Alone in the dark 4
ismeretlen 2006.07.04. 19:34
Az Alone in the dark 4 vgigjtszsa
Carnby trtnete
Miutn hseink tisztztk, merre is kell keresnik egymst, induljunk el a kastly fel, aminek a tetejn Aline landolt. A birtok kertsnl Carnby vrre figyel fel: kvessk a nyomokat be a kis mellkpletbe. A leszakadt kez frfi melll a kzeli kapuhoz szksges bronzkulcsot vehetjk fel. Kzben valaki - pontosabban valami - mszrolni kezdi a hzrz kutykat. Vegyk fel a kis kszeglynl a magnziumos lszert, majd nyissunk be a kutykhoz, akik ekkor eltpik a lncaikat, de gyet sem vetnek rnk: a szrnyeteget kezdik el ldzni. A kis elzrt rszen nhny doboz lszerhez, s egy elsseglyldhoz jutunk. gy ltszik a kutyk semmit sem tallnak, mert ksbb rnk tmadnak: knytelenek vagyunk vgezni velk. Vgre egy lpcst tallunk a kastlyhoz, m egy zrt kapuba tkznk. Aline hvsa utn a kerti ton haladjunk tovbb, mire hamarosan mi is megismerkedhetnk egy olyan rnykkal, amirl Aline beszlt. Tltsk meg a fegyvernket - s mostantl mindig tltsnk jra, ha vgeztnk egy kzdelemmel, mert elg sokat kell a pokolfajzatokba lni. Mg egy tancs: amikor a szrnyek ttetszv vlnak, ne pazaroljunk rjuk lszert, trelmesen vrjunk, amg jra tmadnak!
A medencnl oldalt talljuk a csapot, amivel leereszthetjk a vizet, s lelpcszve behatolhatunk a csatornba. Termszetesen a poshadt vzben egy szrny bujkl: a folyosn elszr csak tszik a lbunk kztt, majd a nagyobb terembe rkezve tmad rnk. Mindig a htunk mgtt emelkedik ki a vzbl, s neknk minl gyorsabban be kell cloznunk. Ha pnikba esve elkezdnk futni, hatatlanul elkap minket. Utna a jratbl kimszva vegyk fel az amulettet, s nyissunk be a vasajtn. A raktrhelyisgben a ldknl lszert tallhatunk, a szekrnynl pedig egy elsseglycsomagot s a hromcsv puskt. Nyissuk ki a koporst is… A kis intermezzo utn az aranyozott kulccsal kinyithatjuk a rcsot, s egy titkos ajtn keresztl vgre megrkeznk a kastlyba.
A hallban Aline hv minket, s eljsgolja, hogy valaki bezrta egy szobba: az ajt el valami slyos trgyat toltak, nem tud tovbbmenni. A fbejrat melletti kis asztalkrl vegyk fel az amulettet, s lpcszznk fel. Fent rbukkanunk az emltett „slyos trgyra”: toljuk odbb a szekrnyt, s nyissunk be Aline-hoz. Hseink megbeszlse utn az asztalfikbl egy fura szobrot vehetnk ki, meg egy diktafont, amin indin varzsigket lehet hallani, ami lltlag egy bizonyos sziklakrnl nyit meg valamilyen kaput a megfelel idben. Tanulmnyozhatunk tovbb egy fnykpet egy indinrl, valamint kiderl, hogy van egy Alan Morton is: az napljt bngszhetjk t az jjeliszekrnyen. Felettbb riasztak a sorok: gyerekkora ta mnikusan vonzdik a szigeten lv elhagyatott katonai erd stt titkaihoz, amirl nagyapja, Jeremy sok mindent tudott, de amitl apja s egy bizonyos Edenshaw szigoran eltiltotta. Alan szintn a ktblk megfejtse utn kutat, s utols feljegyzseibl gy tnik, kzel jr a megoldshoz. A ksrleteihez valamifle „nyersanyagra” van szksge. Az rs tansga szerint ezt a bbuknt felhasznlt Obed szerzi be - Lambtl. Az utols oldalon vgl az ll, hogy Obed elrulta t. Alan ezt Lamb egyik levelbl dertette ki, s vgl csak ennyit fz hozz: „ezttal friss nyersanyag rkezik”…
A hallban a lpcs alatti ajtn benyitva megismerkedhetnk az indin Edenshawval, a „sziget vdelmezjvel”. Sebtben sszehord mindenflt: Morton professzor tlpett valamilyen kszbt, s Carnbynak kell megakadlyoznia, hogy a stt erk gyzedelmeskedjenek. A folyos vgn egy kis lszert tallhatunk az asztalon, majd a lpcstl balra nyl folyosn kt zombiba botlunk. Ajnlott a puska hasznlata, utna gyjtsk be az elsseglycsomagot s a muncit a folyos vgn. A rendetlen szobban egy farkas maszkot s egy fnykpet valamint lszert szedhetnk ssze. A fnykpen az ugyanott lv kis haj makett lthat - de valami plusz is van a kpen… A fejnkre ugrl „pkok” ellen elg a pisztoly is.
A zld folyosn a msik irnyba is nylik egy folyos, onnan pedig egy szoba, ahol sok mindent tallhatunk: a szekrnyben egy elsseglycsomagot, az egyik ldn meg egy pajszert. A kis ldika mellett egy jsg hever, Obed Mortonrl szl cikkel, ami pedig a legfontosabb: a kulacs az asztalkn. Egy jabb kis fzetet is tolvashatunk: Obed Mortont, aki a kezdeti lelkeseds utn szemltomst megrmlt a kutatsoktl. Egy megsrgult vgrendelet az asztalon egy jabb Mortontl szrmazik: Richard Morton a finak, Archibaldnak kvnta tovbbadni a tudst a Sttsg Vilgrl, egy bizonyos De Certo tmutatsval. A szzves levlben sz esik a hatszglet knyvtrrl is, ahol meghatrozott sorrendben ngy fontos knyv van elhelyezve. Fogjuk a kulacsot, s merjk tele a vizes ednybl, nyissuk ki az ajtt a hall fel, s trjnk vissza a kis haj maketthez.
