hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Tomb Raider: The Last Revelation

Tomb Raider: The Last Revelation

ismeretlen  2006.07.13. 13:40

A Tomb Raider: The Last Revelation vgigjtszsa.

Tomb Raider: The Last Revelation

 

Lord Hensinghly Croft lnya jltben s gazdagsgban nevelkedett. Szlei j nev iskolkba jrattk, mindent megadtak neki, ami a nemesi leszrmazottaknak jr, de a lny gy is resnek rezte lett. A gimnziumi vek alatt aztn vgre fellngolt benne a tz: Werner Von Croy professzor, neves archeolgus tartott eladst az iskolban. Beszmolt nhny kalandjrl, misztikus trtneteivel pedig csods kpet festett a 16 ves lny el. Egyik nap Lara tudomsra jutott a hr, mely szerint a nmet tuds zsiai utazst tervez, melynek ti clja Kambodzsa, ahol elhagyatott vallsi szentlyt kvn felkeresni. Lelkesedse teljesen levette lbrl desapjt, aki azon nyomban tollat ragadott, s felvette a kapcsolatot a professzorral. Megllapodsuk rtelmben a tuds magval viszi gyermekt erre az tra, melyrt cserbe a Croft csald jelents sszeggel tmogatja Von Croy kutatsait.

 

Kambodzsa, 1984

Lara teljesen tapasztalatlan tanoncknt rkezik meg zsiba, gy nagyon fontos szmra, hogy ids titrsa utastsait pontosan betartva kvesse tmutatsait. A pontossg s a fokozott figyelem nagy szerephez jut, hiszen mr tbben letkkel fizettek elvigyzatlansgukrt. Kaland kzben nyolc Arany Koponyt gyjthetnk ssze, clunk pedig az t Torony Kertjnek megtallsa, melyhez hamarosan meg is rkeznk. A lny ezutn vlaszt: Hsiessg svnye vagy Ernyek tja. Nem sokig mennek azonban, amikor vezetnk versenyre hvja ki. Cl az zisz Szeme, aki hamarabb rkezik meg, az aratja le a dicssget. Vgl a professzort a kapzsisg s a kincs megszerzsnek lehetsge tlsgosan is magval ragadja, hiba figyelmezteti t Lara. Megtrtnik a baj, Von Croy lba beszorul a kegytrgy melletti hasadkba, az sszeoml barlangbl mr a lny is alig tud elmeneklni…

 

Egyiptom, napjaink

…kt kalandor tevehton hastja kett a sivatag homokjt. Egyikk hsnnk, msikuk helyi vezet. Pontosan tudjk, mit keresnek, a nagy szl s a homokvihar sem rettenti el ket. A bejrati kapcsol meghzsa utn fura mdon elnyeli ket a fld…

…induls eltt vegyk fel a jelzfklykat tartalmaz dobozokat, aztn a puskt. gyeljnk a lyukakbl elmsz skorpikra s a saklra. Az els titkos helyet rgtn leleplezhetjk, mely kis egszsgcsomagot rejt, majd rgtn tallunk egy msikat is. Mgttnk bezrul a kapu, a ltszlagos csapdbl csak az alattunk fekv terem homokkal val feltltsvel meneklhetnk. Lent talljuk meg Horus Szemnek egyik darabjt is. A kvetkez nehzsget a plafonrl alcsng pengk alkotjk, vezetnk azonnal hatstalantja ket fklyjval, gy mris mink a msik darab is. A kettt sszeillesztve kulcsot kapunk, de mg ne hasznljuk azt! Elbb a ktl segtsgvel lendljnk be a soron kvetkez titkos helyre, ahol elszr krz pengk, majd saklok s skorpik neheztik letnket, s rzik a legmlyn rejtz gpfegyvert. Most mr kinyithatjuk a tovbbjutst jelent ajtt, mikppen a tbbinl jval nagyobb, barlangszer terembe rkeznk. Balra fordulva keressk meg a jratot, a zld fnnyel kivilgtott folyosn haladjunk vgig, s hzzuk meg a ktelet. Ksrnk segtsge utn ms dolgunk nincs, mint a megvilgtott egyiptomi szimblumokon ugrlva eljutni az Idtlen Homok kincsig. Ha vletlenl elrontannk a feladat megoldst, akkor sarkon perdlve keressk meg a msik ktelet, majd kezdhetjk az ugrlsdit ellrl. A frafejtl balra tallhat rcs megnyitsa trsunk feladata, aki valamitl megrmlve fejvesztetten elmenekl. Frissen szerzett trgyunkat mris hasznlhatjuk: adjuk azt a zld szobor kezbe, erre a kzponti terem alatt ciszternk nylnak meg, s a homok lefolyik. Megnylt az t a fra fejbe. Lefel csszva elszr kapaszkodjunk a kill perembe, majd hzdzkodjunk fel, gy jabb titkos helyet fedeztnk fel. Lent, az ajtt kinyitva Orion Kezt vehetjk magunkhoz, de vigyzzunk a kinyl csapdra, balra gyorsan ugorjunk ki belle (ez itt jabb rejtett zug). A szurkls csapdkat magunk mgtt hagyva talljuk a forg pengkkel felvrtezett masint is, eltte kell hasznlnunk j szerzemnynket. Megrkeznk a fekv szoborhoz, melynek mellre felmszva Lara, ha nehezen is, de maghoz veszi Horus Amulettjt. Furcsa viszont, hogy a szobor all vrpatakok kezdenek el csrgedezni. A kvetkez teremben az lszobrot toljuk a padlmintra, a megnylt jratba a mmia megkerlsvel juthatunk be. A barlang lpcsin egyenesen felfel haladva kt mmitl rizve leljk meg az Arany Kgyt. A barlangba visszatrve menjnk a legfels szintre, hzzuk meg a kapcsolkat, vegyk fel Szriusz Kezt s trjnk vissza az elz terembe. Itt rucsere-folyamat vgn megszerezzk a Szkarabeusz Talizmnt. Vegyk lpteink irnyt a homokkal bortott terem fel, ahol kegytrgyainkat nekik megfelel foglalatokban helyezhetjk el: a hats nem marad el, a mmia felled, radsul a terem szp lassan elkezd homokkal megteltdni. Vgre jra kirtnk a felsznre…

