hegepeti
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ennyi az id:
 
Stronghold Crusader
 
Vgigjtszsok
Vgigjtszsok : Bg2 throne of Bhaal Gaming guide

Bg2 throne of Bhaal Gaming guide

ismeretlen  2006.07.04. 19:55

A Bg2... Gaming guidja.

BG2: Throne of Bhaal Gaming Guide

 

Bevezets

 

Vgs kalandjaink kezdetn magnyosan llunk a hatalmas kszobrokkal szemben. Sokig azonban nem lustlkodhatunk, mivel egyik fltestvrnk megrkezik, s feltett szndka, hogy eltesz minket lb all. Igazbl nem jelent tl nagy veszlyt, knnyedn le lehet csapni. Az j helyszn atynk, Bhaal egyik kedvenc helye volt. Itt tallkozunk Sarevokkal, aki mindenron vissza szeretne trni az letbe, de ehhez szksge van egy darabra az letenerginkbl. Legynk nagylelkek, neknk nem kerl semmibe, meg jra lhet. Hlbl felajnlja szolglatait, amit javaslom, hogy fogadjunk is el. Kivl harcos, s eskjhez hven hsgesen fog szolglni minket. Ezutn idzzk meg azoknak a szellemt, akikkel szvesen elindulnnk erre az utols nagy kalandra. Ajnlatos mg egy j harcost (Minsc, Korgan) bevlasztanunk a csapatba, mivel kemny csatk el nznk. Szksgnk lesz mg egy j papra (Viconia), egy tolvajra (Jan), valamint kt komoly mgusra (Edwin, Nalia, Imoen). Nem kell attl tartanunk, hogy a gonosz belltottsg karakterek miatt brmi htrnyt szenvednk, s radsul mg a csapatbl sem vlnak ki, amennyiben tl sok jt tennnk. A zsebdimenziban futhatunk ssze Bhaal inasval, Cespenarral, aki a varzstrgyaink tovbbfejlesztsrt lesz felels. rdemes t idnknt megltogatni, a legjobb fegyverek s pnclok az keze (mancsa) all kerlnek ki.

A ltskon tovbbi ajtkat tallunk, melyek kzl jelen pillanatban csak egy ll nyitva. Menjnk be, majd ljnk meg minden megidzett lnyt. Ezutn mr nincs akadlya, hogy elhagyjuk ezt az eltkozott helyet. A kijraton keresztllpve egy ostrom alatt lv vros kells kzepn talljuk magunkat.

 

Saradush

 

Vdjk meg magunkat a rnk tmad katonktl, majd nzznk kicsit krl. A bejrattl nem messze egy kisfi gyszolja az apjt, akit ppen abban a pillanatban tertett le a tzes katapult. Krjk meg a csapatunk gygytjt, hogy tmassza fel az apt. Kis kalandoz trsulatunk sajnos elgg le van gatysodva, ezrt gyorsan felszerelseket kell szereznnk, ha hossztvon letben szeretnnk maradni. Keressk meg Lazarust (Arcana Archives), a mgust, aki az ellopott varzsknyvt szeretn visszaszerezni. Vizsgljuk meg a hznak az ablakt, majd vonjuk krdre az odbb beszlget utcagyerekeket. 5 aranyrt beismerik, hogy utastsra cselekedtek, s a felbujt nem ms, mint a kocsmban lebzsel tolvaj. A szlhmos a bizonytkok hatsra beismeri a bnssgt, de csak akkor hajland visszaadni a knyvet, ha megkapja a hn htott teleport-tekercst. ssk nylbe a csert, (csak rajtunk mlik, hogy figyelmeztetjk-e a varzslat veszlyeire), majd vsroljunk be a mgusnl. Nzznk be a fhadiszllsra (Militia Headquarters). Itt ppen hallra tltk az egyik fiatal rt rulsrt. Beszljnk a fejvel, majd ltogassuk meg a grfnt (Countess Santele’s Home), akinek a fia rejtlyes krlmnyek kztt eltnt. A hlgy elmondja, hogy a fiatal katona rtatlan, csak azrt vdolta meg, mert a keresked (Kiser) megzsarolta. Tegyk tiszteletnket a ficknl (Kiser’s Home), aki azzal a hihetetlen trtnettel ll el, hogy az igazi rul Errand, a vrost vdk leghatalmasabb varzslja. Nincs mit tenni, ellenriznnk kell ezt a verzit is. Errand ppen a falakon tartzkodik, s minden erejvel azon van, hogy meglltsa az ostromlkat. A mgus a varzserejvel megtallta a fit Kiser hzban. Most mr csak le kell rendezni a fickt s a haverjait. A hz tbb helyen csapdt rejt, gy nem rt, ha a tolvaj ellenrzi a gyans sarkokat. Miutn kiszabadtottuk a rabot, trjnk vissza a grfnhz, s zsebeljk be a jutalmat. Tanuljuk be valamelyik mgusunkkal a Horror varzslatot, s alkalmazzuk azt a fogadban tnferg Bhaalspawnon. A flelem hatsra ismt mkdsbe lp a teleportl kpessge, mi pedig gazdagabbak lesznk nhny tapasztalati ponttal.    

