Vgigjtszsok : Serious Sam : The First Encounter Vgigjtszs + Plyatippek + Engine Tippek |
Serious Sam : The First Encounter Vgigjtszs + Plyatippek + Engine Tippek
ismeretlen 2006.07.13. 13:09
Serious Sam : The First Encounter Vgigjtszs + Plyatippek + Engine Tippek
Serious Sam : The First Encounter Vgigjtszs + Plyatippek + Engine Tippek
n ezt a vgigjtszst NORMAL fokozatra rtam.
Teht rdemes gy elkezdeni a jtkot.
rsi sszid : 3, 5 ra
1. HatshepSut:
Ez egy igen kellemes plya kezdskppen. Miutn vge az intrnak menjnk el jobbra, ahol egybl megszerezhetjk a msodik pisztolyunkat. (Ha Normal fokozaton, vagy annl magasabbal kezdtnk, rdemes minden plyn megszerezni az extra letet. Itt gy szerezhetjk meg, hogy ha kimegynk a sivatagba, ahol ugyan van egy pr monstrum nagy szrny, de a kt darab pisztollyal ez nem nagy gond a nagy terepet kihasznlva. Mennnk kell a sivatagban egy darabon, majd elrkeznk egy plmafhoz. Ott vannak a kvnt trgyak, de felvtelk utn azonnal lljunk is tovbb, mivel, legalbbis nekem repl ellenfelek is jelentek meg. ) Ezutn mr csak tkell verekednnk magunkat a szrnyeken s mr bent is vagyunk a piramisban. De mieltt bemennnk, vegyk szre a legfels szinten lv falrszt, mely (ha mg esik az es, igen csak kirv) egy titkos ajt, mely mgtt egy duplacsv shotgun van. Ezutn mr semmi sem llhatja utunkat! Mivel hogy viszonylag lineris a plya menete, ezrt nem is rszleteznm tovbb. (Egybknt van mg egy extra hely a plyn, br nem sokat r, de lehet rajta mosolyogni egy nagyot. Ha az elejn lemegynk a legals szintre s ott a bal oldalon bemegynk az ajtn, ami egy darabon egybknt mg zrva van, rdekes dologban lehet rsznk! :)
2. SandCanyon:
Az elejn a lszereket sszeszedve menjnk ki az els homokbuckhoz s vrjuk meg az els kamikazt. Ha lelttk, azonnal htrljunk, ugyanis jn mg egy pr... A tovbbi csetepatlezrta utn menjnk is be a templomba, ahol egyenesen menjnk tovbb. Ne trjnk le ballra. A humoros beszls utn balra tovbbmenve cselezzk ki a legrdl sziklacsapdt, (melyet Sam az Indiana Jones zenjnek ddolsval egszt ki). szze szedegetve jutalmunkat, folytassuk tovbb utunkat jobbra. Itt ha bemegynk a kis alagtba, mgttnk egy titkos ajt bezrul s taszt be a helysgbe, ahol gyorsan vgezznk a kamikazkkal s a tbbi ellennel. Ha ezzel megvolnnk, szrjuk ki a bejveteli ponttl jobb kzre es fal "klnlegessgt"! Egy titkos ajt, mely mgtt a TommyGun-t vehetjk kzbe! Jl is jn az elkvetkez rvid sszecsapsnl! Suhh... Ezzel is megvolnnk! Mennynk t az ajtn, ahol egy kisebb ngyzeteltrs kvetkezik. Nzznk jl krl, s szedjnk fel mindent, a pajzsot is belertve. Balra tovbbmenve egy emelkedhz rnk, ahol felmenve egy szrny jelenik meg, majd sok, az elbbiekbl megismert apr kis fekete szrny. Legyzsk utn tovbbmenve kijutunk a sivatagba. Ez nem tl veszlyes rsz a bocit :) leszmtva... Ja, meg a kk lzeres robotot. Itt tallhat egy titkos hely. A kijrati ajt eltt kzvetlenl balra, fel tudunk ugrlni az ajt fl, ahol van egy-kt trgy. (de nem rdemes, mivel felvtelk utn sok szrny jelenik meg) (Ha nem sikerlne feljutnod, nzd meg a mellkelt kpet! )