…Lara rgtn neki is kezd a Horus Amulettjt dszt rs lefordtsnak, m amit a jelekbl kiolvas, cseppet sem vlik rmre. vezredekkel ezeltt Seth-et, a gonosz Istensget eltkoztk, vasszgekkel kiblelt mrvnykoporsba helyeztk, melyet mgikus erej trgy segtsgvel zrtak le. A ceremnit Semerketh fpap celebrlta, vgrehajtsra pedig Seth unokaccse, Horus gyelt. Szerencsre a Rossz csak akkor szabadulhat ki jra, ha valaki letpi a srjra helyezett zrat, mely nem ms, mint egy amulett (khm!). Kiszabadulsa az rtkek pusztulsval, sskajrssal s dgvsszel fenyeget mindent, ami l. Ex-ksrnk hirtelen ellp mglnk, s felszlt a szent trgy azonnali tadsra…

…a Kirlyok Vlgyben elszr a rnk tmad, kk kntsbe bjtatott tuaregektl szabaduljunk meg. Aztn az egyikk utn rklt indtkulcs segtsgvel dzsipet vezethetnk, mellyel a menekl terepjrt kell kvetnnk. Amikor elrnk a zrt kapuhoz, szlljunk ki a kocsibl, s keressk meg azt a kapcsolt, mely megnyitja (fent tallhat, ktlen juthatunk el hozz). Ne hagyjuk feldertetlenl a felknlt titkos helyet sem, csak ezutn szlljunk vissza autnk biztonsgos menedkbe…

…jl gyantottuk, hogy a szlakat a httrbl Von Croy mozgatja. Embereket brelt fel, hogy szerezzk meg neki az amulettet, s kzben velnk is vgezzenek. Szerencss mdon mg ppen elrtk az indul kompot, gy mr az est leszlltval megrkeztnk rgi bartunk, Jean-Yves alexandriai hzhoz. A fikjban tallt hber rs szerint a fenyeget rosszat csak egy mdon lehet meglltani, meg kell tallni Horus Pncljt, melyet csak az a szemly lelhet meg, akinl az amulett van…

…ahogy megrkeztnk, rgtn msszunk t a falon, majd az obeliszktl balra elterl jratban nzznk szt. A romokra felmszva titkos helyre kszhatunk be. Most menjnk az oszlopokkal hatrolt terembe, ahol az emeleti rszen talljuk a vzt. Lent a vzben kt titkos helyet fedezhetnk fel (az itt tallt zrt ajt kzi ervel mkdik!). A harmadik tvonal fel is induljunk el az obeliszktl; amint tksztunk az alagton, tlnk balra rgtn titkos helyet lelnk. Kapcsol segtsgvel eresszk a mlybe a terem kzepn tallhat kermit, azutn pedig msszunk le utna. A vzt az itt tallhat mlyedsbe illesztve kk szn ajt trult fel, melyet az oszlopos rsznl tallunk. Lpjnk be rajta, jabb nagy trre rkeznk meg, rgtn balra fordulva muncit s egszsgcsomagot zskmnyolhatunk, mg jobbra csarnokrendszer fogad a maga kis benylival-tjrival. Von Croy s ksrete is megrkezik, ket a professzor azon nyomban rnk is usztja.

A Szent Tnl elszr krokodilokkal, majd denevrekkel gylik meg a bajunk. Nhny gyakorlott botmsz mutatvny utn vgre felemelhetjk a t kzept izoll vasrcsot. Vgezznk a bent mrtz krokodilokkal, lokalizljuk a vzfelszn alatt tallhat kapcsolt, majd sszunk be a megnyitott jratba. A tkrhz rve figyelmesen nzznk szt, jutalmul jabb vzt kapunk, s vissza is tudunk szni az elz plyra. Illesszk a foglalatba trgyunkat, s lssunk csodt, hiszen Lara - a vzbe mltt szirupos anyagnak ksznheten - a vzen jr! Krokodilszeldts utn htitsknk bugyra a Nap Istennjnek Szobrt s a Hypostyle kulcsot is elnyeli. A kulccsal belpve vrs ruhs tuaregekkel harcolunk, majd pallt nyitunk fel (leghts terem fels rszben kapcsol), mely aljn tfggeszkedve tovbbhaladunk. Lkjk a kvet pisztolygolyval a padlra, melyen gy ktelen nagy rs tmad: ereszkedjnk le. Lent gpezet vr, melyet hrom, megfelel helyzetbe fordtott obeliszk hoz majd mkdsbe. Addig forgassuk ket, amg mindegyik orra nem mutat az vegpiramis fel. Ekkor hzzuk meg a ktelet, mienk a Napkorong, radsul visszajutottunk a Szent Thoz. Kombinljuk kt trgyunkat, gy Talizmnt kapunk, majd ezt helyezzk a kicsiny oltrra, s az eddig zrt kajtk mris megnylnak elttnk. Jobb s bal oldalon tovbbi felszerelsek vrnak, tovbbhalads szempontjbl csak a szemkzti jrat a fontos, itt mszkls-kszs-csimpaszkods-denevrlvldzs alkotja a program gerinct…

…Von Croy utolrt. Megprbljuk elijeszteni, de ettl csak vrszemet kap, bezrja hsnnket a nem tl otthonosnak tn srba, m vele is trtnik valami furcsa dolog…

…lent elszr futunk ssze szkarabeuszokkal, gyorsan ugorjunk is fl, a plafonra ugyanis nem tudnak kvetni. Beljebb szerezhetnk egy fklyt, mellyel ideig-rig tvol tudjuk tartani a bogarakat. A rseken benylva a flttnk fekv szinten ajt nylik meg, majd a kis terem baloldalt fekv barna szrnyas ajtajt belkve a szint kzponti termhez rnk el. Kzpen nagymret jtkasztal fekszik. Balra indulva ltramszs utn titkos termet lelnk, majd a fldszintre huppanva vasltrn t eljutunk a tzkpkkel teli terembe. A sikerhez itt gyorsasg szksgeltetik: mindig azt a kapcsolt kell meghznunk, ahol a tz ppen kihunyt. Jutalmul k mozdult el, majd rcs emelkedett fel, vgl pedig kialudtak a tzek s megszerezhettk Senet Szablyait. A jtkasztal msik oldaln lv vasltrra felkzdve magunkat el is kezdhettnk jtszani. Feladatunk mindhrom aranysrga bbu clba juttatsa anlkl, hogy letnnk ket a sznesekkel. Sikeres megolds esetn kt, kzvetlenl a jtktr mellett padlba gyazott ajt nylik le.