 

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dobozba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hogyan lpjnk gyorsan szintet?

Megidzett trsaink hatalma sajnos hagy nmi kvnnivalt maga utn, ezrt ajnlok egy mdszert, mellyel gyorsan, s veszlytelenl begyjthetnk risi mennyisg tapasztalati pontot. Minden egyes varzstekercs megtanulsa utn a csapat tapasztalati pontokat kap (kilences szint tekercs=9000 EXP). Vegyk meg az sszes varzstekercset, amit csak tallunk, majd tanuljuk meg ket egyenknt. A ToB szerencsre rendelkezik azzal a tulajdonsggal, a mr ismert varzslatokat kpesek vagyunk kitrlni a knyvbl. Ezzel a mdszerrel az egsz trsasg egszen gyorsan fejldhet nhny szintet.

 

 Az t a fellegvrba a csatornkon keresztl vezet. Ide tbbflekppen is bejuthatunk. (A csatornakulcs a katonk barakkjban tallhat egy ldban.) Krnykezzk meg a fogadban portyz kurtiznokat, majd ksrjk el ket a trzshelykre. Ne lepdjnk meg azon, ha megtmadnak, ezek igazbl vmprok, csak mg nem tudjk, kivel llnak szemben. Ezen a szinten be kell gyjtennk a nyughatatlan llek koponyjt s a rozsds amulettjt, el kell vinnnk a nyughelyre (egy pad, ahov be kell pakolni a trgyakat). Ezutn mr csak szentelt vizet (a templomban tallunk) kell szrnunk a maradvnyokra, s mehetnk is tovbb. A kvetkez szint mr jval nehezebb, Gromir jrreit nem lehet kikerlni, gyorsan vgezni kell velk. A trnterembe vezet ton mg belebotlunk egy kisebb csapatba, de minket nem llthat meg senki. Az rlt ork kapitny nem hallgat a j szra, ezrt gyorsan csapjuk le, s ne hagyjuk veszendbe menni a varzstrgyait sem.  A harc utn megjelenik Melissa, s elmondja, hol rdemes folytatnunk a kutatst. Hasznljuk a zsebdimenzi teleportot (ez az ikon a klnleges kpessgeknl tallhat), majd nzznk szt a nagyvilgban.

 

Yaga Shura

 

Az t legersebb Bhaalspawn egyike. Azt - gondolom - mondanom sem kell, hogy mind az tt el kell intznnk (az elsvel mr vgeztnk is a jtk elejn). Yaga-Shura a vrost ostroml tzrisok vezetje, s jelen pillanatban teljessggel srthetetlen. Elszr meg kell fejtennk srthetetlensgnek titkt, majd valahogy semlegestennk kell azt. Az erdben mentsk meg a kereskedt a fosztogat katonktl, majd vegyk be magunkat a rejtlyes mocsarakba. A romos templom bejrata eltt Gorion nevelapnk kpben gonosz lidrc llja az utunkat, aki dmonok egsz seregt idzi meg ellennk. A templomban mr egy fokkal nyugalmasabb a helyzet, st, a vn banya mg a segtsgt is felajnlja Yaga Shura ellen. Nincs ms dolgunk, mint megszerezni az ris szvt, valamint visszalopni a banya eltulajdontott szvt. Csak ezutn tudjuk megsebezni az ostroml sereg vezetjt. A tzrisok fhadiszllsa a hegyek kztt tallhat, s meglehetsen nehz oda bejutni. A barlangban a tovbbjutshoz meg kell szereznnk ngy varzskvet, csak ezekkel tudjuk semlegesteni az utunkat ll energiamezt. A bels teremben lesz mg nhny csata, de nem vszes. Itt talljuk meg a tzoltron Yaga Shura halott szvt (Yaga Shura’s Heart). A hatalmas ajtkat csak gy tudjuk kinyitni, ha legalbb 22-es (tzris) ervel rendelkeznk. A falhoz lncolva tallunk egy foglyot, aki a szabadsgrt cserbe informcikat ad a palotrl. A banya szvt (Nyalee’s Heart) az gy alatt talljuk meg, mindenflekppen vegyk magunkhoz. A kt szvvel felfegyverkezve trjnk vissza a boszorknyhoz a mocsrba, aki a ritul elvgzse utn azonnal neknk tmad.

 

Amennyiben befejezetlen gynk van Saradush-ban, de vigyk mg vissza a kt szvet, mert a ceremnia elvgzse utn erre mr tbb nem lesz lehetsgnk.

