hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Might & Magic VI: The Mandate of Heaven

Might & Magic VI: The Mandate of Heaven

ismeretlen  2006.07.12. 22:16

A Might & Magic VI: The Mandate of Heaven vgigjtszsa.

Might & Magic VI: The Mandate of Heaven

 

 

Karaktergenerls, karakterosztlyok

 

Mint minden valamire val szerepjtk, ez is a karaktergenerlssal kezddik. Erre felttlenl rdemes rsznnod az idt, semmikppen sem ajnlom a quick start opcit! Mg emlkszem r, amikor a Mocsy s a Pellus rkon keresztl generlta Wizardry karaktereit… Nem vletlenl. A The Mandate of Heaven sem az a jtk, amit kt nap alatt vgig lehet jtszani, az ember szrevtlenl beleszeret hseibe, s igenis akkor fogja a legharmonikusabban kontrolllni csapatt, ha sajt ignyei szerint alaktja ki azt.

Igyekszem mindent lerni, de nem rt, ha tudjtok, hogy brmire is klikkeltek a jobb gombbal (alaptulajdonsg, skill, stb.), minden lnyeges informcit megkaptok. Ami pluszt ehhez hozz tudok tenni, az a tapasztalat.

 

Hat karakterosztly kzl vlaszthatsz.

Knight. A legersebb fizikum karakter, hp-je a legmagasabb mind kzl, viszont semmifle mgia hasznlatra nem kpes, varzslatot nem tud megtanulni. Tipikus brutlis harcos karakter, olyan Conan tpus. Brmilyen fegyvert s pnclt hasznlhat. Magasabb szinten Cavalier, majd Champion sttuszt kaphat.

Paladin. Az egyik legkedveltebb karakterosztly, mely szintn nem kttt sem fegyver, sem pnclhasznlat szempontjbl, st varzsolni is kpes. A test, a llek s az elme mgijt tanulhatja meg. Ha kirdemli Crusader, majd Hero vlhat belle.

Archer. Ez a karakter furcsa egyvelege a knight s a sorcerer tpusnak. Fegyver korltai nincsenek, jllehet igazi erssge az j. Pajzsot s plate-t nem hasznlhat, m ezt ellenslyozand teljes jog hasznlja az elementlis mginak. Ennek okn Battle illetve Warrior Mage sttuszig emelkedhet.

Druid. Ez is egy ketts karakterosztly, mely a cleric s a sorcerer tvzete. A Fny s a Stt mgia kivtelvel a teljes palettt megtanulhatja. Fegyvere nem lehet csak bot, tr s j, pnclzata pedig brvrt s pajzs. Great, majd Arch Druid fokozatot nyerhet el.

Cleric. Kzepesen j harcos, m v a gygyts tudomnya. A test, a llek s az elme varzslatai felett, kpes a fny s a stt mgia elsajttsra is. Szerepe inkbb v s vdelmez, mint tmad, ennek megfelelen nem hasznlhat vg fegyvert s plate-et. Priest, majd High Priest rangot szerezhet.

Sorcerer. A legnpszerbb karakterosztly. Az elementlis mgia mestereiv vlhatnak ezek a fiziklisan gyenge, m pszichsen hatalmas lehetsgeket birtokl emberek. Nem sok fegyvert hasznlhatnak (trket, botokat), de nincs is r szksgk, hiszen k maguk a fegyverek! Pnclzatuk csupn brvrt lehet, de a kezdeti nehzsgek utn, magasabb szinten mr ennek sem rzik hinyt. Termszetesen a fny s a sttsg varzslatait is meg tudjk tanulni. Wizard s Archmage fokozatra fejleszthetek. Szerintem ez az egyetlen nlklzhetetlen karakterosztly.