Csszs kzben jl kivitelezett ugrssal ksreljk meg a perem elkapst, mert rdon lecsszva titkos helyre lelhetnk. Tovbb lefel vgre elrkeznk ennek a szintnek a nagytermbe. A kteleken tovaugrlva jussunk el a fent tallhat szobba, hzzuk az aranytrgyat a kalapcsok kz, s trjk ssze azt: mozaikdarabot tallunk. A nagyteremben ksszunk fel a msik rdon muncirt, s a ktelekkel tlenghetnk a kzpmagassgban elterl ajthoz, mely mgtt jabb titkos hely hzdik. Merszkedjnk t szembe, az alacsony hasadkba, ahol jabb aranytrgyat kell sztzznunk, gyjtemnynk msik mozaikdarabbal gazdagodik. Ba rmjt a kt fl sszeillesztsvel kapjuk meg, helyezzk is el foglalatba, ljk le a saklokat, s lpjnk beljebb. Nekifutsbl csimpaszkod ugrssal hzzuk meg a kapcsolt, majd nagyon figyeljnk minden mozdulatunkra, hiszen pont annyi ideig alszanak ki az rtzek, ami neknk az aranytrgy megfelel helyre val belltshoz szksges. Porr zzsa utn Ra rmjt vehetjk fel a fldrl. Illesszk helyre, s lpjnk be az j terembe. A lpcsn felfel szaladva mr felnk repl a tzszellem, akit csak gy pusztthatunk el, ha a vzbe csaljuk! Menjnk vissza, tallunk egy szobt magnyos kapcsolval, de ne hzzuk meg, mert a dobozbl kiszabadul jgszellemet nem tudjuk hatstalantani. Krbenzve jegyezzk meg a kialudt fklyk helyt. A hrom ktlen lengjnk tova, de elbb a titkos helyre nzznk be, s csak aztn induljunk el a rd fel. Felkszs utn hzzuk meg a falon elhelyezked kart, a lenyl pall mgtti hasadkba nylva fklyval lesznk gazdagabbak. Ereszkedjnk le, gyjtsuk meg a sajt, majd a kialudt fklykat, msszunk le a kinylt ajtn, ugorjunk t a csapdn, s szedjk fel a trgyakat a titkos helyrl (szkarabeusz-veszly). Ksszunk vissza a rdra, majd az jabb rejtett hely (ajtrs feletti kapcsol) felfedezse utn menjnk tovbb.

…Seth addig gyzhet le, amg nincs nla Horus Pnclja, hiszen azzal elpusztthatatlann vlik…

…a kvetkez helyisgben terepasztal fogad. Az Arany Vraeus megszerzsnek mdja a kvetkez: a hasadkon bekszva emeljk fel a zsilipajtt, majd pengk csattogsval a sarkunkban szaladjunk t alatta - mieltt az bezrul, lljunk az oltron a fklynak httal, s markoljuk meg a szobrocskt. Visszatrve mkdsbe hozzuk a plafonrl lg szerkezetet, mely az asztalon modellezett piramist nyitja fel, annak gyomrban gy vlik hozzfrhetv az r kulcsa. Illesszk helyre ezt is, s az gy kitrult teremben tallkozunk magval az rrel. Ez a teremtmny nem ms, mint bikaszer, kk-srga sznezet sebezhetetlen lny, akit torredort megszgyent mdon kerlgethetnk. Amint sikerl felvennnk s meggyjtanunk a fklyt, lobbantsuk lngra vele a kt mcsest is, gy titkos helyre jutunk. Szintn rejtett szobt tallhatunk, ha az egyik folyos plafonjn fggeszkedve vgighaladunk, vgl pedig megkapaszkodunk a hasadkban. Az r feladata a zrt ajt feltrse s a beragadt kapcsolk megnyomsa, ehhez mindssze megfelelen kell t „terelgetnnk”. A hatalmas csillrral elltott teremben dolgunk vgeztvel elszr a jobb oldali jratot vlasszuk, mely az emeletre vezet, ahol titkos helyet s muncit rejt beugrt is tallunk. Most mr hasznlhatjuk a baloldali jratot…

…a szabadra kirve vgre nyakon csptk ex-idegenvezetnket, aki hajland elrulni neknk azt is, hova tart most Von Croy. Szerencsnkre a vonat is ppen Alexandriba indul, lruhban szrevtlenl (?) szllunk fel r…

…a vonat elindulsval munkhoz lttunk: elszr vigyzva eljutottunk a legutols vagon tetejre. Kzben vgeztnk minden rnk tmad tuareggel, azokkal is, akik a dzsiprl ugrltak a vonatra. A legutols kocsin csimpaszkodjunk le, majd essnk be a titkos helyre. Trjnk vissza a tetejre, majd oldalrl jussunk be a vagon belsejbe: jutalmunk a fesztvas. Visszafel a pajszert mr hasznlhatjuk is a kzps vagonban, ahol segtsgvel titkos helyre juthatunk be, ahol a grntvett talljuk. Az els kocsiban fordtsuk el a kapcsolt, s gy lekapcsoljuk a vonat tbbi rszt, majd ezutn megrkeznk Alexandriba.

