hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Still Life vgigjtszs

Still Life vgigjtszs

ismeretlen  2006.07.13. 13:20

A Still Life vgigjtszsa.

Still Life vgigjtszs

 

Els fejezet: Anatmiai oktats

 

- Chicago, 2004 -

 

5TH Murder Scene

Karcsony elestjn az ltalunk irnytott Victoria McPherson, a fiatal, szemreval FBI gynkn egy elhagyatott, romos pletbe rkezik, Chicago egyik rosszhr negyedbe, ahol egy vrfagyaszt gyilkossg krlmnyeit szeretn kivizsglni. Beszljnk az plet bejratnl csorg sznesbr rendrrel, majd lpjnk be a hzba. A fldszinten lthatan semmi rdemlegeset nem tallunk, gy baktassunk fel a lpcsn az emeletre! A folyosn induljunk jobbra egszen a gyenge idegzet nyomoztrsunkig, akit lthatan nagyon felkavart a bnesettel jr ltvny. Vltunk pr szt az klendez Miller-rel, knljuk meg egy pohr kvval, mire egy fnykpezgpet ad t neknk. Menjnk be a laksba s keressk meg a frdszoba kszbn trdepel munkatrsnnket, Claire-t! A n megkr minket arra, hogy segtsnk neki a laksban nyomokat tallni. A konyhban, a kredencen lv tskbl vegyk fel a fltisztt plcikkat, a lmpkra szerelhet UV lencst, a Luminol Spray-t, a csipeszt, valamint a filmet. Lpjnk be az Invertory-nkba s rakjuk bele a filmet a fnykpezgpnkbe! Menjnk vissza az els szobba s vizsgljuk meg a falat, ahol egy pentagrammt s egy szemet ltunk felfestve a falon. Fjjuk le Luminol spray-jel, majd helyezzk a lmpra az UV lencst! Ennek ksznheten lthatv vlik a falon egy sz: Sanctuary, fnykpezzk le, majd vegyk le a lmprl az UV lencst. A helysg kzepn egy vrfolt ktelenkedik, a fltisztt tamponnal vegynk mintt belle, vgezetl fnykpezzk le azt is! A kvetkez szobban az ajttl jobbra, a falon repedseket ltunk, fjjuk le itt is Luminol spray-jel, majd az itteni lmpra rakjuk r az UV lencst s fnykpezzk le a lthatv vlt szt: Disturbed. Itt is tallunk a padln vrfoltot, vegynk belle mintt a tamponnal. A kvetkez szobban, amelyben felakasztott babk lgnak a falon, rdekes nyomra bukkanunk az ajt melletti falban lv szgn: egy hajtincsre (Hair Fibe). rktsk meg az tkor szmra a fnykpezgppel, majd csipesszel vegyk magunkhoz! Most mr elegend nyomot talltunk a tetthelyen, rakjunk mindet a konyhban lv tskba s vgezetl beszljk Claire-rel! Vgre szemgyre vehetjk az ldozatot: a ltvny magrt beszl: a vrrel teli kdban, kibelezett, kopaszra borotvlt, tetovlt prostitult fekszik. Itt az ideje elhagyni a hzat, csakhogy a fldszintre vezet lpcs hangos morajjal sszedl, kis hjn magval rntva minket is, feladatunk, hogy msik utat keressnk az utcra. A folyos vgn meg is talljuk a vszkijratot, m az deszkkkal van beszgezve, gy menjnk vissza az els, pentagramms szobba s a sarokbl hozzuk el a vascsvet, amivel fesztsk le a deszkkat, s lm az erklyre kerltnk. Hzzuk le a tzltrt, m az vletlenl eldl, gy nem marad ms htra, mint leugorni a szemeteskuka tetejre. Sikeresen kijutottunk a hzbl, beszljnk pr szt a sznesbr rendrrel, majd szlljunk be az autnkba s utazzunk az irodnkba!

 

Az iroda

A parkolhzon vgigstlva szlljunk be a liftbe s menjnk a 8.-ra, az irodnkba. Vltsunk pr szt a szmtgpnl l kollegnkkal, majd vizsgljuk meg sajt rasztalunkat! Hallgassuk meg az zenetrgztnkn Todd tanulsgos monolgjt, majd vegyk magunkhoz az desapnknak sznt karcsonyi ajndkot, s a hullahzba szl belpkrtyt, vgl megtekinthetjk a korbbi ldozatok aktit is – ers gyomrak elnyben! Vgl ne felejtsk bedobni a fnykpezgpnket a folyosn tallhat gyjtdobozba s irny az alagsori boncterem. A liftnl tallkozunk a nger rendrrel is. Bkjnk a B2-gombra s hamarosan lerkeznk. A ktszrny ajtnl hzzuk le a krtynkat a zron s ssk be az t szmjegy kdot, amit a belpkrtynk htoldaln tallhat „Vodka” szbl ki is tallhatunk. Mghozz gy, hogy a sz betinek megfelel szmokat ptygjk be (86352). Odabent beszljnk Claire-rel, akitl megtudjuk, hogy az ldozatot leitattk halla eltt, mi tbb drogot is talltak a vrben. Vegyk fel krboncnok jelentst a holttest melll, majd hagyjuk el a helysget. A folyosn apnk telefonl, srget, hogy menjnk haza. Liftezznk fel az irodba s adjuk t a jelentst a telefonl munkatrsunknak, majd vegyk a parkolhzba az utunkat s kocsikzzunk haza.

