Gabriel Knight II
ismeretlen 2006.07.04. 21:10
A Gabriel Knight II vgigjtszsa.
Gabriel Knight II
Alapszably, hogy el ne felejts megnzni mindent (kivltkppen a mzeumban, a 4-es fejezetben) s mindenkivel addig beszlgetni, mg a vgre nem rsz az sszes prbeszdnek.
Els fejezet - Gabriel
A bevezet kpsor utn nyisd ki a tskt, hogy megkaphasd a trct, a leveleket s a kst. A kszleted minden darabjt nzd t rszletesen. Lpj ki (hogy
megfordulhass), kattints az asztalra, hogy levelet rj Grace-nek, majd ismt, hogy elolvasd az jsgot. Olvasd el az ajt kzelben tallhat feljegyzst aztn vedd el a
kulcsokat a tkr all.
Hagyd el a helysget s menj jobbra az ereszcsatornhoz. Vizsgld meg a srban a lbnyomot. Menj be a fk kz s vedd fel a szrt a fbl. Most menj a fszerbe
kikeverni a "gyorsan kt" cementet, majd menj vissza mintt venni a nyomrl. Fogd a mintt s az autkulcs segtsgvel tvozz.
Menj az llatkertbe. Olvasd el a feliratot. Nzd meg a farkasokat. Nem tudsz kzelmenni hozzjuk, mert az r nem engedi. Beszlj az rrel (Thomas), akitl
megtudod, hogy mindig Klingmann utastsait kveti. Menj balra s beszlj Dr. Klingmann-nal (nzd meg a walkie-talkiet az asztalon, mg hasznos lehet).
Menj a Marienplatz-ra. Hagyd el balra a kpernyt s ltogasd meg az gyvdedet. Beszlj vele, hogy fordtson neked s felvehesd a kapcsolatot az egyetemi
laborral a mintid kielemzse cljbl. Ha mr kint vagy, nzd meg a hsboltot, mg nem tehetsz semmit, de taln ksbb. Most mr mehetsz az egyetemre, de
elszr menj a Dienerstrasse-ra (a Marienplatztl jobbra) feladni Grace levelt.
Az egyetemen mutasd meg a lbnyomot, hogy megtudd a farkas mrett. A szrt szintn mutasd meg, hogy elemezhessk. Vissza a Huber farmra. Kattints a
kazettkra. Az A-ba tedd be Dr.Klingmann kazettjt, a B-be pedig egy reset, majd kattints a "splice"-ra (sszekapcsols). Vlaszd ki a kvetkez szavakat:
"Thomas, Herr Doktor Klingmann here. Show our wolves to Mr. Knight". (Thomas, itt Dr Klingmann. Mutasd meg a farkasainkat Mr Knight-nak.). Tovbbtsd.
Menj vissza Klingmann irodjba - mostanra mr nem lesz ott. Kutasd t a kabtot, ahol tallsz majd egy nyugtt. Elemezd ki. Kutasd t az asztalt, majd jtszd le
az sszevgott kazettt a walkie-talkie-n. Most mr Thomas meg fogja mutatni neked a farkasokat. A farkas kzeli kpnl kattints a cimkre, majd a farkasra a
szrrt. Vidd a szrmintt az egyetemre elemezteni, majd vedd t az eredmnyt.
Vissza az gyvdhez, beszlj vele, hogy megtudd, Klingmann nyugtja egy vadszati engedlyrl szl. A Huber farmon tedd a tkrre a nyugtt, hogy megtudd a
cmet.
jra a Marienplatzon, ltogats az gyvdnl. Krdezd meg a Hunting Lodge (vadszkunyh) cmt. Keresd fel a Lodge-ot a Dienerstrasse 54 alatt. Lpj be s
beszlj az gyintzvel. Mondd azt neki, hogy vadsz vagy. Megtudod, hogy bizonytanod kell a szrmazsodat. Vissza az gyvdhez a csaldfdrt. Mutasd meg az
gyintznek - figyeld a kpsort.
