Blade runner
ismeretlen 2006.07.04. 20:00
a Blade runner vgigjtszsa.
BLADE RUNNER
Bevezet
Ez a szenzcis jtk minden bizonnyal emlkezetes marad mindazoknak, akik lttk a legends filmet, de azoknak is, akik most tallkoztl elszr ezzel a kiss nyomaszt, klns, de flelmetesen kidolgozott ltvnyvilggal. A Westwood elsosztly munkt vgzett mind a krnyezet, mind a szereplk megteremtsvel. Az animcik szerintem taln a '97-es v legsznvonalasabbjai, a szereplk olyan lethek, hogy az megdbbent. A jtk grafikja sem marad el a filmektl, a htterek folyamatosan mozognak, egszen egyedi fnyeffektusokkal, krnyezeti hatsokkal. Egyszval lenygz.
A trtnetet egy replikns vadsz figurjval kzdheted vgig, aki br hasonlt Harrison Ford-ra, mgsem "", nem Rick Deckard - hanem az jonc McCoy. A trtnet ms, ugyanakkor szmos szerepl lesz, aki ismers lehet a film rajonginak - elvgre is a helyszn s az id megegyezik. A program rdekessge, hogy a nyomozs minden jtkos szmra itt-ott eltr - gy nehz is tkletes tmutatst adni arrl, mikor mi a teend. Viszont nagy vonalakban a trtnetek megegyeznek, az albb lert t egy lehetsg a sok kzl. A befejezs gy vgigjtszva tulajdonkpp egy kiss romantikus happy end, akinek knyes zlst ez nem elgti ki, vlasszon msik utat a trtnet vgn…
Elszr egy-kt ltalnos tancs:
A kezdetek kezdetn lltsd t a reakcikat "manulisan vlaszthat"-ra, gy mindig te dntheted el, mit is akarsz krdezni az adott szereplrl. A jtk elejn ismerkedj meg alaposabban a program kezelsvel, pldul a lfegyver hasznlattal s a zsebszmtgppel - ez nagyban segti majd zkkenmentes elrehaladsod.
I. Rsz
Runciter llatkereskedse eltt beszlj a rendrrel s az lldogl tmeggel, vedd fel a levlt fmlemezt s vizsgld meg a tzcsapot. Benn faggasd ki a tulajt, vedd fel a tltnyeket, nzd meg a videokamert s beszlj ismt az ldozattal. A szoba vgben vedd fel a jtkkutyt, a knai evplca-paprt, tovbb a csokipaprt. Kifel menet jabb csevely a posztol fakabttal, majd irny a rendrsg.
Itt a msodik emeleten tltsd fel az eddigi bizonytkokat, majd szrakozz kicsit Esmer-rel. Az els kprl kinagythat lesz Lucy arca, a bokjn egy kszer s egy aprsg a szoba hts rszben, az asztalon. A msodik kpen Clovis arca lesz lthat, tovbb a fekete Sedan, egy msik nagytson pedig a rendszma. Menj fel a 3. Szintre a laborba, itt Dino mond majd fontos dolgokat.
Kvetkez utad a Knai negyedbe vezet, ahol el kell beszlgetni az tterem tulajdonosval, a pultnl Gordo-val, majd a kifzde hts rszben Zuben-nel. hirtelen felindulsbl rd bortja a vacsit, majd futkora - n nem rtem utol, de mentsgemre legyen mondva, mg nem tudtam, hogy a dupla klikkel futok. Mindenesetre a trtnet szempontjbl eszerint nem nagy vesztesg, ha meglp. A kukz ell mindenesetre halszd el a rendszmtblt a kontnerbl, utna menj szpen haza. A tetn lerohan majd egy rgi ismers, pumpld meg lommal - Zubent ezzel kivontad a forgalombl. Gaff rkezik sejtelmesen s bicegve, majd lemehetsz fejedelmi lakosztlyodba megetetni a fenevadat. A videofonon lesz egy zenet, ezt hallgasd meg, majd fekdj le aludni - lehet, hogy a kt dolgot neked fordtott sorrendben kell majd vgrehajtani.
II. Rsz
breds utn ltogasd meg a Tyrell pletet. A biztonsgi rrel kell beszlned, majd a laborban felszedni a szitakt kszert. A gyilkossg helysznn beszlj a fotssal, vedd fel a Kingston nev gyorsbf s szalmonella-telep dobozt, a kutya nyakrvt, majd vizsgld meg a tetemeket. A laborban piszkld kicsit a szmtgpet, mire jelszt kr - rd be az ex-kutyus nevt s lgy gazdagabb egy DNS-szekvencia lerssal. Kifel menet beszlhetsz Crystal-lal, tovbb jra a biztonsgi rrel.
jra fel kell keresned a rendrsget, jabb letlts s Esmer, ezttal az j kprl Sadik fejrl kell nagyts, a kutya nyakrvrl s egy dobozrl a sarokban. Beszlj Guzza-val (az els emeleten), mire lehetsget kapsz kikrdezni magt Tyrell-t is.