 

Pat’s House

Miutn felhztuk cuki mamuszunkat s megtrtnt a csald karcsonyi ajndkozsa – amely sorn jmd apuknktl egy klnleges nyaklncot kaptunk. Az ezt kvet beszlgets sorn felmerl Gustav nagyapa trtnete, aki hasonl bngyekben nyomozott a hszas vek Prgjban, mint mi napjainkban. A nagypapi egy naplt hagyott htra a padlson, a feladatunk az lenne, hogy megtalljuk. Az emeletre vezet lpcs melletti fogasrl vegyk magunkhoz az esernyt, majd menjnk fl a szobnkba. Az ajt melletti gardrb plafonjn tallhat a padlsra nyl csapajt, de sajnos Victoria nem ri el, gy vegyk segtsgbe az esernyt s nyissuk ki azzal. Most mr minden gond nlkl feljuthatunk. Kapcsoljuk fel a lmpt s vizsgljuk meg az ablak alatti ldt. Elg bonyolult zrszerkezettel tallkozunk, de rgtn beugorhat, hogy hasonl jeleket lttunk apnktl kapott nyaklnc kvein, mint a lda zrjn. Teht a mintkat ugyanolyan sorrendben lltsuk be, ahogyan a nyaklncon ltjuk: rombusz – rombusz – szv – rombusz – rombusz (els hengerhez ne nyljunk, msodikat 3x forgassuk el, harmadikat 1x, negyediket 3x, tdiket 3x, aztn klikkeljnk egyet a kis barna gombra). Hosszabb-rvidebb knlds utn a lda kinylik s a naplt olvasgatva megelevenedik elttnk a hszas vek Prgja…

 

Msodik fejezet: Az llhatatos mlt

 

- Prga, 1929 -

 

Part

Gustav nagypapt irnytva egy prostitultakat felkoncol gyilkos utn erednk a legutbbi ldozat holtteste felett lldoglva a folyparton. A fickval val beszlgets utn induljunk jobbra s vltsunk pr szt a falat tmaszt rendrrel, majd baktassunk fel a lpcsn. Itt kt rmlnyt tallunk, krdezzk ki ket is. Az egyikk egy Apolina nev kolleganjkhz irnyt minket a parkba, a msik – miutn felmentnk az utcra – tadja a Prga trkpt s informcival szolgl a vros boncmesternek holltrl. Dr. Colona-t egy rgi, romos templomban talljuk, de mieltt felkeresnnk az orvost, tanja lehetnk a lnyokat futtat regr s a verlegnynek beszlgetsnek, amibl arra kvetkeztethetnk, hogy nem tetszik nekik, hogy a prostik krl szimatolunk.

 

Old Chapel

Miutn belptnk a valaha jobb napokat ltott templom ajtajn tallkozunk a kicsit klnc s nagyothall krboncnokkal, aki nem ppen hignikus krlmnyek kztt vgzi a munkjt. A beszlgets sorn fny derl arra, hogy egy szfet kellene kinyitnunk itt, a templomban, csakhogy Dr. Colona a kdot elfelejtette. Ha sztnznk a knyvespolcon, r is akadhatunk a szmsort (74821536) rejt paprra, mg a szfet az oltrnl talljuk. A szmokhoz hasonl jeleket tartalmaz kockkat kell a megfelel sorrendben beilleszteni a zrba, ballrl-jobbra: az els kockn (ami a hetes szmjegynek felel meg) leginkbb kilencesre emlkeztet jel van, a msodik kocka a + legyen, a harmadikon a vgtelen (∞) jel van, a negyediken Z, az tdiken egy fordtott 7-es, a hatodikon L5, a hetedik kocka 3, az utolsn egy + a – felett (±). Jutalmunk a parkot brzol fot. Azonban templomot elhagyva a strici verlegnye fenyeget meg minket, hogy hagyjuk bkn a lnyokat, de mi tovbbra is hajthatatlanok vagyunk. Keressk fel a parkot!

 

Park

A kapunl elegyedjnk beszdbe Apolinval, de a hlgy igazbl nem lesz tlsgosan segtksz, gy lpjnk be. Hirtelen ltoms tr rnk, majd miutn visszakapjuk az irnytst vegyk el a templomban szerzett fnykpet s hasonltsuk ssze a valsggal. Keressk meg az eltr rszeket. Rvid vizsglds utn feltnhet egy eltrs a szkkt jobb oldalnl, kattintsunk oda, mire kzelebbrl nzve, egy fehr szn szveget fedeznk fel a kvn. Miutn elolvastuk, nzzk meg a szobor kezt, amelyen egy gyrt pillantunk meg, m mieltt mg magunkhoz vettk volna – az tvezet jelenetben – egy holl elrabolja tlnk, mi pedig ldzbe vesszk a csalfa madarat. Vgl egy flig legett hznl ktnk ki.

 

Burned Neigborhood

A krnyk elgg lepukkant. Rgjuk be az plet bejrati ajtajt s menjnk be. Itt egy titokzatos kocsissal tallkozunk, aki, br simn kinz sorozatgyilkosnak, mgse tanskodik elborult elmrl (vagy csak nagyon jl leplezi), mi tbb, informcikkal szolgl s a beszlgets vgn visszaadja a madr ltal elcsent gyrt is. Alig lptnk ki a hzbl, egy ismers prosti – Ida - fut elnk, aki meglehetsen zaklatott llapotban van. Hallgassuk meg mondandjt, melybl kiderl, hogy vgigkrdezett pr lnyt a gyilkos fell s tallt egyet, aki rdemleges infkkal szolglhat. A szajha a roncstelepen bjt el. Induljunk az plet mgtti siktorba, ahol ismt ltoms tr rnk. Ezek utn nzznk szt a roncstelepen.

