hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Gothic 2 gaming guide

Gothic 2 gaming guide

ismeretlen  2006.07.10. 21:11

A Gothic 2 gaming guideja.

 

Elsz

 

A lers sorn megprblok mindent a magyar fordts szerint rni, de mivel pillanatnyilag nincs mg sem teljes magyarts, sem angol verzi, nhny helyen elkerlhetetlenl nmet szavakat fogok hasznlni. Amint meglesz az idevg magyarts, ezeket trom. Mivel mg nem jtszottam vgig a jtkot minden fajta karakterrel, vannak dolgok, amikben bizonytalan vagyok, ezeket megjelltem. Ha lesz pontosabb informcim, akkor ezeket azonnal berom. Ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban, az rjon!

 

 

Irnyts

 

Erre nem akarok nagyon kitrni, hiszen minden bellthat a menbl. Az egyetlen dolog, ami fontos lehet, az a Jtk menben a 'Gothic 1 irnyts'. Ha ezt kikapcsolod, akkor csatban az egrgomb megnyomsval tsz, ami ugyan lnyegesen egyszerbb, mint a bekapcsolt belltsnl, viszont csak egyfle tst tudsz egrrel vgrehajtani, s ez az elre tmads. Ezzel a karakter nemcsak tmad egyet, hanem elre is lp kzben, ami ltalban nem kifizetd. Az oldalas tseket ebben az esetben a 'Del' s 'Page Up' gombokkal tudod kivitelezni (az 'End' gombbal, vagy a jobb egrgombbal vdekezel), ami szerintem knyelmetlenebb, mint a kvetkez megolds. Ha bekapcsolod az opcit, a harc ugyangy megy, mint a Gothic els rszben, azaz az egrgomb megnyomsa mellett egy irnyt is meg kell nyomnod a tmadshoz. Ez azrt fontos, mert az oldals irnyokkal gy csak megsuhintod magad eltt a fegyveredet, de nem lpsz semerre (mint a 'Del'/'Page Down' az elz belltssal). Ezzel a mdszerrel megteheted azt, hogy csak jobbra-balra lblod a fegyvert, amit ha a megfelel idztssel csinlsz, a legtbb ellenfelet kordban tudod tartani anlkl, hogy meg tudnnak sebezni. Ez ksbb, ktkezes fegyverekkel mg hatkonyabb, gyakran olyan ellenfeleket is le tudsz gy gyzni, akiknek 2 (!) tsbe belehalnl.

 

Ha a W-S-A-D gombokkal mozogsz, akkor sokkal knyelmesebbnek fogod tallni a Gothic 1 belltst, mg ha az irny gombokat hasznlod mozgsra, akkor lehet, hogy a kikapcsolt bellts lesz szimpatikusabb. Mindenesetre prbld ki mindkettt, s hasznld azt, amelyikkel knyelmesebben ki tudod vitelezni a tmadsokat. Az irnyts tbbi rsze pusztn zls krdse.

 

Ha egykezes fegyverekkel harcolsz (amit a jtk elejn elg sokat fogsz), akkor itt egy technika azok ellen az ellenfelek ellen, akik fegyverrel rontanak rd. ss kettt (ez egy teljes komb, amg nem tudsz jobban bnni a fegyverekkel), majd vdekezz egyet. Hamar szre fogod venni, hogy br nem minden tst vdesz gy ki, minden alkalommal, amikor a vdekezsre nyomsz, egy tmads pont akkor fog jnni. Ezzel a mdszerrel az ellenfelek tmadsainak felt ki tudod blokkolni, ami azt jelenti, hogy ktszer annyi idd van, hogy sebezz eleget, hogy az ellenfl megfekdjn:)

 

 

 

 

 

 

 

Bevezets

 

A Gothic 2 (mostantl G2) trtnete ugyanott folytatdik, ahol az els rsz vget r, teht annak, aki az els rszt is vgigjtszotta, ismers lesz a kerettrtnet. Annak, aki nem, lljon itt egy rvid sszefoglal az els rsz trtnetrl:

 