Itt jra tallkozunk Jean-Yves-vel, aki segtsgrl biztost minket s elkld a vros alatt tallhat katakombkba, ahonnan tudomsa szerint el lehet jutni Kleoptra Termeibe. A rvid vrosrszben az egyik hz homlokzatn lthat kapcsoln kvl semmi mst nem tallunk. Ha sikerl meghznunk (a hz sarkn is t lehet fggeszkedni), akkor bent rejtett hely vr rnk. Tovbbhaladva elsknt ltogassunk el az „Egyiptomi Kaland” nev szrakoztat helyre. Itt tkr alapjn trtn tjkozds - szmszerj, clba lvs - token, mmmia s kgybvl is elszrakoztat. A furulya hangjra elbj ktlen felmszva fent kt trgyat tallunk, melyekbl kamps horgot eszkblhatunk ssze. Lemszva most mr j szerszmunkkal kihalszhatjuk a Kapu kulcst. A Tengerpartra kirve forduljunk jobbra, itt ismerkedhetnk meg elszr a csontvzakkal (clozni csak a fejkre ri meg). Fent a kulccsal nyissuk ki a kaput, s nyomjuk meg a kapcsolt. A Katakombkba leereszkedve toljuk helyre az oszlopot, majd ismt menjnk fel. Most, hogy a padl vgre kitmasztdott, el tudjuk hzni a helyrl a nagymret trgyat. Egszen a folyos vgig toljuk el, ekkor ugyanis feltrul a mellettnk lv ajt, mikzben egy szellem az letnkre tr. Csaljuk el a kereszten lg figurig, ahol megsemmisl. A rdon lecsszva jutunk el az igazn mlyen fekv jratokhoz. Kt ktl segtsgvel szelhetjk t a feneketlennek tn mlysget, majd ltrn ereszkednk le. Lent elszr a barna termsflddel jellt folyost vlasszuk, menjnk fel a lpcsn, vegyk fel a muncit, majd essnk a vzbe. Kimszva elszr clkereszttel szedjk le a csontvzharcost, majd keressk meg a kapcsolt. Tglk emelkednek fel, melyek segtsgvel tjuthatunk a msik kapcsolhoz, mely meghzsa utn jabb csontvz s szellem (kereszt a vzben) ostromol minket. A felemelkedett tglk segtsgvel most mr thaladhatunk a termen. A kvetkez helyisgbe lpve elszr iktassuk ki az ellenfeleket, csak utna ugorjunk t, s vegyk magunkhoz a Hromg Szigonyt. Amint a nagy egszsgcsomagot felvesszk, ngy csontvzharcos egyszerre prblja meg megkeserteni sorsunkat. Dolgunk vgeztvel msszunk fel a ltrn a kvetkez Szigonyig, nminem testmozgssal krtve. Induljunk el Poszeidon Templomba: elszr cssszunk le a rdon, majd a ltrn, eztn pedig szaladjunk fel a lpcsn. Megrkezve menjnk a hatalmas fej irnyba, majd msszunk fel a termsk falon, s hasznljuk egyik trgyunkat a szobron: vizet fakasztottunk a szjbl. Menjnk a szemkzti fejhez, a tzcsapdt lendletbl ugorjuk t, s a fldn fekv csontvzakat sztrobbantva ezt a szobrot is msszuk meg. A fterembe visszafordulva szaladjunk a ltrs kijrathoz. A terem, ahova megynk, rejti a msik kt Szigonyt, igazi csontvzhadsereggel felvrtezve. Nhny nem tl nehz ugrs utn mindkettt htitsknk mlyre sllyeszthetjk. Jhet ismt Poszeidon barlangja, ahol a msik kt jrat vgben tallt szobrokra szintn illesszk r a tartozkokat. Amint a vz mind a ngy oldalrl csobogni kezd, mr nyugodt szvvel vethetjk magunkat a mlybe, nem trjk ki a nyakunkat. sszunk ki a partra, majd mg leugrs eltt ljk szt a ktoldalt lthat nagymret vzkat, gy fedi fel kiltt elttnk a kt kereszt. Leessnk utn kt szellem vesz minket ldzbe, de a Szentek ereje legyzi ket. A toronyirnt tallhat szarkofgbl a Bal Kesztyt tudjuk magunkhoz venni.

Tovbbhaladva belpnk az Elveszett Knyvtrba. Bal kz fel a legmesszebb es ajtn menjnk be. ljk tl a forg csapdkat, ljk mellbe a pnclost, vegyk ki a Csillagot a falbl, majd haladjunk felfel. Vgezznk az jabb kt pnclossal, jegyezzk meg a zrt ajtt, tovahaladva csodljuk meg a lovast, aztn mulatunkbl felocsdva kzdjnk meg vele. A legyztt ellenfl Lovas Gymntot hagy maga utn. Mg mieltt elhagynnk a termet, a clkereszt segtsgvel fogjuk be az ellenslyt, s hzzuk meg a ravaszt. A vasrcs feltrul s hozzfrhetnk a titkos helyhez s kincseihez. Trjnk vissza a foglalathoz, illesszk bele legutoljra szerzett trgyunkat, majd belpve hzzuk meg a ktelet. Lthatjuk, hogy alattunk a vzben zsilipkapu nylt meg. Egszen az ris fogaskerekekig haladjunk visszafel, fggeszkedssel nzznk be az egyik al, itt ltrn mszhatunk le a rejtett terem aljra. Szedjk fel a cuccokat, msszunk vissza, majd a leng lncokat kerlgetve zskutcba jutunk: ne essnk pnikba, lljunk a falap el (!), s emeljk fel azt. A vzben szva a partra kirve kt jabb Csillagot tallunk. Trjnk vissza a kzponti terembe, s szembe menjnk be az ajtn. Itt fldgmbket tallunk s hrom foglalatot a falban. A feladat egyrtelm: vegyk ki a gmbket, majd toljuk-vonjuk ket a megfelel helyre. Amint az ppen vonszolt gmb j helyre kerl, akkor azt nem tudjuk tovbb mozgatni. Ha az tdik is a helyre kerl, a kajt feltrul elttnk. Aktulis logikai feladatunk a kgyfejek tzfakasztsa, melyet egszen addig kell folytatnunk, amg mindegyik lngra nem lobbant. Sikeres ksrlet esetn a keletkez lpcsn jutunk fel az emeleti rszhez. Az els szobban hrft tallunk, jegyezzk meg. A msodik szobba lecsszva lovag s k egyszerre tr az letnkre. Mindkettt tllve szrevesszk a kapcsolt, majd meghzzuk. Msszunk fel a msik oroszlnfej tetejre, rngassuk meg a ktelet, majd a ragadoz szjn keresztl tvozzunk a terembl. Elszr forduljunk balra, s gyjtsuk meg a kicsit elrbb felvett fklyt. Az g fadarabot hajtsuk a gerendkra, melyek elgnek, s gy lejuthatunk. Itt vegyk fel a kottt. Trjnk vissza az elz elgazshoz, menjnk be a msik terembe, s dobjuk a htizskunkba Pharos Oszlopt. Erre elugrik a tzszellem, akit a fldszinten kzpen tallhat ajtn beszaladva hozz csatlakoz trsaival egytt a vzbe csalhatunk. Most menjnk fel az emeletre, tegyk a kottt az llvnyra, majd jtsszuk le a dallamot, aztn pedig stljunk ki a lent kitrul nagykapun. Jobboldalt lpcszznk fel, majd vegyk el az emelvnyen ll ereklyt, Pharos Csomjt. A msik lpcsn feljutva rdekes papirusztekercset tallunk, ppen olvassba kezdnk, amikor Von Croy s brelt rei megzavarnak. Most mr vilgoss vlik, hogy a professzor clja Seth megtallsa s az Istensggel val kapcsolatteremts. Lara rvid vita utn meglp, ellenfelnk pedig rejtekajtn keresztl old kereket. A szolgk lelvse utn a lmpallvny eltolsval mi is belpnk a jratba. Vzbe esnk, majd a partra kimszva jabb gyans jelet tallunk, a professzor sszetrt szemvegt. Amint a tengerben szni kezdnk, rgtn forduljunk jobbra, s sszunk t a hasadkon, hagyjuk magunk mgtt a cpt, majd szlljunk ki a vzbl, s kt trgyunkat helyezzk a nekik megfelel foglalatokba. Lent az eddig zrt fazsilip feljebb csszik, gy most mr alatta elfrnk. Kt ajt vz alatti nyitsa utn a harmadik vgre j helyre vezet.