 

Roncstelep

Sajnos itt tl sok mindent egyenlre nem tudunk tenni, hiszen a roncstelep bejratnl a strici egyik gorillja ppen revolvervel matat, gy jobbnak ltjuk, ha feltnsmentesen elhagyjuk a helysznt, nehogy magunkra vonjuk a fick figyelmt. Inkbb tegynk panaszt az illetkesnl, azaz Kubinnl, a lnyok futtatjnl.

 

Lingerie

Kubina hajland visszafogni embert a roncstelepen, de csak akkor, ha kihozzuk egy msik verlegnyt a helyi rendrrsrl, aki mellesleg a roncstelepi gorilla testvre s nemrg sitteltk le. Mivel ms megolds nem jhet szba, gy belemegynk az egyessgbe. Keressk ht fel a rendrrst.

 

Rendrrs

Mivel szinte barti kapcsolatot tpllunk a prgai rendrsggel, gy valsznleg nem lesz nehz meggyzni az illetkest. Az pletbe belpve, beszlgessnk el a pult eltt ll fakabttal, Kazimir-rel. rmmel teljesti neknk ezt az apr szvessget, de csak abban az esetben, ha visszaszerznk neki az elveszett medljt, amit prostitult – Apolina – ellopott tle legutbbi affrjuk alkalmval. Hmm… Szval a biztos r nem szeretn, ha kicsapongsai a szeret felesge s gyerekei flbe jutna, ezrt kr meg minket arra, hogy teljes diszkrcival kezeljk problmjt. Rajtunk ez ne mljon, gy induljunk Apolonia „trelmi znjba”, a parkba. A lny hosszas gyzkds utn tadja neknk a medlt, amivel mr nyugodtan visszatrhetnk a rendrrsre, ahol a zsernyk llja a szavt s kiengedi Kubina verlegnyt, trjnk vissza a Lingerie-hez.

 

Lingerie

Szerencsre Kubina is teljesti az alku r es rszt s meggyzi a frissen kiszabadult behemtot, hogy tantsa testvrt jmodorra, st mg tad egy lkulcsot is. A strici ezltal lezrtnak tekinti a velnk val kzremkdst s fakpnl hagy bennnket. Most mr remlhetleg minden nehzsg nlkl bejuthatunk a roncstelepre.

 

Roncstelep

A kt fivr a maguk furcsa mdjn fejezik ki hljukat – amelyrl egy jabb tvezet jelenetben rteslnk. A tervk balul sl el: a megijesztsnkre sznt dobermann a lnct elszaktja. Egy lerobbant hzik tetejre meneklnk fel, amelyen egyttal mgneses darut is tallunk. A kezelbd mgl vegyk fel a lncvgt, majd lpjnk be. A falon lv plaktrl tudjuk leolvasni a daru beindtshoz szksges karok helyes elhelyezkedst a bd hts faln: eszerint az 1-gyel, 2-vel s a 3-mal jellt kar a fels sorban foglal helyet, egyms utn, nvekv sorrendben, ballrl-jobbra, mg az als sorban, a 4-es, 5-s s 6-os kar szintn nvekv sorrendben. Ha sikerl megfelelen elrendezni a karokat, a daru mkdsbe lp s irnytani tudjuk a kezelpultnl. Az udvar jobb oldaln ltunk kt, egymsra helyezett, lnccal sszefogatott kocka alak vastmbt. A feladatunk az, hogy az udvaron tallhat klnll kockkkal utat kpezznk a ktszintes, lncos tmbkhz, teht helyezzk el azokat, gy hogy kzvetlenl a hz fala mellett legyenek. Ily mdon a kockk tetejn ugrlva odajuthatunk a lncokhoz, amiket vgjunk el a lncvgval. Most mr kett tudjuk venni a daruval az egymsra helyezett tmbket, gy azokat sorba tve a ltrs vagon s a mi hzunk kztt, minden gond nlkl tjuthatunk a vagon tetejre. Itt aztn bejtszs kvetkezik, amelyben rtallunk a keresett prostitultra, aki a vagonban rejtztt el.

 

Harmadik fejezet: A cilinderes frfi

 

- Chicago, 2004 -

 

Pat’s House

Nagyapnk napljnak olvassbl a telefonunk csrgse riaszt fel. Ismt Victoria irnytst vehetjk kezeink kz a jelenkorban. Egy kollgnk, Samantha hvott minket: azt akarja keressk fel a hullahzban Claire-t, mert fejlemnyekkel szolglhat az gyben. Siessnk le a nappaliba s vltsunk pr szt desapnkkal, majd hagyjuk el a csaldi fszket, s kocsikzzunk az irodnkba.

 

