Lands of Lore III
ismeretlen 2006.07.12. 22:01
A Lands of Lore III végigjátszása.
Lands of Lore III
Bevezető
Miután magadhoz térsz, nagy tisztáson találod magad, üres zsebekkel. Ezt megszüntetendő vedd fel a közelben található könyvet, épp jó lesz naplónak a továbbiakra. A földön heverő hátitáskát is kanyarítsd a válladra, majd menj be a barlangba. Áthaladás közben átkutathatod a szanaszét lógó holttesteket, ha a leteríted őket a földre. Hamarosan egy vízeséshez érsz, vedd fel a földön várakozó kést és a könyvet, ezt követően vagdosd szét a késsel a pókhálót, a felbukkanó pókon pedig bátran tombold ki magad. Bújj át a széthasadt pókhálón és indulj nyugatra. Hamarosan őrök jelennek meg, tőlük tudod meg szomorú hírt: atyád és két testvéred meghalt.
Ájulásodból Dawn hangjára ébredsz. Röviden összefoglalva: apád és fivéreid halottak, így te vagy a trónörökös. Ezt azonban nem sokáig élvezheted, hacsak nem találod meg a pokolkutyák által kitépett lelkünket. Dawn életet lehelő varázslatának hatása sajnos nem sokáig tart. Segítséget csak Dracacletől, az előző részből jól ismert termetes szörnytől kaphatsz. Dawn sugallatára őt érdemes mindenekelőtt megkeresned. Mielőtt utadra bocsát egy utolsó jó tanáccsal lát el: üdvös lenne hamar belépned valamelyik szövetségbe.
Miután az ajtó bevágódik mögötted, vizsgáld meg a szövetségekről szóló tekercset, amit Dawntól kaptál. A katona mellett elsétálva egy régi jó barátodba ütközöl, akitől értékes infót kapsz egy rejtőzködő negyedik szövetségről, a tolvajokéról. A játékot anélkül is végig lehet játszani, hogy bármelyikhez csatlakoznál, de most választhatsz közülük szíved szerint. Ha többet is kijelölsz célszövetségnek, fejlődésed a megosztott tudomány miatt lassabb lesz, mintha egy szakma csínját-bínját kívánod elsajátítani. Mielőtt továbbindulnál, a hordókban és ládákban elrejtve fegyvereket, élelmet és aranyat találhatsz, a papok céhe melletti kútban pedig hosszú kard és egy pajzs van elrejtve.
A különböző céhekhez egy arany befizetésével csatlakozhatsz, miután végrehajtottál egy egyszerű beugró küldetést. Később, a játék során újabb feladatokat kapsz majd, ha bizonyos szintet elértél töretlen fejlődésed során.
Harcosok rendje
Kezdő küldetés
A céhmestertől kapsz tőle egy kulcsot, ami az erdőt átszelő folyó kikötőjének kapuját nyitja. Feladatod nem túl bonyi, ki kell irtanod a raktárban hemzsegő patkányokat. Az egyik ládában talált íjpuskát forgatva csípőből végezhetsz velük pillanatok alatt. Ha megtisztítottad a terepet, mehetsz is vissza a Harcosok céhmesteréhez, és máris teljes jogú tagként üdvözöl. Az alagsorban vívó- és futógyakorlatokat végezhetsz, ha már beléptél mindazokba a szövetségekbe, amelyekhez sorsod kötni akartad. A vívás során három robotot kell legyűrnöd, az utolsó már keményen küzd, gyorsan mellélépve csapd jól fejbe, hogy meg ne sántuljon. Ezután különféle akadályokon kell túljutnod, ahol gyakorolhatod az elkerülő hadműveletekhez szükséges mozdulatokat. A végén lőj bele a jobb és a bal oldali falakon levő célkeresztekbe, majd használd ki a megjelenő platformokat. Ahányszor végigmész ezen a vesszőfutáson és a vívópályákon, annyiszor lépsz egy szintet valamelyik választott mesterségedben. Hasznos, de meglehetősen időt rabló tevékenység.
Második feladat
A harcosok következő feladata szerint a Pokolban kell győzedelmeskedned. Ennek teljesítése szintlépést von maga után, valamint kinyílik az eddig bezárt ajtó a felső emeleten.
Harmadik feladat
A Jégvilágot kell újra átfésülnöd és mindenkit kiirtani, aki még nem halott eléggé.