Myrtana kirlysga nehz idket lt. Ugyan minden ellensgket le tudtk gyzni, mgis akadt egy, aki sorra hdtotta meg az emberek terleteit: az orkok. Az orkok brutlis ereje s szmbeli flnye ellen a kirly csak egyflekppen tudott vdekezni, mgikus rcbl ksztett fegyverekkel s vrtezettel szerelte fel katonit. Azonban ilyen rc az egsz birodalomban csak egyetlen helyen, Khorinis bnyiban volt fellelhet, s ott is csak nagyon lassan tudtk a fld mlyrl a felsznre hozni. A kirly, mivel srgette az id, kegyetlen dntsre sznta el magt: mindenkit, aki csak a legcseklyebb bntettet is elkvette, a bnykba szmztek, s knyszermunkra tltek. Hamarosan egy hatalmas bntetkolnia jtt ltre Khorinis szigetn. m a kirly nem elgedett meg ennyivel, felfogadott egy csapat varzslt, hogy hozzanak ltre egy vdburkot a bnya krl. m valami flresikerlt, s a burok nem egszen olyan lett, mint amilyennek szntk. A burok kiterjedt az egsz bnyavlgyre, s meggtolta, hogy brmilyen llny elhagyja a vlgyet: teht befel lehetett menni, de kifel nem. Tulajdonkppen ez mg nem lett volna problma, hisz a flresikerlt varzslat tkletes brtnt teremtett az eltltek szmra, viszont az mr annl nagyobb baj volt, hogy mg a kolnia rei a varzslat ltrejttt figyeltk, egy csapat eltlt fellzadt, s hamarosan az egsz kolnia az kezkben volt.

 

A kirlynak nem volt vlasztsa, alkudnia kellett a kolnia jdonslt vezetivel. Minden hnapban felszerelst, telt, italt, fegyvereket, vrtet, st, nket kldtt be a kolnira a drga rcrt cserbe. A kolnia vezetje, Gomez, az rcbr a legersebb gazfickkbl sereget verbuvlt maga kr, s az eltlteknek vdelmet ajnlott cserbe azrt, hogy a bnyjban rcet termeljenek.

 

A burkon bell maradtak a varzslk is, sszesen tizenhrman (hat tzmgus, hat vzmgus, s Xardas, a csapat vezetje). A varzslk szvetsgre lptek Gomezzel, s nekilttak, hogy megfejtsk, mi ttt ki balul a varzslat ltrejttekor. Azonban nem volt nagy az egyetrts kztk, gy elszr Xardas vlt ki kzlk, s vonult flre a sznrl, mert a nekromantikban, illetve a dmonidzsben vlte megtallni a vlaszt, s ez sokaknak nem tetszett. Ezutn kivltak a vzmgusok is, akik szerint a kitermelt rcet fel lehetett volna hasznlni arra, hogy mgikus erejvel leromboljk a burkot. A vzmgusokhoz csatlakozott egy csapat eltlt, mind vlogatott harcosok, akik eltkltk, hogy megvdik a varzslkat, s kitermelik az rcet, hogy a burkot lerombolhassk. gy jtt ltre az j tbor, s az j bnya, egy msik rc-lelhelyen. Ekkor lett az eredeti vros neve is Rgi tbor, a bnyjuk Rgi bnya.

 

Voltak azonban, akik szellemi ton prbltk megtallni a kiutat, k ltrehoztak egy harmadik tbort, a Szekta tbort, s egy misztikus entitsnak, az Alvnak kezdtek hdolni, aki lmaikban azt grte nekik, hogy segt lerombolni a burkot, s kiszabadtja ket.

 

Itt lp be a kpbe fhsnk, akit a jtk kezdetn eltlnek, s belknek a burkon bellre. Embernk egybl a kiutat prblja meg megtallni, de ehhez elbb alaposan krbe kell jrnia az egsz vlgyet. Hamarosan kiderl, hogy az Alvknt ismert entits valjban egy sreg rcdmon, Beliarnak, a gonosz istennek fldi manifesztcija. Az Alvt a vlgyben l orkok idztk meg rges-rgen, s a fld alatt hatalmas templomot ptettek neki. Hogy legyzhesse, hsnknek tbb szvetsget is kell ktnie, mg egy szmztt ork smn segtsgre is szksge van. A dolgot bonyoltja, hogy idkzben az amgy sem rzss kapcsolat a Rgi s az j tbor kztt elmrgesedik, amikor a Rgi bnyt elnti a vz...

