Still Life vgigjtszs
ismeretlen 2006.07.13. 13:20
Still Life vgigjtszs
Els fejezet: Anatmiai oktats
- Chicago, 2004 -
5TH Murder Scene
Karcsony elestjn az ltalunk irnytott Victoria McPherson, a fiatal, szemreval FBI gynkn egy elhagyatott, romos pletbe rkezik, Chicago egyik rosszhr negyedbe, ahol egy vrfagyaszt gyilkossg krlmnyeit szeretn kivizsglni. Beszljnk az plet bejratnl csorg sznesbr rendrrel, majd lpjnk be a hzba. A fldszinten lthatan semmi rdemlegeset nem tallunk, gy baktassunk fel a lpcsn az emeletre! A folyosn induljunk jobbra egszen a gyenge idegzet nyomoztrsunkig, akit lthatan nagyon felkavart a bnesettel jr ltvny. Vltunk pr szt az klendez Miller-rel, knljuk meg egy pohr kvval, mire egy fnykpezgpet ad t neknk. Menjnk be a laksba s keressk meg a frdszoba kszbn trdepel munkatrsnnket, Claire-t! A n megkr minket arra, hogy segtsnk neki a laksban nyomokat tallni. A konyhban, a kredencen lv tskbl vegyk fel a fltisztt plcikkat, a lmpkra szerelhet UV lencst, a Luminol Spray-t, a csipeszt, valamint a filmet. Lpjnk be az Invertory-nkba s rakjuk bele a filmet a fnykpezgpnkbe! Menjnk vissza az els szobba s vizsgljuk meg a falat, ahol egy pentagrammt s egy szemet ltunk felfestve a falon. Fjjuk le Luminol spray-jel, majd helyezzk a lmpra az UV lencst! Ennek ksznheten lthatv vlik a falon egy sz: Sanctuary, fnykpezzk le, majd vegyk le a lmprl az UV lencst. A helysg kzepn egy vrfolt ktelenkedik, a fltisztt tamponnal vegynk mintt belle, vgezetl fnykpezzk le azt is! A kvetkez szobban az ajttl jobbra, a falon repedseket ltunk, fjjuk le itt is Luminol spray-jel, majd az itteni lmpra rakjuk r az UV lencst s fnykpezzk le a lthatv vlt szt: Disturbed. Itt is tallunk a padln vrfoltot, vegynk belle mintt a tamponnal. A kvetkez szobban, amelyben felakasztott babk lgnak a falon, rdekes nyomra bukkanunk az ajt melletti falban lv szgn: egy hajtincsre (Hair Fibe). rktsk meg az tkor szmra a fnykpezgppel, majd csipesszel vegyk magunkhoz! Most mr elegend nyomot talltunk a tetthelyen, rakjunk mindet a konyhban lv tskba s vgezetl beszljk Claire-rel! Vgre szemgyre vehetjk az ldozatot: a ltvny magrt beszl: a vrrel teli kdban, kibelezett, kopaszra borotvlt, tetovlt prostitult fekszik. Itt az ideje elhagyni a hzat, csakhogy a fldszintre vezet lpcs hangos morajjal sszedl, kis hjn magval rntva minket is, feladatunk, hogy msik utat keressnk az utcra. A folyos vgn meg is talljuk a vszkijratot, m az deszkkkal van beszgezve, gy menjnk vissza az els, pentagramms szobba s a sarokbl hozzuk el a vascsvet, amivel fesztsk le a deszkkat, s lm az erklyre kerltnk. Hzzuk le a tzltrt, m az vletlenl eldl, gy nem marad ms htra, mint leugorni a szemeteskuka tetejre. Sikeresen kijutottunk a hzbl, beszljnk pr szt a sznesbr rendrrel, majd szlljunk be az autnkba s utazzunk az irodnkba!
Az iroda
A parkolhzon vgigstlva szlljunk be a liftbe s menjnk a 8.-ra, az irodnkba. Vltsunk pr szt a szmtgpnl l kollegnkkal, majd vizsgljuk meg sajt rasztalunkat! Hallgassuk meg az zenetrgztnkn Todd tanulsgos monolgjt, majd vegyk magunkhoz az desapnknak sznt karcsonyi ajndkot, s a hullahzba szl belpkrtyt, vgl megtekinthetjk a korbbi ldozatok aktit is – ers gyomrak elnyben! Vgl ne felejtsk bedobni a fnykpezgpnket a folyosn tallhat gyjtdobozba s irny az alagsori boncterem. A liftnl tallkozunk a nger rendrrel is. Bkjnk a B2-gombra s hamarosan lerkeznk. A ktszrny ajtnl hzzuk le a krtynkat a zron s ssk be az t szmjegy kdot, amit a belpkrtynk htoldaln tallhat „Vodka” szbl ki is tallhatunk. Mghozz gy, hogy a sz betinek megfelel szmokat ptygjk be (86352). Odabent beszljnk Claire-rel, akitl megtudjuk, hogy az ldozatot leitattk halla eltt, mi tbb drogot is talltak a vrben. Vegyk fel krboncnok jelentst a holttest melll, majd hagyjuk el a helysget. A folyosn apnk telefonl, srget, hogy menjnk haza. Liftezznk fel az irodba s adjuk t a jelentst a telefonl munkatrsunknak, majd vegyk a parkolhzba az utunkat s kocsikzzunk haza.