3. Tomb Of Ramses
Menjnk fel a lejtn (a ksbbiekben mr nem fogok kitrni olyan aprsgokra, hogy itt egy szrny, ott egy robot, stb. , csak a lnyegesebb helyeken), majd az oszlopos terembe rve a kzdelem utn menjnk el jobbra, majd ott fel a lpcsn s a tetejn ugorjunk t a szemben lv platformra. Itt leledzik els titkos helynk. Menjnk vissza az oszlopos terembe, majd menjnk fel a lpcsn. tmenve a rns szobkon egy terembe rnk, ahol menjnk fel a lpcsn, majd a msodik lpcsnl vigyzzunk a titkos ajt fell jv szrnyekre. Tovbbmenve, ha utunkat egyenesen folytatjuk egy kisebb terembe rkezhetnk, amely kzepn 1% leter van... Ha akarunk egyet nevetni, akkor rdemes felvenni! Visszamenve s ezttal mr jobbra folytatva utunkat menjnk fel a lpcsn. A kinyl ajt mgtt egy hossz s keskeny rns szoba van. Menjnk el a msodik rnaoszlopig, majd itt jobbra fordulva menjnk vgig a platn, s a vgnl ugorjunk t a msikra. Itt van a msodik titkos hely a plyn (A szv). Visszarkezve a rns terembe, menjnk el a vgre. Ekkor megjelenik mgttnk egy szrny s aprdjai. A leszmols utn menjnk t a mr kinylt ajtn, majd valamelyik lpcsn fel. Itt egy nagyobbacska rns terembe rnk, ahol egy rvidebb harc kvetkezik. Menjnk fel az "L" alak lpcsn, majd balra tovbb s ismt fel. Menjnk fel, amennyire csak lehet. Egy ajtval llunk szemben. Itt megfordulva a szemben lv rnktl jobbra elmenve ki lehet lpni egy tart platra. Jobbra vgigmenve egy kisebb beugrnl megtallhatjuk a msodik szivet is! Az ajtn tmenve majd fel a lpcskn egy oszlopos szobba rnk. Itt egy rvidebb harc utn menjnk tovbb fel, ameddig csak lehet. Kt szobor ll elttnk. Az ajt eltt lv tltnyeket mind egy szlig vegyk fel! (szksgnk lesz minden puskaporra :) ha bemegynk az ajtn, akkor egy hatalmas nagy oszlopos terembe rnk, ahol vegyk fel a duplacsv Shotgunt. Itt nagy harc kvetkezik. Nem tudok igazbl tancsot adni. Lgy szemfles, oldalazz sokat, s nha vgy fl egy-egy leter flaskt! A harc vgbemenetele utn menjnk tovbb a kvetkez ajtig. s ott be! :)
4. Valley Of The Kings
sszeszedegetve a lszereket menjnk ki a homokbuckkhoz. A csata utn menjnk tovbb a szoborig. Itt vegyk fel a raktavett, majd kzdjnk meg els fellensgnkkel! Nem lesz tl emlkezetes... Bemenve az ajtn, egy vizes terlethez rnk. Itt menjnk elszr pl. jobbra , aztn balra, vagy fordtva, mindegy s mind kt helyen nyomjuk meg a gombot, mire leereszkedik a terem kzepn ll emelvny. Tetejrl vegyk fel az amulettet. Menjnk tovbb a most mr kinyithat ajtn. Ekkor szp vatosan szedegessk fel a trgyakat a fldrl. (Mi sem szeretjk, ha megzavarjk rzss lmainkat) Tovbbmenve egy hsszks