 

Nvtelen fhsnknek mgiscsak sikerl valahogyan vghezvinnie a lehetetlent, s Xardas, a nekromanta segtsgvel legyzi a dmont, m nagyon nagy rat kell fizetnie: a dmon legyzsekor a templom sszeomlik, s embernket maga al temeti a trmelk.

 

Itt kezddik a msodik rsz, az Alv megsemmislsvel a burok leomlik, s a foglyok kiszabadulnak a bnyavlgybl, elrasztva Khorinis szigett. Hsnket ugyan megvja pncljnak varzsereje, s vgl Xardas egy varzslattal ki is tudja hozni a templombl, de embernk annyira legyenglt az ott tlttt napok alatt, hogy mg a kardjt sem nagyon tudja megemelni.

 

Fontosabb karakterek az els rszbl, akikkel itt is sszefutunk majd:

 

Xardas - nekromanta, az els rszben segt az Alv fellelsben s elpuszttsban.

Diego - els segtnk az els rszbl, Gomez embere volt, s nem mellesleg egy kalandozcsapat tagja.

Milten - tzvarzsl, szintn a kalandozcsapat tagja.

Lester - az Alv kvetje, a kalandozcsapat tagja.

Gorn - zsoldos, is a kalandozcsapat tagja.

 

Ezzel a ngy karakterrel nagyon sokat tallkozunk az els rszben, mindegyikk legalbb egy kldetsben a segtsgnkre van, s nagyon j bartaink.

 

Dexter - zugrus volt Gomez tborban, most bandita.

Lee - a Zsoldosok vezre volt, most is az.

Torlof, Lares, Wolf, Cord, Jarvis, Cipher, Buster - az j tbor emberei voltak, teht Lee emberei. Most mind Zsoldosok.

Angar - az Alv kvetje volt, ksbb a Szekta tbor vezre.

Grimes - A Rgi Bnya egyik bnysza, most a Lovagoknak bnyssza az rcet.

 

 

Karaktergenerls

 

Karaktergenerls a jtk elejn egyltaln nincs, de mr itt rdemes eldnteni, hogy milyen karakterrel szeretnl jtszani. Ugyan a jtk elejn egy darabig brki elboldogul anlkl, hogy akr 1 tanuls pontot is elkltsn, egy bizonyos szint utn mr elengedhetetlen lesz, hogy karaktert fejlessznk. Az els fejezetben majdnem minden kldets megoldhat tanuls nlkl, a kivteleknl ezt kln jelezni fogom. Aki tbbszr is neki akar futni a jtknak klnbz karakterekkel, annak rdemes elszr megcsinlnia mindent, amit karakterfejleszts nlkl is lehet, mert ha ezutn elmenti az llst, akkor azt fel tudja hasznlni majd a tbbi fejldsi thoz is. Ehhez hozz tartozik az is, hogy a trkp nagy rsze mr az els fejezetben is bejrhat, s a szrnyek elg nagy szzalka alacsony szint karakterrel is meglhet.

 

A Karakterlap (elhvsa alapesetben 'B') tagolsa a kvetkez: Jobb oldalon legfell ltod a chet, amihez csatlakoztl, eleinte 'Ch nlkli'. Mellette kzvetlenl a karaktered szintje, alatta az eddig gyjttt tapasztalati pontjaid (a tovbbiakban XP), illetve a kvetkez szinthez szksges XP. A kvetkez sor a Tanuls Pontok (TP) mennyisgt mutatja. XP-t a szrnyek meglsvel, s a kldetsek teljestsvel kapsz. Amikor az XP elri a kvetkez szinthez szksges rtket, szintet lpsz, s kapsz 10 Tanuls Pontot, amibl mindenfle kpessgeket tanulhatsz.

A karakterlap tbbi rszt azok a dolgok foglaljk el, amit tanulni tudsz. Ezek lersnl kitrek arra is, hogy mennyi TP-be kerl a megtanulsuk/fejlesztsk.

 

 

Tulajdonsgok (Er, gyessg, Mana)

 

Ezek fejlesztse 1-1 arnyban trtnik, teht 1 TP 1-et ad az adott tulajdonsghoz.