Pat’s House
Miutn felhztuk cuki mamuszunkat s megtrtnt a csald karcsonyi ajndkozsa – amely sorn jmd apuknktl egy klnleges nyaklncot kaptunk. Az ezt kvet beszlgets sorn felmerl Gustav nagyapa trtnete, aki hasonl bngyekben nyomozott a hszas vek Prgjban, mint mi napjainkban. A nagypapi egy naplt hagyott htra a padlson, a feladatunk az lenne, hogy megtalljuk. Az emeletre vezet lpcs melletti fogasrl vegyk magunkhoz az esernyt, majd menjnk fl a szobnkba. Az ajt melletti gardrb plafonjn tallhat a padlsra nyl csapajt, de sajnos Victoria nem ri el, gy vegyk segtsgbe az esernyt s nyissuk ki azzal. Most mr minden gond nlkl feljuthatunk. Kapcsoljuk fel a lmpt s vizsgljuk meg az ablak alatti ldt. Elg bonyolult zrszerkezettel tallkozunk, de rgtn beugorhat, hogy hasonl jeleket lttunk apnktl kapott nyaklnc kvein, mint a lda zrjn. Teht a mintkat ugyanolyan sorrendben lltsuk be, ahogyan a nyaklncon ltjuk: rombusz – rombusz – szv – rombusz – rombusz (els hengerhez ne nyljunk, msodikat 3x forgassuk el, harmadikat 1x, negyediket 3x, tdiket 3x, aztn klikkeljnk egyet a kis barna gombra). Hosszabb-rvidebb knlds utn a lda kinylik s a naplt olvasgatva megelevenedik elttnk a hszas vek Prgja…
Msodik fejezet: Az llhatatos mlt
- Prga, 1929 -
Part
Gustav nagypapt irnytva egy prostitultakat felkoncol gyilkos utn erednk a legutbbi ldozat holtteste felett lldoglva a folyparton. A fickval val beszlgets utn induljunk jobbra s vltsunk pr szt a falat tmaszt rendrrel, majd baktassunk fel a lpcsn. Itt kt rmlnyt tallunk, krdezzk ki ket is. Az egyikk egy Apolina nev kolleganjkhz irnyt minket a parkba, a msik – miutn felmentnk az utcra – tadja a Prga trkpt s informcival szolgl a vros boncmesternek holltrl. Dr. Colona-t egy rgi, romos templomban talljuk, de mieltt felkeresnnk az orvost, tanja lehetnk a lnyokat futtat regr s a verlegnynek beszlgetsnek, amibl arra kvetkeztethetnk, hogy nem tetszik nekik, hogy a prostik krl szimatolunk.
Old Chapel
Miutn belptnk a valaha jobb napokat ltott templom ajtajn tallkozunk a kicsit klnc s nagyothall krboncnokkal, aki nem ppen hignikus krlmnyek kztt vgzi a munkjt. A beszlgets sorn fny derl arra, hogy egy szfet kellene kinyitnunk itt, a templomban, csakhogy Dr. Colona a kdot elfelejtette. Ha sztnznk a knyvespolcon, r is akadhatunk a szmsort (74821536) rejt paprra, mg a szfet az oltrnl talljuk. A szmokhoz hasonl jeleket tartalmaz kockkat kell a megfelel sorrendben beilleszteni a zrba, ballrl-jobbra: az els kockn (ami a hetes szmjegynek felel meg) leginkbb kilencesre emlkeztet jel van, a msodik kocka a + legyen, a harmadikon a vgtelen (∞) jel van, a negyediken Z, az tdiken egy fordtott 7-es, a hatodikon L5, a hetedik kocka 3, az utolsn egy + a – felett (±). Jutalmunk a parkot brzol fot. Azonban templomot elhagyva a strici verlegnye fenyeget meg minket, hogy hagyjuk bkn a lnyokat, de mi tovbbra is hajthatatlanok vagyunk. Keressk fel a parkot!
Park
A kapunl elegyedjnk beszdbe Apolinval, de a hlgy igazbl nem lesz tlsgosan segtksz, gy lpjnk be. Hirtelen ltoms tr rnk, majd miutn visszakapjuk az irnytst vegyk el a templomban szerzett fnykpet s hasonltsuk ssze a valsggal. Keressk meg az eltr rszeket. Rvid vizsglds utn feltnhet egy eltrs a szkkt jobb oldalnl, kattintsunk oda, mire kzelebbrl nzve, egy fehr szn szveget fedeznk fel a kvn. Miutn elolvastuk, nzzk meg a szobor kezt, amelyen egy gyrt pillantunk meg, m mieltt mg magunkhoz vettk volna – az tvezet jelenetben – egy holl elrabolja tlnk, mi pedig ldzbe vesszk a csalfa madarat. Vgl egy flig legett hznl ktnk ki.
Burned Neigborhood
A krnyk elgg lepukkant. Rgjuk be az plet bejrati ajtajt s menjnk be. Itt egy titokzatos kocsissal tallkozunk, aki, br simn kinz sorozatgyilkosnak, mgse tanskodik elborult elmrl (vagy csak nagyon jl leplezi), mi tbb, informcikkal szolgl s a beszlgets vgn visszaadja a madr ltal elcsent gyrt is. Alig lptnk ki a hzbl, egy ismers prosti – Ida - fut elnk, aki meglehetsen zaklatott llapotban van. Hallgassuk meg mondandjt, melybl kiderl, hogy vgigkrdezett pr lnyt a gyilkos fell s tallt egyet, aki rdemleges infkkal szolglhat. A szajha a roncstelepen bjt el. Induljunk az plet mgtti siktorba, ahol ismt ltoms tr rnk. Ezek utn nzznk szt a roncstelepen.