 

A csata Yaga Shurval (Siege Camp) az alacsonyabb szint kalandoz csapatoknak meglehetsen nehz lesz. Az ris megidz nhny csatamgust s harcost, akik az oldaln szllnak be a kzdelemre. Tegynk mi is gy, megidzett lnyekkel sokkal gyorsabban, s fknt ldozatok nlkl gyzhetnk. Melissa ismt megjelenik a sznen, s ellt a tovbbjutshoz szksges informcikkal. Megjelli a trkpnkn utunk kvetkez llomst, Amkethrant.

A msodik Bhaalspawn halla utn ismt visszakerlnk a Pokolba, ahol jabb prbattel vr minket. Gonosz nnkkel, s annak segtivel kell megkzdennk.

 

Amkethran

 

Az t Amkethranban meglehetsen rzsnak bizonyul. A sivatag egyetlen ozist a katonasg megszllta, akiket csak egyetlen dolog rdekel, a fejnkre kitztt 100000 arany vrdj. Nincs mit tennnk, le kell csapnunk mindenkit. Amkethranban keressk meg a szerzetesek fhadiszllst, s beszljnk a vezetjkkel, Balthazarral. Kt jabb Bhaalspawn rejtekhelyt tudjuk meg tle, ezt azonnal be is jelli a trkpnkn. A vrosban szabadon mozoghatunk, de a monostorba tilos belpnnk. Az idegen zsoldosok elleptk a telepls utcit. Ezek a faragatlan fickk mg az l fba is kpesek belektni. A polgrmester lnya is bajba kerlt, mivel pnzt lopott a katonktl az hezk megsegtsre. A rgtntl brsg azonnal ki akarja vgezni, amit persze meg kell akadlyoznunk. A helyi pap is sszetzsbe kerl a gonosz szerzetesekkel, mivel fel meri emelni a szavt a megszllk ellen. Segtsnk neki a harcban (a kardra rklikkelve megtmadhatjuk a semleges monkot). A fogadban Marlow, a sikeres keresked kri a segtsgnket. Az gy horderejre jellemz, hogy csak a hzban hajland azt elmondani. Oda csak gy juthatunk el, ha a lakhzak egyikn keresztl felmegynk a padlsra, majd a ltrkon t a sziklatetn ll hzakig. Marlow flelme rthet, hiszen egy lhalott varzsl ldzi vek ta. Ellopta a lnya lelkt, s befszkelte magt a vros temetjbe. A szerzetesek lezrtk a kriptkat, de Marlow lefizette a strzst, aki elfordtja a fejt, mg besurranunk. A lich nem tnik ellensgesnek, csak Marlow lelkt akarja egy rgi adssg fejbe. Menjnk vissza a kereskedhz, s beszljk r, hogy a lnya rdekben jobb, ha szembenz a sorsval. Amint a lny lelkt tartalmaz urna a keznkben van, avatkozzunk kzbe, s tmadjuk meg a gonosz lich-t. Megidz ugyan nhny segtt, de a csapatunkkal szemben semmi eslye. A helyi csempszbanda sem jn ki tl jl a szerzetesekkel. Ltogatsunkkor ppen le akarjk tartztatni a vezetjket, amit nem engedhetnk. Kapjuk el a csuhsokat, majd krdezzk ki a csempszeket a vrosban foly esemnyekrl. Az egyik hzban rgi ismersbe botlunk. Lazarus, a mgus p brrel szta meg Saradush lerohanst, s most itt rulja varzslatos portkjt. Vele egy szobban tallhatjuk a gnm kovcsmestert, aki az egyik legfurcsbb varzstrgyat kpes elkszteni szmunkra.

 

Dobozba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Easter Egg!!!

A gnm kovcs s a fmpantallk!

A vrosban tartzkod gnm kovcsnak hrom trgyat kell elvinnnk. Az elst (Gold Pantaloons) mg a trilgia kezdetn a Friendly Arm Innben kaptuk meg az eredeti Baldur’s Gate-ben. A msodikat (Silver Pantaloons) a Shadows of Amnban kapjuk meg, a ficktl, akit lve eltemettek a kriptban. A harmadik alkotelem (Bronze Pantalettes) Abazigal barlangjban lett elrejtve, s csak gy tudjuk megszerezni, ha a kv vltoztatott kalandoz csapatot kldjk el megszerezni a beholder szemt. A hrom trgybl a gnm kovcs egy remekbeszabott pnclt, s a hozzval fegyvert kszti el. Azt - gondolom - mondanom sem kell, hogy ez a pncl a legjobb az egsz jtkban, s radsul, ha radjuk valamelyik karakternkre, akkor annak a kinzete tvltozik adamantite glemm.

 

Egyelre nincs ms dolgunk a vrosban, menjnk, s csapjunk szt a stt elfek kztt.