 

 

A karaktereid tulajdonsgainak pontrtkeihez sszesen tven bonusz pontot kapsz, amit eloszthatsz. Mieltt ezt megtennd, fontold meg! Az er (might) a sebzs nagysgt befolysolja, az rtelem (intellect) a varzslatpontokat hatrozza meg (sorcerer, druid, archer). Ugyanezt teszi a szemlyes varzs (personailty) is a paladin, cleric s druid karaktereknek. Az llkpessg (endurance) mindenkinek fontos, hiszen ez hatrozza meg az leter (tovbbiakban HP) rtkt. A pontossg (accuracy), azaz a kz s szemkoordinci magas rtke biztosabb tallatot eredmnyez. A gyorsasg (speed) sokat szmt, mert nveli a vdettsgi szint rtkt (tovbbiakban AC) s nagyobb eslyt jelent arra, hogy a karakter megssza a sebzseket, st gyorsabban tudjon visszavgni (akr tbbszr is egy krben). A szerencse (luck) leginkbb a csapdk megszsnak arnyt befolysolja, de erre ne kltsetek pontokat (ld. tippek).

 

Skillek

 

A skill sz tulajdonkppen jrtassgot jelent. Ezeknek az elsajttsval s fejlesztsvel karaktered specilis kpessgekre tehet szert, melyekre nagy szksge lesz. Amikor felveszel egy skillt, a jrtassgod rtke mindssze 1 lesz. Ezt a szintlpsek sorn kapott skill pontokkal nvelheted. A kvetkez szinthez mindig annyi pont kell, ahnyas lesz a skill. (Teht ha az tdik szintrl a hatodikra akarod felvinni, akkor hat pont kell.) Ezrt j tudni, fleg az elejn, hova mennyit… Amikor valamit ngyes szinten tudsz, akkor felviheted a jrtassgodat expert fokozatra, ami klnbz bonuszokhoz juttat. Az expert illetve master fokozat elrshez meg kell majd tallnod a megfelel tantt s termszetesen nhny specilis felttel is felmerlhet.

A fegyverek hasznlatnak kpessge a karakterosztly fggvnye. sszesen kilenc tpus van: sword, axe, mace, bow, dagger, staff, spear, s ancient weapon. Minden fegyver hasznlata expert illetve master szinten bnuszokhoz juttat. Az els s legfontosabb az jhasznlat kpessgnek elsajttsa s legalbb expert szintre emelse. Megjegyzem, hogy a kardforgat mesterek kt karddal is aprthatjk a szrnyeket, gyhogy lehet ez a kvetkez clkitzs. Zrjelben mondom, hogy a mester szint megszerzse utn is van rtelme a pontok nvelsnek, hiszen a fegyverek ltal okozott sebzs a skill rtknek fggvnye is!

A vdekezshez kapcsold kpessgek: shield, leather, chain, plate. A pnclok hasznlatnak magasabb szintre emelse cskkenti, illetve megsznteti a karakter sebessgt rint htrnyokat. A pajzs hasznlata egyszeren a skill pontokkal nveli az AC-t, expert szinten ktszerezve, master szinten pedig hromszorozva.

A mgia rszletezst majd ksbb, most csak felsorolom. A felvehet kilenc skill: earth, water, air, fire, body, spirit, mind, dark s light magic. Ez utbbi kt tpus varzslatai meglehetsen drgk (aranyban s manban is), de nem is lesz lehetsged megtanulni ket, csak gy kzptjon.