Helyezzk a kulacsot a haj melletti kis tlkra, mire a hallban trtnik valami az egyik kppel: odarohanva egy aranyozott kulcsot vehetnk ki mgle. Ezzel a kulccsal - amint r is van vsve - a fldszinten, a keleti ajtt tudjuk kinyitni, a stt folyos legvgn. Ahogy belpnk a szobba, egy elsseglycsomagot tallhatunk, az asztalon pedig egy kulcs hever. A bagolytotemre illesszk r a farkas-maszkot: s megint csak egy kulccsal lesznk gazdagabbak. Az aranyozott kulcsot mg mindig a fldszinten kell hasznlni: a zld folyosn van egy kis rvid lpcs, s annak a tetejnl nyithatunk be egy lepusztult folyosra.
Aline ismt hvja embernket, s eljsgolja a felfedezseit: Alan Morton, Obed ikerbtyja ll a dolgok htterben, aki meglte mg a sajt apjt, Howardot is, s valamifle genetikai ksrleteket vgez - mghozz a sttsg teremtmnyein! Carnbynak jobbra egy tetablakkal elltott bartsgos kis szobba rkeznk, m az gynl egy bartsgtalan szrny kap el minket. Knny megszabadulni tle: egyetlen lvs kell csak a lelg lmpsba, s az felgyjtja az egsz gyat. Utna gyjtsk be a lszert, a raktavet pisztolyt, a talizmnt s az elsseglycsomagot a szekrnyekrl. Ismt a folyosn a tkrnl kanyarodjunk el (kzben nyissuk ki a hallba vezet dupla ajtt), s a nyitva lv ajtn menjnk be. A kis ijedelem utn vegyk fel az elsseglyldt az ajt melll. Az asztalon lv knyvbl Alan ksrleteirl olvashatunk - sajnos az asztalfik mg zrva van.
A folyos kacskarings rsze vgn a bagolybl szerzett kulcsot hasznljuk. A szobban lv szrnyre ne pazaroljunk lszert: mihamarabb kapcsoljuk fel a villanyt. Ezutn a polcrl mindenfle jt vehetnk fel, valamint a knyvtr kulcst. Az asztalon egy flbetpett fnykp htrl egy szmot olvashatunk le, valamint egy jabb tekercs is elkerl, Judas De Certotl - a nhai Richard felbujtjtl, aki azt grte a cmzettnek, hogy a szolglatba llthatja a sttsg teremtmnyeit. Az gy mellett egy fotalbumot lapozhatunk t.
Megint csak a hallban vizsgljuk meg a tkr eltti szobrot, majd lltsuk be a tbln Howard Morton monogramjt: ez ismt az egyik kp zrszerkezett teszi lthatv, mely kp mgtt egy kulcs rejtzik, ami a tettrben hasznlhat. A zld folyosrl nylik a padlsfeljr, s legfell rgtn „magunkhoz lelhetnk” egy grntvett. Kzben Aline tjkoztat minket, hogy is volt odafnn, s bizonyos helyeken furn koppan a padl, valamint hogy Edenshaw valamifle szobrok megkeressre krte t. Az imnt felvett kulccsal bemehetnk a folyos vgn, s figyelmesen keresglve egy doboz lszert, egy ngyjtt vehetnk fel. Ksbb, amikor kt kmny kztt thaladunk, feltnen recseg a padl: vegyk el a pajszert s fesztsk fel. Ki gondoln? Egy jabb kulcs - st kett! Egy egszen picike, s egy aranyozott. A nyitva lv ajtn tovbbhaladva megint csak pkok ugrlnak a nyakunkba - de ezttal rengeteg. Rohanjunk vgig, amg csak tudunk - br kzben rdemes a lszert felvenni - s gyjtsuk meg a gyertyt. gy huzatra figyelhetnk fel, s a jelzett helyen ttrhetjk a deszkapalnkot: hasznljuk a pajszert.
A lyukon tmszva kt gyengbb kreatra tmad rnk, de a villanykapcsol termszetesen a legtvolabbi ponton van… A folyosn egy elsseglyldra figyelhetnk fel, s majdnem ugyanott egy regasszony hlszobjba lphetnk be. A Morton anyuka fekszik az gyban, aki gy tnik, mr tallkozott Aline-nel. A folyosrl az aranyozott kulcs segtsgvel mehetnk tovbb. Egy msik lpcshzba lyukadunk ki, ahol megnyithatjuk az ajtt az els emelet fel, s ott az eddig zrt asztalfikbl - amihez a kis kulcs kell - egy jkora kulcsot vehetnk ki, valamint a ketttpett fot msodik darabjt. Illesszk ssze a kt darabot, mire egy sszeadst olvashatunk le a htuljukrl. Most, hogy immr kt kulcsunk is van a knyvtrhoz, taln ideje odaltogatni. A keleti lpcshzon keresztl egyenest oda lyukadunk ki. Kt ajt is vezet befel, ezrt is van kt kulcs. A knyvtrban elszr Aline-nel beszlgethetnk el rdin, majd az olvasasztalokon rdekes dokumentumokat olvasgathatunk t a Morton csald karrierjrl, illetve hogy hogyan kerltek elsknt kapcsolatba a titokzatos ktblkkal Grnlandon. A teljes csaldfjukat ttekinthetjk, majd egy msik knyvbl megtudhatjuk, miknt prblt Jeremy Morton szaktani a csaldja stt vgzetvel. Edenshawt - aki meglte az rdgi De Certot - az istenek kldttnek tekintette: ezrt volt a legjobb bartja. reg veit annak szentelte, hogy fegyvereket ksrletezzen ki a sttsg erivel szemben, br mr ltta, hogy az unokja, Alan teljesen ms vilghoz tartozik…
Szerencsre nem kell a teljes knyvtrat kiolvasni: minket tulajdonkppen csak az a ngy knyv rdekel, amirl Richard Morton vgrendelete emltst tett. Fontos, hogy milyen sorrendben kutatjuk fel ket, mert tulajdonkppen egy zrat nyitunk meg velk. Lpcszznk legfllre (kzben egy lda raktt vehetnk fel), a rmpa legvgbe: ott hzhatjuk ki az els knyvet. Ezutn a fldszinten, az tellenes oldalon (a bejrattl balra) talljuk a msodikat. A lpcs kezdetnl van a harmadik, s megint fell - de ekkor egy szrnyeteg zavarja meg a munklatainkat…
Ez a szrnyas rusnyasg minden eddigi teremtmnynl ersebb, de csak tudni kell a gyenge pontjt. Jobbra csak trelem kell a dologhoz: amikor egyet belelvnk, elkezdi magba szippantani a stt erket, s abban a pillanatban tudjuk komolyan megsebezni. J prszor meg kell ezt ismtelnnk, de vgl megpusztul.