Amint kilpnk a partra, sasmadr tmad rnk. Vgezznk vele, s szedjk ssze a ldk tartalmt. Elszr zisz szentlyt ltogassuk meg: a fesztvassal vegyk ki a falbl a Fekete Bogarat, majd, sarkunkban a szkarabeuszhaddal, a ktoldalt fent elhelyezett kapcsolkat nyomjuk meg. A padlban tmadt rsen ereszkedjnk le, majd ugrljunk gyesen egszen a Kulcsig. Miutn felvettk, nyomjuk meg a kapcsolt, s hagyjuk el a Szentlyt. Menjnk a fekete piramissal elltott terembe, ahonnan hrom jrat nylik. Egyms utn mindegyikbe ereszkedjnk le, ne gjnk meg (!), szerezzk meg a kt Fekete Bogarat, s vegyk az irnyt Kleoptra Palotja fel. Ajtk felfesztse, csontvzvadszat s g olaj felett val ugrls sznesti a programunkat. Kitartsunk eredmnye a negyedik Fekete Bogr. Most trjnk vissza ismt a piramishoz, helyezzk el rseiben a trgyakat, majd a sugrnyalbbl tegyk tsknk mlyre a Mechanikus Szkarabeuszt. Fussunk vissza a Palotba, pontosan oda, ahol a fldn bogr-festst ltunk. A kulcsot csavarjuk bele bogarunk testbe, az gy kszlt jtkszert pedig helyezzk a fldre: a csapdk mkdsbe lendlnek, mi pedig srtetlenl stlhatunk t. Fussunk balkz fel, ahol szarkofgot tallunk, benne a Jobb Kesztyvel. Ksbb, a falon lv kapcsol meghzsa s az gy keletkezett tgla megfelel hasznlata utn szinte belebotlunk abba a szarkofgba, mely a Lbvrt egyik darabjt rejti. Vgl tallunk mg egy srkamrt, ahol Pharos Csomjt leljk meg. Trjnk vissza a zrt ajthoz, s illesszk bele a megfelel trgyat. Elszr rmlten tapasztaljuk, hogy amint a talapzatra ugrunk, annak szemkzti trsn klnozott, ezstsen csillog „lenyomatunk” kszl el. Majd megnyugszunk, amikor vgl „” nem tmad rnk. Kezdjnk el felfel haladni, majd minl hamarabb ljnk le minden ellenfelet, mert azok „ikerprunkat” ugyangy kpesek megtmadni, mint minket, radsul attl is mi srlnk. Kt kapcsolt kell teljes testslyunkkal meghzni, ekkor kt nyls trul fel. Mindkett vgn egy-egy kegytrgy lapul, melyeket egymssal kombinlva az Ajt rt kapjuk. Hasznljuk ht! Belpve a keletkezett ajtrsen a Szently belsejbe jutottunk, ahol Lara mr ppen elhelyezkedik a trnon, amikor kt rszem csap le r. A puska mindkettejkkel knnyedn vgez. Az egyik oldali kamra a Lbvrt msik darabjt, a msik a Mellvrtet rejti…

…Alexandriba visszatrve Jean-Yves bartunk hlt helyt talltuk csak. Von Croy elrabolta t, hogy ilyen mdon knyszertsen minket a pncl tadsra. Motorra pattanva eredtnk a nyomukba, Kair vrosa fel. A professzorral valami egszen klns dolog trtnt az ton, testt megszllta Seth szelleme, s h szolgjv tette. A vrosba rkezve mindentt pusztulsra utal nyomok fogadtak…