Papok rendje
Kezdő küldetés
Finch, a papok rendfőnöke egyszerű megbízással bocsát utadra: egy vaddisznót kell elejtened és a húsát elhozni a papok konyhájára. Egy malacba belebotolhatsz rögtön az erdő bejáratánál, csapd fültövön és vidd vissza húsát a paphoz, aki boldogan üdvözöl téged a rend kötelékében.
Második feladat
Gyógynövényeket kell gyűjtened, a Vulkánon és a Jégvilágban juthatsz ilyesmihez.
Harmadik küldetés
A Napfény Szívét kell a Vulkán világból megszerezned.
Mágusok rendje
Kezdő küldetés
A varázstudók rendjében az első küldetést egy szemrevaló Sion nevű leánytól kapod. A tőle kapott kristálybotot csak a vulkánnál itt található zöld portálon tudod feltölteni. A portál megpróbál magába szippantani, ezért amint a közelébe érsz, kattints rá a kristály alakúvá változó kurzorral rajta, majd húzódj arrébb és térj vissza Sionhoz. Érdemes Lesser Light és Lesser Heal varázslatot vásárolnod, az elkövetkezőkben szükséged lehet rájuk!
Második feladat
Második feladatként egy újabb portálról kell mintát venned. Menj el a Jégvilágban találhatóhoz, teleportálj egyet oda-vissza, és kész is a küldetés.
Tolvajok
Kezdő küldetés
E hivatás gyakorlói a törvény elől rejtőzve a csatornarendszerben élnek. Ide nem túl fényes úton, harcosok rendje melletti budiba beugorva tudsz lejutni. A nyitó küldetés piskóta, el kell lopnod közvetlenül a banya mellett található kést, majd odaadni neki.
Második feladat
Egy sétáló őrt kell megszabadítanod a kardjától. Ha Syrrust választottad familiárisodnak, ő megmondja, melyik őr az a bizonyos. Ha megvan a kard, Elenának átadva azt máris szintet léptél.
Harmadik feladat
Gladstoneból a hátsó kapun távozva néhány orkot kell kardélre hánynod. Térképedet kinyitva egy eddig rejtett területet látsz a kapu és az Alvilág között, itt kell elvégezned a véres küldetést.
A familiárisok
A familiárisok, ha társadul fogadod őket, mindig melletted repülnek, és hasznos segítőtársnak bizonyulnak majd az út során. Általában önállóan döntenek arról, hogy milyen módon juttatják felszínre segítő szándékuk jeleit, de finoman utalhatsz arra, hogy mit vársz tőlük. Jól gondold meg, melyiküket választod, mert a pénztártól való távozás után nincs reklamáció!
Griselda
Varázslatos hölgy a mágusok rendjéből, csiribí-csiribán kívül fel tudja kutatni még az elszórva található gyógyító szereket, és azonosítja az útközben lelt mágikus eszközöket. A támadó varázslatok ellen is hatásosan bevethető.
Goldie
Goldie a papok gyöngye gyógyító és védekező mágiákra szakosodott, úgyhogy ne nagyon küldd a csata első sorába és vigyázz rá a harcok közepette. Neki is van védelme a támadó mágiák ellen, de földharcban könnyen lenyomják ellenfelei!
Lig
Lig a harcosok rendjéből kézitusában nagyon erős, de mágikus képességei gyakorlatilag nem hagyják el a nulla szintet.
Syrrus
A vicces külsejű Syrrus tolvajként villámgyorsan feltöltheti készleteidet, lévén hihetetlen tehetséggel emel el mindent a polcokról, ha a szükség rászorítja. Kémkedésre is remekül alkalmazható és fontos információkkal szolgálhat az ellenségeidről. Mágia és közelharc terén nem túlságosan erős, legjobb fegyvere ezekre az esetekre a tervszerűen végrehajtott leszakadó hadmozdulatok alkalmazása (a futás).
Ha túl vagy a rendek és familiárisok közti választási procedúrán, ideje körbeslattyogni a városban. A hordókat szétütve élelmiszerhez és egyéb hasznos tárgyakhoz juthatsz. Ha a Kék Szarvas kocsmában kifizeted a tartozásodat, felmehetsz a szobádba, és onnan is összekapkodhatod ingóságaidat.
Ha készen állsz az útra, Dracacle barlangját, az erdőben lépten-nyomon található útjelzők elvezetnek hozzá. A barlangrendszerben némi csatangolás után találkozol Jackellel. Hajlandó Dracacle elé vinni téged, bár sajnálkozik azon, hogy semmi érdekes cuccost nem hoztál neki. Mivel az igazi Dracacle eltávozott, egykori szolgája (Oz a nagy varázsló módszerét alkalmazva) egy bábu és ravaszul elhelyezett szócső segítségével próbálja imitálni volt mesterét. Neked viszont nem a bábu kell, úgyhogy miután feltártad a turpisságot hagyd el a termet a portál segítségével.