Replj vissza a Tyrell pletbe, ahol Rachael fogad, majd Tyrell is ider egy kis beszlgetsre.
Visszat a rendrsgre, jabb letlts. Menj le a legals szintre, a fogdkhoz. Itt ki lehet krdezni Grigorian-t, mg a VK-t is kiprblhatod - az eredmny szerint ember.
Keresd fel a kvetkez helysznt, az llat-sort (Animoid Row). A szitakts pultnl beszlj a nvel, majd a kirakatnl ll kgy-russal. Nzz be Bob fegyverboltjba, beszlj vele, majd VK-t is vgrehajthatsz - is ember lesz. Menj tovbb a Kingston kifzdbe, beszlj a nvel.
A Green Palace eltt meg kell tallnod Izo-t (ha nincs ott, stlj mg egy keveset). Beszlj vele, mire rd villant a fnykpezvel - vedd fel a gpet s a kpeket, majd rohanj utna. Az ajtt be tudod lni, kvesd az plet belsejbe, majd le a csatornkba, s fel a ltrn. Itt Crystal elkapja. Vissza fel nzz mg szt Izo fegyvercsempsz helyisgeiben, azonostsd a fegyvereket.
Most a DNS-sorra kell utaznod (DNA Row). Keresd meg Chew's Eyeworld zlett, majd beszlj a kiss inkoherens figurval. Ezutn menj be Moraji zletbe, ldd szt a bilincset s fuss ki az pletbl - ha nem rsz elg messzire, game over…
A robbans utn menj fel az ikrek laksba (Twin's apartment), itt a piros bbubl nyerhetsz egy levelet. A videofon zenetet rgztett egy Sebastian nev ismeretlentl. Trj vissza Chew's-hoz, s beszlj vele jra - elmagyarzza, hogy juthatsz el Sebastian-hoz. Tvozs utn tovbb mehetsz innen a siktoron keresztl a Bradbury plethez, melyben Sebastian laksa tallhat.
Sebastian laksa resen ll, de lesz itt egy nyomtat, amit bekapcsolva jabb DNS lershoz juthatsz. Htul az rnykban valaki elrohan, kvesd a nappaliba. Itt a szekrny polcait kell leptani, mire tallhatsz egy felfel vezet nylst. Itt felmszhatsz…
III. Rsz
Ht igen. Ez az ldzs most annyira nem jtt be. A szkkel mssz el a raditorokig, az ablak alatt. Itt letpheted a kteleket. A szobban vedd fel a sajtot, a baba mellett tallhatsz egy Hysteria Hall zsetont, a matrac mellett pedig egy Moonbus fnykpet. Menj ki, majd beszlj Leon-nal, aki a szobja miatt morgoldik. Kutasd t ezt is, itt Hoden jelvnyt tallhatod meg, a kdban pedig egy klns pikkelyt. Az pleten kvl vedd szemgyre a keresett Sedan-t, a rendrsgen pedig futtasd le az Esmer-t az j kpen. A jrm mellett sok ismerst tallhatsz - tbbek kzt magadat is…
Az Izo-fle kpeket sem elemezted mg, most kerts sort erre is. n ezeken csak Clovis-t talltam meg, tovbb egy biztonsgi kamert. Az j informcik birtokban menj vissza az Animoid Row-ra.
A Knai br tulajdonost krdezd ki a biztonsgi kamerrl, mire jabb kpekkel leszel gazdagabb. A szitakt-bds hlgy is szolgl majd nmi felvilgostssal az kszerrl. Az j kpeket ismt vesd al egy kis Esmer-es jtknak, itt Izo-t s Guzzo-t azonosthatod majd.
Trj vissza a Bradbury pletbe, Sebastian-hoz. Most mr itt lesz, hossz beszlgetst folytathatsz vele, br egy id utn megfejti, ki is vagy, s akkor mr nem lesz tl kzlkeny.
