Dracula II The Last Sanctuary
ismeretlen 2006.07.04. 20:29
A Dracula II The Last Sanctuary végigjátszása.
Dracula II The Last Sanctuary
Néhány szó a játék kezeléséről:
a játék csak egérrel játszató, ez lényegesen leegyszerűsíti a kezelést. A játék indításakor az intro-t követően ismerkedjünk meg a kezeléssel. A haladási irányt mindig nyíl jelzi, ha pl. zárt ajtó elé érsz a nyíl piros körben át van húzva.
Kettős fogaskerék jelzi, ha tárgyat kell használnod. Fogaskerékre mutató kéz jelzi, ha felvehető tárgyhoz érsz. A visszalépést -például az inventory képernyőről- visszafelé hajló nyíl jelzi. Az inventory képernyő kör elrendezésű, van egy külső félköre 6 ablakkal s egy teljes belső köre 20 ablakkal. Az a tárgy, amire mutatsz a kezeddel, megjelenik középen. Fel csak akkor veheted, ha szükség van rá az adott helyen. A külső félkörben lévő tárgyak mindig visszateendők oda, ezeket lehet belső körben lévő tárgyakkal kombinálni (pl. lőszer a pisztolyhoz, nyílvessző a nyílpuskához, gyufa, stb.). Ha tárgyat illesztesz a helyére, ezt csak akkor teheted meg, ha tárgy zöld körben jelenik meg. Ellenkező esetben nem oda való. Ha olyan tárgy kerül hatókörödbe, amit előtte megvizsgálhatsz, azt egy nagyító jelzi.
Tárolás: a főmenüben történik, s előny, hogy bármikor megteheted.(A főmenübe lépés a játékból az escape-pel történik.
S most nézzük a játék menetét:
1.,Az Udvar(1):
A ház udvarától indul a történet, első dologként, ha a házzal szembe állsz, fordulj jobbra s menj egyenesen a falhoz, hajtsd félre a bokor ágait és vedd fel a fali tábla közepéről az első reliefet. Fordulj meg s indulj visszafelé, de egy lépés után nézz jobbra, az első fa tövét megvizsgálva egy olajozóra bukkansz, vedd magadhoz. Menj a vízgyűjtő medencéhez, üres. Lépj bele és keresd meg a falán a második reliefet. Miután felvetted, menj a házba! Használd a belépéskor a nálad lévő kulcsot.
2.,A Ház(1): a hallba érkezel, kissé bizarr hangulat fogad. Menj fel a lépcsőn az emeletre s lépj be az ajtón. A szobába érkezve először vizsgáld meg a szemközti fiókos szekrényt. Látsz rajta 3 fém filmtároló dobozt Styx felirattal. A jobb szélsőt kinyitva vedd ki belőle kulcsot a filmvetítő géphez (ez egy tabletta formájú fehér korong középen bevágással), a gyufát és az orgona kottáját. Vizsgáld meg a falon lévő képet. Ha megfordítod, egy lapot találsz mögötte, a rajz egy szerkezetet mutat, vedd fel a lapot! Tovább a hajó-bőröndhöz: ebben találod a távcsövet és a gyertyatartót. Ezután menj az íróasztalhoz, a jobb oldali fiókja nyitható. Vedd ki belőle Dracula vörös noteszét (az inventoryban kinyithatod, lapozhatod), a hengeres kulcsot, az iránytűt és a gyertyát.
Menj a paraván mögé, a polc bal szélére tedd le a gyertyatartót. Az inventoryban kombináld össze a gyufát a gyertyával, s az immár égő gyertyával a gyertyatartóra téve azt, fény árad az öltözősarokban. Ekkor meglátod a falon felakasztva a kulcsot, aminek segítségével átmehetsz a másik szobába.
Belépve szemben meglátod a halott Jefferson Pibody-t, a temető őrt. Vizsgáld meg az övét, a rajta lógó kulcsra szükséged lesz. Miután felvetted a hátad mögött feltűnik Dracula egyik denevér-pofájú szörnye s az életed fogyását jelző piros csík jelenik meg a képernyő felső részén. Azonnal lépj az inventoryba, kombináld a pisztoly-lőszert a pisztollyal, fordulj az ajtó felé és lődd szét a zárat. Ezután beléphetsz, s lépj még egyet, majd azonnal megfordulva az ajtó mellett baloldalon lévő komódot told az ajtó elé. Fellélegezhetsz egy kis időre!