Az egyb kategriban rengeteg hasznos kpessget tanulhatnak karaktereid. Az els s legfontosabb a learning. Ezt minden karakterrel sajttsd el, s fejleszd szorgalmasan, ugyanis ez a skill szzalkosan nveli a kalandok sorn szerzett tapasztalati pontok (xp) szmt. Szintn mindenkinek, pontosabban minden varzstudnak szksge lesz a meditation-re. Ezzel a felhasznlhat spell pontok mennyisgt lehet nvelni, ami sosem elg, teht fontos. Ha a mentlis vonalnak van erstje, akkor biztos lehetsz benne, hogy a fiziklisnak is van. Ez pedig a body building skill. Hatsa a HP-t rinti pozitvan, ami senkinek sem rt, harcosoknak pedig egyenesen ktelez. Hasznos a kereskedelemben val jrtassg (merchant) megszerzse is, akr mindenkinek, de legalbb egy embernek mester szinten! Ezzel ugyanis jelentsen cskkennek azok az sszegek, melyeket rajtad kaszlnnak a kereskedk, kovcsok, hajskapitnyok, istllmesterek, kocsmrosok, st edzk. Az azonostsban (identify) val jrtassgot elg, ha egy karakterrel viszed mester szintre, de amg nem sznsz erre pontokat, addig a megfelel boltokban lesz r lehetsged, hogy j pnzrt megtudd, mit is talltl. A javts (repair) tudomnya szintn hasonlan mkdik, eleinte pnzrt is megoldhat, de gazdasgosabb, ha az egyik karakter kis ezermester. Annl is inkbb, mert a labirintus szvben, nem mondhatod a szrnyeknek, hogy “Bocsesz, rgtn jvk, csak tnkrement a kardom.” Van kt olyan jrtassg, amit mindenkppen egy emberrel rdemes elsajttani, ez a disarm trap s a perception (br ez utbbi mindenkinek jl jhet). A csapda eltvoltsra leginkbb a ldk kinyitsnl lesz szksg, de nhny ajt s rejtekhely is veszlyt rejthet. Az rzkenysg (perception) pedig rszben a csapdk, rejtett kincsek felfedezst segti, rszben pedig az elbbiek ltal okozott srlsek megszsnak eslyt nveli. A vgre hagytam a diplomciai rzk fejlesztst, mert ennek nem sok hasznt lttam. Elvileg egyrszt az emberek megvesztegetsnek hatkonysgt nveln, de ezt nem igazn alkalmaztam. Msrszt kedvezen befolysoln a karakter cselekedeteinek kihatst a hrnvre, ami elg furi, hiszen ez partyra vonatkoz adat, radsul van amikor rossz hrre van szksged… Nlam a paladinom a diplomcia mestere, de sok hasznt mg nem vettem ennek a tudsnak.

Remlem mondanom sem kell, hogy a megfelel cselekvsekkel (csapdaeltvolts, kereskeds, azonosts) az a karakter tud lni, amelyik rt hozz, teht alkalmazsukkor legyen az aktv (mondjuk a boltokban pl. a profi kereskednl legyen a cucc s is vsroljon)!

 

Alapoz

 

Gondolom, lesznek nhnyan, akik mg letkben nem jtszottak RPG-vel s most vllalkoznak elszr. Elssorban nekik szl ez a rsz, mert most lerom mit, hol, merre s hogyan. Tbbiek nyugodtan lpjenek tovbb.

A legtbbet lthat kperny oroszln rszt maga a jtktr foglalja el. Ez alatt ltod a karaktereid kpt s az esetlegesen rjuk hat varzslatokat. A zld oszlop a letert, a kk pedig a varzslatpontokat jelzi. A jobb fels sarokban van a trkp, alatta pedig az esetlegesen veled tart NPC-k (lsd ksbb) kpe. Az alattuk lv svban az aktv varzslatok szimblumai jelenhetnek meg (pl. mrgezs elleni vdettsg). A ngy, gerincn klnbz szimblumokat felvonultat knyv pedig a kvetkezket takarja. 1. Kard. Itt olvashatod el, milyen kldetsek teljestse vr a csapatra. ltalban itt van ki adta a kldetst s mikor, az mr ritkbban, hogy hol lehet ezt megoldani. 2. Levl. Ez tulajdonkppen jegyzetfzet. A bejegyzsek automatikusak s kln fejezetben olvashatod a varzsitalok receptjeit, a kutak s forrsok hatst, az obeliszkeken tallt hinyos feliratokat, a ltnok tancsait s az egyb hasznos tudnivalkat. 3. Fldgmb. Az aktulis trkp. 4. Szeksztns. Ez a naptr, benne a pontos id (ra, perc, nap, hnap, v), s a jelenlegi pozcid.