rns terembe rnk, ahol egy kisebb csata leforgsa utn menjnk tovbb egszen addig a teremig, melynek a kzepn egy rcs rsz leledzik. Itt jabb csata kvetkezik. Ezutn menjnk tovbb le, szedegessk fel szpen az 1%-os leterket, majd jobbra tovbbmenve szedegessk fel a kr alakban sszerendezett 1%-os leterket is. Ezutn menjnk fel a szemkzti emelkedn s vegyk fel a papiruszt + a pnclt. Visszamenve , majd utunkat jobbra fojtatva egy jabb harc kvetkezik. Itt menjnk el jobbra, majd bele a sttsgbe, melyrl kiderl, hogy csak egy stt, mgikus fal s t lehet menni rajta. Nyomjuk meg a gombot, mire kinylnak a rns falak. Menjnk kzelebb a falhoz, (Nem tudunk mg tmenni rajta)majd htrljunk is vissza. Jn egy kisebb "csontcsorda" :) . Gyzedelmeskedsnk(huhh, milyen vlasztkosan beszlek! :) ) utn menjnk t a stt falon s tobbb a mr nyitott ajtn! Egy oszlopos terembe rkeznk, ahol kisebb csata kvetkezik. Tovbbmenve vrjuk meg, mg kinylnak a szvtl elzr rns oszlopok, majd vegyk fel azt. A csata utn menjnk t a nagyajtn, majd a msikon is, mg egy terembe nem rnk, melynek a kzepn egy piramis alak kemelvny ll. Gyorsan szedjk fel a lszereket + a pajzsot s csak a vgn vegyk fel a TommyGun-t! Ekkor a piramis teteje sztnylik s egy csom kis fekete dg ugrl ki belle. Ezutn menjnk a terem bal oldaln tallhat ajthoz s mennynk be rajta. (Vigyzzunk a csontvzra! ) Tovbbmenve Sam felveszi a kvetkez elemet. Ezutn menjnk tovbb a hdig, de ne menjnk t rajta addig, mg fel nem szedtk a hdtl jobbra tallhat kellkeket!
5. Oasis
Lehet, hogy nem ez a plya jn neked, de ez csak azrt lehet, mert letrtl az elzn s egy titkos helyen mentl ki a plyrl, ... vagy NEM TUDOM! n mg nem jttem r, hogy hogy lehet eljutni a MoonMountains nev plyra... Reinkarnldsunk utn szedegessk ssze a cuccokat a vz aljrl, majd menjnk ki a partra egy hosszabb csatra. A gyzelem utn menjnk szpen kzelebb az plethez. Ekkor megjelenik egy piros robot + csatlsaiknt egy CsontCsorda... Ezutn menjnk be az pletbe ahol csak kzeltsk meg a Grntvett a Raktavetvel, mivel ha felvennnk, akkor is megjelenne egy piros robot s ht... Grntvetvel ilyen kis terepen nem sokat rsz. (Pluszban mg jn egy CsontCsorda, de azt hiszem, hogy mr nem kell klnsebben ecsetelnem, hogy mit is csinlj velk. ) Ezutn forduljunk jobbra s menjnk ameddig csak lehet. Vegyk fel az sszes megjelen trgyat, majd menjnk be az ajtn. Itt jn az egyik kedvenc rszem a jtkbl. Sok szerencst a harchoz. (Remlem nem vagy bogaras! :) A nagy harc s llati j zene utn menjnk tovbb, t az ajtn. Itt sorrendben, erssgi szint szerrint jnnek a szrnyek. A vgre jut csak egy fekete dg... Ezen taln mosolyogsz, de ne tedd! Lesz abbl kett, hrom, st tbb! (A sorsnak van rzke az irnihoz... Amikor mr hnyingered van a kis fekete bogaraktl, akkor jn mg egy tucat! :) Belpve a kvetkez szobba, vge is van a plynak.