A negyedik knyvet az elsvel szemkzt talljuk, s a kihzsval egy jabb kp nylik meg a hallban. Hanem foglalkozzunk a kis panellal is, amit a knyvtr korltjn fedezhetnk fel az els emeleten. Vigyk be a fnykpen lthat sszeads vgeredmnyt: 3926. Egy titkos rekesz nylik meg, ahol egy teleszkpra bukkanunk, tovbb egy megfordtott feliratot olvashatunk el, mely szerint a „kpek kulcsa a rajtuk brzoltak szletsi dtuma”. A falon egy kiraks jtkkal is szrakozhatunk: beillesztve a nlunk lv szobrot a titkos rekeszen bell egy mg titkosabb rejtekhely nylik meg, benne egy Abkanis blnyszoborral. Ugyanott egy szmokkal elltott panelt is tallunk, de mg nem tudni a hasznt. Hogy rjjjnk, menjnk vissza a knyvtr legfels rszhez, s msszunk ki a tetre. Ljk le a szeglyen a vrebet, s msszunk fel a toronyba.
A toronyban vegyk fel az amulettet, majd nzznk ki az ablakon a teleszkppal. Ha figyelmesen vizsgldunk, a tvoli erd egyik ablaka felett az 1692-es szmot olvashatjuk. E felfedezsnk utn Carnby egy fickt vesz szre az egyik ablakban - taln Obed Morton az -, majd Aline hvja, aki elrulja: sejtelmei szerint Obed az apja…
Visszatrve a szmra: ssk be a rejtekhely paneljn, s ezzel az utols kp is megnylik. Az els portr mgl egy bronz kulcs, s a plazmagy kerl el, a negyedik mgl pedig egy vsett lemezdarab. Mindezek utn megfigyelhetjk, hogy valamennyi kp alatt llthat szmok jelennek meg: most kell eljrnunk a fordtott zenet szerint. Sorrendben balrl haladva a kvetkez szletsi dtumokat kell belltani: 1852, 1874, 1899, 1931. Ekkor lent kinylik az ra, ami egy jkora bronzkulcs rejtekhelye. Utbbival a bejrati ajt nyitjat, a kisebb bronzkulccsal pedig a kerti kapu.
Verekedjk t magunkat a kiindulponthoz a kerten keresztl, amit idkzben elleptek a szrnyek s a zombik. Sproljunk a lszerrel: ahol tudunk, inkbb menekljnk, a zombik tmegnl pedig a plazmafegyvert vegyk el! Most mr tudjuk az erd fel vezet kapu kdjt: csak le kell olvasnunk a vsett lemezdarabrl - jhet a msodik CD!
A tloldalt egy fejetlen fick csimpaszkodik a kapuba: a zsebeibl hrom elsseglycsomagot s egy gzpatront zskmnyolhatunk. Hamarosan Aline rtest minket, hogy mr az erdben van, s hogy egy planetriumban valamifle irnytpanelt fedezett fel. A fahdon tkelve ismt lfegyvert hasznljunk, mert a plazmval nem lehet alacsonyan clozni. Mrpedig j pr kis apr kreatra esik neknk. Hogy ne legyen elg a jbl, a hd leszakad mgttnk, majd az ton rakadunk az imnt ltott fick fejre, valamint egy jabb talizmnra: a sziklakr bejratnl hevernek, amirl mr tbbszr is hallhattunk. Carnby szeretn tudni, hogy melyik irnyba szoktk elvgezni a ritult, amirl a diktafonon sz van.
A sziklakr elemei mintha az gtjak szerint lennnek elhelyezve - Aline rdin segt eligazodni. A bejrattal szembeni sziklt tegyk meg szaknak, majd hvjuk vissza Aline-t, aki ekkor a DK-i sziklt vizsgltatja meg velnk - a sziklkon lv rovsok rdeklik. Tegynk teht gy s hvjuk vissza, majd ahogy kri: a NY-it is vizsgljuk t, s mondjuk el az eredmnyt. Az eredmnyek a planetriumba kellenek, ahol Aline valami gpezetbe ti be ket: a DNY-i szikla kvetkezik, majd a K-i, s az K-i. Ekkor Aline riaszt eredmnnyel szolgl: a gp az aznapi dtumot adja ki, a ritult pedig a K-i sziklnl kell elmondani. Nyomban meg is prblhatjuk a varzsigk helyes sorrendjt: O Goul’ai Hypor Harnis Korna. A szavak hatsra fnyrban kezd szni a sziklakr kzepe, s egy kerek kvet vehetnk fel, valamint egy bikaszobrot. Amikor tovbbmegynk, Aline rdekldik az eredmnyrl, s amint a kerek krl hall, azonnal lecsap r, s tallkozni szeretne velnk.