A szobában indulj a kandalló felé, utadat állja szék, amit a kör alakú ablak alá tehetsz. Majd vizsgáld meg a kandalló sötét zugát. Itt a harmadik relief s tőle jobbra a sarokba támasztva a piszkavas. Vedd fel mindkettőt. Ezután lépj fel a székre és törd ki a piszkavassal a bedeszkázott ablakot. Beárad a fény. Menj a szembefordított tükörhöz, fogd meg és tedd a fény elé. Ekkor már nyugodtan eltolhatod az ajtó elől a komódot s beengedheted a kicsikét. A ráirányuló fény mindent elvégez helyetted! Vedd fel a másik tükröt s vidd ki az első szobába, mert ott újabb denevér-pofájú vár a sorsára. A szobába csak egy lépést tegyél az ajtón át. Nézz a lábad elé körbe forogva, s leteheted a megfelelő helyre a második tükröt. Ő is megkapja a magáét! De kilépve a balkonra még nem múlt el a vész. Jobbra egy szörny és lent a hallban újabb kettő. Fordulj balra s menj gyorsan a balkon végéig, majd ugorj a csillárra. Ahogy lengsz rajt, a fény itt is „jótékonyan hat” mindhárom szörnyre. Leugorván a csillárról menj a bejárati ajtótól balra eső, bedeszkázott pinceajtóhoz. Törd szét a deszkákat a piszkavassal s menj be. Jobb oldalt megvizsgálva a faládákat, kettő mozgathatónak bizonyul. Az egyik mögött egy nagy fémvágó fogót vehetsz fel, a másik mögött a negyedik relief.
3.,Az Udvar(2): Menj az udvarra, s fordulj a jobb oldali motor felé, menj oda. Vizsgáld meg a tetejét, a lakatot és láncot levághatód a fogóval. Felnyitni csak akkor sikerül, ha bal oldali zsanért megolajozod. A felnyitás után a középső részbe illeszthető a kép mögül felvett rajz. A gép felső részén hat lyukat látsz, ide viszont csak négy reliefed van, s mindegyik alatt egy-egy, jobbra-balra forgatható kapcsolóval. A feladat: helyére tenni a négy reliefet és beállítani a kapcsolókat. (A reliefek úgy vannak sorban az inventoryban, hogy a pisztolytól lefelé 1-2-3-4.
Tehát: 1. Relief: a bal alsó lyukba;
2. Relief: fel, középre;
3. Relief: bal felső sarokba;
4. Relief: a jobb alsó lyukba.
A gombok beállítása: Bal alsó: felfelé mutató háromszög.
Felső középső: lefelé mutató háromszög.
Jobb alsó: áthúzott, lefelé mutató háromszög.
Bal felső: áthúzott, felfelé mutató háromszög.
Ezután a motor előlapján lévő kapcsolót aktiválva kinyithatod a pincében lévő elektromos vasajtót. Menj vissza a pincébe és belépve az ajtón máris a csatornába jutsz.
4., A Csatorna(1):
Fordulj balra s menj át a hídon, haladj el a bal oldali rácsos beugró mellett s menj fel a falból kiálló létravasakon. Visszajutsz az elmegyógyintézet udvarára.
5.,Asylum -elmegyógyintézet-(1):
Belépve az ajtón, Billel találod szembe magad - Ő Dr. Seward asszisztense -. Beszélj vele. A diskurzust követően lépj be Dr. Seward irodájába s beszélgess el Vele és Minával. Megkapod Tőlük a kulcsot, mellyel beléphetsz az előszobában az íróasztal melletti ajtón. Ismét a csatornába jutottál.
6.,A Csatorna (2):
Menj be a jobb oldali 2. Járatba s vedd fel legelőbb is a jobb oldali falon felakasztott kötelet. Ehhez tanácsos minden lépés után körbe forogva körülnézned.
Továbbhaladva elérsz egy kapcsolótáblához. Fordulj neki háttal és a szemközti fal tövébe letéve, találsz egy forgattyús kereket. Vedd fel!