Az iroda

A boncterembe belpve klns dolog veszi kezdett – tudjuk meg az tvezet jelenetbl. gy ltszik, a feketekpenyes gyilkos mr a FBI pletbe is betette a lbt: ugyanis jbl „kezelsbe vette” legutbbi ldozatt, rkezsnk eltt nem sokkal. A terembe belp Claire is rtetlenl ll a trtntek eltt, majd hirtelen remek tletnk tmad: nzzk meg a biztonsgi kamerk felvteleit a hullahzzal szomszdos szobban. Ebbl rjvnk, hogy a gyilkos ezekben a pillanatokban hagyja el helysznt a parkolhzon keresztl. Egy hossz ldzses jelenetnek lesznk szemtani az tvezet animci sorn, amely vgl is gy zrul, hogy a gyilkos kereket old, mi pedig majdnem meghalunk. Miutn visszakapjuk az irnytst, beszljnk Claire-rel, majd liftezznk fel az irodba. A folyosn csrg a telefonunk, a hv Richard, a szerelmnk. A bjcseverszs utn lpjnk be az irodba, hamarosan megjelenik fnknk, Todd is, aki meglehetsen ingerlt llapotban van, mindenkivel kiabl, majd az ajtt magra csapva, az irodjba vonul. Feladatunk kicsit megalz: kvt kell vinnnk a fnknek. Todd bgrjt kihallgatszobban talljuk, mg a kvautomatt a folyos vgn. A tanulsgos beszlgets vgeztvel – ha eddig nem tettk volna – vegyk magunkhoz az rasztalunkrl az elkszlt fotkat. Teendnk az, hogy informcikat gyjtsnk az ldozatokrl, els lpsben keressk fel a chicago-i egyetemet, a Campus-t, ugyanis itt dolgozott az els ldozat. Irny a parkolhz, majd pattanjunk a Hummer-nkbe.

 

Campus

A karcsonyi hangulat egyetemre belpve vegyk utunkat az emeletre, majd kopogtassunk be a szembelv ajtn. Egy Vaclav nev tohonya alak nyit ajtt, aki szobatrsa volt az els ldozatnak. Krdseinket hallva meglehetsen rdekldik a sorozatgyilkos tma irnt, de szerencsre rdemleges vlaszokkal szolgl, mi tbb ksztett egy tanulmnyt az 1929-es prgai s 1930-as chicago-i gyilkossgokrl. Krsnkre Vaclav t is adja dokumentum egyik msolatt, de amg azt elkszti neknk a msik szobban, mi vizslassuk t a helysget. A bejrati ajtn egy filmes plakt (a fszerepben Oscar, aki a Syberia-ban volt Hans Voralberg robotja J), a tv eltt gyrtt pornmagazin – sajnos felvenni nem tudjuk, valamint fotel melletti szemthalomban res srsveget tallunk, amit vegynk is magunkhoz. Ezutn megrkezik Vaclav s tadja a tanulmnyt. Mi pedig hagyjuk el a szobt. A lpcsn lejve ismt csrg a mobilunk, Miller a hv. Elmondja, hogy nyomozsba kezdett egy msik ton haladva, legyen ez az baja. Trjnk vissza az irodnkba.

 

Az iroda

Kzlve felfedezsnket Claire-rel, korboncnok az irodnkba kld minket, hogy ott vizsgljuk meg a hozott srsveget a mintavevvel, ujjlenyomatok utn kutatva. Tekerjk le a kk tgely fedelt, majd vegyk kzbe az ecsetet s mrtsuk bele a porba, amit kenjnk a srsvegre. Forgassuk el gy az veget, hogy jl ltszdjon az ujjlenyomat. Vegyk magunkhoz a paprt s nyomjuk r az ujjlenyomatra. Az gy kapott paprral baktassunk le a hullahzba s adjuk t azt Claire-nek, vgl nyoms a parkolhzba s a Hummer-rnkel furikzzunk haza.

 

Pat’s House

Beszljnk apnkkal, aki elkld minket a konyhba karcsonyi stemnyt stni. Az asztalon tallhat receptbl kne sszetnnk az dessget, csakhogy az elgg kltiesen fogalmaz, gy neknk kell kitallni, hogy a metafors hozzvalk mit is takarnak pontosan. A recept a kvetkez: tegynk a robotgpbe egy kiscssze vajat (butter), egy nagycssze barnacukrot (brown sugar) s egy nagycssze tejet (milk), majd keverjk ssze. A msodik fzisban kt nagycssze lisztet (flour), egy teskanl fahjat (cinnamon) s egy evkanl gymbrt (ginger), majd kutyuljuk ssze megint. Fogjunk egy tojst (eggs), egy kiscssze melaszt (molasses) s keverjk ssze ismt. Vgl kattintsunk a st ikonra. A sti immr a sl, szljunk a faternak, hogy a csemege „fejleszts alatt”, mi pedig lpcszznk fel a szobnkba Gustav nagypapi napljt olvasni.

 

Negyedik fejezet: Hasfelmetsz Jack hlszobja

 

- Prga, 1929 -

 

Roncstelep

A fiatal prosti, Vladana visszaemlkszik arra a nevezetes napra, amikor egy szrke maszkos s fekete kabtos gyilkos megtmadta, de szerencsre Roman testvre meghallotta sikolyait s megmentette a tmadtl, mieltt az meglhette volna. A lny arcn hzd seb tanskodik az letveszlyes lmnyrl. Hagyjuk el a vagont majd beszljnk a kt nagydarab fickval, majd keressk fel Mark lakst, akinl Vladana volt, mieltt megkrnykezte volna a gyilkos.

 

Mark hza

A hz eltt jabb ltoms tr rnk, majd miutn magunkhoz trtnk, lpjnk be az pletbe. Odabent beszlgessnk el a mvsz Markkal, aki szerint legjobb lenne ha felkeresnnk a helyi rendrkapitnyt, bvebb informcikrt. Nosza, tegynk ennek eleget.

 

Rendrrs

Beszljnk a pultnl ll Kazimir-rel, hogy engedjen fel minket a fnkhez. Menjnk fel az emeletre s cseversznk el a rendrfnkkel, kicsit feszlt lesz a hangulat. Ez utn hagyjuk el az pletet s az imnt kinyitott nagykapun keresztl jussunk el az plet mg, ahol rntsuk le a plettatarozk llvnyrl a ktelet s keressk meg a kerts tvben lv fardat, majd ezt a kt trgyat kombinljuk az inventory-nkban. Ennek segtsgvel minden gond nlkl felmszhatunk a rendrfnk irodjba, aki jelenleg hzon kvl tartzkodik. Az rasztalon tallunk egy kulcsot, amivel kinyithatjuk az ablak melletti kisszekrnyt. Tegyk el a fnykpeket s a gyrt, majd angolosan tvozzunk a trkp jonnan megnylt pontjra, a hdhoz.

