Might & Magic VI: The Mandate of Heaven
ismeretlen 2006.07.12. 22:16
A Might & Magic VI: The Mandate of Heaven vgigjtszsa.
Might & Magic VI: The Mandate of Heaven
Karaktergenerls, karakterosztlyok
Mint minden valamire val szerepjtk, ez is a karaktergenerlssal kezddik. Erre felttlenl rdemes rsznnod az idt, semmikppen sem ajnlom a quick start opcit! Mg emlkszem r, amikor a Mocsy s a Pellus rkon keresztl generlta Wizardry karaktereit… Nem vletlenl. A The Mandate of Heaven sem az a jtk, amit kt nap alatt vgig lehet jtszani, az ember szrevtlenl beleszeret hseibe, s igenis akkor fogja a legharmonikusabban kontrolllni csapatt, ha sajt ignyei szerint alaktja ki azt.
Igyekszem mindent lerni, de nem rt, ha tudjtok, hogy brmire is klikkeltek a jobb gombbal (alaptulajdonsg, skill, stb.), minden lnyeges informcit megkaptok. Ami pluszt ehhez hozz tudok tenni, az a tapasztalat.
Hat karakterosztly kzl vlaszthatsz.
Knight. A legersebb fizikum karakter, hp-je a legmagasabb mind kzl, viszont semmifle mgia hasznlatra nem kpes, varzslatot nem tud megtanulni. Tipikus brutlis harcos karakter, olyan Conan tpus. Brmilyen fegyvert s pnclt hasznlhat. Magasabb szinten Cavalier, majd Champion sttuszt kaphat.
Paladin. Az egyik legkedveltebb karakterosztly, mely szintn nem kttt sem fegyver, sem pnclhasznlat szempontjbl, st varzsolni is kpes. A test, a llek s az elme mgijt tanulhatja meg. Ha kirdemli Crusader, majd Hero vlhat belle.
Archer. Ez a karakter furcsa egyvelege a knight s a sorcerer tpusnak. Fegyver korltai nincsenek, jllehet igazi erssge az j. Pajzsot s plate-t nem hasznlhat, m ezt ellenslyozand teljes jog hasznlja az elementlis mginak. Ennek okn Battle illetve Warrior Mage sttuszig emelkedhet.
Druid. Ez is egy ketts karakterosztly, mely a cleric s a sorcerer tvzete. A Fny s a Stt mgia kivtelvel a teljes palettt megtanulhatja. Fegyvere nem lehet csak bot, tr s j, pnclzata pedig brvrt s pajzs. Great, majd Arch Druid fokozatot nyerhet el.
Cleric. Kzepesen j harcos, m v a gygyts tudomnya. A test, a llek s az elme varzslatai felett, kpes a fny s a stt mgia elsajttsra is. Szerepe inkbb v s vdelmez, mint tmad, ennek megfelelen nem hasznlhat vg fegyvert s plate-et. Priest, majd High Priest rangot szerezhet.
Sorcerer. A legnpszerbb karakterosztly. Az elementlis mgia mestereiv vlhatnak ezek a fiziklisan gyenge, m pszichsen hatalmas lehetsgeket birtokl emberek. Nem sok fegyvert hasznlhatnak (trket, botokat), de nincs is r szksgk, hiszen k maguk a fegyverek! Pnclzatuk csupn brvrt lehet, de a kezdeti nehzsgek utn, magasabb szinten mr ennek sem rzik hinyt. Termszetesen a fny s a sttsg varzslatait is meg tudjk tanulni. Wizard s Archmage fokozatra fejleszthetek. Szerintem ez az egyetlen nlklzhetetlen karakterosztly.