Roncstelep
Sajnos itt tl sok mindent egyenlre nem tudunk tenni, hiszen a roncstelep bejratnl a strici egyik gorillja ppen revolvervel matat, gy jobbnak ltjuk, ha feltnsmentesen elhagyjuk a helysznt, nehogy magunkra vonjuk a fick figyelmt. Inkbb tegynk panaszt az illetkesnl, azaz Kubinnl, a lnyok futtatjnl.
Lingerie
Kubina hajland visszafogni embert a roncstelepen, de csak akkor, ha kihozzuk egy msik verlegnyt a helyi rendrrsrl, aki mellesleg a roncstelepi gorilla testvre s nemrg sitteltk le. Mivel ms megolds nem jhet szba, gy belemegynk az egyessgbe. Keressk ht fel a rendrrst.
Rendrrs
Mivel szinte barti kapcsolatot tpllunk a prgai rendrsggel, gy valsznleg nem lesz nehz meggyzni az illetkest. Az pletbe belpve, beszlgessnk el a pult eltt ll fakabttal, Kazimir-rel. rmmel teljesti neknk ezt az apr szvessget, de csak abban az esetben, ha visszaszerznk neki az elveszett medljt, amit prostitult – Apolina – ellopott tle legutbbi affrjuk alkalmval. Hmm… Szval a biztos r nem szeretn, ha kicsapongsai a szeret felesge s gyerekei flbe jutna, ezrt kr meg minket arra, hogy teljes diszkrcival kezeljk problmjt. Rajtunk ez ne mljon, gy induljunk Apolonia „trelmi znjba”, a parkba. A lny hosszas gyzkds utn tadja neknk a medlt, amivel mr nyugodtan visszatrhetnk a rendrrsre, ahol a zsernyk llja a szavt s kiengedi Kubina verlegnyt, trjnk vissza a Lingerie-hez.
Lingerie
Szerencsre Kubina is teljesti az alku r es rszt s meggyzi a frissen kiszabadult behemtot, hogy tantsa testvrt jmodorra, st mg tad egy lkulcsot is. A strici ezltal lezrtnak tekinti a velnk val kzremkdst s fakpnl hagy bennnket. Most mr remlhetleg minden nehzsg nlkl bejuthatunk a roncstelepre.
Roncstelep
A kt fivr a maguk furcsa mdjn fejezik ki hljukat – amelyrl egy jabb tvezet jelenetben rteslnk. A tervk balul sl el: a megijesztsnkre sznt dobermann a lnct elszaktja. Egy lerobbant hzik tetejre meneklnk fel, amelyen egyttal mgneses darut is tallunk. A kezelbd mgl vegyk fel a lncvgt, majd lpjnk be. A falon lv plaktrl tudjuk leolvasni a daru beindtshoz szksges karok helyes elhelyezkedst a bd hts faln: eszerint az 1-gyel, 2-vel s a 3-mal jellt kar a fels sorban foglal helyet, egyms utn, nvekv sorrendben, ballrl-jobbra, mg az als sorban, a 4-es, 5-s s 6-os kar szintn nvekv sorrendben. Ha sikerl megfelelen elrendezni a karokat, a daru mkdsbe lp s irnytani tudjuk a kezelpultnl. Az udvar jobb oldaln ltunk kt, egymsra helyezett, lnccal sszefogatott kocka alak vastmbt. A feladatunk az, hogy az udvaron tallhat klnll kockkkal utat kpezznk a ktszintes, lncos tmbkhz, teht helyezzk el azokat, gy hogy kzvetlenl a hz fala mellett legyenek. Ily mdon a kockk tetejn ugrlva odajuthatunk a lncokhoz, amiket vgjunk el a lncvgval. Most mr kett tudjuk venni a daruval az egymsra helyezett tmbket, gy azokat sorba tve a ltrs vagon s a mi hzunk kztt, minden gond nlkl tjuthatunk a vagon tetejre. Itt aztn bejtszs kvetkezik, amelyben rtallunk a keresett prostitultra, aki a vagonban rejtztt el.
Harmadik fejezet: A cilinderes frfi
- Chicago, 2004 -
Pat’s House
Nagyapnk napljnak olvassbl a telefonunk csrgse riaszt fel. Ismt Victoria irnytst vehetjk kezeink kz a jelenkorban. Egy kollgnk, Samantha hvott minket: azt akarja keressk fel a hullahzban Claire-t, mert fejlemnyekkel szolglhat az gyben. Siessnk le a nappaliba s vltsunk pr szt desapnkkal, majd hagyjuk el a csaldi fszket, s kocsikzzunk az irodnkba.
