Dracula II The Last Sanctuary
ismeretlen 2006.07.04. 20:29
A Dracula II The Last Sanctuary vgigjtszsa.
Dracula II The Last Sanctuary
Nhny sz a jtk kezelsrl:
a jtk csak egrrel jtszat, ez lnyegesen leegyszersti a kezelst. A jtk indtsakor az intro-t kveten ismerkedjnk meg a kezelssel. A haladsi irnyt mindig nyl jelzi, ha pl. zrt ajt el rsz a nyl piros krben t van hzva.
Ketts fogaskerk jelzi, ha trgyat kell hasznlnod. Fogaskerkre mutat kz jelzi, ha felvehet trgyhoz rsz. A visszalpst -pldul az inventory kpernyrl- visszafel hajl nyl jelzi. Az inventory kperny kr elrendezs, van egy kls flkre 6 ablakkal s egy teljes bels kre 20 ablakkal. Az a trgy, amire mutatsz a kezeddel, megjelenik kzpen. Fel csak akkor veheted, ha szksg van r az adott helyen. A kls flkrben lv trgyak mindig visszateendk oda, ezeket lehet bels krben lv trgyakkal kombinlni (pl. lszer a pisztolyhoz, nylvessz a nylpuskhoz, gyufa, stb.). Ha trgyat illesztesz a helyre, ezt csak akkor teheted meg, ha trgy zld krben jelenik meg. Ellenkez esetben nem oda val. Ha olyan trgy kerl hatkrdbe, amit eltte megvizsglhatsz, azt egy nagyt jelzi.
Trols: a fmenben trtnik, s elny, hogy brmikor megteheted.(A fmenbe lps a jtkbl az escape-pel trtnik.
S most nzzk a jtk menett:
1.,Az Udvar(1):
A hz udvartl indul a trtnet, els dologknt, ha a hzzal szembe llsz, fordulj jobbra s menj egyenesen a falhoz, hajtsd flre a bokor gait s vedd fel a fali tbla kzeprl az els reliefet. Fordulj meg s indulj visszafel, de egy lps utn nzz jobbra, az els fa tvt megvizsglva egy olajozra bukkansz, vedd magadhoz. Menj a vzgyjt medenchez, res. Lpj bele s keresd meg a faln a msodik reliefet. Miutn felvetted, menj a hzba! Hasznld a belpskor a nlad lv kulcsot.
2.,A Hz(1): a hallba rkezel, kiss bizarr hangulat fogad. Menj fel a lpcsn az emeletre s lpj be az ajtn. A szobba rkezve elszr vizsgld meg a szemkzti fikos szekrnyt. Ltsz rajta 3 fm filmtrol dobozt Styx felirattal. A jobb szlst kinyitva vedd ki belle kulcsot a filmvett gphez (ez egy tabletta formj fehr korong kzpen bevgssal), a gyuft s az orgona kottjt. Vizsgld meg a falon lv kpet. Ha megfordtod, egy lapot tallsz mgtte, a rajz egy szerkezetet mutat, vedd fel a lapot! Tovbb a haj-brndhz: ebben tallod a tvcsvet s a gyertyatartt. Ezutn menj az rasztalhoz, a jobb oldali fikja nyithat. Vedd ki belle Dracula vrs noteszt (az inventoryban kinyithatod, lapozhatod), a hengeres kulcsot, az irnytt s a gyertyt.
Menj a paravn mg, a polc bal szlre tedd le a gyertyatartt. Az inventoryban kombinld ssze a gyuft a gyertyval, s az immr g gyertyval a gyertyatartra tve azt, fny rad az ltzsarokban. Ekkor megltod a falon felakasztva a kulcsot, aminek segtsgvel tmehetsz a msik szobba.
Belpve szemben megltod a halott Jefferson Pibody-t, a temet rt. Vizsgld meg az vt, a rajta lg kulcsra szksged lesz. Miutn felvetted a htad mgtt feltnik Dracula egyik denevr-pofj szrnye s az leted fogyst jelz piros csk jelenik meg a kperny fels rszn. Azonnal lpj az inventoryba, kombinld a pisztoly-lszert a pisztollyal, fordulj az ajt fel s ldd szt a zrat. Ezutn belphetsz, s lpj mg egyet, majd azonnal megfordulva az ajt mellett baloldalon lv komdot told az ajt el. Felllegezhetsz egy kis idre!