Menj tovább a víztározóig. Kombináld össze az inventoryban a kötelet és kereket. Ezt átdobva áthúzhatod a létrát, amin átjutsz a túloldalra. Nyisd ki az ott található szerelő-ládát, vedd magadhoz a villáskulcsot. Menj vissza a kapcsolótáblához, megint fordíts neki hátat és a falon húzódó csőről a villáskulccsal szereld le a másik forgattyús kereket. Ezzel visszamenve a víztározóhoz, állj meg a létra közepén, és a kereket helyezd a lyukba. A villáskulccsal húzd meg és forgasd el. Leereszti a vizet. Átmenve fel veheted a létrát és ereszd le a víztározóba. Menj le rajta.
Ott fogd meg újra és vidd a másik oldalra, ahol a sarokba támasztva felmászhatsz rajta. Mássz ki a csatornakijáraton.
7.,A Highgate-i temető(1): A nagykapuval szembe jutottál ki. Fordulj a kapunak háttal és indulj el balra, majd a sarok után megint balra. Itt a következő sarok előtt megtalálod a temető falán (a sírok felőli oldalon) a létrát. A lakatot a nálad lévő kulcs nyitja. Vedd fel a létrát és menj vissza a csatorna kijárathoz. Fordulj jobbra s menj addig, míg el nem érsz ahhoz a síremlékhez, melyen fent két farkas szobra áll. Támaszd a falához a létrát és mássz fel. A tetején találsz egy táskát, vedd ki belőle a keresztet és a karót. Ahogy leérsz Pibody-val találkozol, kicsit zavart. Amikor megtámad vedd elő a keresztet. Ez megteszi a hatását, belezuhan az általa ásott sírba és az utána zuhanó sírkő agyonüti. Menj hozzá s döfd bele a karót! Ezután vizsgáld meg, vedd magadhoz a zsebóráját és a noteszét. Menj vissza a farkasos síremlék tetejére. Vedd elő az iránytűt és fordulj Észak-Nyugat-i irányba (NW). Használd Pibody óráját, majd a távcsövet. Láthatod majd, hogyan nyitja ki Dracula azt a síremléket, ahol távozhatsz a temetőből.
Menj le és kövesd. Menj a csatorna lejáróhoz és lépj a magas fa melletti sírbolthoz. A jobb oldali szobor szemével aktiváld a kapcsolót. Ekkor egy intro-t láthatsz majd.
Ébredés a temetőben nappal.
8.,Asylum -elmegyógyintézet- (2): Menj Dr. Seward irodájába. A kandalló fölötti kép egy széfet rejt.
A széf nyitó kódja: bal felső gomb: 8
jobb felső gomb: 3
bal alsó gomb: 4
jobb alsó gomb:6.
A kinyitott széfből vedd fel a Hopkins aktájában lévő kulcsot (ez nyitja majd Hopkins celláját), Dr. Seward barátjának noteszét, a fotó negatívot, a sárkány karkötőt (Dragon ring) és a viasz hang-tekercset. A kávézó asztal és az ablak között földön megtalálod Mina karikagyűrűjét, vedd fel azt is.
Menj az íróasztalhoz, a gramofonon lévő hang-tekercset vedd le, és a tedd a dobozba, majd játszd le rajta a saját - a széfből kivett - tekercsedet. Ezt követően menj ki és a rácsos ablakos ajtón belépve, a lépcsőn lemehetsz a cellákhoz.
9.,A Cellák(1):
Menj az előtérben lévő íróasztalhoz és vedd fel a kévés pohár mellett lévő kockacukrot. Kombináld a gyufásdobozzal, s a rászálló legyet ejtsd fogságba. (Az asztali fiók még nem nyílik!) Menj fel a lépcsőn a 3. cellához. A kukucskáló ablakon benézve láthatod, ez Hopkins cellája. A nálad lévő kulccsal bemehetsz. Beszélj Hopkins-szal és add neki a mokkacukrot.
Ezután menj ki s fordulj jobbra, menj a raktárba. Itt van a vámpírrá változott Bill. Vágd fejbe a kereszttel. Lerogyik a székbe, összekötözöd a lábát. Majd még egyszer verd fejbe a kereszttel. Ekkor leveheted az övéről az előtérbeli íróasztal kulcsát. Menj ki az előtérbe s nyisd ki a fiókot, vedd ki belőle az injekciós fecskendőt. Térj vissza a raktárba és vegyél vért Bill jobb karjából.