 

A hd

Miutn lelpcsztnk a partra szvnk hlgye, Ida rkezik. Egy meghat tvezet jelenetben, kzli, hogy ldott llapotban van, fhsnk pedig megkri a kezt. Miutn kizokogtuk magunkat a meghatottsgtl vegyk el a hdrl kszlt fnykpet s hasonltsuk ssze a valsggal. Az eltrs az, hogy a padokat ismeretlen kezek kicserltk, kattintsunk r valamelyikre. Gus monolgja utn irny a msik fotn lthat helyszn, a Burned Neigborhod.

 

Burned Neigborhod

Stljunk a jobbra nyl siktorba, majd kapjuk el a megfelel fnykpet s ismt hasonltsuk ssze a valsggal. Az eltrs ezttal az utca kzepn lv llatitatban keresend, mivel vizet hiba keressnk benne. Csupn egy szveget tallunk az aljn, ami gy szl: „A kurva tudja.” De vajon melyik prosti? Elrulom: Milena, gy baktassunk t a parkba.

 

Park

Beszlgessnk el Milenval, mire megtudjunk, hogy tallta meg anno a holttestet s mg ltta, hogy rendrkapitny valami trgyat dobott a csatornba. Ksznjnk meg a flest, s iparkodjunk vissza a Burned Neigborhod-ba.

 

Burned Neigborhod

Msszunk le a csatornba s csakhamar megpillantunk egy csillog trgyat a talajon, ami nem ms, mint a kvetkez gyr. Tallunk mg egy lakattal elzrt rcsajtt is, m pillanatnyilag nem tudjuk kinyitni. Nyomozsunkat folytassuk a roncstelepen.

 

Junkyard

Elegyedjnk beszdbe a verlegnnyel, aki unszolsunkra elrulja, hogy a hd all elhurcolt padok itt vannak a roncstelepen. Vizsgljuk ht meg ket, mire a kt deszka kz szorulva jabb gyrt lelnk, tegyk el. A teleprl kifele menet Milenval futunk ssze, aki meglehetsen aggdik kollganjrt, Apolinrt. A hlgyikt minden jel szerint Mark mvsz r hzban tallhatjuk meg.

 

Mark hza

Sajnos a lfarkas haj fick hzt zrva talljuk s ami azt illeti biztos nem kell tartania betrktl, hiszen a zr valami eszmletlenl bonyolult. Vegyk el a tolvajkulcsunkat s prbljuk megoldani a program legnehezebb fejtrjt! A tolvajkulcsunk kt darabbl ll, amelyeket az egr jobb gombjval cserlgethetnk. A zr kt sorbl ll: fell is tallunk rdszer reteszeket s alul is. Namrmost a fels sor reteszeit beszmoztam 1-9-ig, mg alul 10-15-ig. gy tudjuk kinyitni a szerkezetet, ha a rudakra kattintunk a megfelel tolvajkulccsal. A kt kulcs kzti vltst v-nek jelltem, a rudakat pedig egyrtelmen szmmal, nos a sorrend: 1, v, 10, v, 2, v, 3, 4, v, 12, v, 5, v, 6, 4, v, 14, 12, v, 14, v, 7, 4, 15, v, 4, v, 6, 6, 14, v, 7, v, 13, 13, v, 6, 6, 8, v, 9. Ha az ajt kinylik, megnyugodhatunk.

A hzban a bal oldali asztalrl vegyk fel az iratot s nzzk meg a kpeket. A helysg hts felben tallhat gyon vrfoltokat vlnk felfedezni, taln ppen Apolina vrvel van dolgunk. Egy emelvnyen tallunk mg egy levelet is. Legjobb lesz, ha felkeressk a rendrsget.

 

Rendrrs

Az resen ll pult tanulsga szerint Kazimir jelenleg hzon kvl tartzkodik, de miutn felsietnk az emeletre egy tvezet animci szaktja flbe a trtnetet, teht: To be continued.

 

tdik fejezet: Fldi rmk kertje

 

- Chicago, 2004 -

 

Pat’s House

Victoria telefonjnak csrgse ismt kizkkent minket a napl olvassbl. A pojca Miller kollegnk hv minket, miszerint j lenne, ha megltogatnk az egyetemet. Ksznjnk el a frdben desapnktl, majd pattanjunk a kocsinkba.

 

Campus

Trsunk mr az emeleten vr minket, gy egyttes ervel bejutunk a megfelel laksba, m odabent semmi rdemlegeset nem tallunk, teht lpjnk ki a folyosra. A szomszd Mia-ba botlunk aki, kszsggel tjkoztat minket az j ticlunkrl, nevezetesen a piroslmps hzrl. Siessnk ki az egyetemrl, s ltogassuk meg a helysznt.

 

Piroslmps hz

Amint fellifteznk, egy mogorva ajtnllba botlunk, aki kzli, csak akkor lphetnk be a helysgbe, ha rendelkeznk egy belpkrtyval. Legjobb lesz, ha felvilgostst krnk Mia-tl, ha mr idekldtt bennnket. Utazzunk ht vissza a Campus-ba.