A szobban indulj a kandall fel, utadat llja szk, amit a kr alak ablak al tehetsz. Majd vizsgld meg a kandall stt zugt. Itt a harmadik relief s tle jobbra a sarokba tmasztva a piszkavas. Vedd fel mindkettt. Ezutn lpj fel a szkre s trd ki a piszkavassal a bedeszkzott ablakot. Berad a fny. Menj a szembefordtott tkrhz, fogd meg s tedd a fny el. Ekkor mr nyugodtan eltolhatod az ajt ell a komdot s beengedheted a kicsikt. A rirnyul fny mindent elvgez helyetted! Vedd fel a msik tkrt s vidd ki az els szobba, mert ott jabb denevr-pofj vr a sorsra. A szobba csak egy lpst tegyl az ajtn t. Nzz a lbad el krbe forogva, s leteheted a megfelel helyre a msodik tkrt. is megkapja a magt! De kilpve a balkonra mg nem mlt el a vsz. Jobbra egy szrny s lent a hallban jabb kett. Fordulj balra s menj gyorsan a balkon vgig, majd ugorj a csillrra. Ahogy lengsz rajt, a fny itt is „jtkonyan hat” mindhrom szrnyre. Leugorvn a csillrrl menj a bejrati ajttl balra es, bedeszkzott pinceajthoz. Trd szt a deszkkat a piszkavassal s menj be. Jobb oldalt megvizsglva a faldkat, kett mozgathatnak bizonyul. Az egyik mgtt egy nagy fmvg fogt vehetsz fel, a msik mgtt a negyedik relief.
3.,Az Udvar(2): Menj az udvarra, s fordulj a jobb oldali motor fel, menj oda. Vizsgld meg a tetejt, a lakatot s lncot levghatd a fogval. Felnyitni csak akkor sikerl, ha bal oldali zsanrt megolajozod. A felnyits utn a kzps rszbe illeszthet a kp mgl felvett rajz. A gp fels rszn hat lyukat ltsz, ide viszont csak ngy reliefed van, s mindegyik alatt egy-egy, jobbra-balra forgathat kapcsolval. A feladat: helyre tenni a ngy reliefet s belltani a kapcsolkat. (A reliefek gy vannak sorban az inventoryban, hogy a pisztolytl lefel 1-2-3-4.
Teht: 1. Relief: a bal als lyukba;
2. Relief: fel, kzpre;
3. Relief: bal fels sarokba;
4. Relief: a jobb als lyukba.
A gombok belltsa: Bal als: felfel mutat hromszg.
Fels kzps: lefel mutat hromszg.
Jobb als: thzott, lefel mutat hromszg.
Bal fels: thzott, felfel mutat hromszg.
Ezutn a motor ellapjn lv kapcsolt aktivlva kinyithatod a pincben lv elektromos vasajtt. Menj vissza a pincbe s belpve az ajtn mris a csatornba jutsz.
4., A Csatorna(1):
Fordulj balra s menj t a hdon, haladj el a bal oldali rcsos beugr mellett s menj fel a falbl kill ltravasakon. Visszajutsz az elmegygyintzet udvarra.
5.,Asylum -elmegygyintzet-(1):
Belpve az ajtn, Billel tallod szembe magad - Dr. Seward asszisztense -. Beszlj vele. A diskurzust kveten lpj be Dr. Seward irodjba s beszlgess el Vele s Minval. Megkapod Tlk a kulcsot, mellyel belphetsz az elszobban az rasztal melletti ajtn. Ismt a csatornba jutottl.
6.,A Csatorna (2):
Menj be a jobb oldali 2. Jratba s vedd fel legelbb is a jobb oldali falon felakasztott ktelet. Ehhez tancsos minden lps utn krbe forogva krlnzned.
Tovbbhaladva elrsz egy kapcsoltblhoz. Fordulj neki httal s a szemkzti fal tvbe letve, tallsz egy forgattys kereket. Vedd fel!