Keresd fel az j helysznt, a Hysteria Hall-t. Mieltt ide betrnl, szaladj be az autkereskedhz. Beszlgess el vele a Sedanrl, Lucy-rl. Az utcn meleged regekkel is elbeszlgethetsz, majd keresd fel az Animoid Row-n a Kingston-konyht., majd beszlj a nvel. Most replj t a Nightclub Row-ra s menj be Taffy brjba. Beszlj a pultnl Gordo-val, mire eladja kiss seklyes msorszmt - menj ki te is az utcra, de ne ldd agyon - gysem replikns (nlam legalbbis nem volt az…)
A kis kitr utn trj vissza a Hysteria Hall-ba. Itt megtallod Lucy-t: beszlj vele, de ne prbld rbeszlni a VK-ra.
Most keresd fel Early Q klubjt a Nightclub Row-n. Beszlj a tncosnvel, mert ezzel elterelheted a hegyomlsnyi testr figyelmt. Mikor a sznpad fel ballag, fuss el a bal oldali beugrhoz, ahol tjuthatsz egy zrtkr rszbe. Itt beszlhetsz Eary Q-val - ha nincs itt, gyere vissza ksbb. Miutn kicsevegttek magatokat, Early Q lelp s bejelent egy szmot. Nzd egy darabig Dektora-t, majd menj fel a szobjba. Krdezd errl-arrl, mire elrohan - kvesd. Mikor elrsz abba a terembe, ahol a szemedbe vilgt a vettvel, ldd ki a fnyforrst. Ha kedvet rzel hozz, lelheted a nt - csak a szoba egy pontjra kell tzet nyitnod, mire elbjik - ekkor lelheted, s kibucskzik az ablakon.
IV. Rsz
Lenn kutasd t a szket, majd a fld alatti csatornkon vergdj el a laksodig. Egy ltrn juthatsz ki a hz el, de a hazaltogatsban nem lesz sok ksznet. Most mssz vissza a csatornkba, majd keresd meg a ngyes keresztezdst. Itt egy kar segtsgvel kinyithatsz egy hidat is - gy mr mind a ngy irnyba kzlekedhetsz. Menj vissza Izo boltja fel a keresztezdsen, majd lenn a raktrban tallkozol Lucy-val. Beszlje vele s hajtsd vgre a VK-tesztet. Lucy is ember. A pincben egybknt ismt tvizsglhatod a fegyvereket, jabb tltnyekhez jutva.
Trj vissza a keresztezdshez s menj tovbb egyenesen. Elbb-utbb egy lifthez kell rned, ezen utazz le. Beszlj a csvessel, majd menj tovbb jobbra. A patknyos hd eltt llsz. Ez elg rosszindulat, de megoldhat kihvs. Fuss el a hd kzepig, majd mikor a patkny kirohan, szaladj vissza az ajthoz s befordulsbl ldd agyon. Ha sikerl, tlled s a hd sem szakad le. Mindenesetre eltte s utna egy llsments ersen javallott.
Az jabb helyisgben tallkozhatsz az ikrekkel - beszlj velk. Innen a msik kijraton s egy ltrn, tovbb egy szellz-rendszeren bejuthatsz a Tyrell pletbe. A liftbe lpve elemelheted az asztalrl a DNS-t tartalmaz lemezt, majd vidd vissza az ikreknek. Ezrt cserbe megkapod Guzza dosszijt. A lpcsn mssz fel az ikrek laksba s a videofon segtsgvel beszlj meg egy kedlyes tallkt Guzza-val. Menj vissza a csveshez, majd itt menj balra, a rusnya trutyiban sz teremig, s beszlj Guzza-val.
Rpke prbeszdetek utn ldd le, miutn Clovis is megnyilatkozott az rnykbl. Menj vissza a laksodhoz, az plet eltt beszlj Gaff-fal, majd menj fel pihenni.
V. Rsz
A hlszobban egy telefonhvs vr - nekem Lucy volt a hv. Nagyjbl itt kell eldntened, mit is akarsz tenni a tovbbiakban. Ha a repliknsokhoz csatlakozol, menj el a megadott tallkozra, s tarts velk. Ha inkbb maradsz fejvadsz, akkor is oda kell menned, de a bartkozs helyett inkbb a tzrsg lesz a fszerep. n a magam rszrl Lucy-t vlasztottam - ki tudna ennek a lila hajnak ellenllni?
Teht ebben a verziban menj el az autrushoz a Hysteria Hall mellett, a fld alatti csatornkon keresztl. Ha kilpsz a garzsbl, Lucy mr vr majd. Menjetek be egytt, beszlj a tolkocsis kereskedvel. Menjetek fel a tetre - itt le kell lnd Crystal-t. Vissza kell menned a fldszintre, majd aktivlni a konzolt. Miutn az aut lezuhant, le kell msznotok a ltrn kt szintet is - itt lesz az aut, mely kivezet a nyomaszt vrosbl, egy szebb, egy jobb vilg fel, kz a kzben, bele a rzsaszn naplementbe…
|