Az iroda
A boncterembe belpve klns dolog veszi kezdett – tudjuk meg az tvezet jelenetbl. gy ltszik, a feketekpenyes gyilkos mr a FBI pletbe is betette a lbt: ugyanis jbl „kezelsbe vette” legutbbi ldozatt, rkezsnk eltt nem sokkal. A terembe belp Claire is rtetlenl ll a trtntek eltt, majd hirtelen remek tletnk tmad: nzzk meg a biztonsgi kamerk felvteleit a hullahzzal szomszdos szobban. Ebbl rjvnk, hogy a gyilkos ezekben a pillanatokban hagyja el helysznt a parkolhzon keresztl. Egy hossz ldzses jelenetnek lesznk szemtani az tvezet animci sorn, amely vgl is gy zrul, hogy a gyilkos kereket old, mi pedig majdnem meghalunk. Miutn visszakapjuk az irnytst, beszljnk Claire-rel, majd liftezznk fel az irodba. A folyosn csrg a telefonunk, a hv Richard, a szerelmnk. A bjcseverszs utn lpjnk be az irodba, hamarosan megjelenik fnknk, Todd is, aki meglehetsen ingerlt llapotban van, mindenkivel kiabl, majd az ajtt magra csapva, az irodjba vonul. Feladatunk kicsit megalz: kvt kell vinnnk a fnknek. Todd bgrjt kihallgatszobban talljuk, mg a kvautomatt a folyos vgn. A tanulsgos beszlgets vgeztvel – ha eddig nem tettk volna – vegyk magunkhoz az rasztalunkrl az elkszlt fotkat. Teendnk az, hogy informcikat gyjtsnk az ldozatokrl, els lpsben keressk fel a chicago-i egyetemet, a Campus-t, ugyanis itt dolgozott az els ldozat. Irny a parkolhz, majd pattanjunk a Hummer-nkbe.
Campus
A karcsonyi hangulat egyetemre belpve vegyk utunkat az emeletre, majd kopogtassunk be a szembelv ajtn. Egy Vaclav nev tohonya alak nyit ajtt, aki szobatrsa volt az els ldozatnak. Krdseinket hallva meglehetsen rdekldik a sorozatgyilkos tma irnt, de szerencsre rdemleges vlaszokkal szolgl, mi tbb ksztett egy tanulmnyt az 1929-es prgai s 1930-as chicago-i gyilkossgokrl. Krsnkre Vaclav t is adja dokumentum egyik msolatt, de amg azt elkszti neknk a msik szobban, mi vizslassuk t a helysget. A bejrati ajtn egy filmes plakt (a fszerepben Oscar, aki a Syberia-ban volt Hans Voralberg robotja J), a tv eltt gyrtt pornmagazin – sajnos felvenni nem tudjuk, valamint fotel melletti szemthalomban res srsveget tallunk, amit vegynk is magunkhoz. Ezutn megrkezik Vaclav s tadja a tanulmnyt. Mi pedig hagyjuk el a szobt. A lpcsn lejve ismt csrg a mobilunk, Miller a hv. Elmondja, hogy nyomozsba kezdett egy msik ton haladva, legyen ez az baja. Trjnk vissza az irodnkba.
Az iroda
Kzlve felfedezsnket Claire-rel, korboncnok az irodnkba kld minket, hogy ott vizsgljuk meg a hozott srsveget a mintavevvel, ujjlenyomatok utn kutatva. Tekerjk le a kk tgely fedelt, majd vegyk kzbe az ecsetet s mrtsuk bele a porba, amit kenjnk a srsvegre. Forgassuk el gy az veget, hogy jl ltszdjon az ujjlenyomat. Vegyk magunkhoz a paprt s nyomjuk r az ujjlenyomatra. Az gy kapott paprral baktassunk le a hullahzba s adjuk t azt Claire-nek, vgl nyoms a parkolhzba s a Hummer-rnkel furikzzunk haza.
Pat’s House
Beszljnk apnkkal, aki elkld minket a konyhba karcsonyi stemnyt stni. Az asztalon tallhat receptbl kne sszetnnk az dessget, csakhogy az elgg kltiesen fogalmaz, gy neknk kell kitallni, hogy a metafors hozzvalk mit is takarnak pontosan. A recept a kvetkez: tegynk a robotgpbe egy kiscssze vajat (butter), egy nagycssze barnacukrot (brown sugar) s egy nagycssze tejet (milk), majd keverjk ssze. A msodik fzisban kt nagycssze lisztet (flour), egy teskanl fahjat (cinnamon) s egy evkanl gymbrt (ginger), majd kutyuljuk ssze megint. Fogjunk egy tojst (eggs), egy kiscssze melaszt (molasses) s keverjk ssze ismt. Vgl kattintsunk a st ikonra. A sti immr a sl, szljunk a faternak, hogy a csemege „fejleszts alatt”, mi pedig lpcszznk fel a szobnkba Gustav nagypapi napljt olvasni.
Negyedik fejezet: Hasfelmetsz Jack hlszobja
- Prga, 1929 -
Roncstelep
A fiatal prosti, Vladana visszaemlkszik arra a nevezetes napra, amikor egy szrke maszkos s fekete kabtos gyilkos megtmadta, de szerencsre Roman testvre meghallotta sikolyait s megmentette a tmadtl, mieltt az meglhette volna. A lny arcn hzd seb tanskodik az letveszlyes lmnyrl. Hagyjuk el a vagont majd beszljnk a kt nagydarab fickval, majd keressk fel Mark lakst, akinl Vladana volt, mieltt megkrnykezte volna a gyilkos.
Mark hza
A hz eltt jabb ltoms tr rnk, majd miutn magunkhoz trtnk, lpjnk be az pletbe. Odabent beszlgessnk el a mvsz Markkal, aki szerint legjobb lenne ha felkeresnnk a helyi rendrkapitnyt, bvebb informcikrt. Nosza, tegynk ennek eleget.
Rendrrs
Beszljnk a pultnl ll Kazimir-rel, hogy engedjen fel minket a fnkhez. Menjnk fel az emeletre s cseversznk el a rendrfnkkel, kicsit feszlt lesz a hangulat. Ez utn hagyjuk el az pletet s az imnt kinyitott nagykapun keresztl jussunk el az plet mg, ahol rntsuk le a plettatarozk llvnyrl a ktelet s keressk meg a kerts tvben lv fardat, majd ezt a kt trgyat kombinljuk az inventory-nkban. Ennek segtsgvel minden gond nlkl felmszhatunk a rendrfnk irodjba, aki jelenleg hzon kvl tartzkodik. Az rasztalon tallunk egy kulcsot, amivel kinyithatjuk az ablak melletti kisszekrnyt. Tegyk el a fnykpeket s a gyrt, majd angolosan tvozzunk a trkp jonnan megnylt pontjra, a hdhoz.