Menj tovbb a vztrozig. Kombinld ssze az inventoryban a ktelet s kereket. Ezt tdobva thzhatod a ltrt, amin tjutsz a tloldalra. Nyisd ki az ott tallhat szerel-ldt, vedd magadhoz a villskulcsot. Menj vissza a kapcsoltblhoz, megint fordts neki htat s a falon hzd csrl a villskulccsal szereld le a msik forgattys kereket. Ezzel visszamenve a vztrozhoz, llj meg a ltra kzepn, s a kereket helyezd a lyukba. A villskulccsal hzd meg s forgasd el. Leereszti a vizet. tmenve fel veheted a ltrt s ereszd le a vztrozba. Menj le rajta.
Ott fogd meg jra s vidd a msik oldalra, ahol a sarokba tmasztva felmszhatsz rajta. Mssz ki a csatornakijraton.
7.,A Highgate-i temet(1): A nagykapuval szembe jutottl ki. Fordulj a kapunak httal s indulj el balra, majd a sarok utn megint balra. Itt a kvetkez sarok eltt megtallod a temet faln (a srok felli oldalon) a ltrt. A lakatot a nlad lv kulcs nyitja. Vedd fel a ltrt s menj vissza a csatorna kijrathoz. Fordulj jobbra s menj addig, mg el nem rsz ahhoz a sremlkhez, melyen fent kt farkas szobra ll. Tmaszd a falhoz a ltrt s mssz fel. A tetejn tallsz egy tskt, vedd ki belle a keresztet s a kart. Ahogy lersz Pibody-val tallkozol, kicsit zavart. Amikor megtmad vedd el a keresztet. Ez megteszi a hatst, belezuhan az ltala sott srba s az utna zuhan srk agyonti. Menj hozz s dfd bele a kart! Ezutn vizsgld meg, vedd magadhoz a zsebrjt s a noteszt. Menj vissza a farkasos sremlk tetejre. Vedd el az irnytt s fordulj szak-Nyugat-i irnyba (NW). Hasznld Pibody rjt, majd a tvcsvet. Lthatod majd, hogyan nyitja ki Dracula azt a sremlket, ahol tvozhatsz a temetbl.
Menj le s kvesd. Menj a csatorna lejrhoz s lpj a magas fa melletti srbolthoz. A jobb oldali szobor szemvel aktivld a kapcsolt. Ekkor egy intro-t lthatsz majd.
breds a temetben nappal.
8.,Asylum -elmegygyintzet- (2): Menj Dr. Seward irodjba. A kandall fltti kp egy szfet rejt.
A szf nyit kdja: bal fels gomb: 8
jobb fels gomb: 3
bal als gomb: 4
jobb als gomb:6.
A kinyitott szfbl vedd fel a Hopkins aktjban lv kulcsot (ez nyitja majd Hopkins celljt), Dr. Seward bartjnak noteszt, a fot negatvot, a srkny karktt (Dragon ring) s a viasz hang-tekercset. A kvz asztal s az ablak kztt fldn megtallod Mina karikagyrjt, vedd fel azt is.
Menj az rasztalhoz, a gramofonon lv hang-tekercset vedd le, s a tedd a dobozba, majd jtszd le rajta a sajt - a szfbl kivett - tekercsedet. Ezt kveten menj ki s a rcsos ablakos ajtn belpve, a lpcsn lemehetsz a cellkhoz.
9.,A Cellk(1):
Menj az eltrben lv rasztalhoz s vedd fel a kvs pohr mellett lv kockacukrot. Kombinld a gyufsdobozzal, s a rszll legyet ejtsd fogsgba. (Az asztali fik mg nem nylik!) Menj fel a lpcsn a 3. cellhoz. A kukucskl ablakon benzve lthatod, ez Hopkins cellja. A nlad lv kulccsal bemehetsz. Beszlj Hopkins-szal s add neki a mokkacukrot.
Ezutn menj ki s fordulj jobbra, menj a raktrba. Itt van a vmprr vltozott Bill. Vgd fejbe a kereszttel. Lerogyik a szkbe, sszektzd a lbt. Majd mg egyszer verd fejbe a kereszttel. Ekkor leveheted az vrl az eltrbeli rasztal kulcst. Menj ki az eltrbe s nyisd ki a fikot, vedd ki belle az injekcis fecskendt. Trj vissza a raktrba s vegyl vrt Bill jobb karjbl.