Msodik fejezet - Grace
A bevezet kpsor utn nzd t a kszletedet aztn prbld kinyitni a knyvtr ajtajt, zrva lesz. Menj le beszlni Gerde-vel, aztn nzd meg odakint az autt, majd
lpj ki balra. Rittersberg-ben nzd meg a virgokat a templomnl. Fordulj jobbra s lpjl be Gastoff-ba. Tudj meg Herr Huber-tl mindent amit csak tudsz. A
Rathaus-nl (vroshza) beszlj a polgrmesterrel s krdezd a trgyals fell.
Trj vissza Gabriel szobjba (a munks mr elment) s nzd t a szerszmosldt a kandall mellett. Vedd ki a csavarhzt s hasznld a kandalln lv lyukhoz.
Most nyisd ki a szekrnyt, hogy megtalld a titkos tjrt. Menj egyenesen Gerde hlszobjba. Nzd meg Wolfgang fotjt. Nyisd ki a szekrnyt s vedd el a
knyvtr kulcst. Menj ki. A msik tjr kvlre vezet - figyeld meg a rzskat esetleges ksbbi hasznlatra.
Gabriel szobjban nyisd ki a knyvtr ajtajt. Vedd le a polcrl Gabriel napljt s a Lycanthropokrl szl knyvet. Olvasd el ket. Tallsz egy levelet, olvasd el
azt is. Vedd le Christian Ritter napljt s olvasd el. Aztn lj le az asztalhoz s a nlad tallhat krtya segtsgvel hvd fel telefonon a Yale trtnszt, Professor
Barclay-t.
Vissza a Rathaus-hoz (vroshza), krd el a nyilvntartsokat. Beszlgess tovbb s meg fogod pillantani a vrtornyokat. Az ablakon keresztl figyeld meg a
templomot. Vizsgld meg az gyat. Menj a Pub-ba Hubert-hez s krdezd Ludwig fell. jra a Rathaus-ban, rdekldj a polgrmesternl a templomi
nyilvntartsok fell. Tedd amit mond. Vidd el a templom aktit a polgrmesterhez (Mayor).
Vissza a knyvtrba, lj az asztalhoz s hasznld az rgpet. sszerendezed a kutatsod eddigi eredmnyeit. Mutasd meg a bortkot/kutatst Gerde-nek, hogy
megkaphasd Gabriel cmt, aztn menj a vrosba feladni (hasznld a bortkot a Postmistress-en (postskisasszony), majd hasznld a pnztrct). Figyeld a kpsort.
Harmadik fejezet - Gabriel
Olvasd el az jsgban a cikket az jabb farkas(os) gyilkossgrl. Nzd meg a krtyt, amit a brtl kaptl a Vadszklubban, hogy megtudd a cmt s hogy
megjelenjen a trkpen. Menj a Marienplatzra az gyvdhez Grace csomagjrt. Olvasd el a levelt aztn beszlj jra az gyvddel.
Menj a Hunt Club-ba s nzz krl - figyeld meg a bezrt ajtt s a hts bejratot. Krdezz meg mindent az gyintztl. Menj ki s kattints az utca aljn lthat
rendrautra. A bncselekmny helysznn prblj meg beszlni Leber rendrfnkkel s prbld megmutatni neki az egyetem jelentst az ltalad beszerzett
bizonytkrl. El fog kldeni, ezrt, hogy felkeltsd az rdekldst, mutasd meg a bizonytkodat a riporternek. Most mr mehetsz a rendrsgre.
A rendrsgen tedd fel Leber-nek az sszes krdsedet. Nzd meg alaposan a trkpet. Kattints a feljegyzsre, majd hasznld a jegyzetfzetet a feljegyzsen. A
fzet egy kitpett lapja meg fog jelenni a kszletedben. Menj az gyvdedhez az eltnt szemlyekrl szl jelents vgett.
A Marienplatzon trj be a kakukkos-ra boltba s vsrold meg a pulton lv rt (ez egy harklyos ra, amely kopog hangot ad). Ltogasd meg Br Von
Glower Perlach-ban, beszlj vele s nzd meg a maszkot.
Menj vissza a Huber Farm-ra s hasznld a cetlidet a telefonon, hogy megtudd, miszerint Von Aigner, a Vadszklub egyik tagja, zletelt Grossber-gel, a legutols
ldozattal. rj levelet Grace-nek s ne felejtsd el feladni sem.