 

Az Er azoknak fontos, akik harcossal szeretnnek jtszani. Ez hatrozza meg, hogy milyen ers kzelharci fegyvereket tudsz forgatni. Ha kritikus tst mrsz valakire egy ilyen fegyverrel (ld. mg ksbb), akkor az Er rtke hozzaddik a sebzsedhez.

 

Az gyessg hatrozza meg, hogy mennyire j lfegyvereket tudsz hasznlni, illetve a siker kulcsa a tolvajkpessgek hasznlatakor. Az gyessg mindig hozzaddik a lfegyverek sebzshez.

 

A Mana, azaz a varzser elssorban a varzslknak fontos, mivel minden varzslat elmondsa Mana pontba kerl. Tulajdonkppen csak azt hatrozza meg, hogy a varzslatokbl mennyit tudsz egyms utn gyorsan ellni, hiszen ha van egy kis idd, mindig tudsz italt inni. Viszont vannak varzslatok, amik elg drgk. Fontos lehet mg a Mana a lovagoknak is, mert ksbb nekik is vannak igen hatkony varzslataik.

 

Ide tartozik mg, br nem tanulhat: az leter. Ez hatrozza meg, hogy mennyi sebzst vagy kpes elviselni. Ez csak a szintedtl fgg, indulskor 40, s minden szintlpsnl kapsz +12-t. Az letert a szintlpsen kvl csak let Elixrekkel tudod nvelni.

 

 

Fegyveres kpzettsgek (Egykezes harc, Ktkezes Harc, jak, Szmszerjak)

 

Ezek tanulsa eredetileg szintn 1-1 alapon megy, de van egy kis klnbsg. Az egykezes s ktkezes harc kapcsolt kpzettsgek, ami annyit tesz, hogy ha valamelyik magasabb szinten van, mint a msik, akkor azt nem tanulhatod, csak gy, hogy a msikbl is tanulsz. Ugyanez a helyzet az jakkal s a szmszerjakkal. A hrom fokozat a kpzetlen (10-29%), a harcos/lvsz (30-59%) s a mester (60%+). Ha az egyik magasabb fokon van, s azt akarod tanulni, akkor minden nvels 2 pontba kerl, de ezrt kapsz egy pontot a msik kpzettsgre is. Plda: van 60-as egykezes harcod, 30-as ktkezes, s egykezest akarsz tanulni. Ahhoz, hogy az egykezest megnveld 5-tel, 10 TP-t kell elkltened, viszont a ktkezes is n 5-tel.

 

A kzelharcos kpzettsgek egyik hatsa, hogy a % arnyban kritikus tseket fogsz bevinni. Ilyenkor az Er hozzaddik a sebzsedhez. Ez azt jelenti, hogy 100% esetn minden tsed kritikus, mg 50%-nl kb. minden msodik. Harcosoknak elg fontos. A msik hats az tskombincik vgrehajtsa. A kpzettsg foktl (kpzetlen/harcos/mester) fggen az egyms utni elretsek rendre 2-3-4 tses kombincikat eredmnyeznek, illetve mesterfokon a komb vge egyben rgtn a kvetkez eleje is lehet.

 

A lfegyvereknl ms a helyzet, itt minden tallat kritikus, s a % azt hatrozza meg, hogy milyen esllyel tallod el az ellenfeleket. Termszetesen kzeli ellenfelekre bonuszokat kapsz, szval egy bizonyos tvon bell azrt ltalban tallsz, mg alacsony kpzettsggel is.

 

 

Egyszeri szakrtelmek (Zsebmetszs, Zrnyits, Lopakods)

 

Ezeket csak egyszer kell megtanulnod, nincsenek szintjeik, rtkk, vagy tovbbi lehetsgeik. Minden egyszeri szakrtelem 5 TP-be kerl.

 

A Zsebmetszs hasznos lehet, de a Tolvajch kldetseit kivve sehol mshol nem szksges, legfeljebb egy kis pnzt kereshetsz vele. Csak akkor rdemes megtanulni, ha meg akarod oldani a tolvajch kldetseit. Az gyessgedtl fgg, hogy tudsz-e lopni valakitl vagy sem, teht csak akkor kapod meg a prbeszdben a zsebmetszs opcit, ha elg magas az gyessged, hogy lopj az illettl. rdemes azrt megfontolni mg, hogy a sikeres lopsrt XP-t kapsz, ha teht fejlesztesz gyessget a jtkban, akkor rdemes lehet mgis megtanulni.