A barlangon tvgva egy frtelmes lny kap el minket: a plazmt hasznljuk ellene. Majd egy ltrt fedezhetnk fel egy szrnysges kis odba, ahonnan nmi raktt vihetnk el. Ezutn a mocsron kell tvgnunk, ami megint csak hltlan feladat, lvn zombiktl hemzseg. A mocsrban rbukkanhatunk a lezuhant replnkre, s elvihetnk belle pr dolgot: kt elsseglycsomagot, egy talizmnt, egy lda raktt, valamint egy fogt s a kk lencst. A rdin mg mindig a megbznk, Johnson hangjt hallani, s mellesleg beszlhetnk mg utoljra a piltval… Sietnnk kell, ha nem akarunk vele egytt pusztulni. A mocsr tloldaln a kis kpolntl jobbra tallkozhatunk Aline-nel: a krt cserbe egy pecstgyrt kapunk. Utna csavarjuk fel a lmpra a kk lencst, amivel gy rgi vrnyomokat lehet felderteni: rgtn a kertstl nem messze az egyik sziklra vrrel van felfestve egy bra. Jegyezzk meg, s kvessk tovbb a nyomot. A korbban mr ltott csontvzakkal teli odba vezet, ahol megint csak egy brt tallunk. A kpolnban - ahova a cspfog segtsgvel tudunk behatolni - egy harmadik rajzot figyelhetnk meg az ajtn, s ezt a hrmat kell betnnk ugyanott, az ajt melletti kis panelon. Mellesleg kt elsseglyldt s egy doboz raktt is felvehetnk, valamint egy bizarr ritulrl olvashatunk. A hrom bra letsvel elmozdul az oltr, s egy titkos lejratba ereszkedhetnk le.
A fura forgajtt a Morton pecstgyrvel hozhatjuk mkdsbe. Ezzel Alan Morton „laboratriumba” rkeztnk. A ketreceknl egy amulettet vehetnk fel, majd hamarosan rakadunk a mesterre is, aki pp boncol. Sajnos elmenekl, radsul bezr minket a sttbe a zombikkal. Utbbiak mondjuk csak ijesztsnek vannak, csak a nagyon kzel felbukkankra ljnk. Ha ki akarunk jutni, kvetnnk kell az idkzben jelentkez Aline utastsait, aki bizonyos tlltand kapcsolkhoz vezet minket. Elszr lpjnk oda a lercsozott ajthoz, amitl a bartnnk gy balra fog irnytani minket: ott a kzelben van a kapcsol. Ezutn tovbb a fal mentn haladva talljuk az tjrt a folyosra, aminek a vgn a kvetkez kapcsol vr rnk. Vgl visszafel indulva jobbra kell fordulni, s kvetni a folyost: gy akadunk r a harmadikra. A kijrat ezzel nyitva ll, br a tvozs eltt rdemes mg sztnzni a boncrszleg krnykn: egy rdekes levelet olvashatunk el Lambtl, egy msikat pedig az reg Jeremytl. A barlangban - miutn megint beszlnk Aline-nel - fussunk el az zeltlbak ell. A tgas teremben lpjnk be a rozsds genertor melletti ajtn, s hasznljuk a magnt melyen Lamb s Obed Morton utols beszlgetse van rgztve. A msik vasajtn t tvozzunk, s ismt a csatornban talljuk magunkat.
Aline szabadd tette az utat az veghzhoz, gy ne a kastlyba prbljunk visszamenni, hanem menjnk fel a ltrn. Kzben Edenshawval tallkozunk, aki figyelmeztet: Alan vgrehajtja a ritult. Hogy meglltsuk, a maradk szobrokat kell megszereznnk, s tallkoznunk Edenshaw-val a npe szentlyben. Aline-nel is beszlnk, aki kidertette, hogy Obed mgsem az apja…
Az veghzban a rgi szekrnyeknl tallhatunk nmi lszert, majd msszunk fel a ltrn, s toljuk a hinyos korlthoz a gipszszobrot. Toljuk le a mlybe, majd a trmelk kzl vegyk ki az jabb pecstgyrt, s az jabb szobrot. Ha megvan, hossz t vr rnk: gy ahogy jttnk, vissza kell menni egszen a forgajtig, ami az j pecstgyrvel egy titkos helyre fog beengedni minket.
Immr majdnem ott vagyunk annl a bizonyos kapunl, amirl Alan s a feljegyzsei annyit beszltek: ezt tanstja a hozznk csatlakoz Aline, aki lefordtja az t menti ktblt. Ksbb a fnyes folyosn ne felejtsk el felnyitni a csapajtt: rengeteg hasznos dolog rejtzik alatta, kztk a villmpisztoly, s a hozz val tlt. Hamarosan Edenshaw s Alan sszetzsnek lesznk tani: utbbi hajthatatlan, s nla van mg egy szobor, gy vgl kimondja a varzsigket, s a kapu megnylik, ami trtnetesen Carnbyt is magba szippantja.