A karaktereid tulajdonsgainak pontrtkeihez sszesen tven bonusz pontot kapsz, amit eloszthatsz. Mieltt ezt megtennd, fontold meg! Az er (might) a sebzs nagysgt befolysolja, az rtelem (intellect) a varzslatpontokat hatrozza meg (sorcerer, druid, archer). Ugyanezt teszi a szemlyes varzs (personailty) is a paladin, cleric s druid karaktereknek. Az llkpessg (endurance) mindenkinek fontos, hiszen ez hatrozza meg az leter (tovbbiakban HP) rtkt. A pontossg (accuracy), azaz a kz s szemkoordinci magas rtke biztosabb tallatot eredmnyez. A gyorsasg (speed) sokat szmt, mert nveli a vdettsgi szint rtkt (tovbbiakban AC) s nagyobb eslyt jelent arra, hogy a karakter megssza a sebzseket, st gyorsabban tudjon visszavgni (akr tbbszr is egy krben). A szerencse (luck) leginkbb a csapdk megszsnak arnyt befolysolja, de erre ne kltsetek pontokat (ld. tippek).
Skillek
A skill sz tulajdonkppen jrtassgot jelent. Ezeknek az elsajttsval s fejlesztsvel karaktered specilis kpessgekre tehet szert, melyekre nagy szksge lesz. Amikor felveszel egy skillt, a jrtassgod rtke mindssze 1 lesz. Ezt a szintlpsek sorn kapott skill pontokkal nvelheted. A kvetkez szinthez mindig annyi pont kell, ahnyas lesz a skill. (Teht ha az tdik szintrl a hatodikra akarod felvinni, akkor hat pont kell.) Ezrt j tudni, fleg az elejn, hova mennyit… Amikor valamit ngyes szinten tudsz, akkor felviheted a jrtassgodat expert fokozatra, ami klnbz bonuszokhoz juttat. Az expert illetve master fokozat elrshez meg kell majd tallnod a megfelel tantt s termszetesen nhny specilis felttel is felmerlhet.
A fegyverek hasznlatnak kpessge a karakterosztly fggvnye. sszesen kilenc tpus van: sword, axe, mace, bow, dagger, staff, spear, s ancient weapon. Minden fegyver hasznlata expert illetve master szinten bnuszokhoz juttat. Az els s legfontosabb az jhasznlat kpessgnek elsajttsa s legalbb expert szintre emelse. Megjegyzem, hogy a kardforgat mesterek kt karddal is aprthatjk a szrnyeket, gyhogy lehet ez a kvetkez clkitzs. Zrjelben mondom, hogy a mester szint megszerzse utn is van rtelme a pontok nvelsnek, hiszen a fegyverek ltal okozott sebzs a skill rtknek fggvnye is!
A vdekezshez kapcsold kpessgek: shield, leather, chain, plate. A pnclok hasznlatnak magasabb szintre emelse cskkenti, illetve megsznteti a karakter sebessgt rint htrnyokat. A pajzs hasznlata egyszeren a skill pontokkal nveli az AC-t, expert szinten ktszerezve, master szinten pedig hromszorozva.
A mgia rszletezst majd ksbb, most csak felsorolom. A felvehet kilenc skill: earth, water, air, fire, body, spirit, mind, dark s light magic. Ez utbbi kt tpus varzslatai meglehetsen drgk (aranyban s manban is), de nem is lesz lehetsged megtanulni ket, csak gy kzptjon.