Ismt a Vadszklubban, hasznld az rt a bezrt ajthoz kzeli nvnyen. Menj az ells asztalhoz s vrj. Amikor Xavier elmegy ajtt nyitni a "kopognak",
akkor nyisd ki az asztalfikot s vedd ki a kulcsokat. A kulcsokkal nyisd ki az ajtt. Mieltt belpnl, vissza kell tenned a kulcsokat a helykre, ismt az rs trkk
segtsgvel. Lpj be a szobba. Nzd meg az oltron tallhat jegyzetfzetet s a fnykpeket. Ezutn ki fognak ksrni. Beszlj Von Zell-lel (utoljra krdezd a
trfekrl).
Vissza Perlach-ba, beszlj mgegyszer Von Glower-rel. rdekldj az alagsorrl s a klub filozfijrl. Menj vissza a Klubba s beszlj Priess-szel, de a tbbiekkel
is mind. Hogy ki tudd hallgatni a magnbeszlgetst is, fogj egy magazint, helyezd bele a magndat, majd rakd a magazint az asztalra. Figyeld a kpsort.
Negyedik fejezet - Grace
Szaladj ki a postdrt s olvasd el. Menj a kocsmba, beszlj Huber-rel, majd a vendgekkel is. Menj a Templom kriptjba s figyeld meg Gerde-t. Menj vissza a
knyvtrba, keresd meg a II. Ludwig-rl szl knyvet s olvasd el. A titkos tjrn keresztl hagyd el a kastlyt s szedj egy pr szl rzst. Vidd ket Gerde-nek
a kriptba, hogy megkapd az autkulcsokat.
Most menj a Herrenchiennsee Museum-ba s vlts belpt. Olvass el mindent, de legfkppen a Ludwig napljra val utalst a Wagner arckp alatti dobozban.
Beszlj a nvel a naplrl.
Most menj Neuschwanstein-ba s nzz krl, fkppen a festmnyekre figyelj. Ha csak lehetsg van r, mindig jtszd le a tjkoztat kazettt. Ne hagyj ki
semmit!
Kvetkez ticlod a Wagner Museum, nzz krl, fkppen az asztalnl s Beszlj Georg-gal.
Vissza Rittersberg-be, beszlj Huber-rel s krdezd Smith-krl. Mesld el nekik az lmodat. Vissza a kastlyba - ne ugord t ezt a helyet -, ahol Gerde-tl
megtudod, hogy Barclay keresett telefonon, teht hvd vissza s megkapod a szmot. Hvd ezt az j szmot, beszlj meg egy tallkozt Joseph Dallmier-rel, aztn
tallkozz s beszlj vele.
Vissza a Kastlyba beszlni Gerde-vel a klnengedlyrl. Irny a knyvtr, aholis rj Gabriel-nek. Vidd a Ludwig Knyvet a telefonra, hogy fel tudd hvni a kiadt.
Tudd meg a szerz finak, Thomas Chaphill-nek a telefonszmt. Hvd fel.
Most menj s add fel a leveledet, tovbb nzd meg a virgokat a templomnl. Fel fog bukkanni a pap s kapsz tle egy liliomot. Menj a Starnberger See-hez (ahol
Ludwig vzbe fulladt) s kattints a vzre. Vidd a virgot a t partjhoz s ltomsod lesz.
Ismt a kastlyban, Gerde-tl megtudod, hogy vr rd egy fax a postn. Menj el rte s olvasd el. Vidd el a Wagner Museum-ba megmutatni Georg-nak. Figyeld a
zr kpsort.
tdik fejezet - Gabriel
Menj a Marienplatzra, hozd el a klubbl a magnetofont, aztn ltogasd meg az gyvdedet, hogy tvehesd Grace zenett. Krd el tle a jelentst az eltnt
szemlyekrl. Hasznld Von Zell kazettjt a fordtshoz. Menj be a rendrsgre, beszlj Leberrel s hasznld rajta Von Zell kazettjt (amikor lehetsg addik
r). Nzd meg Grossberg fknyveit. Tvozs utn nzd meg a kitpett lapot.