 

Sendai

Nzznk szt a favg kunyhjban, s nyugodtan fosszuk ki, mr biztosan nem fog reklamlni rte. Kutassuk t a srokat, majd ezutn krdezzk ki a kunyh eltt ll favgt. Krdezznk r a felesge hallra, s ne engedjk lerzni magunkat. Kis id mlva megunja, s lefoszlik rla az illzi, amelyet a drow elf mgusok raktak r. A stt tndk mgia-ellenllsa meglehetsen nagy, gy varzslatokkal nem sokat rnk velk szemben. A kapitnyuk halla utn megjelenik a barlang rejtett bejrata. Szmtsunk egyre ersd ellenllsra, a drow-k mindenron meg akarjk akadlyozni, hogy eljussunk a vezrkhz. A kt zrt ajtt a drow kensai (Thelynn’ss) ltal birtokolt kulcs nyitja. Brmelyik utat vlaszthatjuk, az egyiken rabszolgk egsz serege llja az utunkat (amg nem ljk meg a Slavemastert, addig folyamatosan j foglyok jelennek meg), a msikon meg pkok hordja rohanja le csapatunkat (vigyzzunk, mert az egsz barlang hlcsapdval van tele). A pkok knnyebben leverhetk, de a rabszolgk sokkal tbb tapasztalati pontot jelentenek. A kvetkez tjrn csak gy tudunk keresztljutni, ha megszerezzk a lich-tl a drow varzskvet (Drow Wardstone). Ezutn a drow fpapn prbl meglltani, mondanom sem kell, kevs sikerrel. A kvetkez akadlyt a drow fkapitny jelenti, akivel szemlyesen kell megkzdennk az arnban. A verseny brja, Spectator, a beholder, amely rgi ismersnk a BG2-bl. Sendai eltt az utols akadly nhny mind flayer, akik rendkvl veszlyesek. Javaslom, hogy adjuk a legjobb harcos kezbe a tzrisok barlangjban tallt Psion’s Blade-et, majd csapjunk szt a ”llekbvrok” kztt. Senai szobjban mr vrnak minket, s a drow sereg ldozata nem volt hibaval. Felkszl a tmadsra, s megidzett ht kszobrot, mely segtsgre lesz a harcban. Minden egyes szobor elpuszttsa utn kt drow harcos jelenik meg a bejratnl, teht nem rt, ha a varzslinkat elvisszk valami kevsb forgalmas helyre, hogy nyugodtan tudjanak varzsolni. A hetedik szobor halla utn megjelenik az igazi Sendai, s kezdett veszi a vgs kzdelem. Igazi eslye nincs, a vgzete beteljesedik. volt a harmadik Bhaalspawn, akit hidegre tettnk, s hozz is jr egy kihvs. Ez esetben az elveszettnek hitt rtatlansgunk jelenik meg, majd alakul t Slayerr.

 

Abazigal   

 

Abazigal bvhelyt fia, Draconis vdi. Amint megltja kis csapatunkat, azonnal rnk tmad, ezrt kszljnk fel j alaposan. Emberi formjt legyzve hatalmas zld srknny alakul t, amely igencsak kellemetlen ellenfl. Kedveli a lthatatlansgot, s elszeretettel idz meg lthatatlan segtket. Szedjk le a mgiavdelmt, majd idzzk meg a legersebb lnyeinket. Csata kzben vjuk a papunkat, akinek az lesz a feladata, hogy a tvolbl varzsoljon Greater Restorationt (a teljes csapatot meggygytja). Ezzel a mdszerrel viszonylag egyszeren vgezni lehet a srknnyal. Vegyk fel a levgott fejt, majd ereszkedjnk le a barlangba. Az els vdelmi vonal legyrse (Empty Breath Potion Flask) utn keressk meg azt a vz alatti alagutat, melyen egyetlen levegvtellel keresztl tudunk szni. Az res flaskt tltsk meg a szobban tallhat medencben, majd trjnk vissza a barlang bejrathoz. A maradk hrom alagt kzl az egyiken ismt t tudunk jutni (a msik ketthz ktl kell). Az alagton keresztl a brtnbe kerlnk, ahol Balthazar kvett rzik. Sikerl ugyan kiszabadtanunk, de a sebei olyan slyosak, hogy mr csak percei maradtak htra. Azt azrt mg el tudja mondani, hogy Abazigal szentlynek bejratt egy hatalmas srkny rzi, amelyet varzslat kt az rhelyhez. Amennyiben sikerl megszereznnk a varzslatot felold varzstekercset, gy harc nlkl bejuthatunk a clpontunkhoz. Halla eltt mg tad egy tekercs ktelet, s nhny Breath potiont, mely felhasznlsval hosszabb tvon kpesek lesznk vz alatt maradni. A kzps medencbe lemerlve jabb barlangba jutunk, ahol mgikus szemek tmadnak a csapatra. Fizikailag nem tl ersek, de tmeges varzslataikkal gyorsan trdre knyszertik azokat, akik nem rendelkeznek elgg magas mgikus tmadssal. Keressk meg a kv vltozott kalandozkat, majd fogadjuk el a semmibl megjelen varzsl ajnlatt. Vltoztassuk vissza a kszobrokat hs-vr emberekk, majd beszljk r ket, hogy vgezzk el helyettnk a piszkos munkt. A zldflek persze boldogan kapnak az ajnlaton, s a legnagyobb meglepetsnkre sikerl is nekik. A legkzelebbi medenct hasznlva bejuthatunk a mgus titkos laboratriumba, ahol nylbe thetjk az zletet. A tekerccsel a birtokunkban mr btran megkzelthetjk a srknyt, harc nlkl megszerezhetjk tle a tovbbjutst biztost varzskvet (Abazigal’s Wardstone). Abazigal Draconishoz hasonlan alakvlt, gy fel kell kszlnnk a kk srknnyal val kzdelemre. A srkny segti jgszalamandrk, ket mg a harc eltt semlegestennk kell anlkl, hogy a gonosz szrevenn a jelenltnket. A harc utn ismt visszakerlnk a pokolba, ahol jabb kihvs vr rnk.