6. Dunes
A kk s piros robotok , valamint a tbbi rossztev legyilkolsa utn, menjnk t a nagy homokbuckn. Lenygz tj trul a szemnk el. De ne habozzunk, mennynk be a hatalms vrosba! Csak hogy ezt mg megelzi egy kis harc... Mi ms is tenn?... Ha elmegynk jobbra a sivatagban, akkor ott tallunk egy szivet, meg pr kellket is. Ha vgeztnk velk, akkor menjnk is be. Itt , a vros elterben fellelhetjk legjabb fegyvernket s ki is prblhatjuk. Ms szval felizzthatjuk... :) Vgezetl stljunk be a vrosba.
7. Suburbs
Vegyk gy, hogy ahogy elkezdjk a plyt, elttnk van szak. Na most akkor a plya lnyege, hogy le kell ereszkednnk a ktba, mely szakon, a kt ajttl nem messze tallhat. Benn ebben a vrosban! Csak kt nagy lemezszersggel van lezrva. Ezeket kell elszr is kinyitnunk. Utunkat elszr kezdjk meg NY-at irnyban, ahol tallhat egy gomb. Vigyzzunk a kk robotokra, meg a kamikazkra s ahol egy-egy rtatlankod 1%-os letert tallsz, azt ne vedd! A msodik gomb ettl pontosan keletre tallhat. Ezt is nyomjuk meg. Erre kinylik a kt lemez s mr is szabad az t lefel...
8. Sewers
Msszunk ki a mly vzbl s folytassuk utunkat elre. Ahogy belpnk a terembe kt db. szrny jelenik meg. Vagy kezdjnk el htrlni gy, hogy kzben leguggolunk (Ha nem guggolsz le, akkor szre fogod venni a hinyt), vagy rohanjunk elre s kzben oldalazzunk. Ezutn megrkeznk egy nagy terembe, mely fel van tltve vzzel. A harcok utn szomoran tapasztalhatjuk, hogy az ajt zrva van. Itt meg kell kzdennk flelmeinkkel s bele kell vetni magunkat a mly s veszlyes vzbe... sszunk a flttnk lv emelvny al s ott merljnk al. Ha folyamatosan szunk lefel, (kzben vigyzzunk az elektro-halakra)akkor megpillanthatunk egy gombot... Nyomjuk meg s eztn hzzuk el a cskot innen! thaladva az ajtn egy jabb vizes terembe rkeznk, ahol mennynk le a lpcsn a kb. bokig r vzbe. "A rvid eszmecsere a szrnyekkel effektus" lezrta utn forduljunk jobbra s ott vgig. Elrkeznk egy lpcshz, mely felteheten egy lentebb lv szinthez vezet. De egy fal lezrja. Azonban ha kzelebb megynk a falhoz, akkor az felnylik s egy zld okd szrny jelenik meg a tetejn. Ha kinyrtuk rdemes azonnal odaugrlnunk majd fel a falra s itt van egy titkos hely. A fal kinylta utn mennynk is le a lpcsn. Vegynk egy nagy levegt, majd sszunk le az oszlopokig. Itt sszunk tovbb egyenesen, majd jobbra, kvessk a lpcst fel s ha minden igaz, akkor egy emelkedhz rsz.