 

Campus

Mia laksn hamarosan hvst kap a hzigazda, miszerint srgsen el kell mennie. Tvolltben vizslassuk t a szobjt, irny a hlszoba s vegyk keznkbe az gyon hever fotalbumot. Tallunk egy egsz rdekes kpet, amit mutassunk is meg az ppen betoppan Mia-nak. A trsalgs vgn Mia-nak jra el kell mennie, most a Richard stdijba, m mi megkrjk, hogy inkbb maradjon odahaza. Inkbb keressk fel mi a nevezett helyet.

 

Richard galrija

A fbejraton bemenve magval a tulajdonossal, Richard-dal tallkozunk, akit megkrnk, hogy engedjen be minket a mtermekhez. A fick htraksr bennnket, ahol rgtn szembeslhetnk a kvetkez ldozat vrbefagyott holttestvel. Mia nem fogadta meg a tancsunkat, mgis eljtt a stdiba, gy rmlt arccal elszalad amikor megpillantja a hullt. Richard bartunk erre utnaszalad, mi pedig hasznljuk ki az alkalmat, hogy nyugodtan sztnzhessnk. Leliftezve tallunk egy tskt a padln, amiben megleljk a Piroslmps hzba szl belpkrtyt. A lift alatt egy rzsa tnik fel, m sajnos nem tudjuk magunkhoz venni, legalbbis egyenlre. A hulla testn tallunk egy fott s a feje fltt egy vrrel rott szveget. Keressk meg a rednykapukat, ahol egy lncot szedhetnk le a falrl, most pedig liftezznk fel az emeletre. Itt a kampszersgre akasszuk fel a lncot, ennek ksznheten vgre magunkhoz vehetjk a szabadd vlt ezstrzst. Hamarosan megrkeznek a helysznel nyomozk is, mi pedig kocsikzzunk az irodba a szerzemnyeinket grcs al venni.

 

The Office

Az nyolcadikra felliftezve Miller trsunk behv minket a kihallgat helysgbe, ahol faggassuk ki Vaclav-ot, majd miutn a fnknk megrkezett, hagyjuk el a szobt s menjk az irodnkba a hts vizsglpulthoz. Fogjuk a stdiban megszerzett belpkrtyt s nyrbljuk meg a paprvgt hasznlva. Elnys lenne a sajt fotnkat rilleszteni krtyra, de mivel ppen nincs nlunk egy darab igazolvnykp se, gy menjnk vissza Richard galrijba, htha ott tallunk magunkrl egy kpet.

 

Richard galrija

A szerencstlen Mia nagyon felzaklatta magt a gyomorforgat ltvnyon, mg Richard-nak is megterhel feladat a vigasztalsa. Mi pedig a szmtgp mellett meg is talljuk a kpet amirt jttnk. Mivel jelenleg nincs itt tovbbi keresnivalnk, trjnk vissza az irodnkba.

 

Az iroda

A fnykpnket helyezzk bele a paprvgba s formzzuk meg. Az gy kapott fott kombinljuk a belpkrtyval, majd helyezzk az ujjlenyomatvev eltti plastifier nev kszlkbe, aminek eredmnye egy megszlalsig valsgh, m hamis belpkrtya a Piroslmps hzba. Szval le a parkolhzba s induls a helysznre.

 

Piroslmps hz

Miutn fellifteztnk a biztonsgi ember felmerl problmk nlkl beenged bennnket a belpkrtynk felmutatsval. Belpve, rgtn ballra tallunk egy ajtt, amelyet egy szmzr vd, m jelenleg mg nem tudjuk kinyitni, gy ballagjunk tovbb. A kvetkez helysgbe jutva tekintsk meg a falon lg festmnyeket, majd haladjunk a boltven keresztl a medencs terembe. Itt, a falon egy ezstszn maszkot tehetnk el, tovbb az ezt tart ezstszget, majd balra menve klns pengket ltunk a falon, ha megvizsgljuk a kzpst, 36-os szmot vlnk felfedezni rajta. Ezen fell tallunk egy olyan festmnyt is, amin kt rmai szmot olvashatunk (I s V). A msodik medencs teremben is lelnk szmmal jellt festmnyt (IV s II). Most mr visszamehetnk az els helysgbe, ahol a zrt ajtval tallkoztunk. Ezen olvashatunk mg egy versikt, amely segt az zr kdjnak megfejtsben, a kd egybirnt: 423615. A kitrult ajtn belpve olyan terembe kerlnk, ahol ngy szobort s egy gymlcsstlat ltunk. Utbbibl magunkhoz vehetnk egy fl ezst almt. A szobrokon feliratokat ltunk, amiket elolvasva megtudhatjuk, hogy klnbz trgyakat kell nekik adnunk, mghozz a nlunk lv ezsttrgyakat. Igen m, csakhogy fl alma mg hinyzik a repertorunkbl. Utazzunk vissza Richard galrijba.

 

Richard galrija

Keressk meg Mia-t s beszlgessnk el vele a fl almrl. Elmondja, hogy az birtokban van a keresett trgy, mghozz a laksn, aminek kulcst t is nyjtja neknk. Vegyk az irnyt az egyetemre.

 

Campus

A kulccsal sikeresen bejuthatnunk Mia laksba, ahol a hlszobban minden gond nlkl meg is talljuk a fl ezstalmt. Ne felejtsk el elolvasni az gyon hever jegyzetet, mert ebbl derl ki, hogy melyik trgy, melyik szobornak kell. Nincs ms htra, mint visszatrni a Piroslmps hzba.