Egy hang tudatja, hogy amint az indin is sejtette, Carnbyt egy isten vlasztotta ki a Fld megmentsre. Most pedig itt a prbk ideje! Mostantl a villmpisztollyal irthatjuk a szrnyeket, amit a tltvel „trazhatunk” jra, a tlthz pedig a kk kristlyok jelentik a muncit, amik szerencsre jratermeldnek - igaz, az ellensg is. Szrnyekkel teli barlangokon kell tvergdnnk: a tjkozdsnl - hogy honnan hova kell menni - kivtelesen nagy szolglatot tesz a trkp. A vrses barlangban a szikla peremn a ktlbe kapaszkodva vagyunk knytelenek haladni - ekkor Alan majdnem megli hsnket. Utna nem sokkal egy hasadkban lelhetnk r a Photoelectric Pulsarra, a legjobb fegyverre. Mellette van egy flaska, meg Archibald Morton utols feljegyzsei - Archibald volt az els, aki a Sttsg Birodalmba ltogatott. Utna ereszkedjnk le a ktlen, amit Alan leszaggatott.
Igyekezznk fel a felszn fel, Alan nyomban. Utbbi visszajut Aline-hez, aki sakkban tartja a pisztolyval egy darabig, de aztn meglep fordulat kvetkezik: a szrnyetegg vltozott Obed felelssgre vonja Alant, majd a mlybe rntja magval. Tovbbhaladva msszunk fel a ktlen. A barlangban a zld forrsbl mertsnk a flaskba, merthogy gygyt erej, majd menjnk t a hdon. Ekkor Johnson hvja hsnket, aki vgig lehallgatta a rdiadsokat. Azt lltja, hogy a kormnynak dolgozik, s Lamb szervezetbe prblt beplni, meg hogy Fiske hallrt csakis Lamb a felels. gy tnik, hogy mg nem tudott rla, hogy Lambnek mr rg a birtokban van a ktblk fordtsa. Ksbb megint hv Johnson, s amirt elhallgatott Carnby ell informcikat, meggri, hogy ezttal segt, s kld egy helikoptert a szigetre. A kis idegest lnyek ell menekljnk egyre feljebb, majd utna jobbra forduljunk, s msszunk t a kveken. Arra kell vgl mennnk, amerrl a kutyaszer lnyek znlenek: a kvetkez teremben ezt Aline is nyugtzza. A fldrengs kvetkeztben egy jkora k leomlik: ez pont kapra jn, azon tkelhetnk. A tloldalt vgre tallunk megint gygyt forrst, a msik irnyba pedig mr meg is rkeznk az Abkanis szentlybe.
A szentlybl kt t vezet tovbb, de csak az egyik ll nyitva: ereszkedjnk le a ktlen.
Lent Alan vr rnk - pontosabban az, ami lett belle. A zombi Alan tulajdonkppen a legfbb ellensgnk. Eleinte meglni nem tudjuk. Csak annyit tehetnk, hogy fogcskzunk a kzps szikla krl, s a pulsarral belelvnk nhnyat. Megfelel mennyisg tallat utn elgyengl, s minden msodik bevitt fnynyalb utn elesik nhny msodpercre. Ezt az idt kell kihasznlnunk, s htra kell rohannunk a szent helyre (a kis beugrban), ahol Carnby klns talakulson megy keresztl. Mint indin harcos egyetlen mozdulattal elintzi a gonoszt. Ezutn mr csak annyi a teend, hogy leemeljk a sziklrl - ami krl fogcskztunk - a szoborfejet, s fent a szentlyben a helyre illesszk. Igaz, mg egy szobor szksges, de azt Aline ekkor mr hozza is…
Hseink kimeneklnek, tadjk Edenshawnak a szobrokat, aki beteljestve a vgzett nfelldozn megsemmisti a gonoszt. Johnson gy tnik betartotta az grett: a kalandorpros a CIA helikoptern menekl el a megsemmisl szigetrl… Itt a vge, br senki ne fusson el vle, hiszen a stblista vgn az ll, hogy Carnby mg visszatr. Trelmetlenl vrjuk.
Aline trtnete
Aline a Morton villa tetejn landolt: miutn beszlt Carnbyval, msszunk be a vilgos ablakon. A hlszobban egy regasszonnyal, Lucy Mortonnal beszlgethetnk, aki Obed Morton anyja. Egy aranyozott kulcsot nyjt t, az gya mellett pedig elsseglycsomagot tallhatunk. A sznyegbl elbj szrnnyel a lmpnkkal vgezhetnk: irnytsuk r a fnyt, amg el nem porlad. Ne felejtsk a kisasztalon az indin amulettet, majd a folyosn megint csak fnnyel tartsuk tvol a szrnyeket - br egyenesen vgigrohanva rgtn rakadunk a villanykapcsolra, amivel vgleg semlegesthetjk ket. Utna forduljunk el a folyosn, s lpjnk be az ajtn. A kamera fel fordulva a kvetkez helyisgben egy jabb amulettet, valamint foszforos lszert tallhatunk - kzben Aline megint beszl Carnbyval. Az elz terembl a msik irnyba indulva egy jabb amulettet vehetnk fel, illetve a folyos utni szobban pedig egy jabb aranyozott kulcsot, egy elsseglycsomagot, s mg lszert. A kulcs az els folyosrl nyit egy ajtt a K-i lpcshzba, ahol egy beszlgetst hallgathatunk ki Obed Morton s valaki kztt.
A fldszinten kezdetben csak egyetlen szobba tudunk bemenni, ahol ha leoltjuk a lmpt, egy foszforeszkl ldikra figyelhetnk fel: azt nyitja a Lucytl kapott kulcs. Egy pisztoly kerl el belle, amit azon nyomban hasznlnunk is kell… Avagy menekljnk a msik ajt irnyba. Ott ugyanis neszt hallunk, s a folyosn Morton professzorba botlunk. A prof elmenekl, de mi maradjunk a nyomban. A zld folyosn a lpcsfeljrtl balra nyl ajtn lpjnk be: ott a folyos vgn sarokba szortjuk a professzort. Ekkor valahogy elkbtja Aline-t, s egy szobba bezrva eszmlnk. Miutn Aline errl rtestette Carnbyt, vegyk fel az imbuszkulcsot a szekrnynl, meg a hrom elsseglycsomagot. Olvasgathatjuk Alan napljt (lsd Carnbynl), majd a tkr mgtt egy titkos jratot tallunk, ahol a fal mellett hever a hromcsv puska. Tovbbhaladva egy elsseglycsomagba botlunk, majd megint egy beszlgetst hallgathatunk ki: Obed Morton zen Lamb-nek rdin, de valaki leti. Visszatrve a szobba Carnby segtsgvel Aline - egy csapajtn keresztl - felmszik a msodik emeletre.