 

A Zrnyits mr sokkal hasznosabb, rengeteg olyan lda van, amit lkulcsokkal ki tudsz nyitni. Mindenkppen rdemes megtanulni. Az gyessg hatrozza meg, hogy amikor rossz irnyba fordtod az lkulcsot, akkor eltrik-e vagy sem, de alapesetben a zrak kombincii nem vltoznak, ha kimented/betltd az llst, teht nhny lkulccsal brmit kinyithatsz, ha mentesz eltte...

 

A Lopakods arra j, hogy jszaka, amikor az emberek alszanak, bemehess a hzaikba. Igazbl csak a tolvajch kldetseihez lehet r szksged, vagy az emberek kifosztshoz:)

 

 

sszetett Kpzettsgek (Rnakszts, Alkmia, Kovcsols, llatok testrszeinek kinyerse)

 

Ezek mindegyike elg sszetett, gyhogy kln rszletezem ket.

 

Rnakszts

 

Ezzel a szakrtelemmel tudsz mgikus rnkat, azaz varzslatokat kszteni. Akkor kapod meg a szakrtelmet, ha megtanulsz legalbb egy rnt elkszteni. A rnaksztst csak a kolostorban tantjk, s csak varzslnak. Minden rna elksztsnek megtanulsa 5 TP-be kerl, s mindegyiknek van 1-2 anyagi komponense. A rnk elksztshez kell egy tekercs az adott varzslatrl, az anyagi komponensek (amikor megtanulod a varzslatot, a tant elmondja hogy mik ezek, s ez a naplba is bekerl), s egy res rnak. A rnkat csak egy Rnaasztalnl tudod elkszteni. A Rnakszts a varzslnak nagyon fontos, mivel a rnk nagy rszt nem lehet megvenni, csak kszteni. A varzslatok kzl rdemes minl tbbet megtanulni, mert az ellenfelek immunitsai elg vltozatosak. A Lovagoknak is lehetnek varzslataik, ezek megtanulsa szintn 5 TP-be kerl varzslatonknt, de k ilyenkor rgtn megkapjk a rnt, nem kell azt mg kln elksztenik.

 

Alkmia

 

Ezzel a szakrtelemmel kszthetsz varzsitalokat. Minden recept megtanulsa 5 TP-be kerl, s ezutn brmikor kszthetsz a recept alapjn varzsitalt egy Alkmiaasztalnl. A varzsitalok elksztshez kell egy laborveg, valamint az anyagi komponensek, azaz a nvnyek. Hromfle italkategria van: a gygyitalok, manaitalok, s az elixrek. Az els kt kategria italai nevkhz hen az leterd/mand aktulis rtkt nvelik. Ezeket csak sorban tudod megtanulni, teht a kzepes gygyitalt csak akkor, ha az alapot megtanultad, stb. Az elixrek vagy a tulajdonsgaidat nvelik vglegesen (Er, gyessg, Max. Mana), vagy a Max. leterdet; illetve ott van mg a Gyorsasg Elixrje, amitl 5 percen keresztl gy sprintelsz, mint a villm. Ahhoz, hogy az elixreket megtanuld, ismerned kell vagy a legersebb gygyital, vagy a legersebb manaital receptjt. Az elixrek kzl csak azt rdemes megtanulni, amit hasznlni is fogsz. Harcossal valsznleg nem fogsz Llek Elixrt kszteni, viszont annl tbb Er s let Elixrt. A Gyorsasg Elixrjt nem rdemes megtanulni, mert van valaki, aki el tudja kszteni neked.