…belptnk a Halottak Vrosba. Elszr csak rkkel kell kzdennk, majd vgl mr automata gpgyk is lnek rnk. Fussunk t elttk, rgjuk be az ajtt, bent pedig mozdtsuk el a halottat a rcsrl. Kerljk meg a hztmbt, s htulrl msszunk be, zemeljk be a kapcsolt; az elbbi vasrcs mris felnylik. Feljutva jabb kapcsol vr, mely a hztetn ajtt nyit ki. A motorral ugrassunk az tlezrsos rszhez, itt a fld beszakad a slyunktl, majd menjnk tovbb. Leszllva a motorrl bejutunk a hz belsejbe, vgl kapcsolra lelnk, de megkzelthetetlen helyen fekszik. Talljuk meg a hasadkot, csimpaszkodjunk rajta vgig, vgl ugorjunk t a kk lmps fel. A sskkat ne zavarjuk meg a porcelnvzban, de a lmpst trjk darabokra. Kt szellem szabadul ki belle, szerepk a vzfellet befagyasztsa: vgre odalphetnk a kapcsolhoz. A kinyitott vaskapun motorozzunk t, majd be a hzba, elszr a lpcsn lefel, majd a cuccok felszedse utn felfel. Ugrassunk t a msik hzba, szlljunk le a motorrl, s ugorjunk t a hztmbre. Itt clzott lvssel robbantsuk fel a helikopter zemanyagtartlyt, amitl az automata gppuskk is a levegbe rplnek. A kapcsol jabb kovcsoltvas ajtt nyit meg, visszaszllva a motorra haladjunk t rajta. Hatalmas, vrs fnnyel blelt pletet tallunk, melyen tfutva s balra fordulva nagymret, sebezhetetlen Minotauruszt tallunk. Fussunk el elle vissza a vrs hzba. gyesen manverezznk egyre feljebb, mikzben alattunk tehetetlen dhtl vezrelve tombol a szrny. A hztetn menjnk a ktlhez, majd lengjnk t szembe, itt rejtett terletet fedezhetnk fel. Menjnk vissza a hz tetejre, most hzzuk meg a kapcsolt, ekkor a hztmb kijratai lezrulnak. A ktlen most a msik irnyba lengjnk tova, cssszunk ki az ablakon a motorhoz. Kvr gzadssal kerljk meg a tmbt, majd leugorva fussunk a kerkhez. Hajtsuk meg, s az gy felemelt kapu alatt bjjunk t.

A ltrn eljutunk a Citadella Kapujhoz, s rgtn tallkozunk a sebeslt rmesterrel. Terve szerint nitrt kell tallnunk, majd az aknamezt megsemmistve motorral eljnnnk rte, hogy meg tudja lni a srknygykot. Induljunk el, fussunk t a gyk eltt, majd az elgazsnl forduljunk jobbra, s msszunk be a srkvekhez. A gravrozott rnknak megfelel kapcsolkat meghzva nyithatjuk meg a kt srt. Az egyikben a fesztvassal tnykedhetnk, a msikban kapcsolt hzhatunk meg. Az jonnan feltrult ajtrsen t menjnk a jrat vgig, majd ugorjunk a ktlre. Elszr forduljunk meg, s a jobb keznk fel es harang tvhez prbljunk ugrani; siker esetn titkos helyet fedezhetnk fel. Ismt a ktlen lengve most mr tugorhatunk szembe, ahol vgigkzdve magunkat az erklyeken (bogarak!) vgre elrnk a felborult szanitc authoz. Mellette hever a nitr: mr csak a motorral kell eljutnunk az rmesterhez. Menjnk vissza egszen hromkerek trsunkig, s hajtsunk t az emelkedn. Elszr szguldjunk vgig a plyn, kzben ssk el a katonkat. A plma tvben folytassuk gyalogosan utunkat: ljk le a hz faln lv betondarabot. Eztn kerljnk, s hzzuk meg a lelg kapcsolt, msszunk, majd fggeszkedjnk. Ugorjunk oda-vissza a hzak kztt, vgl megtalljuk a rst, melyen keresztl a kapcsolszekrnyre tudunk clzott lvst leadni. A megnylt tjrn a motorral beugratva a lpcs als darabja leszakad, gy ezentl mr gyalogosan is kzlekedhetnk. A ltrn keresztl megrkeznk a Bazrokhoz. Itt sebeslt katonval tallkozunk, aki detontorral ajndkoz meg minket. Vegyk fel az asztalrl a tekerkart, a taxi mgl pedig az ott tallt hinyos emelt. Amint felfel indulunk el, hamarosan megtalljuk a lelakatolt csapajtt. Illesszk a kart az emelre, majd az gy kapott szerkezetet hasznljuk a prknyon: felfesztettk a zrat. Msszunk ki a tetre, itt kedvnkre tologathatunk. Hzzuk ki a villmok all a nehezket, s helyre toljuk be a tlcsres gpet. A hats nem marad el, a hd egyik rsze felrobban. A keletkezett rsen tugorva fggeszkedjnk tova, ugorjunk ki nyugati irnyba a titkos helyre, majd haladjunk tovbb. Lent szrevesszk a fej nlkli katont, s teste melll felvesszk a kdlapot. Az r megjelense vratlanul r, de gyesen mozogva mindent szttrethetnk vele, aztn pedig tvozzunk. Menjnk az aknamezhz, szereljk ssze a detektoros robbantt, s hasznljuk. A kaput kinyitva megint motorra szllunk, tugratjuk a nagy szakadkot s az rmesterhez megynk. hsies akcijval a tlvilgra kldi a srknygykot.

A Citadella belsejben rgtn megtalljuk Jean-Yves bartunkat, akit kiszabadtunk s haza is kldnk. mg egyszer nyomatkostja, hogy Von Croy cselekedeteit mr Seth irnytja, aki klnleges fogadbizottsgot ksztett szmunkra. A magnyos kapcsolt meghzva fklyt tallunk, gyjtsuk meg, majd lobbantsuk vele lngra a ktelet, amitl a padlzat jelents rsze leszakad. A mlyedsbe leereszkedve elszr tvcsvel szedjk le az rt, majd jobbra elnzve csigavonalban fggeszkedve haladjunk a vzfelszn fel. Lerve pontos ugrsokra lesz szksgnk, majd felszaladunk a lpcsn, s meghzhatjuk a kapcsolt. A lenti tzcsapdkat gy hatstalantottuk, leereszkedve pedig bejutunk abba a terembe, ahol ngy gmbt tallunk, mindegyik az gtjaknak megfelel betjellssel elltva. Mindet sajt helyre kell hznunk (Kelet s Nyugat azonban legyen fordtva), s feltrul elttnk a hrom zrt ajt. A hrom jrat szoros egysget alkot, az egyikben vz van, a msikban kapcsol, mely a vzben tallhat szivattyt mkdteti, a harmadikban pedig tovbbjutsunkhoz szksges ktl. Miutn sikerlt a megfelel kombincit megtallnunk, a kvetkez teremben Von Croy j jtszpajtsai vrnak, a talpig vrtbe ltztt keresztes lovagok: a folyos vgn tallhat tlezrst velk kell sztveretni. A bnykban bolyongunk tovbb, mr csak titkos helyeket tallhatunk, majd vgl ismt tallkozunk a professzorral. Ellopjuk tle Horus Amulettjt, s eliramodunk vele a Szfinx fel.