Vissza a Marienplatzra, most mr megveheted az gyvdhez kzeli hsboltban a fehr kolbszt. Menj Buchenau-ba s beszlj Dorn-nal, pnzt akar, de nincs nlad
elg. Krj az gyvdedtl s add oda Dorn-nak. Beszlj vele. Nzd meg jobboldalt az utols kalitkt. Vedd fel a szalmaszlat s figyeld meg a farkas-cdulkat.
Hasznld a hst a tigrisen, hogy megszerezhesd a cdulkat. Trj vissza a Vadszklubba, figyeld a kpsort.
Nzz ki a Hunting Lodge (Vadszhz) hlszobjnak ablakn, le a prknyra - rdekes lesz! Menj ki az elszobba s ellenrizd a szobkat. Beszlj Von Agnerrel
(a frdkdban van). Lpj be a tiddel szemkzti szobba (Priess hlszobja), nyisd ki a szekrnyt s vedd ki a ktelet. Nyisd ki az ablakot s nzz le. Hasznld a
ktelet a prknyon, aztn menj tovbb Von Zell ablakhoz. Lpj be. Nzd meg a frdszobai lbtrlt s a sros lbnyomot. Vizsgld meg az gy mellett tallhat
naplt. Tedd el a zsarol levelet. Tvozz, ahogy jttl.
Menj le a fldszintre s beszlj Hennemann-nal. Nyisd ki a faliszekrnyt s vedd ki a lmpt. Vissza az emeletre, beszlj Klingmann-nal a szobjban. Mutasd meg
neki a farkas-cdulkat. Ahogy mr beszltl vele, lent meg fog gyulladni a tz, teht vedd el a gyuft a kandallprknyrl. Beszlj a Brval.
Menj ki a szabadba s lpj be az istllkba. Vedd el a nyrollt. Menj az erdbe s kutasd t alaposan az llatnyomokrt s a szakadkrt (emlkezz, hogy hol
van). A megszradt lbnyom kzelben tskebokrokat ltsz - hasznld az ollt, hogy bejuthass a barlangba. Lpj be a kis nylson s hasznld a gyuft a lmphoz.
Nzd a kpsort. Menj vissza a Br szobjba a kvetkez kpsorrt. Amikor jra nlad az irnyts, indulj el a szakadkhoz, de kerld ki a zskutckat. Hasznld
a talizmnodat, az tvol tartja a farkasokat. Amikor a szakadknl a Br odadobja a puskt, akkor ld le a farkast.
Hatodik fejezet - Grace
Nzd a kpsort. Kattints a toronyban az gyra, amikor mr nlad az irnyts. Vedd szre az ablakban a galambot.
Irny a Neuschwanstein Castle (Kastly). Emlkezz az lomra a nyit kpsorbl, hogy megszerezhesd a dszes barlangban a tekercset. Ezt akkor teheted meg
biztonsgosan, amikor a gyerek felll a szkre s elvonja az r figyelmt. Hogy megszerezhesd a tbbi tekercset is, szksged lesz egy pr dologra elterelni az rk
figyelmt, teht vissza Rittersberg-be beszerezni amire szksged van.
Gabriel szobjbl hozd el a prnahuzatot. A kocsmban beszlgess Mrs Smith-tel aztn vegyl el egy zsemlt. A toronyban csalogasd be a zsemlvel a galambot,
majd kapd el a prnahuzattal. Menj az altotting-i templomba s figyeld meg az ezst ajndkokat. Prblj meg beszlni a pappal az irodjban - ad majd neked egy
krtyt. Nzd meg a dobozt az asztalon s hasznld rajta a trcdat, hogy kaphass "szentelt" vizet.
Amikor visszartl a Singer's Hall-ba Neuschwansteinbe, hasznld fel a galambot a kperny bal oldaln lthat ajtnylsban. Vedd el a tekercset htulrl, ahol
rendszerint az r szokott llni. A nappaliban hasznld fel a szentelt vizet a szken, hogy eltereld az r figyelmt, majd menj ki a kpolna bejrathoz a tekercsrt.
Menj vissza Rittersbergbe s nzd meg a templom kriptjban az ezst szvet. Menj beszlni Gerde-vel. Vissza a kriptba a szvrt. Menj a postra a Br
Gabrielnek szl levelrt. Olvasd el, aztn irny a kocsma, ahol beszlj mgegyszer Mrs Smith-tel.
