hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Gabriel Knight III

Gabriel Knight III

ismeretlen  2006.07.10. 21:01

A Gabriel Knight III vgigjtszsa.

Gabriel Knight III

 

Az ember lt dolgokat, melyeknek nem lenne szabad lteznik… Knyelmes htkznapjainkban azt hisszk, egyedl vagyunk, mi uraljuk a Fldet, s figyelmen kvl hagyjuk az si sztnt, mely a nlunk hatalmasabb lnyek jelenltre figyelmeztet. A rnk teleped, nyomaszt kpek, a sttben rebben rnyak, mindaz, mit kpzeldsnek vlnk a valsgban, a mltban gykeredzik, ez tesz kpess arra, hogy ne roppanjunk ssze, ha egyszer valban szembe kell nznnk rmlmainkkal.

 

Ez az gy egyszer udvariassgi ltogatsnak indult - hzigazdnk James herceg volt, a skt kirlyi csald leszrmazottja. Csppnyi kedvet sem reztem eurpai nemesek savany brzatnak bmulsra, de Grace, asszisztensem s legbensbb bartom mgis rbeszlt az elutazsra. Br ne tettem volna, az els nap borzalmasan telt. Tkletesen rdektelen emberek tkletesen rdektelen beszmolit kellett vgigszenvednem, de mikor jjel visszavonultunk a hlszobnkba, James herceg krt bebocstst. Klns krssel fordult hozzm, a boszorknyvadszhoz…

 

Nem vesztegette az idt, rgtn a lnyegre trt. Beszlt a csaldjban rkld vrszegnysgrl, mely a figyermekeket sjtja. Gyakran hnapokon t semmi jelt nem tapasztaljk a “betegsgnek”, aztn egyik reggel felbredve falfehr brzattal fekszenek, kptelenl r, hogy akr csak felemeljk a kezket. Nem igazn volt vilgos szmomra, mi kzm lehet ehhez, mirt nem orvoshoz fordul inkbb, mg meg nem mutatta a fnykpet, mely az egyik ilyen jszaka utn kszlt a “betegrl”. A nyakn jl kivehet volt kt apr pont, mely senkinek sem kerlhette el a figyelmt, aki akr egyetlen vmprtrtnetet is elolvasott.

 

Hitetlenkedve nztem fel, de a herceg arcn tkrzd komolysg s termszetfelettivel val eddigi tallkozsaim meggyztek rla, hogy nem zetlen trfa ldozata vagyok: vagy jl kitallt szlhmossg, vagy valdi rmek llnak a httrben. gy gondoltam, pr napot mindenkppen sznhatok a kivizsglsra.

 

Nem lehetett elre tudni, a rmek mikor tnnek fel, ezrt mris tkltztnk a kisded szobjba, hogy folyamatosan rajta tarthassuk a szemnk. Megbeszltk Grace-szel, hogy felvltva fogunk rkdni, st, mg a herceg hzrzjt is magunk mell vettk segtsgnek.

 

Nem tudom, a vakszerencsnek ksznhetem-e, hogy nem vettek szre, vagy a betolakodk voltak tl elbizakodottak, de alig pr perc mlva kt rny jelent meg az ablakban, s oly zavartalanul surrantak a blcs fel, mintha azt kpzelnk, nincs a Fldn senki, aki szembeszllhatna velk. Gyors pillantst vetettem trsaimra, s meglepdve tapasztaltam, hogy mindketten termszetellenesen mly lomba merltek. Engem taln csaldom varzshatalm talizmnja vdhetett meg a bbjtl, de nem sokat gondolkodtam ezen, vad kiltssal pattantam fel rejtekembl, s vettem zbe a kt meglepett embert. Hihetetlenl gyorsan mozogtak, a gyermekkel egytt egy szempillants alatt az utcn termettek.

 

Motoromra pattanva eredtem utnuk, s egsz a vastllomsig kvettem ket, ahol felszlltak az pp indul vonatra. Elindultam tkutatni a kocsikat, aztn valaki hatalmas tst mrt a fejemre, s a vilg elsttlt elttem.

 

 

gy kezddik a Gabriel Knight sorozat harmadik rsze. Jane Jensen, a trtnetek kitallja ismt nagyot alkotott. Olyan gyesen tvzte a vals - vagy annak vlt - trtnelmi esemnyeket a kitalcival, hogy az ember elgondolkodik rajta, milyen ms szemszgekbl lehet mg vizsglni azokat a tnyeket, amelyeket ismerni vlnk. Olyan mest mutat be neknk, mely magval ragad s elvarzsol, mikzben izgatottsg vesz rajtunk ert.

