennk, ha helyettk te tvoznl el az lk sorbl. Ha mgis sikerlne legyznd ket, ne felejtsd el megrinteni az oszlopot, mivel ily mdon minden egyes embered t-t leterponttal gazdagodhat, radsul mg a smn is felajnlja kedvenc drdjt, megspkelve pr aranyrmvel.

 

Ishad N’ha

Harcos ch

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!