Az egyb kategriban rengeteg hasznos kpessget tanulhatnak karaktereid. Az els s legfontosabb a learning. Ezt minden karakterrel sajttsd el, s fejleszd szorgalmasan, ugyanis ez a skill szzalkosan nveli a kalandok sorn szerzett tapasztalati pontok (xp) szmt. Szintn mindenkinek, pontosabban minden varzstudnak szksge lesz a meditation-re. Ezzel a felhasznlhat spell pontok mennyisgt lehet nvelni, ami sosem elg, teht fontos. Ha a mentlis vonalnak van erstje, akkor biztos lehetsz benne, hogy a fiziklisnak is van. Ez pedig a body building skill. Hatsa a HP-t rinti pozitvan, ami senkinek sem rt, harcosoknak pedig egyenesen ktelez. Hasznos a kereskedelemben val jrtassg (merchant) megszerzse is, akr mindenkinek, de legalbb egy embernek mester szinten! Ezzel ugyanis jelentsen cskkennek azok az sszegek, melyeket rajtad kaszlnnak a kereskedk, kovcsok, hajskapitnyok, istllmesterek, kocsmrosok, st edzk. Az azonostsban (identify) val jrtassgot elg, ha egy karakterrel viszed mester szintre, de amg nem sznsz erre pontokat, addig a megfelel boltokban lesz r lehetsged, hogy j pnzrt megtudd, mit is talltl. A javts (repair) tudomnya szintn hasonlan mkdik, eleinte pnzrt is megoldhat, de gazdasgosabb, ha az egyik karakter kis ezermester. Annl is inkbb, mert a labirintus szvben, nem mondhatod a szrnyeknek, hogy “Bocsesz, rgtn jvk, csak tnkrement a kardom.” Van kt olyan jrtassg, amit mindenkppen egy emberrel rdemes elsajttani, ez a disarm trap s a perception (br ez utbbi mindenkinek jl jhet). A csapda eltvoltsra leginkbb a ldk kinyitsnl lesz szksg, de nhny ajt s rejtekhely is veszlyt rejthet. Az rzkenysg (perception) pedig rszben a csapdk, rejtett kincsek felfedezst segti, rszben pedig az elbbiek ltal okozott srlsek megszsnak eslyt nveli. A vgre hagytam a diplomciai rzk fejlesztst, mert ennek nem sok hasznt lttam. Elvileg egyrszt az emberek megvesztegetsnek hatkonysgt nveln, de ezt nem igazn alkalmaztam. Msrszt kedvezen befolysoln a karakter cselekedeteinek kihatst a hrnvre, ami elg furi, hiszen ez partyra vonatkoz adat, radsul van amikor rossz hrre van szksged… Nlam a paladinom a diplomcia mestere, de sok hasznt mg nem vettem ennek a tudsnak.
Remlem mondanom sem kell, hogy a megfelel cselekvsekkel (csapdaeltvolts, kereskeds, azonosts) az a karakter tud lni, amelyik rt hozz, teht alkalmazsukkor legyen az aktv (mondjuk a boltokban pl. a profi kereskednl legyen a cucc s is vsroljon)!
Alapoz
Gondolom, lesznek nhnyan, akik mg letkben nem jtszottak RPG-vel s most vllalkoznak elszr. Elssorban nekik szl ez a rsz, mert most lerom mit, hol, merre s hogyan. Tbbiek nyugodtan lpjenek tovbb.
A legtbbet lthat kperny oroszln rszt maga a jtktr foglalja el. Ez alatt ltod a karaktereid kpt s az esetlegesen rjuk hat varzslatokat. A zld oszlop a letert, a kk pedig a varzslatpontokat jelzi. A jobb fels sarokban van a trkp, alatta pedig az esetlegesen veled tart NPC-k (lsd ksbb) kpe. Az alattuk lv svban az aktv varzslatok szimblumai jelenhetnek meg (pl. mrgezs elleni vdettsg). A ngy, gerincn klnbz szimblumokat felvonultat knyv pedig a kvetkezket takarja. 1. Kard. Itt olvashatod el, milyen kldetsek teljestse vr a csapatra. ltalban itt van ki adta a kldetst s mikor, az mr ritkbban, hogy hol lehet ezt megoldani. 2. Levl. Ez tulajdonkppen jegyzetfzet. A bejegyzsek automatikusak s kln fejezetben olvashatod a varzsitalok receptjeit, a kutak s forrsok hatst, az obeliszkeken tallt hinyos feliratokat, a ltnok tancsait s az egyb hasznos tudnivalkat. 3. Fldgmb. Az aktulis trkp. 4. Szeksztns. Ez a naptr, benne a pontos id (ra, perc, nap, hnap, v), s a jelenlegi pozcid.