 

Szerencsre a jtk rendkvl hosszra sikerlt, gy - br nincs mindenfle nyakatekert fejtrkkel tlbonyoltva - a megnyerse j nhny napba beletelik. m ppen emiatt az itt rendelkezsemre ll hely nem lehet elg rszletes, olvasmnyos lers elksztsre, sajnos knytelen leszek a lnyegre szortkozni. Nem is szaportom tovbb flslegesen a szt, lssuk az els nap esemnyeit.

 

Els nap, 10-12

 

Miutn magadhoz trsz, s lekszldsz a vonatrl, Rennes le Chateau llomsn tallod magad. Krdsedre az ott tblbol hordr elmondja, hogy ltott kt embert, akik nagy ldt cipelve siettek el, majd kocsiba szlltak, s elhajtottak. Ennl tbbet nem tud elrulni, de megadja a hotel cmt, ahol megszllhatsz reggelig. Ekkor kezddnek az els nap feladatai.

 

Mindenek eltt nzz krl a szobdban. Nyisd ki a szekrnyt, s vedd fel belle a ragasztcskot, valamint az alumniumfogast, aztn menj le a hallba megismerkedni a tbbiekkel. Szltsd meg a portst, hogy az jszakai esemnyekrl krdezskdj. Sajnos nem tud semmi hasznlhatval szolglni, de ltszik rajta, hogy rmmel pletyklkodik, s imd sptozni. Mikor kilp a pultja mgl megtiszttani az ablakot, kukkants bele a vendgknyvbe, hogy megtudd, kik rkeztek mg a tegnapi vonattal. Sokkal nem leszel okosabb, de legalbb megismered a tbbi vendg nevt. Markold fel az itt hever alkoholos filcet, aztn lpj a fotelban l frfihez, s mutatkozz be neki.

 

Miutn tlestetek a formasgokon, lpj be a telefonflkbe, s nvjegykrtyjt elvve hvd fel James herceget. Rendkvl izgatott, ami tulajdonkppen teljesen rthet, s mikor megemlted a hely nevt, ahov megrkeztl, hirtelen elhallgat, majd gyorsan elbcszik, de elbb mg kzli veled, hogy odakldi Grace-t kt embervel.

 

Menj t az ebdlbe meginni a reggeli kvdat. Az eddigi legnagyobb meglepetsben lesz rszed, mikor szkben knyelmesen ringatzva megpillantod Mosleyt, rgi rendrbartodat. Kiderl, hogy nyaralni jtt ide, valamifle elrejtett kincs felkutatsra szervezett turistatra fizetett be. Mivel sem az id, sem a hely nem alkalmas, hogy beavasd a trtntekbe, egyelre hazudd azt, hogy te csak t jttl megltogatni, mikor az irodjban elrultk, hol tallhatod meg.

 

Trj vissza a hallba, s krdezd ki j ismerseidet a kincskeres trrl, majd a kapun kilpve ismerkedj meg magval a csinos, vrs haj vezetnvel, Madeline Buthane-nal. A hlgy kacrkodva fogad, s meghv, tarts velk a kalandban, radsul cserbe potom 2000 frankot kr.

 

Egyelre nem klnsebben rajongsz az tletrt, hrtsd el az ajnlatot, aztn indulj el felfedezni a helyi ltvnyossgokat. A hotel melletti bolt kirakatban francia knyv bortjn akad meg a szemed. A cme San Greal, mely, mint a mellette lv angol fordtsbl kiderl, a Szent Grl trtnett, s a vroskhoz kapcsold viszonyt mutatja be. A klns csak azt, hogy ugyanezt a kt szt hallottad tmadidtl, mieltt lecsaptak volna rd…

 

Menj el a mzeumba, s beszlgess Madame Girard-ral, a teremrrel, aztn lpj be a killtcsarnokba, ahol megismerkedhetsz a hotel kt j vendgvel, Lilyvel s Estele-lel. k is a kincset keresik, s mikor a kpek mgtt elrejtzve belehallgatsz a beszlgetskbe, kiderl, hogy valamifle terival is kpesek elllni.

 

Magadban mosolyogva vess egy pillantst az ltaluk oly fontosnak vlt dokumentumokra, aztn trj vissza a szllodba.