 

Balthazar

Senki sem lepdtt meg, amikor kiderlt, hogy Balthazar az tdik, s egyben a legersebb Bhaalspawn. egyelre azonban bezrkzott a monostor belsejbe, s esze gban sincs onnan eljnni. Ekkor siet segtsgnkre Elminster, a Birodalmak leghatalmasabb mgusa, aki kt lehetsges utat is megemlt. Amkethranba visszatrve r kell dbbennnk, hogy a szerzetesek tudnak a tervnkrl, s az egsz sereg neknk ront (s radsul jratermeldnek). Az erd belsejbe hrom mdon juthatunk be. A legegyszerbb az, ha leverjk az sszes szerzetest, s a vezetjktl elvesszk a kaput nyit kulcsot. Megolds az is, ha megltogatjuk a csempszek barlangjt, s a vezetjket rvesszk arra, hogy lruhban becsempsszen a monostorba. A harmadik mdszer szerint meg kell ltogatunk az egyik vroslakt (a Marlow melletti hz az v), akinek a birtokban van a kriptakulcs, melyen keresztl egyenesen Balthazarhoz juthatunk. Meglep mdon Balthazar nem volt olyan ers, mint a fltestvrei, hrom harcos minden komolyabb bonyodalom nlkl kpes volt lecsapni. A pokolbli tdik kihvs utn elnyertk a jogot, hogy belphessnk apnk szentlybe, a Throne of Bhaalba. Eltte azonban kszljnk fel j alaposan, mert tbbet nem lesz alkalmunk pihenni.

 

Throne of Bhaal

 

Melissa bartunk isten akar lenni, ezrt mszroltatta le velnk Bhaal ivadkait. Ngy egyre nehezed csatt kell ellene kibrnunk. Krlbell 200 HP-t kell rla lecsapnunk, hogy elgg legyengljn, s visszavonuljon ersdni. A kztes rszekben meg kell szntetnnk az t tpll hrom energiaforrst. Itt aztn tnyleg be kell vetnnk minden tudomnyunkat, mert a lny mestere a dmonidzsnek.  A vdvarzslatait mindig kapjuk le csata eltt, s vdjk magunkat a gonosz ellen. A negyedik sszecsaps utn a Solar vget vet a harcnak, s minket tesz meg gyztesnek.

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dobozba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A trtnet vge

A trilginak hromfle befejezse lehet. Abban az estben, ha nem kvnjuk tvenni apnk rksgt, lemondhatunk a megszerzett hatalomrl. Ebben az esetben halandkt ljk tovbb az letnket.

Az t kihvs eltt a Solar mindig feltett krdseket, melyekre vlaszolnunk kellett. A gp a vlaszokbl dnti el, hogy a jtk vgn j vagy gonosz isten vlik bellnk.

 

Watcher’s Keep

 

A Torony eltt tancskoz Helmitknak szksgk van a segtsgnkre. Az tszintes dungeon legaljn bredezik az si gonosz, s szksg van olyan kalandozkra, akik kpesek szembeszllni vele. A feladat roppant egyszernek tnik, el kell jutnunk a legals szintre, majd a papoktl kapott varzstekercs segtsgvel meg kell erstennk a fogoly bklyit.