A knyvek alatt egy alma szimbolizlja a rendelkezsedre ll lelmiszer mennyisgt, tle jobbra pedig az aranyaid szma lthat. A bal als sarokban jabb ngy ikon. A csillag segtsgvel hasznlhatod az aktv karakter varzslatait (ld. ksbb). A stor a pihens lehetsgt rejti. Errl kicsit bvebben. A virtulis karaktereknek is szksgk van arra, hogy minden nap pihenjenek, aludjanak. Ha erre nincs alkalmuk, fradtak lesznek s ilyenkor elg gyetlenek a harcban. Ugyanitt van lehetsged arra is, hogy alvs s gygyts nlkl (nem fogy az lelem) vrj 5 percet, egy rt, vagy akr virrassz hajnalig. A scroll ikonjnl un. gyors tjkoztatst kapsz a party tagjairl: szintjk, rangjuk, sebzsk, stb. A legfontosabb informci, ami miatt be kell nzned ide, a hrnv (reputation). Ettl fgg ugyanis, hogy a kszl emberek mennyire kzlkenyek s akarnak-e csatlakozni hozzd, segtenek-e. Aztn lesz  olyan kldets is, amikor ennek a szintje kulcsszerepet kap, nem is szlva a dark s a light mgia mesterfokozatra emelsrl. A hrnv lehet: notorious, bad, average, respectable, honorable, glorious, angelic s saintly. Ha a j irnyba akarsz haladni, akkor buzgn adakozz a templomokban, esetleg felvehetsz olyan NPC-t, aki nveli ezt az rtket. A negatv irnyba sokkal knnyebb ”fejldni”. Pldul ha a Baa templomokban gygyttatod magad, akkor biztosan rossz hrbe kerlsz. Szintn “hasznos”, ha nem adakozol, esetleg kiirthatsz egy vrost is. Ennyi nagyjbl elg is lesz, csak gyzzed helyrehozni ezutn emberi kapcsolataidat… A hrnv mellett az ismertsg (fame) mellett talltok egy szmot is, ez azt jelli, hnyan hallottak rlad. Kvetkezskppen ez az rtk nem cskken. Az utols ikon a jtklls mentst, tltst, s egyb jtkot rint opcikat rejt.

 

Jjjenek a karakterek! Dupla klikk s mris ngy jabb kpernyt csodlhatsz. Az els a statisztikk, adatok helye. Az alaptulajdonsgok rtke mellett itt tallod a kort, a szintet, a tapasztalati pontokat (ha elg a kvetkez szintlpshez, zld), a tmadrtkeket, s a klnbz ellenllsok (tz, mreg, stb.) mrtkt. A skillek kln tblzatban szerepelnek. A szintlpskor nyert pontokat is itt oszthatod el. A harmadik ablak az inventory, ahol a cuccok sorakoznak. Az ismeretlen trgyakat (zld) jobb klikkel azonosthatod. Hasonlan mkdik a srlt (piros) dolgok javtsa is. A jobb oldali ablakban elhelyezked karakter pedig egyszer klikkelgets mdszerrel ltztethet. A nagytval kikrheted az kszereket is (a limit egy medl, egy pnclkeszty s hat gyr). Az utols ablakban tekintheted t elnyert djaidat, kinevezseidet, valamint hogy milyen chekhez (guild) csatlakoztl.

 

Ennyi bsgesen elegend, hogy elkezdj jtszani. Nagyon fontos, hogy a real-time zajl jtkban, ha megtmadnak, kapcsolj t krkre osztott jtkmenetre (enter), klnben gyors temben el fogsz hallozni. A csatk egybknt a szoksos menetrend szerint zajlanak. A karakterek s szrnyek tulajdonsgaitl fggen, adott sorrend szerint mindenki tmadhat (A), varzsolhat (C vagy S), lhet (S) s passzolhat (B). Meneklni csak a krkre osztott jtk megszntetse utn lehet. Ilyenkor rdemes elbb irnyba fordulni s a shift-et lenyomva tartva, fejvesztetten rohanni. A teleport varzslat ismeretvel a helyzet mr jval egyszerbb lesz, mindssze kell hagyni r mgiapontot. Minden szrny elpuszttsrt s a kldetsek teljestsrt is termszetesen tapasztalati pont (XP) jr...