A stt kis szobban az rdgi De Certo szelleme jelenik meg egy tkrben, s arra kri Aline-t, szerezze neki vissza a tkrt. E fura eset utn keressk fel Lucy Mortont, aki va int De Certotl. A K-i lpcshzban valami varzslat folytn t tudunk menni ott, ahol elsknt hallgatztunk, s rgtn az els ajtn bemenve rakadhatunk De Certo tkrre - ugyanott van egy elsseglycsomag is a szekrnynl, no s a grntvett is kr lenne otthagyni az asztal alatt - mellesleg olvasgathatunk is. A stt folyosn Aline vrt fedez fel az egyik ajt rse alatt, illetve valaki a nevn szltja a tvolbl. Majd pkszer lnyek ugranak a nyakba: fussunk el ellk, s nyissunk be a msodik ajtn (a villanykapcsol mellett). Az jjeliszekrnyrl nmi lszert vehetnk magunkhoz. A paravn mgl De Certo szlongatja hsnnket: lpjnk be a tkrbe, de mg vletlenl se adjuk oda a szellemnek a tkrt. A tkr megsemmislsvel egy szobrot nyernk, amihez - kilpve a tkrbl - Edenshaw, a smn rgtn gratull is, s elmondja a tovbbi teendket: az isteneit jelkpez llatszobrok begyjtsre kr minket.
A folyosra kilpve jobbra immr kinyithat a dupla ajt a hallba, ahol a lpcs alatti ajtn nyissunk be. Jobbra fordulva a zld folyos legvgbl menjnk tovbb, a puskt elvve puffantsuk le a zombikat, s keressk fel Obed dolgozszobjt. A szobban nhny tudomnyos feljegyzst olvashatunk t, a kerek asztalrl pedig egy doboz lszert vehetnk fel. Ugyanott lthat egy tkr: vegyk el a pisztolyt, s trjk be. A tkr mgl elkerl rs egy klns ritulrl szl. Elolvasva Aline gy rzi, Lucy Morton taln tudja mi ez az egsz: kilpve az ajtn rgtn hozz kerlnk. Lucy a firl rdekldik, majd amikor rtesl rla, hogy tudunk a msik firl, Alanrl is, tad egy prizmt. Ezt a prizmt vigyk abba a szobba, ahol De Certo tkre volt, s illesszk bele az egyedi vettkszlkbe. Oltsuk le a villanyt, majd a lmpnkkal mkdtessk a gpet, mire egy felvtelt lthatunk, miknt prblta Alan „jj varzsolni” az ltala meglt apja tetemt. A vetts vgeztvel egy vaskocka kerl el, amibe az 1991-es dtum van bevsve. Trjnk vissza a K-i lpcshzba, mert a fldszinten immr Carnby kinyitotta a knyvtr dupla ajtajt.
A knyvtrban - csakgy mint Carnbyval - olvasgathatunk a Morton csaldrl, s kzben az egyik llvny melll egy doboz grntot vehetnk fel. Ha akarunk, mg vehetnk fel lszert a Carnby ltal kinyitott rejtekhelyrl a felsbb szinten, illetve egy lda grntrt kimszhatunk a toronyba is. A knyvtr kzepn ngy polc van krben: a msodik bal oldaln nzeldve egy panelt tallunk, amin ssk be a kockrl leolvasott dtumot. Az gy megnyl rekeszbl egy Abkanis ktblt, kt elsseglycsomagot, s egy jabb amulettet vehetnk ki. Majd hzzuk meg a kart, s kszljnk fel az els fgonoszra.
Mintha csak a Resident Evilbl klcsnvettk volna Tyrant-et: hasonl belpvel rkezik az reg Howard, s hasonlan is kell kinyrni: grnttal kldjk meg. A kzdelem vgeztvel vegyk fel a fl medlt a szrnyeteg akvriumbl, amit aztn Aline haladktalanul Lucyhoz visz. Tle kapjuk meg a msik felt: illesszk ssze a medlt. A tvozsunkkor lthatjuk, hogy a szrnyeteg jraled.
Az egyestett medllal a tkr mgtti titkos jratot nyithatjuk meg a hallban (amin keresztl Carnby rkezett a hzba). A pincben msszunk fel a ltrn - Aline hasznlja az imbuszkulcsot a csapajtn. Az veghzban Edenshawval tallkozunk, valamint egy lda grntot vehetnk fel. Utna a kert fel tvozva ismt ldzbe vesz minket a fgonosz: menekljnk (ha grntot akarunk sprolni), avagy tertsk le ideiglenesen, s a zombi kutykat is nyrjuk ki. Nmi lszert, egy lda grntot s egy amulettet szedhetnk ssze, mgnem elrnk a csaldi kripthoz. Ott Jeremy Morton srkve mgtt egz raktavett, s hozz muncit tallunk. A koporsnl tovbb egy elsseglycsomag hever, a koporsbl pedig egy mints fmfed kerl el. Utbbit kombinljuk a lmpnkkal, majd trjnk vissza a msik terembe, s a fnycsvt irnytva rajzoljunk le egy M-bett a furcsa fmvzra. Ha jl csinltuk, Richard Morton srboltjba nyernk bebocstst. Ott a nhai nyelvsz, az eltntt nyilvntott Gibson teteme melll annak utols feljegyzst olvashatjuk el, majd tovbbhaladva jn a msodik CD.