 

Piroslmps hz

A szobros teremben kezd sszellni a fejtr. Most kvetkezzen az ezst trgyak elhelyezsnek sorrendje, ballrl-jobbra haladva: az ezstmaszkot helyezzk a harmadik szobor arcra, az elzleg sszeillesztett ezstalmt a msodik szobron lv kgy szjba, majd az ezstrzst az els szobor szjba, vgl az ezstszget a negyedik szobor tenyerbe szrjuk. Ennek ksznheten a padln kinylik egy rejtekajt, amin lemenve jabb terembe kerlnk, amibl mg tovbbi kett nylik. A baloldali szobban tallhat kandalln egy fl kulcsot vehetnk magunkhoz s egy mozaikdarabot, ami majd egy kirak utols rszlete lesz. A megfelel helysgben meg is leljk a puzzle-t az gy mellett, a feladat pedig rmesen egyszer: kirakni a kpet, majd a kimaradt helyre beillesztjk a kandallnl megtallt darabot. Ha mgsem jnne ssze, a teljes kpet megtekinthetjk a kandall felett. Ha sikerrel jrunk a szf kinylik, mi pedig egy jabb kulcsdarabbal gazdagodunk. Kombinljuk ssze a rszeket majd az gy kapott teljes kulcsot illesszk bele a kandalln tallhat kulcslyukba. Jutalmunk egy tjr lesz, majd egy knyv, amibe olvassunk bele, mire vgre megtudjuk Gustav nagypapa trtnetnek vgt.

 

Hatodik fejezet: A sikoly

 

- Prga, 1929 -

 

Rendrrs

A filmbejtszsban megcsodlhatjuk, hogy Gus s a rendrkapitny vitja a tettlegessgig fajul. Amint az affr abbamarad, hagyjuk el az rst. Odakint tallkozunk Kazimir-rel, akitl megtudjuk, hogy jabb gyilkossg trtnt a folyparton tallhat vzimalomnl. Baktassunk a krnykre.

 

Part

Az utcrl ne lpcszznk le a folypartra, hanem a jobb oldali ton kzeltsk meg a malmot, csakhogy az odavezet hdbl nem sok maradt, gy mgis le kell lpcsznnk a partra, majd stljunk el a kikttt csnakhoz, amibe belepattanva el tudunk csnakzni a vzimalomhoz. Azonban a bejratot zrva talljuk, teht msszunk fel a laptokon. Csakhamar egy vztrozt tallunk, amibl le kell engednnk a vizet, amit itt fenn nem tudunk megtenni. A vztrozt megkerlve stljunk le s vegyk szemgyre a groteszk holttestet, ezltal egy jabb gyrvel lehetnk gazdagabbak, valamint egy tvezet jelenettel, ami utn a malom belsejbe kerlnk. Itt msszunk le a ltrn, majd hozzuk mkdsbe a vzleereszt szerkezetet. Tudjuk, hogy ebben a jtban semmi sem mkdik egyszeren, gy megint csak gondolkoznunk kell. A falon lv papr elolvasva megtudjuk, hogy az tliteres tartlyban ngy liter vzre van szksgnk, hogy a gpet mkdsre brjuk. Engedjk tele a vdrt vzzel, gy ebben hrom liter vz lesz, amit hatrozott mozdulattal ntsnk is ki. A tartlyban maradt kt liter vizet ereszk bele a vdrbe, majd a vdrt akasszuk fel a kzeli kampra. Most eresszk tele a tartlyt, aminek ksznheten ismt t liter lesz benne. Fogjuk a vdrt s eresszk tele, mire vgre ngy liter vizet rejt a tartly! Most mr bkjnk a baloldalon lv gombra, mire a vzleereszt gp beindult, teht hagyjuk el a malom belsejt s irny a vztroz rsz. Szabadd vlt a csatornba vezet t, gyhogy msszunk is szpen le. Hamarosan egy labirintusszer rszhez jutunk, ahol Gus-t fellnzetbl irnytjuk. Feladatunk az, hogy eljussunk a kvetkez holttesthez, valamint a fnyes ponthoz. Elszr vegyk az irnyt a hullhoz (ksbb vissza kell mennnk a kiindulsi pontra): fel, balra, fel, jobbra, fel, jobbra, fel, jobbra - pass 1 side path -, le, jobbra, le, balra, fel, balra. Ha nem tvedtnk el megtalljuk a kvetkez – sorrendben a hatodik holttestet – a tetemrl vegyk fel a gyrt. Javaslom, trjnk vissza a kiindulsi pontra: jobbra, le, jobbra, fel, balra, fel, balra  - pass 1 side path - , le, balra, kicsit le, balra, le, jobbra valamint le. Mr csak a tovbbjutshoz val t van htra: jobbra (pass one side path), fel, balra, fel, vgl jobbra. Ha mindent jl tettnk egy jabb helysgbe kerltnk. Itt ismt gondolkodunk kell, nevezetesen egy zr kinyitsn: elsnek hat gyrt kell beleraknunk a rubrikkba, majd a kulcsszer elemeket prbljuk meg feltolni a fels rszhez, ezltal az becssztathat legyen a zrba. Ha ez is megvan teljestettk a jtk Gus-ra vonatkoz rszt, gy ht kzeleg a vgkifejlet. A tvezet mozit megtekintve, visszatrhetnk Victoria-hoz.

 

Hetedik fejezet: Mindhallig

 

- Chicago, 2004 -

 

Richard galrija

Egy bizonyos Mark Ackerman festmnyei a klnbz gyilkossgokat rktenek meg morbid mdon. Vltsunk pr szt Mia-val, majd a recepcin Richard-al is. Vgl menjnk a galriban lv szkkthoz, ami mgl magunkhoz vehetjk Mark munkival foglalkoz knyvet. Itt mr nincs tbb keresnivalnk, inkbb kocsikzzunk el az irodnkba.