Menj a lávát okádó vulkán környékére, lépj be a portálba, és nézz körül. Hamarosan találkozhatsz az igazi Dracacle holoképével, ami elmondja, hogy egy varázspecsétet kell megszerezned. A közelben levő másik portállal azonnal Dracacle otthonába juthatsz.
Itt találhatod meg az említett pecsétet. Néhány szakadékot kell csak átugranod és portálon keresztülmenned, nem túl nehezen végrehajtható feladat. Ha megvan a pecsét, megint találkozol Jackallel, a traccsparti után menj vissza a Vulkán világba.
Barátságtalan, undorító lényekkel teleszórt helyre érkezel. Meglehetősen nyakatekert útvonalakon közlekedhetsz, amelyek legtöbbször zsákutcába vezetnek. Nem írom le az átjutás pontos útvonalát, mindenki derítse fel maga a terepet, csak annyit tanácsolnék, hogy az automatikus mentést állítsd be valami rövid intervallumra, mert halálos kimenetelű szörnyetegekkel hozhat össze a sors minden sarkon. Sok harc és elkoptatott bakancs után egy bányató kijáratánál találkozol Morpherával, egy mord vörös sárkánnyal, aki elhunyt urát siratja. Könnyeivel küszködve felkínálja a választási lehetőséget a távozás vagy a tányérjára kerülés között, mindenki döntse el, mit szeretne inkább ezek közül. Mivel küzdő típus vagy, bátran vágj bele egyet a képébe, mire eltűnik valamerre. Újabb hosszú bolyongás és bogárirtás után egy óriási teremben találod meg újra. Felkínálja cserére a törött tükördarabot, de csak az életedet tekinti megfelelő ellenértéknek, ezért inkább torzsalkodj vele egy kicsit. Mielőtt nekiesnél a sárkánynak, apaszd el a forrását a lávatónak, mert amíg ki nem szárad, Morphera mindig újraéled. A plafonon felfüggesztett kövekkel kell eltorlaszolnod a három helyen áramló láva útját. Ha kiszáradt a tó, ess neki bátran a fenevadnak. Eddigre minden bizonnyal kellően magas szintekkel rendelkezel, és erős támadóvarázslatok lapulnak a tarsolyodban, vagy legalább egy varázsíjat markol kezed, mert a sárkány szívós ellenfél lesz. A távolból próbáld elintézni, miközben folyamatosan jobbra-balra csusszansz a szájából feléd lövellt tűzgolyók elkerülése végett. Ha netán nem áll rendelkezésedre magas szintű mágikus tudás, vagy varázsfegyver, sima nyílpuskával is kiirthatod Morpherát, de vigyél magaddal néhány napi hideg élelmet, mert hosszú ideig eltart, míg kileheli végre a lelkét. Amint a gyíknak vége, kapkodd fel a tó medréből a pénzt, majd használd a pecsétet a meder közepén lapuló tükördarabon.
Dracacle otthonában ismét Jackallel hoz össze a sors, aki nem igazán örül a találkozásnak. Kinyitja egy labirintus kapuját, melyben tűzlabdák serege várja, hogy forró ölelésben részesítsen téged. Ha netán élve átjutsz, Gladstone erdejének fái közt találod magad újra. Menj a várba, beszélgess el mindenkivel, akivel csak összefutsz, és nézz szét a használható cuccok összegyűjtése érdekében. Lutherrel ajánlatos beszédbe elegyedni, mert átadja neked hű kardját, Thonant, „aki” hasznos segítőtársad lesz a továbbiakban. Ha már mindent felforgattál, és mindenkivel trécseltél, vár rád a Jégvilág.