A knyvek alatt egy alma szimbolizlja a rendelkezsedre ll lelmiszer mennyisgt, tle jobbra pedig az aranyaid szma lthat. A bal als sarokban jabb ngy ikon. A csillag segtsgvel hasznlhatod az aktv karakter varzslatait (ld. ksbb). A stor a pihens lehetsgt rejti. Errl kicsit bvebben. A virtulis karaktereknek is szksgk van arra, hogy minden nap pihenjenek, aludjanak. Ha erre nincs alkalmuk, fradtak lesznek s ilyenkor elg gyetlenek a harcban. Ugyanitt van lehetsged arra is, hogy alvs s gygyts nlkl (nem fogy az lelem) vrj 5 percet, egy rt, vagy akr virrassz hajnalig. A scroll ikonjnl un. gyors tjkoztatst kapsz a party tagjairl: szintjk, rangjuk, sebzsk, stb. A legfontosabb informci, ami miatt be kell nzned ide, a hrnv (reputation). Ettl fgg ugyanis, hogy a kszl emberek mennyire kzlkenyek s akarnak-e csatlakozni hozzd, segtenek-e. Aztn lesz olyan kldets is, amikor ennek a szintje kulcsszerepet kap, nem is szlva a dark s a light mgia mesterfokozatra emelsrl. A hrnv lehet: notorious, bad, average, respectable, honorable, glorious, angelic s saintly. Ha a j irnyba akarsz haladni, akkor buzgn adakozz a templomokban, esetleg felvehetsz olyan NPC-t, aki nveli ezt az rtket. A negatv irnyba sokkal knnyebb ”fejldni”. Pldul ha a Baa templomokban gygyttatod magad, akkor biztosan rossz hrbe kerlsz. Szintn “hasznos”, ha nem adakozol, esetleg kiirthatsz egy vrost is. Ennyi nagyjbl elg is lesz, csak gyzzed helyrehozni ezutn emberi kapcsolataidat… A hrnv mellett az ismertsg (fame) mellett talltok egy szmot is, ez azt jelli, hnyan hallottak rlad. Kvetkezskppen ez az rtk nem cskken. Az utols ikon a jtklls mentst, tltst, s egyb jtkot rint opcikat rejt.
Jjjenek a karakterek! Dupla klikk s mris ngy jabb kpernyt csodlhatsz. Az els a statisztikk, adatok helye. Az alaptulajdonsgok rtke mellett itt tallod a kort, a szintet, a tapasztalati pontokat (ha elg a kvetkez szintlpshez, zld), a tmadrtkeket, s a klnbz ellenllsok (tz, mreg, stb.) mrtkt. A skillek kln tblzatban szerepelnek. A szintlpskor nyert pontokat is itt oszthatod el. A harmadik ablak az inventory, ahol a cuccok sorakoznak. Az ismeretlen trgyakat (zld) jobb klikkel azonosthatod. Hasonlan mkdik a srlt (piros) dolgok javtsa is. A jobb oldali ablakban elhelyezked karakter pedig egyszer klikkelgets mdszerrel ltztethet. A nagytval kikrheted az kszereket is (a limit egy medl, egy pnclkeszty s hat gyr). Az utols ablakban tekintheted t elnyert djaidat, kinevezseidet, valamint hogy milyen chekhez (guild) csatlakoztl.
Ennyi bsgesen elegend, hogy elkezdj jtszani. Nagyon fontos, hogy a real-time zajl jtkban, ha megtmadnak, kapcsolj t krkre osztott jtkmenetre (enter), klnben gyors temben el fogsz hallozni. A csatk egybknt a szoksos menetrend szerint zajlanak. A karakterek s szrnyek tulajdonsgaitl fggen, adott sorrend szerint mindenki tmadhat (A), varzsolhat (C vagy S), lhet (S) s passzolhat (B). Meneklni csak a krkre osztott jtk megszntetse utn lehet. Ilyenkor rdemes elbb irnyba fordulni s a shift-et lenyomva tartva, fejvesztetten rohanni. A teleport varzslat ismeretvel a helyzet mr jval egyszerbb lesz, mindssze kell hagyni r mgiapontot. Minden szrny elpuszttsrt s a kldetsek teljestsrt is termszetesen tapasztalati pont (XP) jr...