 

Az iroda

A nyolcadikra felliftezve hamarosan Claire kolleginval futunk ssze, majd a feladatunk az lesz, hogy bejussunk a fnknk – Todd – irodjba, ami sajnos zrva van. Menjnk ki a folyos vgi kvautomathoz s vegyk szemgyre. A jobb oldali dobozbl vegyk ki egy paprtrlt, amit helyezznk az automatban a papr helyre, majd a megfelel gombot megnyomva eressznk r egy adag kvt, aminek ksznheten rendesen sszemocskoltuk az automata krnykt, szljunk ht az irodban tblbol takartnak, hogy intzkedjen. Mi pedig lopjuk el a fick takartkocsijrl a fnk irodjnak kulcst, amivel knnyszerrel bejuthatunk. Odabent vegyk fel a szekrnyrl az elektromos sokkolt. A szmtgpbe belpve sajnlkozva vesszk tudomsul, hogy az jelszval vdett. Most le kne jutnunk a B3-as szintre a liften keresztl, ahhoz a szinthez viszont egy kulcs szksges, amit taln Todd szfben meg is tallhatunk. A szfet kizrlag a fnknk ujjlenyomatval nyithatjuk ki, gy fogjuk az asztalon lv bgrt s az irodnk hts rszben, a karcsonyfa mellett vegynk mintt az ujjlenyomatvevvel a szokott mdon. A papirossal aztn trjnk vissza a szfhez, amivel aztn kinyithatjuk, jutalmunk a B3-as szint kulcsa, amit helyezznk bele a lift belsejben lv kezelpanelba, vgl bkjnk a gombra. Miutn lertnk, rgtn ballra egy ajtval tallkozunk, amitl jobbra megtalljuk annak kezelpaneljt. Csavarhznk segtsgvel emeljk le a fedlapjt, majd az elektromos sokkolt hasznlva, idzznk el rvidzrlatot, aminek hatsra az ajt kinylik. Menjnk az ottani szmtgphez s rakjuk el az ott tallhat feljegyzseket. Az ajt mellett tallunk egy szellznylst, majd a csavarhznkkal tvoltsunk el belle kt csavart, majd a szmtgpet hasznlva egy aprcska robotot kell irnytanunk. Indtsuk el a szellz fel a nyilakat hasznlva, majd azon tljutva meg kell keresnnk a megfelel ajtt, hogy azt kinyissa. Az irnyok a kvetkezk: fel, fel, balra, fel, fel, fel, jobbra, fel. Ha sikerlt, irny az ajt, most mr bejuthatunk az irattrolba. Sajnos a helysget lzerrzkelk vdik, gy feladatunk az lesz, hogy azokat kijtsszuk. Elbb azonban lthatv kne tenni a lzersugarakat, ehhez pedig a legjobb megolds lenne, hogy poroltval telefjuk a helysget. Szval nyoms le a parkolhzba, ahonnan az egyik oszloprl le is akaszthatjuk a tzolt alkalmatossgot, majd rtsk annak tartalmt a lzeres helysgbe. Aztn jra robottmogatst kell krnnk a szmtgptl, irnytsuk a kis masint a lzereket kerlgetve s kapcsoljuk ki a lzerrzkelket, aminek ksznheten, most mr Victoria is bemehet. m hiba keressk az 1932-es aktkat, azoknak hlt helye. Kifele menet belebotlunk Todd-ba is, akihez lesz nhny keresetlen szavunk, mi tbb a felmondsunkat is benyjtjuk. Legjobb lesz, ha most hazakocsikzunk.

 

Pat’s House

Keressk meg nagyapnk szobjt az emeleten. Ha megvizsgljuk a szmtgphez kzeli festmny htoldalt egy kitremkedst vesznk szre, minden bizonnyal rejt valamit. Lpcszznk le a frdhelysgbe, ahol a medence melletti szerszmosldbl elhalszhatunk egy paprvg kst, amivel knnyedn felhasthatjuk Gus nagypapa festmnynek htuljt. Jutalmunk a feljegyzsei lesznek, amiket azon nyomban olvassunk is t. Hamarosan csrgni kezd a telefonunk, Claire-az, aki kzli j lenne, ha tmennnk az egyetemre. Teljestsk a kvnsgt!

 

Campus

Utunk Mia szobjba vezessen s amint belptnk egy tvezet jelenet szemtani lehetnk. Ami utn induljunk a galriba.

 

Richard galrija

Elsdleges feladatunk az legyen, hogy vizsgljuk t a galriban fellelhet sszes festmnyt, amelyik hidat brzol, kattintsunk a hdra is! Amint ez megvan, ballagjunk szpen Richard szmtgpjhez s kutakodjunk az adatbzisban a kvetkez kulcsszavak kivlasztsval: The Bridge, Chicago, Praque, majd kattintsunk a nagyt ikonra. A megjelen jsgcikket vgigbngszve lassan krvonalazdik bennnk, hogy hova kell mennnk, mghozz a hdhoz.

 

A hd

Itt mr semmi dolgunk nem lesz, csupn a befejez videk megtekintse. Gratula, sikerlt vgignyomnod – kis segtsggel J - az utbbi idk egyik legnehezebb jtkt!

 

A vgigjtszs is r vget, ha valami krdsetek lenne mg a jtkkal kapcsolatban, nyugodt szvvel tegytek fel nekem e-mailben.

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!