 

Els nap, 12-14

 

Az ebdlbe lpve rdekes prbeszdnek lehetsz tanja, mely utn megismerkedhetsz az ausztrl Wilkesszel. Nem tnik klnsebben rtelmes pasasnak, de szentl meg van rla gyzdve, hogy lesz a szerencss, akit a hely gazdagg tesz.

 

Ha felmsz az emeletre, vgignzheted, amint Emilio Baza s a kt angol hlgy szobt cserlnek, aztn indulj el a templomba. Ott tallkozol elszr Vittorio Buchellivel, a mogorva olasszal, amint heves vitba keveredik a pappal valamely latin mondat fordtst illeten. Miutn lenyugodnak a kedlyek, vess egy pillantst az oly fontosnak tn kpre, gy a szentek kezei kztt vonalat hzva felfedezheted, hogy azok sarkaira lltott ngyzetet formznak. Hurr, ez aztn valami!

 

Beszlgess el a kt frfival, aztn trj vissza a hotelbe, Mosley szobjba (33). Alighogy elkezdtek beszlgetni, klns motozst hallasz az ajt fell beszrdni. llj fel, s kukkants ki, ezzel zavarba ejtve Emilit, aki kulcslyukra tapasztott fllel hallgatzott, de hogy leplezze tettt, felhajtja a kezben tartott pohr tartalmt, majd tvozik.

 

Fejezd be a megkezdett beszlgetst, aztn a hotelbl kifel menet vedd fel a kinti asztalkn hagyott poharat, mely a ksbbiekben tkletesen alkalmas lesz hallgatzsra.

 

Els nap, 14-16

 

Ideje, hogy a vroska krnyknek nevezetessgeit is felfedezd, ehhez azonban jrmre lesz szksged. A motorklcsnznl lv Harley tkletesen meg is felelne vgyaidnak, m az a tra tagjai szmra van lefoglalva, trkkhz kell folyamodnod.

 

Szerezd meg a piros sapkt a mzeumbl, aztn menj a temetbe, s lopd el az abb ott felejtett virgpermetezjt. Ezzel felszerelkezve lpj be az utcba, ahol a fekete macska drgldzik. Kzeledtedre azonnal besurran a szemkzti hz ajtajn ttong lyukon, amitl vad tleted tmad. Ragaszd az ntapads cskot a peremre, s tvolodj el kiss, hogy a macska elmerszkedjen. Sajnos a bolond llat a fal tetejre mszik fel, ahol nem red el, de vzzel szembespriccelve visszazavarhatod vackba, gy felveheted a ragasztra tapadt szrszlait. Ebbl fogsz lbajuszt fabriklni a szlloda ebdljben tallhat szirup segtsgvel.

 

Menj fl ismt az emeletre, de eltte ne felejts el az eltrbl magadhoz venni egy cukorkt. Helyezd el a 27-es szoba eltt ll asztalra, aztn menj le a porthoz, s nyomd meg Mosley csengjt. A jobboldali lpcsn felmenve menj t a 25-s szoba felli oldalra, majd mikor a bartod a szobjbl kilpve lehajol, hogy bekapja az otthagyott cukorkt, settenkedj mg, s emeld el a zsebbl az tlevelt. Mikor kiss tvolabb r, osonj be a szobjba a csodaszp, aranysrga kabtjrt, aztn mindezekkel felszerelkezve trj vissza a klcsnz el.

 

Az alkoholos filccel rajzolj bajuszt az tlevl fnykpre, s a mbajuszt a sapkn, valamint a kabton hasznlva ksztsd el lltzkedet. Ebben a felszerelsben a klcsnzs nem fog felismerni, megkaphatod vgre a motort, radsul mg fizetni sem neked kell rte.

 

Utazz el Larry Chester hzba, akirl a mzeumltogats sorn hallottl, s krdezd ki a helyi tudnivalkrl. Br ltszlag kszsgesen vlaszolgat, rzed, hogy titkol valamit, de nem tudsz rjnni, mi lehet az. Miutn elbcszol tle, Chateau de Blanchefort eltt megpillantod Wilkes motorjt. Eredj a nyomba!

 

L’Ermitage-nl red utol. Nem klnsebben rl neki, hogy szaglszol utna, nincs is ebben semmi klns, de legalbb felrhatod a motorja rendszmt, hogy ksbb tudd, ki, hov s mikor ltogat el. Madeline is a krnyken autkzik, vele Coume Sourde-nl vlthatsz pr szt.