Menj vissza az altotting-i templomba. Az istentiszteletnek mr vge, gy hasznlhatod a papon az ezst szvet. A kpolnban helyezd a szvet az ldozati kosrba.
Nzz a kperny jobb oldaln ll szv-urnkra s figyeld meg a szket. Lpj ki jobbra s kattints az ajtra. Ettl el fogja fjni a szl a gyertykat, gy hasznlhatod a
szket s megszerezheted az urnt. Nzd a kpsort. Most mr nlad vannak a sznhz tervei. Nzd a kpsort.
Eltelt kt hnap
Az operban vedd el az asztalrl a programfzetet s olvasd el. Menj fel az emeletre s nzd t a szobkat, elssorban a "fnyszr"-szobt a jobbkz felli folyos
vgn. Menj le, fordulj jobbra s menj le az alagsorba a baloldali els ajtn. Nzd meg a kemenct, majd addig menj bal fel, amig csak tudsz, utna szak fel,
menj be a kellkes szobba s vedd magadhoz a "privt" feliratot. Kutasd t az alagsort a kulcsrt, amit a falon lv szrke dobozban fogsz megtallni. Menj vissza a
kellkraktrhoz s zrd be az ajtajt. A sznpad mgtti rszt az alagsorbl vagy az oldals eltrbl lehet megkzelteni. Vidd a ktelet.
Menj be a fbejraton a nztrre s beszlj Georggal. Tvozz. Menj a bal kz felli folyosn s az eltr vgnl menj be a sznhz irodjba. Beszlj Gabriellel,
megtudod majd, hogy fzik. Vedd el az asztalrl a sznhzi ltcsvet s a listt, a falijsgrl pedig az lsrend tervezett.
Nzd meg Wagner "csillr diagram"-jt s kattints az X-re, majd nzd meg az lsrendet s kattints a kzps pholyra. Menj abba a szobba, amelyik az emeleten
nylik a fbejraton t. Most menj vissza a fnyszrhoz s kapcsold fel. Irnytsd ki a fnyt az ablakon. A fogjval tudod mozgatni - lltsd a kzps pholyra. Le
a fldszintre, ahol add oda az lsrendet Paul-nak, a jegyszedk vezetjnek. Menj a nztrre s krdezd ki a csillrt szerel munksokat a mretbelltsokrl.
Menj le az alagsorba s rakj szenet a kaznba. Kapcsold be a jelzlmpt s lltsd be a legfels szintre a kart. Menj vissza Gabrielrt, vidd le a kellkszobba s
zrd be oda. Menj fel s ltzz t. Megjn Leber s beszlgettek.
Menj a fnyszr helyisgbe s lltsd a ltcsvet Van Glowerre, majd menj a pholyhoz s a ktelet rgztsd a kilincsre. Most a "privt" felirattal takard el a
ktelet. Itt a kpnek t kell vltania Gabrielre.
Gabriel Knight II
jra Gabriel
Told arrbb a ldt, hogy meglsd a rcsot. Nyisd ki a trrel s tvozz. Az alagsorbl menj a sznpad mg s a ktl jobb oldalra tegyl fekete ragasztcskot,
aztn menj jobbra az ltzkhz. Fogd a jelmezt s ltsd magadra. Prblj sminket hasznlni. Tegyl port a tkrre, amikor felllsz. Rejtzz el az erny mg.
Hasznld a ragasztt a sznszen. Figyeld az operajelenetet.
Amikor mr irnytani tudod Gabrielt, mint farkast, hasznld a "szaglsodat" a Br ldzshez (a trkpen egy piros ngyzet, te pedig egy kk hromszg vagy).
Menet kzben be kell zrnod az ajtkat, nehogy a Br kislisszanjon. Az a legjobb, ha lezrod az egyik sor ajtt, gy a Br nem tud a rcshoz jutni. Be kell
szortanod a Brt a kaznhzba s kvetned kell oda. Feltnik Grace s Leber. Kattints Grace-re, majd a kaznra, erre kinyitja az ajtajt. Kattints a szrke
farkasra (ez vagy te) s amikor a fekete farkas ugrik, kattints arra is, ezzel betasztod a kaznba. Nzd a zr kpsort.
|