9. Metropolis
Menjnk fel a lejtn, majd a csetepat utn rjk el a kisebb emelvnyt. Bejutva a kis tvezet terembe megrkeznk Metropolisz kisebbik vroskjba... Itt az a feladatunk, hogy sszegyjtsnk ngy darab Skarabeus aranybogarat. Hogy hol tallod ezeket? Elst egybl szemben. Msodikat az elstl keletre. Harmadikat a msodiktl szakra. Negyediket az elstl szakra. Ha mind a ngyet sikeresen sszeszedted, kinyithatv vlik a nagyajt. thaladva az jabb kis tvezet szobn, megrkeznk Metropolisba. Itt szpen lassan lpsrl lpsre haladjunk, mert ha tlsgosan elrerohanunk, akkor nagyon sok szrnnyel gylik meg a bajunk. Ha sikerl visszavernnk a npes rajongtborunkat, akkor elrkezhetnk egy veremhez, melynek az aljn hallos tskk vannak. Vrjuk meg az els bocit, majd a msodikat is. Miutn a msodik is beleesett a verembe, ugorjunk r az tcsusszan lemezre. A tloldaln vegyk fel a termintorbl mr jl megismert "cszlinkat" + a lszereket. Itt rdemes megllni s megvrni a bocikat s bocifuttatst rendezni. rtsd, az utols pillanatban flre ugrani s a boci beleesik a verembe... A vge fel ez mr mondjuk nem jn be, mert a vgn mr tmegesen tmadnak. Ezutn jn majd egy "nagyobbacska" csontcsorda. De ez mg mind semmi! Belpve az risi arnba, lesz vg ne mulass! A buli utn menjnk ki az ajtn.
10. Alley Of Sphinxes
Nem tudom, hogy hnyan emlkeznek mg a rgi Commodoros idkbl az Astec-ra. Ott volt egy olyan rsz, hogy a piramisba kellett berohannunk s kzben balrl s jobbrl is lndzskat dobltak felnk... Itt is ugyanazt kell csinlni, csak itt szrnyek trsasgban. Ha bejutottunk, akkor ott ismt lesz egy buli. Ezutn tovbbmenve bejutunk egy llati szp s orisi nagy helyre. Itt a feladatunk, hogy elhelyezzk az elz plykrl zskmnyolt elemeket. A sarkokban van a ngy elhelyez szently. Ha mindegyikkel kszen vagyunk, akkor a kijrat fel vezet ajt fel menve, megjelenik egy LvaGlem. J kzdelmet!
11. Karnak
Belpve az elcsarnokba, szvlyes fogadtatsban lehet rsznk. Lezrta utn nzzk meg az oszlopokat. Kt oszlopon, egyik jobb, msik bal oldalon tallhat, van egy-egy gomb. Nyomjuk meg ezeket, mire egy titkos platform ereszkedik le valahol a teremben, azt hiszem, hogy az ajt mellett. Erre rllva feljuthatunk a msodik szintre, ahol van egy kt bonus trgy. Tovbbhaladva a plyn, elrkezhetnk egy eltrbe, ahol van egy olyan ajt, amitl tskk zrjk el utunkat. Ne is prblkozzunk vele. Folytassuk utunkat inkbb jobbra, t az ajtn. Menjnk be a kt htba s nyomjuk meg a gombokat. Ezutn menjnk tovbb egyenesen. Be a templomba s ott huzzuk meg a kapcsolt! Menjnk vissza az eltrbe s most mr tkelhetnk a tsks ajtn. Nyomogassuk meg a falon lv gombokat, majd lpjnk be a Nagyterembe. Itt is jn egy j kis kzdelem! bresszk fel a fny kzepn alv szrnyet s vegyk fel az amulettet. Verekedjk tovbb magunkat egszen addig a szoborig, ami egy fnyt tart a kezben. Itt menjnk el balra s ott t az ajtn, majd egszen addig, amig el nem rjk a nagy vizet. A vz msik oldaln tallhat ajt zrva van. Ne is prbljuk meg kinyitni. Lehetetlen. Inkbb ugorjunk be a szp tiszta vzbe s menjnk bele az alagtba! Msszunk ki a tloldalon s menjnk be az ajtn. Vegyk fel az arany szobrot, majd egy rvidebb harc utn menjnk tovbb s lpjnk be a teleportba. gy visszajutunk a bezrt ajt el. Menjnk vissza a fnyttart szoborhoz, majd balra be a most mr nyithat ajtn! Szedjnk ssze mindent, amit csak tudunk s ezutn jhet a nagy menet 3. Ezutn mg nincs vge. Menjnk tovbb a kinyl ajtn s itt jn mg egy menet, amit Sam csupn ( "Jhet a Rock & Roll! ) felkiltssal illet. Ha itt is gyztnk, akkor menjnk be az ajtn s mr meg is van a msodik arany szobor!