Az odaröppentő portált a vízesés közelében találod meg. Nézz körül a helyszínen, rövid bolyongást követően a Fehér Torony lábához érkezel. Megismerkedsz Jacindával, nála találhatod meg a második tükördarabot. Át is adja neked, ha cserébe kiirtasz néhány fura madarat. Ha épp vérszomjas hangulatban vagy, csapd le a csajt, és szedd el tőle a tükördarabot rejtő terem ajtajának kulcsát. Ha nem vagy e legegyszerűbb megoldás híve, indulj el jobbra, míg egy gyertyákkal feldíszített szobába érsz. Gyújtsd meg őket, és jegyezd meg a színüket (kék, zöld, piros, lila). A következő szobában is gyújts világot, a gyertyák balról jobbra ugyanebben a sorrendben álljanak. Ha ez megvan, megnyílik a tovább vezető út a hátad mögött, egy lépcső képében. A fenti teremben a jobb oldali ajtó mögött egy csatabárdot találsz, szemben pedig a madarak várakoznak hóhérukra. Öld meg mindet, utána semmisítsd meg a fészküket is, a kék gyémántot pedig tedd zsebre. A következő teremben jobbra találsz egy ajtót négy gombbal. Ha tüzet gyújtasz a közelben található gödörben a gombok színe megváltozik. A helyes sorrendben megnyomva (lásd gyertyák) őket az ajtó kitárul. Elégedetten felejtsd el egyelőre, és irány madarakat agyalni a következő terembe. A fészek szétdúlását egy zöld gyémánttal jutalmazzák az égiek, tedd zsebre ezt is. A harmadik, ezúttal piros színű ékkő az alsó szinten rejtőzik egy lyukban. A gombot megnyomva meglehetősen kellemetlen eseményeket indítasz be, ezért itt kivételesen ne nyomkodj feleslegesen. A következő, lila gyémántot az egyik trónteremhez közeli szobában találod az ágy alá rejtve. Mind a négy gyémánt megvan, helyezd hát el őket a két megfelelő teremben, ahol a helyüket megmutató jeleket találod. Ha ezzel végeztél, a térképen feltűnik a kijárat. A börtönön át ismét a trónteremben találod magad, ahol megint Jacindával hoz össze a sors. A csaj a madarak vesztének örvendezve ajtót mutat neked, de ha kedves az életed, utasítsd vissza a felkínált lehetőséget. Ekkor rád támad, ezért mégiscsak meg kell ölnöd, majd átkutatva a holttestét használd a tükördarabon a pecsétet. Jackallel válts néhány szót, majd ideje alvilági túrára indulnod.
Az oda vezető portál is az erdőben található, a gyümölcsárus közelében. Teleportálás után egy nagy teremben találod magadat, ami három ajtóval bír: jobbra, balra és középen. A bal oldali ajtón keresztül egy kertbe jutsz, ahol egy fej nélküli hapi csatangol fejvesztetten, keresd hát meg az elhagyott kobakot és add vissza neki. A jobb oldali ajtó egy sötét szobába vezet. A konyhából két irányba juthatsz ki. A pincéből szerezd meg a kottát és a borosüveget. találod magadat. Gondosan járod be: egy konyhában találod magadat, amelyből két ajtó vezet ki. Az első egy pincébe nyílik, itt egy borosüveget és egy kottát találsz. A főteremből nyíló középső ajtón keresztüllépve két liftre és egy órára találsz. A liftezést követően fent egy csomó ajtóra bukkansz, nézz hát körül. Az egyik szobában a szekrény egy tűzhalált halt szerencsétlen ember szellemének ad otthont, aki elpanaszolja, hogy átok ül rajta. Hogy ezt megtörd, a közelben talált üvegpohárral kell kimeregetned az olajat egy közeli szobában a lámpásból, mielőtt az felrobbanna. Sikertelen próbálkozásod eredményeképpen Gabriellehez hasonló sorsra jutsz, megégett szellemed még sokáig töprenghet a szerencse forgandóságán. Előbb-utóbb siker koronázza erőfeszítéseidet. A hálás kísértet ekkor egy pajzsot ad neked, és kinyitja két eddig zárt szoba ajtaját. Az egyikben sok hasznos varázslattekercs mellett megtalálod a lenti óra kulcsát is. Fordítd el háromszor a kulcsot az óra zárjába helyezve (persze előbb menj oda…), erre az eltörik, és megjelenik egy zongorázó szellem. Add oda neki a borosüveget meg a kottát, erre örömzenébe kezd, ennek hatására hamarosan egy lépcső nyílik a falban. Felsietve találkozol a démonok fejével, ha sikerül megölnöd, a harmadik tükördarab lesz a jutalmad. Ha sikerrel elvégezted ezt is, ismét a Dracacle-házban eszmélsz fel, ahol újfent a kedves Jackallel lesz alkalmad fecsegni egy keveset. Gladstoneba érdemes visszalátogatni, mert bácsikád páncélok és karvédők terjesztésére adta a fejét, te is vásárolhatsz tőle ilyesmiket. Ha minden jól megy, most végrehajtanod a rendek által rád ruházott harmadik küldetését is.