A hd
Miutn lelpcsztnk a partra szvnk hlgye, Ida rkezik. Egy meghat tvezet jelenetben, kzli, hogy ldott llapotban van, fhsnk pedig megkri a kezt. Miutn kizokogtuk magunkat a meghatottsgtl vegyk el a hdrl kszlt fnykpet s hasonltsuk ssze a valsggal. Az eltrs az, hogy a padokat ismeretlen kezek kicserltk, kattintsunk r valamelyikre. Gus monolgja utn irny a msik fotn lthat helyszn, a Burned Neigborhod.
Burned Neigborhod
Stljunk a jobbra nyl siktorba, majd kapjuk el a megfelel fnykpet s ismt hasonltsuk ssze a valsggal. Az eltrs ezttal az utca kzepn lv llatitatban keresend, mivel vizet hiba keressnk benne. Csupn egy szveget tallunk az aljn, ami gy szl: „A kurva tudja.” De vajon melyik prosti? Elrulom: Milena, gy baktassunk t a parkba.
Park
Beszlgessnk el Milenval, mire megtudjunk, hogy tallta meg anno a holttestet s mg ltta, hogy rendrkapitny valami trgyat dobott a csatornba. Ksznjnk meg a flest, s iparkodjunk vissza a Burned Neigborhod-ba.
Burned Neigborhod
Msszunk le a csatornba s csakhamar megpillantunk egy csillog trgyat a talajon, ami nem ms, mint a kvetkez gyr. Tallunk mg egy lakattal elzrt rcsajtt is, m pillanatnyilag nem tudjuk kinyitni. Nyomozsunkat folytassuk a roncstelepen.
Junkyard
Elegyedjnk beszdbe a verlegnnyel, aki unszolsunkra elrulja, hogy a hd all elhurcolt padok itt vannak a roncstelepen. Vizsgljuk ht meg ket, mire a kt deszka kz szorulva jabb gyrt lelnk, tegyk el. A teleprl kifele menet Milenval futunk ssze, aki meglehetsen aggdik kollganjrt, Apolinrt. A hlgyikt minden jel szerint Mark mvsz r hzban tallhatjuk meg.
Mark hza
Sajnos a lfarkas haj fick hzt zrva talljuk s ami azt illeti biztos nem kell tartania betrktl, hiszen a zr valami eszmletlenl bonyolult. Vegyk el a tolvajkulcsunkat s prbljuk megoldani a program legnehezebb fejtrjt! A tolvajkulcsunk kt darabbl ll, amelyeket az egr jobb gombjval cserlgethetnk. A zr kt sorbl ll: fell is tallunk rdszer reteszeket s alul is. Namrmost a fels sor reteszeit beszmoztam 1-9-ig, mg alul 10-15-ig. gy tudjuk kinyitni a szerkezetet, ha a rudakra kattintunk a megfelel tolvajkulccsal. A kt kulcs kzti vltst v-nek jelltem, a rudakat pedig egyrtelmen szmmal, nos a sorrend: 1, v, 10, v, 2, v, 3, 4, v, 12, v, 5, v, 6, 4, v, 14, 12, v, 14, v, 7, 4, 15, v, 4, v, 6, 6, 14, v, 7, v, 13, 13, v, 6, 6, 8, v, 9. Ha az ajt kinylik, megnyugodhatunk.
A hzban a bal oldali asztalrl vegyk fel az iratot s nzzk meg a kpeket. A helysg hts felben tallhat gyon vrfoltokat vlnk felfedezni, taln ppen Apolina vrvel van dolgunk. Egy emelvnyen tallunk mg egy levelet is. Legjobb lesz, ha felkeressk a rendrsget.
Rendrrs
Az resen ll pult tanulsga szerint Kazimir jelenleg hzon kvl tartzkodik, de miutn felsietnk az emeletre egy tvezet animci szaktja flbe a trtnetet, teht: To be continued.
tdik fejezet: Fldi rmk kertje
- Chicago, 2004 -
Pat’s House
Victoria telefonjnak csrgse ismt kizkkent minket a napl olvassbl. A pojca Miller kollegnk hv minket, miszerint j lenne, ha megltogatnk az egyetemet. Ksznjnk el a frdben desapnktl, majd pattanjunk a kocsinkba.
Campus
Trsunk mr az emeleten vr minket, gy egyttes ervel bejutunk a megfelel laksba, m odabent semmi rdemlegeset nem tallunk, teht lpjnk ki a folyosra. A szomszd Mia-ba botlunk aki, kszsggel tjkoztat minket az j ticlunkrl, nevezetesen a piroslmps hzrl. Siessnk ki az egyetemrl, s ltogassuk meg a helysznt.
Piroslmps hz
Amint fellifteznk, egy mogorva ajtnllba botlunk, aki kzli, csak akkor lphetnk be a helysgbe, ha rendelkeznk egy belpkrtyval. Legjobb lesz, ha felvilgostst krnk Mia-tl, ha mr idekldtt bennnket. Utazzunk ht vissza a Campus-ba.