Az erdben zombi kutyk tmadnak rnk: legokosabb tovbbfutni. Az erd kapuja zrva van, de kzvetlenl a kapu mellett megmszhat a fal (jobbra amgy tallhatunk nmi muncit). Legfell ismt zrt ajt fogad minket, teht lpcszznk le. Nyissuk ki bellrl a kaput (a ksbbiekre gondolvn), s lpcszznk tovbb lefel - kzben egy elsseglycsomagra is felfigyelhetnk. Lent jabb zrt ajt tallhat, mellette egy lelncolt ldval, viszont van egy megmszhat fal - a tetejn egy doboz lszerrel. A tloldalt zombikkal teli kis helyisgbe lphetnk be. Vgezznk a rusnyasgokkal, s keressk fel a brtncellt, ahol Obed raboskodik. Obed - aki gy tnik, nem Aline apja - elg rossz brben van. A beszlgets utn vegyk fel a sarokbl a fekete fmlemezt, s az amulettet, majd nzznk el a msik irnyba, ahol kt ajt is van: egy kdos s egy nyitva lv. Utbbin keresztl a vrudvarra jutunk, ahol sok minden van szanaszt: lszer, rakta, amulett. A legfontosabb azonban az gy, amirl egy fmszerkezetet vehetnk le, mellette az asztalon pedig egy fegyver tervrajzt talljuk, meg egy cspfogt - a megjelen szrnyeket ljk le. A beugrban egy elsseglycsomagot is magunkhoz szorthatunk. A kisebb lpcs vgnl az ntformt se hagyjuk ott.
A cspfogval vgjuk t a korbban ltott lda lncait, mire egy bughoz, illetve egy kulcshoz jutunk - utbbi a vr tetejn a mhelyhez val. A mhelyben a fal mellett kt elsseglycsomag hever, a szekrnybl egy lencst vehetnk ki, az asztalrl pedig az n. perfortor gy darabjait, amit lent volt alkalmunk ltni. Rakjuk is ssze a darabokat. (Orange Accelerator+Butt+Barrel) Ezutn lpjnk oda a furcsa gphez, helyezzk bele az ntformt, majd a bugt, s indtsuk be. Az gy nyert fegyvercs szintn az gyhoz szksges: a leszerelt fmszerkezetrl tvoltsuk el a fl gyrt, s illesszk a helyre a csvet, majd az egszet szereljk ssze az imnt sszerakott pulsarral. A mhelyben olvasgathatunk is: a sarokban lv knyv vgn egy kdsor van megadva. A villanykapcsol melll egy jrat visz ki a vrfalra, ahol felszerelhetjk a lencst a teleszkpra, s gy egy totemoszlopot vizsglgathatunk a tvolban. Tovbbhaladva egyszer csak beszakad Aline alatt a kvezet, s a vr csatornjban tallja magt. A vzbl tmad szrnynl a Carnby megoldsnl lert mdszert alkalmazzuk. Amikor kimszunk a vzbl, egy doboz lszer hever az utunkban, illetve felmszva a ltrn egy elsseglycsomagot, s tovbbi lemezdarabokat tallunk a mr meglv fekete mell.
A lemezekkel a lent lv kdos ajtt nyithatjuk. A kdsort a Jeremy Morton napljban olvashattuk: ezst, arany, piros, fekete. A planetriumban egy elsseglycsomagot s egy fl gyrt vehetnk fel, tovbb alul, egy kis regben rejtzik a plazmagy. A kt fl gyrbl egy egszet rakhatunk ssze: immr csak az Abkanis k hinyzik ebbl a foglalatbl.
Lpcszznk fel a planetrium kezelpultjhoz. Carnby jelentkezik a sziklakrtl: a beszlgetsbl tbbek kzt kiderl, hogy Johnson „adta be” hsnnknek, hogy Obed az apja. A kezelpult mellett egy paprlapot tallunk, rajta szlrzsa krl elhelyezett Abkanis szimblumokkal. E felfedezsnket ismertetve Carnbyval hseink ketten kiokoskodnak egy szmot: 10312001, ami az aznapi dtum. Tplljuk be a gpbe, mire a bolygk felsorakoznak egyms mg: a planetrium keleti oldaln - Carnby gy elvgezheti a sziklakrnl a ritult.
Ezzel egy idben megnylik egy titkos rekesz, s egy bronz kulcs, egy pecstgyr, egy kisebb kulcs, s egy jabb szobor kerl el. A bronz kulccsal a planetrium harmadik ajtaja nyithat - amgy a msodik ajt a lelncolt ldhoz vezet.
A bronz kulccsal az erd fala mell jutunk, s egy lda grnt felvtele utn a mr ltott totemoszlopot tanulmnyozhatjuk. (Mellette amgy egy amulett hever.) Egy kerek lyukat fedezhetnk fel rajta, mire Carnby rtest minket, hogy pont akkor bukkant egy kerek kre. Menjnk vissza az erdbe, a kertshez: ott kaphatjuk meg tle ezt a kvet - a hdnl menekljnk Howard ell. Utna egybl visszakerlnk a totemoszlophoz, s behelyezhetjk a kvet a helyre: gy a foszforeszkl Abkanis k, s egy jabb szobor a jutalmunk. A kvet szereljk be a gyrbe, majd perfortorba, ami gy mr teljes. Immron hat szobor van hseink birtokban, s egy Edenshawnl: mr csak egy tallkoz kne.