 

Kovcsols

 

Ezzel a szakrtelemmel kardokat tudsz kovcsolni nyersaclbl. Az els lps mindenkppen a Sajt kovcsols kard megtanulsa, ezzel kapod meg a szakrtelmet is. Ezutn a kvetkez fejezetekben jabb fegyverek ksztst sajtthatod el. Igazbl nem nagyon rdemes ket megtanulni, mert ha alaposan krbejrod a trkpet fejezetrl fejezetre, s mindig megversz mindenkit, akit csak tudsz, akkor folyamatosan jobb fegyvereid lesznek, mint amiket kovcsolni lehet. Annyi pnzt nem kapsz a fegyverekrt, hogy megrje. Kivtel ez all az utols kt fegyver, amiket csak akkor tanulhatsz meg, ha a Zsoldosokhoz csatlakoztl, s Srknyvadsz lettl. Ez a kt fegyver a jtk kt legersebb fegyvere (rc Srknyl, Ktkezes rc Srknyl), a norml, tallhat/vehet fegyverek a kzelkbe sem rnek. Az egykezes 90-et sebez (a legjobb norml egykezes fegyver 65-t), a ktkezes pedig 110-et (a legjobb norml 80-at).

 

 

llatok testrszeinek kinyerse

 

Ez a szakrtelem arra val, hogy a meglt llatok/szrnyek tetemeibl kinyerj bizonyos komponenseket. Egy fajta testrsz kinyersnek megtanulsa 5 TP-be kerl. Ezeknek elssorban az a haszna, hogy j pnzrt eladhatod ket, s ilyen szempontbl nagyjbl egyenrtk mindegyik testrsz, mivel a drgbbakbl ltalban kevesebbet tallsz. Elfordulhat, hogy egy rna elksztshez is kell ilyen komponens, de azokat mindig meg tudod venni, emiatt nem rdemes ezt megtanulni. Fontos viszont, hogy aki Srknyvadsszal jtszik, annak rdemes megtanulnia a Srknypikkely s a Srknyvr kinyerst, mivel az elbbi a jobb pnclokhoz, az utbbi a kt extra fegyver elksztshez kell.

Ezen kvl rdemes lehet megtanulni a Trnark ollinak kinyerst, mivel ezt elfogyasztva brki visszanyeri az sszes manjt; valamint a msik ilyen a Vrlegyek fullnkja. A Bnyavlgy kastlynak egyik emeleti szobjban van egy jegyzet, aminek elolvassa utn a Vrlegyek fullnkjnak elfogyasztsa teljes gygyulst okoz. Nem csak harcosoknak ajnlott. Az sszes tbbi testrsz megtanulsa egyni dntstl fgg, br nhnyhoz van kapcsold kldets, ezek ltalban csak pnzjutalommal kecsegtetnek.

Mgia

 

A mginak hat kre van, ezeket sorban kell megtanulnod. Ez hatrozza meg, hogy milyen ers varzslatok rnit tudod hasznlni (a tekercsek hasznlathoz nem kell). Mgit csak Mgusknt, a Kolostorban tudsz tanulni, s eleinte fejezetenknt csak egy szintet. Minden kr megtanulsa 5 TP-be kerl. Az els hrom szintet Parlan tantja, a kvetkez kettt Karras, az utolst pedig Pyrokar, miutn jrtl a titkos knyvtrban.


Alapveten hromfle fejldsi t van: kzelharc, jszat, vagy mgia.

 

 

Kzelharc

 

Ez a harcosok vlasztsa. Magas er, s fegyveres jrtassgok jellemzik, ellenfeleit kzelharcban: karddal, baltval, kalapccsal intzi el. Ajnlott azoknak, akik csak egyszer vgig akarjk vinni a jtkot, illetve a kezd jtkosoknak, mivel ezzel az irnnyal lehet a jtkot a legknnyebben vgigjtszani. Aki mindhrom fejldsi utat vgig szeretn jtszani, annak is rdemes elszr ezt az utat bejrnia, mert gy nagyjbl kpet szerezhet az ellenfelek helyrl s erssgrl.

 

A harcosok legfontosabb tulajdonsga az Er. Rgtn ezt kvetik a fegyveres kpzettsgek, ezen bell is az Egykezes illetve a Ktkezes Harc. Mivel ezeket egy bizonyos szint utn csak egytt lehet fejleszteni, knytelen vagy mindkettt legalbb 60-ig megtanulni. A jtk els nhny fejezetben a legjobb fegyver egykezes (ez attl fgg, mennyire vagy j, van egy ktkezes is, de azt eleinte NAGYON nehz megszerezni), ezrt rdemes eleinte inkbb ezt a kpzettsget fejleszteni (a fegyver az Orkmszrl, er 65, sebzs 65, mr az els fejezetben megtallhat).