A vrmintt vidd a felnyithat ajts szekreterhez. ntsd a zld palackod tartalmt a
lombikba s keverd hozz Bill vrt. Ezutn az res veget illeszd a spirlis csvezetk al. Ekkor megjelenik a kperny jobb oldaln egy hmr, a szksges hevts hfokt mrheted rajta. A Bunsen-g kt oldalra klikkelve jobb oldalt +-jelet, bal oldaln - -jelet lthatsz. A + -jellel emeld a hfokot 30-ig, ekkor klikkelj egyet a - jelre. Ekkor bell a 35-os hmrsklet s a lombikban lv anyag felforr. A prlatot felfogja a zld palack. Vedd magadhoz az veget. Kombinld a benne lv folyadkot a pisztollyal. Menj vissza Hopkins celljba. A jobb oldalt megjelen pisztoly-ikonra klikkelve egy intro-t lthatsz, mely eredmnyekppen Hopkins neked adja szemvegt. Ez a vmpr-szemveg.
10.,Dr. Seward irodja:
Menj vissza az emeleten Dr.Seward irodjba s telefonon Draculval beszlhetsz. Ismt menj a pincbe, Hopkins is s Bill is eltnt!
A raktr bal sarkban megtallod a pincelejrt, menj le.
11.,Csatorna(3):
Indulj el egyenesen ameddig el tudsz menni, ekkor vedd fel a vmpr-szemveget, ezzel lthatv vlnak a vmpr-lbnyomok. Kvesd ket. A szennyvztiszttba rsz, menj a kever kzephez s vizsgld meg a bal oldali kapcsoltblt. Kapcsold fel a bal oldali kapcsolt. A gp beindul s felvisz. Itt vr rd a vmprr lett Bill. Gyorsan vedd fel a vmpr-szemveget, ezzel lthatv vlik Billen az egyetlen sebezhet pont a vrfolt a ruhjn(a szvtjkon). Kzbe vve a pisztolyt, ldd le! Menj a kzppont krl a msik folyosra. Haladj vgig. Az ajt zrva. Nyisd ki a mellette lv kapcsoltblt. Vedd kzbe a hengeres kulcsot s illeszd a zrba. Ekkor fell a 2 [] [] 1 3 4 kd jelenik meg. Hzd ki a hengerzrbl a biztostt. Visszalpve az inventoryban bellthat a nyit kd a kulcson. A szmok alatt megjelen + s - jellel. Ez a kvetkez: 3582. Kombinld ssze a biztostt a hengerzrral s illeszd a helyre, ekkor kinylik a vasajt. Vedd ki a kulcsot s lpj be az ajtn. A lpcsn fel.
12., A moziterem(1):
Menj a mozigphez s tedd bele a fehr tablettaszer rmt. Nzd meg a filmet.
Menj a vszonhoz s fordulj eltte balra, fel a lpcsn. llj az orgonval szembe s tedd a jobb szlre a kottt. Ismt egy bejtszst nzhetsz meg.
breds.
13.,Dracula szobja:
Az elvett pisztolyt az gy eltt a fldn tallod meg. Menj ki a jobb oldals ajtn s balra fordulva mris el a szemveggel majd a pisztollyal (mint korbban Bill esetben a szennyvztiszttban) intzd el a vmprt. Intro.
14.,A Mterem:
Tarts balra a mterembe. Keresd meg a felvevgppel szemben a kapcsolszekrnyt (a zld srknyl-szobor mellett). Nyisd ki. Kapcsold be. A htad mgtt Dracula jelenik meg. Vedd ki a srkny-szoborbl a kardot s adj vele Draculnak. Kiderl a bejtszsbl, hogy egy gp. Vgd el a falon lv ktelet s a lezuhan sly felemel. Menj a korlton balra s vedd fel a ktelet a vasmacskval s a teker-kart. Mssz fel a ltrn. Ha felrsz, fordulj httal a falnak, nzz le. Illeszd be az oszlopon lv oldals lyukba a teker-kart, forgasd el. Megint egy filmbejtszs.
Megint menj balra, megint egy ktelet kell elvgnod s a lezuhan vas traverzen felmehetsz a szellz-csatornba.