 

Els szint

 

Nagyon kell vigyznunk, mert mindenhol hallos csapdk leselkednek rnk. Ez igaz a Watcher’s Keep egszre, mindig kapcsoljuk be a tolvajunk csapdafelderts kpessgt. A fagyoskod szellemet gy tudjuk megnyugtatni, ha a konyhban meggyjtjuk a tzet a tzszerszmmal. A szellem hlbl elmondja, hogy az reg papot csak a papucsval tudjuk megbkteni. Az atya szarkofgjt csak akkor nyissuk ki, ha mr nlunk van a papucsa. A teleportkapu megnyitshoz hrom trgyra lesz szksgnk (harang, gyertya, szent knyv). Amennyiben mindhrom trgy nlunk van, menjnk a Helm szobor talapzathoz, s pakoljuk le ket. A megelevened szobrokat csapjuk le, majd folytassuk a ceremnit. (Ring the Bell, Ring the Bell, Light, the Candle, Open the Book, Ring the Bell). Abban az esetben, ha a sorrend hibtlan volt, megnylik a teleportkapu a kvetkez szintre. Ezzel egy idben a tbbi szobor is letre kel, meglehetsen kemny ellenfelek lesznek. Az elpuszttsuk utn kutassuk t a maradvnyokat, rtkes varzstrgyakra bukkanhatunk.

 

A TAB billenty lenyomsa utn lthatv vlnak a fldn hever trgyak krvonalai, mg akkor is, ha takarsban vannak.

 

Msodik szint

 

Vigyzat, csapdaveszly!!! A fogsgban snyld Chromatic dmon ajnlatt el kell fogadnunk, brmennyire nem bzunk benne. ssze kell gyjtennk ngy jogart, csak gy szabadulhat ki a fogsgbl (s juthatunk t a harmadik szintre). Kezdjk a kutatst a tzvarzsl laboratriumban (a ketrectl balra). Az risok hidegre ttele utn kutassuk t a helyet, majd menjnk t a nagy ventiltorhoz, s kapcsoljuk be. A lgelementlok (Air Scepter) utn lltsuk a laptokat a legnagyobb fokozatra, majd induljunk el jobbra. A mreglnyeket csaljuk ki a gzkamrbl, majd daraboljuk fel ket, klns tekintettel a kgyra (Poison Scepter). A mreg laborban nyissuk ki az ajtt a szekrnyben tallt kulccsal, majd engedjk be a mrgez gzokat a jgkamrba. Itt csapjuk le a legyengtett jgglemet (Ice Scepter). Zrjuk be a gzkamra ajtajt, majd a tzkamrbl csaljuk t a ngy tzelementlt a jgverembe. Ott azonnal megdermednek, s darabokra trnek. gy akadlyozhatjuk meg, hogy jjszlessenek a tzkamrban. Amint vgeztnk mind a nggyel, jhet az ris (Fire Scepter), most mr nem kpes felgygyulni. A ngy jogar sszegyjtse utn szabadon engedhetjk a dmont, aki azonnal a torkunknak ugrik. A vdelme (90%) a fegyverek ellen nagyon j, viszont az elemi erkkel szemben meglehetsen vdtelen. Tmadjuk jggel, amikor tzdmonknt jelenik meg, valamint tzzel, amikor jgglem. Bombzzuk villmmal, amikor fldelementl, s szennyezzk be mreggel, amikor lgelementl. Amint vge a harcnak, elejt egy kulcsot, mely segtsgvel tjuthatunk a harmadik szintre.

 

Harmadik szint

 

A teleportok labirintusban knny eltvedni, de pnikra semmi ok, brmikor jrakezdhet az elejrl. Amint megrkeznk a harmadik szintre, tallkozunk az rlt tnde kalandozval, aki a magnytl s a flelemtl megbolondult. Kvessk a dli tjrn (South) keresztl. Prbljuk lenyugtatni (clszer a magas karizmval vagy a tnde szrmazssal rendelkezni). Varzsoljunk r Healt, aminek hatsra tkletesen meggygyul. Kutassuk t a holmijt (Scepter Rod), klns tekintettel a napljra. Ebbl megtudhatjuk, milyen sorrendben kell a teleportokon keresztlmenni, ha t akarunk jutni a kvetkez szintre. Menjnk vissza az elz szobba (North), majd induljunk el keletre (East). Egy dmonviszly kells kzepbe csppennk, ahol csak mi lehetnk a gyztesek. A kzpen ll koszlopbl a trvnyes j belltottsg karakterek kivehetik a Purifiert, az elveszettnek hitt +4-es varzskardot. Kvessk az utat ismt kelet fel (East). jfent dmonokba botlunk, de mr az ersebb fajtbl. Csapjuk le ket, majd a vezrktl vegyk el az kkvet (Scepter Gem). Vegyk az irnyt dl fel (South).

 

A gonosz belltottsg karakterek alkut kthetnek a fdmonnal. Meg kell lnnk az ellenfelt, aki szintn a dmonok csaldjbl szrmazik. Bizonytkul el kell hoznunk neki a msik dobog szvt. Jutalmul megkapjuk a Thieves Hood varzstrgyat.