Campus
Mia laksn hamarosan hvst kap a hzigazda, miszerint srgsen el kell mennie. Tvolltben vizslassuk t a szobjt, irny a hlszoba s vegyk keznkbe az gyon hever fotalbumot. Tallunk egy egsz rdekes kpet, amit mutassunk is meg az ppen betoppan Mia-nak. A trsalgs vgn Mia-nak jra el kell mennie, most a Richard stdijba, m mi megkrjk, hogy inkbb maradjon odahaza. Inkbb keressk fel mi a nevezett helyet.
Richard galrija
A fbejraton bemenve magval a tulajdonossal, Richard-dal tallkozunk, akit megkrnk, hogy engedjen be minket a mtermekhez. A fick htraksr bennnket, ahol rgtn szembeslhetnk a kvetkez ldozat vrbefagyott holttestvel. Mia nem fogadta meg a tancsunkat, mgis eljtt a stdiba, gy rmlt arccal elszalad amikor megpillantja a hullt. Richard bartunk erre utnaszalad, mi pedig hasznljuk ki az alkalmat, hogy nyugodtan sztnzhessnk. Leliftezve tallunk egy tskt a padln, amiben megleljk a Piroslmps hzba szl belpkrtyt. A lift alatt egy rzsa tnik fel, m sajnos nem tudjuk magunkhoz venni, legalbbis egyenlre. A hulla testn tallunk egy fott s a feje fltt egy vrrel rott szveget. Keressk meg a rednykapukat, ahol egy lncot szedhetnk le a falrl, most pedig liftezznk fel az emeletre. Itt a kampszersgre akasszuk fel a lncot, ennek ksznheten vgre magunkhoz vehetjk a szabadd vlt ezstrzst. Hamarosan megrkeznek a helysznel nyomozk is, mi pedig kocsikzzunk az irodba a szerzemnyeinket grcs al venni.
The Office
Az nyolcadikra felliftezve Miller trsunk behv minket a kihallgat helysgbe, ahol faggassuk ki Vaclav-ot, majd miutn a fnknk megrkezett, hagyjuk el a szobt s menjk az irodnkba a hts vizsglpulthoz. Fogjuk a stdiban megszerzett belpkrtyt s nyrbljuk meg a paprvgt hasznlva. Elnys lenne a sajt fotnkat rilleszteni krtyra, de mivel ppen nincs nlunk egy darab igazolvnykp se, gy menjnk vissza Richard galrijba, htha ott tallunk magunkrl egy kpet.
Richard galrija
A szerencstlen Mia nagyon felzaklatta magt a gyomorforgat ltvnyon, mg Richard-nak is megterhel feladat a vigasztalsa. Mi pedig a szmtgp mellett meg is talljuk a kpet amirt jttnk. Mivel jelenleg nincs itt tovbbi keresnivalnk, trjnk vissza az irodnkba.
Az iroda
A fnykpnket helyezzk bele a paprvgba s formzzuk meg. Az gy kapott fott kombinljuk a belpkrtyval, majd helyezzk az ujjlenyomatvev eltti plastifier nev kszlkbe, aminek eredmnye egy megszlalsig valsgh, m hamis belpkrtya a Piroslmps hzba. Szval le a parkolhzba s induls a helysznre.
Piroslmps hz
Miutn fellifteztnk a biztonsgi ember felmerl problmk nlkl beenged bennnket a belpkrtynk felmutatsval. Belpve, rgtn ballra tallunk egy ajtt, amelyet egy szmzr vd, m jelenleg mg nem tudjuk kinyitni, gy ballagjunk tovbb. A kvetkez helysgbe jutva tekintsk meg a falon lg festmnyeket, majd haladjunk a boltven keresztl a medencs terembe. Itt, a falon egy ezstszn maszkot tehetnk el, tovbb az ezt tart ezstszget, majd balra menve klns pengket ltunk a falon, ha megvizsgljuk a kzpst, 36-os szmot vlnk felfedezni rajta. Ezen fell tallunk egy olyan festmnyt is, amin kt rmai szmot olvashatunk (I s V). A msodik medencs teremben is lelnk szmmal jellt festmnyt (IV s II). Most mr visszamehetnk az els helysgbe, ahol a zrt ajtval tallkoztunk. Ezen olvashatunk mg egy versikt, amely segt az zr kdjnak megfejtsben, a kd egybirnt: 423615. A kitrult ajtn belpve olyan terembe kerlnk, ahol ngy szobort s egy gymlcsstlat ltunk. Utbbibl magunkhoz vehetnk egy fl ezst almt. A szobrokon feliratokat ltunk, amiket elolvasva megtudhatjuk, hogy klnbz trgyakat kell nekik adnunk, mghozz a nlunk lv ezsttrgyakat. Igen m, csakhogy fl alma mg hinyzik a repertorunkbl. Utazzunk vissza Richard galrijba.
Richard galrija
Keressk meg Mia-t s beszlgessnk el vele a fl almrl. Elmondja, hogy az birtokban van a keresett trgy, mghozz a laksn, aminek kulcst t is nyjtja neknk. Vegyk az irnyt az egyetemre.
Campus
A kulccsal sikeresen bejuthatnunk Mia laksba, ahol a hlszobban minden gond nlkl meg is talljuk a fl ezstalmt. Ne felejtsk el elolvasni az gyon hever jegyzetet, mert ebbl derl ki, hogy melyik trgy, melyik szobornak kell. Nincs ms htra, mint visszatrni a Piroslmps hzba.