 

Els nap, 16-18

 

Blanchefort kzelben, Roq Negres-nl ismt beszlhetsz Wilkesszel, aki pp fura gpezett prblgatja. Mivel egyre ingerltebben vlaszol krdseidre, hagyd magra kicsiny titkaival, s inkbb ltogasd meg Emilit, aki a hegytet kiltjn meditl. A motorhoz jr tvcsvel vgigpsztzva a krnyket, Madeline-t s Mosleyt lthatod, mikzben hevesen diskurlnak. Brmily klnsnek tallod is ezt a kzjtkot, egyelre ne foglalkozz vele, menj vissza a motorodhoz, rd fel Emilio rendszmt, s kvesd az pp megrkez Lilyket. Hamarosan kiderl, hogy csak krbe-krbe utazgatnak, ezrt trj le a vastlloms fel vezet tra, htha ott sikerl kidertened valamit.

 

Az lloms eltt vrakoz taxi sofrje vitt el elz jjel a szllodba. ltta ugyan a tmadidat, amint beszlltak az autjukba, de ht olyan rgen trtnt az, ugyebr… Nem is javul meg a memrija, mg a trcdbl pr dollr az zsebbe nem vndorol, de ezutn sem leszel sokkal okosabb, csak szegnyebb. A jegypnztros mr rdekesebb fejlemnyekkel tud szolglni, tle tudod meg, hogy elz nap nem rkezett Npolybl vonat, st, megvizsglva a menetrendet kiderl, hogy mg csak a kzelbl sem, gy Buchelli nem is jhetett arrl. Vajon mirt hazudott?

 

Ezen gondolkozva indulj el visszafel, mg L’Homme Morte-ban ssze nem futsz Mosleyval. rd fl a rendszmt ( kapta a lerobbant mopedet, mely neked maradt volna, ha nem csalod ki elbb a Harleyt), aztn folytasd az utad a vrosba.

 

Els nap, 18-22

 

A motorklcsnzbe visszatrve rd fel Lady Howard motorjnak rendszmt. pp akkor hajtanak be James herceg emberei a hotel el, mikor az utcra lpsz. dvzld ket s asszisztensndet, majd vonuljatok vissza rvid beszlgetsre. Miutn a herceg emberei tvoznak, krj elnzst Grace-tl, s eredj a nyomukba, htha kidertesz valamit viselkedsk okrl.

 

Egsz a temetig kvetheted ket, ahol a srkvek mgtt meglapulva vgignzheted, amint rtmadnak a papra, s meggyanstjk a gyermek elrablsval. Az tagadja, hogy neki vagy a “szervezetnek” brmi kze lenne az gyhz, s ez ltszlag igaznak is tnik, de azrt figyelmeztetik, hogy rajta tartjk a szemket. Miutn tvoznak, osonj a pap dolgozszobjnak ablakhoz, nyisd ki rsnyire, s a diktafonod segtsgvel vedd fel a telefonbeszlgetst. Br franciul van, ksbb lefordttathatod.

 

Prbld meg ismt utolrni a testrket - ha gondolod, elbb flrhatod Buchelli rendszmt -, akik kocsijukkal egyenesen Larry Chesterhez hajtanak. Te inkbb Blanchefort-nl parkolj le, s kis kerlvel juss el a hzhoz, ahol rejtzz el a bejrat mellett ll fa mg. Innt minden szt jl hallasz, s megfigyelheted azt a klns kzfogst is, mellyel kszntik egymst. Miutn belptek a hzba, te is trj vissza a szllsodra. Ha kedved tartja, beszlgethetsz a tbbi vendggel, mieltt tmennl Mosleyhoz s Grace-hez. Mikor a kzfogs kerl szba, Mosley megkr, mutasd meg neki. Ha sikerl pontosan utnoznod (a sorrend: 2, 5, 3, 1, 4), kiderl, hogy ez a Szabadkmvesek, a titkos vallsi trsasg jele. Vajon mi kzk lehet az gyhz?

 

Msodik nap, 7-10

 

Ez alkalommal Grace-t irnythatod, mint ahogy prszor a ksbbiekben is. Vele vgezheted el az elmleti kutatsokat, mg Gabriel inkbb a terepszemlvel foglalkozik.

 

Fogj hozz a munkhoz, lpj be Sidneybe, a szmtgpes adatbzisba, s a search almenben kezdj el rkeresni az ggyel kapcsolatban felmerlt kifejezsekre, gy pldul vmprokra (Vampires). Mikor ehhez kapcsoldan mindent elolvastl, valamint megtekintetted a leveleidet, lpj ki a programbl, s az ujjlenyomat-vizsgl felszerelst felvve indulj el megismerni a tbbieket.