 

Enroth vilga

 

Az els vros, New Sorpigal lesz. Innen gyorsan eljuthatsz a kvetkez helysznekre: Castle Ironfist, Mist, Bootleg Bay, Free Haven. Majd megltod, hirtelen annyi kldetst kapsz, hogy csak gyzzed teljesteni. Minden vrosban nzz be minden hzba, beszlgess az emberekkel, talld meg a ltszlag semmitmond szavak mgtt rejl informcikat (rdemes jegyzetelni). ltalban mindenhol van bank, kovcs (kln a vdfelszerelseknek s kln a fegyvereknek), templom, alkimista bolt s kocsma.

 

Utazs

 

A vrosok kztt utazs meglehetsen hosszadalmas dolog s gyalogosan szmos veszlyt is rejthet. Ezt elkerlend, mehetsz lval vagy hajval is. Az ”utazsi irodk” lelmezsedrl is gondoskodnak. Azonban ha mgis gyalog msz, induls eltt vsrolj be a helyi kocsmban, klnben elg zilltan fogsz megrkezni. Ha mg mindig nem tartod elg gyorsnak a haladsodat, szinte minden vrosban felvehetsz olyan NPC-ket, akik megrvidtik ezt az idt. Amikor mr nincs rjuk szksged, egyszeren kldd el ket, mert aranyat azrt nem rdemes rjuk ldozni. Ha mr az NPC-knl tartunk, most mondanm el gyorsan, hogy rengeteg karakter kzl lesz lehetsged vlasztani. Lesz kztk papn, keresked, mgus, st egyszer, unatkoz paraszt is. A legtbben pnzrt szegdnek melld s a zskmnybl is tbb-kevesebb rszt krnek. n nem vettem fel csak olyan karaktert, amelyik vagy jelentsen nvelte a ksrete idejn szerzett XP-t vagy a tallt arany mennyisgt. Ezek a karakterek nem srlnek, nem visznek semmit s kizrlag azt csinljk, amit k akarnak. Az NPC ablakba kerlnek az elveszett gyerekek, megmentend szzek, s az elkborolt herceg is…

 

 

Mgia

 

Minden fantasy jtkban kiemelked szerepet lvez a mgia, nem vletlenl. Valljuk be, valahol ez az, ami a leginkbb vonzz mindannyiunkat. Radsul a varzsl karakterek vitathatatlanul a legnlklzhetetlenebbek. A Might & Magic VI-ban valsggal elhalmoz bennnket, hiszen kilenc tpusban tizenegy-tizenegy varzslatot hasznlhatnak karaktereink.

Maga a varzsls rendkvl egyszer. Az aktv karakter hasznlhatja a quick spell-nek memorizlt varzslatt (S) vagy knyveit lapozgatva vlaszthat ms spellt is (C). Az hogy mikor mit rdemes alkalmazni, mindig a szitucitl fgg, hiszen vannak gygyt, vd s tmad varzslatok is. Nagyon rviden s lnyegre tren lerom nektek itt az sszes varzslatot, de az expert s master szint bnuszokat hely hinyban nem fogom tudni mindenhol rszletezni. Zrjelben jelltem a varzslat kltsgt is. (Rszletesen lsd a kziknyvben.)

 

A leveg (air) mgija

 

Wizard Eye (1).  Rendkvl hasznos varzslat, melynek segtsgvel az automap-on lthatod a rejtett kincseket (kk), ellenfeleket (piros) s titkos dolgokat.

Static Charge (0-2).  Elektromos, 2-6 sebzst okoz csapst mr egy clpontra.

Protection from Electricity (3). Vdelem az elektromos tmadsoktl.

Sparks (4). Elgg vletlenszer irnyba 3-7 elektromos gmbt l szt. Zsfolt teremben taln hatsos lehet. Sebzse 2 + a skill pontok szma. Elg gyenge.

Feather Fall (5). Piheknny talajfogst biztost, szval lehet leugrani a hegyoldalakrl s a repls hatsnak elmltval sem fognak karaktereid ppp zzdni. A leveg mgijnak szintje hatrozza meg, hogy mennyi ideig hat.