 

Ebben a szobban a mgia nem mkdik, ne is prblkozzunk. Csapdk viszont vannak rendesen, azokat igyekezznk minl elbb hatstalantani. A dmonok eliminlsa utn induljunk ismt dl (South) fel. Itt nhny kihezett ni dmonba botlunk, akik mindenron el akarnak csbtani. A hiba csak az a dologban, hogy leginkbb az leternkre fj a foguk, gy jobb, ha minl elbb megszabadulunk tlk. Ismt a dli (South) tjr a helyes irny. Itt jabb fdmon (Scepter Gem) vr minket, s kis csapatunkat. Csapjuk le, majd tvozzunk a dli (South) kijraton. Ebben a szobban kt meglehetsen agresszv dmon vrja csapatunkat. Gyorsan megidznek nhny tzelementlt s szalamandrt, majd k is belevetik magukat a kzdelembe. Miutn vgeztnk, vlasszuk a nyugati (West) kijratot. A vad mgia birodalmba rtnk. Ne is nagyon prblkozzunk a mgiahasznlattal, mert a ksrlet knnyen katasztrfba torkollhat. Hasznljuk az szaki (North) kijratot. Nhny dmonlovag ugrik a nyakunkba, nem okozhatnak klnsebb gondot. Ismt szakon (North) tallhat a helyes irny. A szint legkemnyebb csatjra kell felkszlnnk. A szoba ngy hallos csapdt is tartalmaz, radsul a Demon Wraith sem fukarkodik a mgival. A csata kzben a tolvajjal gyorsan hatstalantsuk a csapdkat, klnben a pnikba esett karaktereink sorra indtjk be a detoncikat. Idzznk meg segt lnyeket (Deva, Planetar...). A csata utn szedjk ssze a varzstrgyakat, majd tvozzunk szakra. Vgre valahra elrtk a kijratot, mr csak egy kis szerencsre van szksgnk. A barlangban l dmon meglepen civilizlt, nem is kell megtmadnunk. Semmi mst nem akar, mint visszatrni a sajt ltskjra, ahol vget vethetne a dmonok kztt pusztt hbornak. Nla van a harmadik kk (Scepter Gem), amelyet csak krtyn nyerhetnk el tle. Az els kt fogadst meg kell nyernnk (veszts esetn egyszeren tltsk vissza az llst), ez fejenknt 50000 tapasztalati pontot jelent.

 

Abban az esetben, ha a krtyn a Strength lap jn ki, az ernk drasztikusan lecskken. Ettl mg megnyerhetjk a menetet, s a hrmas szint papi varzslattal (Remove Curse), visszallthatjuk az ernket az eredeti rtkre.

 

A harmadik menet mr lesben megy, s akkor sincs baj, ha vesztnk. Bzzunk meg a dmonban, aki a tvozsa utn visszajuttatja a jogart az kkvekkel. A barlang vgben megtalljuk a negyedik szintre vezet teleportkaput.

 

Negyedik szint

 

A terem kzepn ll furcsa gpezet a kulcs a tovbbjutsunkhoz. A trhetetlennek tn vegfal mgtt lapul mgusbl nem sok rtelmes inft lehet kihzni, inkbb nzzk meg, ki rejtzik az szaki lpcs msik oldaln. A feljr a mind flayerek barlangjba vezet, s ket bizony nem szabad flvllrl vennnk.

 

A mind flayerek ellen a legjobb taktika az, ha megidznk egy invisible stalkert, s azt elre kldjk. Az agyszvk tmadsai leperegnek rla, mi meg szp nyugodtan feldarabolhatjuk a szrnyetegeket.

 

A barlangban megtalljuk az rlt mgus haldokl segdjt, akin mr nem lehet segteni. Kutassuk t a termeket, s rakjuk ssze az illthid kulcs kt darabjt. A kulcs nyitja a kzponti termet, ahol a vrs olajat (Red Oil) troljk. Itt vgeztnk, mehetnk dlre a gith-ekhez. gy tnik, k is elszr tnek, aztn krdeznek. Raboljuk vgig a szobkat (Purple Oil, Flint & Tinder), majd nzznk be a hajtl balra lv szobba. Itt egyetlen szrny tmad rnk, de a legrosszabb fajtbl. A BG2-bl mr jl ismerhetjk a Demi-Lich Imprisonment varzslatt. Kldjk be Korgant (vagy hasznljunk Protection from Magic varzstekercset), aki az Enrage kpessgnek ksznheten immnis a varzslatra, s gyorsan le tudja verni az lhalott varzslt. A msik lejraton a hatalmas vrs srkny barlangjba jutunk. A btrabbak nekimehetnek, de meglehetsen kemny di. rdemes segtsget hvni ms ltskokrl, mg a srkny velk vacakol, mi zavartalanul felaprthatjuk. A harmadik olaj (Blue Oil) a gptl keletre es szobban tallhat, s kt mgiaglem rzi. Rluk annyit kell tudni, hogy csak hagyomnyos fegyverrel lehet ket megsebezni. A nyugati szobban tallunk hat stt. A keleti s a nyugati szobban a fldn talljuk meg az ajtt nyit sznkombincit. Gyjtsuk meg az stket a helyes sorrendben, majd menjnk be a terembe. Verjk le a rnk tmad szrnyeket, majd vegyk fel a ldbl a kristlykalapcsot (Crystal Mallet). A trhetetlen veget hatszor kell megtnnk, hogy vgre megadja magt. A gyva mgust engedjk futni, most mr nem rthat neknk. Az albbi tblzatban ssze lettek gyjtve a gp ltal engedlyezett kombincik (csak egyszer mkdnek).