15.,A Szellz-csatorna:
Menj jobbra s a kard segtsgvel lltsd le a forg ventilltort. Mssz t felette. Fordulj balra majd jobbra. Vedd fel a lejrati rcsbl a kulcsot. Fordulj vissza, menj a tls oldalra, a kulcs segtsgvel ki tudod nyitni a lejratot. Alattad ll a Dracula-gp. Dobd r a vasmacskt s a felszabadtott ventilltor felhzza, majd ledarlja. Mssz le s vizsgld meg a roncsot: a mellkasn egy szelencben egy hangvilla. Vedd fel. A jobb keze lecsavarhat s a mutat ujja kinyithat. Abban van a lift kulcsa. Menj a lifthez, helyre tve a kulcsot most mr beindul.
16.,A Moziterem(2):
Visszarsz a moziterembe. Itt l Dr. Seward a vettvszon eltt. Add neki a pisztolyt s nzd meg a bejtszst.
Ezutn menj az orgonhoz, vizsgld meg a vmpr-szemveggel. Az egyik sp kapcsolhat. Ekkor az orgona lesllyed s feltrul a mgtte lv ajt.
Bejtszs.
Menj be az ajtn.
17.,Csatorna(4):
Szllj be a csnakba, indulj el.
Bejtszs.
Kiszllva haladj elre, majd balra fordulva jabb zrt ajtt tallsz. Nyitsa azonos mdon, mint a 7.,Csatorna(3)-esetben.
De: itt a megjelen fels szmsor-kd: 4 3 [] 2 1 [].
A nyit kd pedig: 8462.
Bemehetsz az ajtn.
18.,A Pince(2):
Vedd fel a jobb oldalon lv ronggyal letakart ldkat.
19.,A Hz(2):
Menj be a hzba, s a ldkat tedd le kzvetlenl bal oldalt a lpcsfeljr al(3 db lda). Vizsgld meg, a benne lv trgyakat vedd fel! Ezek: kalapcs, oll, szekerce.
Menj fel az emeletre, az els szobba. A kalapccsal szttrheted az rasztalt, a deszkit vedd magadhoz. Menj a msik szobba (oda, ahol Pibodyval elszr tallkoztl), lpj az ablakhoz, s az ollval vgd le a fggnyt. Jobbra lesz melletted, vedd fel. Menj vissza a fldszintre, lpj a pincebejrat mellett az res ldkhoz, amit az elbb tettl le. Tedd le a trgyakat: a hozzd legkzelebbi ldba a fggnyt;
a jobb fels ldba a lceket.
Menj be pincbe.
20.,A Pince (3):
Ahogy belpsz, jobb kzre egy koporst ltsz (vrs), trd ssze a szekercvel. A deszkit vedd fel. Menj jra a hallba.
21.,A Hz(hall)(3):
Tedd a harmadik res ldba a kopors deszkit. Kombinld a gyertyt a gyufval, majd az inventorybl kilpve gyjtsd meg a ldkat a gyertya segtsgvel.
Bejtszs.
Kvesd Dracult a pincbe.
22.,A Pince(4):
Dracula a szemkzti ajtn tvozott. Lpj ide s a mellett lv bal oldali fal mlyedsbe megtallod az ajt kulcst. Vedd fel s nyisd ki az ajtt. Lpj be.
23.,A Vztroz:
Ahogy belpsz trolj.
Lpj egyet elre - de mg ne a vzbe! -. Fordulj meg s nyisd meg a vizet leereszt kereket az ajt bal oldaln. Ezzel lnyegesen cskken a vzszint.
Ugorj be a vzbe.(Azrt kellett trolni, mert az itteni szakaszon nem hibzhatsz, annyira kevs a levegd, s rvid az id.)
Bukj le, fordulj balra s ssz a medence aljn lv ldkhoz, told flre ket, tekerd el a kereket. Gyorsan ssz fel, mindig a bal oldals-fels kifoly fel tartva (figyeld, hol jelenik meg a nyl, csak akkor szhatsz).
Ismt a csatornba jutsz.
24.,A Csatorna(5):
Menj elre s fel a csatorna kijrn.