A vérmintát vidd a felnyitható ajtós szekreterhez. Öntsd a zöld palackod tartalmát a
lombikba s keverd hozzá Bill vérét. Ezután az üres üveget illeszd a spirális csővezeték alá. Ekkor megjelenik a képernyő jobb oldalán egy hőmérő, a szükséges hevítés hőfokát mérheted rajta. A Bunsen-égő két oldalára klikkelve jobb oldalt +-jelet, bal oldalán - -jelet láthatsz. A + -jellel emeld a hőfokot 30°-ig, ekkor klikkelj egyet a - jelre. Ekkor beáll a 35°-os hőmérséklet és a lombikban lévő anyag felforr. A párlatot felfogja a zöld palack. Vedd magadhoz az üveget. Kombináld a benne lévő folyadékot a pisztollyal. Menj vissza Hopkins cellájába. A jobb oldalt megjelenő pisztoly-ikonra klikkelve egy intro-t láthatsz, mely eredményeképpen Hopkins neked adja szemüvegét. Ez a vámpír-szemüveg.
10.,Dr. Seward irodája:
Menj vissza az emeleten Dr.Seward irodájába s telefonon Draculával beszélhetsz. Ismét menj a pincébe, Hopkins is és Bill is eltűnt!
A raktár bal sarkában megtalálod a pincelejárót, menj le.
11.,Csatorna(3):
Indulj el egyenesen ameddig el tudsz menni, ekkor vedd fel a vámpír-szemüveget, ezzel láthatóvá válnak a vámpír-lábnyomok. Kövesd őket. A szennyvíztisztítóba érsz, menj a keverő közepéhez és vizsgáld meg a bal oldali kapcsolótáblát. Kapcsold fel a bal oldali kapcsolót. A gép beindul és felvisz. Itt vár rád a vámpírrá lett Bill. Gyorsan vedd fel a vámpír-szemüveget, ezzel láthatóvá válik Billen az egyetlen sebezhető pont a vérfolt a ruháján(a szívtájékon). Kézbe véve a pisztolyt, lődd le! Menj a középpont körül a másik folyosóra. Haladj végig. Az ajtó zárva. Nyisd ki a mellette lévő kapcsolótáblát. Vedd kézbe a hengeres kulcsot és illeszd a zárba. Ekkor felül a 2 [] [] 1 3 4 kód jelenik meg. Húzd ki a hengerzárból a biztosítót. Visszalépve az inventoryban beállítható a nyitó kód a kulcson. A számok alatt megjelenő + és - jellel. Ez a következő: 3582. Kombináld össze a biztosítót a hengerzárral és illeszd a helyére, ekkor kinyílik a vasajtó. Vedd ki a kulcsot és lépj be az ajtón. A lépcsőn fel.
12., A moziterem(1):
Menj a mozigéphez s tedd bele a fehér tablettaszerű érmét. Nézd meg a filmet.
Menj a vászonhoz s fordulj előtte balra, fel a lépcsőn. Állj az orgonával szembe s tedd a jobb szélére a kottát. Ismét egy bejátszást nézhetsz meg.
Ébredés.
13.,Dracula szobája:
Az elvett pisztolyt az ágy előtt a földön találod meg. Menj ki a jobb oldalsó ajtón és balra fordulva máris elő a szemüveggel majd a pisztollyal (mint korábban Bill esetében a szennyvíztisztítóban) intézd el a vámpírt. Intro.
14.,A Műterem:
Tarts balra a műterembe. Keresd meg a felvevőgéppel szemben a kapcsolószekrényt (a zöld sárkányölő-szobor mellett). Nyisd ki. Kapcsold be. A hátad mögött Dracula jelenik meg. Vedd ki a sárkány-szoborból a kardot és adj vele Draculának. Kiderül a bejátszásból, hogy egy gép. Vágd el a falon lévő kötelet és a lezuhanó súly felemel. Menj a korláton balra s vedd fel a kötelet a vasmacskával és a tekerő-kart. Mássz fel a létrán. Ha felérsz, fordulj háttal a falnak, nézz le. Illeszd be az oszlopon lévő oldalsó lyukba a tekerő-kart, forgasd el. Megint egy filmbejátszás.