Egyik leltt ellenfelnk zsebben ott lapul az Ezst Kulcs, mellyel az els ajt nylik. Beljebb kt kapcsolt kell meghznunk, ekkor feltrul elttnk a kvetkez vasajt. Elrve a Szfinx el a tbb vszzados krl sikerl a hber rst lefordtani: szpsgrl, csodrl s rkkvalsgrl szl. Tovbbmenve kt vrs tuareg lekzdse utn a fldn fekv fanyllel gazdagodunk. Visszafel haladva a kiszemelt ajtt be is tudjuk rgni, a muncikat magunkhoz venni, majd a szekrny elhzsa utn a bels terembe jutunk. Itt a fmpengt talljuk, a szekrnyek alatt pedig titkos helyre lelnk. A Szfinx kt lba kz visszatrve a fanyl s a fm kombincijbl szrmaz sval gdrt shatunk. Barlangjratba jutottunk, megjelensnkkor kt jabb, kosfej r elevenedik meg - szerencsre egyms utn: ket egy-egy terembe zrhatjuk be. A fldn heverve paprdarabot tallunk, melyen a hieroglifk latin bcnek megfelel jelentst kvethetjk vgig. A falon lv hrom rsjel megfelel sorrendben trtn megnyomsval nyithatjuk ki a tlnk jobbra, illetve balra elterl hat terem egyikt. A Hallfejes terem csak csapdkbl ll, ide ne is lpjnk be, a sznes fnyekkel dekorlt msik pedig az sszest-szoba. A maradk ngy mindegyikben tallunk egy-egy kvet: Marar, Khepri, Atum s Re kegytrgyait. Az egyik jratban szklnunk kell, a msikban krokodilokkal kzdeni, a harmadikban kszni, a negyedikben pedig szkarabeuszokkal versenyezni. A kvek felhasznlsa utn a vasrcs felnylik. Mr csak villmgyorsan (plafonbl ereszked ris tskk) a htizskunkba kell raknunk ngy szobrocskt, s ki is rtnk a szabad levegre.

Fura, hatalmas mret, komoly mrgezsre kpes skorpik s rk tmadnak rnk s egymsra is. Ha megmrgezdnk, akkor az egszsgcsomag hasznlatval tudjuk krlni magunkat. Jussunk el egszen az ajtig, nyissuk ki, s lpjnk be, itt skorpi kszl vgezni az olli kztt tartott katonval (ha leljk az zeltlbt, akkor a megmentett kulccsal ajndkoz meg minket!). Kapunk mg kulcskszletet is. gyesen jussunk vissza a zrt ajthoz, amelyet immr kinyithatunk. Ezutn bejutunk Menkaure Piramisnak belsejbe. A leng csapdkat knnyedn kerljk ki, majd clzott lvssel ljk le a plafonrl az arany csillagot, s ugorjunk a mrvnykopors belsejbe. Az rkon tlendlve elszr a jobboldali jratba menjnk, ahol kapcsolt hzhatunk meg, majd irny a baloldali prja, ahol most mr fel tudunk mszni az rszemhez, akit lelve immr nyugodtan vehetjk magunkhoz a Nyugati tjr kulcst. Egszen a leng brdokig menjnk vissza, az itt nylt j jraton keresztl kijuthatunk a felsznre. A kt rkez skorpit ljk le, a kapcsol megnyomsval pedig a msik kismret piramisnak lezuhan a teteje, gy mr bele tudunk mszni. Itt rutinos ugrs-kapaszkods kombincik vgn ktelet kell meghznunk, majd visszakapaszkodhatunk a Szfinx lbai kz. Clozzuk meg a zrt duplaszrny vasajtt, s nyissuk ki azt az r kulcsval.

Lezrt terletre rnk, az n. Mastabas trsgbe, ahol rvid, ktg labirintusokon kell egyms utn tvergdnnk. Induls eltt azonban balra futva a kamion melll vegyk el a marmonkannt. A csapajtkat mindig felfel kell nyitnunk, az oroszlnszjban tartott gymntokat pedig ki kell lnnk. Elszr res kulacsot tallunk, majd homokzskot is felvesznk. Megrkeznk a hrom, szimblummal elltott serpenyhz: az egyikbe tltsnk vizet (pocsolybl merjnk a kulacsba), a msikba homokot, a harmadikba pedig ntsk a benzint, majd a kzelben tallhat fklyval gyjtsuk azt meg. A kinylt kriptaajt az szaki Jrat kulcst hagyja rnk. Tovbbhaladva eljutunk a hrom majomszoborhoz, kett mgl el is ugrik egy-egy femls, ket ljk le, a harmadik viszont felmszik j magasra, s ott kapcsolba kapaszkodik: feltrul elttnk a szoba, mely a Dli tjr kulcst rejti. Vgre, hossz t vgn elrkeznk a Nagy Piramishoz. Mindssze abbl ll a feladatunk, hogy tverekedjk magunkat az oldaln. Nem knny kivitelezni: megtervezett ugrsok, legurul sziklk s zavar bogarak fszerezik utunkat. Kicsit pihenhetnk vgre, amikor katonk-skorpik bokszmeccset nzhetnk vgig. A lszerraktrakbl rengeteg muncit vehetnk magunkhoz, az egyiket a megmentett katontl kapott kulccsal nyithatjuk ki. A piramis msik oldaln is vgig kell kzdeni magunkat. Azon a helyen, ahol egyszerre tmad rnk bogr s skorpi is, elmozdthat kvet tallunk, melyet a sarokba tolva jrat nylik meg: msszunk bele. A labirintusrendszer vgn jabb rszem ll, aki a Keleti tjr kulcst vdelmezi. Menjnk ki innen, trjnk vissza a piramis oldalra, nyissuk ki a kaput, s menjnk a Nagy Piramis belsejbe. A felfel fordul jratba fussunk, vegyk fel a fklyt, gyjtsuk meg a botokat, a kinylt ajtn menjnk a fenti jratba, s a foglalatokba illesszk be a kulcsokat. Ltvnyos fnynyalb tr szt mindent, amin fgglegesen thalad! Menjnk vissza a mozg kvekhez, itt a kidlt falon tli kapcsolt hzzuk meg. Most mr nyugodt szvvel elindulhatunk a meredeken lefel vel jratba.