 

Abban az estben, ha helytelen kombincit adunk meg, 10% eslynk van, hogy az albbiak trtnjenek velnk. (+100000 EXP, -1 INT, Imprisoned, -15 szint, -1 DEX, 50 tzsebzs, kv vls, 75 villmsebzs, mrgezs, Super Healing Potion)

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dobozba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tblzat 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ide!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

tdik szint

A vgs pecst feltrshez hrom kulcsot kell megszereznnk. Az elst a dli ajtnl lebeg szellem adja, amennyiben teljestettk a hrom prbjt.  Az els feladatunk az lesz, hogy kibrjuk az ork horda tmadst egy elre meghatrozott ideig. A feladat nagyon egyszer, lljunk be vdekezsre, s knnyedn diadalmaskodhatunk. A msodik prba mr sokkal rzsabb, a hatalmas zld srkny lesz az ellenfelnk. Tpoljuk fel a harcosainkat, idzznk meg nhny srknylehelet-fogt, majd tmadjunk. A csata vgeztvel ne feledjk a barlangban a harcos koponyjt (Warrior’s Skull). A harmadik feladvny a kardunk helyett az elmnket teszi prbra. A dmonocska els krdsre vlaszoljuk azt, hogy ht (seven). A msodik fejtr helyes sorrendje pedig a kvetkez: kett, hrom, egy (2, 3, 1). A hrom feladat teljestse utn megkapjuk az els kulcsot. A pecsttl balra tallhat ajt mgtt rdekes kihvssal kell szembenznnk. A klnbz szn gombokat ngyszer nyomhatjuk meg egyms utn. Minden egyes gmb megjelense utn egyre ersd ellenfelekkel kell megkzdennk. Ez sszesen 16 sszecsapst jelent, ami jelentsen megnveli a tapasztalati pontjaink szmt. Amint vgeztnk, pakoljuk be a gmbket a megfelel szn oszlopokba (elg csak egyet betenni). Most mr csak a harmadik kulcsot kell megszereznnk. A jobb oldali oltrra rakjuk fel a srknytl rekvirlt koponyt, majd kszljnk fel lelkileg. Ez a rsz leginkbb Ian Linvingstone lapozgats knyveire emlkeztet, modern kivitelben. A lnyeg az, hogy eljussunk a bal fels sarokba, s leverjk a mmit. A hrom kulcs birtokban kinyithatjuk a brtnt lezr pecstet. Itt szmtsunk ers ellenllsra, az utols kaput hrom meglehetsen ers csapat vdi (dmonok, beholderek stb.)

 

Hatodik szint

A legals szinten raboskodik az Imprisoned One, aki nem ms, mint Demogorgon, a dmonok hercege. Olvassuk fel a Helmitktl kapott varzstekercset, mely megersti a bilincseit. A gond csak az, hogy a hamis papok minket is bezrtak a brtnbe a dmonnal egytt. Az egyetlen kit az, ha alkut ktnk a lnnyel. A szabadsgunkrt cserbe le kell csalnunk a hazug papokat a legals szintre. A papok tvozsa utn megjelenik Helm kldtte, aki elnzst kr az rulk viselkedsrt. tad egy jabb tekercset, mely segtsgvel vgleg lezrhatjuk a brtnt, a csalkkal egytt. Ebben az esetben azonban kimaradunk a dmonherceg elleni kzdelembl, ami veszlyes, de egyben j mka. Taln ez a legnehezebb harc az egsz jtkban, de kiegyenslyozott csapattal van eslynk ellene. Nagyon fontos, hogy minden harcosunk t tmadja, s a varzstudink harc kzben folyamatosan szedjk le a mgikus vdelmt (Breach, Khelben’s Warding Whip). A pap gygytson, a tolvaj meg a tvolbl bombzza tvolsgi fegyverekkel. Gyzelem esetn minden csapattag 100000 tapasztalati pontot tudhat magnak.

 

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Ennyien nztek minket:
Induls: 2006-05-09
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!