 

Mikor kinyitod az ajtt, szreveszed, hogy valaki knyvet hagyott a kszbn, benne rvidke verssel. A knyv a Grllal foglalkozik, ksbb idt kell szaktanod az elolvassra, de a vers kivizsglst inkbb hagyd meg Gabrielnek.

 

Az ebdlben beszlhetsz elszr Madeline-nel, akivel az els percben megutljtok egymst. Ettl fggetlenl jelentkezel a trjra, noha msflszer magasabb ron, mint amit a bartodnak ajnlott… A vros kiltjnak tetejn tallkozhatsz Arnaud abbval, ki tvcsvel kezben a krnyket vizslatja, lltlag a madarakat figyeli. Hm. Persze, hogyne… Ugorj be a templomba egy brosrrt, kopogtass be Mosleyhoz, aztn az ebdlbe visszatrve jelentkezz Buthane-nl, hogy elinduljatok.

 

Most vgre lehetsged nylik jobban megismerni a tbbieket. Az els megllnl Emilira leszel klnsen figyelmes, amint a sum szcskt firklja a fldre, a kvetkeznl pedig Lily okoz feltnst, mikor vletlenl kicsszik a szjn a le serpent rouge kifejezs. Mindenki azonnal kr sereglik, s szinte erszakosan kvetelik, hogy magyarzza el, hol hallott rla. Idvel aztn lenyugodnak a kedlyek, s mindenki folytatja a nzeldst, de az eset nem mlik el kvetkezmnyek nlkl.

 

Msodik nap, 10-12

 

Most Gabrielen van a felderts sora. Olvasd el a verset, amelyet Grace az asztalon hagyott, majd vedd magadhoz te is az ujjlenyomat-vizsgl felszerelst. Lpj be Sidneybe, ahol az Add Data menben betpllhatod az eddig megszerzett adatokat, gy a rendszmokat, valamint az abb telefonbeszlgetst, aztn csatold ket a gyanstottak listjhoz. Tltsd be a kivlasztott szemly adatait, a hozzjuk csatoland fjlt, s vlaszd a Link to suspect menpontot. Vgl, mieltt elhagyod a szobdat, a translate funkcival francibl angolra fordthatod a kazetta tartalmt.

 

Jl rijesztesz a csinos takartnre, aki azt hitte, senki sincs mr a hotelben, de pr kedves s ktrtelm sz utn mindketten folytatjtok a tennivaltokat. Ez valamelyest kapcsoldni fog az vhez, mivel be fogsz surranni a szobkba, amelyeket kitakart.

 

Vrd meg, mg belp az ajtkon az gynemkrt, majd visszatr rendbe tenni a frdszobt. Ekkor rsnyire nyitva hagyja az ajtt, te pedig besurranhatsz. Ahol van tellift, ott annak a zrjt kell elhznod, a tbbi helyen viszont az erklyen kell rejtzkdnd, mg nem vgez, majd ellpve kinyitnod az ajtt. Nem rt sietni, mert ha ktszer bent tall, tbb nem tudsz utna menni, br igazbl akkor sincs nagy baj, mert a kt legfontosabb helyre az ablakodon kimszva is tmehetsz, de gy rnyalatnyival tbbet tudhatsz meg az emberekrl.

 

Mikor minden szobval vgeztl, egyenknt visszatrhetsz tkutatni ket. Az ebdlbe jutshoz - ahonnt flhzhatod magad a szobkba - vagy Jean engedlyt kell krned, vagy te magad is leereszkedhetsz az tellifttel.

 

Emilinl az gyat kell megvizsglnod, illetve az jjeliszekrnyen ll kpet, Wilkesnl elolvashatod az asztaln lv levelet, Buchellinl a szekreterben tallhatod meg a rmai vonatjegyt, illetve papi reverendjt. Ne rintsd meg a tskjt, elbb keress rajta ujjlenyomatokat: nyomd bele az ecsetet a fekete porba, majd a bal egrgomb folyamatos nyomva tartsa mellett lassan kezdd el huziglni a trgy felsznn. Elbb-utbb a krvonalak kivehetv vlnak, ekkor ragasztval rgztheted a mintt.

 

Ezek a lpsek nem voltak klnsebben lnyegesek, de Buthane s Lilyk szobjnak tkutatsa mr az. Madeline komdjban megtallhatod a krnyk trkpt, amelyet ideiglenesen vgy magadhoz, mg bedigitalizlod, de aztn vissza kell hoznod, hogy ne vegyk szre a ltogatsodat. Az gy alatt megtallod a tskjt, melyben a szoksos ni holmik helyett pisztolyt tart. Ne rintsd meg, inkbb vgy rla ujjlenyomatot.