Lemszva megrkeznk az utols helysznre, Horus Templomba, ahol logikai feladatok megoldsra lesz szksgnk. Elszr is tallunk itt egy tliteres kulacsot. Az els szobban a kt kulacs segtsgvel 2, a msodikban 4, a harmadikban pedig 1 liter vizet kell a mrlegen ll ednybe tltennk. Ezutn vgre lemszhatunk Horus Istensghez. Helyezzk el a korbban szerzett ngy szobrocskt a ngy talapzatra, majd lpjnk hozz kzelebb. Feladjuk r a pnclzatot is, majd a mellre helyezzk az amulettet…

…a Napisten megidzst Seth zavarja meg, aki kisujjval spri el az tbl Horust, ettl az amulett a vzbe zuhan. Gnyos kacajjal tudatja velnk, hogy eljtt az igazsg pillanata…

…ne lljuk ttlenl Seth tmadst, azon nyomban vessk magunkat a vzbe! Itt (hiba is hisszk azt, hogy egy bug miatt a htitsknkban van az amulett!!!) sszunk krbe, egszen addig, amg az amulettet meg nem talljuk. Amint felvesszk, megnylik egy, addig zrt ajt: msszunk ki a vzbl, lpjnk be a nyitott terembe s hzzuk meg a kapcsolt. Most szemkzt nyitottunk ki egy vasajtt: rohanjunk t az jonnan megnylt kis terembe s ezt a kapcsolt is helyezzk zembe. Ezzel k emelkedett ki a tbbi kzl, mely tovbbjutsunk kulcsv vlik: a terembl kilpve jobbra fordulva, a sziklaperemrl felkapaszkodva jutunk el hozz. Felmszva nincs ms dolgunk, mint tovbb ugrani gy, hogy kzben Seth tmadsai ne lkjenek le minket, s lehetleg ne is ljenek meg. A kill knl nagy krltekintssel ugorjunk, klnben beverjk a fejnket, s a vzbe zuhanva kezdhetjk az egsz meneklst ellrl. Ha sikerlt a tlpartra megrkeznnk, akkor keressk meg a nylst, majd hzdzkodjunk bele s ksszunk. Nhny hossz ugrs utn megrkeznk ahhoz a fggleges nylshoz, ahonnan eredetileg rkeztnk: msszunk ht fel (amint a sugr ltal vdett terletre rnk, Seth tmadsai ell tkletes vdettsget lveznk). Miutn az amulett segtsgvel bezrtuk Sethet a barlangba, mr csak egy feladatunk marad: megmeneklni az ppen sszeoml piramisbl. Nemcsak a rnk zuhan oszlopokat kell elkerlnnk, hanem, mintegy radsknt csszs kzben ugrlni tskkkel blelt szakadkok fltt. Nemsokra fny dereng az alagt vgn…

A vgs animci utn mindenki sajt maga tallja ki a trtnet vgt.

 

 

 

AZ R VLEMNYE:

Mit rhatnk mg errl a jtkrl?

Jmagam mr az els rsz megjelense utn ellenllhatatlan vgyat reztem ahhoz, hogy a kvetkez „Tomb Raider” akr kt ht mlva is megjelenhet: n biztosan, mindent flretve vgtam volna neki az jabb kalandoknak. Ez az rzs a msodik s a harmadik (igencsak kemnyre s nehzre sikerlt) folytats utn is bennem maradt. Most pedig egyszerre rzem ezt, s a szomorsgot, mely a Core s az EIDOS bejelentse nyomn egyre fokozdik bennem. Vget vetettek a sorozatnak. Hivatalosan gy fest a dolog, hogy terveznek mg jtkokat Lara fszereplsvel, de a jellegt tekintve merben ms tpusakat, mint a „3rd person shooter” kategrij els ngy rsz.

Csak annyit mondhatok, hogy nlam Lara rk kirlyn marad. Ngy vig senki sem volt kpes letasztani t a trnrl, br akadt egy-kt kivl ksrlet (pl: Drakan). Ngy v a jtkpiacon nagyon hossz id: igazn kevs jtk kpes ngy folytatst s ngy rszt felmutatni, legtbbjk elvsz a tbbi jtk ltal font, kusza dzsungelben. Most ezt trtnik Larval is. Kicsit fj tle bcst vennem, de a tbbi rajong nevben megteszem: „Croft kisasszony, vezze bke utadat, kvnok Neked tovbbi sikereket, mint a PC-s jtkok nagyasszonynak!”

 

…bell mg mindig remnykedem…

 

 

Van mg remny?

Az rt kitltend, a vilghlrl letlthet a „The Times” nvre hallgat exkluzv demo, melyben annak a plynak nagy rszt jrhatjuk be, ahol a „The Last Revelation” menje alatt a kamera repked. Nekem furcsnak tnt, hogy ezt a csods plyt mirt nem tettk bele a ksztk az eredeti jtkba, s az is, hogy mirt nem szerepeltettk ott, mint a mind a 70 titkos helyet megtall jtkosok jutalmazsaknt jr bnusz plyt. Radsknt pedig az igazi fanatikusok mr kezkben forgathatjk a „The Lost Artifact” nven fut, a harmadik rszt tovbbi plykkal kiegszt CD-lemezt is…

 

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!