25.,Asylum -elmegygyintzet-:
Az udvaron rkezel a felsznre, menj be az pletbe s irny a pince-szint. Menj fel a cellk fel s be a raktrba. Jobb oldalt van egy szekrny, amit eddig nem tudtl kinyitni, de most mr nlad van a kulcsa. Nyisd ki s lpj be a labor-szobba.
26.,A Laboratrium:
Elszr az als rszt vizsgld meg, hzd el a fggnyt. Tedd az inventoryban lv fot-negatvot a nagytgp al s kapcsold le a villanyt. A jobb oldalt fellltott fekete mappbl vegyl el fotpaprt s tedd a nagytgp alatti tepsibe. Kapcsold be a nagytt. Elkszti a negatvrl a nagytst, ha ksz, tedd t a jobb oldali tepsibe. Amint ksz, megvizsglhatod a kpet: hrom mszer lthat rajta (a fggny feletti asztalon lv VLS - vmpr-helymeghatroz - kszlk elemei). Az egyik mutatja a 8-ason, a msik a 7-esen, s a harmadik pedig a 4-esen ll. Lpj ki innen s vizsgldj az asztal tetejn.
Elszr is fel veheted a bal oldalt lv lapot, meghallgatva a hasznos tancsokat.
Ez a VLS, a vmpr-helymeghatroz kszlk.
sszeszerelse a kvetkez:
1., Tedd fellre a patk alak rezisztort (lltsd be rajta a mszert 8-asra).
2.,Tedd be az elektrolzis-csvet kzpre ( lltsd a mszert a 4-esre).
3., Illeszd be a rhesotat-mszert s a tol-potmtert(lltsd a potmtert a 7-esre).
Vedd le a rezisztor tetejt, s ha letetted cserld ki az inventoryban nlad lv hangvillra. Csukd be a VLS ajtajt, szereld le rla a meghajtkart. Mindkettt kln-kln teheted az inventoryba (ksbbi hasznlatuk majd egytt lesz).
Ismt vedd az irnyt a szoba bal hts sarkban lv lejrn t a csatornba.
27.,A Csatorna(6):
Minkt irnyba patknyok lljk el az utadat. Jobb semmikpp nem tudsz menni, marad az elre vezet t. Itt kell hasznlnod a VLS-t. A tekerkarral helyezd ram al a VLS-t. Lpj bele a mszerbe s tekerd fel a jobb oldals mszer alatti gombbal 10-esre a mutatt.
llj kibocstsra (a legals kt gomb kzl a jobb oldali a kibocsts, a bal oldali a fogads). Tekerd a mszert addig, amg a bal oldali 7-est nem mutat. Ez jelzi a patknyok vmpr-energia kibocstst, amit semlegestened kell.
lltsd a jobb oldali mutatt 7-esre s kibocstsra ismt. Klikkelj a patknyokra. Szabad lesz az utad.
Haladj tovbb, jra a szennyvztiszttba rkezel. Megint menj a kapcsoltblhoz, tedd bele azt a kulcsot, aminek nincs tolla. Hallod, ahogy leesik. Ezutn mr aktivizlhatod a jobb oldali kart. A gp elfordul. Menj tovbb. Eljutsz egy vztrozhoz. Ha helyben visszafordulsz, bal oldalt tallsz egy csom deszkt, ezeket kell a mlysg fl illesztened, hogy tmehess.
trve mr fel tudsz menni a temetbe - felfel nzve -.
28.,A Highgate-i temet(2):
A feladat: hrom gargoyles-t kell megkeresned s semlegestened, csak akkor nylik ki Dracula srboltjnak ajtaja (most ugyanis hiba prblod majd, a korbbi szem-kapcsols mdszerrel kinyitni).
Mindehhez az VLS nyjt majd segtsget!
Menj a nagykapuhoz, fordulj balra. Ha megllsz kzptjon s jobbra nzel, megpillantod a falon a kis fekete tblkat. Vizsgld meg a kzpst. Ez Bram Stoker ksznet nyilvnt tblja Szent Gyrgynek. Nyisd fel, vedd ki belle a Srkny ring-et s Pibody notesznek lapjt.
Most indulj a gargoyles-eket megkeresni.
llj a VLS-e
|