 

Mikor vgeztl, menj t az angolok szobjba, s kutasd t azt is. Az gyban bortkot tallsz, melynek tartalma szintn Sidney adatllomnyt fogja gazdagtani, mieltt visszakerl jogos birtokosaihoz, a frdszobban a Suppuration H paszta pedig a te trgylistdat. Vgy ujjlenyomatot a zsebtkrrl, aztn tvozz innt is.

 

Mr csak szegny abb van htra, t se hagyd ki a ltogatsok sorbl. Ismt a temetre nyl ablakt fogod ignybe venni, mely sajnos be van ragadva, de Lady Howard pasztjval bekenve megknnytheted a csszst. Nyisd ki az asztal fikjt, s emeld ki belle a magazint. Kicsit jobban megnzve a fikot szreveheted a sarkban megbv cigaretts dobozt, melyrl felvtele eltt megszerezheted az abb ujjlenyomatt.

 

Mr nincs ms dolgod, csak betpllni az adatokat Sidneybe, s a megfelel szemlyhez csatolni ket.

 

Msodik nap, 12-14

 

Ismt Grace-t irnythatod, aki a csoporttal Chateau de Serras borkstoljba rkezik meg. Emilio rosszulltre hivatkozva a mikrobuszban marad, de a tbbiek mind betdulnak rszegeskedni. Ha kibeszlgetted magad velk, menj ki az plet hta mgtti kis udvarkba, ahol gyereksrs hangja ti meg a fled. Olyan, mintha a pincbl jnne, de a zrt ajtn t nem tudsz lemenni, msik utat kell keresned.

 

A sufni tetejrl fl tudsz jutni az emeleti szoba ablakhoz, amely valamifle poros trol helyisgbe vezet. Kukkants be a szekrnybe a titokzatos rnkkal telehmzett kpenyekre, kszts rluk msolatot a jegyzettmbdbe, aztn emeld fel a lda tetejt. A flhomlyban nehezen tudod kivenni a benne lthat dolgok krvonalait, de mintha gyermeket pillantanl meg. Rmlten engeded el a lda fedelt, mely dngve becsapdik.

 

Valaki felfigyelhetett a hangra, mert lpseket hallasz a lpcsn felfel haladni. Gyorsan rejtzz el a szekrnyben, mieltt a hz ura megrkezne s kidobatna, az orrodat se dugd ki, mg biztos nem vagy benne, hogy a veszly elmlt. Ezutn lemerszkedhetsz a fldszinti knyvtrterembe.

 

Itt folytathatod a kutakodst, s az asztalfikban lv knyvrl megszerezheted Montreaux ujjlenyomatt - persze csak akkor, ha a ktetet nem emeled fel elbb. Utna nyugodtan belelapozhatsz, de gyis bolond handabandnak fogod gondolni a lertakat. szreveheted, hogy valami nincs rendben a falon lg kp szemvel. Hzd kzelebb a szket, s arra llva vizsgld meg kzelebbrl: a mvsz embert formz kehely kpt festette bele.

 

Egyre tbb furcsasgot tallsz, de a polcokon ll, elforgathat szoborfejek a legklnsebbek. Rendeltetskre akkor jssz r, mikor szreveszed az asztal lbn lv apr kapcsolt. Mikor megnyomod, lzersugarak csapnak ki a szemekbl, mintha valamit mutatnnak. Forgasd el a fejeket, mg a nyalbok tg csillagot nem alkotnak, mikor is megnylik a pincbe vezet jrat.

 

jra hallod a gyermeksrst, de mikor a terembe lpsz, kiderl, hogy csak a prsgp nyikorgsa tvesztett meg. m az ott tblbol regasszony rendkvl megrmt, klns viselkedstl izgatottan meneklsz ki a szabad levegre, ahol a tbbiek mr vrnak rd.

 

Hamarosan folytatjtok utatokat az rdg Karosszkhez, ahol jra tallkozol James herceg embereivel. A gond csupn az, hogy mindketten holtak…

 

Msodik nap, 14-17

 

A csoport rendkvl feldltan trt vissza a trrl, a holttestek ltvnya mindenkitt megrzott. Gabriellel indulj el megfigyelni a vendgek reakcijt. Ha akarsz, a pohrral hallgatzhatsz Lady Howard s Buthane szobjnak ajtajn, vagy lemehetsz a hallba az ivpartnert keres Wilkesszel beszlgetni. Mindent nem tehetsz meg, mert egy id utn Buchelli kilp a telefonflkbl, s mg ez eltt rdemes lenne felvenni magnra a beszlgetst. Arnaud abbt is megltogathatod szoksos helyn, a kilt tetejn, de aztn vedd az irnyt a gyilkossg sznhelyre.