Megint menj balra, megint egy kötelet kell elvágnod és a lezuhanó vas traverzen felmehetsz a szellőző-csatornába.
15.,A Szellőző-csatorna:
Menj jobbra és a kard segítségével állítsd le a forgó ventillátort. Mássz át felette. Fordulj balra majd jobbra. Vedd fel a lejárati rácsból a kulcsot. Fordulj vissza, menj a túlsó oldalra, a kulcs segítségével ki tudod nyitni a lejáratot. Alattad áll a Dracula-gép. Dobd rá a vasmacskát és a felszabadított ventillátor felhúzza, majd ledarálja. Mássz le és vizsgáld meg a roncsot: a mellkasán egy szelencében egy hangvilla. Vedd fel. A jobb keze lecsavarható és a mutató ujja kinyitható. Abban van a lift kulcsa. Menj a lifthez, helyére téve a kulcsot most már beindul.
16.,A Moziterem(2):
Visszaérsz a moziterembe. Itt ül Dr. Seward a vetítővászon előtt. Add neki a pisztolyt s nézd meg a bejátszást.
Ezután menj az orgonához, vizsgáld meg a vámpír-szemüveggel. Az egyik síp kapcsolható. Ekkor az orgona lesüllyed és feltárul a mögötte lévő ajtó.
Bejátszás.
Menj be az ajtón.
17.,Csatorna(4):
Szállj be a csónakba, indulj el.
Bejátszás.
Kiszállva haladj előre, majd balra fordulva újabb zárt ajtót találsz. Nyitása azonos módon, mint a 7.,Csatorna(3)-esetben.
De: itt a megjelenő felső számsor-kód: 4 3 [] 2 1 [].
A nyitó kód pedig: 8462.
Bemehetsz az ajtón.
18.,A Pince(2):
Vedd fel a jobb oldalon lévő ronggyal letakart ládákat.
19.,A Ház(2):
Menj be a házba, s a ládákat tedd le közvetlenül bal oldalt a lépcsőfeljáró alá(3 db láda). Vizsgáld meg, a benne lévő tárgyakat vedd fel! Ezek: kalapács, olló, szekerce.
Menj fel az emeletre, az első szobába. A kalapáccsal széttörheted az íróasztalt, a deszkáit vedd magadhoz. Menj a másik szobába (oda, ahol Pibodyval először találkoztál), lépj az ablakhoz, és az ollóval vágd le a függönyt. Jobbra lesz melletted, vedd fel. Menj vissza a földszintre, lépj a pincebejárat mellett az üres ládákhoz, amit az előbb tettél le. Tedd le a tárgyakat: a hozzád legközelebbi ládába a függönyt;
a jobb felső ládába a léceket.
Menj be pincébe.
20.,A Pince (3):
Ahogy belépsz, jobb kézre egy koporsót látsz (vörös), törd össze a szekercével. A deszkáit vedd fel. Menj újra a hallba.
21.,A Ház(hall)(3):
Tedd a harmadik üres ládába a koporsó deszkáit. Kombináld a gyertyát a gyufával, majd az inventoryból kilépve gyújtsd meg a ládákat a gyertya segítségével.
Bejátszás.
Kövesd Draculát a pincébe.
22.,A Pince(4):
Dracula a szemközti ajtón távozott. Lépj ide s a mellett lévő bal oldali fal mélyedésbe megtalálod az ajtó kulcsát. Vedd fel s nyisd ki az ajtót. Lépj be.
23.,A Víztározó:
Ahogy belépsz tárolj.
Lépj egyet előre - de még ne a vízbe! -. Fordulj meg és nyisd meg a vizet leeresztő kereket az ajtó bal oldalán. Ezzel lényegesen csökken a vízszint.
Ugorj be a vízbe.(Azért kellett tárolni, mert az itteni szakaszon nem hibázhatsz, annyira kevés a levegőd, s rövid az idő.)
Bukj le, fordulj balra és ússz a medence alján lévő ládákhoz, told félre őket, tekerd el a kereket. Gyorsan ússz fel, mindig a bal oldalsó-felső kifolyó felé tartva (figyeld, hol jelenik meg a nyíl, csak akkor úszhatsz).
Ismét a csatornába jutsz.
24.,A Csatorna(5):
Menj előre s fel a csatorna kijárón.