 

Az egykezes fegyverek nagy elnye, hogy sokkal gyorsabban tmadsz vele, s magas Ervel hatkonyabban lehet vele harcolni, mint a ktkezesekkel, mivel itt mr inkbb az Er lesz a befolysol, s nem a fegyver sebzse. A ktkezes fegyverekkel viszont messzebbre tudsz tni, ergo kisebb az eslye annak, hogy az ellenfl eltall.

 

Fontos lehet mg harcosoknak a Gygyitalok, illetve az Er s let Elixrek receptje, valamint a Vrlgy fullnkjnak kinyerse. A chek kzl a Zsoldosok vagy a Milcia jhet szba, mindkettnek megvannak a maga elnyei s htrnyai egyarnt. A Milcia/Lovag kt erssge a jobb vrtezet, s a mgiahasznlat, mg a Zsoldos/Srknyvadsz kpes csak a legjobb fegyverek elksztsre. Ha csak vgig akarod tni a jtkot, akkor a Zsoldos az idelis, viszont ebben az esetben a jtk elejn nem rdemes az ellenfeleket mg kisebb csapatokban sem (3+) megtmadni, mert elg hamar lecsapnak j pncl hjn. A Zsoldosoknak fontos a Srknypikkely s a Srknyvr kinyerse, ebbl kszlnek a pncljaik s a fegyvereik. A Milcival eleinte knnyebb haladni, mert a jobb pncl (SOKKAL jobb) megknnyti a szrnyek csapatos levadszst, s mg a jtk vge fel mr nem olyan jelents a pnclzat klnbsge, a mgiahasznlat ellenslyozza a gyengbb fegyvereket.

 

 

jszat

 

A lfegyverek hasznlathoz elssorban magas gyessg kell, illetve a megfelel lfegyver ismerete. Az j s a Szmszerj kztt a klnbsg az, hogy mg az jjal gyorsabban tudsz lni, a nylpuskk nagyobbat sebeznek. Sajnos ez a gyorsabban lvs kzel sem olyan jelents, mint az els rszben volt, ezrt itt rdemesebb a Szmszerjat fejleszteni, a legjobb lfegyverek gyis ilyenek lesznek. Az egyetlen htrnya a Szmszerjak tanulsnak, hogy egszen az utols fejezetig, maximum 60-ig tanulhatod, gy messzire nem leszel vele tl pontos. Ezt vagy varzslatokkal, vagy jakkal tudod ellenslyozni, br az utbbi elg sok TP-be kerl. Mivel a tolvajkpessgekhez (Zsebmetszs, Zrnyits) gyis gyessg kell, ezeket mindenkppen rdemes megtanulni, gy a tolvajch kldetseit is rdemes mindjrt megoldani. Mivel a Zsoldosok f ernye a jobb kzelharci fegyverek, rdemesebb az jszoknak inkbb a Milcihoz csatlakozni. Mindenkppen rdemes mg sebz varzslatok tekercseit gyjteni, mert a hattvjuk eleinte sokkal nagyobb, mint amilyen messzire az jakkal tallni tudsz. Ez azrt fontos, mert mivel nem vagy j kzelharcban, rdemes mindig magasabbrl, olyan helyrl megtzdelni az ellent nyilakkal, ahov nem tud feljutni. Ilyen helyek szinte mindenhol vannak, de gyakran olyan messze vannak a szrnyektl, ahov ellni mr majdnem lehetetlen, de a varzslatok (pl. Tznyl) mg elvisznek odig. Ebben is elnyt lveznek a lovagok, mivel k megtanulhatnak varzsolni, s a varzslataik kztt vannak tmad jellegek is.