 

Krdezd meg az eltted rkezett Mosley vlemnyt az gyrl, aztn kezdd el felderteni a terepet. Vizsgld meg az tszelt torkokat, s a teljesen szntelen brt. Olyan, mintha egy csepp vr sem maradt volna a testekben, de a legklnsebb az, hogy - a mly vgs ellenre - mg a krnykkn, st, a ruhjukon sem.

 

A testektl valamivel tvolabb tallod meg ennek okt, ahol a fld rengeteg kimltt vrt ivott be. Mikor kzelebb hajolsz, hogy megvizsgld, kpeket ltsz felvillanni, aztn alighogy a ltsod kitisztul, a tcsa eltt szreveszed a ngy benyomdst, az ldozatok trdlenyomatt. De mirt nincs ms lbnyom errefel? Erre is megkapod a vlaszt kvetkez ltomsodban, mikor a lebeg vmprok tnnek fel.

 

Hamarosan megrkeznek a rendrsg emberei, s mivel egyikktknek sem lenne tl szerencss, ha mindenfle krdsekkel zaklatnnak, inkbb gyorsan hazaindultok.

 

Mikor lerakod a hotel eltt Mosleyt, eszedbe jut valami: Hov lett a testrk autja? Menj vissza a gyilkossg sznhelyre, de a keresshez az t msik oldaln fogj hozz. Hamarosan szreveszed a fldn a kerknyomokat, melyek eldugott parkolhoz vezetnek. Vizsgld meg az autt, s jegyzettmbddel vgy mintt a kerkrl.

 

Utoljra Larrynl lttad letben a testrket, ideje megltogatnod. A beszlgetsetek vakvgnyra fut, ahelyett, hogy segtsget kapnl tle, feldhted, s kidob a hzbl. Osonj vissza a dolgozszobja ablakhoz, ahol vgignzheted, amint belltja az bresztrjt, majd esti stra indul. Vedd el a ruhafogast, hogy szthajtogatva befrjen az ablakon ttong lyukon, s magad fel fordthasd az rt. gy megtudhatod, hogy hajnali kettkor fog breszteni, bizonyra valami fontos esemny vrhat akkor.

 

Mikor visszatrsz a hotelbe, Estele majd felbortja Emilit, amint kiront a hotelbl. Ez a hirtelen tvozs egyltaln nem r vall, indulj utna, hogy kidertsd, mi bntja. j helysznt fedezel gy fel, ahol egyltaln semmi sincs, de abbl legalbb sok. Beszlgess el a lnnyal, aztn, mikor kifogysz a tmkbl, menj vissza a szllodba.

 

A telefonflkben rtestsd a fejlemnyekrl James herceget. Nagyon megrzza embereinek hallhre, klnsen, mikor elrulod neki a rszleteket. Az gy egyre zavarosabbnak tnik, hamarosan az megjelensre is szmtani lehet.

 

Krd meg Jeant, hogy bresztessen fel hajnali kettkor, majd vonulj vissza a szobdba megtrgyalni Grace-szel s Mosleyval a Szent Grlrl olvasottakat. Miutn Mosley tvozik, az ottfelejtett vegrl szerezd meg az ujjlenyomatt is. Ki tudja, mire lehet mg j… St, ha mr gy belejttl, a hall asztaln felejtett pohrrl lemsolhatod Wilkesszt is.

 

Tplld be a szmtgpbe a friss adatokat, aztn menj el Chateau de Serrasba, ahol Grace-szel a nyugtalant esemnyek trtntek. A bejuts nem egyszer, de ha Sidneyvel nyomtatsz magadnak jsgri igazolvnyt, szvesen krbevezetnek.

 

Msodik nap, 17-22

 

Grace gykdst kezdd a megtallt adatok bedigitalizlsval s analizlsval (a rnkra kln odafigyelve), majd miutn felvetted az angolok ajtaja ell a poharat, folytasd hallgatzssal. Ha van kedved, beszlgethetsz a vendgekkel, vagy akr rgtn elindulhatsz a mzeum fel. Az ajtajn odaragasztott bortkot tallsz, mely a hres le serpent rouge-t, a titokzatos talnyt rejti magban. Mieltt azonban kinyitnd, vizsgld meg rajta az ujjlenyomatot, hogy ksbb azonosthasd a gazdjt.