Enroth vilga
Az els vros, New Sorpigal lesz. Innen gyorsan eljuthatsz a kvetkez helysznekre: Castle Ironfist, Mist, Bootleg Bay, Free Haven. Majd megltod, hirtelen annyi kldetst kapsz, hogy csak gyzzed teljesteni. Minden vrosban nzz be minden hzba, beszlgess az emberekkel, talld meg a ltszlag semmitmond szavak mgtt rejl informcikat (rdemes jegyzetelni). ltalban mindenhol van bank, kovcs (kln a vdfelszerelseknek s kln a fegyvereknek), templom, alkimista bolt s kocsma.
Utazs
A vrosok kztt utazs meglehetsen hosszadalmas dolog s gyalogosan szmos veszlyt is rejthet. Ezt elkerlend, mehetsz lval vagy hajval is. Az ”utazsi irodk” lelmezsedrl is gondoskodnak. Azonban ha mgis gyalog msz, induls eltt vsrolj be a helyi kocsmban, klnben elg zilltan fogsz megrkezni. Ha mg mindig nem tartod elg gyorsnak a haladsodat, szinte minden vrosban felvehetsz olyan NPC-ket, akik megrvidtik ezt az idt. Amikor mr nincs rjuk szksged, egyszeren kldd el ket, mert aranyat azrt nem rdemes rjuk ldozni. Ha mr az NPC-knl tartunk, most mondanm el gyorsan, hogy rengeteg karakter kzl lesz lehetsged vlasztani. Lesz kztk papn, keresked, mgus, st egyszer, unatkoz paraszt is. A legtbben pnzrt szegdnek melld s a zskmnybl is tbb-kevesebb rszt krnek. n nem vettem fel csak olyan karaktert, amelyik vagy jelentsen nvelte a ksrete idejn szerzett XP-t vagy a tallt arany mennyisgt. Ezek a karakterek nem srlnek, nem visznek semmit s kizrlag azt csinljk, amit k akarnak. Az NPC ablakba kerlnek az elveszett gyerekek, megmentend szzek, s az elkborolt herceg is…
Mgia
Minden fantasy jtkban kiemelked szerepet lvez a mgia, nem vletlenl. Valljuk be, valahol ez az, ami a leginkbb vonzz mindannyiunkat. Radsul a varzsl karakterek vitathatatlanul a legnlklzhetetlenebbek. A Might & Magic VI-ban valsggal elhalmoz bennnket, hiszen kilenc tpusban tizenegy-tizenegy varzslatot hasznlhatnak karaktereink.
Maga a varzsls rendkvl egyszer. Az aktv karakter hasznlhatja a quick spell-nek memorizlt varzslatt (S) vagy knyveit lapozgatva vlaszthat ms spellt is (C). Az hogy mikor mit rdemes alkalmazni, mindig a szitucitl fgg, hiszen vannak gygyt, vd s tmad varzslatok is. Nagyon rviden s lnyegre tren lerom nektek itt az sszes varzslatot, de az expert s master szint bnuszokat hely hinyban nem fogom tudni mindenhol rszletezni. Zrjelben jelltem a varzslat kltsgt is. (Rszletesen lsd a kziknyvben.)
A leveg (air) mgija
Wizard Eye (1). Rendkvl hasznos varzslat, melynek segtsgvel az automap-on lthatod a rejtett kincseket (kk), ellenfeleket (piros) s titkos dolgokat.
Static Charge (0-2). Elektromos, 2-6 sebzst okoz csapst mr egy clpontra.
Protection from Electricity (3). Vdelem az elektromos tmadsoktl.
Sparks (4). Elgg vletlenszer irnyba 3-7 elektromos gmbt l szt. Zsfolt teremben taln hatsos lehet. Sebzse 2 + a skill pontok szma. Elg gyenge.
Feather Fall (5). Piheknny talajfogst biztost, szval lehet leugrani a hegyoldalakrl s a repls hatsnak elmltval sem fognak karaktereid ppp zzdni. A leveg mgijnak szintje hatrozza meg, hogy mennyi ideig hat.