Piroslmps hz
A szobros teremben kezd sszellni a fejtr. Most kvetkezzen az ezst trgyak elhelyezsnek sorrendje, ballrl-jobbra haladva: az ezstmaszkot helyezzk a harmadik szobor arcra, az elzleg sszeillesztett ezstalmt a msodik szobron lv kgy szjba, majd az ezstrzst az els szobor szjba, vgl az ezstszget a negyedik szobor tenyerbe szrjuk. Ennek ksznheten a padln kinylik egy rejtekajt, amin lemenve jabb terembe kerlnk, amibl mg tovbbi kett nylik. A baloldali szobban tallhat kandalln egy fl kulcsot vehetnk magunkhoz s egy mozaikdarabot, ami majd egy kirak utols rszlete lesz. A megfelel helysgben meg is leljk a puzzle-t az gy mellett, a feladat pedig rmesen egyszer: kirakni a kpet, majd a kimaradt helyre beillesztjk a kandallnl megtallt darabot. Ha mgsem jnne ssze, a teljes kpet megtekinthetjk a kandall felett. Ha sikerrel jrunk a szf kinylik, mi pedig egy jabb kulcsdarabbal gazdagodunk. Kombinljuk ssze a rszeket majd az gy kapott teljes kulcsot illesszk bele a kandalln tallhat kulcslyukba. Jutalmunk egy tjr lesz, majd egy knyv, amibe olvassunk bele, mire vgre megtudjuk Gustav nagypapa trtnetnek vgt.
Hatodik fejezet: A sikoly
- Prga, 1929 -
Rendrrs
A filmbejtszsban megcsodlhatjuk, hogy Gus s a rendrkapitny vitja a tettlegessgig fajul. Amint az affr abbamarad, hagyjuk el az rst. Odakint tallkozunk Kazimir-rel, akitl megtudjuk, hogy jabb gyilkossg trtnt a folyparton tallhat vzimalomnl. Baktassunk a krnykre.
Part
Az utcrl ne lpcszznk le a folypartra, hanem a jobb oldali ton kzeltsk meg a malmot, csakhogy az odavezet hdbl nem sok maradt, gy mgis le kell lpcsznnk a partra, majd stljunk el a kikttt csnakhoz, amibe belepattanva el tudunk csnakzni a vzimalomhoz. Azonban a bejratot zrva talljuk, teht msszunk fel a laptokon. Csakhamar egy vztrozt tallunk, amibl le kell engednnk a vizet, amit itt fenn nem tudunk megtenni. A vztrozt megkerlve stljunk le s vegyk szemgyre a groteszk holttestet, ezltal egy jabb gyrvel lehetnk gazdagabbak, valamint egy tvezet jelenettel, ami utn a malom belsejbe kerlnk. Itt msszunk le a ltrn, majd hozzuk mkdsbe a vzleereszt szerkezetet. Tudjuk, hogy ebben a jtban semmi sem mkdik egyszeren, gy megint csak gondolkoznunk kell. A falon lv papr elolvasva megtudjuk, hogy az tliteres tartlyban ngy liter vzre van szksgnk, hogy a gpet mkdsre brjuk. Engedjk tele a vdrt vzzel, gy ebben hrom liter vz lesz, amit hatrozott mozdulattal ntsnk is ki. A tartlyban maradt kt liter vizet ereszk bele a vdrbe, majd a vdrt akasszuk fel a kzeli kampra. Most eresszk tele a tartlyt, aminek ksznheten ismt t liter lesz benne. Fogjuk a vdrt s eresszk tele, mire vgre ngy liter vizet rejt a tartly! Most mr bkjnk a baloldalon lv gombra, mire a vzleereszt gp beindult, teht hagyjuk el a malom belsejt s irny a vztroz rsz. Szabadd vlt a csatornba vezet t, gyhogy msszunk is szpen le. Hamarosan egy labirintusszer rszhez jutunk, ahol Gus-t fellnzetbl irnytjuk. Feladatunk az, hogy eljussunk a kvetkez holttesthez, valamint a fnyes ponthoz. Elszr vegyk az irnyt a hullhoz (ksbb vissza kell mennnk a kiindulsi pontra): fel, balra, fel, jobbra, fel, jobbra, fel, jobbra - pass 1 side path -, le, jobbra, le, balra, fel, balra. Ha nem tvedtnk el megtalljuk a kvetkez – sorrendben a hatodik holttestet – a tetemrl vegyk fel a gyrt. Javaslom, trjnk vissza a kiindulsi pontra: jobbra, le, jobbra, fel, balra, fel, balra - pass 1 side path - , le, balra, kicsit le, balra, le, jobbra valamint le. Mr csak a tovbbjutshoz val t van htra: jobbra (pass one side path), fel, balra, fel, vgl jobbra. Ha mindent jl tettnk egy jabb helysgbe kerltnk. Itt ismt gondolkodunk kell, nevezetesen egy zr kinyitsn: elsnek hat gyrt kell beleraknunk a rubrikkba, majd a kulcsszer elemeket prbljuk meg feltolni a fels rszhez, ezltal az becssztathat legyen a zrba. Ha ez is megvan teljestettk a jtk Gus-ra vonatkoz rszt, gy ht kzeleg a vgkifejlet. A tvezet mozit megtekintve, visszatrhetnk Victoria-hoz.
Hetedik fejezet: Mindhallig
- Chicago, 2004 -
Richard galrija
Egy bizonyos Mark Ackerman festmnyei a klnbz gyilkossgokat rktenek meg morbid mdon. Vltsunk pr szt Mia-val, majd a recepcin Richard-al is. Vgl menjnk a galriban lv szkkthoz, ami mgl magunkhoz vehetjk Mark munkival foglalkoz knyvet. Itt mr nincs tbb keresnivalnk, inkbb kocsikzzunk el az irodnkba.