 

Siess vissza a szllodba, s Sidney segtsgvel kezdd el felfedezni a serpent rouge titkt. A kiindulst mindig a kiemelt szavak jelentik, melyekre az adatllomnyban rkeresve tleteket merthetsz. Mikor ezzel vgzel, hozzfoghatsz a prblkozshoz: Az analyze menben tltsd be a trkpet.

 

Jobboldalt a teljes trkp, baloldalon pedig a nagytott vltozata lthat. Ez utbbin az Enter points men kivlasztsa utn jellhetsz ki pontokat. Ha megfelel helyre teszed ket, az analzis elindtsval megfejtheted, milyen elv szerint kapcsoldnak egymshoz.

 

Tgy Ch. de Blanchefort mell egy pontot, Rennes le Chateau-hoz pedig egy msikat. Ez a kt helyszn fogja kiadni a napkelte vonal helyt, mely az els feladat megoldsa.

 

A msodikhoz valamivel tbb kutatsra lesz szksged. Elszr is be kell tltened a Lady Howard szobjbl ellopott kt lapot, s analizlnod ket. Az egyiken rejtett geometriai brk tallhatk, az extract anomalies pontban pedig a francia nyelvet vlasztva jabb adatokkal gazdagodhatsz. A msik oldallal pont ugyangy kell cselekedned, csak ott mg a View rotation pontot is ki kell vlasztanod.

 

Mikor ezzel vgeztl, kvetkezhet a trkp. Tgy egy-egy pontot a ngy fellelhet templomhoz (Rennes le Chateau, Coustaussa, Bugarach, St. Just et le Bezu), majd a lehetsges formk kzl vlaszd a krt. Alaktsd gy, hogy illeszkedjen mind a ngy ponthoz, ezzel ksz a msodik fejtr is.

 

Ha akarsz, most krbejrhatsz a vendgek kztt, de akr folytathatod is a kutatst. Tgy egy pontot Chateau de Serres mell, s egyet a krre, ahol a vonal elmetszi. gy jabb egyenest kapsz, melyre a kvetkez feladatnl lesz szksg. A skidomok kzl vlaszd a ngyzetet, s nagytsd fel, hogy a kr pp belefrjen. Ezutn forgasd addig, mg valamelyik oldala illeszkedik az elbb meghzott szakaszhoz. Vgezetl a draw grid menponttal rajzolj 8x8-as hlt a ngyzetbe, ily mdon kialaktva a sakktblt, s megkapva a kr kzppontjnak koordintit.

 

Harmadik nap, 2

 

A ports nem feledkezett meg rla, hogy az jszaka kzepn felbressze Gabrielt. ltzkds utn kslekeds nlkl indulj el Larry Chester hza fel, nehogy kimaradj valamibl. Ne egyenesen a lakhelye eltt parkolj le, inkbb Blanchefort fell kzeltsd meg, s less be a dolgozszobja ablakn. Lthatod, amint sszeszedi a holmijait, majd kilp a hza ajtajn, s elindul a hegyekbe. Kvesd az ton, mg meg nem ll, s eltemet valamit a fldbe.

 

Brmit is akart elrejteni, nem jrt tl nagy sikerrel, az sd magadhoz vve hamarosan a kezedben tarthatod a kziratt, mely valamifle nemesi vrvonal trgyalsval foglalkozik. rdekes felfedezs, radsul a manyagbortn ujjlenyomatot is tallsz. Trj vissza a hotelbe, s hajtsd lomra a fejed.

 

Harmadik nap, 7-10

 

Az jszaka nem telik teljesen esemnytelenl, halk zrejre riadsz fel, s ltod, amint az ablakon belibben vmpr Grace gya fel siklik. Mozdulni sem tudsz, vgig kell nzned, amint a thegyes fogakat rejt ajkak lassan rsnyire hzdnak, s a vdtelen nyak fel kzelednek, aztn… az breds eloszlatja a rmkpet.

 

Szerencsre csak lom volt, de a gondolat, hogy mindez valsgban is megtrtnhet, nem hagy nyugodni. Felragadod csaldod varzserej talizmnjt, s kzel bjsz bartndhz, hogy sajt testeddel vdelmezd. m a vdelmezs tl jl sikerl, hamarosan halk shajok s forr cskok tltik meg a sttsget.

 

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!