Shield (8). Felezi a tvolrl hat fegyverek (pl. nyilak) sebzst.
Lightning Bolt (10). Szzszzalkosan sebz spell. Sebzsnek rtke Sebzse 1-8 x skill pont.
Implosion (20). Egyetlen clpont krl ”megsznteti” a levegt, ami elg kros az egszsgre nzve. Sebzse 1x skill pont.
Fly (25). Repls. Kizrlag a klvilgban hasznlhat. A leveg mgijnak szintje hatrozza meg, hogy mennyi ideig hat. A Page Up gombbal lehet felszllni s az insert-tel pedig landolni.
Starburst (30). Az egyik legjobb tmadvarzslat, de csak a felsznen hasznlhat. Ellenfeleid garantltan gy fogjk rezni, hogy rjuk szakadt a csillagos g… Sebzse 20 + skill pont. A szinttl fggen 8-16 csillag ”hullst” idzheted el.
A tz (fire) varzslatai
Torch Light (1). Ez tulajdonkppen mgikus fklyafny, mely nveli a lttvolsgot a sttben. A varzsl szintjtl fggen vltozik az idtartama s a hatkonysga.
Flame Arrow (0-2). Tzes nyilat rept a clzott ellenflre. Sajnos csak 1-8-ig sebez, viszont egy mester szint varzsl ingyen lvi. Ms krds, hogy rg baj van, ha azon a szinten erre mg szksg van.
Protection from Fire (3). A party minden tagjnak tzvdelmt ersti a fire skill fggvnyben vltoz ideig s mrtkben.
Fire Bolt (4). Egy clpontra hasznlhat, nagyon olcs spell, mivel a sebzse 1-4 szorozva a varzsl tz elementlis tudsnak pontjaival, igen mretes sebzst is tud okozni (pldul 16 skill pontnl akr 48-64-et is). A magasabb szint mgusok radsul egyre gyorsabban is tudjk hasznlni.
Haste (5). Felgyorstja a karaktereket egy idre (szintn a skill fggvnye), azonban a party a turbzs hatsnak eloszlsakor legyengl hat rra. Dntsd el, megri-e.
Fireball (8). Varzsl tzlabda nlkl, elkpzelhetetlen. Errl a spellrl mindig a j reg Fizban fog az eszembe jutni… Ebben a programban is elg mretes sebzst lehet okozni a fireball hasznlatval, de mivel a gmb nem csak a clzott szrnyet, hanem krnyezett is sebzi, nem tl j kzvetlen kzelre alkalmazni, mert az ”oops” nem segt a meggett karaktereiden. A pusztt erejnek rtke egybknt 1-6 x skill pont.
Ring of Fire (10). A party kr vont tzgyr az sszes kzelben lv szrnyet (s polgrt!) sebzi, akr falon s ajtn t is. Az ereje 6+a fire skill pontjainak szma. A hattvolsg s a felhasznlsnak sebessge a varzstud szintjtl fgg.
Fire Blast (15). A party tekintetvel megegyez irnyba 3-7 tzlvedk indul a lgtrbe, ha hasznlod, ezrt kell vele kicsit gyakorolni. A sebzs 4 + 1-3 x skill pont. Szmolj, megri-e!
Meteor Shower (20). Durva, nagy hatalm varzslat, kizrlag a felsznen hasznlhat. Hatsra izz kvek hullanak az gbl, ezrt nem rdemes alatta bmszkodni. Alap szinten lass s viszonylag kevs meteor hullik, m egy mester varzsl tizenhat forr kvet hullajt ellenfeleire, melyek sebzse 8 + skill pontok szma. Kivlan kombinlhat a replssel!
Inferno (25). Lngokkal rasztja el a lthat szrnyek testt. Sebzse 12 + skill pontok szma, szval egsz mretes. A karaktereidet nem sebzi, s kizrlag a labirintusokban, azaz zrt helyen mkdik.