Shield (8). Felezi a tvolrl hat fegyverek (pl. nyilak) sebzst.

Lightning Bolt (10). Szzszzalkosan sebz spell. Sebzsnek rtke Sebzse 1-8 x skill pont.

Implosion (20). Egyetlen clpont krl ”megsznteti” a levegt, ami elg kros az egszsgre nzve. Sebzse 1x skill pont.

Fly (25). Repls. Kizrlag a klvilgban hasznlhat. A leveg mgijnak szintje hatrozza meg, hogy mennyi ideig hat. A Page Up gombbal lehet felszllni s az insert-tel pedig landolni.

Starburst (30). Az egyik legjobb tmadvarzslat, de csak a felsznen hasznlhat. Ellenfeleid garantltan gy fogjk rezni, hogy rjuk szakadt a csillagos g… Sebzse 20 + skill pont. A szinttl fggen 8-16 csillag ”hullst” idzheted el.

 

A tz (fire) varzslatai

 

Torch Light (1). Ez tulajdonkppen mgikus fklyafny, mely nveli a lttvolsgot a sttben. A varzsl szintjtl fggen vltozik az idtartama s a hatkonysga.

Flame Arrow (0-2). Tzes nyilat rept a clzott ellenflre. Sajnos csak 1-8-ig sebez, viszont egy mester szint varzsl ingyen lvi. Ms krds, hogy rg baj van, ha azon a szinten erre mg szksg van.

Protection from Fire (3). A party minden tagjnak tzvdelmt ersti a fire skill fggvnyben vltoz ideig s mrtkben.

Fire Bolt (4). Egy clpontra hasznlhat, nagyon olcs spell, mivel a sebzse 1-4 szorozva a varzsl tz elementlis tudsnak pontjaival, igen mretes sebzst is tud okozni (pldul 16 skill pontnl akr 48-64-et is). A magasabb szint mgusok radsul egyre gyorsabban is tudjk hasznlni.

Haste (5). Felgyorstja a karaktereket egy idre (szintn a skill fggvnye), azonban a party a turbzs hatsnak eloszlsakor legyengl hat rra. Dntsd el, megri-e.

Fireball (8). Varzsl tzlabda nlkl, elkpzelhetetlen. Errl a spellrl mindig a j reg Fizban fog az eszembe jutni… Ebben a programban is elg mretes sebzst lehet okozni a fireball hasznlatval, de mivel a gmb nem csak a clzott szrnyet, hanem krnyezett is sebzi, nem tl j kzvetlen kzelre alkalmazni, mert az ”oops” nem segt a meggett karaktereiden. A pusztt erejnek rtke egybknt 1-6 x skill pont.

Ring of Fire (10).  A party kr vont tzgyr az sszes kzelben lv szrnyet (s polgrt!) sebzi, akr falon s ajtn t is. Az ereje 6+a fire skill pontjainak szma. A hattvolsg s a felhasznlsnak sebessge a varzstud szintjtl fgg.

Fire Blast (15).  A party tekintetvel megegyez irnyba 3-7 tzlvedk indul a lgtrbe, ha hasznlod, ezrt kell vele kicsit gyakorolni. A sebzs 4 + 1-3 x skill pont. Szmolj, megri-e!

Meteor Shower (20). Durva, nagy hatalm varzslat, kizrlag a felsznen hasznlhat. Hatsra izz kvek hullanak az gbl, ezrt nem rdemes alatta bmszkodni. Alap szinten lass s viszonylag kevs meteor hullik, m egy mester varzsl tizenhat forr kvet hullajt ellenfeleire, melyek sebzse 8 + skill pontok szma. Kivlan kombinlhat a replssel!

Inferno (25). Lngokkal rasztja el a lthat szrnyek testt. Sebzse 12 + skill pontok szma, szval egsz mretes. A karaktereidet nem sebzi, s kizrlag a labirintusokban, azaz zrt helyen mkdik.