12. Luxor
A plya lnyege elgg egyszer. Kapcsolkat kell keresglnnk. Nehz errl a plyrl vgigjtszst rni. Bocs. De nem fogsz elakadni. Annyi segtsget azrt adok, hogy amikor elrkezel arra a helyre, ahol van egy mly verem, oda nyugodtan ugorj le. Nem lesz semmi bajod s reinkarnldsod utn jutalmat kapsz! A plynak a lnyege, hogy a vgn beindtunk egy reakcit, melynek hatsra elindul egy rhaj, melyen a fszrny leledzik. Persze ezt mi mg nem tudjuk...
13. The Great Piramid
Az egyik kedvenc plym, nagyon kemny! Belpve a csarnokba szedjk fel a nagy packot s vrjunk szp trelmesen a csontcsordkra. Ha vgeztnk jnnek a bocik. Ezutn felgyorsul a zene s mg jn egy bocicsorda. Itt van egy tancsom. Ha megrkezik az a boci adag, ami krbevesz, azaz krltted rohanglnak s nmelyik nha berohan hozzd, az nehz rsz. rdemes ezt elkerlni, mgpedig gy, hogy mieltt megrkeznnek , a fajthoz kzel es sarokba llsz. Nem a fel, ahonnan bejttl a csarnokba, hanem a kivezethz. Ezutn jn mg egy pr robot s zld szrny, de ez mr nem lesz nehz annyira. kilpve a mr nyitott fajtn, egy j kis animcival lesznk gazdagabbak. Ezutn, ht... Ez nehz. Ugyanis tl sok szrny jn szembl. Szinte minden tpus. Ezt valahogy gy lehet megcsinlni, hogy egybl a bejvetelnl elrohanunk jobbra, sokig. Ezutn, amikor mr a kisebb szrnyek nem ltnak, szpen csalogassunk be egy-kettt s vgezznk velk. A nagy melk halhatatlan Istensggel ne foglalkozzunk. Nem bnt, ha csak nem megynk tl kzel hozz, vagy nem engedjk t kzel hozznk. Ha elg sokig kibrjuk s a zene mr nagyon gyors, az azt jelzi, hogy kinylt az rhajba vezet ajt. Valahogy verekedjk el magunkat addig s ezutn jn mg egy animci, amit kvet a vgs sszecsaps. Arra figyeljnk, hogy amennyire csak lehet kzpen tartsuk a melkot s kzben gyval ljk. s ekzben folyamatosan grljunk a dobbantk segtsgvel a karikkba. Amikor a negyediken is tugrottunk, akkor az rhajbl gyilkos fnysugr csap ki amely, ha a szrny a piramis kzepn ll, megli.
THE END
ENGINE TIPPEK : Hogy mirl is szl ez a rsze a cikkemnek? Nem sokrl, csupn arrl, hogy a zenk MP3-as formtumokban vannak trolva. Mgpedig a . . SeriousSam\1_00_Music. gro fileban. Ezt egyszeren meg lehet nyitni s kivenni belle a kedvenc zenidet. Ajnlom figyelmedbe a Fight alknyvtrat is.
A msik dolog pedig, hogy sokak vgya a ksbbiekben, hogy brmelyik plyt kapsbl elindthassk. Ezt gy lehet elrni, hogy ha a . . SeriousSam\Levels knyvtr tartalmt, de csak azt, bemsoljuk a SeriousSam knyvtrba. Csak gy. Ezutn ha elindtjuk a jtkot, a SinglePlayer\Custom Levels-bl vlogathatunk.
Tovbbi j szrakozst!
|