Az iroda
A nyolcadikra felliftezve hamarosan Claire kolleginval futunk ssze, majd a feladatunk az lesz, hogy bejussunk a fnknk – Todd – irodjba, ami sajnos zrva van. Menjnk ki a folyos vgi kvautomathoz s vegyk szemgyre. A jobb oldali dobozbl vegyk ki egy paprtrlt, amit helyezznk az automatban a papr helyre, majd a megfelel gombot megnyomva eressznk r egy adag kvt, aminek ksznheten rendesen sszemocskoltuk az automata krnykt, szljunk ht az irodban tblbol takartnak, hogy intzkedjen. Mi pedig lopjuk el a fick takartkocsijrl a fnk irodjnak kulcst, amivel knnyszerrel bejuthatunk. Odabent vegyk fel a szekrnyrl az elektromos sokkolt. A szmtgpbe belpve sajnlkozva vesszk tudomsul, hogy az jelszval vdett. Most le kne jutnunk a B3-as szintre a liften keresztl, ahhoz a szinthez viszont egy kulcs szksges, amit taln Todd szfben meg is tallhatunk. A szfet kizrlag a fnknk ujjlenyomatval nyithatjuk ki, gy fogjuk az asztalon lv bgrt s az irodnk hts rszben, a karcsonyfa mellett vegynk mintt az ujjlenyomatvevvel a szokott mdon. A papirossal aztn trjnk vissza a szfhez, amivel aztn kinyithatjuk, jutalmunk a B3-as szint kulcsa, amit helyezznk bele a lift belsejben lv kezelpanelba, vgl bkjnk a gombra. Miutn lertnk, rgtn ballra egy ajtval tallkozunk, amitl jobbra megtalljuk annak kezelpaneljt. Csavarhznk segtsgvel emeljk le a fedlapjt, majd az elektromos sokkolt hasznlva, idzznk el rvidzrlatot, aminek hatsra az ajt kinylik. Menjnk az ottani szmtgphez s rakjuk el az ott tallhat feljegyzseket. Az ajt mellett tallunk egy szellznylst, majd a csavarhznkkal tvoltsunk el belle kt csavart, majd a szmtgpet hasznlva egy aprcska robotot kell irnytanunk. Indtsuk el a szellz fel a nyilakat hasznlva, majd azon tljutva meg kell keresnnk a megfelel ajtt, hogy azt kinyissa. Az irnyok a kvetkezk: fel, fel, balra, fel, fel, fel, jobbra, fel. Ha sikerlt, irny az ajt, most mr bejuthatunk az irattrolba. Sajnos a helysget lzerrzkelk vdik, gy feladatunk az lesz, hogy azokat kijtsszuk. Elbb azonban lthatv kne tenni a lzersugarakat, ehhez pedig a legjobb megolds lenne, hogy poroltval telefjuk a helysget. Szval nyoms le a parkolhzba, ahonnan az egyik oszloprl le is akaszthatjuk a tzolt alkalmatossgot, majd rtsk annak tartalmt a lzeres helysgbe. Aztn jra robottmogatst kell krnnk a szmtgptl, irnytsuk a kis masint a lzereket kerlgetve s kapcsoljuk ki a lzerrzkelket, aminek ksznheten, most mr Victoria is bemehet. m hiba keressk az 1932-es aktkat, azoknak hlt helye. Kifele menet belebotlunk Todd-ba is, akihez lesz nhny keresetlen szavunk, mi tbb a felmondsunkat is benyjtjuk. Legjobb lesz, ha most hazakocsikzunk.
Pat’s House
Keressk meg nagyapnk szobjt az emeleten. Ha megvizsgljuk a szmtgphez kzeli festmny htoldalt egy kitremkedst vesznk szre, minden bizonnyal rejt valamit. Lpcszznk le a frdhelysgbe, ahol a medence melletti szerszmosldbl elhalszhatunk egy paprvg kst, amivel knnyedn felhasthatjuk Gus nagypapa festmnynek htuljt. Jutalmunk a feljegyzsei lesznek, amiket azon nyomban olvassunk is t. Hamarosan csrgni kezd a telefonunk, Claire-az, aki kzli j lenne, ha tmennnk az egyetemre. Teljestsk a kvnsgt!
Campus
Utunk Mia szobjba vezessen s amint belptnk egy tvezet jelenet szemtani lehetnk. Ami utn induljunk a galriba.
Richard galrija
Elsdleges feladatunk az legyen, hogy vizsgljuk t a galriban fellelhet sszes festmnyt, amelyik hidat brzol, kattintsunk a hdra is! Amint ez megvan, ballagjunk szpen Richard szmtgpjhez s kutakodjunk az adatbzisban a kvetkez kulcsszavak kivlasztsval: The Bridge, Chicago, Praque, majd kattintsunk a nagyt ikonra. A megjelen jsgcikket vgigbngszve lassan krvonalazdik bennnk, hogy hova kell mennnk, mghozz a hdhoz.
A hd
Itt mr semmi dolgunk nem lesz, csupn a befejez videk megtekintse. Gratula, sikerlt vgignyomnod – kis segtsggel J - az utbbi idk egyik legnehezebb jtkt!
A vgigjtszs is r vget, ha valami krdsetek lenne mg a jtkkal kapcsolatban, nyugodt szvvel tegytek fel nekem e-mailben.
|