Incinerate (30). A leghatalmasabb erej tzvarzslat. Egy clpontra hoz igen mretes csapst, sztszaggatva testt, vagy legalbb annak egy rszt. Sebzse 15 + 1-15x skill pont, szval durva, mert tlag szz-ktszzat sebezhet. Viszont elg kltsges.
A vz (water) mgija
Awaken (1). Felbreszti az alv karaktereket lmukbl. Mgikus lmoknl a skill szintjtl fgg, hogy milyen rgen elszenderedett partyt tud maghoz trteni.
Cold Beam (0-2). Jeges, szzszzalkos, de csak 2-6 pontos sebzs.
Protection from Cold (3). Jgvdelem. :)))
Poison Spray (4). Meglehetsen kis sebzst okoz ez a mregfelh az eltted ll szrnyeknek, de mivel kzlk elg kevsnek lesz poison ellenllsa, taln megri. (Sosem hasznltam.)
Water Walk (5). Vzen jrs. Nagyon hasznos. A spell hatsnak idtartama a skill szintjtl fgg. Fontos, hogy minden huszadik vzen tlttt percrt spell pontot is vesztesz!
Ice Bolt (8). Biztosan sebz jgnyilat rept a gaz ellen szvbe, melynek sebzse 1-7 x skill pontok szma. A fireball mellett kezdetben ez a legjobban hasznlhat varzslat, mivel akinek tzvdelme van, ritkn brja a jeget.
Enchant Item (10). Norml trgyakat lehet vele megbvlni. A szinttl fggen egyre ersebb mgit pakolhatsz a gyrkbe, medlokba, fegyverekbe, stb. Ennek titkaira is csak a kvetkez szmban tudok kitrni.
Acid Burst (15). Savas tmads egyetlen clpontra. Szzszzalkos tallat, 9 + 1-9 x skill pont a sebzse. Nem rossz, csak drga.
Town Portal (20). Az egyik leghasznosabb vz mgia. Mkdse nagyban fgg a water magic skill szintjtl. Ha norml, akkor csak a felsznen, ha expert, akkor mr a labirintusokban is hasznlhat. Az utols vrosi forrshoz teleportl, aminek a kzelben voltl. Mesterszinten viszont brmelyik ltalad vlasztott (de elzleg mr legalbb egyszer megltogatott) vrosba.
Ice Blast (25). Jggmbt kldhetsz vszterhes tjra ezzel a varzslattal. A fagyot hoz goly a clban sztrobban, ht jeges szilnkot szrva az ellenfeleidre, melyek mindegyike 12 + 1-2 x skill pont sebzst okoz.
Lloyd's Beacon (30). Ezzel a varzslattal Te memorizlhatsz olyan helyeket (1-5), ahov bizonyos idn bell visszatrhetsz. Teht ugyanez a spell alkalmas a hely memorizlsra s a visszatrsre is. Vigyzat, a vz mgijban val jrtassgtl fgg idlimit is van!
A fld (earth) mgija
Stun (1). Egyszeren htrbb lki a szrnyet.
Magic Arrow (0-2). Mgikus nyl, mely 3-8 sebzst okoz.
Protection from Magic (3). Mgikus tmadsok elleni fokozott vdelem.
Deadly Swarm (4). Dhdt mhraj tmad a szrnyekre, mely nem sebez ugyan sokat (1-3 x skill pont), viszont biztosan tall.
Stone Skin (5). A skill szintjtl fggen nveli az AC-t.
Blades (8). Prg, borotvales, mgikus pengt kld a clpontra. Ez aztn hatrozottan fizikai sebzs, szval a mgia vdelem mit sem segt az ldozaton. Sebzse 1-5 x skill pont.
Stone to Flesh (10). A kv vltoztatott karaktereket vltoztatja vissza hs-vr emberekk. Minl rgebben vlt kv a karakter, annl magasabb szint fld mgia szksges a ”felolds”-hoz.
Rock Blast (15). Kbomba, melynek sebzse 1-8 x skill pont. Ha rossz helyen llsz, tged sem kml.