A vrbl a perfortor segtsgvel nyithatunk fldalatti utat, de a fegyver energiaelltsa nem egyszer. Elszr is menjnk fel a mhelybe, ahonnan ltra vezet a villmhrthoz. Az els utunkba kerl irnyt pulttal lehet kibocstani a hrtt, mg az eggyel feljebbi karral pedig a hrtt elzr fedt lehet odbb hzni. De csak az utn, hogy kimsztunk a tetre, s levettk a fedrl a lakatot! Utbbihoz szksges a kis kulcs.
Hanem amikor vgre kinn van a hrt, ismt megjelenik Howard! Muszj vgleg leszmolni vele. gy kell csalogatnunk, hogy tugorjon az elektrd felett. Nagyon ki kell szmtani, mert akkor nem ugrik, amikor a villm mr becsapott: pont a megfelel pillanatra kell idzteni. A legegyszerbb, ha minl kzelebb keringnk az elektrdhoz, s gy egyfolytban ide-oda ugrl a „bartunk”. Hromszor kell megrznunk, hogy vgleg elpatkoljon.
A neheze viszont mg htra van. A villmhrt egyszerre csak kt percig marad kiengedve, s neknk ez alatt az id alatt el kell rnnk az gyig, s r kell szerelnnk a perfortort.
A kitrt falon keresztl egy rusnyasg jn el, de gyet se vessnk r: hatoljunk be a barlangba, vegyk fel a Photoelectric Pulsart, msszunk le a ltrn, majd fussunk amerre lehet, mgnem egy komlson tmszva vgl tallkozunk Carnbyval. Ksbb a kivilgtott barlangban felttlenl nyissuk fel a csapajtt: sok ms mellett a villmpisztoly kerl el alla, ami szinte nlklzhetetlen a csapatban tmad szrnyek ellen. A mkdsre ugyanaz vonatkozik, mint Carnby megoldsnl.
Miutn Alan megnyitotta a sttsg kapujt, haladjunk csak mindig a tovbbvezet utat keresve. Hasznljuk a trkpet - gy nem nehz felfedezni, merre kell pldul tmszni a sziklkon.
Egy ltrhoz rkezve Aline automatikusan felmszik az Abkanis templomhoz. Ott az egyik mellkpletre fel lehet mszni, de elbb nzznk be a templomba. Egy elfordul teremre akadunk, a kzepn egy kasztallal. Amelyik ponthoz llva az asztalt forgatjuk, abba az irnyba fordul el a bejrati nyls. A nyls mgtt gy oltrok vlnak lthatv, s rluk pecsteket vehetnk le, hat klnbz istensg pecstjt. Ezekkel a pecstekkel menjnk ki a templom el, msszunk fel a kis pletre, illetve a tetrl msszunk bele. A ltra krl hat faragott kvet figyelhetnk meg istensgeket szimbolizl llatokkal. Csak megfelelen kell prostani hozzjuk a pecsteket, s azzal elrhetv vlik a hts oltr, ahonnan egy piramist, s egy amulettet vihetnk el. Ne felejtsk az pletben az indin brkulacsot sem: amint mr Carnbynl is meg volt emltve, gygyt vizet „tankolhatunk” majd bele. A piramist vigyk a templomba, ott a nagy szobor eltt nem nehz kiszrni a rendeltetsi helyt a cscsnlkli piramison. A kivilgosods utn vegyk fel a szoborfejet a piramis helyrl, mire maga Hecatonchires isten szl hozznk. Ezutn msszunk vissza a ltrn, aminl Aline nknyesen irnyt vltott, s haladjunk tovbb lefel.
Egy darabig megint csak a tovbbvezet utat kell keresni. A gygyvizet rejt barlang, illetve az ott megmszhat fal utn nem sokkal zskutcba jutunk, m Aline felfedezi, amint a tvolban Alan az egyik hdnl leereszkedik. Vissza kell menni oda, s neknk is le kell ereszkednnk. Vgl sarokba szortjuk Alant, akit aztn a zombifikldott testvre lernt a mlybe. Aline utnuk ugrik, s szerencsjre meg is tallja, amit keres: az Abkanis szobrok utols darabjt.
Mr csak vissza kne jutnunk Carnbyhoz. Kzben Johnson hvja hsnnket, s elmondja mirt is ksztett hamis fott Aline anyjrl Obeddel, illetve mirt bzta meg Carnbyt: Lamb el akarta tntetni az utols kt embert, aki tudott a ktblk fordtsrl, br ezt a szervezetbe beplt Johnson eleinte mg nem sejtette. Egy mocsaras rsz utn Johnson ismt hvja Alinet, s megtudhatjuk a vgs sszefggseket, nevezetesen hogy Lamb immr birtokban van az ernek, amivel megnyithatja a sttsg kapuit. Merthogy mr felfedezett mshol is kapukat. (Nyilvn mr az Alone in the Dark 5-t kszti el.)
Ezek utn mr csak egy akadly van htra: a fldrengstl ledl szikln kne tkelnnk, csakhogy ott a zombiv vltozott Obed vrakozik rnk, s nem engedi t hsnnket. Jobban mr nem lehet meglni, gyhogy elg kellemetlen ellenfl. A hd szlhez visszahzdva vrjuk meg, amg Obed slyos lptei mr nem rzzk meg a barlangot: ez azt jelenti hogy htrbb hzdott a hdtl. Persze amint megindulunk, is megindul, gyhogy minl gyorsabban fussunk kzel hozz, majd bntsuk le villmfegyverrel. Ha elg gyorsak vagyunk, Obed nem lp fel a hdra, s gy marad annyi helynk, hogy elslisszoljunk mellette. Az Abkanis szentlyben utna mr csak a helyre kell illesztennk Hecatonchires szobrt, azzal nylik a kijrat, s jn a Happy (?) End.
|