25.,Asylum -elmegyógyintézet-:
Az udvaron érkezel a felszínre, menj be az épületbe s irány a pince-szint. Menj fel a cellák felé és be a raktárba. Jobb oldalt van egy szekrény, amit eddig nem tudtál kinyitni, de most már nálad van a kulcsa. Nyisd ki és lépj be a labor-szobába.
26.,A Laboratórium:
Először az alsó részt vizsgáld meg, húzd el a függönyt. Tedd az inventoryban lévő fotó-negatívot a nagyítógép alá s kapcsold le a villanyt. A jobb oldalt felállított fekete mappából vegyél elő fotópapírt s tedd a nagyítógép alatti tepsibe. Kapcsold be a nagyítót. Elkészíti a negatívról a nagyítást, ha kész, tedd át a jobb oldali tepsibe. Amint kész, megvizsgálhatod a képet: három műszer látható rajta (a függöny feletti asztalon lévő VLS - vámpír-helymeghatározó - készülék elemei). Az egyik mutatója a 8-ason, a másiké a 7-esen, és a harmadiké pedig a 4-esen áll. Lépj ki innen s vizsgálódj az asztal tetején.
Először is fel veheted a bal oldalt lévő lapot, meghallgatva a hasznos tanácsokat.
Ez a VLS, a vámpír-helymeghatározó készülék.
Összeszerelése a következő:
1., Tedd felülre a patkó alakú rezisztort (állítsd be rajta a műszert 8-asra).
2.,Tedd be az elektrolízis-csövet középre ( állítsd a műszerét a 4-esre).
3., Illeszd be a rhesotat-műszert és a toló-potméterét(állítsd a potmétert a 7-esre).
Vedd le a rezisztor tetejét, és ha letetted cseréld ki az inventoryban nálad lévő hangvillára. Csukd be a VLS ajtaját, szereld le róla a meghajtókart. Mindkettőt külön-külön teheted az inventoryba (későbbi használatuk majd együtt lesz).
Ismét vedd az irányt a szoba bal hátsó sarkában lévő lejárón át a csatornába.
27.,A Csatorna(6):
Minkét irányba patkányok állják el az utadat. Jobb semmiképp nem tudsz menni, marad az előre vezető út. Itt kell használnod a VLS-t. A tekerőkarral helyezd áram alá a VLS-t. Lépj bele a műszerbe s tekerd fel a jobb oldalsó műszer alatti gombbal 10-esre a mutatót.
Állj kibocsátásra (a legalsó két gomb közül a jobb oldali a kibocsátás, a bal oldali a fogadás). Tekerd a műszert addig, amíg a bal oldali 7-est nem mutat. Ez jelzi a patkányok vámpír-energia kibocsátását, amit semlegesítened kell.
Állítsd a jobb oldali mutatót 7-esre és kibocsátásra ismét. Klikkelj a patkányokra. Szabad lesz az utad.
Haladj tovább, újra a szennyvíztisztítóba érkezel. Megint menj a kapcsolótáblához, tedd bele azt a kulcsot, aminek nincs tolla. Hallod, ahogy leesik. Ezután már aktivizálhatod a jobb oldali kart. A gép elfordul. Menj tovább. Eljutsz egy víztározóhoz. Ha helyben visszafordulsz, bal oldalt találsz egy csomó deszkát, ezeket kell a mélység fölé illesztened, hogy átmehess.
Átérve már fel tudsz menni a temetőbe - felfelé nézve -.
28.,A Highgate-i temető(2):
A feladat: három gargoyles-t kell megkeresned és semlegesítened, csak akkor nyílik ki Dracula sírboltjának ajtaja (most ugyanis hiába próbálod majd, a korábbi szem-kapcsolós módszerrel kinyitni).
Mindehhez az VLS nyújt majd segítséget!
Menj a nagykapuhoz, fordulj balra. Ha megállsz középtájon s jobbra nézel, megpillantod a falon a kis fekete táblákat. Vizsgáld meg a középsőt. Ez Bram Stoker köszönet nyilvánító táblája Szent Györgynek. Nyisd fel, vedd ki belőle a Sárkány ring-et és Pibody noteszének lapját.
Most indulj a gargoyles-eket megkeresni.
Állj a VLS-e
|