Turn to Stone (20). Ideiglenesen kv vltoztat egy lnyt. A ”szobor” azonban nem sebezhet, igaz, nem is tmad.
Death Blossom (25). Hallt hoz sziklt zdthatsz ezzel az ellenfl nyakba, de csak szabadtren. Sebzse 20 + 1 x skill pont.
Mass Distortion (30). Megnveli a clzott lny slyt, aki ennek kvetkeztben sajt HP-jnek 25 %-t sebzdi + 2% x skill pont.
A llek (spirit) mgija
Spirit Arrow (0-1). Negatv energit lvell a clpont fel, aki 1-6-ot sebzdik.
Bless (2). A megldott karakter nagyobb esllyel tallja el a szrnyeket. Expert fokozattl az egsz partyra hat.
Healing Touch (3). A szinttl fggen 3-11 HP-t gygyt.
Lucky Day (4). Ideiglenesen jelentsen nveli a luck rtkt, mester fokozaton akr az sszes karakternek.
Remove Curse (5). Ha idejben hasznlod, helyrehozza a megtkozott karakterek lelki vilgt.
Guardian Angel (8). rangyalt idz, aki visszahoz a hallbl, m ennek ra is van. Egyszerbb jtkllst menteni.
Heroism (10). A karakterek sebzst nveli meg.
Turn Undead (15). Az lhalott szrnyeket megfutamodsra knyszerti.
Raise Dead (20). Feltmaszthatod halott karaktereidet. De vigyzat, idben kell hasznlnod, klnben mr csak a templomban segthetnek rajta!
Shared Life (25). Felettbb hasznos spell, mely sszegzi a karakterek letpontjait, majd egyenlen sztosztja azokat a karakterek kztt, megnvelve nmi bnusszal, ami a skill szintjnek fggvnye.
Resurrection (30). letre kelti a tkletesen elpuszttott karaktert, akinek a teste megsemmislt. Mkdse hasonl, mint a Raise Dead esetben.
Az elme (mind) mgija
Meditation (1). Ideiglenesen megnveli a vlasztott karakter (party) intellect s personality rtkt.
Remove Fear (2). Eloszlatja a flelmet. Idben hasznld!
Mind Blast (3). Mentlis sebzs, melynek rtke 5 + 1-2 x skill pont.
Precision (4). A vlasztott karakter (party) accuracy rtkt nveli ideiglenesen.
Cure Paralysis (5). Megsznteti a paralzist, ha idben alkalmazod.
Charm (8). Elbvli a rd tmad szrnyet, aki ideiglenesen felhagy agresszv szndkaival. De a ”csoda” varzsa azonnal szerte foszlik, ha megtd t.
Mass Fear (10). A lttereden bell minden szrny rettegve meneklni kezd. lhalottakra nem hat s egyetlen sebzs mr trli a hatst.
Feeblemind (15). A clzott lny korltozott ideig nem kpes varzslatot hasznlni.
Cure Insanity (20). Gygytja a hlyesget!!! No comment.
Psychic Shock (25). Brutlis mentlis sebzst okoz varzslat. Sebzse 12 + 1-12 x skill pont.
Telekinesis (30). Trgyakat manipullhatsz ezzel a varzslattal, anlkl, hogy fiziklisan megrintend azokat. gy megszhatod az esetleges csapdk olykor hallos mret sebzst is.
A test (body) mgija
Cure Weakness (1). A legyenglt karakter testt szedi rncba.
First Aid (2). Elssegly, mely nagyon olcsn gygyt, de a skill szintjtl fggen legfeljebb 5-10 HP-t.
Protection from Poison (3). Viszonylagos vdelem a mrgezstl.
Harm (4). Mgikus sebzs. rtke 8 + 1-2 x skill pont.
Cure Wounds (5). Magasabb szint gygyt varzslat. Hatsa 5 + 2 x skill pont HP nvekeds.
Cure Poison (8). Mregtelents. Figyelj, ki ne csssz az idbl!
|