Incinerate (30). A leghatalmasabb erej tzvarzslat. Egy clpontra hoz igen mretes csapst, sztszaggatva testt, vagy legalbb annak egy rszt. Sebzse 15 + 1-15x skill pont, szval durva, mert tlag szz-ktszzat sebezhet. Viszont elg kltsges.

 

A vz (water) mgija

 

Awaken (1). Felbreszti az alv karaktereket lmukbl. Mgikus lmoknl a skill szintjtl fgg, hogy milyen rgen elszenderedett partyt tud maghoz trteni.

Cold Beam (0-2). Jeges, szzszzalkos, de csak 2-6 pontos sebzs.

Protection from Cold (3). Jgvdelem. :)))

Poison Spray (4). Meglehetsen kis sebzst okoz ez a mregfelh az eltted ll szrnyeknek, de mivel kzlk elg kevsnek lesz poison ellenllsa, taln megri. (Sosem hasznltam.)

Water Walk (5). Vzen jrs. Nagyon hasznos. A spell hatsnak idtartama a skill szintjtl fgg. Fontos, hogy minden huszadik vzen tlttt percrt spell pontot is vesztesz!

Ice Bolt (8). Biztosan sebz jgnyilat rept a gaz ellen szvbe, melynek sebzse 1-7 x skill pontok szma. A fireball mellett kezdetben ez a legjobban hasznlhat varzslat, mivel akinek tzvdelme van, ritkn brja a jeget.

Enchant Item (10). Norml trgyakat lehet vele megbvlni. A szinttl fggen egyre ersebb mgit pakolhatsz a gyrkbe, medlokba, fegyverekbe, stb. Ennek titkaira is csak a kvetkez szmban tudok kitrni.

Acid Burst (15). Savas tmads egyetlen clpontra. Szzszzalkos tallat, 9 + 1-9 x skill pont a sebzse. Nem rossz, csak drga.

Town Portal (20). Az egyik leghasznosabb vz mgia. Mkdse nagyban fgg a water magic skill szintjtl. Ha norml, akkor csak a felsznen, ha expert, akkor mr a labirintusokban is hasznlhat. Az utols vrosi forrshoz teleportl, aminek a kzelben voltl. Mesterszinten viszont brmelyik ltalad vlasztott (de elzleg mr legalbb egyszer megltogatott) vrosba.

Ice Blast (25). Jggmbt kldhetsz vszterhes tjra ezzel a varzslattal. A fagyot hoz goly a clban sztrobban, ht jeges szilnkot szrva az ellenfeleidre, melyek mindegyike 12 + 1-2 x skill pont sebzst okoz.

Lloyd's Beacon (30). Ezzel a varzslattal Te memorizlhatsz olyan helyeket (1-5), ahov bizonyos idn bell visszatrhetsz. Teht ugyanez a spell alkalmas a hely memorizlsra s a visszatrsre is. Vigyzat, a vz mgijban val jrtassgtl fgg idlimit is van!

 

A fld (earth) mgija

 

Stun (1).  Egyszeren htrbb lki a szrnyet.

Magic Arrow (0-2). Mgikus nyl, mely 3-8 sebzst okoz.

Protection from Magic (3). Mgikus tmadsok elleni fokozott vdelem.

Deadly Swarm (4). Dhdt mhraj tmad a szrnyekre, mely nem sebez ugyan sokat (1-3 x skill pont), viszont biztosan tall.

Stone Skin (5). A skill szintjtl fggen nveli az AC-t.

Blades (8). Prg, borotvales, mgikus pengt kld a clpontra. Ez aztn hatrozottan fizikai sebzs, szval a mgia vdelem mit sem segt az ldozaton. Sebzse 1-5 x skill pont.

Stone to Flesh (10). A kv vltoztatott karaktereket vltoztatja vissza hs-vr emberekk. Minl rgebben vlt kv a karakter, annl magasabb szint fld mgia szksges a ”felolds”-hoz.

Rock Blast (15).  Kbomba, melynek sebzse 1-8 x skill pont. Ha rossz helyen llsz, tged sem kml.