 

 

Mgia

 

A varzsl taln a legnehezebb vlaszts, de bizonyos szempontbl a legknnyebb is. Knny, mert a megfelel varzslat ismeretben a szrnyek meglse gyerekjtk, de nehz, mivel a varzslatok megtanulsa attl fgg, hogy melyik fejezetben vagy. Ez sajnos azt jelenti, hogy br sokkal knnyebben meglheted a szrnyeket, nem fogod tudni ezt a jtkban olyan hamar megtenni, mint a msik kt fajta karakterrel. Fontos mg hogy magasabb szinten elg nagy terletre hat sebz varzslatok vannak, amibl 1-2 elg egy egsz csapat szrny meglsre. Aki a varzslt vlasztja, kszljn fel r, hogy sokat fog az ellenfelek ell futni. A mgusoknak a legfontosabb a Mana, illetve a varzslatok rninak megtanulsa. Fontos mg a Manaitalok receptje, mert nincs annyi manaital a jtkban, amennyit nem tudsz felhasznlni, hacsak nem vagy kpes ilyeneket fzni magadnak. Szintn idevg a Trnark ollinak kinyerse, magas szinten sokkal hatkonyabb, mint a manaitalok; valamint a Llek Elixr, magtl rtetd okokbl. Mivel a Mana s a rnk rengeteg TP-t felemsztenek, nem nagyon rdemes fegyveres harcot tanulni. Az Er s az gyessg is csak a fegyverek hasznlathoz s a tolvajkpessgekhez kell, de ezekre a varzslnak elvtve, ha egyltaln van szksge.

A chek kzl csak a kolostor jhet szba, itt nincs alternatva.

 

 

Tanrok

 

Itt megtallhatod, hogy mit kitl lehet megtanulni, illetve, hogy mi a felttele annak, hogy az illet tantson. A sorokat a kvetkezkppen kell rtelmezni:

 

[Nv] ([hol tallod]) - [meddig tant, ha ennl mr jobb vagy, akkor nem tud] - [mit kell tenned, hogy tantson, ha itt egy csoport nevt (vagy tbbt) ltod, akkor oda kell tartoznod, hogy az illet tantson]

 

 

Er

 

Karl (Khorinis, kikt) - maximum 30 - fizetned kell neki 50 aranyat

Harad (Khorinis, alsvros) - maximum 50 - tantvnyknt kell szegdnd mell

Mortis (Khorinis, kaszrnya) - maximum 60 - Milcia/Lovag

Ingmar (Khorinis, tancshza) - maximum 90 - Lovag

Torlof (Onar tanyja) - maximum 90 - Zsoldos/Srknyvadsz, vagy Ch nlkli

Opolos (kolostor) - maximum 70 - Tanonc/Mgus

Brutus (bnyavlgy, vr) - maximum 75 - meg kell tallnod Den hulljt, vagy fizetned 200 aranyat

Feros (bnyavlgy, vr, 4. fejezettl) - maximum 70 - meg kell tallnod a kardjt

 

gyessg

 

Lares (Khorinis, kikt) - maximum 30 - nincs kvetelmnye

Diego (Khorinis, alsvros, 3. fejezettl) - maximum 100 - meg kell keresned az ersznyt

Cassia (Khorinis, tolvajch) - maximum 90 - csatlakoznod kell a tolvajchhez

Ruga (Khorinis, kaszrnya) - maximum 60 - nem Zsoldos/Srknyvadsz

Torlof (Onar tanyja) - maximum 90 - Zsoldos/Srknyvadsz, vagy Ch nlkli

Feros (bnyavlgy, vr, 4. fejezettl) - maximum 70 - meg kell tallnod a kardjt

 

Mana

 

Vatras (Khorinis, alsvros) - maximum 50 - nincs kvetelmnye

Albrecht (Khorinis, tancshza) - maximum 100 - Lovag

Parlan (kolostor) - maximum 100 - Tanonc/Mgus, Lovag

Pyrokar (kolostor) - maximum 250 - Mgus, Lovag

Milten (haj, 6. fejezetben) - maximum 200 - nincs kvetelmnye

 

Egykezes Harc

 

Alrik (Khorinis, kikt) - maximum 30 - el kell hoznod a kardjt

Wulfgar (Khorinis, kaszrnya) - maximum 60 - nem Zsoldos/Srknyvadsz

Cedric (Khorinis, tancshza) - maximum 90 - Lovag

Buster (Onar tanyja fel az ton, egy tparti kunyh mellett) - maximum 30 - meg kell verekedned vele, s le kell gyznd (nem lheted meg)

Cord (Onar tanyja) - maximum 90 - Zsoldos/Srknyvadsz, minimum 30 Egykezes Harc

Lee (Haj, 6. fejezetben) - maximum 100 - nincs kvetelmnye

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!