A ruloi világ portálját a folyó és az alvilági portál közelében találod. Keresd meg és zúzd szét a közelben található összes gépet, különben azok újraélesztik az elpusztított e világi szörnyeket. Feladatod az egyik sárga harcostól a kéz alakú szobrot megszerezni, amivel kinyithatod az anyakirálynőhöz vezető rejtett teleportot. Az alagutak egyikében rátalálhatsz egy brutális erejű varázskardra is. Ha itt kiszabadítod a közelben sínylődő nőt, háláját azzal fejezi ki, hogy tíz körömmel neked esik, csapd hát le őt is. Ha megszerezted a szobrot, és kinyitottad a teleportot, egy újabb barlangban találod magadat, ahol az anyakirálynővel kell megküzdened, miután átvágod magad csatlósai seregén. A vért letörölve kardodról egy újabb tükördarabot kapsz, használd ezen is a pecsétet.
Innen kikerülve Dracacle barlangja után ismét Gladstone erdejében találod magadat. A térképet szemlélve egy kékkel színezett területet láthatsz, ott találod haldokló nagybácsinkat. A bajt tetézendő, a városba visszatérve konstatálhatod, hogy gonosz kezek az összes céhet megsemmisítették. Mit van mit tenned, az élet nem áll meg, irány a sivatagok világa.
Ennek a világnak a portálját is a térkép segítségével találod meg, ha már az összes többi világban végrehajtottad a rád váró összes feladatodat. Az utolsó tükördarabot egy meglehetősen ellenséges érzelmű varázslótól veheted el. A sikeres hadművelethez szerezned kell valami minél erősebb távolról is hatásos fegyvert, valamint mérgezés elleni védelmet is. A teleportálás után kövesd az utat a lyukon és a hidakon keresztül addig, amíg egy hatalmas, nyitott területre nem érkezel. Innen leugorva tudsz továbbjutni, de ekkor rájössz, hogy nem tudsz repülni, ezért inkább küzdd át magad a szakadék túlsó oldalán levő ajtóhoz. Ezen keresztül tovább haladva hamarosan megint nyitott térre érkezel, ahonnan már nyugodtan leugorhatsz. Átverekedve magadat a véredre szomjazó szörnyek csapatán egy óriási épülethez jutsz. Mássz fel a lecsüngő indákon, míg egy szobába nem érsz, ahol egy pasas ücsörög. A környéken egy liftet találsz, menj tovább addig, amíg egy láthatatlan ajtajú szobához nem érsz. A környéken található hangfalakat törd szét, így megnyílik az út a légkondi csatornáiba. Az itt található létrák három kijárathoz vezetnek. A kék energiapajzshoz vezető szobában tedd tönkre a falban futó elektromos vezetékeket, ezzel kikapcsolod az energiapajzsot. Menj le ekkor a létrán, a vízhez, itt vágd szét a vezetékeket, hogy ne csapjon agyon a villanyáram, amikor a vízbe rakod a csülködet. Egy ajtóhoz érsz, ami mögött a mágus vár rád türelmetlenül. Öld meg, aztán a talált tükördarabot felkapva rohanj vissza a kijárathoz, mert a mágus beindította utolsó leheletével az épület önmegsemmisítő rendszerét.
Dracacle barlangjához visszatérve megint Jackalba botlasz, akinek egyre kevésbé bírod a képét. Gyűrd le egyelőre az ellenszenvedet, mert nála van a pecsét, amivel egybeforraszthatod újra a zsebedben lapuló tükördarabokat. Persze esze ágában sincs békésen odaadni azt, hanem elteleportál téged a vízbe. A létrát ignorálva mássz fel a mögötted lógó kötélen. A szobában a sötétlelkű Jackalt találod néhány ocsmány szörny társaságában. Öld meg a szörnyetegeket, életük lángjának kialvását egy ajtó kinyílása kíséri. A leereszthető híddal felszerelt teremben forgasd addig a falon található kereket, amíg a híd veled egy szintre nem ereszkedik, majd kelj is át rajta. A végső összecsapás következik, melyben előbb csontvázharcosokkal kell megküzdened, majd pedig eljön Jackal kinyírásának gyönyörteli pillanata! Vedd el a hullájától a pecsétet, és zárd le a tükör újraalkotásával a portálokat. Visszaszerezted a lelkedet is, Gladstone földjén pedig mostantól újra tombolhat a boldogság és a béke.
THE END
|