Turn to Stone (20). Ideiglenesen kv vltoztat egy lnyt. A ”szobor” azonban nem sebezhet, igaz, nem is tmad.

Death Blossom (25).  Hallt hoz sziklt zdthatsz ezzel az ellenfl nyakba, de csak szabadtren. Sebzse 20 + 1 x skill pont.

Mass Distortion (30). Megnveli a clzott lny slyt, aki ennek kvetkeztben sajt HP-jnek 25 %-t sebzdi + 2% x skill pont.

 

A llek (spirit) mgija

 

Spirit Arrow (0-1). Negatv energit lvell a clpont fel, aki 1-6-ot sebzdik.

Bless (2). A megldott karakter nagyobb esllyel tallja el a szrnyeket. Expert fokozattl az egsz partyra hat.

Healing Touch (3). A szinttl fggen 3-11 HP-t gygyt.

Lucky Day (4). Ideiglenesen jelentsen nveli a luck rtkt, mester fokozaton akr az sszes karakternek.

Remove Curse (5). Ha idejben hasznlod, helyrehozza a megtkozott karakterek lelki vilgt.

Guardian Angel (8). rangyalt idz, aki visszahoz a hallbl, m ennek ra is van. Egyszerbb jtkllst menteni.

Heroism (10). A karakterek sebzst nveli meg.

Turn Undead (15). Az lhalott szrnyeket megfutamodsra knyszerti.

Raise Dead (20). Feltmaszthatod halott karaktereidet. De vigyzat, idben kell hasznlnod, klnben mr csak a templomban segthetnek rajta!

Shared Life (25). Felettbb hasznos spell, mely sszegzi a karakterek letpontjait, majd egyenlen sztosztja azokat a karakterek kztt, megnvelve nmi bnusszal, ami a skill szintjnek fggvnye.

Resurrection (30). letre kelti a tkletesen elpuszttott karaktert, akinek a teste megsemmislt. Mkdse hasonl, mint a Raise Dead esetben.

 

Az elme (mind) mgija

 

Meditation (1). Ideiglenesen megnveli a vlasztott karakter (party) intellect s personality rtkt.

Remove Fear (2). Eloszlatja a flelmet. Idben hasznld!

Mind Blast (3). Mentlis sebzs, melynek rtke 5 + 1-2 x skill pont.

Precision (4). A vlasztott karakter (party) accuracy rtkt nveli ideiglenesen.

Cure Paralysis (5). Megsznteti a paralzist, ha idben alkalmazod.

Charm (8).  Elbvli a rd tmad szrnyet, aki ideiglenesen felhagy agresszv szndkaival. De a ”csoda” varzsa azonnal szerte foszlik, ha megtd t.

Mass Fear (10). A lttereden bell minden szrny rettegve meneklni kezd. lhalottakra nem hat s egyetlen sebzs mr trli a hatst.

Feeblemind (15). A clzott lny korltozott ideig nem kpes varzslatot hasznlni.

Cure Insanity (20). Gygytja a hlyesget!!! No comment.

Psychic Shock (25). Brutlis mentlis sebzst okoz varzslat. Sebzse 12 + 1-12 x skill pont.

Telekinesis (30). Trgyakat manipullhatsz ezzel a varzslattal, anlkl, hogy fiziklisan megrintend azokat. gy megszhatod az esetleges csapdk olykor hallos mret sebzst is.

 

A test (body) mgija

 

Cure Weakness (1). A legyenglt karakter testt szedi rncba.

First Aid (2). Elssegly, mely nagyon olcsn gygyt, de a skill szintjtl fggen legfeljebb 5-10 HP-t.

Protection from Poison (3). Viszonylagos vdelem a mrgezstl.

Harm (4). Mgikus sebzs. rtke 8 + 1-2 x skill pont.

Cure Wounds (5). Magasabb szint gygyt varzslat. Hatsa 5 + 2 x skill pont HP nvekeds.

Cure Poison (8). Mregtelents. Figyelj, ki ne csssz az idbl!

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!